-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz concret_hp #9604 üzenetére
Ahol lapított aero oda nem tudod feltenni kb egyiket se. Legalábbis én nem tudok olyanról amit fel lehetne rakni, de ha mégis létezik valaki remélem belinkeli.
Oda tudod felrakni ahol kerek keresztmetszetű a cső, nem vékonyodik, szóval a bilincs szélességének megfelelő hosszban azonos az átmérő, és megfelel a megadott átmérőknek kb. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kiskaktusz #9605 üzenetére
Folyadék a kis szúrt lukakat megfogja, max elmegy fél bar a gumiból vagy lassú defekt lesz belőle, az üveg vágta hasadásokat nem fogja meg. Vannak jó és vannak rossz tapasztalatok, van akinek 8 tüskét is megfogott úgy hogy fél bar ment le a gumiból, vagy max 1 bar, és hetente kell ráfújni. De van akinek az első tüskénél le engedett és nem tömített.. és hozzánk akarta vágni a biciklit..
Szalag miatt láttam már megrepedt belsőt becsípte valahogy és elvágta, de ez egyedi eset volt, egyébként egész jól védenek, de vannak kivételek, a legyőzhetetlen tüskék van hogy azon is átmennek. Valamint nem túl könnyű jól berakni a gumiba. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kiskaktusz #9608 üzenetére
Nem baromság, de akkor vegyél még defekt gátlós külső gumit is.
Az ezekkel csak a baj, hogy a gumi, vagyis a kerék külső részén levő dolgok, azok merítik ki a legjobban a "forgatott tömeg" fogalmát.. szóval a bicikli kevésbé fog menni.. én ezért nem használok ilyeneket, mondjuk én meg a "súlybuzi" fogalmát merítem ki..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kiskaktusz #9610 üzenetére
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz concret_hp #9613 üzenetére
Akkor kormánycsere.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Vasinger! #9692 üzenetére
Meg hogy gyakorlatilag bármilyen súlyhoz tökéletesen be lehet lőni őket, míg a rugósakat csak rugó cserével, és az előfeszítés állítóval lehet finom hangolni, és a legtöbbnek szabályozható a mozgása lineáris vagy progresszív irányba némi módosítással, míg ezt a rugóssal nem tudod megtenni, csak ha ráfújhatót veszel, vagy ha van benne elasztomer is. Súly pedig elég nagy előny, mert egy rugó plusz 100-200 gramm.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #9755 üzenetére
Az 505 nek más a csapágyazása, mint a felette levőknek. Felette ugyan az az XTR ig, az is nagyon hasonló, csak nagyobb a távolság a két golyó sor közt. Az 505 az egy egyszerűbb megoldású, a pedál testben van benne a csésze, nem egy külön álló dolog. Hamarabb ki szokott kotyogósodni én azt vettem észre. Az 520 as jobban megéri szerintem, mert annál jobbat nem kapsz, csak könnyebbet, a shimanokat nézve.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #10079 üzenetére
Az alsó fokozatot meg a felsőt, azt bizonyos esetekben fixen tartja a korlátozó csavarja, tehát ha túl feszes a bowden, akkor a legfelsőt tuti viszi még szépen, ha túl laza, akkor az alsót még viszi szépen. Aztán ha normál rugóállású a váltó, akkor a fogsoron minél lejjebb mész, annál gyengébben húzza vissza a bowdent, tehát a fokozatok tartása annál gyengébbnek mondható. Ha szorul a bowden, valamilyen oknál kifolyólag, beoxidált, sár ment bele, megtörött, kirojtosodott, bowdenház megrozsdásodott, kinyílt, végek megtörtek, raktak bele valami kenő anyagot és az beszáradt reakcióba lépett stb stb, akkor a pontatlanság előfordulhat hogy fogsor kisebb lánckerekei felé fokozódik. Valószínűleg a többi fokozatban is pontatlan, amit egy szakértő szem lát, de te még nem tapasztalod a hajtás során.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #10307 üzenetére
Nem igazán lehet megjósolni hogy mikor és hogy fog eltörni. Lehet csak megnyílik, érezni fogod hogy torzult a geometria, megállsz, és nem lesz belőle baj, de az is lehet hogy totál kiszakad egy cső, egyik percről a másikra, lehet ez egy ugratás, vagy akár szimpla biciklizés közben is. Akkor van baj ha olyan bukást okoz a váztörés, ami kockáztatja az életedet, rosszul esel, kiesel valami jármű elé, esetleg bele esel az eltört csőbe és az átszúr, fejedet beütöd valamibe, betörik a koponyád, bármilyen váratlan szerencsétlen bukás okozója lehet a törni készülő váz. Attól is függ hogy hol akar eltörni éppen.. pl ha a homlokcsövet akarja ledobni, talán az a legveszélyesebb, mert akkor eltűnhet egyszer csak menet közben a villa a bicikliből, irányíthatatlan lesz és orra buksz. Én mindig attól félek a legjobban, hogy úgy esek el, hogy kiesek közbe egy kocsi elé..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
/me Titán csavart flexel.
Na lassan nem lehet kifogásolnotok már az acél csavarokat a féknyeregnél sem.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #10535 üzenetére
Az egy óriási nagy baromság hogy a kazettát kell cserélni a lánccal együtt, aki kitalálta az nem tudom mit képzelt el..
Mi a bánatnak cserélnéd a láncot ha vele együtt el akarod dobni a fogsort?? Egy lánccal míg nem szakad el, el lehet menni 8 ezer km -t, de láttam már olyat aki még többet elment. Csak a hajtómű tányérokkal spórolni értelmetlenség.
A láncnyúlás mérők, meg a láncnyúlás adatok úgy vannak kikalkulálva, hogy a láncot akkora nyúlásnál cseréld ki, amikor már túlságosan hegyezné a hajtás fogait, felfutna a fogak tetejére. Bele értve a sort, váltó görgőket, hajtómű tányért.
Ha mindig időbe lecseréled a láncot, akkor egy hátsó fogsorral ki lehet menni a világból, egy XT, ultegra fogsor 20 ezret el kell hogy menjen, úgy hogy közbe 3-4 ezrenként cserélsz láncot, persze ez mind átlag, van aki 1200 alatt kinyújt egy láncot, van aki meg 6 ezer alatt, értve ezt 9-10 es láncokra. Egy olyan kazettának hamarabb kopnak el a HG váltás segítő bordázatai amin időbe lánc van cserélve, minthogy szalajtson rajta a lánc. A hajtóműnek meg vagy 3 kazettát ki kell bírnia.. 50-60 ezer km, attól függ persze milyen és mekkora tányér, de egy nagytányérnak biztosan. Attól hogy egy lánc nyúláshatáron van, abban az értelemben, hogy onnantól már nagy mértékben koptatja a hajtás többi elemét, attól függetlenül még nem fog elszakadni, nem fog vele rosszabbul váltani a bicikli, még minimum annyit el kell neki mennie, míg elszakad. Pl mondok egy példát, adott egy teljesen új hajtáslánc, kinyúlt 3 ezernél a lánc, te mentél vele 7 ezret, elszakad, vagy úgy gondolod hogy félsz a szakadástól, lecseréled, felrakod az új láncot, szalajt pár fokozatban a bringa, kicseréled a hátsó sort, a hajtómű is eléggé megkopik, de az még egy sort el fog bírni, maximum kicsit rágósan remegősen fut a tányérokon a lánc míg meg nem nyúlik egy kicsit.
Másik példa, 3 ezret lefutott a lánc, nyúláshatárra került, lecseréled. Az új lánc az elején picit morgósan fut a régi fogsoron, de hip hop bekopik. A fogsor alig kopott, a tányérok szinte egyáltalán. Újra nyúláshatárra kerül a lánc, 6 ezer van a hajtásba, megint cseréled, a fogsor még morgósabbá vált, de szintén hamar elmúlik, finom lesz a hajtás, és ez ismétlődik kb 20 ezer km ig, mikor a fogsor elkezd szalajtani, lecseréled ekkor már a lánccal együtt, ilyenkor a tányérok még mindig jók.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HwAdokVeszek #10543 üzenetére
Ilyet hogy ledobja az első tányér a láncot hátra fele tekerve nem nagyon láttam. Nem hiszem hogy a lánc okozná. Lehet hogy nem jó a láncvonal, vagy nem veszed észre hogy az első váltó kicsit megtolja néha a láncot oldalra mert mondjuk van a tányérba egy kis 8 as, vagy bármi lehet.. nem is igazán találkoztam még ilyennel, nagyon szar minőségű kínai 1 tányéros gyerekbicikliknél fordul elő, ahol a láncvonal meg egyáltalán semmi nem stimmel, fogak se úgy vannak kiképezve hogy a szögben nem egyenesen ráfutó láncot magukba vezessék.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #10675 üzenetére
Én fújtam már foltozott belsőbe 10 bart is, ugyan úgy bírja mint az új. Persze jól kell foltozni, meg nem kínai szemetet kell megfoltozni ami nem vulkanizálódik.
0. Szakadást nem foltozunk (maximum ha olyan kicsi mint egy luk) csak szúrt lukat.
1. Tip-top ot kell használni, az működik.
2. Be kell jelölni jó nagy X -el hogy hol a luk hogy pont a közepére rakd a foltot.
3. Szépen fel kell csiszolni a gumit a luk körül folt nagyságban, úgy hogy porózus felületet kapjunk, zsír mentes kézzel *
4. Vastagon egyenletesen rákenni a tip top vulkanizálót a folnál nagyobb körben, és várni pontosan 5 percet.
5. Rányomod a foltot szépen hogy a közepére essen a luk, erőssen rányomkodod, finoman lehúzod róla a fóliát úgy hogy ne jöjjön fel a folt széle, behintőporozod hogy ne ragadjon hozzá a külsőhöz. *
* se a folt belső oldalához, se a felcsiszolt gumihoz nem érünk hozzá kézzel mert akkor semmit nem ért a művelet.
Eredmény: Ha nem egy kínai szemetet foltoztunk meg, ami köszönő viszonyba sincs a gumi alapanyaggal, akkor ugyan olyan erős belsőt kapunk mint az új.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Gyufaaa #10809 üzenetére
Nagyon kicsi, hagyján hogy 56 os, de rövid.
Tiagra az az amit már érdemes megvenni, sorától egy jelentős lépés, nem beszélve a 2200 asról.
Hobbi szintre megfelelő, egyébként persze jobb a 105 vagy az ultegra főleg, de ez pénztárca függő is, mert azért egy ultegra sokkal drágább..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #10831 üzenetére
Valószínűleg meg van már kopva a csapágy, esetleg elkezdte felemészteni a golyó kosarat, lehet már sérültek a csapágy felszínek is, és menthetetlen az egész. Jó lenne szétszedni, kitakarítani, megnézni mi van benne, menthető-e a dolog, esetleg kidobni a golyóskosarat, és csak új golyókkal feltölteni... De ha sérültek a csapágyfelszínek, akkor a legjobb tenni bele egy monoblokkot. Csak azzal meg az lesz a baj, hogy francia menetest nem fogsz találni csak bsa -t, de a franciát BSA menetvágóval fel lehet vágni BSA nak, nem lesz tökéletes a menet, de tartani fog ha jelenleg épp.
Hajtókar lehúzó, körmös kulcs, valamint a túl oldalra egy nagyobb villáskulcs, esetleg jobbos csésze kiszedő szerszám nem árt a művelethez.. Valamint az összerakáskor ajánlott nyomatékra lehúzni a karokat, hogy azzal ne legyen baj. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz CsiguszMaxim #10861 üzenetére
Semmi értelme nincs görgőn távolságot meg sebességet mérni.. semmit nem mond meg..
Pulzus szerint kell rajta dolgozni, ha meg nagyon át akarod váltani km -re, akkor össze hasonlítod a pulzus átlagot mondjuk egy kinti tekeréshez, és beírod ahhoz viszonyítva a km -t az edzésnaplóba.. -
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezt a tejes témát egyébként szerintem érdemes lenne itt be is fejezni vagy valami rá illő topicban folytatni, mert ezt a végtelenségig lehet folytatni. Én is olvastam róla egymillió cikket, beszéltem róla edzéssel táplálkozással foglalkozó ismerősökkel, végtelen téma és nem idevaló. Egyébként hogy felhoztad ezt a hőkezelést, az is egy külön fejezet a témába.. az se mindegy hogy hőkezeled, gyorsan melegedik-e fel hány fokra stb.. ettől is módosul a tej, ha szarul van megcsinálva a hőkezelés, akkor is inkább átbillen az egészségtelen felé a mérleg. Embere is nagyon válogatja hogy ki mennyire képes feldolgozni, kit mennyire savasít, stb..
Én is tudok sztorikat, pl barátom azt állítja mióta tejcukor és laktóz érzékeny vagyis nem eszik semmi tej félét, azóta nem lyukadt ki egyetlen foga sem..
Megnézed hogy mi van a tejben, mennyi fehérje, meg mennyi kálcium, ami miatt fel van "márketingelve", az meg elenyésző, viszont fel lehet sorolni tömérdek hátrányát. Én is szoktam néha inni, de próbálom kerülni, nekem egyébként is rettenetes az emésztésem. Reggeli müzlis tejes reggelik után olyanokat gázosodok délelőtt hogy rettenet..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz CsiguszMaxim #11129 üzenetére
Valóban keskeny lehetőleg teljesen sima felületű gumi kellene. És azt ne várd tőle hogy hirtelen nagy nyomatéknál ne forogjon el, pörgetni kell jobban a kereket, 8 as valószínűleg a gumiban van, elég nagyokat szokta ütni a gumik és ilyenkor jobban észrevenni, főleg az olcsók, de ezt a görgőnek ki kéne küszöbölnie, nem szokott baj lenni. Mondjuk vannak béna görgők amik fixen tartják oda a guminak a görgőt, jobb szerintem a rugós, mert az le tudja követni.
fi:zi'k
Nem biztos hogy a nagy nyomás jó ötlet, nekem pont hogy kicsi nyomással tapad jól be a 20-23 as gumi. Amikor picit meg tudja nyomni a görgő a gumit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz CsiguszMaxim #11135 üzenetére
Ha nagy ellenállásra rakod, akkor a legtöbb olcsóbb görgő elég hamar megáll (Mivelhogy ez egy terheléses görgő, tehát fékezi a forgást, és olyan nagy-nehéz lendkerék nincs benne), ha mondjuk nagy fordulaton hajtasz, pl nagytányér-kónusz, akkor kell neki pörögnie még egy 15 másodpercig biztosan.
Bírják ezek a strapát rendesen, sok versenyző hajt ilyet nap mint nap, akár több órát. A csapágyazása szokott meghalni, de azt lehet cserélni, csapágy boltban szerintem kapható bele csapágy.
Mint írtam a legtöbb gumiban van 8 as, nem kéne hogy ez miatt bármi baja legyen.
Nem érzékenyek különösebben semmire, mondjuk ne kapjon vizet, meg bowdenjét ne törd meg, aztán kb ennyi. Ezek hamarabb szokták a bicikli vázát elrepeszteni mint tönkremenni. Ezért inkább a biciklidre vigyázz, mikor ráülsz ne terheld meg oldal irányba, ne állj ki a nyeregből (tartsd lent a súlypontodat minél kevesebbet kelljen a görgőnek oldal irányba támasztani), próbáld a legkevésbé terhelni a vázat, főleg ha valami könnyű vázad van. Nekem volt 2.6 kilós Dirt KTM vázam amit használtam görgőzni, azzal én még ki is mertem állni a nyeregből..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #11170 üzenetére
Azért nem ártana tudni milyen az a noname váz, színe az szerintem rémes. 12 ért egyébként új vázat biztos nem kapsz, szóval annyiért oké. Csak kell hozzá villa is. Akkor meg már nem ártana valami félig meddig karbont venni, hogy ne rázza ki az agyad a bicikli eleje. Az meg újabb 15 ezer lesz használtba..
65 ért az author nem rossz váz, meg viszonylag jól fel van szerelve hogy ad hozzá ezt azt, de én ennyit nem adnék érte. Szerintem még várj, úgyis jön a tél.
Ezt nézted? [link][ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #11175 üzenetére
Igen de a gép ami legyártja a csövet, az jó pár száz millió ft.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #11178 üzenetére
Igen, de az eladott darabszám nem olyan sok szerintem főleg a felső kategóriában, és az is rátesz rendesen. Ha olyan termékeket vásárolsz, amiket nem a hétköznapi embernek gyártanak (nem kapod meg a media markba meg a tescoba.. ), hanem olyan cégeknek, akik saját maguk legóznak mondjuk össze valami célfeladatra egy eszközt, gépet, ott is iszonyatos árakkal lehet találkozni, és nem azért mert abba az elektronika vagy a műanyag vagy egyéb dolog annyira különleges minőségű, csak keveset adnak el belőle.
Valamint nézegettem a múltkor "antik" velotrades árlistát, ugye ők most a PLH, és úgy a 90 es évek végétől a 2007 es évekig, alig volt áremelés, pl ha csak a Shimano XT alkatrészeket nézed, vagy 8 évig alig változott az áruk, tehát ha az inflációt beleszámolod, majdhogynem csökkent az áruk folyamatosan. Az utóbbi pár évben viszont bepótolták rendesen, mert jelenleg annak duplájába kerül mint 5 éve.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Az új Sora agyak hulladékok, PC 850 es lánc meg egy szemét.
Sora agyból szereltem párat, egyik legótvarabb dolog amit a shimano képes alkotni agyak terén, hátsó agyba az is vicces, hogy még egyforma kónuszra se szántak a szűk keretből amit ennek az agynak az előállítására szántak, csak a jobb oldalt van benne köszörült kónusz, ha jól emlékszem elől meg egyáltalán nincs már köszörült az újakba. Jah és tömítése sincs. Nem sokkal jobb egy kínai joytec-nél. Mindig sok időt eltöltök a kónuszos agyak precíz beállításával, de az új sora agyakat eleve nem lehet úgy beállítani hogy szépen fussanak.
PC-850 meg 700km alatt dupla akkorára nyúlt ki mint ami az épp eszű nyúláshatár az MTB -men, meg láttam már belőle pár hónaposat csurom barna rozsdásan, attól hogy kétszer megáztak vele.. annál az ezer párszázforintos kmc is jobb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Agyból legalább tiagra, az már jó, csak azzal kell kezdeni hogy jó zsírral megtömni a kónuszoknál, golyóknál, hogy tömítsen a tömítés, meg beállítani hogy ne szoruljon, mert különben ledarálódik nagyon hamar. Vagy ha nem akarsz ilyen karbantartásokkal foglalkozni, akkor novatec, az iparis.
Láncból meg minimum egy HG40 vagy CN-HG70. A fogsor az jó.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Norbika88 #11337 üzenetére
Kónusz kulcs. Meg a racsnit jobb ha leveszed, könnyebb szerelni, kitisztítani, könnyebb berakni a zsírt, golyókat.. Szóval egy menetes racsni leszedő is jó lenne..
95 kilót padkázás és kátyúk kerülésével talán kibírják ezek a kínai cső tengelyek, a tömör tengely már magába a súlyodat se bírná ki görbülés nélkül. Jobb lenne ha beszereznél egy kazettás hátsó agyat, azzal nem lenne ilyen probléma, mert az új tengely hasonló felhasználási mód mellett ugyan így el fog törni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lecsokolbi #11426 üzenetére
Tényleg kb annyi lesz a súlya. Én is ilyesmit csináltam tavaly: Kerék
Csak nekem nem futotta drága DT felnire mondjuk ez az ufo könnyebb is, meg ultra light hátsó agyra, csak light a hátsó agyam, 303 gramm. Jah meg 28 küllős az első kerék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #11437 üzenetére
Felhasználás függő.
Nyilván nem annyira bírja mint egy nehezebb, erősebb kerék, de azért ezek az alkatrészek ki vannak találva.
Mind az ufo mind a DT szeret belül hosszába elrepedni, de ez sajnos jellemző a 400 gramm körüli felnikre. Az agyak bírják, a DT revolution is nagyon erős, még tárcsával is. Egyik bringa építő barátom enduro gépbe is betett olyan kerekeket mint az enyém, sőt ő még esztergált is kicsit az agyakból, valamint a felnijét használta felni fékkel is aztán szépen lefestette, de ezzel is vékonyabb a fala. 203 as tárcsával megy vele, 160 at mozgó gépbe, majd kiderül hogy bírja. Nem kell odacsapni, szépen kell letenni és akkor nincs baja. Én XC gépbe adtam már nekik rendesen, de csak 63 kiló vagyok, én nem is ajánlom 75 nél nehezebb ridereknek ezeket a kerekeket. Nekem eddig annyi bajom volt vele, hogy a hátsóba 70km alatt belemegy ~2mm nyolcas, kicentrírozod, majd újra.. felni fékkel zavarna, de tárcsa fékkel nem foglalkozom vele inkább.. az első az szépen tartja. Valamint az első 80km próba körön, ahol azért kapott egy két érdekeset, meg toltam neki izomból, fellazult 2 küllő, de utána már ilyet nem játszott. Ha mondjuk egy mavic 317 et fűzöl be, ami 3 kamrás, nem 1 mint az említett felnik, azzal valószínűleg nem történik meg ez ilyen könnyen, és a 8 ast sem szedi annyira, de az 450 gramm, szóval 120 gramm plusz a szettben..
Fent tartásokkal kell kezelni ezeket az 1500 gramm alatti MTB kerekeket, de a gyorsíthatóságuk, irányíthatóságuk, fékezhetőségük, meglepően jó egy 2 kilós kerékhez képest, főleg ha a külső és a belső gumi is könnyű. Ez pedig kárpótolja az embert.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPhone topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Motoros topic
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Futás, futópályák
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Horgász topik
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen