Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz guriga1234 #4 üzenetére

    A RAV4 full hybrid, nem lagy. Ezt kiveve viszont igen, zsenialis a Toyota hybrid rendszer, csak a hulye ujsagirok szoktak lehuzni, mert nem jo vele szerpentinezni meg nyelgazon veretni. Mert mint tudjuk, egy alacsony fogyasztasra kihegyezett, kenyelmes csaladi autonal ezek a legfontosabb tulajdonsagok (legalabbis a tesztelok szerint).
    Nevetsegesnek tartom azt is, hogy a cikk szerint nehez dolga lesz a toyotanak a kovetkezo evtizedben. Mondjuk ugy, hogy remelem, igy fogja gondolni a tozsde is, es felezik az arfolyamot, meg is lenne, mit veszek. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Noukoum #13 üzenetére

    Ki, persze. Hiszen a Toyota nem fejleszt soha, a nepnek az autoi lathatoan nem kellenek, es nincs semmi tapasztalatuk elektromos hajtassal es akukkal. :DDD

    /s

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #16 üzenetére

    Ezzel szemben a teny az, hogy ma a letezo legjobb kompromisszum a hybrid mindenkinek, aki nem tud otthon tolteni, es/vagy gyarkan megy messzire, tehat a nepesseg minimum felenek.
    Jo a teljesitmeny, nagyon megbizhato, rugalmas es alig eszik valamit, a karbantartasa pedig mara mar trivialis es olcso (es Lexus eseten a 15 ev garancia se eppen alulbecsulendo a nep szemeben. Nem veletlen, hogy ugy tartjak az arukat a Toyota hybridek, mint kb semmi mas). Jo pelda pl a Lexus IS300h: Tobb, mint 200 lo, siman benzinnel megy, es varosban, normalisan vezetve 5 liter alatt eszik.

    Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot. De leirni pont a toyota-t egy evtizedre elore ugy, hogy naluk kb senki nem kolt tobbet akkufejlesztesre, az nekem nagyon fura.
    2030-tol nem lehet tisztan benzines vagy dizel autot forgalmazni. Hybridet lehet tovabb. Kinek van ebben a legtobb tapasztalata es a legjobb hirneve? Yapp, Toyota.
    2035 az, hogy mar kizarolag elektromos autot lehet forgalomba helyezni (ha addig nem toljak ki/valtoztatjak meg a hataridot). Az tobb, mint egy evtized. Az meg ket teljes generacionyi auto, rancfelvarrassal egyutt. A harmadik az, aminek mar feltetlen olyannak kell lennie, hogy tisztan elektromos is, es jo is.

    Nem tudom, valahogy nem erzem ugy, hogy el fog sullyedni a Toyota a tortenelem pocegodreben a kozeljovoben.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Noukoum #20 üzenetére

    Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore? :D

    Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot. (Lasd fentebbi eladasi statisztikak)

    A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz sfefe #31 üzenetére

    Igen, el is engedem, egyszerűbb.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kinder #28 üzenetére

    Szerintem igen, 2040-re lesz ott az infrastruktura, ahol igazabol mar par even belul kene lennie.
    Azert gondolom ezt, mert:
    - Jelenleg meg nagyvarosokon belul is iszonyatosan keves a gyorstolto
    - Ami van, azokkal a mai napig folyamatos megbizhatosagi problemak vannak; Ami oszinten szolva meglepett, 5 eve azt hittem, mostanra ez mar csak egy keseru emlek lesz. Persze lehet, hogy csak itt UK-ban ennyire elmaradott a dolog, de... Van a cegunknel salary sacrifice cafeteria, amivel relative olcson lehet elektromos autot kihozni (mindenfele kedvezmeny van ra), emiatt sok kollega valtott. Folyamatosan a toltohalozat minosegere, megbizhatosagara, gyakorisagara panaszkodnak. Az altalanos velemeny az, hogy szinte kategoriatol fuggetlenul valami zsenialis dolog lenne az elektromos auto, HA letezne hozza az infrastruktura, ami ki is szolgalja.
    - A fentieken felul nagy problema meg, hogy ha nem tudsz otthon tolteni, ha gyorstoltot hasznalsz, konkretan dragabb, mintha a benzines kocsidat tankolnad. Ha lassu toltot hasznalsz, akkor meg 1-2 hetente ott allsz valahol orakig. Nyug az egesz.
    - Az iszonyatos mennyisegu eladott elektromos auto ellenere nem igazan erzodik az infrastruktura fejlodese. Tele vagyunk olyan 20k plusz lakossagu telepulessel, ahol nulla darab publikus tolto van, nemhogy gyorstolto.
    - 2035-tol kezdve valoban csak elektromos uj autokat lehet majd venni, viszont a 2034-ben vett nem elektromos autoknak a tipikus 5 eves lizingje 2039-ben jar le. Nem en vagyok az egyetlen, akinek az a terve, hogy 2034-ben meg majd gyorsan lecsapjon egy hybridre, hacsak valami hatalmasat nem valtozik valami.
    - Amig nem oldjak meg a megbizhatosagi kerdest, nem lesz nagy beruhazas.

    Ezek miatt mondom a 2040-et.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz guriga1234 #43 üzenetére

    Amugy mindig ezzel jonnek az elvakult hivek, akikkel nincs ertelme beszelgetni, mert nem kepesek belatni, hogy nem tokeletesek az elektromos autok, nem mindenkinek alternativa a jelenlegi (illetve kozeljovobeni) formajaban, hogy Norvegia igy meg ugy... Jah, csak olyan szinten torzitott allamilag a Norveg piac, hogy gyakorlatilag csak akkor jo otlet nem elektromos autot venni, ha abszolut nem tudsz vele egyutt elni valamiert, es hajlando vagy ezert (hogy nem EV-t vettel) rengeteg penzt kiadni.

    Itt a lista, hogy mi az, ami ici picit torzitja a norveg piacot:

    The Norwegian EV incentives:
    No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs.
    Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25 percent VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over
    No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022.
    No charges on toll roads (1997- 2017).
    No charges on ferries (2009- 2017). Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018)
    Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70%
    Free municipal parking (1999- 2017)
    Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-)
    25% reduced company car tax (2000-2008). 50 % reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022.
    Exemption from 25% VAT on leasing (2015-)
    The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017).
    «Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-)
    Public procurement:​ From 2022 cars needs to be ZEV​. From 2025 the same applies to city buses​

    Jezus, vajon miert vasarolnak Norvegiaban ennyi elektromos autot? Biztos mert mindenki azt akar, azert! Semmi koze nincs ahhoz, hogy mestersegesen torzitjak a piacot! :DDD

    Es akkor a legjobb, amikor ebbol levezetik, hogy "hat a norvegok is ilyet vesznek, tehat mindenki mas is ezt fog!" Es ezekkel probalj meg ertelmesen beszelgetni. Sok sikert. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Amugy a hir lenyegere visszaterve:
    - Szamomra abszolut nem meglepo a Model Y eredmenye. Amit ad es amennyiert, nem igazan van ellenfele a sajat palyajan (elektromos SUV). Egyszeruen a szolgaltataskinalata olyan, kulonos tekintettel a toltohalozatra, ami pont a legnagyobb EV problemat ~oldja meg, hogy az lepne meg, ha nem lennenek ilyen eredmenyek
    - Ezen felul viszont szamomra szinten abszolut nem meglepo az, hogy a listat milyen szinten uralja le a Toyota es a hybrid autoi. Ok, nem mindegyik Toyota hybrid, de nagyon nagy reszuk az. Es nem veletlenul. Gyakorlatilag az egyetlen igazan eletkepes hajtaslanc azoknak, akik nem eleg szerecsesek ahhoz, hogy szoba johessen egy elektromos akar az ar, akar egyeb korulmenyek miatt.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Noukoum #51 üzenetére

    "Jó de te 10 éve is megmondtad hogy az akkumulátoros autó zsákutca és minden gyártó kukázni fogja."

    Nem mondtam ilyet, lol. Szerintem keversz valakivel. :D

    "Na pontosan, ez az. 10 év múlva ugyanúgy tolni fogod hogy biztos nem tiltják be a belsőégésű motoros autókat 20x0-ben... Nem fog érdekelni hogy minden tény ezt cáfolja, akkor is!"
    Ilyet se mondtam, de a lenyeg, hogy vagod mi van. Van ertelme igy beszelgetni. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Alaaf Pi #50 üzenetére

    A lagy hibrid nem tud kizarolag elektromosan mozogni semennyit. Csak egy 48V-os fostalicska akkus furo besegit az indulasban, meg ha ugy van, par pillanatra a gyorsitasban, ennyi. Gyakorlatilag kamuhibrid, az egyetlen "ertelme" az adokedvezmenyek meg az elfuseralt szabalyozasok kijatszasa.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Dare2Live #55 üzenetére

    Kinaban nagyot mennek, es meg nagyobbat is fognak menni az elektromos autok es foleg az elektromos robogok. Mar ~7-8 eve, mikor en kint voltam Shanghai-ban, akkor is azt neztuk, hogy majd minden masodik kis robogo elektromos volt. Iszonyat, hogy ilyen teren mennyire le vagyunk maradva. Az infrastrukturajuk ilyen teren paratlan, nem tudsz ugy setalni 200 metert, hogy ne jojjon szembe valami allomas vagy kioszk vagy akarmi, ahol pikkpakk tudod cserelni az akkudat feltoltottre.

    Az is igaz, hogy nagyon nyomjak, mert a varosokban a szmog olyan szintu, hogy az europai embernek elkepzelhetetlen, amig sajat maga meg nem tapasztalja, es (ilyen szempontbol) nem hulyek, tudjak, hogy ez nagy baj.
    Ok, fostalicska, olcso szeneromuvekbol csinaljak az aram jo nagy reszet is, de...
    Egyreszt meg igy is hatekonyabb es tisztabb, mint a sok alacsony hatasfoku belsoegesu auto, masreszt, ami fontosabb, hogy nem lokalis a kibocsajtas.

    Szoval igen, ott nagyon nyomjak a dolgot, de ott teljesen meg is ertem, abszolut elhetetlen mar igy is a nagyvarosok zome, olyan szinten, hogy az mar gazdasagilag is karos (mert halnak meg tole az emberek). Plusz ugye hatalmas a robogos kozosseg, tehat gazdasagilag is megeri az infrastruktura (konkretan gyorsabb akkut cserelni a kis robiban nekik, mint tankolni), az aram is fillerekert van, nyilvan ugrik mindenki az elektromobilitasra.

    ui.: Amugy ezt, hogy a varosokban nyomjuk a robogokat, kulonos tekintettel a csendes, halk, kezileg, szerszam nelkul cserelheto akkus elektromos robogokat, azt teljes mellszelesseggel tamogatnam. Arra mehetne minden tamogatas, nem bannam. Annyi, hogy lehetoleg oldjuk meg nyugati markakkal, ne kinaba lapatoljuk a penzt ket kezzel. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #57 üzenetére

    Őszintén szólva fingom nincs, hogy oldják meg Kínában, gondolom azok a kis filléres robogók nem felelnének meg semmilyen szinten egy EU-s szabályozásnak, vagy lehet, hogy nem birtokolják az akkut, vagy nem tudom. Azt tudom, hogy valami 2-300khuf körül volt akkor egy új ilyen kis elektromos robogó, és amint volt valami boltnak konkrét eladó példány, sorban állt érte a nép.

    Persze semmi extrára nem kell gondolni. Ülés alatt cserélhető akku, egy telefontartó a kormányon (ez volt az extra :DDD), egy fék, egy gázkar, meg egy sebességjelző, meg egy kulcslyuk, és kész, ennyi volt az egész moci.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Dare2Live #60 üzenetére

    Tudom, ismerem az EU-s szabályozást. Hatalmas hibának és marhaságnak tartom ebben a formában, de ez van... :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #63 üzenetére

    Igen, jogos, tervet.
    A legroszabb amugy az, hogy azzal a reszevel, hogy legyen minel tobb elektromos auto, es minel kevesebb mozgo tudorakgenerator, azzal teljesen egyetertek. Csak nem tartom se okosnak, se realisnak azt, ahogy el akarjak erni. Teljesen a valosagtol elrugaszkodott baromsag ez az EU-s tervezet... :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #64 üzenetére

    Jaja, tok lehetetlen, hogy vegiggondolta, megnezte, es kiderult, hogy az infrastruktura miatt szamara nem alternativa.
    Sajat eset:
    - Otthon tolteni nem tudok, hacsak nem huzok at egy hosszabbitot az uton (nem fogok)
    - Legkozelebbi gyorstolto ~2,5km-re van tolem, es nincs ott amugy semmi, ami miatt amugy is mennek oda. Eletemben nem jartam meg a szomszed utcakban sem.
    - Nem gyorstoltobol a legkozelebbi ~1km-re van, de azok ilyen 7kW-os fostalicskak.
    - Mindez Londonban, zona 3-4 hataranal, abszolut nem a halal fasza utan kettovel.

    De igen, aki nem hasznalja, az biztos csak azert nem hasznalja, mert hulye. Nem azert, mert valoban nem alternativa neki.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #69 üzenetére

    Zoomolj be Wembley-re, menj el a stadiontol picit nyugatra, es azonnal latni fogod, mirol beszelek. Plusz ez baromi jol nez ki, csak a 90%-a ilyen 3-7kW-os AC tolto, sokszor nevetsegesen dragan. 50kW-os tolto mar van ~1,5km-re, ennel gyorsabb ~2km-re. Es sok az elektromos auto erre, tehat meg amikor latok is toltot, az esetek nagyon nagy reszeben foglalt mind. Egyszeruen nem realis. Lehet itt fingot reszelni, de ha nem tudsz otthon tolteni, meg a hanyatlo nyugaton se realis az elektromos.
    A dologban a vicc az, hogy amugy pont a hosszu utak ma mar nem okoznanak nagy gondot egy fasza elektromossal kb sehol europaban. A napi elhetosege viszont erosen korlatozott, ha nem tudsz otthon tolteni. Marpedig a nepesseg tippre kb 80%-a egy nagyvarosban nem tud otthon tolteni.

    Nagyvarosban autoval jaras: Belvarosba Londonban kocsival vagy nagyon elszantnak, vagy nagyon hulyenek kell lenni, hogy bemenjen az ember, ez teny, viszont picit kijjebb mar teljesen elheto a dolog. Mi kocsival bevasarolni jarunk, en focizni/labtengozni, meg ha valami program van, akkor oda. Esetek 90%-ban hosszu utakra hasznaljuk a kocsit, amikor komolyabb dologra hasznaljuk, mint a 2km-re levo bevasarlokozpontba elugras.

    Ket autot nem is tudok, es nem is akarok fenntartani, pedig a legidealisabb forgatokonyv (ha tudnek otthon tolteni, vagy legalabb lenne gyalog max 5-10 percre egy lassu tolto) egy icipici elektromos "bevasarlokocsi" lenne ~30km 20-80% kozotti akkus valos hatotavval, meg valami nagy vas az evente ~20db hosszabb utra. De ez anyagilag a hulye szabalyozas meg biztositasi koltsegek meg stb miatt gyakorlatilag megoldhatatlan.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz opr #71 üzenetére

    Egyszerubb, mutatom a hatalmas lefedettseget Londonban, az egyik legnagyobb, legsurubben lakott teruleten/keruletben (en is ezen a reszen lakok a varosnak):

    Ugye a kek az, ami egyenaram, gyorstoltonek nevezheto, asszem minimum 22kW. Jobb alul ott van a meret, az a kis vonalka az 500m.
    Annyira nem kell hatalmas tehetseg hozza, hogy tobb, mint 1km-re lakjak gyorstoltotol.

    Es ez nem a lepukkant csoronegyed vagy valami.

    Igen, el lehetne innen koltozni mashova. De! Itt van orszag magasan legjobb allami koedukalt iskolaja, ahol nem mossak vallassal a gyerek fejet. Tudom, hogy ez a hardcore elektromos-auto rajongoknak istenkarolmas lesz, de... Nem, nem fogok az egesz UK legjobb kozepiskolaja mellol ahol amugy top 1%-ban teljesit a gyerekem es ahonnan az ilyen gyerekek altalaban top egyetemekre mennek elkoltozni csak azert, hogy lehessen elektromos autom. Igen, ennyire borzalmas ember vagyok. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #73 üzenetére

    Mert az a tapasztalat, hogy a sok hulye megveszi, aztan nem dugja be oket soha, igy meg aztan az a vege, hogy a semmiert cipeli benzinbol a nagy es nehez akkut, igy tobbet art, mint hasznal. :(

    Persze emellett az is igaz, hogy ez a jelenlegi szabalyozas (terv) teljes mertekben el van baszva, teljesen figyelmen kivul hagyja a realitasokat, de legalabb europa egyik legfontosabb iparat, az autoipart is szenne szivatja a semmiert.
    Ez az egesz EU vs autoipar kerdes szanalmas, es nem csak az EV szabalyozassal. A varosi kisautok kinyirasa, a tobb tonnas SUV-ok eloterbe helyezese (a kornyezetvedelem jegyeben), a boven ido elotti eroltetett EV atallas... Bah, lehetne sorolni napestig az orbitalis baromsagaikat, amik koszono visoznyban sem allnak a valosaggal. :(

    Pedig amugy nem lenne olyan rohadt nehez am ertelmesen megoldani ezt a dolgot, hogy a levegonek is jo legyen, a nepet se zarja ki a mobilitasbol, es a gyartok se menjenek tonkre bele:
    - 2030-tol siman belso egesu autot nem lehet arulni: Ez a resze eddig fasza, bar hozzatennem, hogy mild hybrid az szamitson csak sima belsoegesunek, ne lehessen ilyen baromsaggal megkerulni a dolgot. Full hybrid, plugin meg elektromos mehet innentol csak.
    - 2035-tol varoson belul kizarolag elektromos hajtasu jarmuvek megengedettek (plugin is, ha elektromosan kozlekedik)
    - 2040-tol ne lehessen eladni olyan autot, ami nem tud minimum 100km-t akkumulatorrol megtenni (kotelezo gyorstoltes kepesseg mellett, es ha nem kizarolag elektromos hajtas van benne, valamilyen rendszer lehetne benne, amivel lehet tudni, hogy tenyleg fel van-e toltve vagy nem, es erosen buntetni azt, aki nem tolti, hanem a benyat egeti) ES bevezetnek egy pici varosi kategoriat (hasonloan mint a key car Japanban), ami kizarolag full elektromos lehetne, minimum 100km hatotavval, iszonyatos kedvezmenyekkel, terjedjen csak a sok pici, halk, olcso auto a varosokban, amit a mostani szabalyozasok pont, hogy irtanak.

    Es itt betennek egy szunetet a szabalyozasba, egeszen addig, amig meg nem jelennek azok az elerheto aru elektromos autok, amik az akkukapacitasuknak csak a 20-80% kozotti reszet hasznalva 130km/h-s autopalyatempo mellett is elmennek ~300km-t, es ez a 20->80% max 10 perc alatt belejuk nyomhato, es az a toltohalozat, ami ezt ki is tudja szolgalni.
    Amikor ez megtortenik, akkor onnantol par ev mulva mar kizarolag elektromos autot lehetne vasarolni, tippre ugy 2050 korul. Ha meg tevedek, es hamarabb lesznek ilyen autok, meg hozzajuk infrastrukktura? Hat akkor hurra, annal jobb! Mehet a szabalyozas hamarabb es kesz!
    Ez utan a szabalyozas utan mondjuk 15 evvel pedig ki is tiltanam az utakrol a belso egesu autokat, kiveve oldtimerek meg hasonlok.

    Es ez persze szemelyautokra vonatkozik, szallitmanyozas meg stb mas kerdes, de arra nincs olyan ralatasom, hogy ertelmeset tudjak mondani, hogy ott mit kene, ha egyaltalan kene barmit csinalni. (Barcsak egyszer, csak egyszer mondana valami hasonlot valami politikus, aki a szabalyozasokat csinalja...)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz opr #72 üzenetére

    Mivel ez mar fun, belezoomoltam meg jobban, gyerek sulija a kozepen. Olyan lefedettseg es infrastruktura van, hogy eldobom a hajam! :DDD

    Tenyleg csak kifogasok, kifogasok mindenhol, hiszen az infrastruktura annyira keszen all, hogy akar mar holnap valthatna mindenki, de ha mas nem, 7 ev biztos eleg ra! Hiszen 20 ev alatt is milyen sokaig jutottunk! :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #76 üzenetére

    Szinten, en sem.
    Bonusz, hogy pl a Merci azt mondja, hogy 5-8 evet bir az akkujuk, ha hasznalod is, es 5000 euro a csereje. Hat tudod ki hasznalna ilyen feltetelek mellett. Feltoltenem egy egeszseges 50%-ra, aztan maradjon ott +/- 5% az idok vegezeteig, franc akar egy 5000 euros idozitett bomban ulni, a budos eletben nem hozza vissza az arat.

    Tegyuk ehhez hozza azt is, hogy a legtobb plugint nem lehet gyorstolteni, tehat ha otthon nem tudod etetni, ulhetsz orakat az AC tolto mellett... Jelen formajaban egy kalap szar az egesz plugin mizeria. Pedig lehetne ezt jol is csinalni.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Dare2Live #77 üzenetére

    Pontosan igy, szerintem is. :K
    Aki tud otthon tolteni, plane ha mondjuk van meg napelem is, annak egy model3 (plane most az arcsokkentesek utan) a trivialis valasztas. Ar-ertek-szolgaltatasban nem igazan van nala jobb most a piacon szerintem.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Dare2Live #82 üzenetére

    Ezt en sem ertem. UK-ban meg konkretan nincs is uj prius. Ha beledoglok se ertem, ezt hogy sikerult igy kimatekozniuk. Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep. Ha beledoglok se ertem, miert csinaljak ezt a baromsagot, hogy EU csak plugint kap, UK meg meg azt sem, annal a modellnel, ami az egyik legjobban ment, taxisok, uberesek, melosok kedvence volt.

    Ha valaki ezt megfejti nekem, azt megkoszonom. Cefet elbaszott lepesnek gondolom.

    Meg azt is, hogy miert pont most nem akarjak idehozni az uj IS 300h-t lexus vonalon, amikor vegre kikuszoboltek mind a ket harom hibajat, amiert (jogosan) szapultak az ujsagirok meg a nep:
    - Megkapta az uj, tapis, android auto/apple carplay-es infotainmentet, a borzalom joystick/tapipad vegre a multe
    - Jol nez ki vegre szembol is az uj
    - Megkapta az uj generacios hybrid hajtast, ami sokkal kulturaltabb meg idiotan vezetve is, mint az elodje

    Szoval vegre felhozzak europa-kompatibilis szintre, erre basznak idehozni. Eszem faszom eldobom. Pedig az egy olyan kocsi, amit szerintem konkretan szalonbol hoznank ki jovore...

    ui.: Amugy a "nem kell a nepnek csak a SUV" mitoszra most a Honda az uj Civic-el olyan gyonyoruen ratromfolt, hogy az nem igaz. Azonnal kiderult, hogy de, de kell a nepnek a szedan is, ha jo. Az uj Honda hibrid hajtas zsenialis, a dizajn kivul-belul jo (eloben plane), es bar az ara ennek is elszallt az egekbe, annyira bejott a nepnek, hogy annyit adtak el belole, hogy nem vesz fel ra tobb rendelest a Honda, evekre elore mind elment ket honap alatt. De nem kell a nepnek a szedan. Ja. Francokat nem. Csak jo szedant kell arulni, es akkor de, kell.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz cucka #85 üzenetére

    Hat, en azt latom, hogy tele vannak vele az utak. Az ujakkal (marmint nem a mostani legujabbal, azzal nyilvan nem, mert nem hoztak ide, hanem az elozo "uj" verzioval) is. Persze lehet, hogy csak a szemem csap be, mert annyira ocsmany szegeny, hogy azonnal feltunik, ha van egy elottem. :DDD

    IS300h: Rohadjanak meg, meg ezt a 2023-as evjaratot hozhattak volna igazan. Pont most szuntetik be, amikor a letezo legjobb lenne nekem. Vegre a dizajn is ugy igazan tetszik, az infotainment is javitva lett, a minden mas meg eddig is tetszett. Erre pont most dontenek ugy, hogy nem eroltetik tovabb.Tokom kivan veluk. :D

    Honda is elengedte az Accordot is, Toyota nem hozza a Camry-t... Eskuszom, kb minden auto, ami nekem tetszik, azt gyorsan kivezetik az europai piacrol, tokom tele van ezekkel mostmar. Vagy tenyleg csak nekem van ennyire elfuseralva az izlesem...

    Egyszer jutok el addig, hogy vegyek vegre egy sajat hazat, a hazi szeleromu tetejere fogom epiteni a napelemet erted, es veszek egy elektromost, es mindenki bekaphatja. Lehet pont model3 lesz belole, aztan max ujraboroztetem a kormanyt, hogy ne abbol az undorito anyagbol legyen, amit fogok es kesz. :DDD
    De sajnos ez most almodik a nyomor agymenes volt, meg 3-5 evig biztos nem realis a dolog. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #87 üzenetére

    :DDD :DDD :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #89 üzenetére

    Menjen a tokom. Erted, vegyem meg a rohadt draga elektromos autot (minimum ketszer olyan draga biztositasi koltsegekkel), hogy aztan ket hetente menjek el 1 oran at a tolton baszakodni (15p oda, 15p vissza, 30p toltes, es akkor meg minden tolto mukodott es szabad is volt), dragabban, mint ha siman tankolnek egy hybridet (ezer meg egy teszt van rola, hogy ha nem tudod otton tolteni a kocsit es csak gyorstoltod, konkretan dragabb, mint a sima benzines, a hybridnel meg aztan plane).
    Na, errol beszelek, amikor azt mondom, hogy napellenzo van.

    A kocsi van ertem, nem en a kocsiert. Nem egy olcso buli, nem veszunk ujat minden heten, egy dontes evekre meghatarozza, mi van. Miert koltenek tobbet, hogy azten egy kevesbe hasznalhato cuccom legyen, aminel raadasul folyamatosan ezzel kell tervezgetni, hogy mikor menjek toltogetni hova. Ez semmilyen erdemleges szempontrendszer szerint nem valos alternativa.

    Lehet olyan forgatokonyv, ahol nem csak a kocsi van ertem, hanem en is vagyok a kocsiert, csak az nem egy nagy, nehez, csaladi dog eseteben van, hanem valami kis pocskoszoru hatsokerekes, kabrio loszar, amivel elmeny minden meter. Szigoruan masodik autokent (ami perpill anyagilag sajnos nem realis).

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #93 üzenetére

    Na igen, ez mar pl egy olyan valami, hogy ~150km hatotav boven eleg lenne bele, es egy ilyenert cserebe mar hajlando lennek szopni a toltogetessel meg a jelenlegi lefedettseg mellett is. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #95 üzenetére

    Egy ilyenert meg aztan plane. :D

    Bar bevallom, hogy ha lehet valasztani, ilyet inkabb egy szivobenzin sor6 vagy v6 + manualis valto komboval szeretnek. De ha elektromos lenne, azt is tulelnem valahogy. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Tokeletes idozitessel jelent meg ez a cikk is, de biztos vagyok benne, hogy itt is az lesz mondva, hogy a cikkiro a barom, miert nem toltotte fel ugy, hogy tekeri a kocsi mellett a kis kezi dinamot! :DDD
    Lakótelepre villanyautó? Rémálom

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #98 üzenetére

    Hybrid, 200+ lo, 5 liter alatti fogyasztas. Nem kamuadat, ez haver is300h-janak az adata. Nem vezet sporolosan, a kocsi konstans "normal" modban van, klima kenyelmesre allitva, stb. Varosban is draga a gyorstoltes.

    "De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig."
    Na varj, akkor most megis kompromisszum? Nem nyertunk, fonok, ugyhogy arrebb toltuk a kaput? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Kristof93 #101 üzenetére

    Valoban nem, 5 liter alatt fogyaszt. Legutobbi atlaga 4.6 liter volt.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Füleske #102 üzenetére

    PHEV-nek akkor van ertelme, ha altalaban varosban/ingazasra hasznalja, de neha megy nagyon hosszu utra is olyan helyre, ahol kerdeses a toltoinfrastruktura. Ennek a felhasznalok nagyon kis hanyadanak jo a PHEV, amugy jah, ket szek kozul a foldre ules tipikus esete.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Füleske #105 üzenetére

    Azert nem szalmabab, mert tokeletes pelda arra, amikor elvakult EV/PHEV fanok nyomjak ezerrel, hogy marpedig nincs kompromisszum akkor sem, ha otthon nem tudod tolteni.

    Nyilvan igazad van, es ilyen korulmenyek kozott a legnagyobb faszsag ilyen autot venni/hasznalni. Normalis esetben mar maga a tema is annyira nyakatekert es buta, hogy fogja az ember a fejet, hogy egyaltalan hogy johet ez a kerdes fel, mikor a valasz teljesen nyilvanvalo.
    Na, erre tokeletes valasz pl ez a topik, ha visszaolvasol.

    Erted, en is le lettem hordva mindennek, mert le mertem irni, hogy nekem ugyan nagyon tetszenek az elektromos autok, probaltam mar tobbet is, de szamomra, a jelenlegi eletkorulmenyeim mellett egyszeruen nem alternativa, es eppenhogy gyilkosnak nem hivtak, de kozel allt hozza a dolog. :U

    Amugy szerintem mindket tabor eszmeletlenul buta es szuklatokoru: Az elvakult benzin/dizelfanatikusok is, meg az elvakult EV/PHEV fanatikusok is. Ugyanannak az ermenek a ket oldala, ugyanolyan butak, ugyanolyan butan ervelnek, es ugyanugy biztosak benne, hogy ok fingottak a passzatszelet. :DDD

    A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel.

    A masik viszont, hogy ahhoz, hogy leird, hogy az EU-fele EV szabalyozas el van baszva, ahhoz nem kell V8-pistinek lenni. Szerintem is el van baszva, pedig nekem is az van a kepben, hogy ha vegre eljutok a sajat hazig, akkor szempont lesz a garazs/beallo, ahova lehet toltot rakni, meg a napelem (illetve, UK, szoval... Utana kell meg nezni, de konnyen lehet, hogy valami hazi szeleromu lesz ebbol, abbol itt tobb van :DDD), es le lesz cserelve a kocsi EV-re, mert ugy mar mas. Es akkor is ugy fogom gondolni, hogy el van baszva a tervezet (de nagyon), amikor mar EV-vel jarok.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Somatom #108 üzenetére

    Szerintem is, és szerintem ez is a helyes és okos (és normális) hozzáállás.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák