-
Fototrend
iPhone felhasználók szakmai topikja
Kérek mindenkit, hogy a topikban kulturáltan kommunikáljunk: [link]
Archívum #1
Archívum #2
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
iPhone 6 Plus-ra milyen üvegfóliát ajánlotok eBay-ről? :-) A készülék egy gyári fekete Apple bőr tokban van. Esetleg tudtok olyan teljes keretes fóliát ajánlani, amit tud a barátom ezzel a tokkal együtt használni?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
TechN7ne
nagyúr
Napok ota nem frissűlnek az alkalmazások, hiába jelzi az AppStore és indítom a frissítést.
Tudtok erről vlmit? -
VoidXs
nagyúr
válasz TechN7ne #135105 üzenetére
Indítsd újra a telefont. Van egy bug, ami miatt egy bizonyos esetet (nem sikerült kiderítenem, hogy pontosan mit) követve nem tudsz frissíteni alkalmazásokat. Ugyanolyan, mint amikor hívás közben a fejhallgatót kihúzva újraindításig nem tudsz zenét/videót lejátszani a háttérben (utóbbi 8.4, de előfordulhat, hogy nem javították).
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Van a családban egy 5C, ami elkezdte dobálni a hálózatot. Van azonban még régebbről, egy kisebb esésből adodó repedés. Ez nem befolyásolja a rendeltetésszerű használatot. Véleményetek szerint az Almárium cserélni fogja a készüléket?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
-
kisjimy
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan lehet kitörölni az apple id-t ha el akarom adni az ipad-et?
-
addikt
Nagyon gondolkozom (most épp letettem róla), hogy frissítek 9.0.2-ről 9.3.1-re. Az egyetlen ok, amiért még itt vagyok az a JailBreak.
Picit utána olvastam a neten fellelhető JB-s híreknek, ami jelen állás szerint a következő:
* Egy olasz fejlesztőnek sikerült a 9.3 feltörése, de már többször is jelezte, hogy nem adja ki, megtartja magának
* A többiek (kínaiak) Pangu, Taig pedig semmi érdemlegessel nem léptek a nyilvánosság elé (se egy videó, se egy twitter üzenet), amiben demóznák, hogy haladunk előbb, utóbb kiadjuk.Szerintetek?
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Ragnar95
nagyúr
válasz kleinguru #135118 üzenetére
Nightshiften kívül semmi érdemleges újítás nincs, arra meg ott az f.lux, szóval hacsak nincs valami nagy problémád, én a helyedben nem frissítenék.
Egyelőre semmi jel nincs rá, hogy a közeljövőben jönne JB 9.3-ra.Privátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
Gyurma_13
aktív tag
válasz kagzer #135063 üzenetére
Múltkor TG az istyle-ból ezt írta:
"amennyiben a készülék hivatalos magyarországi kereskedőtől származik abban az esetben ha cserélik nem refurbished, hanem új készüléket küld az Apple a jogszabályoknak megfelelően"
Ezt nem istyle hivatalos levélben írta, hanem az imagazinon mint hozzászóló, de kiindulási pontnak jó...
[ Szerkesztve ]
-
-
kali
legenda
válasz B-L-A-C-K #135123 üzenetére
a vásárlástól számított 3 munkanapon belül eszközölt cserénél így kellene, bár nem nagyon tartják be, a forgalmazók a gyártói gyakorlatra szoktak hivatkozni, de ha valaki nekiugrik és képben van a jogszabályokkal, akkor megszorongatható a forgalmazó és rávehető, hogy a polcról vegyen le egy újat és azt adja cserébe - volt már rá példa -, már ha van neki készleten, ne pedig várni kelljen a refurbished megérkezésére.
-
Gyurma_13
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #135126 üzenetére
Egyet értek. Ez így csak egy vélemény. De ennél közelebbit mint forrás, nem nagyon tudok. Annál több, mint amikor valaki úgy kezdi, hogy az ismerősőmnek azt mondták, hogy ...
