Új hozzászólás Aktív témák

  • freelanced

    addikt

    válasz Goose-T #58014 üzenetére

    Köszönöm a választ mindenkinek, jó ötletek jöttek, megnézem őket mindenképp.

    Közben becsatolom, hogy én miken filóztam, bár kizárólag használtan, kb ezeket gyűjtöttem össze a mostani trendek alapján:

    Strymon Iridium - Három erősitőt ölel fel lényegében, főleg az egyszerűség miatt, de metálra kevés, szóval maximum pedállal lenne jó nekem, ami megint azt jelenti, hogy veszek valamit ami nem szolgál ki tökéletesen és mókolni kell, hogy elég legyen, ezt igyekszem elkerülni, főleg az elején, aztán előbb utóbb kevésbé lehetséges, de szerintem inkább játsszon az ember mintsem vásárolgasson. Mindenesetre az alábbi UA pedáloknál jobb ajánlat, legalább három népszerű erősitőt ölel fel.

    UA Ruby / Dream 65 - Az új árukra jobb ha rá sem néztek, használtan ha talál az ember emészthetőbb, ha simán azt nézem, hogy állitásuk szerint hozza a modellezett erősitőt elég magas szinten, cserébe egy erősitőt ölel fel, viszont kicsi, kompakt. Ellenben még a használt ára is húzós, és úgy látnám értelmesnek egyedül, azért cserébe amit kinál, a fentire is igaz ez, ha tényleg 99%-ban hozná az erősitőt (Super Reverb azt hiszem, vagy valamelyik hasonló Fender a Dream pl.) Az erősitővel összemérve nem is olyan borzasztó ár, de meg kéne ezeket hallgatnom mert szörnyen szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán megközeliti-e. Nem tartom lehetetlennek, de meg van a véleményem, szimplán azok alapján amit eddig hallottam.

    Hallgatás nélküli konklúzió: Drága, keveset tud, ha azt tényleg nagyon jól lehet benne ráció, egyébként nem, az Iridiumra kicsit kevésbé igaz, de ott is kérdés, hogy mit hoz ennyiért, nem hallottam, igy nem nyilatkozom, de ott legalább több opció van, plusz lehet bármilyen Custom Cab-et betenni, ami megint csak előny.

    Tonex Pedal - Az új őrület, tök jó maga az ötlet, meg az árazás is, ahhoz képest, hogy mit ad, főleg a fentiekkel összehasonlitva. Videók alapján elég jó hangokat lehet belőle előcsalni. Eddig minden rózsaszin köd, no de itt jön a fekete leves, egyrészt mivel profiler, igy nem olyan mint az erősitő amit használtak a felvétel elkészitéséhez, tehát sok mindent nem lehet állitani, ha lehet is sok minden nem úgy működik mintha az erősitőn állitanád (pl. gain). Cserébe valaki (és itt elég nagy a szórás, sok a hozzá nem értő, vannak Neuralról áthozott dolgok stb) megcsinált egy jobb esetben jó capture-t az ő erősitőjéről (itt lehetnek egzotikus dolgok, meg valljuk meg a népszerűbb erősitőknél még arról az 1-1 darab megvásárlásáról is csak álmodozunk vagy egy hosszabb projekt része, több vásárlása elég elképzelhetetlen a maga több ezer dolláros árával némelyik, a hangerőről stb nem is beszélve, no meg láda miegyéb. Nem épp az átlag embernek találták ki azokat.

    Mindenesetre elviekben a legritkább erősitőktől a legújabbakig, ha valaki csinál egy jó capture-t vagy akár mi is csinálhatunk magunknak egy nekünk kedvelt erősitőről, akkor mint egy fotó, az adott állapot megörökitsére kerül, sokak szerint a lehető legjobb formában, és akkor az ember élvezheti. Itt ami előny az hátrány is, sokak szerint pont ezért tud nagyon közel lenni az igazihoz, cserébe nem nagyon testreszabható. Ez nálam vegyes, mert valahol az van bennem, hogy valós felhasználásnál, az első pár hét után az ember, legalábbis gyakorláshoz(most itt komolyabb zenészeket nem veszek figyelembe, aki felveszik, zenét szerez, bandában játszik, mert ott nyilván más a use case), nem igazán variálja a beállitást annyit, talál egy jót aztán azzal halad tovább. Azért egy adott erősitő capturenél van, hogy 20-30 fajta van, ilyen olyan beállitások, főleg a népszerűbbek, drive, hi-gain kategóriákon belül is, clean esetén meg edge of breakup és társai. Szóval azért van alternativa, és ha őszinte akarok lenni, jó esélyt látok, hogy ebben a húsz - harmincban simán benne van az is amit jó eséllyel belő egy gyakorló a használatának X éve alatt.

    Másrészt viszont van egy eszköz ami limitálja az embert. Ez valahol jó mert nem esik a választások tömegének csapdájába, de közben rossz mert lehetősége sincs variálni. Maga az eszköz egyébként nekem nagyon tetszik abból a szempontból, hogy igy ha valaki ért hozzá felveheti akár a saját erősitőjét is, és az biztos olyan lesz ami neki tetszik. Aztán meg maga az eszköz kompakt, könnyű, interface-ként is szolgál, hangfal, fejhallgató mehet bele, más nem is kell hozzá, szóval csupa pozitiv, a szoftveres megoldáshoz képest vannak fizikai potik, ráadásul van benne beépitett noise gate, compressor és reverb is. Nem sok, de nem rossz, ezek elég hasznosak. Talán Tuner is van ha nem tévedek.

    És tényleg pici, könnyű, elfér egy hátizsákban is, a gitárral és egy fülessel teljes értékű lehet kb bárhova. Plusz sok modellnél DI opció is elérhető, tehát ha FRFR megoldásra vagy fejhallgatóra kötjük betehetjük a nekünk tetsző cab simulationt ha pedig erősitőbe mennek vagy PA akkor ki lehet venni az IR-t és szépen működik vele is. Szóval valljuk meg a világ legnépszerűbb erősitő ezzel elérhetővé válnak, elég jó hanggal még a ritkábbak is, a potenciál szerintem óriási ezen az áron (Hasonló eszköz pl a Kemper, lényegesen többért, mondjuk jön olcsóbb de az is több), az új One pedáljukról nem beszélve, ami lényegében ugyan ezt tudja. Ami a gond, a nagy szórás, van ami nagyon jó, amik sokszor fizetősek, az eredeti amit ad a cég az azért kevésbé, és van egy weboldal ahova meg bárki feltehet bármit, itt meg nagyon válogatni kell, erősen keresgélős. Cserébe ha tetszik egy hangzás az ember csak letölti és használja, nem kell neki belőni a dolgokat, valahol könnyebb (kéne, hogy legyen). Szerintem alapvetően elég jó potenciálja van, arról nem is beszélve, hogy a hardver kb ingyen van ha azt nézzük mert a hozzá járó Amblitube 5 és Tonex Max önmagában kiteszi az árát, csak a szoftver. (Na de ugye ha közben meg nem használjuk a beépitett hangokat mert annyival jobb egy-egy netes ingyenes vagy épp vásárolt akkor hiába). Elvileg nem rosszak a beépitett hangjaik sem.

    Ez csupa jó, de szerintem vannak hátrányok is, ezért vagyok dillemmában. Egyrészt nincsenek effektek, ez persze nem a világ, lehet külön pedált venni, sok megoldás van, valahol áthidalható és az ár jó, sokaknak van is otthon valami, szóval ez elengedhető lenne. Viszont ami engem zavar az a felület, és nem is feltétlenül csak az eszköz, de a szoftver. Szerintem abszolút tanulható, de cserébe nem túl felhasználóbarát, nem túl intuitiv, főleg ahhoz képest, hogy valahol egy egyszerű dologról beszélünk egy modellezővel ellentétben, legalább is, ami a usert illeti. Nem tetszik, hogy a hangokat nem lehet róla leszedni, vagy átváltani egy külön profilra ami üres, nekem átláthatóbb lenne csak az általam választott hangokkal. A külső capture importálás bonyolultnak tűnik, a felület kicsit kusza, össze vissza.

    Szóval alapvetően nem a legjobb, kis tanulással azért elsajátitható, de az ember nem akar küzdeni a készülékével, én szeretem ha valami könnyen, egyszerűen megy, nem kell a neten keresgélni, agyalni, hogy akkor, hogy is kell. Értem én, hogy nem várható el, hogy nulla tanulással menjen, de szerintem lehetne ezt jobban is azért. Nekem főleg ez a két dolog ami lebeszélne róla, de ajánlom mindenki figyelmébe, főleg használtan.

    Line 6 HX Stomp

    A tonex-el ellentétben itt nem profilozásról van szó, hanem lényegében egy modellező eszközt kapunk, rengeteg funkcióval és modellel, van pár nagyobb testvére, ez lényegében a belépő kategória, árban húzósabb mint a Tonex, lényegében majdnem duplája. Itt ugyan elkerüljük, hogy bármit rá kelljen tenni, nem is nagyon lehet ha jól értettem, a cég mindent megoldott helyettünk, a legnépszerűbb erősitők benne vannak, igazából van minden ami kell Fender Twin Reverbtől kezdve Vox AC30, Marshall JC800, Mesa Boogie IV, Soldano SLO és minden is. Ha lehet hinni az infóknak elég szép hangja van, de a Tonex valamivel pontosabb, jobb, cserébe kevésbé testreszabható.

    Mivel modellező lényegében az egész erősitőt modellezi, a felépitését, áramkörök stb, és emiatt az összes beállitás elérhető, mindent megtehetünk vele amit az erősitővel, nem köt minket egy-egy beállitás. Valahol kevésbé rugalmas mint a Tonex, máshol rugalmasabb, nézőpont kérdése. Alapvetően, hogy nem kell és nem lehet capture-t keresni hozzá valahogy könnyebbség, fix opciók vannak elérhetőek, viszont azokat a végtelenségig lehet szinte variálni, szóval ki-ki mondja meg melyik frusztrálóbb és a lehetőségek ilyen méretű tárháza mennyire kelti az emberben a választás paradoxonát az egész. Arról nem beszélve, hogy az ember a teljes láncot testre tudja szabni valamilyen értelemben, egész apró részletekig. Itt is állitható, kivehető, hozható saját IR, ők is adnak jó párat, szóval rengeteg opció van ha studió monitorra vagy fülesbe játszanánk, nagyon sok van a neten is, sok elég jó elérhető.

    Plusz amiről itt nem beszéltem és hatalmas plusz, ezért is húzok jobban ebbe az irányba, azok az Effektek. Lévén, szinte az összes effekt ami az ember eszébe jut elérhető, persze kis túlzással. Gyanitom, hogy azért nem egyenlő az analóg, jobb digitális effektekkel a hangzás teljesen, de mennyi is egy effekt? Legalább 30 körül mozognak, a jobbak simán vannak száz felett is, szóval megint csak kompromisszum, de a pénztárcánk megköszöni. (Ha jól rémlik ezek a számok: 72 amplifier models, 194 effects, 37 speaker cab models, and 16 microphones). A kezelőfelület itt sem egyszerű, összességében nekem picit jobban kialakitottnak, átgondoltnak tűnik, de bőven bonyolultabb mint a Tonex, csak kicsit valahol jobb is, átláthatóbb, de ez is tanulós, nem is kicsit, szerintem egyszerűbb lehet megtanulni a Tonex-et ehhez képest, még a kézikönyv is hosszú. Ellenben ha egyszer megtanulja, és az ember együtt tud élni ezekkel a hangokkal amit lemodelleztek, rosszabb nem lesz a hangja soha, lehet, hogy jön ki jobb, de ezt tartani fogja, rendelkezésre áll majd az összes nagyobb ismert erősitő, az effektek nagy része amire szükségünk lehet, hangfalak, mikrofonok stb.

    Ami miatt engem jobban meggyőzött és erre húz a szivem, az az a tény, hogy ha valaki képes együtt élni a hangjával és azzal, hogy biztos nem tökéletesen egyező, de elég jó, és elég közel áll, akkor egy olyan eszközt kap, amivel tizenévekig el lehet lenni egy hobbista számára, bármilyen műfajban megállja a helyét, és nem kell többet költeni. Emberfüggő, de nekem nyúlt egy kis biztonságot a tény, hogy ezzel le is állithatja a költekezési mániát az illető és nem azon kell agyalnia, hogy úh, de jó lenne egy ilyen effekt, egy olyan pedál, egy új erősitő. Szerintem, és ez persze részben igaz, de valahol ideális lenne, és most kövezzetek meg, ha az ember gitározása, gitározásból állna és nem vásárlásból. A hangszerekkel kivételt teszek persze, meg értem azt is, hogy egy-egy eredeti erősitő vétele is lázba hoz mindenkit, de sokszor nem logikus döntés se anyagilag se semmi.

    Arról nem is beszélve, hogy a Tonex mellett ez is megállja a helyét otthon, vélhetően az egyik legjobb hangzás lesz szobába és otthonra fülesen, kis hangerőn a többi opcióhoz képest (Pl. Boss Katana), de használható koncerten is, leválthat egy egész láncot, el lehet vinni a barátodhoz, a nyaralásra vagy amit akarsz, és egy zacskó chips helyét foglalja az asztalodon. Ezt szerintem nem elhanyagolható, és ebben az árfekvésben nem igazán találtam bármi hasonló alternativát, főleg úgy, hogy tényleg sokak szerint hangzásban közel áll a Tonexhez meg az eredeti erősitők hangjához, de persze ezt ki ki döntse el maga. Továbbá mindkettőnél lehetőség, hogy ha annyira zavarja az embert a hang ami egy studió monitorból jön vagy fejhallgatóból, akkor be lehet kötni erősitőbe, be lehet kötni egy power amp és egy láda párba, és máris valódi erősitőhöz hasonló hangzást kapunk.

    Szóval jelenleg nálam, és drágább dolgokat is figyelembe vettem ami a keretembe bőven nem férne bele (Quad Cortex, Kemper AxeFX, nagy Helix stb.) mindent megnézve, még mindig ez a kettő van a Top 3-as lista elején.

    Ennek ellenére még vacillálok, agyalok, de ma kipróbáltam a HX Stomp-ot, és azt kell mondjam, elég meggyőző volt, főleg ha az ember olyan valamit keres ami kiszolgálja, ami kicsi, jól szól otthon és rugalmas lehetőségek terén. És mindent összeadva, ennek, ahhoz képest hogy mit nyújt, már hirtelen nem is annyira horror az ára.

    Hosszúra sikeredett, de gondoltam, hogy hátha valakinek hasznosak majd a jövőben a tapasztalataim a kereső által, hozzáteszem ez saját vélemény, főleg videók, keresgélés meg kis hallgatózás után.

    Ettől függetlenül szivesen meghallgatom, hogy mi erről a véleményetek, no meg ki milyen multi effektet venni jelenleg, kultúrált keretek között szivesen beszélgetnék is róla ha valakinek van véleménye, akár mellette, akár ellene.

    Pl. Goose-T, mire gondoltál, te mit vennél? "Bármilyen modern modellezős multieffekt?"

    Közben most, hogy egy fél könyv idekerült hozzátok :B , megnézek pár videót az általatok ajánlott dolgokról, egyelőre még az információgyűjtés mellett vagyok, mert tényleg olyan valamit szeretnék amit megveszek és kiszolgál és nem kell keresgélnem meg költenem most erre egy darabig, csak játszanom, élveznem a zenét, tanulnom, na meg azt az egy eszközt betanulni, úgy, hogy az eszköz tudjon alkalmazkodni a változó körülményekhez (ha netán egyszer fellépnék valahol, ha lehet hangoskodni mégis, ha el akarom vinni stb. stb.)

    Köszönöm ismét mindenkinek a véleményét.

    Edit: tördeltem még kicsit mert szörnyen néz ki :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.

Új hozzászólás Aktív témák