Új hozzászólás Aktív témák
-
dudika10
veterán
válasz Psychonaut #9500 üzenetére
Nálam semmi értelme nem volt végigülni azt a 10 vagy hány órát.
Semmi újat nem tudtam meg nagyjából.
A kedvenc részem az volt, amikor a csávó a fizikáról magyarázott. Köze nem volt a fizikához, teljesen fals magyarázatokat adott, csak a kérdésre adandó választ tudta az aktuális tesztben.Magamtól megtanultam, megírtam az összes próbatesztet és 1 hibával átmentem elsőre a vizsgán minden gond nélkül.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
picur220
veterán
válasz Bati0501 #9497 üzenetére
A KRESZ olyan, hogy ha bemagolod, szar vezető válik belőled, és nem is fogod tudni. Ezt érteni kell, érteni a logikát, és van néhány kivétel az általános szabályok alól, pl néhány esetben a villamosnál, azokat meg meg kell tanulni.
Mondjuk nekem nagyon jó oktatóm volt, nagoyn szerette mindenki, nekem simán ment a vizsga 74 pontos lett, de 2-en vagy 3-an megbuktak a csoportból. Pedig én sem nagyon tanultam, csak én értettem a szabályokat, ami meg olyan, hogy pl sebességhatár, azt meg kell tanulni, eg a táblák nevét/jelentését sem árt pontosan tudni, mert úgy tudni fogod, hogy mi legyen egy 3pontos forgalmi helyzetben a vizsgán. (pl hogy az "úttesten megállni tilos" táblánál az útpadkán meg lehet állni)
Amúgy ha érted a KRESZ-t, akkor nagyon sokat nem kell tanulni. A lényeg, hogy a 3pontosakban ne hibázz!A fizikai dolgok néha tényleg nagy baromságok tudnak lenni, gondolok itt a féktáv kiszámításának fapados módszerére (sebességet elosztom 10-zel és az eredményt négyzetre emelem) Senkit sem érdekel, hogy km^2 / h^2 mértékegység lesz méter helyett... Csak ugye a pontos adathoz tudni kéne a pontos "gyorsulást" amit a fék okoz meg a pontos sebességet + reakcióidőt + fékkésedelmet, így már bonyolult dolgokhoz jutunk
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9502 üzenetére
Beidéznél egy felesleges részt?
-
jerry311
nagyúr
Vicces ez az angol autovezetes oktatas.
Egyaltalan nincs rutin kepzes es vizsga. De olyan szinten nincsm hogy az egyik kollegano jogositvanyt kapott, ugy hogy nem tud parkolni!!!
Nem tanitottak es a vizsgan sem feladat.Az elmeleti vizsgat nem kotelezo letenni, mielott forgalomba megy az ember oktatoval. Oktato lehet akarki, aki elmult 21(?) eves es legalabb 2(?) eve van jogositvanya. Oktatoaut lehet akar sajat auto is. Se 2. pedalsor, se kiegeszito tukrok!!!
Az elmeleti vizsgan van veszelyfelismeresi video teszt. 75-bol 63 pontot kell elerni, Ha idoben ismeri fel a veszelyt a diak, akkor 5 pontot kaphat max. Ez az idoben felismeres akar azt is jelentheti, hogy a max 640x480 felvbontasu szar minosegu videon kiszurja 5 pixelbol, hogy az kocsisorban 5-tel elorebb levo autoelkezdett fekezni.
Balkez (jobbkez) szabaly nincs, de van egyenrangu utkeresztezodes. Megoldas: mindenki megall es (kolcsonos) udvariassaggal eldontik milyen sorrendben haladnak at.
Van kb.5fele gyalogatkelohely, mindegyikre mas szabalyok vonatkoznak.
Segito kutyaknak kulonbozo szinu hamjaik vannak, amibol a vezetonek tudnia kell(ene), hogy akit vezet a kutya az eppen, vak, siket, vagy mindketto.
Hasonloan valtozekony a megkulonbozteto jelzesek szine is, kek, zold, piros villogo, mind mast jelent.
Az elmeleti kerdesek legalabb 10%-a arrol szol, hogy ne telefonalj vezetes kozben es ne vezess ha faradt vagy.
Amit viszont kifejezetten jo pontnak talalok, hogy a gyakorlati vizsgan be kell mutatni egy veszfekezest.
Egy atlagos tanulonak kb. 1200 GBP-be (420k HUF) kerul mire kap egy jogsit, amivel vezethet egyedul. Egy ora autozas az oktatoval kb 8k HUF.
Orulok, hogy van mar jogsim es nem itt kell megszereznem. EU-s jogsival siman lehet vezetni, amig le nem jar. 3 honappal a lejarat elott pedig be lehet cserelni angolra.
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9509 üzenetére
Ez felesleges? Te szeretsz sárfelhordáson autózni?
-
Winner_hun
félisten
válasz Psychonaut #9509 üzenetére
Lehet hogy az emberek többsége ezt nem tartja be de vannak pl. építkezések ahova / ahonnan viszik az árut és földutak vannak még csak de mikor kihajtanak a szilárd útburkolatra akkor rengeteg sár kerül az útra. Ide külön takarítóembereket szoktak kihelyezni akik minden kamion után letakarítják az utat.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9510 üzenetére
Nem, de nem is zavar egyaltalan. Es raadasul teljesen betarthatatlan is.
UI: de gondolom, ha mentel folduton, utana megalltal letakaritani a gumikat, igaz? Ugyanis az idezett bekezdes nem rendelkezik arrol, hogy milyen korulmenyek eseten alkalmazando, ergo MINDEN esetre vonatkozik, mikor egy egesz kicsi sar is kerulhet az utra az autodrol.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9512 üzenetére
A kresz nem így működik Nem tudom, mennyire ismered a rendőrségi, bírói gyakorlatot, de a "beszennyezheti" nem egy 2x3 centis sárdarabot jelent. Az olyan mértékű szennyezést jelent, ami veszélyes a forgalomra, mert kőfelverődést vagy csúszós utat produkál.
Ez a paragrafus arra jó, hogy aki jelentős mennyiségű sarat hord fel az útra, pl traktorral, mezőgazdasági géppel, az takarítsa le és ha nem teszi, akkor ezért legyen felelősségre vonható. Egyik ismerősöm kombájnnal kapott 20ezres csekket emiatt, azóta mindig letakarítja, ha sáros. Nyilván nem állhat minden földútnál rendőr, de ha épp áll, akkor ez alapján büntet.
Úgyhogy ez egyáltalán nem felesleges paragrafus és egyáltalán nem betarthatatlan. Szóval várjuk az újabb próbálkozást -
Telomanikus
senior tag
Na Hétfőn megyek a suliba. Bele vágok.
-
picur220
veterán
Tudok. Más kérdés, hogy az a módszer nem módszer, hanem baromság, semmi köze a féktávhoz, csak ad egy kb. értéket, amitől egy Trabant 20%-kal több, egy Merci 20%-kal kisebb úton áll meg...
9508: Ezért mondtam, hogy rosszul van alkalmazva a szabály. A rendőrség meg csak a pénzt szedi be, és nem arra megy, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés, gondolok itt a mérések helyére, pl városban a táblától 1km-re befelé sincs semmi, és ott mérnek, mert milyen veszélyes lenne már, ha 90-nal lehetre menni...
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
válasz Telomanikus #9515 üzenetére
Sok sikert
-
Khelben
nagyúr
válasz picur220 #9519 üzenetére
Szerintem rosszul látod. A rendőrségnek az a dolga, hogy betartassa veled a szabályokat, rászoktasson, hogy mindig és mindenhol tartsd be a sebességkorlátozást (tegyük hozzá, hogy elég nagy a tűréshatára a mostani szabályozásnak). A rendőröknek nem dolga azt megítélni, hogy egy korlátozás értelmetlen vagy valós indoka van. Ha neked ez kérdéses, jelezheted az út kezelőjének, aztán ők vagy beszedik vagy megmagyarázzák, hogy miért van kinn.
Nyilván vannak olyan szakaszok, ahol értelmetlen korlátozás van, de olyan is van jópár, ahol az autóban ülve nem láthatod, miért van kinn a korlátozás. Pl. nálunk volt nemrég egy vasúti építkezés. Ha mentél az úton, annyit láttál, hogy 70-es majd 50-es korlátozás a semmi közepén. Néztél ki a fejedből, hogy miért, semmi nem indokolja. Ha viszont jókor értél oda, akkor szembetaláltad magad egy földet szállító kamionnal a bukkanó mögött, ami épp elfoglalta az egész utat, mert máshogy nem tudott bekanyarodni a földútra a vasút felé. De az emberek 90%-ának az jött le, hogy megint kiraktak egy értelmetlen korlátozást. -
Bati0501
őstag
Ha most úgy is a rendőr vs. civil párharc megy akkor nem tudjátok megmondani,h a rendőrök az autópályán hány km/h felett büntetnek?Mert az tuti,h nem 131-től.A kérdés,h ~140-től vagy ~ 150-től?
-
Bati0501
őstag
válasz freaghill #9523 üzenetére
Jó,ilyen nekünk is volt,pályán mentünk talán 140-150 körül,mert sietnünk kellett,és egy kanyarban lévő pihenőből kaptak le minket,talán 141-el vagy vmi ilyesmi.De ezért kérdezem,h tudjátok-e...
Anya munkahelyén egy gépkocsivezető mondta,h mostanában 140 vagy 150-ig nem büntetnek.De mivel nem emlékszek pontosan,ezért kérdezem. -
Bati0501
őstag
válasz Cola111 #9527 üzenetére
3 km/h a különbség,ami nem sok.Meg a sebességmérő pontatlansága miatt nem is lehet kicentizni,mert egy nem olyan pontosak az autók órái(erről a cikkben is szó van),kettő mi van,ha a rendőrbácsi nem olyan jóindulatú,h +3km/h-val magasabbra állítsa az érzékenységet?
Köszi. -
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9513 üzenetére
Egyaltalan nem ismerem, mivel szerencsere egyetlen rendorsegi vagy birosagi ugyem sem volt meg. En a szabalyt latom, es ugy ertelmezem, ahogy szerintem a legtobb magyar ember is ertelmezne.
Nyilván nem állhat minden földútnál rendőr, de ha épp áll, akkor ez alapján büntet.
Ez meg ugye megint kerdeses, mert rengetegszer lattam mar, hogy peldaul korforgalomnal alltak a rendorok (tehat nem a korforgalomba valo behajtasra varakozva alltak, hanem az ut szelen igazoltattak), es senkit nem intettek le, aki nem indexelt kihajtaskor (soforok korulbelul 80%-a). Nem lattam meg olyat sem, hogy valakit azert leintsenek, mert lakott teruleten kivul vilagitas nelkul kozlekedik.UI:
Úgyhogy ez egyáltalán nem felesleges paragrafus és egyáltalán nem betarthatatlan.
De, en tovabbra is fenntartom a velemenyemet, hogy felesleges (aztan ha szerinted hulyeseg, akkor hulyeseg, akkor is ez marad), es valoban, csak elirtam telefonrol (pedig ketszer is megneztem), nem betarthatatlan, hanem betartathatatlan.[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Az én módszerem nem lenne hülyeség, kijöhetne vele egy féktávolság méterben. Az én módszeremhez kellenének gyári adatok, mert ugye azok nélkül nem nagyon lehet megmondani hogy mégis mennyit lassul a kocsi 1s alatt, ebből meglesz a fékút. Ehhez ha még hozzászámolsz mondjuk 1s reakcióidőt, ami alatt az eredeti sebességgel mész, akkor már elég pontos féktávot kapsz. Ugye fékkésedelem nincs benne konkrétan, de akár hozzá lehet számolni a reakcióidőhöz is, de szerintem nem olyan számottevő a dolog.
Itt van mondjuk egy BMW, 100-0 33,2m alatt lassul le, ez azért nagyon messze van a négyzetreemelős dologtól... mondjuk elég szélsőséges is a dolog, ilyen teljesítményű fék szvsz nem nagyon van máshol utcai kocsiban.
-
picur220
veterán
válasz Psychonaut #9529 üzenetére
Lak. ter. kívül a világítás kell szerintem. Mindenki be is tartja, nagyon jól ellenőrizhető, ha akarják. Szerintem nagyon jó dolog, sokkal jobban látszik az autó messziről, ha mondjuk fák vannak az út szélén, és árnyék-fény váltakozik.
A kihajtáskor irányjelzés szintén nem elhanyagolható dolog, én errefelé nem nagyon látok olyat nappal, hogy valaki elmulasztaná. Éjjel amikor meg nincs senki az úton, úgyis mindegy.Amit viszont nem tartanak be, az a STOP-tábla. Annál Szolnokon egy helyen állnak meg, ott is lámpa van, és a piroson áthajtókat figyeli/auto fényképezi egy kamera, és ha nem megy a lámpa, akkor a kamera a STOP-táblát figyeli. Nem egy ember volt már, akit megbüntettek azért, mert nem állt ott meg. De sehol máshol nem láttam még STOP táblánál embert megállni...
Lauda: az én módszerem az az, hogy megnézel a gyártól egy 100-0 adatot a saját kocsidra, kiszámolod a "gyorsulást" (ami negatív), és alapvető számításokkal kijön a dolog bármilyen sebességre, viszonylag pontosan, egy alapvető v(t) függvény alatti területtel. 2 perces munka, és nem akkora ritka baromság, mint a négyzetreemelős cucc.
[ Szerkesztve ]
-
Psychonaut
addikt
válasz picur220 #9532 üzenetére
Lak. ter. kívül a világítás kell szerintem.
Ooo, igen, en is eppen ezt irtam...Mindenki be is tartja
LOL. Dehogy tartja. Nem tudom, milyen gyakran vezetsz, de azert rengetegen nem tartjak be.nagyon jól ellenőrizhető, ha akarják
Valoban jol ellenorizheto, de mint mondtam, en meg nem lattam, hogy valakit ezert leintettek volna (vagy akar moge allva leallitottak volna).én errefelé nem nagyon látok olyat nappal, hogy valaki elmulasztaná
Akkor vagy nem figyelsz, vagy csak itt Pesten ekkora vastaho a soforok jo resze.Amit viszont nem tartanak be, az a STOP-tábla.
Azt en is eleg flexibilisen kezelem, ha lathatoan nem jon senki az uton (es nincs rendor a susnyasban ), akkor nem izgatom magam miatta. Termeszetesen ha belathatatlan, ismeretlen utszakaszon, rossz utviszonyok kozott, stb. vezetek, mindig figyelembe veszem.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9529 üzenetére
Nem lattam meg olyat sem, hogy valakit azert leintsenek, mert lakott teruleten kivul vilagitas nelkul kozlekedik.
15 év alatt kétszer büntettek meg a rendőrök, az egyik pont emiatt volt, akkoriban még 1000 forintért. A másikat elmondtam, ismerőst megállították a kombájnnal, mert felhordott egy laza 5 centi vastag sárréteget az útra.
Attól, hogy te nem látsz valamit, még létezhet ám
-
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9535 üzenetére
Attól, hogy te nem látsz valamit, még létezhet ám
Ne haragudj, hol allitottam olyat, hogy nem? Ja, sehol, oke.Az a baj, hogy ettol, hogy teged mar buntettek meg ilyenert, meg a szabaly nem lesz betartatva. Figyeld csak meg, hanyan mennek lampa nelkul. Ha betartatnak, akkor nem lennenek ennyien.
Korforgalombol kikanyarodas ugyanez, zebra ugyanez, biztonsagi ov nem hasznalata ugyanez...utobbi raadasul rendorok koreben is nagy "divat".
-
Bati0501
őstag
Nem értem,h miért kell itt most a másikat b@szogtatni,meg mindenki mindenkinek beszólni...Van,aki itt rendőr,vagy közlekedéssel/annak szabályaival foglalkozó szakember vagy autótervező/mérnök?Csak azért kérdezem,mert vannak,akik próbálnak segíteni,és vannak,akiknek semmi se jó,mindent jobban tudnak.
Ezek után jöhettek a @#^°°% szöveggel...akinek nem inge ne....
Ja,azért mondok egy peace-t. -
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9536 üzenetére
Oké, tehát te minden sarokra rendőrt akarsz. Ha magadtól nem látod be, hogy ez miért hülyeség, akkor nem tudok segíteni.
-
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9538 üzenetére
Mar megint ferditesz, sehol nem irtam ilyet, sot, meg csak nem is kovetkezik egyetlen mondatombol sem ez. Arrol beszelek, hogy sok szolgalatban levo rendor lathatoan leszarja a KRESZ ilyen-olyan kisebb rendelkezeset figyelmen kivul hagyo autost - ezek utan meg nem ertem, miert csodalkozik mindenki, hogy nincs rendes kozlekedesi kultura az orszagban.
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9539 üzenetére
Azt továbbra sem értem, hogy ennek mi köze a kreszhez. Illetve a kresznek mi köze ehhez.
-
salieri.
őstag
válasz Psychonaut #9539 üzenetére
Amíg a rendőr nem tartja be a KRESZ szabályokat ,hogy akarja az autóssal betartatni?
Sok nyikhaj 20-21 éves kölyköt 0 vezetési gyakorlattal beültetnek a rendőrautóba és törik össze magukat, megkülönböztető jelzéssel, mindezt az ámokfutást adófizető polgárok pénzén.
-
picur220
veterán
Ezek a féktávolságok nem arra vonatkoznak, hogy ha finoman ráhelyezed a lában a fékpedálra és megsimogatod, hanem idegből satufékre.
Amúgy hogy számoljak úgy féktávot, hogy nem tudom, mennyivel mész? Amúgy szerintem kábé 100-0-ra 55-60m lehet a fékút. Kábé. De ha ki tudsz googlizni egy ilyen adatot a kocsidra akkor bármilyen sebességről kiszámítható a fékút / féktáv.[ Szerkesztve ]
-
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9540 üzenetére
Azon mar nem folytatok veled (meddo) vitat, hogy melyik KRESZ paragrafus felesleges vagy nem, mert egyreszt ez nyilvan nem szakertoi vagy hivatalos velemeny, hanem az en sajatom, masreszt pedig szerintem mindkettonknel, de nalam legalabbis biztosan sokkal kompetensebb szemelyek irtak/irjak ezeket (harmadreszt meg akarmit mondanek, meg tudnad magyarazni, hogy miert hasznos).
Amugy meg az a koze hozza, hogy nem tartatjak be, illetve akiknek peldat kellene mutatni, semmivel sem jobbak azoknal, akiket pont ok buntetnek meg kesobb (vagy meg azt sem teszik meg, lasd korabban).
-
Khelben
nagyúr
válasz Psychonaut #9544 üzenetére
Attól, hogy egy paragrafust nem tartanak be valakik, még nem lesz felesleges. Ha 20 autóból 1-nek nem ég a lámpája és ezt éppen senki nem bünteti, attól még a paragrafus nem felesleges. Nem tudom, érthető-e.
Az általánosítás meg mindig tévedéshez vezet. -
Psychonaut
addikt
válasz Khelben #9545 üzenetére
Nem egy paragrafusrol van csak szo, es nem ilyen keves a szabalyszego. En ugy latom, hogy nem hatekonyan tartatjak be a KRESZ eloirasait.
Termeszetesen amit irsz, hogy attol, hogy nem buntetik, meg nem felesleges valami, ertheto, sot egyet is ertek vele - a kettot soha nem is kotottem ossze, egyedul a foldut-burkolt ut szabaly ertelmet kerdojeleztem meg, es azt sem azert, mert nem buntetik. -
jerry311
nagyúr
válasz Psychonaut #9547 üzenetére
Ha mindenkit buntetnenek minden szabalyszegesert (de szep is lenne), rogton valtozna a kozlekedes moral.
Nem kene aggodnom, hogy elutnek-e a zebran?
"Kiugorjak-e" intenziv fekezessel a 90-es kamionsavba az autopalyan, a 180-nal kozlekedo szlovak rendszamos adocsalo elol?
Tetszene. -
Psychonaut
addikt
válasz jerry311 #9548 üzenetére
"Kiugorjak-e" intenziv fekezessel a 90-es kamionsavba az autopalyan, a 180-nal kozlekedo szlovak rendszamos adocsalo elol?
Ezt en is nagyon utalom, szepen befejezem mindig a manovert, es csak utana engedem el oket. Toljanak csak nyugodtan, meg villogjanak, en is mindig 130 folott megyek, ugyhogy nem fogok azonnal lehuzodni.UI: nem KRESZ, de peldaul - errol jutott eszembe - a kulfoldi autok hasznalatat szabalyozo torveny is kritikan aluli szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Psychonaut #9549 üzenetére
Azt kiharcoltak maguknak az adocsalok.
Igaz, az adocsalast meg kiharcolta a magyar allam, amikor az ezredik bort nyuzzak az autosokrol.
22-es csapdaja.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban