Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz X2N #55300 üzenetére

    Igen, Richlite fantázianéven jelölték.

    Szerintem amúgy nem ördögtől való dolog, főleg olcsóbb gitárokra. Az ébenfa ami hasonló színű, az elég drága, és annak nagy része valójában nem egyenletesen fekete, hanem barna csíkos, szóval elég sok megy belőle kukába.

    (Persze egy sok ezer eurós Gibson gitárnál elvárás, hogy a fa az fából legyen benne. Valahogy a Gibsonnál ez ilyen betegség, hogy innoválni akarnak, és abból ilyen fasságok születnek, amit senki se kért és senki se akarja megvenni. Ahol meg innoválni kéne, ott meg cipelik magukkal a 60-70 éves pocsék dizájnokat, lásd a basszusgitárjaikon a 3 pontos híd)

    Az ilyen cellulóz+műgyanta anyagok gondolom kopásállóságban jók, azt viszont jó kérdés, hogy egy újrabundozásnál hogyan viselkednek.

    [ Szerkesztve ]

  • Moleman

    addikt

    válasz X2N #55300 üzenetére

    A Martin is hasonló finomságokat gyárt/gyártott, szintén "richlite" fogólap, hozzá "stratabond" nyak... egy természetes fadarab nincs némely modelljükön. :D
    És még csak nem is jó, ez a rétegelt nyak is tud tekeredni. :DDD

    #55306 Ctrl+Alt~Del
    Jó kérdés, nem tudjuk, hogy mennyire porózus a felülete. Mivel benne van fa, még ha fűrészpor formájában is, talán fel tudja venni az olajat, ha nincs lezárva. A lakkozott jávor fogólapokat emiatt nem kell olajozni, mert a lakk teljesen lezárja.

    Viszont pl a kínai Squier akusztikom rózsafának hazudott fogólapjáról lekopott a fekete festék és előbújt alóla valami trópusi fenyőszármazék. :D Ő kifejezetten szereti a citromolajat, még ott is, ahol maradt rajta némi festék, valamennyire átereszti. Majd csinálok róla képet, hátha van köztünk botanikus. :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák