Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Dorian #26146 üzenetére

    Ez ebben a formában nem igaz. Nagyon sok kellemetlenségtől megóvod magad megfelelő akusztikával, de nem mindenre az az egyetlen megoldás, és ha a teljes rendszered fele lenne ez a költség (mint a belépő szinten, ahova éppen írunk), akkor nem biztos, hogy van kedved kifizetni. Továbbá az abszolút mozis akusztikai kezelés legalább annyiba kerül, mint a teljes elektronika. Például a THX minősítés egyik legfontosabb feltétele, hogy a terem szélességében mindenhol ugyanazt lehessen hallani. Ehhez két lehetőséged van, az egyik egy megfelelő, hajlított baffle wall, nyilván egy vagyonért (egy helyen van az országban), vagy a brutális szűrőzés, ami abszolút nem nehéz, az én szettemmel is meg lett oldva.

    Kezdjük az EQ-val, amit már csak az X-görbe miatt is kötelező alkalmazni. Az X-görbe azért létezik, hogy a hangszórók különböző frekvenciatartomány-végleteit jobban kiegyenlítse, simán síkra húzva sokkal nagyobb különbség lenne két rendszer közt. Általános tévhit, hogy mindenféle EQ rontja a hangot. A normálisabb digitális szűrők még a fázismenetbe se nyúlnak bele, nemhogy torzítanának, az analógok viszont nagyon durván, onnan ered az "EQ-zni bűn" elv, csak néhány sznob ezt máig tartja, de az ilyen magával szúr ki.

    A nagyon durva dolgokat (szobaméret szerinti zengéseket pl) például nagyon jól el tudja tüntetni egy belépő Audyssey is, de ahogy mész felfelé, komolyabb cucc kell (egy teljesen sík válaszú hangszóró semmilyen szobában nem lesz gyárilag sík), például a REW szűrőgenerátora, vagy az alapján egy ReaPlugs-os FIR, amit újonnan használok, és az abszolút nulla mellékhatásával igen jól szól.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák