-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Downsampling
senior tag
Nekem lenne több észrevételem is, egyeiket se vedd személyeskedésnek vagy sértésnek, kérlek:
1. Nem szerencsés keverni a zeneszerkesztést a zenehallgatással. Mindkettő másról szól. Az utóbbi simán élvezetet nyújt, a másik viszont pont arra szolgál, hogy a szerkesztendő anyag hibáira hívja fel a figyelmet. Tehát míg az egyik már a kész, elvileg "tökéletes" hangot adja neked, a másik analizál, tehát segít abban, hogy észre vedd a még nem tökéletes részleteket.
2. Nem véletlenül használnak a mai napig a legprofibb stúdiók is (általában aktív) monitornak kisebb méretű dobozokat, mint álló hangfalakat. Hiába kevesebb így a mélytartomány, de a munkájukhoz sokkal fontosabb a monitordobozokra jellemző részletező, precízebb, analitikusabb hangkép. Ezt csak hazavágni lehet egy szubládával. Az, hogy zenehallgatáshoz használ-e az ember szubládát, mindenki magánügye (ennél durvább eseteket is láttam, halottam már), de zeneszerkesztéshez lényegében tilos.
3. Egy stúdióban lehetőleg kerülik az RCA kábelezést. hatalmas és hosszú kábelezésről beszélünk, ahol az RCA összekötők rengeteg zajt, nem kívánatos jelet szednek össze. Egy ilyen kábelrengetegben a hosszú vezetékek használata öngyilkosság. Éppen ezért a profi hangtechnikából vett XLR (szimmetrikus) kábelezést használják (akárcsak egy jobb házimozinál). Ahogy leírtad, nálad is lehetnek jó hosszú összekötő kábelek - RCA kialakítással. Én legelőször ezt szüntetném meg.
4. A szubkábel is képes a teljes frekvenciatartományt közvetíteni, ahogy egy kétfilléres bármilyen drót is. Nem attól szubkábel, mert csak a mélyhangokat továbbítja.
5. Azt gondolom, hogy sem a szubkábelezés, sem a normál RCA kábelezés nem oldaná meg igazán a problémád, akármennyire is az olcsóságra törekszel. Ezt a rendszert csakis költségesen lehetne vagy zeneszerkesztésre, vagy zenehallgatásra módosítani. A kettő együtt sosem fogja ellátni egyik feladatot sem. Én két rendszer kiépítésében gondolkodnék, ami eleve a legköltségesebb, de egyben a leginkább célra vezető megoldás.
6. Ez szerintem messze nem házimozis téma, igaz a kábelezés miatt vannak átfedések.U.I.: az Y szubkábel igen, egy mono jelet továbbít.
-
Downsampling
senior tag
1. Vajon két "sima" összekötő kábel miben különbözik egymástól? (Szerintem a kérdés innen kezdődik, és nem azért, mert nem hiszek abban, hogy igenis különbözhetnek, nagyon is - de mégis, valahol egyben parasztvakítás is. Vagy mégsem?)
2. Attól függ, milyen irányban kötöd az erősítő és a szubláda közé, pontosan azt teszi, amit leírtál.
3. Nem nekem kell együtt élned a rendszereddel, tehát neked kell tudnod, hogy elég-e, ha egyszerűen kikapcsolod a szubládát. És adott esetben költeni sem nekem kell rá...
Szerintem a lényeget megválaszoltad magadnak... -
arcitec
addikt
SVS PB-1000 ez bizton nem ... inkább ez : SVS PB-2000 , de neked akkor lehet még ez sem lenne elég ...
Nekem speciel az SVS SB-2000 25 m2-re teljesen megfelel ...
Apropó, a Hz értékekről az elképzelésed eléggé téves ...
Persze jó az 1000-es is, csak a leírtak szerint,neked lenne kevés (szerintem)
A T12 van esetleg pariban az SVS SB-2000-el, hiába zárt ez jobb mint az 1000-es.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
Írtad : (abba ne menjünk most bele, hogy ez mennyire valós). egy indok. Olvastad mit írt BBéci? A másik indok. Nálad nem az fog számítani milyen mélyre megy le hanem, hogy legyen nagy hangnyomás, ez egy igény el kell fogadni, ez tény. De, ehhez az igényhez - úgy tudom - a PB1000 kevés,pláne úgy, hogy T-12 az amit most használsz. Nem akarok senkire hivatkozni , kérlek fogadd el ezt, illetve érdeklődj a forgalmazónál, tutira megmondja melyiket vedd... Esetleg BBéci-nek lesz még egy-két mondata ahhoz, hogy képbe kerülj ...
De egy T12-őt nem cserélnek be egy PB-1000-re, akkor már PB-2000 ....
U.I: Látom,ismételten kérdezed a T-12 használókat, vannak itt páran és írtam az kb az SB2000 szint.
Azt is írtam nem cserélném le az esetleges nagyobb hangnyomásért a PB-2000-re sem, nem hogy a PB-1000-re. Az visszalépés lenne neke d is ..[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
Javaslom, hogy nézd meg ezt a linket: https://www.data-bass.com/data?page=systems&type=0. ez alapján be tudod lőni, milyen frekvencián milyen hangnyomást szeretnél. Utána meg fel tudod mérni, mibe is fog ez kerülni neked...
Az audioholics-on találhatsz még további méréseket, például az sb2000/pb2000 mélynyomókról.
Ami általánosságban elmondható, hogy azonos hangszóróval szerelt reflexes mélnyomó kb. 10dB-vel tud nagyobb hangnyomást produkálni a zárt társánál. Ezt a különbséget 2-3 egymásra rakott zárt ládával tudod pótolni.
Az, hogy a reflexes mélynyomó rossz, a zárt meg jó, az marhaság, a rossz mélynyomó rossz és ennyi. Mivel minden hangszóró kompromisszumos valahol, ezért ki kell próbálnod a kiválasztott darabokat és eldöntened, hogy TE melyikkel tudsz együtt élni.
-
BBéci
titán
Ebben a hozzászólásban leírtam a véleményemet, nem érzem szükségét bármit hozzátenni.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen