Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Davcy #761 üzenetére

    Azt sosem értettem, miért ír alá valakit olyan papírt, amit nem akar... :(((

    A garanciális javítás azt jelenti, hogy a fogyasztónak nem kell fizetnie semmit. Átvételkor nem jelezték, hogy garanciavesztésre okot adó dolgot látnának rajta, ha mégis így gondolják, azt bizonyítaniuk (!) kell, független szakvéleménnyel, pl. erre jó a fogyasztóvédelem által végzett bevizsgálás, amelynek költségeit természetesen a cégnek kell állnia. Ha nem tudja bebizonyítani, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett (márpedig ezt biztosan nem tudja), akkor ingyen javítani kell/cserélni/vételárat visszafizetni. Ja, persze ha erre a ''befolyásra'' hivatkoznak, azt is bizonyítaniuk kell, hogy emiatt rossz a gép...

    Békéltető testülethez érdemes elmenni (gugli a barátunk ;) ), előtte beírni a vásárlók könyvébe, végül bírósághoz lehet (és talán érdemes is) fordulni. Nagyon átvágták a barátodat, és nagyon rossz döntés volt aláírni azokat a papírokat...

    mod: A Fujitsu magyar képviseletének is megérni írni egy emailt legalább, ecsetelve, milyen jogszerűtlenül jár el a szervizük, csak hogy tudjanak róla...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Davcy #763 üzenetére

    Tehát ők írtak egy papírt, hogy ha ti bevizsgáltatjátok, akkor elfogadják ennek az eredményét? Ettől még nem egyértelmű a dolog.

    Egyrészt nekik kellene állni a bevizsgálás költségét, ha jól emlékszem legalább 20-25.000 Ft ez a fogyasztóvédelem által akkreditált bevizsgálóknál (honlapon fent van, melyek ezek). Aztán ez vagy azt hozza ki, hogy igen, belefolyt, de nem ettől hibás, vagy pedig azt, hogy belefolyt és ettől hibás. Viszont mindkét esetben köteles lenne cserélni /vételárat visszafizetni a kereskedő, hiszen azt nem tudja a fogyvédelem sem bizonyítani, hogy ez az átadást követően keletkezett. És a kereskedő egyetlen mentesülési lehetősége ha bizonyítja, hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, ez pedig ilyen esetben kb. lehetetlen. Szóval kifizettek egy rakás pénzt helyettük egy olyan eredményért, ami alapján - akármi is az - köteles lenne cserélni/vételárat visszafizetni... (amit viszont esetleg meg fog tagadni...)

    mod: Jó, van egy másik megközelítés is: ha feltételezzük, hogy amikor megvette, akkor is ilyen volt belül, akkor viszont ezzel együtt is működött, tehát nem ez a belefolyás a hiba oka, hanem valami más. Ez bizonyítható dolog, gondolom. De ha csak annyit hoz ki a vizsgálat, hogy ''sry, nem tudjuk'', akkor is nagy összeget lehet bukni, és ha már kifizetted, max bírósági úton lehet kiszedni belőlük, ha nem akarják maguktól kifizetni.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Davcy #766 üzenetére

    Épp azt próbálom megértetni veled, hogy nem feltétlenül bukta a dolog, ha tényleg belefolyt valami... :U Különösen, ha bizonyítható, hogy nem emiatt hibás.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák