Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Batman2 #75017 üzenetére

    A ciklikus/melykisutest elviselő akkumulátorok egyik nagyon fontos paramétere, a max kivehető áram! Egy 150Ah kapacitású mély kisütést elviselő akkumulátor kb 40A kezdeti árammal terhelhető károsodás nélkül. Ezért nem jó indító akkumulátornak az autókban.
    Előnye ~ de 1.8V-os cella feszültségig kisüthető, VRLA fajta, büntetlenül.
    ~ 2.25V a Float ha készenléti üzemben működik.
    Az autókban használt akkumulátor kb fordított a paraméterek tekintetében, az indító áram 500A -től kezdődik, de nem szeret ~2V alá menni cellákként.
    Vagyis a névleges kapacitása NEM vehető ki büntetlenül.

    Így mellékesen, most töltök egy 90Ah autó akkumulátort ami 0V rá volt kisütve, nem tudom milyen hosszú ideje.

    A trükk a megindításnál, stabil 13.8V a kapcsokon, a kapcsoló üzemű tápra jellemző nagyfrekvenciás lüktetéssel. Egy fél nap alatt eljutottam odáig, hogy 2A-re állítottam a töltőt, és így szép lassan vissza alakítja a lemezek felületét. Itt rontja el majdnem mindenki!
    Nem szabad C/10-zzel tölteni, hanem minnél lassabban. :K

    Nem lesz 100% a kapacitás tekintetében, de szerintem újra indító képes lesz. :K

    Egy autó akkumulátort már vissza hoztam ezzel a módszerrel.

Új hozzászólás Aktív témák