Kali:
Én nem csak a háromnaposra gondoltam, amikor hivatkoztam a garis cserére[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz B-L-A-C-K #135130 üzenetére
cseréről, de ha a vásárlástól számított 3 munkanapon belül kerül sor hiba/meghibásodás - amely akadályozza a rendeltetésszerű használatot - miatti cserére kerül sor, akkor nincs szervizelgetés, meg felújított készülék adása - konkrét esetben az, amit korábban is írtam, hogy nem várathat a forgalmazó a gyártói felújított készülék megérkezésére, hanem ha a hiba egyértelműen reprodukálható, akkor amennyiben van neki adott típus készleten, úgy leveszi a polcról az újat és azt adja cserébe -, hanem ténylegesen újat kellene adni, amíg 3 munkanapon túl már javíthatnak és felújított készüléket is adhatnak.
a vásárlástól számított 3 munkanapon belüli vagy kívüli csere a kulcs, belül újra kellene cserélni, azon kívül meg mehet a szervizeltetés/kijavítás, vagy a felújítottra kicserélés is.[ Szerkesztve ]
-
-
kali
legenda
válasz B-L-A-C-K #135135 üzenetére
írta utólag Gyurma_13, hogy nem csak arra gondolt, de kagzer - akinek viszont beidézte a szövegrészt - igen, miként pedig írtam korábban, pont az a vízválasztó.
amikor és akinek én ilyen ügyben segítettem korábban, ott inkább az ügyintézési intervallumban lett volna jelentős eltérés (a refubished csere nem zavarta volna az illetőt), mert volt készleten adott típusú új készülék, de az illetékes nem akarta cserélni, hanem küldte volna tovább és 3 - 4 hetet mondott a refurbished megérkezésére, arra hivatkozással, hogy vidéki üzlet, itt elpattant a húr és született egy olyan panaszjegyzőkönyv, ami alapján csak kicserélte végül újra a telefont.
megjegyzem, ha nincs is készleten cserés készülék, a 3 munkaposnál is törekedni kell a jogszabályban előírt 15 napra, ráadásul itt még jobban megfogható az üzlet, ha nagyon kimászik adott intervallumból, mert nem hivatkozhat a szervizre...stb. -
TechN7ne
nagyúr
Az a baj hogy a T Mobile nal is így működik, azért szóltam én is hozzá hogy felháborító...
72 orán belül csere, ami tulajdonképpen egy OEM készülék sima natur zavskóban,vicc.Van rá sok példa, rengeteg hangos reklamáció történik ez ügyben nap mint nap, de kevés sikerrel, ez az eljárás.
-
kali
legenda
válasz B-L-A-C-K #135137 üzenetére
mert a kiindulási alap nem az volt, ami adott tekintetben fontos tényező.
így terjednek a tévhitek, ilyenkor szokott az lenni, hogy nem olvassák vissza az eredőt, aztán mindenki panaszkodni fog, hogy neki újra cseréljék, ne pedig felújítottra, mert olvasta valahol, hogy újra kell, csak épp a 3 munkanapos különbözetről nincs/nem lesz tudomásuk...TechN7ne; szinte mindenhol így működik, de pont a telekom volt az, ahol panasz nélkül is adtak korábban többször ténylegesen újat, erről írtam is anno.
a szolgáltatók is az apple gyakorlatára hivatkozva intézik úgy, nem egy panasz született már ennek kapcsán, ki is mondták állásfoglalásba, hogy nem jó így, de az csak amolyan ajánlás, így eredménye nem sok, jobban kellene erőltetni a dolgot, de kevesen akarnak olyan szinten és kellően sokáig és kitartóan foglalkozni vele, félnek a gyártó hatalmától, pedig az ügyfél a forgalmazóval áll szerződésben, nem kell érdekelje, hogy a gyártó milyen gyakorlatot folytat.
kialakul majd ez is lassan, mint az egy év jótállási újraindulásos is - azt sem akarta elsőre betudni az apr sem, de csak muszáj lett -, csak erőltetni kell.[ Szerkesztve ]
-
kagzer
aktív tag
válasz TechN7ne #135138 üzenetére
Az ügyfélszolgálat is az Apple-re hivatkozik és igazolta, hogy sajnos nem cserélik az iPhone készülékeket 72 órában mint bármilyen más gyártóét.
Sokkal nagyobb baj, hogy ha hibás egy termék és a vásárló nem elégedett vele, meg akarják magyarázni, hogy nincs annak semmi baja.
-
kali
legenda
válasz kagzer #135141 üzenetére
a jogszabály nem tesz/tehet kivétel gyártó kapcsán, téged ne érdekeljen, hogy az apple mit csinál és mond, a kapcsolódó jogszabályra hivatkozz, mert te a forgalmazóval állsz direktben szerződésben, nem pedig a gyártóval.
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
forrás: linkamire nem hivatkozhat;
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
forrás: link[ Szerkesztve ]
-
kagzer
aktív tag
Az én esetemben nincs szó arról, hogy akadályozná, alig alig látható csak talán nekem zavaró fekete folt van a kijelző sarkainál.
Az viszont biztos, ha nem működne, nem engedtem volna, hogy lerázzanak, viszont már igy is úgy is bukó, mert lejárt a 72 óra
És persze nem mindig tud az ember jogtudóval elmenni egy egy panasz kapcsán
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz Gyurma_13 #135143 üzenetére
pedig nem mindegy, de olyannal én még csak a telekomnál találkoztam és ott is régebben, hogy ténylegesen újat adtak (a 3 munkanaposon kívül is).
Tibee86; olyan is volt, aztán ellentétes határozat is, illetékes is válogatja, hogy merre húz.
kagzer; úgy más a helyzet, akkor valóban nem kötelesek cserélni.
-
Gyurma_13
aktív tag
Azért érdekes ez a panaszkezelés. Pl én a svájci apple.com -ról szoktam rendelni a telefonjaim és ha volt valami problémám végig sem tudtam, mondani, mert mondták, hogy cserélik. Ha hipohonder módra azt mondtam volna, hogy látok egy foltot, és csak beképzelem, akkor sem állnak le vitatkozni, hanem felveszik a munkalapot és cserélnek.
Ezzel azt akarom mondani, hogy sokban függ attól is, hogy hogy foglalkoznak az emberrel, hogy milyen éppen a kereskedés-szerviz hangulata, milyenek a statisztikái. Sajnos a hazai vásárlók, azaz mi is visszaélünk sokszor sokmindennel és rontjuk a statisztikát és a szervizeknek, meg igazodni kell egy elvárt értékhez. Ha túlcsordultak, muszáj bekeményedniük, ha jók a mutatók és nincs sok visszaélés, nagyon ügyfélbarátak.
kagzer: inteligensen próbálj érvelni és cserélni fognak. A srácokkal azon tusakodtunk, hogy vajon refurb vagy új, de igazából ez mindegy is, csak hibátlant kapj.
Csak érdekességként írtam, hogy mit írt egy apple-ös belsős erről a refurb-új kérdésről -
kali
legenda
válasz Gyurma_13 #135149 üzenetére
biztos vagyok benne, hogy svájcban nincs annyi ügyeskedő/ügyeskedés, mint magyarországon.
nem véletlenül kérik már be itt szinte minden esetben kivizsgálásra a készüléket, amiket régebben simán cseréltek bemondásra.
arról nem is beszélve, amikor apr illetékesek buknak be, akik besegítenek ismerősnek és üzletszerűen megy a felvásárolt beázott, törött...stb. készülékek trükkös cserélgetése felújítottra... (az ilyen módon elrontott cserés kihasználási arányt is az ügyfelek rovására kell behozni...)
nem egy ilyen ügyre szálltak rá mostanság, mert feltűnt, hogy az aprókon néhányan tömkelegével árulják a cserélt telefonokat - még ha nem is írják oda, hogy cserélt, hanem csak a jótállás intervallumából, vagy egyéb árulkodó jelből lehet sejteni/tudni.a másik oldala, hogy sok üzletben nincsenek tisztában a jogi szabályozással, csak az van bennük, amit anno betanítottak nekik - amikor még nem volt itthon függetlenül iphone készülék hivatalosan árusítva -, a változást már nem követik, pedig kellene.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...