-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5831 üzenetére
Attól függ mire használod. Ha sportolsz vele és kell a nagy fékerő (vagy erősen túlsúlyos vagy, esetleg benga nagy állat ), akkor legalább egy jó mechanikus tárcsán érdemes elgondolkodni.
De ha csak ingázol, akkor pénzkidobás. V-fék is meg fog állítani szárazon bárhol (vizesen azért bele kell kalkulálni a nagyobb fékutat), csak ne a legolcsóbb szar fékpofát vegyed hozzá...
Eddig csak a hegyikerékpáros szakágak képviselőit hallottam fékerő miatt panaszkodni, kocabringásokat soha.Hidraulikust nem ajánlom, ha nincs rá szükséged.
Drága megvenni és drága üzemben tartani is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5837 üzenetére
Milyen időközönként kell szervizelni a hidraulikust?
Fajtája válogatja, ásványi olajosok (Shimano, Magura) sok évig elmennek egy olajjal gond nélkül, csak a kopó alkatrészekkel kell foglalkozni.
DOT fékfolyadékosoknál viszont évente 1x legalább cserélni kell, meg itt a kopó alkatrészek listája kiterjed a tömítésekre és kis bizbaszokra, amit megeszik az olaj.Ezért jó a mechanikus tárcsa.
Van egy-két típus, ami kifejezetten ajánlott, a mechanikus tárcsák krémje.
Az ezektől eltérő modellek viszont annyira nem ajánlottak.[ Szerkesztve ]
-
TripleB
senior tag
válasz vendingo #5837 üzenetére
Mi kb évente cseréljük az olajat (xt) , annyit megérdemel.
Teasüti, nem kell akkor biciklire ülni, mert eltörik, leszakad, elkopik stb.
3200 ft métere a fékcsőnek itthon, roppantógyűrű, kb ennyi.
Nem hinném, hogy mérnöki diploma kell egy bicikli szervizeléséhez.
Nekem pár kivétellel megvannak a szerszámok is, sőt, az összes csapágyhoz esztergáltam ki- és besajtoló részeket a Specihez.Volt 6 csavaros bb7-em, jó volt, de a center lock jobb szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
nagyúr
válasz vendingo #5859 üzenetére
Évente egyszer szoktam olajat cserélni, jellemzően tavasszal. Költsége kvázi nincs. Pár éve vettem egy 250 ml-es olajat, aztán azóta azt használom. 1.900 HUF volt, és olyan 5-6 évig elegendő lenne, de haveroknak is szoktam belőle adni, ha kérnek.
Barna:
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
zoo8800
veterán
válasz vendingo #5831 üzenetére
Ha megvan rá a keret, akkor én az olajos tárcsafékre szavazok.
1, A fékerő miatt egy ujjal fékezhetsz, bár ez egy jó bowdenesre is igaz
2, Egészen más érzés hidraulikus fékkel fékezni, mint bowdenessel. Próbáld ki mindkettőt.
3, Sérülni valószínűleg nem fog,a kábelek eléggé rejtett helyen futnak, persze csak ha normálisan van felszerelve. Ha meg pont a fékkarral találod el az eléd ugró fatörzset, akkor sem egy vagyon a csere.rip and tear, until it is done
-
313313
addikt
válasz vendingo #5892 üzenetére
Nekem LX párhuzamosított fékem volt, LX 3 állásos fékkarar, BIKE+ piros pofával, Bike+ acrobat felnivel. Akkoriban 75kg voltam, bringa megpakolva 1 heti málhával az úgy plusz 40kg mentünk rendesen hegyeken is. Sose éreztem fékerő hiányát, sőt fogott rendesen....
Ha v-féked van és elkap a hegyen az eső, na akkor kell imátkozni, mert a vizes pofa az szinte elillan, és ha órákat kell tekerned, nem igen marad fékerő....
Azt is érdemes megnézni, hogy melyik fék milyen márkályú/szinvonalü, mert vannak tárcsafékek, amelyek fékerőbe sokkal gyengébbek a v-féknél....HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #5937 üzenetére
Ha netről rendeled, akkor 8 napon belül könnyedén tudod cseréltetni, vagy akár el is állni a vételtől.
Amúgy jah, táblázat szerint jónak kellene lennie.De ha boltban rendeled sztem fizetés előtt ki fogod tudni próbálni. Ha nagyon nem jó, akkor a boltossal tudtok okoskodni, személyre is szabják neked egy normális bicikli boltban.
De azt se tartanám sci-fi kategóriának, hogy a kereskedő visszaviteti és hozat másikat.
(De ebben nem vagyok biztos.)Persze mindez a kasszától való távozás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz vendingo #6008 üzenetére
Érdekes. Szfváron három kerékpárboltba szoktam járni ott mindenhol azt kapom amit kérek. Bemegyek-köszönök mondom mire lenne szükségem, maximum megkérdezik, hogy milyen kerékpárra lesz és utána már hozzák is. Így voltam a láncnál, váltó bowdennél, kulacstartónál, pedálnál. nyeregcsőnél. Ez kell és kész, én vagyok a vevő.
-
nagyúr
válasz vendingo #6028 üzenetére
Az nem lejáratás, ha megírod egy boltról a véleményed, plusz nem is volt kifejezetten rossz véleményed róluk, csak megjegyeztél néhány érdekességet. Ha többen így tesznek, kereshető lesz a boltokkal kapcsolatos vélemények sora. De természetesen, ha nem szeretnéd közkinccsé tenni, akkor ne tedd.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Toomy
senior tag
válasz vendingo #6119 üzenetére
Én télen szoktam csak a sós latyakos úton használni a motorhoz való lánc sprayt. Viszont ilyenkor nyáron iszonyat tapad rá a por-kosz és a tisztítása is sokkal nehezebb utána. Én váltó olajjal kenem az enyémet. A fölösleget meg mindig letörlöm.
Igen az előttem levő kolléga is okosat írt, mert pl. a teflonos CASTROL lánc spray iszonyat ragad! Ronggyal le sem lehet csak úgy törölni.
[ Szerkesztve ]
-
tatabánya
senior tag
válasz vendingo #6149 üzenetére
nekem is egy Kross van, Hexagon x2 2012, abban is a villa olyan merev állíthatom én akárhova... fékeket cseréltem mechanikus tárcsára (tektro) amik most szépen elkezdtek sípolni már félek fékezni (égő ahogy ott nyekereg) erre van valami megoldásotok?
(#6141) belaazallat: örülj neki, hogy kilyukadt, engem kiráz a hideg ezektől a b*zis bicósnaciktól
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #6166 üzenetére
Meg kell tanulni tekerni, és nem lesz szükség lockout-ra!
Eddig én kizárólag aszfaltos mászásnál vettem hasznát egyszer, amikor már olyan fáradt voltam, hogy ki kellett állnom a nyeregből. Na akkor jó volt azon az 500 méteren, hogy nem hintázott a bicikli.
De amúgy szinte soha nincs rá szükség. Főleg mióta SPD-zek.(#6165) Gyufaaa
Se a budget Sunrace hajtásláncomnál, se az XT-nél nem vettem még észre ilyen jelenséget.
Ha neked ropog a láncod, az már baj.Mit jelent nálad az "erősebben terhelem"? Kiállva tekerés bazi nagy fokozatban gyök kettes pedálfordulattal és egy pedálra terheled a teljes testsúlyod és még húzod a kormányt is magad felé?
Ez esetben jah, az para...
Nálam már mást jelent ez, azért kérdezem.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz vendingo #6256 üzenetére
Az érték teljesen jó, max, ha terepre viszed, állíts az előfeszítésen. Csak azért ne mozogjon kevesebbet városban, mert mi lesz, ha terepre tévedsz. Ha egyszer-kétszer leütöd, nem lesz semmi baja, van a nyomórúdon vaskos gumibak. Milyen előfeszítésen használod jelenleg?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
belaazallat
addikt
válasz vendingo #6250 üzenetére
Hali!
Trekkingbe keres én is telót én ezt néztem ki: [link]
Én 122kg vagyok. Aszfalton közlekedek nagyrészt.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
sanzi89
addikt
válasz vendingo #6348 üzenetére
Én nem értem, hogy miért ennyire Jolly Joker ez a Spybike. Tudom hogy működik, végignéztem a sorozatot, nagyjából ismerem előnyét-hátrányát. Úgy is loptak el tőlük bringát, hogy több ember ült ugrásra készen az éjszaka közepén. Jó, jó, sokszor megtalálták, de arra is kíváncsi lettem volna, hogy hányszor loptak volna tőlük bringát, ha egy rendes U lakattal zárnak. Valahogy nem tartom életszerűnek, hogy legalább kéthetente kikapjam a stucniból a cuccot, töltögessen, nézzem az akku szintet, rohanjak a bringához, ha valaki meglöki a tárolóban, töltögessen a SIM kártyát, stb. Sőt, tekintve, hogy a bringákat általában a rádiós cuccal találták meg főleg megkérdőjelezhető az egész. GPS mutat egy 3 lépcsőházas 10 szinte sorházra. Rendőrökkel átnézetem mindegyiket? Ott strázsálok éjjel-nappal hátha előhozzák? Értem, hogy van olyan szitu, amikor megmentheti a bringát, de mégse tartom életszerűnek a mindennapi használatát.
Városba olcsó bringa, 1-2 jó lakattal.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Vasinger!
nagyúr
válasz vendingo #6354 üzenetére
Ez mind szép és jó, de én épp ezért vettem 2 bringát. 1 olyat (15k) amit bárhol ott hagyhatok: posta, bolt, állomás stb. egy olcsóbb zárral(7k) és egy másikat (250k), amit nem hagyok ott sehol sem, semmilyen zárral. Túrázok vele, sportolok, nem pedig használati eszköznek használom. Kellett egy kis idő amíg rájöttem, hogy ez a legjobb megoldás.
Persze tök jó lenne ha mindenhova járhatnék a Fully-val is, de sajnos ezt Mo.-n nem lehet eljátszani, legyen szó akármilyen Spybike-ról vagy lakatról.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz vendingo #6354 üzenetére
Én egy gagyi sodronyzárat teszek az első kerékre, a hátsóra+vázra egy Bordo koppintást, de még gondolkodok egy mini U lakaton is. A 3 zár nincs összesen 15 ezer ft mégis többre tartom mint egy 30 ezres zárat, vagy egy spybike-ot.
Teljesen jó én is így használom. Első kerékhez sodronyzár, váz-hátsó kerék-lakatolási helyhez pedig lánc. Bár ha újra kéne gondolnom, akkor lánc helyett U-lakat lenne.
Vasinger!: Neked is igazad van, mert van az az értékű bringa ami mellett már érdemes egy rohangálósat beszerezni. Plusz az ember nem szívesen basztatja a drága kerékpár fényezését némi lakatolással, nekitámasztással, egyéb necces dolgokkal.
-
tatabánya
senior tag
válasz vendingo #6354 üzenetére
mondjuk nekem egy 3. emeleti panelban nehéz lenne két bringát tartani ami van azt is kerülgetni kell. az új kerekekkel és fékekkel már súrolja a 140k-t ami számomra sok pénz. legutóbbi tescozáshoz meg elfelejtettem zárat vinni, de én már nem fordulok vissza, adtam neki egy csókot mondván most látjuk egymás utoljára, de szerencsére megmaradt a kicsike
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz vendingo #6586 üzenetére
Ugye erről a bicikliről beszélünk (gondolom gyári felszereltséggel)? Mert akkor alig több, mint 70-es pedálfordulatod volt, ami lejtőn lefelé, maximális értéknek nagyon kevés. Nekem single speed van, ennek a dupláját bármikor kipörgetem sík úton is (persze nem tartósan).
Szerintem valahogy meg kéne tanulnod jobban pörgetni, mert azzal a biciklivel 70 km/h-val is simán lehetne menni lejtőn.
Amúgy ha kicserélnéd a 48 fogast nagyobbra, akkor se mennél vele sokra, 52 vagy 53 fogasnál nagyobbat nemigen kapsz. -
zoli03
őstag
válasz vendingo #6590 üzenetére
Ha alig bírtál megállni a végén, akkor könnyen lehet, hogy rosszul mér az órád. Keress egy hosszabb fajta egyenes utcát, mérd le Google Földdel vagy Maps-szel vagy valamilyen térképpel, aztán össze tudod hasonlítani az óráddal. Ha jól van beállítva, nem szabad félremérnie (hacsak nem vezeték nélküli, és nem kódolt).
-
zack
nagyúr
válasz vendingo #6607 üzenetére
XC-n 1.9 alá nem mennék. Vékonyabb gumi valahogy nem illik a karakterisztikájukhoz. Talán a 2.1 az optimális. Én legalább is ennél fogok maradni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
cekkk
veterán
válasz vendingo #6639 üzenetére
Köszi!
Én majd lehet úgy próbálkozom meg vele, hogy veszek egy 1.0-t és a bolttal próbálok egyezkedni, hogy szinte mindent cseréljünk le és számolják be azokat az alkatrészeket
Majd kiderül erre mit mondanak, egy 140 körül szánnék a műveletre
Jó lenne nekem a használt bicaj is, csak a mi méretünkben nem nagyon van
-
cekkk
veterán
válasz vendingo #6642 üzenetére
Mert nem lehet venni külön vázat Ez a nagy bajom A kross nem ad el vázat így vagy veszek egy evado 1-2-3mat és használom, vagy ha olyan a bolt akkor lecsupaszítja nekem és beszámolja az alkatrészeket és utána olyat rakatok rá amit szeretnék.
Vagy te tudsz olyan helyet ahol vázat lehet venni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Battlefield 2042
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- EAFC 24
- BestBuy topik
- Vírusirtó topic
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Energiaital topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen