Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #57 üzenetére

    Őszintén szólva fingom nincs, hogy oldják meg Kínában, gondolom azok a kis filléres robogók nem felelnének meg semmilyen szinten egy EU-s szabályozásnak, vagy lehet, hogy nem birtokolják az akkut, vagy nem tudom. Azt tudom, hogy valami 2-300khuf körül volt akkor egy új ilyen kis elektromos robogó, és amint volt valami boltnak konkrét eladó példány, sorban állt érte a nép.

    Persze semmi extrára nem kell gondolni. Ülés alatt cserélhető akku, egy telefontartó a kormányon (ez volt az extra :DDD), egy fék, egy gázkar, meg egy sebességjelző, meg egy kulcslyuk, és kész, ennyi volt az egész moci.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #63 üzenetére

    Igen, jogos, tervet.
    A legroszabb amugy az, hogy azzal a reszevel, hogy legyen minel tobb elektromos auto, es minel kevesebb mozgo tudorakgenerator, azzal teljesen egyetertek. Csak nem tartom se okosnak, se realisnak azt, ahogy el akarjak erni. Teljesen a valosagtol elrugaszkodott baromsag ez az EU-s tervezet... :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Kristof93

    senior tag

    válasz Somatom #66 üzenetére

    Tehát azért nem realisztikus az EV-re váltás mert nem tudsz 8 embert és egy plusz autót három országon keresztül szállítani egy nap alatt? Ez meg hasonlók a lakósság akár 0.1 százalékának is fontos lehet. Egyébként megoldható, csak drágán, de 2035-re abszolút lehetésges lesz. És semmi köze az infrastruktúrához.

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #73 üzenetére

    Mert az a tapasztalat, hogy a sok hulye megveszi, aztan nem dugja be oket soha, igy meg aztan az a vege, hogy a semmiert cipeli benzinbol a nagy es nehez akkut, igy tobbet art, mint hasznal. :(

    Persze emellett az is igaz, hogy ez a jelenlegi szabalyozas (terv) teljes mertekben el van baszva, teljesen figyelmen kivul hagyja a realitasokat, de legalabb europa egyik legfontosabb iparat, az autoipart is szenne szivatja a semmiert.
    Ez az egesz EU vs autoipar kerdes szanalmas, es nem csak az EV szabalyozassal. A varosi kisautok kinyirasa, a tobb tonnas SUV-ok eloterbe helyezese (a kornyezetvedelem jegyeben), a boven ido elotti eroltetett EV atallas... Bah, lehetne sorolni napestig az orbitalis baromsagaikat, amik koszono visoznyban sem allnak a valosaggal. :(

    Pedig amugy nem lenne olyan rohadt nehez am ertelmesen megoldani ezt a dolgot, hogy a levegonek is jo legyen, a nepet se zarja ki a mobilitasbol, es a gyartok se menjenek tonkre bele:
    - 2030-tol siman belso egesu autot nem lehet arulni: Ez a resze eddig fasza, bar hozzatennem, hogy mild hybrid az szamitson csak sima belsoegesunek, ne lehessen ilyen baromsaggal megkerulni a dolgot. Full hybrid, plugin meg elektromos mehet innentol csak.
    - 2035-tol varoson belul kizarolag elektromos hajtasu jarmuvek megengedettek (plugin is, ha elektromosan kozlekedik)
    - 2040-tol ne lehessen eladni olyan autot, ami nem tud minimum 100km-t akkumulatorrol megtenni (kotelezo gyorstoltes kepesseg mellett, es ha nem kizarolag elektromos hajtas van benne, valamilyen rendszer lehetne benne, amivel lehet tudni, hogy tenyleg fel van-e toltve vagy nem, es erosen buntetni azt, aki nem tolti, hanem a benyat egeti) ES bevezetnek egy pici varosi kategoriat (hasonloan mint a key car Japanban), ami kizarolag full elektromos lehetne, minimum 100km hatotavval, iszonyatos kedvezmenyekkel, terjedjen csak a sok pici, halk, olcso auto a varosokban, amit a mostani szabalyozasok pont, hogy irtanak.

    Es itt betennek egy szunetet a szabalyozasba, egeszen addig, amig meg nem jelennek azok az elerheto aru elektromos autok, amik az akkukapacitasuknak csak a 20-80% kozotti reszet hasznalva 130km/h-s autopalyatempo mellett is elmennek ~300km-t, es ez a 20->80% max 10 perc alatt belejuk nyomhato, es az a toltohalozat, ami ezt ki is tudja szolgalni.
    Amikor ez megtortenik, akkor onnantol par ev mulva mar kizarolag elektromos autot lehetne vasarolni, tippre ugy 2050 korul. Ha meg tevedek, es hamarabb lesznek ilyen autok, meg hozzajuk infrastrukktura? Hat akkor hurra, annal jobb! Mehet a szabalyozas hamarabb es kesz!
    Ez utan a szabalyozas utan mondjuk 15 evvel pedig ki is tiltanam az utakrol a belso egesu autokat, kiveve oldtimerek meg hasonlok.

    Es ez persze szemelyautokra vonatkozik, szallitmanyozas meg stb mas kerdes, de arra nincs olyan ralatasom, hogy ertelmeset tudjak mondani, hogy ott mit kene, ha egyaltalan kene barmit csinalni. (Barcsak egyszer, csak egyszer mondana valami hasonlot valami politikus, aki a szabalyozasokat csinalja...)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Somatom #73 üzenetére

    Attól még nem EV.

    Az van, hogy 2023ban a prius "~egy igazi előnye egy model 3al szemben, hogy tankolható". Akinek ez számít mert nincs családi ház, mélygarázs, töltő annak jobb döntés lehet. Amúgy model 3.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #76 üzenetére

    Szinten, en sem.
    Bonusz, hogy pl a Merci azt mondja, hogy 5-8 evet bir az akkujuk, ha hasznalod is, es 5000 euro a csereje. Hat tudod ki hasznalna ilyen feltetelek mellett. Feltoltenem egy egeszseges 50%-ra, aztan maradjon ott +/- 5% az idok vegezeteig, franc akar egy 5000 euros idozitett bomban ulni, a budos eletben nem hozza vissza az arat.

    Tegyuk ehhez hozza azt is, hogy a legtobb plugint nem lehet gyorstolteni, tehat ha otthon nem tudod etetni, ulhetsz orakat az AC tolto mellett... Jelen formajaban egy kalap szar az egesz plugin mizeria. Pedig lehetne ezt jol is csinalni.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #87 üzenetére

    :DDD :DDD :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #93 üzenetére

    Na igen, ez mar pl egy olyan valami, hogy ~150km hatotav boven eleg lenne bele, es egy ilyenert cserebe mar hajlando lennek szopni a toltogetessel meg a jelenlegi lefedettseg mellett is. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #95 üzenetére

    Egy ilyenert meg aztan plane. :D

    Bar bevallom, hogy ha lehet valasztani, ilyet inkabb egy szivobenzin sor6 vagy v6 + manualis valto komboval szeretnek. De ha elektromos lenne, azt is tulelnem valahogy. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Füleske

    addikt

    válasz Somatom #106 üzenetére

    Számodra lehet ideális, de gondolom tudod otthon tölteni. Van létjogosultsága a PHEV - nek, bizonyos esetekben. A cikkben leírt eset senki számára nem lenne ideális.

    opr:
    Nem a fanokról van szó, ez egy újságcikk, ami egy nem létező, életszerűtlen helyzetet mutat be, azt a villanyautókra vetítve. Tehát szalmabáb. Hogy az ICE/EV fanok mit kommentelnek ezerrel, meg minek hordanak el az szerintem teljesen lényegtelen. Erre nem válasz vagy példa ez a cikk. Milyen EV - s újságcikk szól arról, hogy a PHEV ideális városba, ha nem tudod otthon tölteni?

    "A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel."

    Na ezzel teljesen egyetértek. Itt van a kánaán, mindent meg lehet venni. Majd mindenki eldönti maga, hogy mi kell neki, de remélhetőleg nem a fenti TC cikket ráhúzva a villanyautókra fog dönteni.

    Én nem gondolom, hogy az EU EV szabályozása el lenne baszva. De ehhez nyilván pl. fel kell addigra készíteni a villamos hálózatot, és kialakítani jóval sűrűbb töltőhálózatot, tehát nem a mai állapotokról beszélgetünk. Valamint 2035 - ben nem fog mindenki egyszerre új EV - t venni, még nyugaton sem.

    [ Szerkesztve ]

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #108 üzenetére

    Szerintem is, és szerintem ez is a helyes és okos (és normális) hozzáállás.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák