Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz bnorci71 #63705 üzenetére

    Hogy ami a valóságban is egy nagyon gyorsan fellendülő és elhallgató hangnyomás (pl. torkolattűz), az ugyanilyen felfutásra és megállásra képes-e. Természetesen ez egy erős példa, semmi nem képes ezt visszaadni (közel végtelen gyorsulás kellene hozzá), de ami jól közelíti, és legalább az impulzus után meg tud állni egyből, az gyors. A zártak ilyet nem tudnak, mert a légnyomáskülönbség miatt oda-vissza leng a membrán akkor is, ha nem kap áramot, ez az oka, hogy lassúak, kitartottabb hangjuk van. Ez például zenére azért megfelelő, mert ha mondjuk egy lábdobot megütnek, az pontosan ugyanilyen mozgást végez, és ha a hangmérnök még ütősebbre is tervezi a hangját (ezt hívják phatteningnek), a zárt láda azt nem adja vissza, hanem ugyanúgy természetesen elnyújtja. Itt jön képbe az ízlés, hogy aki ebben a példában az eredetileg kevert hangot akarja megkapni, az reflexre szavaz, aki viszont a hangmérnökkel szembemenne, és a dob eredeti hangját szeretné, legyen bármilyen a művészi akarat, az a zártra.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák