Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
tag
Szia!
Szerintem is jófelé tapogatózol, hogy rangsorba rendezed a tankod alvázát és a lövegtornyot, hiszen pont ez az egyik lényege a Godot-nak, hogy hierarchiát alakíthatsz ki, amelyben az alsóbbrendű összetevők (Godot-osan: Node-ok) utánozzák, követik a felettük lévőt.
Ha jól veszem ki az írásodból, azt akarod elérni, hogy a harckocsi grafikai elemei változatosak lehessenek, tehát eltérő tankok eltérő kinézetűek legyenek.
Ilyesmit és úgy szoktam megoldani, hogy van egy külön Scene a Node-nak, és tömbből rendelem hozzá az éppen kellő képet.
Tehát esetedben lehetne pl. így, ha van mondjuk 3 darab tankos képed:
var tank=preload("res://tankok.tscn")
var tankokkepei=["res://kepek/tankok/tankkep0.png","res://kepek/tankok/tankkep1.png","res://kepek/tankok/tankkep2.png"]
és aztán:
var tankpeldany=tank.instance()
add_child(tankpeldany)
var kepe : Sprite = tankpeldany.get_node("tankalvaz") #A tankalvaz egy Sprite típusú Node
var vsz=randi()%tankokkepei.size() #Itt most véletlenszerű a kép, amit hozzárendelünk
kepe.texture=load(tankokkepei[vsz])Ha nem világos valami, írd meg és próbálok segíteni, bár még én is igencsak kezdő Godot-os vagyok, aki csupán a felszínét karcolgatja még a lehetőségeinek.
-
Tomi_78
tag
A mentés mikéntje engem is érdekel - nemcsak Godot-ban, hanem általánosságban is.
Eddig úgy csináltam más programnyelvekben, hogy egy szöveges állományba lementettem minden játékelemet és annak minden jellemzőjét: a koordinátáit, a változóit értékeit, stb.
Lehet, nem ez a legjobb módszer egy "pillanatkép" készítéséről egy játékprogramnak, de egyelőre ez az egyetlen, amit tudok és értek. -
savior
őstag
Köszi a linkeket.
Egy 4.5 órás magyar videót találtam róla a youtuben, és azt végig csináltam. Egész jól megértettem a dolgokat. Majd megnézem azokat is, amiket linkeltél.
A pályáknak a node szerkezetét hogy érdemes megoldani? Csináltam egy Game nevű 'fő nodet', ami alá bepakolgattam mindent. Az első pálya így meg is lett. A többi pályaelemet hova helyezzem: tegyem azokat is a Game nodeba és ki/be kapcsolgassam őket, vagy csináljak egy Game2 főnodet vagy valami más megoldás?
Elég kicsi a játék, így nincs gond belőle, csak érdekelne, hogy mi a bevált megoldás.
A Game2 node-osat próbáltam, de akkor ugye ott is mindent külön kell szerkesztgetni, Game2 nodehoz csatolt kódba bekötögetni a dolgokat ott is, stb. Nem éreztem úgy, hogy ez jó megoldás lenne.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
savior
őstag
Köszi sikerült megoldani.
Most meg olyan problémával küzdök, hogy a main nodeba(scenebe) bepakolom a nodekat es ha szerkesztem ezeket a nodekat, akkor a main sceneben nem frissulnek. A main nodeban is atkell oket kulon szerkesztenem ha valtoztatni akarok rajtuk(pl scale, position, stb). Egyelore nem tudom mi okozza. Unityben pl ha egy prefabot modositok, akkor mindenhol modosul. Itt meg hol igen, hol nem.[ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
savior
őstag
-
Tomi_78
tag
Szia Cog777!
Sajnos ahhoz nem értek, hogy Godot-ban hogyan kell háttérképet készíteni csempékből, de nemrég írtam egy háttérkép készítő programot játékok számára.
Nem tudom, segít-e ez neked valamelyest, de átnézheted és ha van elképzelésed, kérésed, akkor annak megfelelően bővíthetem-módosíthatom a következő változatát, mert ez még eléggé kezdetleges.
Letölthető innen: [link] -
Tomi_78
tag
Igen, nekem kell megvalósítani, mert nem támogatja; nem is egy játékmotorral, hanem általános célú programnyelvvel készítem.
Tehát valahogy úgy gondolod, hogy először fusson ez a mélységeket tartalmazó ciklus és azon belül legyen a kirajzolása az objektumoknak a megfelelő sorrendben? -
Tomi_78
tag
Most éppen C#-pal ügyködöm és így sikerült megoldanom:
for (int m=0; m<=maxmelyseg; m++) {
for (int i=0; i<jatelemlista.Count; i++) {
var je = jatelemlista[i];
if (je.melyseg==m) { //Jöhet a rajzolás.
Úgy tűnik, ez működik. A maxmelyseg változó kezdeti értéke 0, és ha valamely játékelem ettől nagyobb mélységértéket kap, akkor felveszi az éppen legnagyobbat.
Python-t még nem próbáltam és őszintén szólva nem is nagyon érzek késztetést hozzá, viszont Godot-ot én is használok, elég jó, de nem árt, ha az ember tisztában van egy-két általános célú programozási nyelvvel is, nemcsak egy játékkészítő vagy egyéb célprogrammal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Torrent meghívó kunyeráló
- Autós topik
- Politika
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- OLED TV topic
- Okos Otthon / Smart Home
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
- Új Asus Rog Strix G15 Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% Brutál Ryzen 7 6800HS 16/512 RTX 3050 FHD 300Hz
- HP OMEN Transcend 14-fb0796ng - ÚJ 14" OLED GAMER notebook - Intel Core Ultra 9 185H, 32GB, RTX 4070
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 4 akksi, sok extra, garancia, Care Refresh
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen