Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz tatabánya #11472 üzenetére
az egy dolog, hogy itt nagyszajuskodsz es "vallalod" a lebukas veszelyeit, de azokat a kockazatokat szerinted ki viseli, amik abbol erednek, hogy vezetni meg nem tudsz? szerintem aki azt is hatalmas sikernek eli meg, hogy 3 vezetedi alkalommal mar tudta hasznalni a kuplungot, az meg ne akarjon autot, hanem maradjon a seggen. ez a velemenyem.
szerk: en bp-n szerintem atlagban 15-20 km-t mentem masfel ora, azaz ket tanora alatt. szal ha 30 ora nem is eleg, 40 biztosan.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tatabánya
senior tag
válasz Mici80 #11496 üzenetére
66 órám van összesen, az utolsó órákon többet tanított mint eddig (elég lehúzásszagú) mindent megtettem amit mondott és nem lett meg, a VB arra megy, hogy legalább egyszer találjon rajtad fogást, most beszéltem egyik csajszival a fehérváriaknál ment át a tatabányaiak szívatták össze-vissza...
ugye írtam, hogy kezdéskor közölték, hogy senkit se engedtek aznap még át, kb 6-8 név volt elöttem a faliújságon, tb-n senki se tud vezetni...
(#11501) bandus: összekevered a dolgokat, szerintem nálam türelmesebb ember nem volt a március óta küzdök. nem tudtam elég sűrűn menni az oktatómnál mindig voltak valakik akiknek "sürgős" volt és őket kellett előre venni. zsebpénzt kellett volna neki adnom és akkor én is a fontosak között lehettem volna
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tatabánya #11502 üzenetére
másfél év alatt lett meg a jogsim, harmadjára mentem át, szóval szerintem van nálad is türelmesebb ember bár az igaz, hogy saját elfoglaltságom miatt nem értem rá vezetni, de nálunk is heti 1, max 2 alkalom volt. egyébként mindkétszer az én hibám volt, forgalomban, éles helyzetben nem ment egyszerűen az emelkedős indulás, nagyon hátragurultam.
viszont harmadjára már jóval elnézőbbek voltak, pl rögtön az első kanyarnál nem adtam meg az elsőbbséget de csak hibavonalat kaptam érte. sose nem fizettem.
nem értem miért éled ezt meg ekkora tragédiaként, nem te vagy az első, akit megbuktattak, és nem is az utolsó.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
mephi666
nagyúr
válasz tatabánya #11502 üzenetére
keress akkor normális oktatót... ha látja rajtad, hogy kevés a heti 1 alkalom és gyakrabban akarsz menni, mellesleg szükséged is van rá, akkor eszerint kellene beosztania én oktatóm elsősorban tehert oktatott és emellett mellékes volt a személygépkocsi, mégis annyi tanulója volt, hogy szó szerint reggel 6tól este 8-9ig melózott... (gyakran hétvégente is) ...de szerencsére heti 2-3 alkalmakat mindig bevésett (és ugyanígy mindenkinek) ...volt, hogy ő hívott, hogy "üresedett egy időpont délután 5-re, tudnál jönni?" (tudta, hogy 7-15:00ig melózok és esetleg jó lehet az időpont) ...100%-ig elégedett voltam vele és az oktatási módszerével is: először alapok... indulás/megállás/kanyarodás/tolatás, mindezt pár alkalommal a forgalomban, de nem túl brutális környéken, aztán mentünk rutinra a precíz feladatokat gyakorolni és hogy meglegyen az ottani kötelező óraszám... ezután minden alkalommal átbeszéltük pár perc alatt, hogy mit vettünk, mi a gyengém, hogy érzem és mit veszünk azon a napon szép fokozatosan: egyik alkalommal balra telizöld, majd bejöttek az egyirányú utcák, utána az egyenrangú kereszteződések, stb (aztán a legvégén már keresztbe-kasul jártuk a várost, hogy minden alkalommal minden előjöjjön... itt-ott 1-1 megfordulás/parkolás)
keress szerintem egy OKTATÓ-t, aki oktat is, nem csak ül melletted, várja az óra végét és hagyja, hogy küzdj, mint disznó a jégen
itt is lehet elővenni +/- példákat: oktatóm mondta, hogy forgalmim előtt egy nappal egy srác már 4. alkalommal bukott a forgalomban, de olyan engedékeny vizsgabiztosnál, akinél jobbat nem is kaphattak volna... mondta a srácnak előtte, hogy ne beszélgessen, csak vezessen (mert jószokása volt dumálni) ...erre végig belepofázott a párbeszédükbe, ami még nem bukóindok, csak egy rossz pont... ezután egyirányú utcából jobbra húzódva kanyarodott balra, bevitték másikba, ott is ezt játszotta el... 2-szer nem adott elsőbbséget meg még pár hibát elkövetett, ami miatt nem engedték át amikor meg én mentem másnap, előttem 3-4 gyereket vágott el (oktatóm szerint jogosan, mert durva hibákat elkövettek) a vizsgabiztos... figyelni kell nagyon: nekem is behúzott pár hibát (pl kint felejtettem az indexet jobbra, de szerencsére nem volt megtévesztő, mert utána arra kanyarodtunk meg későn ellenőriztem a vonatot vasúti átkelőnél és főleg a lámpára hagyatkoztam meg ilyenek) ...ami miatt megdicsért, az az volt, hogy jól felvettem a forgalom tempóját (ez ösztönösen megvolt mindig, néha át is léptem miatta valamennyivel a megengedett sebességet, de vizsgán ügyeltem nagyon)
...szerintem ha kitisztítja az ember a fejét, figyelsz rendesen, megadod mindenhol az elsőbbséget (esetleg ahol bizonytalan vagy, ott le is mondhatsz inkább róla ahelyett, hogy ne adnád meg véletlenül) ...a megfordulásokat és rutinfeladatokat is precízen végrehajtod, a forgalmat folyamatosan pásztázod (gyakran bal tükör-jobb tükör-műszerfal-középső tükör) és nem követsz el óriási bakit, akkor g*ciségből kizárt, hogy folyamatosan kivágjanak
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tatabánya
senior tag
válasz bandus #11503 üzenetére
ahogy mondják egyéni szoc. problémák miatt. nem úgy mint sok tini én magamnak keresem meg a pénzt rá, az elmúlt hónapokban minden-e körül forgott, a gyárban is kéregetni másokat, hogy ugyan cseréljenek már szakot, éjszakásból nem lefeküdni ha éppen kaptál időpontot. bízni az oktatódban, hogy akkor menjetek vizsgázni ha fel vagy készülve és 65 órát levenni, csupán ezekért. viszont ez mind csupán személyes probléma és mivel nics magánéletem se ide írom le
-
degu
senior tag
válasz jerry311 #11462 üzenetére
Jóvanna!
Legyen 30 óra+580 km./Igy már van valami értelme... /
A *lebukásveszély*és nem a büntetés mértékének a növelése valóban hatékonyabb lenne,de akkor mit kaszálna
trutymó vityko és haverjai?/Mer kell ám a pénz nekik,hiszen nagy a család -a spanok köre/
Nekem is kinyílik a bicska a zsebembe,amikor 140-el elhúz mellettem valami trendi arc,és...szinte 5 percenként előkerül egy rallys,és közben kacagva telefonálgat,ami a balesetek elemzése alapján,veszélyesebb,mint az ittas vezetés!Egy héten 3x megbüntetnék egy háromszázasra...tutkó,hogy abbehagyná.
De hát a szervek a béna lúzereket lövöldözik,ha 10-20 km/ó-val átlépik a 40-et,mert a táblára,ami mögött bujkálnak,ennyi van ráírva.De ez már egy másik történet.verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Polllen
nagyúr
válasz Dyrtyho #11493 üzenetére
Én meg elvárom minden közlekedőtársamtól, hogy tanuljon meg rendesen vezetni!
Mici80
Németország jó példa, bár az ő mentalitásuk sokat segít ebben. Pl. náluk az sem okoz tömeges elhalálozást, hogy bizonyos autópálya szakaszokon nincs sebességkorlát.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
jerry311
nagyúr
válasz Dyrtyho #11500 üzenetére
Nem olvastam el ujra, de emlekeim szerint oktober 1 utan indult tanfolyamokrol van szo.
degu
Aki 140-nel elhuz melletted annak kb. 15%-kal hosszab a fekutja mint neked.
Aki 40 helyett 50-60-nal megy annak 56% - 125%-kal tobb.
Szerinted melyik a veszelyesebb?
Autopalyan bevallalni nehany plusz metert vagy dupla fekuttal szaguldani 40-es ovezetben?
Ha autopalyan ertelmes kovetesi tavolsagot tart az ember, akkor kb. mindegy hogy 130 vagy 140.
Ha kifut asz auto ele egy gyerek (ami nem eselytelen 50 alatti korlatozasoknal) akkor viszont marhara nem mindegy, hogy 1x vagy 2x a fekut... -
tatabánya
senior tag
most értem haza az autósiskolából, mondták nagy felháborodást keltett a vizsgán tanúsított viselkedésem, így ne számítsak semmire. ilyen a forrófejű emberek világa... szerintetek másik iskolánál próbálkozzak itt helyben, vagy összetartanak ezek? 66x300ft kedvezményt kell kifizetnem ha otthagyom őket
[ Szerkesztve ]
-
Mici80
tag
válasz tatabánya #11511 üzenetére
Nem jó ha indulatoskodsz! Az sose vezet jóra, inkább nyelj egy nagyot és amikor hazaérsz otthon behúzol egyett a falnak. Hatásosabb mert a dühödet kiadod de senki se látja és károd se lesz ezáltal belőlle.
A feszkót viszont kiadod!Amúgy ezek után tényleg ne maradj ott annál a sulinál! Most már tényleg esélytelen ott a sorsod bárhogy is megtáltosodnál! Az anyagiakat le kell nyelni, ez van. Sokkal rosszabb ha abbahagyod, mert ha majd újra próbálkozol akkor mindent nulláról kell kezdeni!
üdv.Mici
---
-
mephi666
nagyúr
válasz Mici80 #11515 üzenetére
meg ad egy egészséges önbizalmat utána, hogy "a jó k*rva anyjukat, akkor is megcsináltam" a falverés nálam ment régen, de volt, hogy úgy lesoroztam, hogy a bütykeim nem lehetett látni az öklömön, annyira beduzzadt... inkább akkor már egy box-zsák, vagy eljárni gyúrni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz jerry311 #11517 üzenetére
fiatal és hülye voltam még akkoriban
#11520: én vittem a táskában egy üveg 5ezer körüli díjnyertes cseresznyepálinkát (vagy meggyet?) és úgy voltam vele, hogy ha sikerül, akkor az oktatónak ezzel köszönöm meg a munkáját, ha pedig nem, megiszom bánatomban
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Mici80
tag
válasz jerry311 #11517 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. Én se nagyon szoktam felhúzni magamat de ki-ki vérmérséklete szerint reagálja le a dolgokat. Én csak annyit mondtam, ha már felhúzza magát akkor lehet nem szerencsés mások előtt kimutatni mert kára lehet belőle. És lám-lám most sajna mehet másik autós iskolába...
---
-
degu
senior tag
válasz jerry311 #11508 üzenetére
Ez,amit irtál,baromi félrevezető!
Tudtommal a fékút hossza nem a % aránytól,hanem a sebességtől függ!
Nem akarok most pontos táblázatokat keresgélni,de a fékút 50-nél,mondjuk 20m,akkor 140-nél 90m.
Arra pedig-bárhol autózol-ha gyerek látható,akár a járdán futkosva,mindig számítani kell,hogy elédszalad!
/Én már ilyenkor leveszem a lábam a gázpedálról.és a fékpedálra teszem!Még ha szabályosan 50-el megyek,akkor is./
Egyébként az *életcsászárok* NEM az autópályán döngetnek 140-el,hanem a sima országúton-két falu között.
De hagyjuk! Ez nem vitatéma,mert mindenki úgy vezet,ahogy jónak gondolja...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
harry
veterán
tatabánya: elvileg, ha vészfék nélkül meg tudsz állni, akkor kéne beengedni a buszt, kezdőként ezt lehet nehezebb megítélni, meg amúgy is lehet egy szar alakot fogtál ki, most már kár ezen agyalni, felejtsd el a dolgot pár hétre. De aztán vedd fel a fonalat, ne viccelj, hogy egy vizsga után meghátrálsz, 5 környékén már necces a helyzet, de 2-3 alkalom azért igen sokaknak befigyelt. Most, hogy jogos vagy sem, az másik kérdés, de azzal meg nem tudsz mit csinálni.
Beszélj mindenképp az oktatóddal, mert egy ilyen kedves távozásért tudtommal el is tilthatnak egy időre. Ha meg jogsi nélkül vezetsz, főleg forgalomban (tehát nem ismerőssel, elkülönített helyen, pusztán gyakorlás végett), az a legnagyobb hülyeség, mert veszélyes lehet mindenkire nézve, és ha így elkapnak, a büntetés mellett ismét csak eltilthatnak. Amíg az első alkalommal a kezedbe nem kapod a műanyag kis jogsidat, nem vezethetsz, igazolással sem (azzal akkor lehet, ha megújítod később). Szóval kérdezd meg az oktatót, mit javasol, esetleg alternatív megoldást is ajánlhat... de hülyeség jogsi nélkül bohóckodni, főleg ha azt mondod, nem is annyira sürgős/fontos a dolog.Amúgy ez a busz kiengedés érdekes dolog, már a gyakorlatban, noha többnyire igyekszem kiengedni őket, meg szerintem illik is, ha azt nézem, hogy azon sokkal többen utaznak - viszont nem egy kellemes élmény, ahogy nagy gázfröccsel elindul, és jól bekormoz, te meg mehetsz utána... szóval azt is megértem, aki nem vágyik erre, meg később előzgetni macerás, araszolni mögötte, stb.
új követelmények: 580km szerintem sem vészes, legfeljebb akkor, ha valaki nehezen érzi a kocsit, és sokat tölt rutin pályán, no de akkor is, 30-as átlaggal ~19 óra, ami pont a forgalmi gyakorlat ideje a régi rendszer szerint (ahol 10 ugye rutin volt). Más kérdés, hogy sok értelmét nem látom, ott csalják el ezt is, ahol akarják, az oktató beírja amit kell, aztán vagy te vezeted le, vagy ő a hétvégén, vagy egy kis pénz is segíthet ezen is biztos, stb. Meg aztán ja, ki lehet hozni ezt is úgy, hogy kimentek autóútra, vagy mennek két kört az M0-n, aztán egy nagy falat le van tudva. Az elképzelés szerintem is jó lenne, de nem hiszem, hogy sok érdemi változás lenne a gyakorlatban.
Esetleg a kamera kocsiba lenne érdekes kérdés, nem csak vizsgán, hanem gyakorlás alatt is, hogy egyrészt látni lehet, tényleg mennyit áll/megy és milyen helyen, másrészt esetleg ha vissza lehetne nézni, tanulhatna abból is az ember, hogy lássa, mi is volt a helyzet, amit elnézett (tábla, gyalogos, többi kocsi, stb).
De ilyen úgysem lesz. Esetleg vizsgán, az megint egy másik téma, és felvet pár kérdést...Kresz vizsga: "ne legyen, mert az emberek megbuknának?" Hát bakker, pont ez a lényege, hogy felkészüljenek, és tudják, és ne bukjanak meg És nem mellesleg, legalább elméletben tisztában legyenek vele.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
Nincs abban semmi félrevezető.
A fékút és a sebesség négyzetesen arányos egymással. Ez szimpla fizika.
2x sebességhez 4x fékút tartozik, ami 300%-kal nagyobb mint az eredeti fékút vagy ha úgy jobban tetszik, akkor az eredeti fékút 400%-a.
A sokévi átlag azt mondja, hogy egy átlagos gépjármű, száraz úton kb. 40 métert tesz meg míg százról nullára lassul, ebben nincs benne a reakcióidő, de azzal együtt is megvan 60-80 méteren.
Ebből kiindulva kétszázról kb. 160 méter lesz a fékút és kb. 210-210 méter a féktávolság (ugye reakcióidő alatt megtett út + fékút).
De ha nekem nem hiszel, elolvashatod ezt, eljátszhatsz ezzel vagy átlapozhatod a Fizika könyv mozgási energiáról szóló részét.Persze abban igazad van, hogy az autóvezetéshez csak 8 általánosról kell bizonyítvány, hogy az végig kettes vagy kitűnő, már nem érdekel senkit. Meg amúgy is, a végzettek felének fogalma sincs, hogy mit tanult és hogyan kösse a valósághoz.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #11530 üzenetére
Ja akár Azon gondolkodtam már akkortájt is, hogy GPS tracker, lementeni az útvonalakat amerre járunk, és esetleg neten megnézni, vagy egy-egy neccesebb helyet megnézni külön, stb.
tatabánya: ez miért kapcsolódik iskolához? Esetleg oktatóhoz, bár a vizsgabiztos még ahhoz sem. Esetleg úgy érdekes, hogy másik vizsgahelyszínre kerülj, hogy biztos elkerüld ezt a vizsgáztatót - na csak ott meg még sosem vezettél, és vagy minden vizsgaútvonal új lesz, vagy igen sokat kell menni, hogy megismerd. Mert az szerintem nem jó ötlet, hogy új területen vizsgázz egyből, legalább azaz érzés legyen meg, hogy igen erre jártam már, ez és ez következik, úgy legalább nagyjából.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
dellfanboy
senior tag
sziasztok
segítsetek már egy picit mert el vagyok veszve.
1. öcsém júliusban iratkozott be kresz tanfolyamra -B- BP-n a tanfolyam hamar megvolt viszont vizsgaidőpontot szept 10-re kapott ez normális? ekkora tumultus van nyáron? nem lehet előrébb hozni?
igaz jópár éve, de én 2,5 hónap alatt ledaráltam a B-t úgy 2005-6 körül azóta ennyit változott a rendszer
simán belecsúszik fél évbe mert ősztől iskola és alig lesz ideje vezetni menni.2. le szeretném tenni A-ra a jogsit pont a héten volt ugye ez a törvényi változás hogy 30 óra helyett nemtudom 580 óra/km-t kell levezetni. ez vonatkozik A-ra is? siessek az A-val vagy várjam meg az új rendszert?
számomra a jogsi szerzés és az ott lévő tanfolyam csak kötelező nyűg, inkább járok el vezetéstechnikai tréningre pl. safetyhungary mert nem hinném, hogy a kresz tanfolyamon a mindennapi élethez szükséges tudást meglehetne szerezni..(pl. B esetén én se éjszaka se autópályán nem vezettem, holott az oktató simán beixelte ezt gyakorlási lapon...)eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
harry
veterán
válasz tatabánya #11535 üzenetére
Szerintem amúgy pozitív élmény lesz, több helyen hallottam, hogy oktatót / iskolát váltott a tanuló, és utána jobban mentek a dolgok. Gondolom a sulinak is érdeke, hogy jó élményekkel távozz / mesélj róluk, főleg úgy, hogy az előző hely nem tetszett.
Pár év múlva meg úgyis csak legyintesz majd az egészre Megszerezni nehéz, utána már minden csak könnyebb lesz, ahogy nő a rutin.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #11533 üzenetére
Nekem is július elején kezdődött a KRESZ, és vizsga aug. 28...
-
Mici80
tag
válasz dellfanboy #11533 üzenetére
Hali!
1. Nyáron mindig későbbre kapsz időpontot mert mindenki ilyenkor akar jogsit. Ilyenkor megszakadnak az sutósiskolák a munkában, télen pangi van...
2. Én nem igazán várnék vele. Legalább is én úgy vagyok vele, hogy most percről percre változik minden, úgyhogy ha megvárod ezt még hatályba lép akkor utána jön megint valami ami miatt az új rendszerben szeretnék letenni a jogsit. Bele kell kezdeni, ha közben változik a feltétel alkalmazkodni kell, ilyen világot élünk!
üdv.Mici!
---
-
nike_
addikt
-
Mici80
tag
válasz molnarpeter #11542 üzenetére
Elméletileg vonatkozni fog rád! Ugyan ez volt a rutinvizsga megszünésénél is. Voltak akik már előtte elkezdték, meg volt a rutinvizsgájuk de jan 1.-től ugye eltörölték. Utána nekik gyakorlatilag figyelmen kívül hagyták azt, hogy ez meg van nekik. Ugyan úgy mint akik már új rendszerben kezdték 60 percet kellett forgalomban tölteniük és a parkolást is számon kérték mégegyszer...
[ Szerkesztve ]
---
-
jerry311
nagyúr
válasz molnarpeter #11542 üzenetére
Emlékeim szerint azt írták, hogy az október 1 után kezdődő tanfolyamokra érvényes.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest