Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Snooker #10251 üzenetére
lámpánál gáz fel, fék... amikor meg beesik 800környékére a fordulatszám, akkor kuplung a fék mellé és ki üresbe és tartom fékkel... persze van, amikor tudom, hogy úgyis mindjárt zöld lesz, akkor 1be rakom vissza és kuplung+fékkel tartom indulásig
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
jerry311
nagyúr
válasz mephi666 #10252 üzenetére
Sosem tudtam megszokni, hogy kinyomott kuplunggal alljak, kiveve az emlitett, "mingya zoldre valt, mert mar ismerem a lampat" helzyeteket.
Lakotarsamat viszont igy tanitja az oktatoja, de nagyon durvan.
Szepen visszavaltogat fekezes kozben, ez oke. Aztan amikor megalltunk beteszi 1-be es akar percekig ott allunk igy. Ketlem, hogy ezt annyira szeretne a kuplung...
De ugyanez akkor is, ha mondjuk ram var, amig becsukom a garazst. Kitolat, beall az ut szelere es 1-ben varja, amig beszallok es bekotom magam.
Szvsz idiota modszer. Masreszt kenyelmetlen is.Hugmonak meg kb. ismeretlen a motorfek fogalma, igy tanulta es nem hajlando valtoztatni. Ha nagyot kell lassitani, (amihez vissza is kell valtani), akkor fekkel egyutt szepen kuplung is. Ha utana gyorsitani kell, akkor szepen atteszi a megfelelo sebessegbe es megy tovabb.
Unokahugomat legalabb meg tudtam tanitani a motorfek hasznalatara. Mondjuk az sem volt valami leanyalom. Igaz az masert. Januar elsejen, friss hoban, Szilvasvarad --> Budapest. Faradtan, masnaposan, egy jozan, de faradt embert tanitani a motorfek rejtelmeire csodalatos hegyvideki kornyezetben...
Tuleltuk es csak egyszer csuszott meg, de szerencsere nem akkor jott szembol a busz. -
dudika10
veterán
válasz jerry311 #10253 üzenetére
Annyira "kuplungos vagyok", hogy gyakran még autópályán is felette van a lábam.
Lámpánál meg aztán végképp nem rakom üresbe (kivéve visszaszámlálónál, HÉV-nél, vonatnál).
Szerintem csak akkor kényelmetlen, ha nem ehhez vagy szokva. Nekem legalábbis egyáltalán nem az.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10254 üzenetére
amikor rutinpályáztunk, akkor 2órákon át csúsztatott kuplunggal mentek megállás nélkül a precíz műveletek (amiket nagyobb sebességgel lehetetlen megcsinálni normálisan), éreztem is utána a talpam rendesen ...valahogy kényelmesebb, ha nem kell taposni folyamatosan... (mellesleg ha sebességben hagyod pl lámpánál, ugyanúgy nyomnod kell mellé a féket, mintha üresben lennél) ...jobb szeretem én is üresbe tenni: már nekem is elég a piros->sárga váltás ahhoz, hogy a kuplungot lenyomjam és 1esbe tegyem
mondjuk az más, ha gyakran kell váltogatni, akkor a kuplungon pihentetem a lábam anélkül, hogy nyomnám... de ha beállunk stabil tempóra és előreláthatólag nem kell lassítani, akkor a kuplungtól balra pihentetem a lábam a lábtartón
#10253: nekem is "verte a fejembe" az oktatóm, hogy "használjuk azt a motorféket, mert ingyen van" ...gázt felengedjük, ha kell sima fékkel rásegítünk... a kuplungot meg csak akkor nyomjuk, ha nagyon leesik a fordulatszám általában nem kuplunggal fékezünk, mert akkor a fékbetétek jobban kopnak, mintha a motorfék is besegítene
mi barátnőmmel tárgyaljuk ki az egészet, mert ő 1éve csinálta meg a jogsit ugyanannál a sulinál, de más oktatónál... totál máshogy tanít mindenki
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Bati0501
őstag
Az,h mindig ki van nyomva a kuplung egyáltalán nem tesz jót a kuplungnak,mert a kinyomó csapágyat tönkreteszi-idő előtt.Nem hiába van üres az autóban,nem?
mephi666: általában nem kuplunggal fékezünk, mert akkor a fékbetétek jobban kopnak, mintha a motorfék is besegítene Tudom mire gondoltál,de más jött ki:akkor kopnak jobban a fékbetétek,ha mindig csak a fékeket használjuk és nem vesszük igénybe a motor erejét lassításnál is.
Am nem tudom,h ki szokta a motorféket használni két lámpa között a városban,mert mibe teszed vissza akkora sebességnél?2-esbe-ez annyira autó függő...?+Ekkora sebességnél sztem mindegy is,inkább nagyobb sebesség mellett gyorsabb fékezésnél van értelme használni a motorféket. -
KubanitoS
veterán
válasz mephi666 #10249 üzenetére
17 évesen tettem le a B-t 2005-ben, idén az A-t tettem le. Részemről be is van fejezve.
(#10253) jerry311 Már megbocsáss, de akkor az az oktató nem tud rendesen vezetni és alkalmatlan az oktatásra. Alap dolog, hogy kiveszed a kocsit üresbe, ha meg kell állni például egy lámpánál, de motoron is így tanították nekem. Egyetértek a felettem szólóval: okkal van a gépjárművekben az üres fokozat...
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
harry
veterán
válasz mephi666 #10246 üzenetére
Miert ne lehetne engedni a kormanyt, hogy vissza aljon? En mindig igy szoktam, persze tenyeremben csuszik, barmikor tudnek rajta fogni. Errol meg nem is hallottam, hogy gond lenne. Meg logikusabb is, mint ott kapkodni a kezemet foloslegesen...
Folosleges kuplungtol parazok kicsit, nem is megallasnal, hanem kanyarban, es 30 alatt szoktam csusztatni neha, szerintem ez nem gond, bar lehet nem feltetlenul lenne ra szukseg. Na meg pirosnal, ha latom, hogy fogy a masik kocsisor, nem valthatok, meg kell varnom a sargat...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Na most olvastam csak vegig - nekem kb. tilos pirosnal kuplungot nyomni ha mar megalltam, mindig urest kell rakni, es mondom, sarganal lehet valtani. Van a kriteriumok kozott, hogy nem lehet indokolatlanul kuplungolni, na, ha pirosnal vegig igy allsz, az egyenes buko. Legalabbis engem igy tanitanak, es nagyjabol logikus is, csak akkor zavaro, ha elso vagy, es csak sarganal valthatok.
En amugy 23,5 evesen csinalom, eddig nem volt kulonosebben szuksegem ra, most mar neha jo lenne, idom is volt ra, szoval belevagtam, es remelem, nemsoka tul is leszek rajta
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Kakumix
senior tag
válasz mephi666 #10249 üzenetére
32 éves koromban kezdhettem, rá egy évre fejeztem be.
Nekem a kuplungot kinyomva kényelmesebb volt a pirosnál várakozni, oktatót kérdeztem, ez miért zavarja. Válasza annyi volt, hogy üresben kényelmesebb és a rugó nem nyúlik. Akkor ennyiben maradtunk és még annyit mondott, hogy vizsgán párszor azért tegyem üresbe, mert az magabiztosságot sugall a vizsgabiztos felé, hogy ilyet is tudunk Tiltva nem volt. Azóta rájöttem, hogy a kuplung kinyomása nem vagy nem minden esetben szakítja meg az erőátvitelt - egyesben és kettesben érezni az autón/pedálon, hogy kicsit remeg, ezért a kinyomott kuplungról leszoktam.
Legyen szép napod!
-
Babcola
csendes tag
Végigolvastam és az a dolog nem jött elő, hogyha az ember 5.ből(vagy 6-ból) lassít és áll meg nem fogyaszt az autó üzemanyagot. Kilehet próbálni,ha van pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsiban. És persze ami benne volt a hozzászólásokban hogy a fékbetétet sem fogyasztja úgy a kocsi. Engem így tanított az oktatóm 5-ből megállás elöttig (a végén kinyomva a kuplungot) vehetem csak ki üresbe a kocsit. mindig hesegette a kezem a váltóról ha elöbb akartam volna kiszedni. Mostmár visszaváltogatok, így növelve a motorfékkel a fékerőt. felpörög a motor de üzemanyag fogyasztás 0
-
Tomi0703
őstag
válasz mephi666 #10249 üzenetére
nekem az oktatom diktalt mindent. de huztam ki a vizsgautvonalat utana kiszallt a vizsgabiztos es gyorsan elmondta merre megyunk es, h hol csinaljuk meg a parkokast stb. figyelmeztetett, hogy autoutra kimegyunk ott majd toljam neki. szerencsem is volt... ezen az utvonalon voltunk a legtobbet (kb 3-4 szer)
17 evesen kezdtem es 18 evesen fejeztem be. (nem buktam csak mar 17 veget jartam mikor elkezdtem).
a kuplungos temahoz: en a vizsgapapiron azt olvastam, h hibanak ( v buko egybol.. mar nem emlekszem) ha pirosnal benyomott kuplunggal allsz.
elotte mindig en is ugy alltam mert gyorsabban el tudtam indulni. miutan olvastam atertem arra, hogy uresbe tettem. az oktatom sose szolt emiatt csak vizsga elott, h a vizsgabiztosom nem szereti ha benyomott kuplunggal allunk.harry (#10260 ) : de meg mennyire szamit. mindig 10 ora 10 be kell lenni a kezednek es vissza is tekerned kell. vizsga utan mar ugy csinalod ahogy akarod.
[ Szerkesztve ]
-
Kakumix
senior tag
válasz Oracle #10262 üzenetére
Több emberrel is beszéltem erről és páran - főleg ~10 évesnél fiatalabb autóval rendelkezők - ugyanezt tapasztalták, egyikőjük még a szerelőjét is benyögte, hogy tőle hallotta.
Tavaly mikor váltócserém volt, az én szerelőm is ezt mondta. Sajnos én egyáltalán nem értek ahhoz, ami a motortérben van (olajszint, ablakmosó és világítás kivétel ) így nagy csoda minden ami ott van és könnyű megvezetni.Azért egy hozzáértő szakvéleményét meghallgatnám ez ügyben.
Legyen szép napod!
-
DeNOx
tag
válasz Babcola #10263 üzenetére
Nekem is ugyanezt tanították, hogy tilos volt üresbe tenni a kocsit mielőtt meg nem álltunk, ezért ha jól emlékszem húzták a hibavonalat ha ilyen történik vizsgán és észreveszi a vizsgabiztos... Másrészt a kormánnyal nem lehetett akárhogy bánni se, tilos volt úgymond belenyúlni, elengedni kanyarba hogy majd úgyis egyenesbe áll be stb... Végig csak keresztfogással lehetett tekerni jobbra balra és visszafele is ugyanúgy. Ezt a visszaváltogatásos dolgot még egyébként nem próbáltam, bár ez az üzemanyag fogyasztás 0 nekem gyanús, az persze tiszta sor, hogy így nagyobb fékezőerőt lehet elérni.
-
dudika10
veterán
Motorféknél nem kap üzemanyagot a motor (a modern motor legalábbis).
Ha üresbe rakod mielőtt megállsz, akkor viszont az alapjárat tartáshoz kap benzint a motor.
Ezért számít hibának. Ha nem rakod üresbe, az környezetkímélő (tekintsünk el azoktól a modern, nagyon környezettakarékos autóktól, amik ilyenkor képesek leállítani a motort).A lenyomott kuplunggal való várakozást is ezért jutalmazzák hibavonallal többek közt. Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.
És természetesen a csapágyat is feleslegesen terheli.Saját autóval én is átszoknék.A bizonytalan kormányfogást pedig szintén hibavonallal jutalmazzák most is, sőt, akár vége is lehet a vizsgának, ha kétszer észreveszi a vizsgabiztos.
Ahogy a benyomott kuplunggal való kanyarodást is például.[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
harry
veterán
Akkor sem értem, persze, ha kapkodnám a kormányt, vagy fél kézzel vezetnék, vagy tudom is én, jogosnak tartanám, na de azért áll vissza, hogy ne kelljen tekergetni, teljesen feleslegesnek érzem. Szóval, mintha lenne egy funkció, ami jobbá teszi a vezetést, én meg kiherélném, vagy legalábbis ilyen érzésem van (ráadásul ellenállása sincs, hiszen jön vissza magától, akkor mit tekerjek rajta). Persze nem minden helyzetben igaz, na de azért sokszor.
Én többször is hagytam, hogy visszajöjjön, de egyszer sem szólt, ilyesmit a vizsgaértékelő lapon sem láttam, de majd megnézem megint, illetve holnap rákérdezek, mert ez nekem teljesen új, és nagyon meglepett volna, ha emiatt beszólnak vizsgán... remélem több ilyen nincs. Bár ez a kuplung téma is, ami nekem tabu (meg úgy látom többeknek), az máshol jóformán fel sem merül, sőt, még fordítva is mondják... nem is értem, hogy lehet így vizsgázni menni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #10268 üzenetére
Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.
Egyébként pont ellenkezőleg.
Kinyomott kuplungnál a váltóra nem jut hajtás, hiszen a kuplung a váltó és a motor közt helyezkedik el, a kettő közti kapcsolatot oldhatja. Tehát ha benyomod a kuplungot, akkor az utolsó forgó alkatrész a kuplung motor felőli oldala lesz. (a kuplung helyes működése esetén)Az is érdekes, hogy a váltóban az összes fogaskerék forog nemcsak az a sebesség, amiben éppen van.
[link] -
dudika10
veterán
válasz jerry311 #10271 üzenetére
Szerintem én jól írtam.
Benyomott kuplunggal, fokozatban, szinkronváltónál (nincs értelme másról beszélni) plusz tagok súrlódását kell leküzdenie a motornak, amik üresben felengedett kuplung mellett egyébként nem csinálnának semmit.
Ezért is jobb üresbe tenni a pirosnál, és ezért is tanítják és várják el így.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
DeNOx
tag
válasz dudika10 #10268 üzenetére
Nos jerry311 leírta amit szerettem volna, bár azért vegyük figyelembe azt is, hogy bizonyos autótípusoknál és évjáratnál ez eltérő is lehet ahogy én tudom. Ez most olyan dolog, hogy például nagyapám a régi két ütemű Wartbrugjával még úgy is tudott nagyobb sebességfokozatoknál váltani, hogy a kuplungot se nyomta le. Az autónak sose volt váltóbaja emiatt pedig sok százezer kilómétert lement így vele.
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #10272 üzenetére
Amit leírtál az részben igaz.
Az a része igaz, hogy benyomott kuplungnál olyan tagok súrlódását kell leküzdenie a motornak, amik (üresben) felengedett kuplungnál nem csinálnak semmit.
Konkrétan 1 ilyen van, ez pedig a kuplung kinyomócsapágy, minden más áll a váltóban.Felengedett kuplungnál viszont a váltó összes fogaskereke forgásban van*, cserébe a kuplung kinyomócsapágy nem csinál semmit.
* Az másik kérdés, hogy a váltó üres állása miatt, abból nem jut ki hajtás a kerekekre.A váltóban olaj kenésű siklócsapágyak végzik dolgukat. (hogy most éppen a motor- vagy váltóolaj keni az más kérdés)
A kuplungban golyós (vagy egyéb görgős) csapágy található. Jobb esetben valamilyen teljesen zárt, gyárilag kenéssel ellátott darab dolgozik ott.
Ez utóbbinak az élettartama rövidebb, mint váltóban lévő társaié. Míg jó eséllyel nem kell a váltóhoz és annak csapágyaihoz nyúlni egy autó egész élettartama alatt, addig bizony a kinyomócsapágy jó eséllyel cserés lesz a kuplungtárcsával együtt vagy minden másodikkal. Ez már csak attól függ, hogy pörgeti-e az ember vagy sem. (kuplungon tartja a lábát és vagy kinyomott kuplunggal álldogál vagy sem)Szvsz kinyomott kuplunggal vagy nullában ácsorogva az autó élettartama alatt nem lehet nagy különbség a fogyasztásban, talán 1 liter vagy még annyi sem. Hogy melyik javára? Hát fogalmam sincs.
-
jerry311
nagyúr
Jó, de a Wartburg 3-4 fokozata (lehet a 2 is, nemtom pontosan) szabadonfutós, tehát nincs motorfék. Innentől kezdve, ha nem adsz gázt és már gurul az autó, gyakorlatilag szinte csak olyan esetről beszélhetünk, amikor motorfék lenne, de a szabadonfutó miatt nincs, így a váltón terhelés sincs = szabadon kapcsolgatható.
Egyébként bármelyik autó szabadon kapcsolgatható kuplung nélkül is. Egyetlen fontos dologra van szükség: sebességből ki és be nem lehet terhelés a váltón. Nem lehet gyorsítani sem és motorfékezni sem, különben recseg és az bizony nem a hosszú élet titka.
Motorkerékpárok váltója, meg teljesen más felépítésű, ott azért lehet okosba kuplung nélkül váltogatni.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz jerry311 #10275 üzenetére
Egyszer láttam is egy videót, ahogy a fazon kuplung nélkül váltogatott, tényleg annyi, hogy gyorsan kell, jó pillanatban. Mondjuk nem cél, de nem árthat tudni.
Amúgy ha már egy kis műszaki Itt egy igen jó videó a differenciálműről (működési elvéről pontosabban): [link]
Ha valakinek vannak még ilyesmi tutorial / bemutató / hogyan működik videója, jöhet, én annyira ezekkel még nem vagyok tisztában (mármint annyira igen, hogy van egy elképzelésem, és kb. tudom mi, mire jó, de érdekel a dolgok működése, megvalósítása is).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
Ha nem elhanyagolt az autó, akkor kb. nulla olyan eset van, amikor szükség lehet kuplung nélküli váltásra.
Pl a következő kuplung alkatrészek: szakadt bovden, elfolyt kuplungfolyadék, tönkrement fő- vagy munkahenger, esetleg a kuplungszerkezet hibája.Jut eszembe, törött kéttömegű lendkerékkel közlekedni erőteljesen ellenjavallt!
-
mephi666
nagyúr
azt mondta erre az oktató, hogy ha nem fogod szabályosan a kormányt, hanem kanyarnál elengeded és csúszik a kezedben, akkor "nem uralod" 100%ig az autót és bukóindok lehet vizsgáig fogni szabályosan 10-10-nél, aztán miután megvan, csináljam ahogy kényelmesnek/biztonságosnak érzem...
tegnap úgy érzem, hogy jobban ment minden, mint eddig és jó volt úgy körözni a városban, hogy sorban érintettük a kritikus pontokat és lényegében mindent vettünk már... egy dolog miatt szokott szólni az oktató: szeretem "nagyobb sebességgel" a kanyar felé engedni a kocsit, majd körülnézni, indexelni, fékezni, kuplungolni, visszatenni kettesbe... főleg amiatt van, hogy nem akarom nagyon lassítani a mögöttünk jövőket... mondogatja, hogy kezdjem el korábban, szépen nyugodtan, hogy kanyar előtt pár méterrel már meglegyen minden és szépen kb 20as tempóval, kiengedett tempóval kezdjek bele a kanyarodásba... a mögöttünk jövők meg le vannak sz@rva, ne velük foglalkozzak
a kuplungtémához a kollektív vélemény, hogy a kinyomócsapágyaknak nem tesz jót, ha folyamatosan kuplung+fékkel tartja az ember az autót (más az, amikor biztos, hogy el tud rövid időn belül indulni az ember)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Stauffenberg
nagyúr
No így 22 évesen ideje belevágnom a jogosítvány megszerzésébe.
Budapesten akarok tanulni mindenképpen, mert vezetni is itt fogok. Melyik autósiskolát tudjátok ajánlani? Nekem fontos a rugalmasság, mert munka mellett kell megoldanom a dolgot.
Meg persze nem baj ha tudok válogatni, hogy min szeretnék tanulni. Annyi biztos, hogy benzinesen akarok, mert azt tanácsolták ismerősök.
-
ricsi081
tag
Sziasztok!
Pesten kb mennyibe kerül a legolcsóbb oktatás? Vidéki vagyok, csak azért kérdezem, mert találtam egyet a közelben ami már gyanúsan olcsó, 68000 összesen, főleg az elmélet ami nagyon kevés, 11000ft... Bár beszéltem velük e-mailben, korrekt, rugalmas irodának tűnik(olyan részletekben fizetek ahogyan szeretnék+suli mellett fogom tenni, azt mondták nem probléma), úgyhogy szeptember-októberben valószínű, hogy én is elkezdem. (és ahogy számolgattam elég esélyes, hogy télen lesz a forgalmim ) -
mephi666
nagyúr
válasz jerry311 #10282 üzenetére
szerintem a 68 elől lemaradt egy "1"-es...
eDriver online-ból infó:
Gyakorlati terhelések 80 397Ftez a rutinpálya plusz városi... 5óra még hiányzik, hogy meglegyen a kötelező... ezen felül meg ott volt a 28ezres elméleti képzés díja, a 6ezer körüli orvosi alkalmassági, a 4600as kresz, az elsősegély tanfolyam+vizsga... meg a forgalmi is 15ezer fölött lesz
én úgy számolom, hogy mindennel együtt 150-160körül lesz, ha elsőre megy a forgalmi nem hinném, hogy pesten ennél jóval olcsóbban ki lehetne hozni
eddig 118ezret fizettem be, 5ezer még levezethető... durván 20ezer kell még a városira meg 15ezer a forgalmi vizsgára: ma fizetek be 30ezret és úgy leszek 148ezernél (ezen felül volt a 6ezres orvosi alkalmassági, ami nem a sulinak ment)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
harry
veterán
válasz ricsi081 #10281 üzenetére
En csiganal 110re szamoltam, ha minden igaz, es elsore sikerul.
Csiganal amugy aranylag lehet varialni kresz oktatassal, meg lehet beszelni, hogy inkabb de./du. mesz aznap, de fel kell hivni, es kiderul.
Kb. Ennyi fugg az iskolatol, gyakorlatra mehetsz ha epp raersz (meg az oktato is), vizsga meg akkor, amikor.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10285 üzenetére
ha 100k-val számolunk, akkor 20k a fix kresz+forgalmi... elsősegély nálunk 15k volt (vizsga+tanfolyam és ezt talán a vöröskereszt szervezi, tehát fix)
így, ha a tanfolyam ingyenes lenne, akkor durván 65ezer lenne az összes vezetés? itt kecskeméten meg durván 1.5szer annyi? (helyileg nincs nagy eltérés iskolák között árakban)
ui: nagyon meg vagyok lepődve
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dudika10
veterán
válasz mephi666 #10287 üzenetére
Azt hiszem 24.000 az elméleti oktatás és 36.000 a 30 kötelező óra.
Persze ez az ár csak az iskolához tartozó oktatónál és csak a kötelező órákra érvényes (2400HUF/2 óra), amint átléped a keretet 4800HUF/2óra ár lép érvénybe.Hupsz, hazudtam. Adj hozzá 25.000 forintot. Szépen emelkedtek az árak, amíg nem néztem oda.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha olyat találok ami 104.000 Ft (vizsgadíjak nélkül), de benne van a Hungaroringes vezetéstechnikai tréning is, az jó? Nélküle 74.000 Ft.
Gondolom ha ringezni is akarok akkor tényleg nem állnak meg a költségek 160-180k alatt.
-
mephi666
nagyúr
válasz Stauffenberg #10289 üzenetére
hungaroringes tréning? az wtf? lehet menni pár kört a pályán? ha lenne mögöttem negyedmillió km meg 5-10év gyakorlat, egyszer kipróbálnám szívesen, milyen egy pályán, normális körülmények között, ahol ha hibázok, akkor jobb esetben nem okozok kárt senkiben és semmiben... iskolák szerveznek főleg ilyeneket, vagy a ringen is lehet intézni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dudika10
veterán
válasz Stauffenberg #10289 üzenetére
Rá kell kérdezni, hogy pontosan mit takar a vezetéstechnikai tréning, és érdemes volna megkérdezni valakit, aki már volt konkrétan ezen a tréningen.
Nagyon jó dolog elméletben, én még kötelezővé is tenném, de hallani olyanokat, hogy elmondják az elméletet, az ember meg 1x beül az autóba, megcsúszik vele, de igazából ettől nem fejlődik, mert 2-3 ilyen minimum kéne ahhoz, hogy tényleg ráérezzen a dologra.
Egyébként ahogy elkezdtem nézegetni most az árakat, nem rossz az a 74.000HUF. A vezetéstechnikai tréning meg nagyon kétesélyes. Lehet, hogy nagyon jó, de az is lehet, hogy semmit nem ér.
Relatíve sok balesetet lehetne vele elkerülni, mert hiába van valakinek a háta mögött 1M km, amikor először megcsúszik alatta az autó, akkor nem fogja reflexből magától tudni, hogy nem szabad a fékre taposni...mephi666: az másik csomag.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10291 üzenetére
ahol vagyok, annak a sulinak van egyedül saját rutinpályája a városban: voltunk kint, látom hogy fel van kenve a beton egy részen... kitárgyaltuk, hogy az a vezetéstechnikai tréning miatt van... fellocsolják vízzel (meg kennek még rá valamit, ha nem elég csúszós) és jobban csúszik rajta a kocsi, mint a jégen oktatómnak az a véleménye, hogy úgy van értelme, ha valakinek már komoly rutinja van, de itt a városban évente 1-2 csoport jön csak össze, akiknek megéri tréninget tartani, annyira kicsi rá az igény... az meg a másik, hogy jégen, ha egyszer már megcsúszik a kocsi, onnantól nem sok mindent lehet tenni, mert teljesen megszűnik a tapadás
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mephi666 #10290 üzenetére
Válasz neked is, meg Dudikának.
A Hungaroringes tréningnek van a legjobb híre az országban. A tűzoltó ismerősöm ott tanulta meg kezelni különleges körülmények között a Mercedes tűzoltóautót (inkább kamion, mint autó).
De meg lehet nézni, ez amúgy az Allianz saját pályája. Több csomag van, a legalapabb csomagokban csak annyi van, hogy 50 perc elmélet és utána 1-2 órányi ökörködés például csúszós pályán, szlalom pályán miközben "hirtelen beszaladó akadályokat" kell kerülgetni, miközben egy instruktor magyaráz, hogy mit csinálsz jól és rosszul.
Azért a deluxe csomag viszont tényleg hasznos (na nem mintha az előzőek ne lennének azok, a legkevesebb gyakorlás is életet menthet). Ott már nem csak az elkerített részen csúsztatod be kanyarba az autót (nem drift, hanem jeges kanyar szimuláció), hanem a versenypályára is kimész. Ott lehet gyakorolni például a vészfékezést 160km/h-ról. Szerintem ilyen lehetne a kisebb csomagokban is, mert a deluxe inkább azoknak szól akik vettek egy baszom erős Audit, BMW-t vagy bármilyen sportkocsit és szeretnének egy egynapos tréningen profiktól tanulni, mi is az a biztonságos kezelés.
De ez meg önmagában 130k.
De a lényeg, hogy az Allianz tréning pályára bármikor be lehet jelentkezni (nyilván nem egy versenyhétvégén amikor használják a pályát). 30 ezertől a 130 ezerig vannak csomagok. Az autós iskola amit néztem viszont nem tudom, hogy melyiket adja, mert azt nem írja. De ők csak viszonteladói a csomagoknak.
-
ricsi081
tag
-
mephi666
nagyúr
válasz ricsi081 #10294 üzenetére
a forgalmi szerintem kb egy 5össel több, mióta nincs rutinvizsga és a forgalomba került az "anyaga" akkor is durva ez az 1900ft-os óradíj: nálunk az alapdíj kerül több, mint 2ezerbe, amire rájön még km-enként is egy díj... (mondjuk ha azt nézzük, hogy emiatt sok oktató "spórol", hogy ne menjen ténylegesen 50perceket a kocsi, akkor is drágább nálam bőven... de mondjuk levezetem az összes percet, amit elszámolnak)
ki is ment a fejemből, hogy az okmányirodónak is fizetni kell... de ha ott leszek, nem fogom már sajnálni azt a 4ezret
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Snooker
senior tag
A jogsi megszerzése után ki milyen autóval fog kezdeni vagy kezdett?
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Snooker
senior tag
válasz Stauffenberg #10299 üzenetére
Jól néz ki ez az octavia2 Nekem jobban tetszik mint a hasonló korú passat
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Tippmix
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Automata kávégépek
- További aktív témák...