Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
Nagyon meglepő lenne, ezeket nem tudom milyen szakértők jósolják. Gyakorlatilag minden üzletágban most kezd beérni a fejlesztések gyümölcse és indulnak be az újabb üzemek. Többet és olcsóbban gyártanak.
Ez a twitteres gyűlöletkampány csak ideiglenesen tudja rángatni a részvényárfolyamokat, elmúlik és a befektetőket végső soron az eredmények érdeklik. Aki pedig belülről is látja a cégeket, azok szerint sosem mentek még olyan jól, mint most.
Manapság mindenki annyira érzi, hogy mit kéne csinálni és ezzel megél a tőzsdén vagy az influenszer médiavilágban, de végső soron azért mégis kell az, aki termelő munkát végez és eredményt tesz le az asztalra, mert anélkül a bohócoknak sem lesz miből bevétele.
Nagyon furcsa ez az átlagember frusztráció, amit kivált belőlük Musk léte. Nagy a kontraszt és sokan nem tudják feldolgozni, hogy nem különlegesek. Muskot szerintem Mr Goodenough-hoz lehetne hasonlítani [link] , aki szintén sok területen megreformálta a világot, csak az ő idejében még nem volt közösségi média
Munro meg nem hülye, hogy vesztes lóra fogadjon. Minél több sztorizását hallom, annál inkább leesik az állam, hogy ki ez az ember. Ő azok közé tartozik, akitől a Nasa, Ford, Boeing és sok más cég kér tanácsot máig. Csak két évvel ezelőttig ő sem volt aktív az interneten. Ez is egy érdekes beszélgetés, sokféle cégről, Joe Justice is érdekes figurának tűnik [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
teslám nekem is akkor lesz, ha nagyon bejönnek a részvények és jogosítvány nélkül lehet utazni bennük Fact-checként én a kézzelfogható, már létező dolgokat nézem, ami már megvalósult.
A csávóban tényleg van némi asperger meg hasonlók... vannak fura megnyilvánulásai és biztosan trenírozzák hogyan kell emberekkel kommunikálni. Egyik régebbi kollégám is hasonló, olyan aki egy vita bizonyítására egy hétvégén megírt egy javascript enginet, de ugyanaz az ember egy üzleti tárgyaláson a "van-e bárkinek bármilyen kérdése" felvetést szó szerint vette és teljesen témától irreleváns olyan kérdést tett fel, amitől megfagyott a teremben a levegő. Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.
Egyébként Musknak most minden teslás tweetjét előbb egy céges ügyvéddel jóvá kell hagyatnia. A 2018as SEC egyezség miatt. Most próbálja semmissé tetetni ezt az amcsi alkotmányra hivastkozva, hogy ne korlátozzák a szólásszabadságát [link] . Mert az egyezségbe úgy ment bele, hogy kvázi megfenyegették, hogy ha nem fogadja el, akkor tönkreteszik a Tesltát a bankok az akkori befektetéseik megvonásával. [link]
#39 kchris78
egy sör mellett egy pubban négyszemközt. De nem egy üzleti tárgyaláson. Egy kifejezetten kényes, személyes témát, a két cég dolgozói előtt.[ Szerkesztve ]
-
eclipse19
senior tag
Értem én, hogy relative jelentős az árcsökkenés, de a "hatalmas" mást jelent.
Aki 10%-kal kevesebbért megveszi, az az eredeti áron is megvehette volna.
20%-nál kezdődik szvsz az, hogy többen veszik, mint egyébként vették volna.
Én kb 30% csökkenésre mondanám, hogy "nagy".Ami a kereslet csökkenést és a részvény árat illeti, ... , nos lassan elkezdték leengedni a "nem létezők" az elmúlt jó 10 évben felfújt pénzügyi/gazdasági buborékot.
Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek.Hogy a telefonom működése attól függjön, hogy valaki más fizeti-e a számláját??? Viccnek is rossz....
-
vicze
félisten
"nincs autógyártó, akinek kényelmes 20%-os árrése lenne a termékén"
Teslának 2022-ben 30%-hoz közelített a haszonkulcs, ugye elég rendesen pumpálták fel az árakat kamuindokokkal, mivel megtehették a kereslet miatt gond nélkül. Még minding jelentősen drágábbak mint 3éve, amikor ~15%-os volt a haszonkulcs, és még így is jelentősen az ipar felett vannak.
#45 eclipse19:
"Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek."
A tőzsde nem éppen így működik, hogy ha nem veszik akkor alacsony. Ugyanúgy veszik, a mennyiség nem változik viszont többen akarnak eladni mint venni, ezért esik. -
vicze
félisten
Nyilván, a jósgömbökkel nincs senki előrébb.
Az árcsökkentés hatására elég nagyot esett az inventory, szóval jelenleg működik a dolog, a kérdés, hogy meddig.
Az hogy Q1 mennyivel lesz 400e felett vagy alatt mond majd némi információt.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a gyűlölet lett vallás. Teljesen kimosta közösségi média már az emberek agyát simára. Bármilyen technológiai hírnél megjelenik egy keménymag, ami szerint minden rossz és nekik nem kell, másnak se kelljen. Erre még pluszban rátesznek újságírók kifejezetten uszító megfogalmazású írsásokkal, mert attól nő a látogatószám.
[ Szerkesztve ]
-
es akkor ld az elozo kommentarom UXel kapcsolatban.
btw software engieneernek azert kene lennie legalabbis minimalis UX / HCI hatternek
egyebkent siman megneznem mi lenne, ha pl a Mercedesnel kiszednek a C classe sebessegmerojet a kormany mogul, mert az meno. egy Mini gen1nel ez oke, de az egy retegtermek volt
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
volt erre pelda, amikor gyokeresen alakult at az igeny az interfacekre par even belul. pl mobiltelefonoknal lattam ilyet, hogy 2014 korul az addig preferalt joystick eltunt az erintokepernyo miatt (vö chromecast 4Kn mai napig van, eltero felhasznalas miatt). csakhogy, egy telefont altalaban lenezve kezel az ember, lenezni egy pillanatra vs lenezni a kozepkonzolra idoben nem ugyanaz a kategoria. ez nem is fog valtozni, mert rajtunk embereken mulik.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
vicze
félisten
Valamilyen megmagyarázhatatlan relytéj miatt amire már sok kutató nem tudott rájönni, 2020-ban visszaestek az auto eladások jelentős mértékben, miközben a Tesla eladási rekordokat dönt. Ezt hogy nem érted?
Az EV-k már az össz eladás 10%-kát teszik ki.
És a legjobb hogy az emberk nem állami szabályozások miatt veszik, hanem mert mindekinek van elfekvő 30millája EV-re.Amúgy itt megjegyezném, hogy a magyas kamatlábak miatt is visszaesés várható, mert új autót venni teljesen luxus cikk, és részletek jelentősen magasabbak most.
-
-
nobeige
tag
Ez honnan jön neked, hogy veszteséges mindenhol, kivéve Kína? Sem a gyártást sem az értékesítést nem bontják régiókra a jelentésekben.
Az év végén tranzitban és készleten lévő mennyiség kb 1 heti gyártás. A helyenként enyhülő helyenként erősödő recesszióban sem nehéz ezt eladni. Az idei gyártás gyakorlatilag a most csökkentett áron megy eladásra, legalábbis kezdetben. Az ár év közben csökkenhet tovább vagy akár nőhet is, a kereslet és a költségek alakulásának függvényében.
Jelen pillanatban nincs más előrejelzés, mint a távlatilag átlagosan évi 50% gyártás növekedés, amiből valahol 2 milliós gyártás adódik 2023-ra.
Az austini és a berlini gyárakban 2022 végére, 2023 elejére várja a tesla a heti ötezres kapacitás elérését. Amennyiben ez teljesül, és van kereslet is, reális lehet az 1,8 - 2 millió körüli gyártás és értékesítés.
Nem értem, miért dobálózol itt 3 millióval.
-
nobeige
tag
2024-re igen, de most még éppen csak eltelt 2 hét abból az évből, amelyikre 2 (kettő, dva, dos, two, II) millió nagyjából a terv. Úgyhogy igen, túlfűtött dobálózás számokkal.
Igen, OK egyébként, annyit és úgy adnak meg, amennyi az előírt minimum, vagy ha ha úgy gondolják, akkor akár többet is. Minden egyébre ott van a jelentéshez társuló levél a részvényeseknek, illetve a jelentés utáni kérdezz-felelek.
Ezek a komolyan vehető számok és előrejelzések.
Az ún. elemzők meg okoskodók meg kibicek meg tökmindegy mit dumálnak. Rövid távra részvényekben utazni szerencsejáték, hosszú távon meg mind meghalunk. -
azbest
félisten
" a chips-et elbíró semi "
Szoktad nézni Thunderf00t videóit? [link] és el is hitted neki.
Fact check, nem olyan beton korlátok vannak rajta, amiről ő mesél.
10 foot Jersey concrete barriers *11 = 20 tonna körüli, nem pedig 6. Simán pariban van a diesel truckokkal. [link]
Egy diesel truck 10k-25k lbs, a semi 27k lbs körüli. Ha nem kell 500 mérföld hatótáv, lehet kevesebb akku modullal is használni.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Igen sok cég van már amúgy aki EV kamiont csinál, de azért túlnyomó többségben csak last mile-on van értelme, autópályán ugyan úgy nem hatékony és ott már most látszik, hogy hidrogénes lesz a "nyerő"(feltéve, hogy létezni fog).
-
Noukoum
veterán
Nincs ebben semmi trollkodás.
Leírtad hogy a Tesla csak kínában keres profitot. Lerítunk hogy nem igaz.
Ő leírt egy idézetet, amit kijavítottam mert nem igaz.
Ennyi történt.
És ne hogy már nekem kelljen elnézést kérnem mert azon az állásponton vagyok amin a világ összes értelmes szakértője. Vagy képviseljem én is a konteósokat? Az dob a minőségen?
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”