Új hozzászólás Aktív témák

  • Bile Demon

    őstag

    válasz darvinya #75833 üzenetére

    +többiek

    Egyrészt balra kanyarodáskor régóta tompa ütemes kopogó hangot hallani, főleg elinduláskor, amikor bemelegedett javul/megszűnik. Ez van vagy 6-7 éve / 20-30e km óta. Szerelő és mások tanácsára nem cseréltem, de az új csukló megvan. Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy féltengelycsukló hang és abban sem, hogy melyik oldal. Akikkel nézettem "nem hallják". Azt mondják, ha nagy baj van, és mielőtt széthullik, hallani fogom tutira. Igaz nem is nyomták neki úgy, ahogy én szoktam kifordulni... :) Úgyhogy évek óra együtt élek a jelenséggel.

    Most júliusban egyéb okból vittem futómű / motortartó bak átnézésre szerelőhöz a kocsit -nem talált semmit- baromi szűkszavú volt kb annyit tudtam meg, hogy -minden nagyon egyben van a futóműben- , pénzt se kért, azt mondta, hogy maaajd akkor, ha csinált is valamit.

    Kb. 2 héttel utána vettem észre, hogy zsíros a gumiharang külseje és teledobálta friss tiszta zsírral a kerékjáratot és a felnit belülről... van egy precíz 2cm-es vágás (az amúgy máshol még csak kirepedezést se mutató) jobb csukló gumiharangon a belső hajlatban.

    A vágásról nincs képem, pont ennek a túloldalán van, de teljesen összezár alapból, nem feszül és nem akar szétnyílni...

    A külső csukló ennél a típusú féltengelynél - 25-30 éves Toyota - nagyon nehezen üthető le, konzultáltam olyannal, aki ezen már túl van, nagy satu és kalapács + kitartás is kell hozzá, ő is úgy kezdte, hogy majd "ráeljetem egy csőre és lejön", hát nem jött.
    A "snap ring" nem szeret összemenni, mert valamit félreterveztek. El kell törnie/nyíródnia, hogy lejöjjön.

    Pl.: [link]

    Aki lehúzó szerszámmal próbálta, a végén már az 1000Nm ütvecsavarozóval hajtva előbb tört ketté a szerszám, minthogy lejött volna (és megnyúlt a menet).

    Két (három) dolgon gondolkodtam:
    1. kiszerelem a tengelyt és belső csukló csillagját leszedem (zéger), a középső súlyt leszedem és után cserélhető a külső gumiharang. Ettől ugye a hang nem fog megszűnni + macera hogy 5db bilincset kell cserélni.

    2. csak az agyból húzom ki és a kocsi mellett a külső csuklót megpróbálom lehúzni célszerszámmal, ha nem megy, akkor flexxel levágom a golyó kosarat, vagy körbe az egészet.

    3. elnapolom a cserét, nyomok bele zsírt és körbe zöldsárga. de nem hinném , hogy kibír két kerékcserét sűrűbben pedig nem szívesen foglalkoznék vele.

    [ Szerkesztve ]

    Bruhe

Új hozzászólás Aktív témák