-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23569 üzenetére
Akkor ahol csak "I dc"-t jelölnek, az ez az Incremental current ?
De akkor ezt hová tegyem a másik kettő érték fényében ?
Valami átlag féle, vagy a szaturációssal kb. megegyező ?mod.: Jah, vagy akkor ennek nincsen köze a másik kettőhöz.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23578 üzenetére
Szevasz
A szöveget ugyan megértettem, de még mindíg nem világos teljesen, hogy egy kapcs. üzemű tápnál, induktor tekercsként használva melyik paramétert kell nézni !
Úgy értem, hogy az I rated érték a tekercsen folyamatosan áthaladó áram (tehát nem pulzálóan), mint pl. egy szűrő, vagy fojtó tekercs esetében, induktor tekercsként használva viszont csak impulzus szerűen kapja az áramot, és ekkor inkább a szaturációs, vagy méginkább az inkrementációs áram az érdekes.
De magának az IC-nek az adatlapja is össze vissza, mert pl. RL-1283-15-43-as tekercset nézve 5,6A-rt ír rá, az adatlapján pedig csak 4,0A van megadva, tehát ezek szerint ezek sem egyforma paraméterekről beszélnek !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz PH-User #23688 üzenetére
Ahogy utánaolvastam, legalább 4000A áramerősség kell hozzá, pár V feszültség kíséretében !
Gyak a pillanat forrasztópákához tudom hasonlítani, csak sokkal nagyobb teljesítményben (több kW).Ezt vagy trafóval állítod elő, akkor heggeszthetsz folyamatosna, vagy beszerzel nehány szuper kondenzátort, ellenálláson keresztül, tápról feltöltöd őket, majd igen vastag vezeték segítségével kitöd őket a munkadarabon kerezstül, megfelelő szélességű fejen keresztül.
A szükséges nyomás minimumát szerintem még kézzel is meg lehet oldani.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Kapcs üzemű tápegységet szeretnék építeni az LTC3780-as vezérlővel, amihez kell külső áram érzékelő ellenállás is !
A kapcsolás: [link]Egy ilyen ellenállást hogyan lehet kivitelezni (10 mOhm, feltételezem, bolban nem kapok) ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hagyományos fénycső kapcsolásnál ha alkalmazok fázisjavító kondit is, az csak a jelalakot szépíti, vagy beleszól az eszköz villanyóra által mérhető fogyasztásába is ??
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MasterMark #23712 üzenetére
Elektromágneses kísérletekhez inkább egy 4,5-es laposelemet javaslok, abban jóval több a szufla, mint egy 9V-osban és az alacsonyabb feszültsége miatt kevesebb menetszámmal is beéri !
Arról akár már jó is lehet ami csináltál, feltéve ha nem menetzárlatos és nem 10-15 menetből átt mindössze, mert ahhoz legfeljebb 1,5V kellene.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23717 üzenetére
Szevasz
Köszi !
Igen, tudom hogy pontosan úgy kell bekötni, hogy valóban csak az ellenálláson eső feszültséget mérje az IC és nem egyebet is.
Ha rézdrótból készítem, akkor nyilván legalábbis egy pár centis darabra van szükségem, amitből következik, hogy felcsavarnám a kedvezőbb elhelyezés érdekében, amiből viszont egy tekercset kapok és induktivitása van, még ha kicsi is légmaggal !
Vagy olyan vékony drótot válasszak, hogy mindössze vagy 1 cm kelljen belőle és akkor nem kell felcsavarni, gyak nincs induktivitás ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Van egy újabb kérdésem !
Ha egy söntre 50mV van megadva az adott áramerőn, akkor dupla áramerőn dupla, vagyis 100mV a fesz. esése ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23733 üzenetére
Node akkor a ferritnek mi szerepe, ha pusztán a drótból készített tekercs is már pár mikroHenry ?
Ahhoz képest, hogy nekem 10-15 mikroHenrys tekercsre van szükségem a másik táphoz és nem elég pusztán vastag drótból tekernem, hanem megfelelő ferrit is kel hozzá és az ferrit maggal együtt 10-15, ez meg akkor pusztán magában már 2-4 !!
Nem nanoHenryt akartál írni ??A 47 centit magmnak jegyeztem meg, mivel előzőleg én 58-59cm-t számoltam kalkulátor nélkül.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #23739 üzenetére
Közben leesett, hogy a ferrit a mágneses formában történő energia tárolásban játszik fő szerepet, nem az induktivitási érték létrejöttében.
Az induktivitás a tekercs paramétereitől függ, légmaggal, vagy ferrottel is is 15 mikrohenri az egyik és másik is.
Viszont egy drótnak önmagában nagyon kicsi a mágneses mező formájában történő energia tároló képessége így csak pár milliamperes, vagy mikroamperes induktivitás lesz belőle, míg a mag nagymennyiségű mégnese energiát raktároz el akár ferrit, akár vas, így már több amperre lesz képes ugyanazon értékű induktivitás !Jól értem mostmár ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23828 üzenetére
Emlékeim szerinte valami 160V körül van a ledszalagodnak a feszültsége, amit üzemeltetni szeretnél, viszont ezen a feszültségen nem tudom mit csinál az LM317-es ???
Ugyanis annak a max bemenő feszültsége csak 37V.
De nem kell az bele, a puffer kondi nagyon jól elnyeli a rövidtávú fesz ingadozásokat, és az ellenállás is véd a többeletekkel szemben.
A 33 ohmosnál tehetsz kisebbet is áramkorlátozónak, mondjuk 22ohmot.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #23837 üzenetére
Ige, elméletileg nem haladja meg az LM317-esen eső fesz. annak a max. feszültségét, viszont ekkor sem hazsnálnék egy olyan alkatrészt a láncban, ami nem bírja a max. feszültséget, mert ha bámti zűr jön be, azt lesz az első, ami tönkremegy.
Melegedés mindeképpen lesz, mert, mint említettem, messze nem 100% hatásfokkal működnek még a mai LEDek sem, így normál üzemben is melegednek.
Ha nem hajtod maximumra őket, akkor az üzemi hőmérsékletre való melegedéssel sem fog lényegesen nőni az áramfevétel.Ha pedig csak 2/3-ad "gázon" hajtod a LEDeket, akkor meg pláne fölöslegesnek tartom az áramgenerátort.
A gyári LEDes lámpáknak még csak puffer kondijuk sincs, így igencsak pulzál bennük a fesz és vele együtt az áramerő is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valaki tud egy jó tippet mondani ?
Nyomtatni akartam egy nagyon finom rajzolatú nyáktervet, de a nyomtatóm hülyéskedik !
Papírra rendesen nyom, de a nyomtató fóliára már 3mm-rel arányosan összezsugorítva nyomja a rajzot !Korábban is erre a fóliára nyomtattam, de akkor nem vettem észre ilyen mértékű eltérést, legfeljebb 0,5-1mm-t.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #23874 üzenetére
Nem, itt kizárt minden ilyesmi, mivel előtte állítottam be a nyomat méretét, papírra nyomási próbákkal és közvetlen után ment ugyanabból a programból, ugyanúgy a nyomtatás, csak fóliára és ez az eredmény !
Olyan, mintha a fóliát másképpen (lassabban) továbbítaná a nyomtató, ugyanakkor nem látszik sehol sem megcsúszás, megragadás, teljesen pontos a nyomat, csak éppen arányosan kisebb.
Azt is próbáltam, hogy nem e a minőség állítással zsugorodik e a nyomat, mert a paírral normál, vagy tinta spórolósan nyomtam a próbák alatt, a fóliára pedig maximális minőségben nyomtattam, ennyi votl csak a beállítás beli különbség.
De ez sem okozza, mert a papírra minden minőségben helyesen nyomja.Netán mégis lehet, hogy koszos a nyomtató görgője és ennyire egyenletesen, de megcsúszna benne a fólia ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Wind-Storm #23888 üzenetére
Nem állítottam, hogy minden irányból zsugorítja !
Csak vízszinetesen csinálja.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MasterMark #23952 üzenetére
Hú, hát igen szerény menetszáma van és még vékony is a drót !
Ha nagyobb teljesítményt szeretnél, akkor mindenképpen több drót, nagyobb tekercs kell !
Vagy készítesz legalább 5-6 szoros menetszámmal a jelenlegihez képest, azonos drótból és akkor magasabb (4,5V) feszültségre talán jó lesz,
vagy 2-3 szoros menetszámmal a jelenlegihez képest és vagy 2x vastagabb drótból, akkor pedig bébi, vagy méginkább góliát 1,5V-os elemről próbálkozhatsz.Pontos méretezést nem tudok, de szemre ez biztosan nagyon kevés.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MasterMark #23959 üzenetére
Lakk, vagy műanyag szigetelésüből természetesen mehet.
Akkor a leg hatékonyabb, ha rendezetten, szorosan egymás mellé tekered és nem keresztezik össze-vissza egymást, bár elektromágnesnél ez talán kevésbé érdekes.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz MasterMark #23963 üzenetére
Ahhoz viszont szép nagy menetszámú tekercset készítsél, viszonylag vékony drótból.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Az terhelés nélküli fesz. érték !
Ezért szoktak bele zener diódát tenni, ami 30V körüli fesz fölött földel, így nem lesz veszélyesen magas feszültség (viszont folyamatos ellenállást fog kifejteni a dinamó tekerés közben).
Kicsi terhelést, mondjuk egy ellenállást kell rá tenni.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szeva000 #24107 üzenetére
A 10-20A-es méréshatárt szerintem egyrészt ezért szokták külön dugaszként kiképezni, mert ott egy rövid, sokkal vastagabb fóliarész van kiképezve a dugasztól a söntig és vissza, direktbe, a nagy áram miatt, amit nem a körbeforgatható választó kapcsoló kapcsol át, az csak a méréshatárt váltja ebben az esetben !
Másrészt pedig lehet azért is, hogy több ampert ne kapcsoljunk a kis áramú részhez, mert az azonnal szétég.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz szeva000 #24098 üzenetére
Tudtommal nem hal meg tőle a disznó, csak bénítja a központi idegrendszerét az agya környékére adott nagyobb feszültség (és pár milliamper).
Ezért elkábul egy időre, de ha nem szúrnák le, akkor magához térne.
A sokkoló is valami hasonlót csinál, igaz, az asszem sokkal magasabb feszültséggel, de az is csak kábít, nem öl meg (azonnal).Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz DonThomasino #24092 üzenetére
Mindíg borsózik a hátam, az ilyen ölésre alkalmas elektromos cuccoktól, meg a kilovoltoktól (vasút, nagyfesz távvezetékek), amilyen szenvedést azok tudnak okozni annak, akit elkapnak !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- World of Tanks - MMO
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Napelem
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest