-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Ez igaz, valóban léttam ilyet PC tápokban és külön panelon is azoknál, melyeknek még volt monitor táp csatlakozójuk.
Ennyi hely persze nincsen a kapcsolóórában, ezt csak egy külön egységként tudnám alkalmazni.
Annyit tettem még, hogy betettem egy 100nF-os, X2-es kondit párhuzamosan a táp csatlakozókra, ennyi még befért, de a problémás konektorban ezzel együtt is nulláz.Köszi mindkettőtöknek !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hozzáértőktől, szakvégzettektől kérdezném:
Egy polipropilén, motor kondenzátor mitől öregszik, pontosabban mitől csökken töredékére a kapacitása az eredetinek ??
Kémiai reakció nincs bennük, ez nem lehet az oka.
Esetleg annyi sokat ütnek át az idő során, hogy a fegyverzetük nagy része eltűnik, elpárolog ?
A munkahelyen több szellőztető ventilátor is működik, naponta 10-20 perces tartamokban, összesen kb. 2-3 órát. tegnap vettem észre, hogy két ventilátor indulása is nagyon lassú, vérszegényes. nagyon lassan pörögnek fel.
Gondoltam hogy a fáziskondival lehet a gond.
Próbaképpen bekötöttem egy másikat, azzal jól indult.
Megmértem a kivett kondinak a kapacitását, a névleges 4 mikró helyett az egyik 0,3mikró, a másik 0,6.
Rendben, hogy veszek másikat, meg hogy már évek óta üzemelnek, csak szeretném megérteni a folyamatot.Köszi,
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ok, köszi mindenkinek a választ !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lenne egy napelemes kérdésem.
Adott két lakás, egymás közelében. Mindkét lakáshoz szerelek fel kisebb szigetüzemű napelemet, eredeti elképzelésem szerint külön-külön.
Az egyik lakáshoz nagyobbat, a másikhoz kisebbet, a várható fogyasztási különbségnek megfelelően. Eddig még nincs is semmi gondom.
A kérdés az, hogy ha egy egyik rendszer esetén az akku tele, a napeleme már fölöslegesen termel, a másik lakás akkuja pedig még éhes, akkor a két rendszert a tetőn összekötve, vagyis egyesítve használhatom e, a két külön töltésvezérlő az egyik és másik lakásban nem vész e össze közös rendszeren, vagy mindenképpen külön rendszerben kell legyenek ?Előre is köszi !
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #85702 üzenetére
Tibi és Protron !
Sejtettem, hogy egy panellal két MPPT töltésszabályozó nem igazán szeret együttműködni.
A fejemben már körvonalazódott a rendszer.
A kisebbik akkuk feszültségét figyelném egy komparátorra, ami vezér a tetőn a panelok mellett egy relét, ami a kisebbik rendszer panelját arról lekapcsolja és párhuzamosan köti a másik rendszer paneljával, majd ha a kisebbik akku feszültsége egy szint alá megy, visszakapcsolja a panelt az akkura.
A kisebbik rendszer már 10. éve működik, 45W-os napelem és egy 40Ah-ás AGM ólom akku.
A nagyobbik rendszert most fogom építeni, terv szerint 200W napelem és egy 90Ah-ás AGM ólom akku.
A kisebbik rendszer napelem kapacitását 100W-ra növelem.
Viszont most másik kérdés merüt fel bennem.
Ha két napelem paramétereiben minimálisan különbözikm akkor gondolom, azokat már nem célszerű párhuzamosan kötni, egy töltésvezérlőre ?
Értem ez alatt, hogy mindkettő mondjuk polikristályos, de az egyik mondjuk 18,1 a másik meg mondjuk 18,5V-os.
Azt már meg sem merem kérdezni ezek után, hogy poli és monokristályos panel párhuzamosan kötve üzemetethető e ?
Abba a helyzetbe kerültem, hogy polikristályos helyett monokristályos napelem panelt küldtek.
Gondoltam, hogy a régi 45W-osat, ami polikristályos, párhuzamosan kapcsolom az új, szintén poli panellal, de ugye poli heyett mono lett.
Végül is úgy döntöttem, hogy maradjon, nem baj, ha poli és monokristályos is van, bár azt olvastam, manapság már alig van különbség a két fajta panel tulajdonságai között, nem úgy mint régen.
Vagy másik lehetőségként az új 150W-os mono-t és az új 100W-os polit kötöm egy körre, így van egyik és másik fajta is a rendszerben és a másik rendszerben pedig maradna a régi 45W-os, vennék mellé még egy 45-50W-os mono-t, így itt is mindkét fajta lenne.És van még egy problémám !
Módosított szinuszos inverterről akarnám a lakás világítását is megoldani, így kipróbáltam saját, gyári LED lámpát és kompakt fénycsövet is az inverterről.
A saját LED lámpa az előtét kondenzátoros, a gyárit nem ismerem.
Mindkettő kicsit zúg a módosított szinuszról és láthatóan gyengébb a fényük mint hálózatról.
A saját LEDesen mértem feszültséget, valóban kevesebb jut a LEDekre.
A kompakt fénycső kb. azonosan világít mindkettőről, de ott ugye egyenirányítással és puffereléssel kezdődik a folyamat, így érzéketlenebb a jelalakra.
A kérdésem az, hogy vajon károsodnak is e a LED lámpák a módosított szinuszról, vagy csak gyengébb a fényük ?Köszi,
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #85729 üzenetére
Vmp természetesen, de az üresjárási feszültségben is hasonló a különbség.
Egy leírás szerint, ha különbség két panel munkaponti feszültsége, vagy áramereje között, akkor a gyengébbik panel korlátozza a magasabb feszültségüt párhuzamosnál, vagy a magasabb áramerejüt soros kötésnél.
Nekem az poli panel 17,5V-os, a mono pedig 18,6 ez elég nagy különbség, 1-2 tizednél még nem aggódnék.
Áramerőben is különböznek, mert az egyik 100, a mások 150w- os, de ez párhuzamosnál nem gond.
A régi 45w-os poli adatait nem tudom, ahoz fel kell menni a tetőre. Mindenesetre amellé csak akkor veszek másik panelt, ha tudom a pontos feszült séget.
Éppen azért szőrösködöm a pontos értékekkel, mert amúgy sem nagy a teljesítmény, nincs vesztegetnivaló belőle.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #85730 üzenetére
A saját LEDnek ez a kapcsolása.
A LEDekért nem is aggódom, csak az előtét kondiért, hogy esetleg jobban megviseli a módositott trapéz, mint a valós szinusz.
Vagy mindegy neki, csak berreg tőle, de nem károsodik?
A berregés önmagában nem érdekel, a fényerö csökkenés kicsit zavar, de elviselhető.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Van egy illyen, kínából régebben vásárolt, 10w-os napelemem, melette a hozzá kapott szivargyújtós töltő csatlakozó
A napelem 18V-os üzemi feszültségű, az gépjármű akku meg rendszerint 12V.
Gondoltam, akkor a csatlakozó nagy házában biztosan egy kis kapcsoló üzemű tápegység van, aminek a kimenője mondjuk 14.4V-os, ha már V-os akku töltésére lenne szánva.
Szétszedtem, csallódtam.
Összesen egy áram visszafolyást gátló dióda, illetve egy üzemet jelző LED van benne az előtét ellenállásával együtt!
Az akkunakk ugyan így sem lesz semmi baja, de éelmezésem szerint így a napelemnek nagy lesz a vesztesége, mert annyira csökken a teljesítménye, ammekkorára beálll az aku-napelem páros feszültsége.
Tehát 12V esetében, a napelem 0.55A-es üzemi áramával számolva, 6,6w lesz a teljesítmény, vagyis 2/3!
De, ha 00,6A-es zárllati árammal számolok, sem sokkall jobb.
A kis kínaiak már kispórolták belőle a tápot.Üdv..
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #85770 üzenetére
Rendben, mondjuk hogy többféle napelemhez adták ezt a töltő csatlakozót és ebben valóban, egy ólom autó akkuhoz viszonyitott kis teljesítménye miatt nem tettek semmit.
Abban egyet értünk, nem sokra jó így ez.
Én inkább NiMH akkuk töltésére vettem, eddig nem is foglalkoztam ezzel a csatlakozójával.
Kis kapacitású, 1,2V-os akkukhoz viszont csak kell valami, legallább egy feszültség korlát, ha csak nem kötök sorosan vagy 14-15V-nyi cellát. Csak nem egészséges a cellákat jóval a max feszültségük (1,44V) fölé engedni.
De ez már nyilván az én dolgom, nem a gyáré.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Két kapcsolóüzemű tápegységet össze lehet e kötni párhuzamosan a nagyobb áramerő reményében ?
Pl. Két tps5450-es, max. 5A-re képes, fix frekvenciájú kapcsolóüzemű IC-vel felépített táp kimenetét, 8A bemenő áram kezelésére, vagy mindenképpen nézzek valami nagyobb áramot kapcsolni tudó tápot?
Szíveden használnám ezt az ICt, mert egyszerű, igénytelen az alkatrészekre, és valóban képes arra a kimenő áramram amit megadnak az adatlapban.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
USB-C csatlakozóval rendelkező telefon áramellátásával kapcsolatban van valakinek tapasztalata ?
A napelemes akkumról nyert 5V-os feszültséggel szeretném tölteni a telefont, a kérdésem az, ha én mezei módon az USB-C csatlakozó tápfeszültség vonalaira ráadom a saját tápom 5V-os, max. 5A-es áramát, elindul e rendben a töltés, vagy feltétlenül kell valami adatátvitel a töltő részéről a telefon felé, hogy "töltő vagyok" és hogy mennyi áramot használhat fel a telefon ?Régebbi szabványos USB csatlakozós telefon esetében ez nem volt gond, tudtam tölteni házi módon.
Köszi.
Üdv.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz TheProb #85846 üzenetére
tegyél a kamerarendszerhez egy külön akkut, azt merítheti, akkor nem lesz indítási gondod.
Egy autóakku összességében nem tud sok áramot táplálni, egy 5W-os izzó is leszívja 2 nap alatt.
12V-os kapocsfeszültség mellett a mai autókban már nem ad elég áramot egy akku, indítózáskor akkora lesz a feszültségesés, hogy az elektronika letiltja az önindítót.
A régi, elektronikát még nagyban mellőző autók még ilyenkor is esetleg beindultak, mert tekert az önindító, ha lassan is.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz TheProb #85898 üzenetére
Pl. egy ilyenre : [link]
Bár ennek elég kicsi a kapacitása, valszeg nem túl sokáig menne róla, ha az indító akkut is hamar leszívja,
de ezzel már biztosan bírná egy darabig: [link]
Ezek a fajta akkuk bírják azt, ha többsször lemerülnek, majd megint feltöltjük, szemben az indító akkukkal.
Viszont ezt az úgymond fedélzeti akkut úgy kell bekötni, hogy csak a gyújtáskapcsolt pozitívot kapja meg az autóban, így csak akkor fog töltődni, ha használod az autót, az indító akkut nem tudja leszívni, viszont egy schottky diódával el is kell választani ezt az akkut az autó elektromos rendszerétől, hogy visszafelé a gyújtáskapcsoló, vagy fogyasztók felé ne folyhasson áram.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valódi szinuszos invertert lehet (viszonylag) egyszerűen készíteni házilag, vagy nem is érdemes próbálkozni, vegyek inkább egyet, még ha drága is?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Van egy Somogyi féle inverterem.
Papíron és felirat szerint is [kép] 1000w folyamatos és 2000w csúcs teljesítményre képes 12V bemeneti feszültségről.
Belenéztem kicsit kíváncsiságból, benne ezt láttam:
A 4 darab trafóra, darabonként 10A van ráírva, ami ugye összesen 40A, az meg 12V-on csak 480W mindössze, ez messze van az 1000W-tól, asszem kicsit átvágtak vele !
Sajnos tudom, hogy a Somogyi termékek nem a csúcs kategória, de azért ezt nem vártam.
Nem tudom, legközelebb melyik márka termékét vegyem, hogy ne vágódjak át ennyire, vásárlás előtt sajnos nem nézhetek bele.
Ha van valakinek más márkával hasonló infója inverter témában, szívesen veszem, ha megosztja, nem csak nekem lehet hasznos !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A négyütemű, volkswagen motoros trabicsekhez is rendes kis könyv van, benne karbantartási, javítási útmutatóval, adatokkal és elektromos kapcsolási rajzzal !
89'-es az autó.
Van egy 79'-es mercedesem, annak ugyan már nincs meg a dokumentációja, de úgy tudom, hogy egy egész komoly füzet volt hozzá.
Azon is persze még minden javítható, akkoriban még természetes volt. hogy javítunk, ha elromlik valami.Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz PROTRON #86159 üzenetére
Sajnos a gyanúmat csak erősíti, hogy 4db 10A-es késes biztosíték van benne beforrasztva, még ez sem lett cserélhetőre megoldva egy foglalattal, és sajnos a biztosít értéke össze passzol a trafóra írtakkal.
Legfeljebb arra lehet képes pluszba a szerkezet, ha nem gyorsan olvadó a biztosíték, hogy a feltöltött puffer kondikból egy-egy pillanatra meghaladhatja a 40A bemenőt, de semmi több, mert olvad a biztosíték.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #32277248 #86165 üzenetére
Az ellenállás beiktatását én követtem el, mivel a venti teljesen hideg állapotban, üresen, vagy minimális terhelés mellett is max. fordulatszámon pörög, eléggé zavaró szélzajt keltve a dobozban. Sajnos erre sem tellett, hogy hőmérséklet, vagy terhelés szerinti fordulatot szabályozzanak, pedig van a bordán egy hőérzékelő, de hiába.
Megmérem majd a trafókat, de valszeg igaz a felirat, mivel a 300-400W-os ATX tápokban is sokkal testesebb trafók vannak. Ez a 4 szemre nagyon csenevész.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #86179 üzenetére
Köszi a tippet, megnézem alaposan őket, már találkoztam velük keresgélés közben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #86193 üzenetére
CV - CC téma !
Nemrégiben egy mélykisült ólom indító akkut töltöttem egy 1A-es, konstans feszültségű dugasztáppal, mivel 6V körül volt a feszültsége, az "intelligens" töltő ilyenkor nagyon buta, nem tud vele kezdeni semmit, mert 6V-osnak hiszi, nem tölti 12V-ra.
A dugasztáp 12V-os volt, nyilván az ólom akku maximálisan leterhelte, mert szerencsére nem ment tönkre, nyelte az áramot maximálisan, csak nagyon lassan kúszott felfelé a feszültség.
Elérte a 10V-ot, gondoltam megpróbálom rátenni a töltőt, hátha már legalább elindul vele, legfeljebb vizsgálgatja még egy darabig, hogy valóban 12V-os akkuról van szó, azután elkezdni rendesen tölteni.
De ahogy levettem a dugasztápot az akkuról, rögtön csökkent a feszültsége, 9,5-nél állt meg, az meg már kevés, így visszatettem a dugasztápot, ami elkezdett furcsa kattogó, sercegő hangot kiadni, és pár másodperc múlva el is füstölt.
De nem tehettem mást, nem volt semmi más ott a munkahelyen kéznél, amivel meg tudtam volna oldani a helyzetet.
Vissza tettem az akkura a töltőt, hosszas vizsgálgatás, próbálgatás (áramimpulzusok) után elérte az akku feszültsége a minimális 10,5V-ot és rendesen elkezdte tölteni.
Valóban nem bírják hosszasan a dugasztápok védelmei a határon üzemelést.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Az inverterhez még annyit, hogy megnéztem, milyen IC van a lapon.
A nagyfesz oldalon KA7500B, a kisfesz oldalon pedig a szokásos TL494-es van, tehát nem mikrokontrolleres a vezérlés.
Nézegettem, mit tud ez a KA7500-as, így a felépítés alapján már abban is kételkedek, hogy ez az inverter valóban módosított négyszög jelet ad ki, szerintem csak sima négyszög, ami még kevesebb fogyasztó számára elfogadható.
Lehet azért mennek olyan pocsékul róla a gyári 230-as LED lámpák.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Néztem ezt a invertert, ehhez adnak 4 darab biztosítékot is, bár kívül nem látok rajta aljzatot hozzá, így gyak. eleve "legálisan" szétszedhetőnek szánták.
A biztosítékok színe alapján 30A-esek lehetnek, az négyszer, 120A-t jelent, az meg 1440W.
Itt legalább tényleg esély van rá, hogy valóban teljesítse az 1000W folyamatos terhelést, a felett már bónusz, azt nem kérném rajta számon.
Jó lenne bele nézni is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Gondolkodtam, hogyan lehetne felhasználni az atx tápok fő (teljesítmény) trafóját inverterhez.
Elvileg ha kétlépcsős, nagyfrekvenciás invertert építek, és a DC-DC részt 50Khz körüli frekvencián üzemeltetem, akkor az atx trafó 2x12V, eredetileg szekunder tekercselésére felváltva kapcsolgatva a 12V-ot, a nagyfesz oldalon megjelenik a megnövelt feszültség, kellő áramerő mellett.
Csak azzal nem vagyok teljesen tisztában, hogy mekkora fesz jelenik is meg?
Az atx táp kapcsolását böngészve arra jutottam, hogy a 230V egyenerányítása után az elő álló, kb. 320V feszültség külön negatív és pozitív ágra osztódik virtuális középkivezetéssel és ezt a pozitív, illetve negatív féltápfeszt kapcsolgatja két teljesítmény tranzisztor felváltva a főtrafó primer tekercsére, így a tekercs két végpontja között váltakozó áramirányt létrehozva. Ebböl következően a primer tekercselés csak 160V körüli feszültségű lehet, vagyis 115V átlagértékben váltakozó áramot tekintve, nem 230V.
Ha ez így van, akkor kettő azonos atx trafó kisfesz oldalát párhuzamosan kötném, a nagyfesz oldalát pedig sorosan, így előállna egyenirányítás után a legalább 320V egyenáram, ami kell a H hídnak 230V váltakozó feszültség előállításához. Kettő trafó esetén a teljesítmény is mindjárt kétszereződne.
Vagy egy trafót használnék, feszültség sokszorozóval a nagyfesz oldalon.
Jól gondolkodom ?
Jó lenne a sok hulladék atx trafót hasznosítani!
Lehetőleg áttekercselés nélkül.
Van esetleg valakinek jó kapcsolása rá?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #86322 üzenetére
Közel 10 éve működtetem a TV-t és a laptopot módosított szinuszos inverterről, semmi gond.
A gond akkor volt a TVvel, mikor az előző inverterem tönkrement, és egy egyszerű önrezgő, 2 tranzisztoros házi invertert csináltam, ki tudja milyen jelalakkal, akkor azonnal bekrepált a TV, így laptopot már rá se kötöttem, szerencsémre.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Speeedfire #86412 üzenetére
Bár nem világos számomra teljesen, mit szeretnél megvalósítani, de itt van egy régi kapcsolás, ami kettő vezetéken át megoldja a csillárkapcsolást !
Ez hagyományos izzóval működik, mással nemigen.
Üdv.[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz fatpingvin #86443 üzenetére
Kevésbé igênyes a lítiumhoz képpest, tűrőképesebb,nem igényel annyira precíz elektronikát,
természetesen az ára is lényeges szempont, jóval olcsóbb, pláne az egyszerűbb, folyadékosak,
a nagyobb tömeg és térfogat igénye helyhez kötött alkalmazásokban, háttértár, szünetmentes áramforrás, szigetüzem, nem gond,
Rendkívül egyszerű a felépítése, semmi különleges, ritka anyag nem szükséges az előállításához, 100%-ban, olcsón, egyszerűn újrahasznosítható, ami már évtizedek óta megoldott, kiforrott technológia (nem az indiai háztáji módszerre gondolok).
Az előállítása is egyszerű, se űrtechnológia, se nanotechnológia nem szükséges hozzá.
Ha valaki zöld enetgia rendszerrel foglalkozik, akkor az is lényeges, hogy az áram tárolása, az akku mennyire zöld és ebben biztosan nem a lítiumos technika az első![ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Barret001 #86446 üzenetére
Egyet értek,
a lúgos akkuknak igaz elég rossz az áram tárolási hatékonyságuk, de talán még az ólom akkuknál is zöldebbek, még mérgező anyagot sem tartalmaznak és legalább 20, de akár 50 éves élettartamot is olvastam róluk!
Helyhez kötött áramtárolóként szintén kiválóak![ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha a kapcsoló valamelyik táp ágat kapcsolja (piros, vagy fekete vezeték), akkor micsoda a sárga vezeték ?
Amúgy az IC valami áramgenerátor féleséget valósíthat meg, gondolom PWMmel, a 0,51ohmos figyelő ellenállás által. De hogy mitől nem világít, nem tudom.
Az akkuban van elég szufla ?
Nem esik a feszültsége túlságosan terhelésre ?
Ha nem, akkor csak valami kontakt hibára gondolnék, akár valamelyik smd alkatrész forrasztása is lehet hibás.
Megnézheted még a schottky vezetőképességét és az U2-es 1-es lábán a feszültséget, negatív táppont, ott szerintem valami stabilizált érték kellene legyen, amit U1 állít elő.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lanszelot #86454 üzenetére
Az adatlap szerint az IC normál fesz tartománya 1,2-1,6V, de abszolút maxiumuként 6V- ot jelöl meg.
Ha 3,7Vról akarod táplálni, akkor csinálgatsz egy feszültség osztó, mondjuk 2K és 1,8K ellenállásból, az IC kimenetét (3-as láb) kötöd a csomópontba.
De attól sem szabad károsodjon, ha csak 1db 2K-s ellenállát kötsz be elé.
Hogy ezzel az ICvel felépített rádiónak milyen a minősége, nem tudom, én eddig csak sokkal több lábas, több járulékos alkatrésszel működő rádió vevő ICt láttamÜdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz aujjobba #86484 üzenetére
Sántit annál a 600W-os step up-nál valami !
10A x 60V be az 600W,
10A x 60V ki az szintén rendben,
ugye a bemenet 10A-nél nem lehet több, azt írja.
De ha 10A, 60V megy be, és annyi is jön ki akkor nem csinált semmit !
Vagy pedig kevesebb mint 60V megy be, de 60V jön ki 10A-rel, akkor viszont több mint 10A kell bemenjen és a veszteséget még nem is számoltam !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #86495 üzenetére
Persze, azt értem hogy 60V-10A bemenettel meg van a 600W, de ez csak a bemenet, a kimeneten csak akkor van 600W teljesítmény, ha kifelé is ugyanez jön, erre írtam, hogy az jön ki ami bemegy, vagyis nem csinált semmit, ilyen állapot a valóságban nyilván nincsen, nincs is értelme 60V-ot ráadni a bemenetre, mikor 60V-nál többet a kimenete sem tud, ha egyszer boost konverter lenne.
Tehát ez az állapot, ami 600W-ot eredményezne eleve értelmezhetetlen, vagyis 600W teljesítményt sosem tud.
Mondjuk 56, esetleg 57V-ot tud 60V-ra emelni a kimeneten, ekkor max. 560-570W-os a teljesítménye, persze 56V-ról 60Vra konvertálásnak sincsen sok értelme.
Akkor lenne az egésznek értelme, ha a bemeneten nem lenne a 10A-es korlát és 10-12V-on legalább 20-30A-t fel tudna venni, persze még ekkor sem 600W, ahhoz 10V-on 60A kellene.
Szóval a 600W messze csak reklám.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A mikróm az egyik pillanatról a másikra nem melegít !
Bele néztem, a nagyfesz kör üveg biztosítéka kiment.
A nagyfesz diódán nem mérek semmit.
A multiméter dióda állásában ki lehet mérni a nagyfesz diódát, vagy annak nagyobb nyitófesz kell, mint amit ad a multiméter (úgy sejtem) ?
A biztosíték szakadása netén a magnetron zárlatosságát, tönkremenetelét jelenti ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #32277248 #86538 üzenetére
A diódát majd megmérem.
A magnetront mértem, a fűtése meg van, pár ohmot lehet mérni, illetve bármelyik láb és a ház között 330ohm az ellenállás, pedig a csatlakozó nincs rajta, tehát semmi más alkatrész nem befolyásolhat.
Akkor zárlatos ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üzem közben eszem ágában sincs bele nyúlni, ekkora fesz már nagyon nagyon tud ütni, simán lehet halálos, még ha kicsi is az áramerő.
Kondit legfeljebb ellenállás méréssel tudom ellenőrizni, esetleg feltölthetem kis feszültséggel.
A diódánál igaz, hogy a nagy feszültség mellett viszonylag kicsi áramerőre tervezték, de azért egy 220-as, 40W-os ízzót el kellene bírjon, az 0,2A körül vesz fel, a dióda meg 0,3A körül kell teljesítsen, ha 2500V a feszültség, a magnetron teljesítménye pedig 750W.
Ami zavar, az a magnetron ház is a kivezetései közötti kicsi ellenállás érték, az miből adódhat, zárlatos lenne ?
2002-es a készülék, szóval pár órát üzemelt már, bár sose sütöttünk benne, csak melegítettünk, tehát pár percnél többet egyszerre sosem ment.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sajnos miután levágtam a csatlakozót, illetve a szűrő tekercseket, már nem mértem meg még egyszer, pedig jó lett volna, de már nekem is későn jutott eszembe.
Az egészet már összecsomagoltam, vissza a mikró házába, már nem szedem szét még egyszer, hogy szétbontsam a csatlakozót, van e benne kondi.
Mondjuk hiába esetleg ott lett volna a hiba és a cső még jó lett volna, bontás nélkül úgy sem tudom kiiktatni a csatlakozót, utána meg már sérülhet az egész ház, amitől már biztosan nem fog jól működni, esetleg szétég az egész és már szivároghat a mikrohullám is, úgyhogy így is-úgy is annyi neki.
Ami biztos, hogy mikor szedtem szét, a hátsó mágnes rögtön két félbe esett, lehet már repedt volt, de persze lehet, csak a feszegetésem miatt tört el, bár az első mágnesnél feszegettem a fém házat, az meg sértetlen.
Találtam ilyen hiba leírást, hogy mágnesgyűrű törés és pont ott is a hátsó mágnest mutatja egy ábrán, szóval lehet, hogy az okozta már a cső rendellenes működését.
Mindegy, kimentettem a a mikróból minden használható alkatrészt.
A trafójából megpróbálok inverter trafót csinálni, éppen két napja láttam pár videót mikró trafó ilyen irányú felhasználásáról, olyan 1000W körül lehet a teljesítménye, a házon 750W mikró teljesítmény és 1100W fogyasztás volt feltüntetve + 1000W a grill cső.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Még egy kérdés mikrosütő témában:
Miért jobb, hogy az 5KV körüli feszültséget kondenzátoros feszültség kétszerezővel érik el, mint hogy a trafót eleve 5KV-osra tekercselnék ?
Spéci trafó felépítés kellene már hozzá ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Érdekes az a Somogyi féle 2/1KW-os, trapéz inverter, amiről korábban már értekeztünk.
Ma falat fúrtam, gondoltam próbáljuk már ki az invertert megterhelt fúró mellett.
Áramforrás 40Ah munka akku, fúró 650W, megterhelve, ütve fúrásban.
Vagy a fúró nem vesz fel 650W-ot, vagy az inverter valahogyan átpasszíroz több mint 40A-t a 4x10A-es biztosítékon, de bírta !
Áramfelvételt sajnos nem tudtam mérni, nincs hozzá műszerem.
Legfeljebb feszültséget tudnék mérni a hálózati oldalon, ha csinálok valami szabad vezetékrészt.
Bár látszólag rendben ment a fúró, de azért gyanítom, hogy a feszültséget már nem igen tartotta 230V-on.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Mobil flották
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kerékpársportok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Megjelent a The Last of Us Part 1 PC-s kiadása
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest