-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz S. Szabi #41528 üzenetére
(Az elmúlt 1-2 napban linkelt teszteket nem néztem még meg.) A Bridgestone-t látatlanban kizárnám, a Michelin, Continental, Dunlop és pluszban a Goodyear jó irány. (Alpin 5-öt használtam egy szezont 205/55R16-ban, itthon, száraz télen; nem volt vele gondom, de a Dunlop 4D jobban bejött.)
-
veterán
válasz rothfb #41548 üzenetére
Poénnak szántam. De ha (fél)komolyan veszem, akkor nem mindegy hogy az északi Hokkaidó, vagy a trópusi Nanszei szigetre fejlesztették a japók a téli gumijukat.
Az európai márkák külön készítenek skandináv és átlag-európai mintázatot, keveréket. (Lehet, hogy Bridgestone is.)
-
veterán
válasz MasterMark #41617 üzenetére
Igen, a téli gumik esetében a hülye méretek általánosan drágábbak.
Kb. 205/55r16-ig vannak emészthető téli gumi árak; már egy kommersz 225/45r17 is nagyot ugrik a nyárihoz képest. -
veterán
Jövőre a Forma-1 is Nexen 4S-sen indul. Mégse...
Ne legyetek szemellenzősek, azért mert itt megy a promózás, attól még az emberek spúrságból / budget miatt, vagy kényelemből / lustaságból választják.
Nekem azért van 4S, mert azzal kaptam az autót, + mellé egy szett nyárit. Spúrságból nem vettem télit, amíg nincs hó, addig tényleg jó volt télen. Nyáron viszont maszatol a forró aszfalton, kb. 0,5 literrel többet fogyaszt az autó, ráadásul zajos. Nincs a közelében egy jó nyári abroncsnak, nem is használom nyáron. -
veterán
válasz windlord #41642 üzenetére
Az az osztókör mérete.
Amit mi keresünk, az a felni szélessége, pl. 7X16 vagy 7J 16 vagy 7"x16" - ebből a 7-es a szélesség. Az ne legyen sokkal nagyobb, ha 7" a gyári, akkor a 7,5" még vélhetően OK.
(0,5" = 12,7 mm, annak egyik fele esik kívülre, ez 6,4 mm; ehhez adjuk hozzá az 5 mm-t a kisebb ET okán, szumma 11,4 mm kifelé.) -
-
veterán
válasz alázógyík #41865 üzenetére
Persze, kell neki 200 - 500 km, hogy lekopjon a leválasztó anyag.
Más: Elvesztettem a fonalat, milyen autóra váltottál?
Megint más: Mivel én nem hiszek a 4S gumik egész éves ÉS normál felhasználásában , így sajnálom, hogy kevésbe lett télies az új GoodYear Vector. Télire, őszire vállalhatónak gondoltam az elődjét.
Hamarosan felrakom a 4S-t, hogy ne kopjon a frankó nyári, utóbbinak megszavaztam még egy szezont.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #41869 üzenetére
Van még 1 jó szezon a Nexen 4S-ben, régi sütést nem szeretnék. Aztán lehet, hogy lejárom ezt tavasszal, attól függően mennyit kopik a télen.
Nem tartom kizártnak, hogy mindkét Gen.-t gyártják párhuzamosan egy ideig.(Az autócsere is időszerű lesz jövőre - csak azt nem tudom még, hogy mire... ha összkerekes lesz, akkor jöhet 4S télire.)
-
veterán
Volvo V60 D6-on (már 5x biztos írtam ), 225/45R17 XL.
DOT4518, 2019. januárjában kerülhetett az autóra, én 2019. július elején vettem, visszaszámolva a honosításkori km-ből akkor volt benne ~ 9 ezer km. (2-3 nap után cseréltem a nyárira mert kenődött. )
Aztán múlt télen - október végétől április közepéig - mentem vele 10 875 km-t, szóval kb. 20 000 km van benne most.
Ismétlem, hazai télre jó, síelni nem járok, a havat érdemes elkerülni vele. Mivel tud összkerékhajtást az autó, így nem akad el havas domboldalon. -
veterán
válasz zolee3000 #42020 üzenetére
Hogy teátrális legyek; döntésedet az idő(járás) fogja megítélni. Ha nem lesz hó, jól választottál, ha sok lesz, szidni fogod magad.
A tavaly nyáron vásárolt autómhoz 1 szett nyári és 1 szett négyévszakos gumit kaptam*. Egy napon volt hó (2019.12.01.) Budapesten, akkor nagyon utáltam. A téli félév többi napján jól szuperált.
Az idei télnek hasonló felállásban indulok neki, a héten tervezem a kerékcserét.* Magyarán spúr voltam eladni az újszerű négyévszakos szettet, hogy vegyek helyette egy téli szettet. Idén télen ismét tapasztaltabb leszek, ennek fényében döntök a jövőbeni helyes stratégiáról.
-
veterán
válasz zolee3000 #42023 üzenetére
Télen, esőben (magyarán plusz néhány Celsius fokban) a télihez hasonló teljesítményt nyújt. Szárazon egészen jó, téli "melegben" meg pláne jobb a télinél. Hóban gyenge. Nexen 4S. (A nyári nagymelegben is gyenge - ez téged nem érint, ha nyárra maradsz a nyárinál.)
Szerintem. -
veterán
válasz zolee3000 #42072 üzenetére
Röviden: nagyon.
A 98 bőven jó, túlteljesíti a 96-ot
A V, azaz 240 kmh belefér, nem tud többet a jármű.A mérettel már inkább lehet probléma. Rendben, hogy váltóméret, de gyárilag homológ, engedélyezett méret az autódhoz?
Szerk:
Sehol nem írja a méreteket a kezelési útmutató? Tanksapka belseje? B oszlop tövében matrica? Semmi?Nekem 235/45R17 és 235/45R18 a gyárilag jóváhagyott, nem is váltóméretei egymásnak. Ehhez képest a "téli" 225/45R17 XL, nem merek vele Vmax-ot nyomni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz zolee3000 #42077 üzenetére
Hát most erre mit mondjon az ember?
Váltóméretnek elmegy; terhelési index OK; sebességindex belefér, télre még Németországban is OK; a 7,5" széles gyári 17"-es felnire biztonsággal passzol.Abszolút nem gyári méret, még másik motorhoz sem kínálták. 🤷♀️
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Este felpattintottam a
téliketnégyévszakosakat. Nyár végén vettem egy szett Land Rover Freelander felnit gumisnál, grátisz szerelte a gumikat, centrírozta a kereket. Volt egy rossz érzésem... platformtárs, ugyanaz a fajta csavar kell bele, osztókör egyezik, 7,5x17 ET55 - azaz 1:1-ben gyári V60 D5 méret [kép]. Más kérdés, hogy az enyém D6 és így 8" széles a gyárija, de volt már rajta 7" széles Volvo felni is egy hétig - minden probléma nélkül. Szépen felment, annyira nem tetszik [kép]*, de konkrétan Mondeora való 17-es használt lemezfelni árában vettem (az is passzol rá).Próbakör a garázsban, valami ütemesen súrlódik. Jobban megnézem, a ragasztott súlyokat csiszitolja a feknyereg. [kép] Mentem egy kb. kilométeres karikát, hogy hátha becsiszolja magának, de nem, továbbra is súrlódik, a súlyokat pedig "összekócolta". Inkább leszedtem őket, mielőtt valami galibát okoznak. [kép]
Holnap irány egy gumis, ragasztott helyett a peremre ütött súlyokat kérek rá.Szóval hiába egyezik minden méret, nem mindegy a felni belsejének a kialakítása sem, ha nagy fék van a járművön. (Ez 336 mm-es, a legkisebb felni 17" ami felmegy.) Alfások szoktak ilyenbe belefutni.
* a "gyári" AliExpress-es felni közepek már hajón vannak.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #42128 üzenetére
Jó tudni, hogy létezik félmagas súly is. Kértem, hogy előre hagyományos, peremre ütöttet tegyenek, annyira nem lett ronda: [kép]
Majd az lesz, ha rozsdásodik.
Jól látszik a képen, hogy a féknyereg szinte a felnit borotválja.
(A most hátsókra jövő ősszel tetetek ütött súlyt, ha meglesz még az autó és akkor majd az első tengelyre kerülnek.)Mielőtt betekertem a csavarokat megforgattam a felnit az agyon, de akkor nem tűnt fel a hang, simán elfordult. Illetve automata váltós, jobb a békesség, hogy P-ben parkol az emelőn. :)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Silent77 #42149 üzenetére
Szia!
Sok ló mellett jobb a békesség, tegyél rá komolyabb minőséget. A 225/45r17 még egy aránylag megfizethető méret. Bár téliben nem olyan olcsó.
A 205/55r16 felmegy rá?Szerk: ahogy nézem, az Infinity 20 rugó, kb. 23-ért van Barum, 25 körül Nexen, Apollo, 27-ert Kleber. Ezek megbízhatóbb minőséget képviselnek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Silent77 #42151 üzenetére
Árukeresőn ahol legolcsóbb szállítási költséggel együtt, szeretnek az utóbbival játszani. De lehet találni máshol is, akár olcsóbban is, momentán nincs jobb tippem. Várd meg a többiek javaslatát is.
A felnid 17-es, arra nem lesz jó a 205/55r16. Erős autó, hátsókerekes, jó gumi kell rá.
A tuti egy top gumi lenne, azok 36-tól indulnak (Michelin, Goodyear, Continental, Dunlop).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FollowTheORI #42164 üzenetére
+1 a megérzésre. Az elmúlt telek enyhék voltak, egyszer csak bepótolja a természet.
(Bár nekem egyáltalán nem hiányzik a hó.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nemrég (is) volt szó a gumik öregedéséről, ill. hogy a Michelin talán jobban ellenáll az időnek. (A Michelineket preferálom.)
Nemrégiben került hozzám 2 szett kerék.
1. 2014-es (2214 DOT) 205/55R16 Michelin Alpin 5, kb. 4,5-5 mm, még a téli kopásjelző felett. Koszos volt, megmostam, repedezést nem láttam. De igen kemény a mintázat.
Erősen gondolkozom, hogy ezt használjam-e a télen, vagy vegyek egy új szettet. Arra hajlok, hogy megpróbálom, aztán ha nagyon gáz, veszek újat.2. 2020-as, pár hónapos Bridgestone Turanza T005, 225/40R18. (Természetesen puha.)
Rühellem alapból a Bridgestone-t. Összesen mentem vele eddig ~350 km-t száraz úton: csendes, kanyarban nem akar leessni az útról, a méretéhez képest egész komfortos. Akár még jó is lehet, de még minimális a tapasztalatom. Peremvédő nuku! Nem is értem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #42464 üzenetére
Ezekből csak az.
Vagy Mercedes C350e - kicsi az akkuja, de szép és RWD.
Jó szívvel ajánlom a Volvo V60-at, igényes, tartós autó, 5 henger, AWD, 6,1-et gyorsul. Ellenben kanyarvadászatra nem ez való. (Ugyebár egy ilyent birtoklok.)BTW a GTE-nek is kicsi az akkuja, viszont talán a legkönnyebb PHEV a piacon.
Az Amperat sem zárnám ki! Mint villanyautó, a legjobb a PHEV-ek közt. (Gyenge a benzinmotor, necces ha törik.)
El kell dönteni, hogy városra vagy autópályára szeretnél optimalizálni!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #42469 üzenetére
50-60 kilométert a valóságban csak az Ampera tud villannyal. (Ha ebben az árkategóriában maradunk, mert 20-30 millió ellenében kitágulnak a lehetőségek.)
Újra tervezik szabályozni a zöld rendszámokat. Még nem tudni, hogy mely PHEV-ek lesznek rá jogosultak, ha egyáltalán. Ez az árakat is befolyásolja majd.
Három - számunkra lényeges - környezetvédelmi osztály létezik:
5E full elektromos
5P PHEV minimum 25 km elektromos hatótávval
5N PHEV 50 km.Tudtommal:
5P pl.: Prius PHEV, GTE, az iménti Mercedes
5N pl.: i3 REX (!), Ampera, V60 D6De lehet, hogy nem ez lesz a vízválasztó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs