-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz olasz61 #31589 üzenetére
Függ az autó gyártmányától és hogy gyári-e a lemezfelni. Pl. VW és Opel felnik esetén ugyanaz a csavar passzol a gyári aluhoz és a gyári lemezhez is; míg pl. Ford esetén általában másik csavar kell a lemezhez és másik az aluhoz.
A képen szereplő felni gyártmányát nem ismerem fel.
Szerk: Ha gyári az 5 küllős lemez, akkor 99%, hogy passzol hozzá a gyári hagyományos kialakítású lemezfelni csavarja.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolynet #31620 üzenetére
Egy éve vettem PS4-et, 15 e. km-t mentem vele, szezon felénél megcseréltem a tengelyek között. Nem mértem meg a profilt; azonban ránézésre úgy saccolom, hogy még max. 2 szezont tudok menni vele. (szintén 225/45R17, 20% város, 60% autópálya, nyomatékos motor)
A kopást leszámítva, nincs hibája.
Szerk: Arra azért ügyelek, hogy nagy tempóról ne fékezzek feleslegesen nagyokat. Így fog tudni max. 45 k km-t.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz betyarr #31831 üzenetére
Kiegészítve az előttem szólót: gyári alufelninél a küllő belső oldalán lesz az anyagba beleöntve az összes méret, tehát le kell szedni a kereket és csak akkor látod; lemezfelninél elég leszedni a dísztárcsát, a lemezbe van belesajtolva (ütve) a méret.
Mi a dolog háttere, miért cserélnéd? Vagy csak szeretnél külön nyári és külön téli kereket?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz speedernet #32119 üzenetére
Ahogy nézem, az ismertebb gyártóktól az UHP (sportos) gumikat tesztelték, ez a Hankook esetében az S1 evo3, míg a Ventus Prime 3 túra abroncs (nem UHP).
(Vélhetően a Kenda Emera A1 KR 41 is UHP, de ezt a márkát eddig élőben csak biciklin láttam.)
@diegho: Mi a gyári méret?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz diegho #32124 üzenetére
Akkor ne akarj rá 195/65r15-öt tenni. Ezt írtad, lehet csak elgépelted.
Többen is tapasztaltuk itt, hogy a mai gumik hamar(abb) öregszenek; inkább legyen egy középkategóriás új, mint mondjuk 3 éves prémium.
A 2014. végi gyártású Dunlop WS 4D télim már a kelleténél jobban* csúszik párás, hideg aszfalton, és szinte megállt a kopása.* = qrvára csúszik
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz speedernet #32128 üzenetére
Valóban, Bridgestoneból az S001 inkább UHP, de máskor is láttam már a T005-öt összeereszteni "valódi" UHP gumikkal.
Itt a teszt részletesebben, angolul: [link]; érdekes módon a T005 kopásra közepes az UHP mezőnyben.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 1stVikman #32131 üzenetére
A Falken FK510 elég jól szerepelt a teszteken; kattints a "view all tests" ikonra: [link].
Az S1 evo3 - tippre - még jobb lesz. A VP3 pedig tartósabb.Golf 7, 225/45r17 - XL kérdés: hasonló Golfunk van, a gyári szerelésű Dunlop Sprtmaxx RT normál terhelési indexes volt, Michelint vettem rá tavaly,
csakXL-es volt; nem érzem, hogy jobban rázna.
Szerk: pontosítok; az XL-es olcsóbb volt vagy 10%-kal, ezért azt választottam. Ha a normál olcsóbb, akkor az is tökéletes.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz freeknight #32158 üzenetére
A Nexen minimum egy kategóriával komolyabb a Laufennél.
-
veterán
válasz FireFox1996 #32189 üzenetére
12-15 k-ért tenném fel, csak egyben elvihető, 10-ért hadd vigyék. Nagyon öreg, a fotón is csillog olyan kemény lehet; más baja nincs.
(A szélein mindegyik guminak kisebb a profilja.)(#32180) JHONNY 79: 7" széles kell 17-ben, vagy 7,5"; a 6" kevés lesz. (Csatlakozom: keress használt gyárit!)
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz HussarF #32283 üzenetére
Akkor azt mondom, hogy szerintem ne a V12-t vegye, mert szerintem hurkán néz ki a mintázata. OK?
Ilyen forgásirányom gumim 1x volt még '97-ben, 195/50r15 Pirelli P5000 - nagyon-nagyon rühelltem a hangja miatt.Tippre, Def26-nak Insigniája lesz (160 le + gyárilag buta gumiméret).
(#32285) HussarF: Astra Caravan volt az áldozat.
(#32284) CHIPman: Múltkor még nem volt hozzá normális ár, most nem gugliztam meg.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ezt max. én mondom (1 db vélemény); nem mi mondjuk.
A Michelin Pilot Sport 4 még jobb, de gyorsabban elkopik; magamnak, zsebből a Primacy-t venném. Nem olcsók: [link]
Volt anno 2 Vectra C-m 225/45r18-cal; akkor még lehetett tekerni autópályán; kb. 35-40 K km-t bírtak a sportos gumik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Akos1994 #32488 üzenetére
Lemeztetős Astra F
Facelift előtt 15": 205/50r15 (csak GSi); facelift után 195/55r15 (nem csak GSi); 14": 175/65r14; 13": 175/70r13 és 155/80r13. (csak memóriából).
A kabrión szvsz 14" volt az alap, gondolom azon tök ugyanazok a méretek vannak, így akkor 175/65r14.Részemről anno 195/50r15-öt tettem a GSi-re a 205/50 helyett.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz JHONNY 79 #32587 üzenetére
Dunlop Sport Maxx RT volt, annak erős az oldalfala. Gyári elsőszerelésű gumi, VW1 minősítéssel, azaz nem a normál keverék; inkább alacsony gördülésre, mint tapadásra optimalizálva. Összességében nem volt rossz, lassan kopott, azonban ez nem biztos hogy igaz a mainstream, nem VW1 keverékre; az vélhetően jobban tapad.
De régi mintázat, már nem venném, utóda a Sport Maxx RT2. -
veterán
válasz SeatZola #32597 üzenetére
Manapság már csak ilyen 7,5 mm a profilja az új prémium gumiknak. (Pilot Sport 4 esetén 7,2 mm rémlik)
(#32594) TheMarci
Pirossal a téli 4mm; kékkel a nyári 1,6 mm kopásjelzőt jelöltem. [kép] Pont az első gumikon nem találtam őket.
Nálunk is eltelik egy nap mire letolják a havat, ezekkel a gumikkal én nem tudnék feljutni az utcánkban, max. tolatva az elsőkerékhajtású autóval - ilyenkor részemről BKV.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bozont #32599 üzenetére
Leengedve lazítom meg (=indítom meg) a csavarokat és leengedve húzom rá nyomatékra, ennek részemről az az oka, hogy (1.: így kell, így tanították anno); 2.: nem szeretném leborítani az emelőről az autót.
Elvileg nem szabad olajozni / zsírozni / rézpasztázni a kerékcsavarokat. Ha "muszáj", akkor is csak a menet elejére egy leheletnyit.
-
veterán
-
veterán
válasz pepe091 #32741 üzenetére
Golf 5 GTI gyárilag 17" az alap, 18" a feláras; Golf 6 GTI szintén; Golf 7 GTI úgyszintén, de ott 19" is választható már. Viszont egy 1.4 TSI-hez is kérhetsz gyárilag 18"-at.
Szerintem jól választottál; az enyémen is 225/45r17 a nyári és 205/55r16 a téli - mindkettő tud rázni rossz úton, nincs köztük óriási különbség komfortban; de optikában sokat dob a 17". -
veterán
válasz leximester #32757 üzenetére
90 ezerért ebben a méretben megkapod a csúcs Continental PC6-ot, vagy Michelin Primacy 4-et is [link]
Ugyanitt akciós áron vannak 2017-es sütésű gumik is.
-
veterán
válasz Erneszto #32798 üzenetére
Ha még nem vetted meg a felnit, gondold át +1x! Ugyanolyan széles, de ET43 helyett ET49 - jól írod 6 mm-rel beljebb kerül az egész.
Tételezzük fel, hogy van befelé 6 mm hely és nem ér ott bele semmibe.
Ugyanakkor az autó stabilitása biztosan romlani fog, hiszen 12 mm-rel (2x6mm) csökken így a nyomtáv, plusz bénán mélyen ül majd a kerék a kerékdobban. -> negatív tuning. -
veterán
válasz sharkypeti #32854 üzenetére
Ha maradsz a 6,5" szélesség mellett, akkor nyugodtan* lemehetsz ET 40-ig.
*Nem ismerem az i30 paramétereit, de 1 cm-ről beszélünk, annyi tartalék kell legyen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Android szakmai topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- LEGO klub
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Építő/felújító topik
- Cyberpunk 2077
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Autós kamerák
- További aktív témák...
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest