Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PROTRON

    addikt

    válasz #57171968 #86094 üzenetére

    Ahogy az előző hszemben(ami sokaknak tuti tldr lesz) írtam, ha nincs az olcsó lámpatestben túlfeszültség levezető, esélytelen a tartós üzem, mert annyira szar a közcélú hálózat, hogy napi szinten pillanatonként ingadozik 210 és 260 között, ami valójában semminek sem tesz jót.

    Az előtétekkel szerelt régi lámpatípusokban volt "túlfesz"-es tag, így azok azért voltak tartósabbak.
    Tudom hogy nem látszik lakosként, de hidd el ott is a hanyag vállalkozóval van a baj meg azzal hogy az önkorinál nem lettek oktatva az emberek hogy mit kell számonkérni műszakilag. Lehet könyvtárosokat is megbízni beszerzési feladatokkal, de meg kell érteni, hogy Nekik is oktatást kell tartani hogy jól végezzék a munkájukat, a szakik sem egyik napról a másikra válnak szakikká.

    Pl a Hofeka lámpagyártó cég embere mesélte, hogy több városban "smart city" koncepcióval telepítettek közvilágítást.
    A "smart"-nak a lényege a forgalom alapú fényerőszabályozás(alacsonyabb fényerőre letekert lámpa kevesebbet fogyaszt, ritkábban kell cserélni a benne lévő tápegység miatt) amikor épp nincs senki, aztán ha jön valaki mozgásérzékelő érzékeli és feltekeri a lámpát és a monitorozási adatok(villamos műszaki paraméterek) folyamatos logolása.
    Ehhez minden lámpára fel kell szerelni egy nagyon nem olcsó kommunikációs eszközt, meg pozíciótól függően mozgásérzékelőket...szintén nem az olcsóbbik fajtából. Már ha nem akarjuk hogy átverjenek a kínaiak.

    Aztán volt náluk egy gyárlátogatás az EON-os közvil emberektől, akiknek elpanaszolták hogy a napló adatok szerint mennyire nagyok az ingadozások és féltek hogy az EON-osok ezt rossz néven veszik.
    Mire mondták az EON-os közvil emberek hogy szeretnék elkérni a villamos logokat, mert Ők csak a lámpa cserékért felelnek, a vezetékezésért nem.
    DE nekik nincs lehetőségük még kerületekre lebontva sem logolásra, ellenben nem tudnak szólni a karbantartó és hálózat fejlesztési osztálynak hogy szar a hálózat, fejlesszenek, mert nincsenek adataik. :D

    Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.

  • pjen

    félisten

    válasz #57171968 #86094 üzenetére

    Sajnos ez nálunk a melóhelyen is megértést. Kis műanyag feldolgozó, a gépek felett 2x40w szabadon sugárzó armatúrák voltak, elég ramaty állapotban, de az első 5 évben nem kellett csövet cserélni. Heti öt nap. 24óra üzem. Az utolsó 2 évben mielőtt eljöttem, világítás csere E27/15W Le. 2-3 havonta csere. A menetes rész fölött ahol az elektronika van megbarnult és kuka. Márkás ledes voltak. Ráadásul nem rég olvastam egy japán tanulmányt, hogy a LED világítás egyre több embernél okoz migrénes fejfájást.

  • Barret001

    addikt

    válasz #57171968 #86111 üzenetére

    Amíg megveszik az új autókat,addig ez üzlet. (Haszon) Hülyék lennének tartósat csinálni!

  • Barret001

    addikt

    válasz #57171968 #86113 üzenetére

    Én is nagy dilemma előtt állok.Le cseréljem-e a 40 éves autómat,jobb lesz-e egy fiatalabb.Nem biztos! Azoknak jóval magasabb a szervíz igényük,és az alkatrész áraik.Meglátjuk,meddig engedik őket műszakizni.

  • PROTRON

    addikt

    válasz #57171968 #86111 üzenetére

    Na látod, pont ezért írom hogy nem a zűdek a felelősek.
    Én egyszerűen nem akarom mások szénmonoxidját szagolgatni a belvárosban ahogy tönkreteszik mindnekinek az egészségét.
    Aki a belsőégésű motorral szerelt járművek korlátlan megtartására szavaz, nyugodtan költözhet Delhibe, vagy Pekingbe, szagolja ott az életkárosítást, aztán lehet onnan homeofficeból dolgozni a fűtéren, a 2x8 sávos kereszteződésekben...Budapest roh...tul nem autós városnak lett tervezve anno, nincs se elég parkoló, sem elég felület. Meg senki sem akarja kifizetni egy 15 nm2 terület bérléséért a valós összeget, elvárják a 600 forintos óránkénti parkolási díj maximumot...10 ezer kéne.

    Az épületeket is roncsolja az a rengeteg szenny ami ezekből a járművekből árad és sajnos vannak olyan területek ahol nem lehet egyik napról a másikra kiváltani...a plázázó luxus cicák, meg a havert meglátogató vidékiek esetén megoldható lenne, a villanyszerelő, vízszereleő nem tudja hirtelen megoldani...

    Úgy hogy a havert látogató vidéki lesz szíves vagy dugó adót fizetni, amiből ki tudják fizetni az Ő hibájából emelkedő orvosi költségeit a gyerekeknek, vagy hagyja a városhatárban a mocskot pöfékelő terrorista fegyverét és tessék tömegközlekedni...

    Nem csak a beteg nagymamát szállító emberek hajtanak be a városba, az ilyen kamuszöveggel engem nem lehet meghatni. :)

    De már tényleg messzire kanyarodtunk.
    Szóval tessék zőccsárgát rakni minden LED lámpára és éljenek a belsőégésűek! :D

    [ Szerkesztve ]

    Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz #57171968 #86113 üzenetére

    Egy 24 évesből ültem át egy 6 évesbe. Sajna benézett valaki egy piros lámpát és gtk lett, számunkra nem volt rentábilis a javítása.
    Az új vásárlásakor szempont volt, hogy legyen fiatalabb, mint a hazai géppark átlagéletkora, épp környezetvédelmi megfontolásból.

    Ha nincs a baleset, Karácsony után letámasztottuk volna a szerelőnél egy nagy motorgenerálra. Hidrotőkék, PD elemek már kezdték a műsort. Akkor már borítsák szét és szedjék gatyába. Rászántuk a pénzt.

    Én sem hiszem, hogy a 2017-ben gyártott autó elmegy annyit, mint az 1999-es, és örülök, hogy viszonylag egyszerű kivitel. Nincs benne ledes fényszóró, sem sok szenzoros vezetéstámogató rendszer, ami gyorsan avul.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

Új hozzászólás Aktív témák