-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz tranceplanet #80385 üzenetére
Minek vennél Flexet, ha ugyanannyiért kapsz egy Denon 3800-t?
-
Quetz
őstag
válasz DroiDMester #80481 üzenetére
A Sony objektive rosszabb, nem alkalmaz korrekciót a mélynyomóra.
-
Quetz
őstag
Pontosabban, az alap illetve a kalibrált Audyssey mikrofonokat az AVR-hez csatlakoztatod, ott keresik a szoftverek. Az Umik-1 pedig a pc/laptop-hoz kapcsolódik és REW/Dirac beméréshez használhatod.
A leírás szerint az ACM1-X mikrofon kalibrációs file-ját a Multeq-X program tölti le a netről, miután hozzárendelted a mikrofont.
-
Quetz
őstag
válasz Formaster #80514 üzenetére
Jó hogy nem multiverzumnyi a különbség .
Le kellene szokni ezekről a túlzó szóvirágokról, mert csak félrevezetik a többieket. A linkelt videó alapján a 4800-as kapott extra EMI szigetelést belül, de a DAC chipek ugyanazok, szóval pár dB különbség lehet csak a jel-zaj értékekben.A kábelezés mint egyensúlyozó tényező áltudományos tévhit, annyit számít, mint a tuning plüss kocka az autóban.
-
Quetz
őstag
válasz Gino20 #80528 üzenetére
A magyarázat egyszerű. Az arcamot jónak hallod, mert a hibák, amit a műszerek kimutatnak már a normál emberi hallás határán túl vannak. Csak ezt egyetlen audiofil sem fogja elismerni, mert az ő füle tökéletes. Szóval nem a mérésekkel van a baj, a mi hallásunk tökéletlen (arról meg ódákat lehetne zengeni, hogy a fülön kívül mennyi minden más befolyásolja a hallást, mint élményt).
A Trinnov/Storm/... nem a jelzaj viszony tekintetében nő a többi kommersz márka fölé, hanem:
- Csatornaszámban - 32 csatornás kiépítés kell? Nem probléma
- Funkciók tekintetében
- a legújabb dirac featurek storm audio exkluzívak
- Az audi csatornákat úgy tudod irányítani, mintha EQ APO-t használnál
- Van full digitális verzió, AES67/Dante kimenetekkel
- Trinnov 3d mikrofon
- ésatöbbi ami nem jut eszembe / nem tudok róla
- Support - ha szükséges, távolról bekalibrálják az eszközödet
- Bővíthetőség - A trinnov egy intel linux pc, bármilyen protokollt implementálnak.Miközben elektromos mért paraméterek tekintetében csak a top 10-ben vannak, sok minden másban köröket vernek a kommersz gyártókra. Persze ennek ára is van
#80525embe:
Azért vagyunk itt, azért van a fórum, hogy segítsen helyre tenni a dolgokat. Ha nem bánsz csínján a jelzőkkel, hova jutsz mire meghallgatsz egy DC/HMS dedikált szobát referencia hangerőn? Azok tényleg nagyságrendekkel vannak egy átlag nappalis Denonos házmozi felett. -
Quetz
őstag
válasz Formaster #80533 üzenetére
Mérés hiányában azt mondanám, hogy nem. Valamit változtatni fognak a hangon, de fene se tudja mit. Slat diffuser-re ha rákeresel, akkor ilyesmiket fogsz látni. Ezek bináris számsorozatot jelképeznek, pl 1: van léc, 0 nincs léc, csak éppen amit mutatsz az az 101010101010... sorozat, ami a konstans ismétlődés miatt a legrosszabb. De legalább szép .
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
Az a furcsa, hogy a Sony szerint nem korrigálják a basszus tartományt. Az Audioholics videon pont erről beszélnek.
-
Quetz
őstag
válasz svgyula #80739 üzenetére
Pár tárgyi tévedést kijavítanák:
- Az hang a beérkezéstől kezdve az EQ-ig digitális térben mozog, nem is hang, hanem adat, tehát nem kell jelerősítő sem.
- A beállító hang egy full scale sweep, csak kevés mintából áll, ezért rövid. Ez tapasztalhatod REW-el is, hogy a minta növelése a mérés idejét is kitolja.
- A pink noise amit az AVR jelgenerátora gyárt az 500-2000Hz között szólal meg, de ez szabványos, bármilyen árszintű AVR/processzor is ezt használja.Egy világos, az egyik legolcsóbb Denon erősítőtől akarsz kapni high-end minőséget. Itt nem az AVR-el van a probléma, hanem veled és a túlzott elvárásokkal.
-
Quetz
őstag
válasz svgyula #80756 üzenetére
Ez a kezdő topik, és igyekszünk legjobb tudásunk szerint segíteni. Arról nem tehetünk, hogy amit írunk és amit olvasni szeretnél az nem egyezik.
Amúgy a jeltovábbítás azért nem valós amit írsz mert te a dekódoló egységről beszélsz én pedig a végfok előtti EQ-ról amin az analóg bemeneti jel is keresztül megy.
Nincs analóg EQ a modern házimozi erősítőkben, csak digitális, ami a DAC elött található. Tehát DSP -> DAC -> végfok az útvonal. Ennek kezdőként is egyértelműnek kell lennie, hiszen hiányoznak az analóg csúszkák/potméterek az eszközről. Az EQ-hoz az analóg hang digitalizálásra kerül és úgy megy tovább az előbb leírt útvonalon.De mint írtam a végfok előtti jelszint eséssel van az egész erősítő megterhelve
Az EQ lényege, hogy a nem kívánatos kiemeléseket megszüntesse, ami hangerő vesztéssel jár. Ettől függetlenül még ez az erősítő is olyan DAC fokozattal van ellátva, ami ki tudja hozni a maximumot a beépített végfokból.Viszont egy valós(!??) 5x135W az megnyitná a kilátást! Ez jobb esetben tud 5x40W/8 Ohm valós teljesítményt!
Ha ekkora teljesítményt szeretnél, akkor vegyél olyan AVR-t ami tudja is ezt. Gondolom, mint hozzáértő elolvastad a specifikációt mielőtt megvásároltad: 75 watts per channel (8 ohm, 20 Hz–20 Khz, 0.08% 2ch drive). Ez a sztereó 75W nyilván jóval kevesebb 5 csatornával hajtva. -
Quetz
őstag
válasz varsam #81167 üzenetére
A nagy ugrás a 640kbit/s DD és a másfél megabites DTS között van. Mivel azonban manapság a tartalom DD vagy veszteségmentes hangformátummal érhető el, egyértelmű, hogy utóbbit választja az ember.
Minden hang így jut el a hangfalakig: forrás - dekóder - DAC - erősítő - hangfal. Hogy miként oldod meg a kiemelt részt, az rajtad múlik, több opcióból választhatsz:
- lejátszó - AVR
- Lejátszó - hangkártya analóg kimenettel - AVR analóg bemenettel
- Lejátszó - USB többcsatornás DAC, végerősítő(k) -
Quetz
őstag
válasz DoItYourself #81271 üzenetére
Nem az. Olvasd el az arukereso.hu véleményeket.
-
Quetz
őstag
A dynamic volume amit keresel. Próbáld ki light fokozaton, majd onnan lépkedj felfele ha nem megfelelő az eredmény.
Tips: https://manuals.denon.com/AVRX1400H/EU/EN/DRDZSYkefkkvou.php
Dynamic Volume: https://manuals.denon.com/AVRX1400H/EU/EN/GFNFSYphwaueoj.php#OKNRMLblcibarl -
Quetz
őstag
válasz DoItYourself #81380 üzenetére
Nem, ez az azért kell, hogy átmenjenek azFTC teszten. Ha átállítod 8ohm-ról az a legjobb módja, hogy kinyírd a hangfalaidat.
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #81471 üzenetére
Az impulzus válasz hossza a hangszóró sávszélességére utal. Rövidebb impulzus, nagyobb sávszélesség. Az én BMS-em pl 20-500Hz között működik. Ha nem lenne rajta LPF, akkor a mélynyomóból is beszélnének.
Az ábrád pedig valószínűleg rossz, ez a jó ábra:
Itt olvashatsz egy elég részletes leírás a hangfrekvenciák, hangnyomás hatásairól: https://www.audioholics.com/room-acoustics/bass-the-physical-sensation-of-sound
-
Quetz
őstag
válasz VoidXs #81473 üzenetére
"Az AH 10 és 250 közé teszi. Hogy mi van? ", az, hogy nem olvastad végig a cikket .
A 250Hz az "one researcher" volt. A saját tesztjük ami a cikk végén van az 50-63Hz közé teszi az eredményt. Erre az ábrára gondolok:
Figure 5: Reported sensations from 31.5 to 80 Hz. Areas of body with higher scores were more commonly or severely affected than lower scored body regions. -
Quetz
őstag
válasz Sanci38 #81537 üzenetére
Vitatkoznék azzal az állítással, hogy a Marantz Cinema 40 a Denon X4800 fölött állna. Mindkettő ugyanazokból a főbb komponensekből épül fel: TI PCM5102a DAC és Griffin lite XP DSP chipek. Az egyetlen fő különbség, hogy a Marantzban kikerülhetetlenül ott van a HDAM, ráadásul már az analóg szekcióban:
HDAM létjogosultsága marketing szempontokon túl erősen vitatott.
-
Quetz
őstag
Lehetne, csak nem éri meg. Tömeggyártás szempontjából a legjobb, ha a legtöbb alkatrész megegyezik. A részvényeseket meg nem érdekli más, csak a profit. Ez jól látszik ezen a képen:
Egyrészt tök ugyanaz a PCB, másrészt látszik, hogy olyan filléres dolgokon sporolnak, mint a trafo körüli EM pajzs.
A teljes videó itt található: Part 3 - Denon Marantz 7.4.4 AVR Super Comparison - Internal Amplifiers and Final Recommendations -
Quetz
őstag
válasz I'am Dony #81637 üzenetére
A megfigyelésed abban az esetben helytálló, ha teljesülnek a kõvetkező feltételek:
- az összehasonlítás ugyanabban a szobában, ugyanazokkal a hangszórókkal történt
- a dsp ki volt kapcsolva, csak a késleltetés volt beállítva
- a hangerő 0.1dB pontossággal volt kalibrálva
- a tesztelés vakon történt
- az eszközök meghallgatása között nem volt szignifikáns idő különbség -
-
Quetz
őstag
Nagyon egyszerű a magyarázat: a hallás élménye nem a fülben keletkezik. Az agyad nem csak a mikrofon (esetedben a fül) által fogott jelből állítja elő a hallott dolgokat, hanem ezernyi más hatásból is építkezik: látás, szaglás, biasok, fáradtság, mire figyelsz oda, a fej pozíciója a hangfalakhoz képest (5-10 cm is számít), stb...
-
Quetz
őstag
válasz Jocohun #81738 üzenetére
svgyula megint összekeveri a dolgokat, jó szokása szerint. Olvasd el inkább ezt a cikket: Subvoice: Hangszóró választás - 1. rész
-
Quetz
őstag
válasz kzsolti83 #81864 üzenetére
Ha megnézed a mai high-end erősítőket, akkor azt fogod látni, hogy a 5$-os alkatrészekből épülnek fel. Az ár gyakorlatilag a gyártási mennyiség függvénye, illetve, hogy milyen piaci szegmensbe pozícionálják. Nekünk felhasználóknak jobbára már nem a nyers audio minőség a döntő - már egy évtizede tudnak tökéletesen transzparens eszközöket gyártani - hanem szoftveres képességek. A hang minőségére a szoba korrekciós algoritmus van legnagyobb hatással.
És akkor most rögtön ellent is mondok magamnak, én az Arcamot nem választanám. Szúrja a mérnöki szemem, hogy egy hülye tervezési döntés miatt az erősítettlen jelszint mar 0.9V feszültség felett klippel. Ez magas zajszintet eredményez, illetve erősen lekorlátozza a további fejlesztési lehetőségeket (végfokozásra gondolok)
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs