Új hozzászólás Aktív témák
-
-
cog777
senior tag
Megvettem ezt a keszletet, de hozza kell majd nyulnom, kiegeszitenem extra tankokkal stb. [link]
Most nezem a pixel szerkesztoket, Aesprite-t emlegettek a neten, sok tutorial van hozza.Ratalaltam a Blockbench-re, szimpinek tunik, majd meglatjuk hogyan tudom hasznositani 2D-s jatekban, ami eszembe jutott hogy kezdokepernyot kesziteni, vagy kulonbozo berendezeseket gyartani es pixelesiteni valahogy.
PicoCad meg mar tul pixeles a fenti keszlethez.
Godot-ban mozgas, torony forgatasa es loves mar megy: [link]
Kicsit atszervezem a node hierarchiat, jobban lehessen varialni az egyes reszeit a tanknak.
Jo video hogyan szervezzuk a scene hierarchiat: [link] [link]HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Lebuildeltem az Aseprite szerkesztot. Nem volt nehez, kicsi RTFM-et kellett alkalmazni.
Lenyeg:
- lebuildelni eloszor a Skia library-t, ami kell az Aseprite-hoz. Lepesek: [link]
Vagy meg lehet probalni a mar leforditott csomagokat: [link]
- Utana letolteni es forditani az Aseprite-ot. [link]
Az utolso lepes a forditas, amikor meg kell adni az elereset a Skia-nak, azt ne felejtsuk el.
Ahogy latom, a legfrissebb fejlesztoi valtozatot kapja az ember, ha csak stabilat akar valaki, erdemes megvasarolni.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Kicsit elakadtam a godot-ban irodo tankos jatekom scene hierarchia atszervezeseben.
Van valaki aki Godot-ban programozik es tudna tanacsot adni?
Lenyeg:
Jelen pillanatban elegge hard code-oltak a tank komponensei, characterbody2d a root, sprite-ot es collisonshape2d-t hasznal. Turret egy kulon scene, node2d-vel, sprite-al es szinten collisionshape2d-vel.
Keszitettem egy kontroller komponenst a tankhoz ami eleri a root-ot mint body-t es a turrentet. Igy egy klikkelesre elindult a tank vagy forog a tornya. Amugy ez mukodik.De ez nem jo dizajn, nem eleg rugalmas. Szeretnem ha egy tankot kulonfele tank testbol (body), kulonbozo tornyokbol (turret) tudjak osszerakni (plussz egyeb felszerelesek, statisztikak,) player es AI jatekosokhoz.
Tank prototipusaban ezt tesztelem:
root node2d, body characterbody2d + sprite + collisonshape2d, turret node2d + collisionshape2d + sprite, controller component.De kicsit bizonytalan vagyok, hogyan kellene osszerakni a hierarchiat a characterbody2d-vel egyutt, AI-hoz es az emberi jatekoshoz.
Tank:
Body:
Turret:
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Redditen kaptam tanacsot, root-ja a tanknak legyen charaterbody2d. Adjak hozza placeholder-eket, majd orokolodessel letre kell hozni a kulonbozo altipusokat.
Ezeknek kicsit mas lehet az alakja es a sprite-ja.
Raadasul ugyanannak a tipusnak van tobbfele szinu/texturaju valtozata.Amit irtal az jo otlet, megprobalok valamilyen textura kontenert exportalni, igy a szerkesztoben huzd ejtsd modszerrel hozzaadni tobbfele szint. (esetleg a palyahoz igazitani a szinvariaciot programmal ahogy irtad)
Ha mar tovabb jutottam, akkor berakom a fa strukturat ide is.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Nagyjabol mar latom az iranyt, ami a komponens alapu fejleszteshez kell.
Ha valakit erdekel, ez a video egy jo attekintese a temanak Godot-ban.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Godot 4
Kovetkezo akadaly.
Feladat: lementeni es olvasni a jatek allapotat.
Olvastam a Resouce-okrol, tok jo, el lehet menteni siman a beagyazott resource-okat is, igy fel otlott bennem hogy az egesz jatekban levo node strukturaban levo resource-okat is el lehetne menteni, nyilvan csak ami megvaltozhat (ellenseg, jatekos, lerombolhato object-ek stb resource-jai), ami konstans az nem erdemes.Aztan olvastam hogy ez biztonsagtechnikailag nem a legjobb, mert scriptet is el lehet helyezni a mentes fajlban
Otletek, nyilvantartani az osszes statisztikat ami a node-okhoz tartozik es lementeni / olvasni a jatek allapotat (Resource csak read only, peldaul egy szereplo kezdo (es MAX) HP-je. Ez NEM lesz elmentve.):
* A Node-ot ki kell egesziteni adatokkal, majd custom save and load-dal exportalni es importalni oket, amit pl FileAccess-el titkositva lehet tarolni vagy betolteni
* Binary serialization-t hasznalva lementeni az osszes Node-ot
* ConfigFile-t hasznalva csak az adatokat
* ConfigFile-t hasznalva a Node-okat is set/get_value-t hasznalvaNektek mi valt be? Probalom elkerulni a zsakutcakat.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Valahogy a packedscene visszatoltes nem igazan mukodik, van egy csomo Parse error: Class *** hides a global script class hibam. Talan a ClassDB-t kellene kitakaritani elotte?
Masreszt ha lementem az egesz scene-t akkor nem tudom konvertalni az ujabb verziora, csak "butan" be akarja tolteni a scene-t regi mentesbol az uj jatekba, ami nem fog menni.
Szerintem nem lesz itt "silver bullet", meg kell csinalni a save and load funkciokat minden lementheto node-ra...HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
-
cog777
senior tag
Talaltam vegre egy modot hogyan lehet lementeni egy node tulajdonsagait.
Lehet csak par par tulajdonsagot, vagy akar az osszeset igy, lasd alabb.get_property_list
visszaadja az osszes tulajdonsag nevet, az ertekeket a get-tel kapom meg. A singleton Config-ban keszitettem egy node_repository-t, ami ConfigFile.
Igy lementem az osszes tulajdonsagat egy node-nak. KB ez az alapotlet.
"Vakon" vegig lehetne menni az osszes gyereken az adott node-nak es lementeni az osszes tulajdonsagot automatan. Bar igy lehet hogy a meret eleg sok lesz, 1 node mentese 13KiB-ot vesz el.
Felulirva a _get_property_list()-t lehet custom valtozokat is menteni, lasd a peldat.var p_list = tank.get_property_list()
var d : Dictionary
for item in p_list:
#if not item["type"] in exclusion:
d[item["name"]] = tank.get(item["name"])
Config.node_repository.set_value( tank.name, tank.get_path(), [tank.get_property_list(), d])HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Ugyanugy, le lehet menteni az osszes valtozojat egy scriptnek is. [link]
(Mondjatok, ha tul sok Godot 4 cuccot irok ide, lehet hogy kellene csinalnom egy dedikalt topikot Godot-nak???)HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Magyarrol nem tudok, de itt van ez a forum helyette
. Van par tutorial amit erdemes megnezni:
https://kidscancode.org/godot_recipes/4.x/index.html
https://www.gotut.net/category/godot_4/
Hivatalos doksi is nagyon jo.
Illetve a youtube-on van egy csomo video.Ehh, megint bedoglottek a 'b, n es ESC' billetyuk a laptopon, csak onboard billetyuzetrol tudom beirni
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Kozben kizartam magam a gepemrol, bill hiba miatt es nem volt otthon csak regi csatis billentyuzet
- vegre szereztem egy USB-st.
Na ja, egy igazi jatek eseten mashogyan kell a node szerkezetet osszerakni mint egy tutorialos demo eseten.Itt van egy video ahol a menu mellett egy egyszeru jatekot is csinalt a keszito. Igy kb el lehet kepzelni hogyan epuljon fel egy komplexebb jatek. Gyakorlatilag betolt egy korabban elkeszitett scene-t, ami a palyat reprezentalja.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
2D-s peldat talaltam, valoszinuleg at lehet ultetni 3D-be az otletet.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Bocs, valahogy nem lattam a hozzaszolasod.
Ezekkel az opciokkal egyedive teszed a peldanyokat amiket hozzaadtal.
Es itt most en is csak talalgatok, mivel en is csak tanulom, ezt talaltam.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Ismer valaki jo game asset 2D kep AI generatort? Nem baj ha fizetos.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Miutan kulonbozo okok miatt kihagytam fel evet, visszatertem a jatekfejlesztesbe es raadasul kaptam egesz jo sprite-okat, amelyek illenek egy korabban vasarolt tileset-hez.
A problema hogy a hexagonalis tile-okat nem tudom a cellakra igazitani Godot 4-ben. Tile merete 256x384 mert hegyek pl felfele kilognak, amugy 256x256 lenne a racs meret.
Neten nem talalok megoldast. Mit kell beallitanom hogy a 256x256-os racsra igazitsa a csempeket amelyek 256x384 meretuek?Itt van a kepernyofoto, alabb. Koszi a tanacsokat.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Oke, megvan, de try and error-ral sikerult beallitanom.
Tileset szerkesztoben a Margins erteknek pont a felet allitottam ami kilog felfele, tehat 256x256-os a tile es felfele 128-at log ki, igy 64-et allitottam es tokeletes.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Alacsony profilú RX 6400 az ASRocktól
- Építő/felújító topik
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD