Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz tatabánya #11350 üzenetére
Pedig jó az, ha egyszer ráérez az ember, én kifejezetten szeretem használni - úgy értve, hogy talán hiányozna, ha automatás kocsim lenne, bár biztos kényelmes lehet. De én szeretek váltani, motorféket használni, stb.
Igazából ha megtanulja az ember, hogy hol a fogáspont, és ott szépen lassan engedi, akkor más gond már nincs is igazán vele. Ez is csak álló helyzetben érdekes, menet közben nyilván nem bonyolult használni.Az viszont biztos, hogy nem tanultam volna automata váltós kocsin, mit ér az a tudás? Tetszőleges kocsit nem tud elvezetni az ember (meg talán ilyen jogsival nem is lehet). Nem is praktikus, eléggé korlátok közé szorítja az ember.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
bzoley
veterán
Hiába mondod ezt el neki, ettől még nem fog jobban menni. Ez az ő mumusa, talán az idő megoldja.
A kuplung meg a kézi váltó talán csak "igazi" autónál lehet előnyös, 2-300LE fölött, bohóckodáshoz nagyobb az élmény, azonkívül szinte kötelező. Órákat autózva, főleg városban megváltás lehet az autómata. Mindennapi közlekedésre szerintem lényegesen jobb lehet, mondjuk nem volt még hozzá szerencsém.
Céges géppel szoktam gyilkolni a kuplungot, (azzal megtehetem). Van egy masszív emelkedő, ahol sorba kell állni a kikanyarodáshoz. Nem nyomkodom másodpercenként a féket, kuplungot, gáz, ráállok a kuplungra épp annyira, hogy egy helyben tartsa a verdát, és ha előrébb lehet gurulni pár métert, csak nyomok mellé egy kis gázt. A kolléga ettől még nagyon messze van sajnos, egyszer talán hozzászokik, viszont ha már felmerült, és megteheti, lehet érdemes lenne elgondolkodnia később egy automa gépen, bár úgy közel nulla az esély, hogy valaha is belejön a kuplungolásba. Ugyanakkor az említett emelkedő sem okozna neki problémát, sem veszélyt a mögötte állóknak. Ugye jellemzően nem gurul vissza egy automata gép. -
harry
veterán
válasz bzoley #11353 üzenetére
Nyilván nem, csak a saját álláspontomat mondtam el. Illetve talán könnyebben veszi, ha nem mumusként tekint rá, hanem mint hasznos berendezésre Nekem segít a használatban, ha megértem a dolgok működését, esetleg nézhet videókat. Persze igazán majd csak idővel fog belejönni úgyis, mire gyakorlatot szerez, de talán ha érti a mögöttes dolgokat, jobban tudja majd, miért és hogyan kell kezelni, avagy pl. miért baj, ha egyszer csak leugrik róla, mit is csinál a kuplung, stb.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
tatabánya
senior tag
(ha arról van szó mechatronikai mérnöktanoncként tisztában vagyok egy tengelykapcsoló elméleti működésével és hiába lett 100% az kreszvizsgám a gyakorlatban elvérzek) nem tudom függetleníteni a végtagjaim, itt pl. hogy a kuplungot engedem és adok egy gázt vért izzadok, eleinte pedig a kormányzás pedálkezelés.. nem hiába volt 22 rutinórám
-
bzoley
veterán
válasz tatabánya #11355 üzenetére
Esetleg, ha csak a kuplungra koncentrálnál(már ha megteheted valahol)? Tehát nem nyomod a gázt, csak egy lábad mozog, és arra figyelsz, fülelsz. Egy időben "hobbim" volt, hogy a sarokig gáz nélkül mentem el. Okát ne kérdeztd, talán, hogy hajnalban kevésbé zajongjak. Egyes, kuplung lassan fel, majd vissza, kettes, kuplung megint lassan fel, a harmadikra nem emlékszem, talán belefért, messze volt a sarok. Mondjuk nekem elég rövid váltóm van, de egyesben indulgatni lehetne, ha lenne mivel.
-
tatabánya
senior tag
válasz bzoley #11356 üzenetére
egyenlőre az elindulás inkább csak így működik teljesen feljön a kuplung és csak utána a gáz, de ugye még mindig mondják, hogy leugrok róla... minden esetre érzésem szerint alakul. másik a gond a jobb oldal nem tudom hol van nem érzek rá így a szegély mellé beállás, ne is említsük
-
bzoley
veterán
válasz Snooker #11358 üzenetére
Pont az a gondja, hogy több műveletet is kell egyszerre végezni. Ez majd akkor lesz igazán nehéz, ill.veszélyes, ha valahova lépésben kell besorolni, mert az eddigieken kívül még plusz figyelni kell az előtte, mellette, mögötte lévőket. Az ilyen helyeket mondjuk egyelőre érdemes elkerülni.
tatabánya:
Aztán az is lehet, hogy az autó is egy rakás hulladék. Mikor megvettem az első tini autómat, az első időkben "szögletes" volt a kuplung. Nem tudom, hogy hozták össze, de muszáj volt nagyobb gázzal indulni, mert egyszer csak "ráharapott". Akkor szó sem lehetett ilyen alapjáraton indulásról. Azóta aztán szépen bekopott.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Bati0501 #11361 üzenetére
Többek között. Amúgy nem oszt, nem szoroz. Sokan a saját autójukat sem kímélik. Vagy mert nem érdekli, vagy nem is tudja. Lényegesen rosszabb, aki menet közben is áll a kuplungon. De elég csak a mániákus, "kinyomom a kuplungot, elgurulok a lámpáig" egyéneket említeni.
-
Bati0501
őstag
válasz bzoley #11362 üzenetére
Na igen,ezek is benne vannak a pakliban,csak ezt muszáj bevállalni,amikor az ember használt autót vesz.De a kockázatot mindenki szeretné a lehető legkisebbre csökkenteni,ezért "szokás" a céges autókat kerülni.
Az is igaz,amit egy cikkben olvastam,h a céges autók ezeknek a negatív dolgoknak ellenére megkapják a szervizeket,mivel szerződésben szoktak lenni cégekkel.Csak persze ez is nagy cégeknél igaz,ahol van miből finanszírozni a szervizelést+itt is befigyelhet,h a szerviz kiszámlázza még a csillagot is az égről holott még az olajat se igazán ellenőrizték... -
Mikso
tag
válasz tatabánya #11359 üzenetére
Ne aggódj!
Én másodszorra mentem át, 200e km volt a tanuló autóban ami egy dízel Hyundai Accent volt. Nem szerettem, zörgött, csúnya volt, és még nem is ment jól. Lényeg hogy a 200e km alatt nem volt cserélve egyszer sem kuplung tárcsa!!!!!!!!!!!!! Tehát nem lehetett azzal az autóval szépen indulni.. Egyszerűen rángatott, nem volt meg a fogási pont, az első vizsgámon ezért le is fulladtam. Aztán a második vizsgám idejére megjött az oktatómnak a dugi pénze, aztán kicseréltette, na onnantól az a kuplung... Olyan volt mintha vajon csúsztatták volna Gyönyörűen lehetett vele indulni.
A jobb oldal miatt ne aggódj, én a vizsgáim alatt sem éreztem, a tükör sokat segített Mióta megvan a jogsim, hajtom az itthoni autókat, és a parkolások jól mennek, pedig amikor vizsgáztam attól fostam a legjobban Minden idő kérdése.Üdv!
-
tatabánya
senior tag
-
harry
veterán
válasz tatabánya #11365 üzenetére
Nem kell a sírás, van, akinek nehezebben megy, nincs ezzel semmi gond, persze attól még kellemetlen, de idővel menni fog úgyis. Tényleg sok mindenre kell figyelni, meg hát új élmény ez vélhetően bármihez képest, amit korábban próbált az ember, persze, hogy nehezebben megy.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
tatabánya
senior tag
nem aggódok már, ha úgy van rákérdezek, hogy mennyit rakjak a borítékba és ennyi. ahogy az emberek az utakon mennek úgy már tudnék, index nélkül két sávon keresztül bármikor áthúzom, tanulót jobbról a járdán megelőzve előtte bevágva balra kanyarodni már merészebb, de ahhoz majd gyakorolok
[ Szerkesztve ]
-
-
tatabánya
senior tag
sokan meg vannak lepődve a környezetemben, hogy ennyi órát veszek és még mindig gyatrán megy, nem tudom kinek a hibája. szívesen mentem volna minden nap, de lehet, hogy a héten például már nem is lesz időpontom és 2 hét múlva vizsga...
sávváltáskor én jelzek körbenézek, tükrökből nem tudom felmérni a kocsik távolságát hátra kell néznem és akkor uzsgyi -
jerry311
nagyúr
válasz tatabánya #11369 üzenetére
Ha szarul is megy, ne hagyd abba telre. Tavasszal meg szarabbul fog menni.
Kikellene talalni, hogy egyaltalan nem megy vagy csak a gyakorlas hianyzik. Probalj leszervezni az oktatoval (meg esetleg a munkaadoddal ha amr dolgozol) egy olyan hetet, amikor mondjuk minden nap vezetsz 1 orat vagy valami ilyesmi. Ha igy sem megy, akkor komolyan elgondolkodnek, hogy automatan tanuljak/vizsgazzak bevallalve, hogy utana csak automatat vezethetek.
Ha meg nincs meg a kocsi jobb oldala vagy mondjuk inkabb tererzetnek es az auto terbeli elhelyezkedesenek, meg hogy mekkora hely kell neki... Haaat lehet a vezetes nem neked valo.
Ne ertsd felre, lehet hogy eletedben egyetlen balesetben sem vennel reszt (sem okozo, sem aldozat), de aki beul melled az sikitofraszt kapna az elso 100 meteren. Van ilyen ismerosom, csak rola meg azt is nehezen kepzelem el, hogy sosem lesz baleset reszese.Egyik kedvencem tole: Ma sikerult megpadkaznom az alufelnit. Nem vettem eszre egy korforgalmat es tul gyorsan hajtottam be es neki csusztam a padkanak.
...nem vettem eszre egy korforgalmat... -
tatabánya
senior tag
válasz jerry311 #11370 üzenetére
sajnos se az oktató, se a gyár nem tud szabadidőt biztosítani a napi szintű vezetésre. nem gond ha be kell ismernem, hogy nem nekem való a vezetés. bringával teljesen jól elboldogulok nap mint nap azzal megyek, lehet mocira megpróbálom ezután. automata váltós lehetőség nincs a városomban amiről tudnék
-
harry
veterán
válasz tatabánya #11371 üzenetére
Szerintem továbbra is hülyeség automatán tanulni, és olyan meg nincs, hogy valakinek nem való, ez nem agysebészet, nézz csak szét, mennyi szerencsétlennek is van jogosítványa, gondolhatod, hogy vélhetően azok sem remekeltek eleinte (sőt), mégis kaptak valahogy jogsit. Ez egy tanulható dolog, nyilván van, akinek könnyebben megy, másnak nehezebb, nincs ezzel gond alapvetően.
És ha legalább már lesz, akkor el lehet járni tanulgatni benzinköltséget amennyit szeretnél, míg biztosan érzed a kocsid, akkor lesz időd kitapasztalni valami nyugis parkolóban, vagy tudom is én.
Én sem azt mondom, hogy ténylegesen elégséges tudás hiányában ugorj majd bele a közepébe, nem kell eleinte nagy utakat meg fuvarokat vállalni, csak magadban, amennyit kényelmes.
És ha már belekezdtél, most kellene befejezni, később csak nehezebb lesz, ha újra kell kezdeni kresztől mindent, rengeteg időd és pénzedet kidobnád. Télig még sok idő van, addig simán belefér több vizsgaalkalom is, nem kell az elsőn átmenni. Azért a 60 óra vezetés nem olyan sok, hogy egy ilyen újszerű dolgot teljes biztonsággal megtanuljon az ember.Mintha lett volna már szó róla: esetleg másik kocsi, oktató?
Nekem is mesélte az oktatóm, hogy az egyik tanítványának bár mentek a dolgok, a parkolásokat valahogy sehogy sem sikerült megoldani. Így jött a megoldás, és megkeresték a legkeskenyebb kocsit (talán Wagon R+ volt?), és azzal könnyebben mentek a dolgok.
Tehát ha valami nagyon nem megy, akkor nem kell ugyanúgy tovább erőltetni, biztos van, amin lehet változtatni, csak azt mondom, nem érdemes feladni, keresni kell valahogy a megoldást.Vezetés gyakorisága: én eleinte 3*2 órát mentem (3*1 alkalom), de kicsit soknak éreztem utólag, nekem kellett idő ahhoz, hogy ülepedjenek a tapasztalatok, így szerintem nem biztos, hogy jó megoldás sűríteni. Persze lehet van, akinek ez segít.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
tatabánya
senior tag
irigyellek, hogy annyit tudtál menni. írtam, hogy az órák végére érzem azt, hogy kezelni tudnám az autót és akkor sajnos megint több nap szünet.. az a baj, hogy így is negyed misim benne van max 170k-val terveztem, így meg már kocsit nem fogok tudni venni (pedig már úgy beleszerettem egy suzuki altoba )
[ Szerkesztve ]
-
Barcelona95
tag
válasz tatabánya #11357 üzenetére
Szia!
Ha nehezen megy az indulás, akkor adj egy kis gázt, érezni fogod, hogy az autó már elindulna és akkor szépen lassan felengeded a kuplungot.
Nekem is ezt javasolták, mivel eleinte én sem éreztem a fogáspontot, de mióta így csinálom, egyáltalán nincs gondom az indulással.Szeretek élni - és ez sok időt elvesz.
-
máyköl
veterán
válasz tatabánya #11373 üzenetére
Én negyedszer mentem át forgalmin.
Már majdnem feladtam én is, de jó, hogy folytattam...El ne hidd azt, hogy nem neked való az autóvezetés.
Ez egy baromság.
Ha meglesz a jogsid és vezetsz folyamatosan, rövid idő után a km/h -át kell nézned, hogy ne lépd túl a megengedett sebességet.
Eleinte szinte senki nem tudja bemérni tükörből a hátsó autótól való távolságot, de ez teljesen normális. Nyugodtan nézz hátra sávváltásnál, sőt, a vizsga biztosok ezt kimondottan értékelik.Menni fog!
-
peleador
csendes tag
Sziasztok,
19 éves vagyok, és lassan szeretném én is elkezdeni letenni a jogsit. Csak egy problémám van, mégpedig, hogy a mindennapjaim eléggé le vannak foglalva edzések miatt (reggel 8.30-11, délután 16-19.30) plusz az utazás haza, és vissza összesen 3 órát vesz el, tehát nem nagyon van szabadidőm, kivéve a hétfő, péntek délelőttöket, valamint a hétvégék.
Az lenne a kérdésem, hogy az autósiskolával lehet kompromisszumot kötni, illetve a tanárral, hogy úgy teljesíteni az órákat, hogy nekem az beleférjen valahogy az életembe? Valamint a KRESZ-re ha nem járok be, csak megtanulom a könyvet, az elég?Lehet hogy valamit máshogy látok, egészítsetek, javítsatok ki, nem vagyok egyáltalán jártas ebben a jogosítvány-szerzésben...
-
Bati0501
őstag
válasz peleador #11376 üzenetére
Szia!
A KRESZ-s dologban nem vagyok biztos,arról inkább nem mondok semmit.
Azt,h mikor jársz vezetni az teljes mértékben rajtad és az oktatódon múlik.Tehát ha szerencséd van,akkor akkor tudsz majd menni,amikor neked is jó,viszont ha az oktató elfoglalt-ami nyáron eléggé valószínű-akkor csak akkor,amikor ő még szabad.Azt az iskolában sem tudják megmondani,h melyik oktató mennyire elfoglalt és mikor tud órákat adni neked. -
tatabánya
senior tag
válasz peleador #11376 üzenetére
az elméletet online tanultam: [e-titan], egy órán se voltam, 100% teszteredménnyel. vezetésem meg olyan, amilyen teleírtam már a forumot megfelelően válassz oktatót, kérdezd meg ki hogyan érne rá lehet beszélni erről és ha készséges az iskola keres neked megfelelőt, ha kell akkor pedig válts!
[ Szerkesztve ]
-
nike_
addikt
Most voltam az okmányirodában, azt mondták kb. 1 hónap mire kipostázzák a cuccost..
-
harry
veterán
válasz peleador #11376 üzenetére
A KRESZ alapvetően tanfolyam köteles, szóval elvileg valamilyen formában részt kell venni (szemben pl. elsősegéllyel, amit tanulhatsz teljesen könyvből), hogy mikor vannak órák, az iskolánként (és még azon belül is) változik. Én olyat kerestem, ami minden nap volt, több óra, így szerdától következő hét keddig tartott talán... érdemes ezt is megfontolni, és akkor azt a hetet valahogy kihagyni edzésről. De volt rá lehetőség, hogy átjárjak másik időpontra, ismételjek, stb. Adott iskolát kell megkérdezni, mik a lehetőségek.
De aztán szerintem abból sem lett volna baj, ha utolsó órán odamész, visszamenőleg beírod magad, aztán jó... és ezek szerint, van online tanfolyam is. Nem hiszem, hogy ezzel sokat akadékoskodnának, úgy megkapják a pénzt, a te bajod, ha nem jársz be tanulni. De amúgy tényleg fel lehetne készülni egyedül is.Gyakorlat rész: ezt pedig mindig az oktatóval kell egyeztetni, minden alkalmat, de persze nem árt előre jelezni, hogy te mindig ekkor érsz rá, mert lehet, van már oda betáblázva tanulója, vagy ő akkor nem minden héten ér rá, vagy hasonló.
Tipp: érdemes jó gyakorlati oktatót választani, és mindent köré építeni (tehát akkor annál a sulinál beiratkozni, nem variálni kocsik között, stb). Egy jó gyakorlati oktató többet ér, mint egy jobb elméleti, vagy helyileg jobb helyen lévő suli, vagy jobb kocsit keresni, stb.
Persze lehet elméletet / gyakorlatot külön sulinál is csinálni, jellemzően ekkor a jó nagy betűkkel hirdetett kedvezmények nem érvényesek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
tatabánya
senior tag
mai alkalmon után majdnem kiderült, hogy a vizsga előtti héten nem tudok menni úgy kellett mondani, hogy ne szórakozzunk már és így kaptam egy péntek, szombat időpontot... (egy hét megint kimarad) még ha szezon is van, azért furcsállom, de lehet csak én várok sokat...
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz peleador #11376 üzenetére
En is ilyen konzervativan gondolkodtam, de...
Vegulis miert kellene az otthonomhoz kozel vezetni? Lehet az edzes helyehez vagy akarmelyik kotott programodhoz is kozel. Vezetsz egy orat, aztan mesz edzeni vagy forditva.
En pl. melobol jartam vezetni. Onnan csak 15 percre volt a talalkozohely az oktatoval. -
Dyrtyho
senior tag
Megvan a Kresz elméleti vizsgám időpontja
Szeptember. 13best regards, egy fórumozó blogger
-
tatabánya
senior tag
tegnap csináltam meg az elsősegélyt, tanfolyam nélkül netről, de még túl sokat is készültem.. elég rendesek voltak, az előttem lévő srácot kivágtam volna mint a sicc... kellemes volt a déli időpont és egy húsosabb, rendesen megizzadt srácon kellett megmutatnom a Rautek fogást
szóval már csak a qva forgalmi lenne hátra... -
MODERÁTOR
Egy ismerősöm évekkel ezelőtt megszerezte a B, és a C kategóriás jogosítványát, ami közben lejárt
Elment a háziorvosához aki azt mondta hogy a B kategóriára tud adni orvosi papírt, mert a C kategóriához üzemorvos kell.
Elment az okmányirodába mert szüksége van sürgősen legalább a B kategóriás jogsira.
Ott az ügyintéző hölgy elkészítette a papírokat csak B kategóriára.
A kész jogosítványért majd az sms érkezése után kell befáradni, leadni a régi jogsit (amiben még benne van a C kategória is) és felvenni az újat amiben ugye így nincs.Kérdés?, ha mondjuk egy-két hónap múlva jut el üzemorvoshoz, mivel tudja majd igazolni az okmányirodában hogy neki korábban volt már C kategóriája. (mert ugye az új jogsin így csak a B kategória szerepel.)
20 éve a Prohardveren
-
jerry311
nagyúr
Ugyanannyiba kerül mindenhol, tehát nem a háziorvoshoz kell menni.
Hanem...
felhívja a legközelebbi autósiskolát és megkérdezi, hogy mikor van ott a doktor úr. Mert hát ez könnyű pénz, így rendszeresen eljárnak autós iskolákba, hogy helyben megcsinálják az alkalmasságit a tanulóknak és gyakorlatilag mindenkinek, aki odamegy. Ha esetleg soká jön, akkor a második legközelebbi autósiskolát vagy amelyik szimpatikus, stb...
Én eddig az összes alkalmassági igazolásomat így szereztem. Elsőt B-re, másodikat amikor meglett a C és harmadikat tavaly amikor meg kellett hosszabbítani.
Szerintem eddig ez a legegyszerűbb és legbiztosabb módszer. Én még nem láttam olyat, aki ezzel a módszerrel elbukott volna alkalmasságin, ha csak nem tényleg vak és se keze, se lába törzsvendég... -
FET-MEN
veterán
Ma megvolt első menet közbeni (namostbeszartam) állapotom. Jövök 100-al, van egy 70-es kanyar, elkezdett rázni az autó mint állat. Egyenesbe gyorsítok ki mégjobban rázott. Félreállok. Fater kiugrik megnézi. Fellazult a bal első és hátsó felni
Sűrűbben kell ellenőrizni ezeketIphone 7
-
Mikso
tag
Nos nekem ma megvolt az első "törésem"
Parkolóból sietve álltam ki, mögöttem láttam hogy nincs semmi, mondom átgurulok a másik oldalra így megúszok egy kiadós tekergetést... Srégen álltam be a parkolóba szóval vissza kellett szednem, ennek az eredménye hogy túlszedtem, és a másik oldalon lévő Vito-t eltaláltam oldalról.. Ideges voltam, szerencsére Fater ott volt a közelben így azt mondta hogy menjek el tankolni, Ő majd elintéz mindent (oda siettem, csak lett volna még este programom így hát siettem..). Tankolás közben kicsit megkönnyeztem, nem is mertem megnézni az autót hogy mi történt. Így amikor visszamentem akkor láttam hogy a Vitonak csak a festés pörgött le, nekem meg a lámpa búra repedt meg, valamint a festés pörgött le, stb... DE hála istennek erre való a Casco, valamint a kötelező
Szóval Srácok ha fáradtak vagytok, és siettek akkor szarjátok le, inkább késsetek, és nem jártok úgy mint én, vagy netán ne hogy nagyobb baj történjen! -
bzoley
veterán
Ezek szerint egy fél évet sem sikerült összeszedned balesetmentesen. Mennyi időt terveztél nyerni a sietve kiállással? 5 másodpercet? Ráadásul, ha jól értem, már a parkolásod sem volt szabályos, gondolom siettél. Persze lehet sietni, de attól még nem kell a másiknak nekimenni. Előbb a képességeiddel legyél tisztában, mert úgy látszik, kicsit túlbecsülted magad. És ez - mint általában - még hatványozódni fog. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gyorsabban nő az önbizalmuk, mint a rutinjuk. Az első egy-két év kritikus lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Snooker
senior tag
anno én csak a tükröt törtem ki a visszapillantóból ( sávváltás közben nem mértem fel kellően a távolságot és picit hozzáért a jobb tükör a platós furgonhoz ami mögül váltottam a sávot.. a tükör neki verődött az ablaknak, a tükörlap meg kiesett és berepedezett.) Annyi volt bennem, hogy gyorsan leparkoltam a kocsit egy megfelelő helyre, utána visszamentem a tükörlapért gyalog (nem igazán volt forgalom). Baromira szégyelltem magamat, igazából még most is, pedig ez majd két éve történt.
az a durva, hogy más meg henceg azzal hogy törte meg 1 hónapos jogsival azt a kurva kocsit....facebookon már láttam ilyen bejegyzést..
milyen autóval mentél neki a vitonak ? tudom lényegtelen információ, de engem érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Egy-két sietős példa: körforgalom, nem állunk meg, hátha nem jön senki. Az előző behajtót nem látni a híd lábától, az onnan jövő viszont belátja az összes többit, így szinte ötvennel begurulhat. Jött is, rendesen oda kellett lépni a féknek, hogy megálljak a bejáratnál. Amolyan orosz rulett volt.
Máskor, két kanyarral később. Sima jobbra kanyarodó út. A saját tempómban akartam kanyarodni, de az autó jobbnak látta egyenesen a szembejövő oldal felé tartani, és persze, hogy épp jöttek szemből. Szerencsére sokszor jártam már így szimulátorban, így még időben visszakerültem a helyemre. Ott hibáztam, hogy nem vettem figyelembe, hogy más autójával vagyok, amin olyan kínai gumik voltak, amik még szárazon is csúsztak, nemhogy esőben. Később aztán tesztelgettem, és megállapítottam, hogy életveszélyesek, lábujjhegyen kell velük közlekedni.
Biztos lenne még más is, ezek maradtak meg.
A párom rendszeresen kapaszkodik, miközben kerülgetem a "negyveneseket". Persze nem sietek, csak jobb minél messzebb kerülni tőlük. -
bzoley
veterán
válasz jerry311 #11397 üzenetére
Ő ilyen típus. Minden előzésnél jön a "mit csinálsz", meg a kapaszkodás. Mindegy, hogy csak ketten vagyunk az egész úton, én, és a "negyvenes", aki 30 perc alatt gyorsul százra(autópályán). Ez amúgy kölcsönös, azelőtt én is mindig rettegtem mellette, hullottak is a jobboldali tükrök, sosem volt elég széles az út.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- Nők, nőügyek (18+)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen