Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #688 üzenetére

    Szia Ariadne! [link] az előzmény, közben megtaláltam a Mistralos topikotokat a fogyasztóvédelmis fórumon. :R Olvasom az elejétől. Kb. olyan szinten van, mint egy jó krimi és egy jó vígjáték összevegyítve. Élvezetes olvasmány.

    A ''vizes bolt'' az a jó listádon van? Mert nagyon sokat vásárolok ott (a notit pont nem, azt egy mezei kicsiboltban vettem), és sokat voltam már gariztatni. Volt, hogy 160-as Maxtort 3-szor is visszavittem, kb. 2 havonta, 1 hétnél többet sosem ültek rajta, a gari is mindig újraindult, stb. Azóta a negyedik itt üzemel a gépemben vígan, immáron 4 éve! Más esettel is minden zökkenőmentes volt mindig. Persze volt olyan is, hogy várni kellett a cserealaplapra 1 hónapot, de az meg is jött utána, ahogy ígérték. Amikor ígérték, hívtak is, stb.

    Tehát jó volna tudni, hogy megfelelő, korrekt boltban vagyok-e törzsvásárló, és az ismerőseimnek is ilyet ajánlok-e.
    Megj.: Nem hiszem, hogy a PH véletlenül lenne az konkrét számtechüzlet partnere... :D

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #715 üzenetére

    No, köszi, hogy válaszoltál... Akkor azt hiszem, maradok ott, a vizes boltban, eddig tényleg nem volt gondom. Én is úgy vagyok vele, hogy a hal az bűzlik, a szelet sem szereti sok ember, mert hideg. Tehát azokat én is rég óta kerülöm... ;]

    Ma is akarok kicsit röhögni a mustáros hozzáálláson, el fogom olvasni a hwsw-s topikot, ha megtalálom...


    És úgy néz ki, megoldódni látszik a 3 hónapja (!!!) gariztatás alatt levő notebookom problémája is! Voltam ma benn, és elbeszélgettem velük egy kicsit, korrekt, csendes hangnemben. Mondtam nekik, hogy eddig itt korrekt kiszolgálásban részesültem, meg minden, de a 3 hónap az akkor is annyi marad... És az már SOK!
    A srác megértően, együttérzően bólogatott, és a héten TUTIRA lesz notebook, állítása szerint. Személyesen megy érte a nagykerbe! :)
    A cég amúgy az Informatéka Kft. (Sony bolt az Oktogontól kevéssel a Nyugati felé.)
    Még jól és rosszul is kisülhet a dolog irányukban. Meglátjuk lesz-e gép péntek estig...
    Pirospontot a 3 hónap miatt nem kapnak, ha lesz, de feketét sem. De ha mondjuk nem lesz még mindig notebook kedd 12:00-ig, akkor kénytelen leszek ezt a Vásárlók könyvében írásosan is jelezni. Remélem erre már nem kerül sor. Akkor feketepont alapból.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Taurin #723 üzenetére

    Alapból cserélik...
    Illetve egy ideig úgy volt, hogy javítják, és december elején döntötték el, hogy cserélik. A duma meg a szokásos volt: nics a nagykernek ilyen típus, az ünnepek alatt nem is volt nyitva a nagyker, stb...
    Mostmár ezt a hetet ki tudom várni, ha már ezt mondták, a fogyvéd meg a jövő héten is megoldás, ha már 3 hónapot kibírtam...

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz 04ahgy #720 üzenetére

    Nah, vannak fejlemények. Pénteken (2007. 01. 05-én dél körül mentem, hogy van notebook, és át is veszem. Az ajtón A4-es papírlapra kézzel írott szöveg: ''Leltár miatt zárva''. Telefonáltam, felvették. Hétfőn (2007. 01. 08.) megy a gépért, a leltár miatt, őt is váratlanul érte a leltár-dolog. Ezt mondta a srác a telefonban. Meg hogy minden esetben hétfőn hív.
    Hétfőt írtunk már, hívott is dél körül: Még mindig leltároznak, a főnök nem engedte, hogy a gépért menjen. De szerdára tényleg lesz (lehet, hogy előbb is), mindenképpen hív, vagy kedden, vagy szerdán. Szerdán fejezik be a leltárt. Cserébe a várakozásért viszont kapok egy 300 perces Hot-Spot kártyát. Elfogadom-e?
    Elfogadtam. Két napot végül is kibír a dolog. Most van szerda (2007. 01. 10.) és a gép 3 hónapja és 1 napja van benn. Megkezdődött a negyedik hónap! Mivel vidéki vagyok, nem tudok azonnal felmenni érte (ezt tudják ők is), és ha 14:40 előtt nem telefonál, lekésem a 15:09-es vonatot, akkor már csak a 16:09-es vonathoz tudok kimenni, azzal pedig a nyitvatartásuk alatt nem érek fel. Tehát akkor már csütörtökre lesz csak gép.
    Nekem valahogy olyan érzésem van ''(a főnök nem engedte, hogy a gépért menjen hétfőn)'', hogy nincs is gép, csak az időt húzzák.

    Álljon itt írásos szavam, hogy ha csütörtök este nem laptoppal sétálgatok a hónom alatt, akkor jön pénteken a vásárlók könyve, meg a fogyasztóvédelem. Ez lesz aznap az első dolgom.

    Megj.: a dolgokat még tovább bonyolítja, hogy a gép sulinetes, sulinet m
    pedig már NINCS! Mi lesz, ha visszaadják a pénzt? Akkor elesek az adókedvezménytől, 110e Ft-ért pedig nem kapok hasonló gépet, még használtat sem. mi van ilyenkor?

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #726 üzenetére

    Utánanéztem, érdeklődtem. A linked nagy segítséget jelentett. Az ott lévő sulinetes számon arról tájékoztattak, hogy bármire kicserélhetik a sulinetes gépet is. Nem kell regisztráció, matrica, egyebek. Kell viszont az eredeti számla, a matricával ellátott adókedvezményes papír, és egy jegyzőkönyv, hogy garanciális csere történt X típusról (sorozatszámmal) Y típusra (sorozatszámmal).

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    Sziasztok!

    Az ominózus 8 napos jogszabály. A terméket indoklás nélkül visszavásároltathatja az ügyfél, ha távollévők közt kötött szerződésről van szó. Ha jól tudom, csak abban az esetben, ha a csomagolása esztétikus, a termék állapota semmiben nem tér el a gyáritól. És hibátlanul működik. Pontos kormányrendeletet / törvényt tudnátok linkelni.

    Másrészt, a nyolc napos jogszabály tudtommal arra van, hogy ha nem tud személyesen, átvételkor a termékről meggyőződni, milyen a csomagolása, színe, formája, rögzítőpöcke, stb. Mekkora a kijelzője, elegendő-e a fényerő, nem tükröződik-e...

    Tudtommal a 8 napos jogszabály ezt hivatott biztosítani, hogy a vevő ne szoruljon zsákutcába. Etikus-e ezt arra használni, hogy a 2003/151. kormányrendelet értelmében a 3 napon belül meghibásodott termék cseréjét elkerülve a vételárat kapja vissza? Tehát a 8 napos jogszabály él-e hibás termékre, vagy csak hibátlan, de nem tetsző, "mégsem így képzeltem el" termékekre?

    Továbbá most hogy van a "3 napos garancia"? Tudtommal a fentebb említett 151/2003. korm. rendelet van érvényben, ami egy szóval sem említ 'elállást' csak azért, ha 3 napon belül hibásodik meg valami. Csak azt írja, hogy ugyanolyan, új termékre kell cserélni, és nem lehet javítani. A 3 napon belüli pénzvissza csak egy vásárlócsalogató, önként vállalt dolog sok cégnél. Jól tudom ezt?

    Minden hibámra kiterjedő, alapos elemzést, ecsetelést várok... :R

    Köszi és üdv: HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    Másik kérdésem: a garanciavesztés okai.

    Egy görbült lábú processzort, görbült érintkezős LGA foglalatot tartalmazó alaplapot, a sarkain leejtés nyomati tartalmazó merevlemezt a törvény szerint lehet-e azon cofort garanciavesztesnek kimondani?

    Égési sérülést természetesen nem, hiszen az a gyártáskor is felléphet. Gyenge alkatrész, mit tudom én. Hanem _egyértelműen_ a felhasználónál keletkezett hibákat.

    Másrészt, érdekelne még a jelentéktelen hiba miatti elállás. Mi minősül jelentéktelen hibának? Jelentéktelen hiba-e pl. a következő:

    Egy alaplap, nagybetűkkel rajta van, hogy 1600MHz FSB capable, rajta, hogy DDR3-1600MHz capable*. Itt a csillag eljuttat a megjegyzéshez, miszerint csak OC. Tehát overclocked. Ha visszahozzák az alaplapot, hogy nem megy benne, az egyébként hibátlan 1600MHz képes memória, az tehát jelentéktelen hibának minősül?
    Ha visszahozzák azzal, hogy "1600MHz FSB-n fagy", és az emberke csak olyan CPU-val rendelkezik, ami gyárilag 1333MHz FSB-jű, és csak tuningolva éri el az 1600MHz-es FSB-t, akkor az jelentéktelen hiba szintén? Vagy akár már nem is hiba?

    Érdekelne még egy harmadik dolog: túlhajtás (gyári specifikációban megadottat meghaladó értékeken történő üzemeltetés) okoz-e garanciavesztést? Most konkrétan a következő: az ügyfél behozza a gépet, hogy fagy, és a POST képernyőn 2,4GHz helyett 3,2GHz-et kiíró kövér felirat fogad. Ez egyértelmű bizonyíték a túlhajtásra. Ekkor mi a teendő?

    A moddolt firmware-ek esetében pedig szintén alapból garanciáját vesztette a készülék, gondolom. (Pl. router.)

    Mi a helyzet nem kompatibilis, de külön-külön hibátlan alkatrészek esetén? Jogos-e ekkor garanciáról beszélni?

    Minden tévedésemet javítsátok ki kérlek, ne bánjatok velem kesztyűs kézzel.

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    Köszi a válaszokat, több dologban megerősítettetek. Több dolog viszont kérdéses.

    tlac: Etikus-e ezt arra használni, hogy a 2003/151. kormányrendelet értelmében a 3 napon belül meghibásodott termék cseréjét elkerülve a vételárat kapja vissza? Tehát a 8 napos jogszabály él-e hibás termékre, vagy csak hibátlan, de nem tetsző, "mégsem így képzeltem el" termékekre?

    mindegy, hogy etikus-e vagy nem
    ha a futár vitte neki és ő rendeltetésszerűen használta és mégis elromlott 8 munkanapon belül, szerintem kérheti vissza a pénzét

    Szerintem meg nem. Itt az izgat, hogy melyik az erősebb? A 3 napon belül meghibásodott termékre vonatkozó jótállás aleset, vagy a 8 napos jogszabály? Én úgy érzem, hogy a jótállásos, mert az hibás teljesítés. Hibás teljesítésnél meg a fogyasztó beavatkozására csak annyiban van szükség, hogy eljuttassa a hibás terméket. A kezdeti állapot (elsősorban hibátlan termékre kicserélés, vagy vételár visszafizetése) visszaállításának kötelezettsége a forgalmazó irányába ekkor automatikusan megtörténik.

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2932 üzenetére

    A szerződéskötés tényét a számla aláírása, kézhezvétele jelenti. Személyes átvételnél, legalábbis abban a boltban, amiről most szó van, az átvételt megelőzően, fizikai jelenlétének teljes valójában írja alá a vásárló. A weboldalon csak rendelést ad le egy/több termékre, melyek beszerzése ez alapján történik. Sem nem fizet előre, sem nem tartózkodik különböző helyen a számlázáskor, áruátvételkor. Ez utóbbinál az árut megcsodálhatja, kibonthatja, esőtáncot járhat körülötte.

    Tehát ez így, hogy egy weboldalon keresztül rendel, még sem a céget, sem a vásárlót nem kötelezi, semmilyen módon.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz tlac #2935 üzenetére

    Nem. A garanciális csere az eredeti szerződés megkötésekor fennálló állapotot állítja vissza, nem új szerződés. Tehát csak egyszer él a 8 nap.

    Másrészt, ami meg engem gondolkodtat el: a fogyasztó fele mindig minden munkanap. A cég fele meg mindig miden csak nap. Márpedig hétvégén senki nem dolgozik, szállít, javít. Ez így eléggé aszimmetrikus. A fogyasztó a terméket ugyanúgy használja hétvégén is, tehát éppenhogy a 8 napot nem munkanapban kellene számolni, a javítás meg csak munkanap történik, azt meg pont a mostanihoz képest fordítva kellene meghatározni.

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz tlac #2938 üzenetére

    Eltűnik, mégpedig azért, mert lentebb írták, hogy a szerződés megkötése, és a szerződés teljesítése nem ugyanaz. A jótállás a hibás teljesítésre vonatkozik.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz tlac #2939 üzenetére

    Viszont ezzel a dologgal a demokratikus léte a dolognak meg is szűnt. A fogyasztó behozza hétfőn, egy hosszú hétvége előtt. Akkor azt 15 napra rá már cserélni kellene, vagy javítani. De eközben van ott egy 4 napos szünet, valamint egy kétnapos, és kedden meg kéne hogy kapja a terméket.

    Behozza hétfőn, mondjuk este. Szállítás csak másnap oldható meg, szerdán érkezik a javítás helyére. Átvételezik, stb. Van négy napjuk megjavítani, alkatrészutánpótlástól kezdve bármiig, mert pénteken már a szállítást kell legkésőbb megkezdeni, hogy hétfő este az üzletben legyen a termék, mert hát kedden ugye bármikor jöhet érte.

    Nem is beszélve olyan speciális esetekről, mikor karácsony előtt, pl. 18-án hozza vissza, egy közvetlen hétvége előtt. Ott miért is naptári nap? A törvény szerint újév első napján meg kellene kapnia, vagy másodikán. Ott miért is nem munkanap a határidő?

    Mellesleg a hibás dolog visszavitele, és egy hibás dolog javítása nem egy súlycsoportba esik.

    – Működik? Nem. Visszaviszem!
    – Miért nem működik? Mérjünk. Ez az alkatrész hibás! Beszerzem, kicserélem. Nem működik. Más is hibás. Megmérem, beszerzem, kicserélem... És így tovább. Remélem érthető e gondolatmenet.

    Egy már korábban javított, de esztétikailag kifogástalan termék (mondjuk cserélt burkolat), miért is nem adható ki aképpen, mintha az eredeti terméket javították volna? Főleg, hogy ha a jótállás ugyanúgy, ugyanannyi rá.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2944 üzenetére

    Sajnálattal olvastam tőled ezt a hozzászólást. Sajnálattal olvastam, tudván, hogy te is szakmabeli vagy (gondolok itt a tápokra), és tisztában vagy ezeknek a javíthatósági mutatóival, lehetőségeivel. Te is tudod, hogy egy mikrósütő, porszívó, mosógép, vagy bútor javítása, javítási problémáik jelentősen eltérnek egy számítástechnikai cikk javításától. Itt, most alapvetően nem általános, hanem számítástechnikai oldalról közelítettük a kérdéseket, épp ezért kár belekeverni a 7 éves gyereknek vett ajándékot.

    Én a 7 éves gyerekemnek kétlem, hogy hordozható DVD-lejátszót, vagy videokártyát, vagy netán embedded mikroszámítógépet vennék, stb. Egy olyan kategóriájú ajándék, mely egy 7 éves gyereknek megfelelő lehet, szerintem sem a produkált hibák, sem a javítás körülményessége tekintetében nem esik a fentebbi irányba elhúzott beszélgetés témakörébe. Mindamellett, igazad van, én sem örülnék.

    Másrészt, itt a haszonról szó nem esett, nem tudom, hol olvastad ki. Egy elmélkedés folyt csupán a jogszabályokról.

    Harmadrészt: a jótállás egy olyan dolog, mely kölcsönös kompromisszumra, bizalomra épül, mint minden az életben. A vevő várjon türelmesen, az értékesítő meg tényleg igyekezzen cserélni / javítani, s ne a vevőn próbálja lenyomni az egyértelmű hibát. A vevő meg legyen olyan gerinces, hogy ami tudja, hogy miatta ment tönkre, azt ne vigye vissza, jótállási igény értékesítése céljából. (Pl. leesett merevlemez, elgörbült lábú alaplap.)

    Negyedrészt: egy személyes tapasztalat. Ha tudom, hogy valaminek a megléte a napi tevékenységemhez elengedhetetlen, akkor azt redundánsra tervezem, főleg, ha egy alkatrész meghibásodása nagyfokú anyagi kárt okozna.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #2947 üzenetére

    "De ha nagyker nem, akkor ő sem. Ezt szokták feltételes garanciának nevezni...ez szerintem az üzleti kockázat a fogyasztókra történő áthárítása."

    Lehetséges, hogy ez így van, én csak egy dologról tudok nyilatkozni, hogy nálunk mi van. Először is, nézzük szigorúan a törvényt. Hoz az ember egy memóriakártyát, melynek a csomagolását nem őrizte meg, a kártya ezáltal nem azonosítható be (nincs sorozatszám), vehette akár tök máshol is. Ilyenkor a törvény szerint el lehetne küldeni. Én szerintem – egy a törvénytől pozitív irányban való eltérés ez – ha a disztribútor az azonosító elemek nélkül is kicseréli az alkatrészt, az a vevőnek jó. Mert fennáll a valószínűsége, hogy ki fogja.

    Továbbá egy módosított firmware-rel rendelkező alkatrészre rá lehet mondani, hogy garanciáját vesztette, vagy egy görbült lábú alaplapra. Én úgy érzem, egy feltételes ügyintézés ebben az esetben messze pozitív irányban tér el. Mert legtöbbször egy ilyen routernek, vagy alaplapnak javítható a gondja. Nem Magyarországon, hanem a gyártónál. Ez esetben, ha a törvényt betartanánk, vagy garvesztes, mert nem rendeltetésszerűen volt használva (lábgörbülés nem szerepel az alaplap specifikációi közt, és firmware módosítás sem a routeréi közt), vagy átvesszük garanciálisan. Nincs olyan ép eszű kisker, aki a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt hajlandó lenne lenyelni önként. A feltételes átvétellel ebben az esetben pedig még a vásárló is jól jár, hiszen az esetek 90%-ában működőképes, gyárilag javított terméket kap vissza.

    Egy statisztikai szám, csak nálunk, más kiskernél passz: az LGA foglalatos lapok kb. negyedét görbült lábbal hozzák vissza...
    A kattogó, nem olvasó merevlemezek kb. harmadán az öntött alumínium vázszerkezeten egyértelműen látszik a leejtés.

    "A jótállás nem kompromisszumokról szól és végképp nem bizalmi dolog. A szerződő felek a szerződés teljesítésének érdekében együttműködésre kötelezettek, de ez benne van a PTK-ban. A fogyasztónak olyan mértékig kell türelmesnek lennie, amennyit a jogszabályok meghatároznak számára. Azon felül mindenki maga dönti el, hogy meddig tolerálja a kötelezettek töketlenkedéseit."

    Valóban, igazad van, az együttműködési kötelezettséget illettem – tévesen – nem odaillő szinonimákkal.

    "A redundáns dologgal kapcsolatban pedig megjegyezném, hogy nem vehet egy 6 fős családanya azért két mosógépet, mert előfordulhat, hogy az egyik újonnan vett a jótállás ideje alatt elromlik és a forgalmazó töketlenkedik a kijavításával, illetve kicserélésével."

    Itt még mindig nem a mosógépről és az anyukáról van szó, hanem a számítástechnikáról. Jön a merevlemezzel az úriember, azonnali cserét követelve (bevizsgálás persze minek is :F ), hivatkozva arra, hogy neki a munkájához kell, és mekkora a kiesése. Persze a számla xyz kft. névre szól. Én erre értettem. Ha annyira fontos, hogy a munkája gördülékenyen folyjon, akkor reális mértékű befektetéssel alakítson ki olyan rendszert, melynek redundanciája elegendő a meghibásodás + javítási idő áthidalására.
    Tudtommal a fentebbi esetben már csak fogyasztónak sem minősül.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Csaba_20_ #3372 üzenetére

    "...a jelenlegi jogszabályok EU irányelvek alapján lettek kialakítva..."

    EU-ban fogyasztó csak természetes személy lehet. Nálunk meg boldog, boldogtalan vesz mindent cégnévre, az ÁFÁT meg persze szépen leírja utána. És csak akkor nem minősül fogyasztónak, ha a vásárolt termék használati köre a jogi személy tevékenységi körébe vág.

    Ilyenkor hol vannak az EU irányelvek? Mert hogy ez nem valami korrekt lépés...

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #3377 üzenetére

    Azt nagyon megköszönném... Én egy ilyet találtam [link]

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Daemon09 #3393 üzenetére

    Természetesen, ők sem egyenként küldözgetik a winyókat, és el is fogadnak egyszerre többet. A csomagolás a lehető legalaposabb legyen!

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz tlac #3395 üzenetére

    És a SuperTalent esetén mennyi, azt nem tudod? :D Van egy kiküldős kitem.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    Amennyiben a gyártó kedvezőbb jótállási feltételeket biztosít, mint a magyarországon kötelező egy év, azt a fogyasztó felé is továbbítani kell.

    Ez milyen formában történik? A jótállási jegyen hogy kell feltüntetni? Egyben, vagy úgy, hogy egy + x év...?

    Leginkább Ariadne válaszának örülnék, de bárkitől szívesen veszek építő jellegű ötleteket.

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #3871 üzenetére

    Ezt mindet értem. Az a kérdés, hogy ha a gyártó garanciális feltételeiben az van, hogy ha már nem gyártanak olyan kártyát, akkor jobbat adnak helyette gariban, akkor az hogy áll összhangban a magyar törvényekkel?

    Akkor nem írhatom oda a jótállási jegyre, hogy 3év, mert az a magyar feltételek szerint vonatkozik, a gyártó viszont nem olyat biztosít, mint kedvezőbb, hanem az ő feltételei szerint...

    De azt sem írhatom oda, hogy egy év, mert a gyártó 3év Limited Warranty-t biztosít, és akkor nem adtam meg a fogyasztónak az automatikusan átszálló kedvezőbb feltételeket.

    Hogy is van ez???

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz bobalazs #4683 üzenetére

    Ha csak a SWAT-nál van hiba, akkor miért a VGA-ra gyanakszol, mint hibás elem? Miért nem a SWAT-ra, mint bugos program? ;]

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz jubilleum #4687 üzenetére

    Vége a gariidődnek, de a típushiba miatt azon túl is cserélik? Vagy én értelmezem félre.

    Ha nem, akkor nagyon jó fej ez a Canon...

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Ariadne #4693 üzenetére

    Nem úgy szól a jogszabály bötűje, hogy a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényeíthető? A számlára nem szoktak gyári számot írni, csak arra.

    A szavatossági igény persze teljesen más. De miért is egy kevesebb megkötéssel járó ügyintézési módot válasszon, ha a termékére érvényes jótállás vonatkozik?

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Chaser #4712 üzenetére

    Így van. Te, mint vásárló, elsősorban kijavítást, vagy kicserélést kérhetsz. Ezek teljesíthetetlensége esetén pedig a vásárlás előtti állapot visszaállítását.

    Kicserélni ki tudták, tehát arra vagy jogosult.

    Innentől annyiról van szó, hogy mivel bontatlan, új winyó, a boltnak mindegy, neked kicseréli, és nincs 18e Ft-ja, vagy eladja másnak 18e Ft-ért, és te meg az árát vásárolod le.

    Neked viszont nem mindegy, hogy van egy winyód, ami helyett már amúgy is van másik, vagy olyan terméket vásárolhatsz, amire egyébként szükséged van.

    Tehát ne csak akkor értelmezd betű szerint a jogszabályt, amikor neked jó.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz DeckardCain #7332 üzenetére

    A vásárló kötelessége a jótállási időn belül a meghibásodást haladéktalanul bejelenteni. Ezt a kötelességet teljesítettnek kell tekinteni, ha a bejelentés legfeljebb a meghibásodástól számított két hónapon belül megtörténik.

    A jogszabály szerint el is zavarhatnak a búsba, mivel neked már 4-5 hónapja romlott el.

    Ez az egész topik fröcsög a jogszabályoktól, már-már a határokat feszegető módon. Volt alkalmam külföldön (nyugatabbra) garanciáztatni pár dolgot, ott ismert a limited warranty fogalma. A vevőnek tizedannyi joga nincs, mint idehaza, és mégis gördülékenyebbek a dolgok.

    A jogszabály az jogszabály, de ebből az egész országból, és a mostanában mutatott jogszabályalkotási gyakorlatból, valamint az egész mentalitásból kezd elegem lenni...

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz kali #7350 üzenetére

    Ez elég hivatalos: [link]. :F

    Harmadik hasáb legteteje.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz kasza blanka #7356 üzenetére

    Még egyszer belinkelem, mert vagy az olvasás, vagy az értő olvasás ütközik részedről nehézségekbe: [link].

    A harmadik hasáb, legtetejétől kezdve kezdd olvasni.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz ZozzHUN #7385 üzenetére

    Ahogy mondod, ha személyesen veszed, akkor nincs 8 nap.

    A jogszabályban nincs, viszont kétoldalú, közös megegyezéssel, ha a vásárlót hátrány nem éri, el lehet térni a jogszabálytól, és előbb megy bele a bolt a levásárlásba, mint a pénzvisszafizetésbe. Így értette a kolléga.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz ZozzHUN #7387 üzenetére

    Hmmm. A garancia részét hagyjuk, átjöhetnél a 7970 / 7950 topikba, mert érdekes a görbe kanyarodása, és ott kitárgyalhatnánk. :D

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Grass #7392 üzenetére

    Rákerestem a topikban itt a nevedre, hát neked mindened törik, kopik, kontaktos. :U Lehet, hogy ennyire azért nem minden termék rossz? :D

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Grass #7395 üzenetére

    http://prohardver.hu/tema/garancia_kerdes_3/keres.php?suser=grass.

    Amúgy igaz, amivel nincs baja az embernek, azt nem teszi szóvá.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz bullseye #7402 üzenetére

    Véleményem szerint van, mivel a csere nem egyoldalúan, "bemondásra" történik.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz ZozzHUN #7448 üzenetére

    Gigabyte esetén van antisztatikus zacsi, és tudtommal az összes ASUS DCU II is antisztatikus zacsiban van, ráadásul speciálisan olyanban, ami nem a rövidebbik, hanem a hosszabbik végén nyitott.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz Biznisz Elek #7453 üzenetére

    Azon a 300k értékű vásárláson a boltnak volt kb 3-4e Ft haszna.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz localhost #7458 üzenetére

    Főleg, hogy világosan megmondtuk neki a 7950-7970 topikban, hogy ne a kistesót vegye, hanem a 7970 referenciát, és akkor nem lesz baja. Nem fogadta meg. Így járt.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

Új hozzászólás Aktív témák