-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tasiadam #54553 üzenetére
Okosan a gyurmával és kenőanyagot adj neki rendesen, mosogatószeres víz csodákra képes. De először kémiai úton próbálkozz, hátha nem kellene vadulni vele és ha már ennyire belejöttél akkor érdemes valami polimerrel rázárni, mondjuk Sonax-nál maradva BSD-vel, később meg fogod köszöni ezt a tippet.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tasiadam #54558 üzenetére
Nekem ilyen "tisztítási célra" (tehát nagyon rekás területre mondjuk kátrány foltok, makacs bogarak, fékpor, stb. ) van egy noname gyurma, a madaras hiperben vettem + lidl gazdaságos mosogatószeres víz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz forceberg #54899 üzenetére
Nyilván ne ezektől a márkáktól várd a highend minőséget, azért bizonyos méretekben jobban a zsebedbe kell nyúlni...
Keress rá mondjuk a 215/55R17 méretben, ott egy szemmel eléggé jól látható difi van egy ilyen taurus/sebring/kormorán és egy continental/Michelin között... (kb x2)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz forceberg #54902 üzenetére
Igen, mivel úgy érzem egy tévhit terel el, miszerint ezek az abroncsok egy korábbi top abroncs "butított" változata, de ez csak urban legend.
Ezek külön fejlesztések, nyilvánvalóan "szándékosan" van elrontva, hogy tutira legyen mivel magyarázni a dupla árcimkét...
Amúgy ezek létező márkák voltak 40 éve is (elég fosok voltak akkor is), a misi felvásárolta, fejleszt nekik egy abroncsot és különböző területeken különböző márka alatt hozza forgalomba, a logika szerint itthon jobban eladható egy taurus vagy egy kormorán mint a rikken vagy sebring. A stratégia nem rossz, mivel Szerbiában készülnek, cserébe olyanok is. Nekem Sebring Snow téligumim van, annyira nem rossz mint elsőre hangzik. Persze jobban örültem volna egy TS860 szettnek, csak ez szerelve volt 180k, a contiból a 4 db abroncs 220k volt akkor felni és TPMS nélkül...Lehet hogy el van rontva szándékosan, de többnyire a wet braking és a wet handling szokott nagyon gyenge lenni, ez az összes harmadik vonalbelire igaz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #54926 üzenetére
Rontja az élettartamát egyébként a sok fékpor, mivel a gumi porózus, beszívódik a pórusaiba és nem szereti... a pontos kémiai folyamatot nem ismerem, de nem tesz jót neki, az biztos.
Körömkefe + samponos víz, nagyon szépen le lehet pucolni a barnulást róla, de ha már szöszölt vele annyit az ember akkor érdemes egy gumiápolóval is átkenni. Volt már hogy háromszor kellett átdolgoznom valakiét mire nem barna hab jött le az abroncsról, kapott egy gumiápolót (kb a legolcsóbb W5 márkásat) és fiatalodott 3 évet az abroncs, "csodák pedig léteznek..."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #55008 üzenetére
Nem is a szövése vagy éppen a tömege a lényeg, hanem a ragasztó, amivel a futófelületet a karkaszhoz rögzítik.
USA-ban nem sebesség index van hanem hőmérséklet... Tehát hogy a H illetve V sebességindexű abroncs tömegében nincsen különbség jelen esetben irreleváns, a H 210km/h-ig szól a V 240km/h-ig. (A T-t nem tudom fejből, mert egy tökfej vagyok ma... )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Akkor nem ragasztják, a lényeg hogyha túlmelegszik elhagyja, ezért van sebességindexe és nem dísznek. Az autógyártók előírják milyen abroncsot tegyél rá, nem értem mit kell ezen annyit írkálni meg gondolkozni, leírja milyet, "ilyet", ennyi, ez read-only információ, el kell olvasni és betartani.
Bár ahogyan körbe nézek a világban ez igen keveseknek megy... Olvas, megért, végrehajt, nem értem mi oly' bonyolult ebben."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
2 dolog van ezzel:
Az első hogy pótkeréken nem jó a V minta, mivel vagy csak balos vagy jobbos lesz. A második hogy a Michelin szerint az az abroncs ami nincsen autón az 17szer lassabban öregszik, tehát egy pótkeréken az abroncs 5 év x17= 85 év, bőven kiszolgálja az autót. Mivel nekem is teljesértékű pótkerekem van 4S abronccsal 10-12 éves koráig felé sem tervezek nézni, a Te esetedben 4 évente cserélt 4S szettel szamolva szerintem 3 garnitúrát simán kibír a pótkeréken is, utána lehet nézni milyen állapotban is van.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Sir Psycho #55195 üzenetére
Sajnos nekem sincsenek túl jó tapasztalataim a Hankook-al, igaz nekem csak a KinergyEco jutott (biztosan emlékszel még, virágmintás az oldala), nagyon utáltam.
Bár sosem voltam egy Hankook fan, én elvből nem ajánlom senkinek sem, ha mégis akkor az amolyan végső szalmaszál. Prémiumnak közelről sem mondanám, szerintem túl van árazva a tudásához képest már újonnan is és az idő előrehaladtával exponenciálisan romlik sajnos. Nem te vagy az első aki panaszkodik rá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz LANcelot444 #55233 üzenetére
Vagy murva okozta sérülések (egyhelyben állva tekert kormány zúzott kövön) vagy melegebb időben (20C feletti külső hőmérséklet) meghajtották autópályán ilyen 140+ km/h tempóval és túlságosan felforrósodott.
Én cserélném mindeképpen, főleg hogy szinte minden teszten elverte a Kléber."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MaddeNNNN #55434 üzenetére
A Contik így öregszenek, olyan 5-6 éves korukra olyan ráncosak mint öreganyám...
Kuka, de ne aggódjatok, NKH pozitív, mert ők csak a mintamélységet nézik.
És abba is gondoljunk bele amit fant0mi megpöccintett, köztünk járnak, de ez teljesen rendben van így... vagy nem. És ha a jobbágy ilyen gumikon beléd száll az esőben, akkor az jogilag teljesen rendben van, neki joga van ilyen abroncsokon racsézni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz angyalpc2 #56579 üzenetére
Az ecocontact egy eco abroncs, mint az energy Saver, a kinergyECO, stb, alapvetően arra tervezték hogy kicsi legyen a gördülési ellenállása és így fogyasztást csökkentsen. A prémium contact inkább túra abroncs, cserébe tapad is, tehát nem annyira kicsi az ellenállás mint a másik esetében, hogy ezt hogyan érik el arról a fiúk szép esszét tudnak írni Neked.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az nem fékezéskor rázná csak a kormányt? Nekem volt egy ilyen felnim, kátyút fogtam vele igen nagy tempóval (~100-120 km/h), vissza is ütött egy nagyot. Azt peremcsiszolni kellett hogy újra egyensúlyba kerüljön.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hemaka #56635 üzenetére
Kopás jelző csak nem a klasszikus értelemben, hanem azt jelzi még az elején hogyha félre kezdene kopni valamelyik, legalábbis a hankook ezért alkalmaz ilyeneket. Amikor felteszed minél korábban kiderüljön ha futóművet kell állítani, még mielőtt menthetetlenül félre kopik.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Így van, Michelin C brand, nem olyan hányadék mint volt anno...
Az Ikarus-ön meg azért volt az mert kedvezménnyel vette a BKV is meg a Volán is nagy tételben. De ahogyan írod ez akkor volt most meg most van. Nekem volt régen Falken téli, fos volt, de a mostaniakra ezt így nem merném határozottan kijelenteni. Esetleg nézz Uniroyalt vagy Semperitet, hátha van seal belőle."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Télivel van tapasztalatom, Sebring Snow.
Ugyanezen minta és abroncs létezik még sok néven, taurus, kormorán, rikken csak hogy az ismertebbeket említsem, Michelin C osztálya, low budget abroncs mind.
Csodát ne várj tőle, az enyém 2019-es, de már sokat vesztett hajdani teljesítményéből, nem kemény de már nem is puha. (A conti ecocontact5 keményebb)
Gyakorlatban: városban elmegy nem racse stílusban, kinőttem már a gyalogkakukkból... max 2 szezont adj még neki és nedves úton meg esőben csúszkálni fog addig is. Zaja borzalmas, semmi extrát ne keress benne, kb egy barum szinten van, jobb mint a linglong, de nem sokkal. Ha a felni frankó és tavaszra veszel rá új normális abroncsot (alhangon egy semperit vagy gy) akkor megveheted, június van, max 3-4 hónapot fogod használni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Teasüti #57015 üzenetére
A 4S esetén a V minták jobban szerepelnek a teszteken, ne kérdezd miért... szerintem rosszul is tesztelik őket, de ez már csak magán vélemény... plusz nem nézik meg mit tud 4mm körül 4 évesen télen, pedig a Nokian tesztpalyan lehetne szimulalni minden körülményt... de az új Conti pályán is. (Van fedett hely is ahol tudnak akár - 20 fokot is csinálni meg +40et is... )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ArthurShelby #57003 üzenetére
Bocs, most látom hogy tőled indult a kérdés, amit Rick4-nek írtam az Neked is szól. Remélem segít dönteni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #57020 üzenetére
Személy szerint úgy gondolom hogy egyszerre kellene tesztelni a szezonálissal, téli teszteken a télies képességét, nyári teszteken a nyári képességeit jelezve hogy bizony az egy 4S abroncs és nem nyári/téli.
Plusz én megnézném mit tudnak 3-4 évesen 4mm-es profillal téli körülmények között, nyári körülmények között, még a szezonálisakat is, lehet néhány "neves" gyártó becsukhatná a boltot..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Monya78 #57025 üzenetére
+1 Qru-nak, ne változtasd a forgásirányt, ezeknél már nem szabad, a miértekről hosszasan értekezhetnénk, de lusta vagyok.
4S abroncs esetén évente kétszer ezt végre kellene hajtani, első kettőt hátra, hátsó kettőt előre. Egy kis férfimeló
Szezonálisnál is meg szoktam csinálni, hogy ami előző szezonban előlről jött le, az a következő szezonban hátra megy fel, így egyenletesebben kopik."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ArthurShelby #57032 üzenetére
Szuper, de hol a fotó!?
Majd számolj már be róla milyen ez a "low-budget" abroncs így pár évesen, hátha meglepődünk. (UHP, tehát Ultra High Performance)
Max ha nagyon gáznak érzed idő előtt ledobod róla és mehet jófogásra/marketplace-re, talán a C típusú állampolgárok még elhasználják 1-2 szezont.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Már a mintából felismertem, ez pont ugyanaz amiről tegnapelőtt írtam... mellesleg az UHP abroncsok vízen nem olyan erősek.
Legelek ilyennel vette az új felniket az 530-ra, csak sebring és nem tigar, de ugyanaz, krumpli-burgonya...
Ha jól emlékszem megbeszéltük már hogy vastagon user error volt.
"Nem a fegyver öl, hanem a suttyó akinek a kezébe adják..."[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Marchello19 #57783 üzenetére
Csak tippelek, de szerintem használtan vetted a gumikat kéz alól (jofogas, fb, racingbazar) és eléggé atvertek, az egyik gumi valószínűleg szálszakadt lesz vagy kettő is.
Ha van téli szett felnin, ami nem rázós, akkor tedd fel es menj úgyis egy kört, így kiderül hogy a fékhez van e köze... egy könnyed szombat délutáni edzés a hűvösben"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Marchello19 #57786 üzenetére
Mindet, és akkor már csak arra kell rajonni a 4 nyaribol melyik rossz...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Teasüti #57811 üzenetére
Nem tudom, vannak gyártók akik megengedik hogy fordítva tedd fel a V mintást, de szerintem ezt a kérdést bízzuk a mérnökre aki előírta azt a fránya forgásirányt
Nekem a pótkerék kardinális kérdés volt, histórikus okokból ebből nem engedek, teljesértékű és kész. Sokszor hetekig azon megy a Vitara mire eljutok a gumishoz, vagy el tudok menni érte, általában beadom defektesen aztán hívnak amikor mehetek, de volt már hogy 5 napig még náluk dekkolt a kerék mert senki nem tudott elmenni érte.
Bakancs Swift, jól emlékszem? Arra már a fórumban találtak megoldást lépésálló EPS vagy XPS szigetelésből lett kifaragva a "tehermentesítő" azt hiszem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Kioffolom, mert annyira nem vág témába, csak érintőlegesen:
Az indexes Vitara topikban például nagyon sokan a szalonból kihozott autón váltottak 4 evszakosra így a gyári első szerelésű nyári abroncs eladó lett, konkrétan volt olyan amin még a színes csíkok látszottak mert 120km-t sem volt az autón...
De egyik haverom vett egy autót és nem sikerült megegyezni az egy szezont futott téli kerekszett árában, így gondolom az is eladó lett külön. Szóval ki lehet fogni ebben igazad van, de sajnos nem ez a jellemző kor és állapot amit Te is vettél."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ereshkigal #57926 üzenetére
Túlmelegedett. A mintablokkok elkezdtek elválni, nem jársz túl alacsony nyomáson?
Nincsen semmi baja, használd nyugodtan, bár az én OCD-m hiányol egy pucolást. (samponos víz + körömkefe, esetleg egy gumiápoló és meg fogsz lepődni mennyivel jobbnak fog tűnni)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Teasüti #57944 üzenetére
Pontosan, a "profiknak" (gumis műhely például) van leszedő készlet, amit bármelyikre rá lehet hajtani, még az elnyalt fejűre is, mert kúpos és meg van csavarva benne a nút...
Ráadásul az olcsóbbakra rá lehet kalapálni egy dugókulcs fejet és úgy is lejön.
(egyikről se kérdezd meg honnan tudom... )
Aztán látnád a gumisok arcát amikor ezeket a szutykokat le kell szedni légkulccsal a mellékelt fejjel... olyan anyagból vannak hogy egy kevésbé jó fizikummal megáldott faszinak (jómagam) sem jelent kihívást eltörni, akkor képzeld el a légkulcs mit művel vele. Nah aztán ha azt a kis vackot eltöröd... akkor fájhat ám a fejed.Ez arra jó hogy a szomszéd ne lopja le a lakótelepen amíg te békésen alszol a "sógor Dacia-ján de jól mutatnának" jeligére... Ez olyan mint a belülről nyíló tanksapka, a profik tudják hogy a betöltő cső műanyag, azt kell megvágni, a szomszéd viszont nem tudja csak úgy leszívni a tankodból a drága nedűt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ereshkigal #57970 üzenetére
Akkor marad az álló helyzetben kormány tekergetes és a murvás út. Előbbit a toronycsapágyak sem szeretik tudtommal... de 2,5 év és 30k km, szerintem ezekben a 4S abroncsokban ennél nincsen sokkal több, kb ennyire vannak tervezve, olyan 3-4 év és kb 50k km, tehát a kenyere javát már megette és nem egy prémium márka na, egy CC talán tovább bírná. A barum sem fogja tovább a húzni szerintem, de nagyon másik brand sem. Csak érdekesség kedvéért: A Michelin tesztjei szerint egy abroncs 17szer gyorsabban öregszik egy autón mintha csak a felnin állna. És lássuk be hogy a 4S abroncs kétszer annyit van az autón mint a szezonális társai.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brumi˘ #58154 üzenetére
Fordítva, de a hír igaz, az Apollo Tires vásárolta meg a Vredestein-t, mégis magasabbra pozícionált mint a saját márkát, mivel piacot próbál szerezni éppen. Mellesleg hamarabb elhiszi az átlag user itt Európában hogy a Vredesteinben van a vitamin mint a számára ismeretlen Apollo-ban...
A Michelin ugyanezt a taktikát alklamazza a C brandeknél, egyféle abroncs és csak a sütőformában cserélgetik a logot nyomó betétet. (Riken, Kormorán, Taurus, Sebring, etc.)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Engem is, főleg amikor a gyerekek is ott ülnek mögöttem...
Főleg hogy tudom a magyarok milyen boldogan locsolgatnak pénzt a "családicsapatszállító"-ra. Fékfolyadék csere, normális abroncs, rendes tárcsa+betét (nem Ridex, hanem mondjuk Zimmermann)... Én beleállok vészfékezek akkor az elektronikus fékerő elosztó meg az ESP miatt úgy megáll a kis 1200kg-os bódé mintha odabetonoztad volna, de a mögöttem 4m-re érkező 20éves sosekOpel nem fog...A vicces az hogy nettó lustaságból csinálják (távolságtartó tempomat, legkisebbre állítva), de nem moralizálok inkább... az ilyen menjen inkább taxival, de komolyan.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Ádám16 #58600 üzenetére
Van az a szög, amikor jobbak, például egy ASC vagy egy CC2 jobb lehet egy alsópolcos kínai téliguminál vagy egy európai gyártó hitványabb termékénél, pl GT Radial és társai.
Előfordulhat, de nem életszerű. Igazán téli körülmények között (hó, jégborda, letaposott sós latyak, stb.) a téliguminak mindig meg kellene vernie a 4S-t, nem ilyen jó a 4S, ennyire gagyi a referencia téligumi. Nézőpont kérdése.
("Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok." Sir Winston Leonard Spencer Churchill )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #58873 üzenetére
Bocsánat a belevaú miatt, de súlyindexben lefelé semmiképpen se! Felfelé határ a csillagos ég meg a pénztárcád...
Ha valaki azt mondja jobban ráz az XL-es gumi az vagy hazudik vagy nettó hülye, válassz kedved szerint. Annyi a különbség hogy a simát 2,5 míg az XL-t 2,9 bar nyomásra tervezik, ez az abroncs tömegében és bármiben aminek a menetkomforthoz lehet köze elenyésző különbséget jelent, csupán néhány autisztikus ember érzi meg, őket csak szánni tudom, nyomorúságos életük lehet. (itt most két ugyanolyan abroncs XL-es és sima változata közötti difiről írtam!)
Sebességindex veszélyes dolog, ugyanis H-ról T-re (Vmax 160km/h!!!) váltva már lehetnek meglepetések, hogy miért? Neked nem magyarázom, a többiek meg utánanéznek és felteszik magukban a kérdést hogy mióta vezetnek egy sima országutas előzésnél hány esetben nézték a km órát és hány esetben az utat... (H-s sebességindexet is sikerült már elérni München-nél, annyira nem voltam happy amikor tudatosult hogy a lejtő miatt 210 felett megyünk.. de a téli abroncsok 99%-a maximum H-s, aki talál Y-t belőle elismerésem)
A gyártó és többnyire minden szabvány egy lépcsőt enged lefelé DE CSAK TÉLI ABRONCS esetén. A méretek pedig a matricán vannak feketén-fehéren amivel az autó itthon típusengedélyt kapott, ettől eltérni csak biztosító és NKH ajánlásával érdemes...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Beszállnék, BMW 320d F31 2016 180-nál 162-t mutat a GPS, 2019 Vitara 1,4T 152-nél mutat a GPS 149-et. A bimmer 70 körül kezd csalni, addig tűpontos, a népSUV 100-nál kezdi, az már 96 GPS-el.
Mindkettő gyári gumiméret, i30 volt még, az is 100 körül kezdett csalni és a 150 valójában 142 volt. (szintén trafi )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Gyári 16-os felni, 205/60R16, de lehetne rá tenni 18ig bármit kb, 225-ös gumit is elbírja a nagykönyv szerint, szóval lehetőség van, de a gyári méret van rajta. Szerintem amikor lekopott az első szerelésű akkor csak bevitték hogy 4 új gumit rá mester...
Ez nem volt boyracer verda, nem volt strici wagen ültetve fóliával smoke&charm és hasonlók, ez 6 évig kft tulaj autója volt, utána meg melós furgon, aztán megkaptam és autó lett, most szép csak körbe van matricázva..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen