-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz maximilian4 #147022 üzenetére
-
HollyBoni
veterán
válasz haiiro_o #147047 üzenetére
Terepen nem csapkodja annyira a lánc a láncvillát, az első lánctányérról nehezebben esik le a lánc, és csökkenti a "chain suck" esélyét (nem tudok rá magyar kifejezést) ami valószínűleg trialboj-nál történt. Röviden, érdemes bekapcsolni.
SRAM-nál pl. csak úgy lehet "kikapcsolni" hogy megakasztod a váltót (ami sokkal jobb megoldás mellesleg szvsz), szóval kuplung nélkül nem is tudod használni a váltót.(#147050) trialboj: Kuplung kapcsolgatása szvsz totál hülyeség, no offense a szervizes haveroknak. Keress rá a "chain suck" kifejezésre (2 fajta is van). Valószínű nálad is ez történt.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz trialboj #147057 üzenetére
A tekerés abbahagyásánál lehet chain suck, vagy ha van első váltód akkor első váltásnál. Ha csak tényleg gurulás volt akkor valószínű bekapott valamit, de akkor meg szerintem ott kellett volna maradnia annak a valaminek.
Ha rákerestél a chain suck kifejezésre, akkor láthatod hogy ez bárhol előfordulhat, nem csak Shimano-nál. Ha teljesen meg akarsz minden ilyesmitől szabadulni akkor nem a SRAM a megoldás, hanem inkább egy agyváltó vagy gearbox, lehetőleg szíjhajtással.
Nem fog menni Shimano 10-es karral az X9 hátsó váltó sajna.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz 6030D #147059 üzenetére
De, erre nem is gondoltam. Mondjuk eddig csak olyannal találkoztam ami szorult mert tiszta retek volt, de nem állt meg teljesen. De ha mondjuk már alapból szorul, az rásegít a chain suck-ra.
De ha mondjuk eltörik egy kalapács vagy valami, azt el tudom képzelni hogy beszorul arra a kis helyre és megakasztja az egész kócerájt. Bár gondolom az feltűnt volna eddig hogy nem lehet forgatni a kazettát? Mondom én, szíjhajtás.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #147064 üzenetére
Igazad van, kussolok. De a szíjhajtást továbbra is tudom ajánlani.
Amúgy én még ezt is ismerem chain suck-nak, amin sokat segít a kuplung: [link]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #147071 üzenetére
Oké, csak mondom hogy 30-40 éve, meg 20 éve is léteztek ugyanolyan hulladék bringák mint ma az áruházas cuccok. Nem azért hulladékok mert régiek, hanem mert már akkor is tudtak sokkal jobbat csinálni.
Ékes hajtókar lehet múzeumi, de garantálom ha elkezded nézegetni hogy mik vannak mondjuk a boltok mellett a bringatárolóknál, jó párat fogsz látni. Én nagyon sokkal találkoztam városi rohangálós bringákon BP-en. (Általában női vázas, lemezpapucsos, ékes hajtókar, 1x5-ös frikciós váltás)[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki hogy lehet kideríteni tutira hogy ez bizonyos vonat járaton lehet e bringát szállítani? A MÁV menetrend keresőjét néztem, itt van hogy a járatnál van bringaszállítás ikon, van olyan ikon hogy nem lehet szállítani bringát, és ami bezavar hogy néha nincs semmi bringaszállításra vonatkozó ikon. Ezek a járatok akkor is kijönnek, ha bepipálom a kerékpárszállítást keresésnél.
Ha esetleg járt valaki pont erre, Vácról szeretnék a Börzsöny irányába menni, mondjuk Diósjenőig. -
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166798 üzenetére
Ha vége lesz ennek az özönvíznek, próbálkozok majd. Elég nagy szívás lesz ha nem engednek fel, főleg visszafele, mert nem is Vácról meg nem is BP-ről indulnék, hanem még messzebbről.
Ezt a kört akarom lenyomni egy toldással, elég gyönyörű így képekről. -
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166811 üzenetére
Köszi! Nézelődtem én is Verőce felé, csak ez az útvonal nagyon megtetszett (amúgy kitoldottam). Azt tudom hogy gyalogtúra elvileg, meglepetések jöhetnek bőven, pont az ilyen durvább ösvények miatt tetszett meg.
Vonatozni mindenképp muszáj, BP-re is, aztán Vácra is, de úgy nézem Verőcére megy "normális" vonat.
(#166812) nmate91: Én másik irányból támadtam eddig csak a Börzsönyt gravel bicóval. Én is sokszor meglepem magam hogy milyen akár sziklás ösvényeken fel tudok menni. Felfelé áttételből vagy gumiból fogsz kifogyni, sárban főleg. Most biztos nagyon durvák a viszonyok az özönvíz után, száraz időben a földút vagy ösvény nem gáz. Ha nincs 1:1 alatti áttételed akkor szenvedés lesz szvsz.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #166823 üzenetére
Árban semmiképp. Inkább az NX lenne a Deore a szint, viszont a Deore nagyon olcsó lett, és pl. NX-nél hivatalosan 11-50-et kapsz, ezzel szemben a Deore-nál ott van a 10-es lánckerék. Szvsz az NX elég kaka, sokkal szívesebben venném helyette az új Deore-t.
(#166824) Maximum1: Egy épített valami. Az alap egy pár éves Charge Plug acél váz + villa, Rival 1 szett, Hunt kerekek, 43mm Pana Gravelking SK gumik.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166832 üzenetére
Igen 1x11, 10-42 XD kazetta. Van egy 42-es meg 38-as tányér, a 38 van fent szinte mindig.
Én nagyon szeretem a GKSK külsőt, nagyon bevált, de 4 bar-ig még sosem fújtam fel (még a 32-est sem). Terepen hátul 2.3-2.4, elől 1.9-2 (tubeless). Ha csak nincs sár, én terepen hamarabb kifogyok az áttételből minthogy elkaparna, néha én is megleptem magam hogy miket mászok meg. Mindig ülve próbálkozok, jól előre hajolva, csak akkor emelem fel a seggem ha át kell menni valami sziklán vagy gyökeren.
Dobok valami képet később. -
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166836 üzenetére
Én próbálom minél jobban kerülni az aszfaltot, persze sokszor muszáj ott menni. 2 bar picit fura aszfalton, leginkább a bringa irányítása fura, de annyira nem érződik lassúnak. A 4 bar szerintem picit sok. Mikor összeraktam a bringát, belsős 37-es Vittoria Voyager Hyper slick gumik voltak rajta. Olyan 4-4,5 bar-on kezdtem, de azt vettem észre hogy 3 felett csak annyit érzek hogy jobban üt a bringa, de nem érezhetően gyorsabb. Meg persze azt sem szabad elfelejteni, hogy lehet egy laborban magasabb a gördülési ellenállás alacsonyabb nyomáson, de a valóságban a jó magyar utakon más a helyzet...
Én ennyire nem nézem a sebességem, de biztos vagyok benne hogy tapadásban a 4 vs 2.4 bar nagyon nagyon sokat számít. Ha sokat terepezel nyugodtan lemehetsz 3 alá is belsővel, megéri. Akár pumpálj/eressz is út közben. Mikor csak egy picit is túlfújom vagy az elsőt vagy a hátsót, egyből megérzem hogy sokkal jobban üt az eleje, vagy pattog a hátulja.
Mikor télen 32-es GKSK volt fent sárvédővel, azt elől 3, hátul 3.4-3.5 bar-on használtam belsővel.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz INTELligent #166865 üzenetére
Turistautak. Picit csöves de a térkép nagyon részletes (főleg az opentopomap), és mutatja a turistaút jelöléseket is. Találtam itt pl. olyan forrásokat ami alig volt más térképeken fent. Magát a térképet is tudod telefonos navigációkban használni, ezt megint csak azért szeretem mert (ha olyan helyen jársz) folyamatosan látod a turistaút jelöléseket a telefonon. A Természetjárón is szoktam tervezgetni meg nézni útvonalakat, de ez még picit bugos. Van telefonos alkalmazásuk is. Ott van még a merretekerjek.hu is.
Mindegyiknél le tudod menteni az útvonalakat GPX-ben.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz nmate91 #166891 üzenetére
Én a Rival 1 szettel sem vagyok megelégedve. Van egy fillérekből összedobott már kőkorinak számító 1x10 Shimano szettem Zee, Deore, XT cuccokkal. Sokkal jobban vált, és csendesebben is fut...
A GXP középrész sem valami nagyon tartós szerkezet, és nálam kb. 3 hónap után a fékváltókar gumi elszakadt ott ahol kinyomja a váltókar. Egy kis utánaolvasással kiderült hogy nem vagyok egyedül.
Én már nagyon várom hogy végre kijöjjön valaki egy 1x12-es fékváltókaros szettel (tudom, AXS), ha a Shimano meglépi akkor szerintem váltáni fogok. -
HollyBoni
veterán
válasz ZolkoW #166903 üzenetére
Shimano középcsapággyal össze tudnám rakni a SRAM kart ha szereznék egy hézagolót az egyik oldalra, de sajnos itt maga a csapágy előfeszítés nélküli design is ludas. Anno SRAM-ék, vagyis inkább a Truvativ beharangozta hogy ez mennyire jó ötlet, aztán most kijött a DUB, és ott van előfeszítés...
Nekem mechanikus kar van, itt a váltókar kinyomja a gumit.Én árhoz képest nem vagyok megelégedve vele.
SRAM tányért szerintem felesleges venni. Én is vettem anno, de vannak jóval olcsóbban amik hozzák ugyanazt a szintet. Ott van pl. a Superstar components.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Kéne kormányra/stucnira valami navigáció, mert nagyon unom mikor már századjára előveszem a telefont a zsebemből. Ha egy telót felrakok kormányra vagy stucnira, árthat terepen a folyamatos rázkódás, vagy ez totál hülyeség? Használt valaki hosszabb távon telót terepen?
Tök jó lenne valami kis bringás GPS computer, csak siralmas hogy egy Garmin 130 50-55 ezer, 32-ből pedig tudok venni újonnan egy Xiaomi Redmi 7A telót... Tudom, az akkuidő nem ugyanaz, de a telót biztos kapcsolgatnám, nem menne folyamatosan a képernyő. -
HollyBoni
veterán
válasz ZolkoW #166912 üzenetére
Rival 1 karra rámegy a direct mount is, eldobsz így egy pár felesleges csavart is, és bár nem néz ki gyárinak, de szerintem jobb mint mikor egy 4/5 karosnál látszik hogy nem gyári a tányér. Superstar-nál 38T a max direct mount tányérnál. Mondjuk most már úgy látom van 60 eur körül gyári Force/Rival tányér, én még olyan 85-ért vettem...
10-42-es XG1150 sor van.Lőttem egy képet, ha 2 fokozatot váltasz felfele a kazettán már így kifeszül a gumi. A szakadás pedig így néz ki. Nekem már 2 gumi is elszakadt. Bár úgy néz ki a szakadás nem megy tovább, de pl. most jó lenne kitiszítani a váltókar belsejét mert tiszta retek, de nem merem hátra hajtani a gumit.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166920 üzenetére
Ha már úgyis rendelsz vedd meg a 473 milist szerintem. Jobban megéri, meg nem árt ha van (ha mondjuk kiömlik, elcseszel valamit felrakásnál, kell havernak stb.). 25-ös gumiba egy olyan 40-50ml elég szvsz, de nincs kőbe vésve. A dobozon pl. 23-60mm-re 60-90 milit ír, más gyártó mást fog ajánlani. Több lötyi, több súly, de jobban tömíthet.
Stans jó, sokáig eláll. Stans és az Orange Seal a két legkedveltebb. Nekem még nem volt problémám Stans-szel.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Van valami ajánlott telefon tartó ami kormányszárra rögzül és terepen is megállja a helyét? A telóm egy Xiaomi Redmi 5A 5"-os kijelzővel, úgysincs hozzá konkrét tartó, szóval valami univerzális kéne. Ha magát a telót valami gumi/szilikon fogja az nem lenne rossz, hátha csillapítja egy picit a rezgéseket.
Topeak Omni RideCase-el esetleg valakinek tapasztalat? Egész pofás és nincs is elszállva az ára, csak az a tépőzáras rögzítés nem tetszik, de van hozzá elvileg villaszárra csavarozható is.
Esetleg Aliexpress/eBay-ről van valami olcsó de használható, vagy ezeket kerüljem inkább? -
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #166952 üzenetére
Gravel bicó földutakon meg ösvényeken, aszfalton. A tartó miatt nem aggódok, láttam többet is amivel montival ugráltak és bírta. Attól viszont tartok hogy a telefont megöli előbb utóbb a folyamatos rázkódás. De sajnos nem tudom rászánni magam hogy vegyek 50 ezerért egy bicós GPS computert, ami navigációként mutatna nekem egy vonalat egy kis monokróm kijelzőn, mikor manapság 30-ért tök jó telefonokat lehet kapni újonnan.
-
-
HollyBoni
veterán
-
HollyBoni
veterán
A chamois cream-et magyarul hogy hívják?
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #167374 üzenetére
Szerintem nem ugyanaz, vagy ezt ajánlanád helyette?
Nem értem, külföldi webshopokban legtöbbnél még külön chamois cream kategória is van, itthon viszont nem találok szinte semmit, de biztos én bénázok mert nem sikerül lefordítani.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #167384 üzenetére
Igen, az biztos hogy van egy millió féle. Gondoltam ezek a bringa "specifikusak" lehet mások, bár biztos nagy része marketing. Csak furcsa volt hogy itthoni bringás webshopokban nem találok.
-
HollyBoni
veterán
Dobogókőről Eszetromig (esetleg Dorog) tud valaki ajánlani egy útvonalat ami terepen megy, de lefele nem rázza ki a lelkem gravel bicón? Inkább csak Piliscsaba felé ismerem a környéket (de az már uncsi).
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #169688 üzenetére
Akkor én király vagyok, mikor 1x jöttem le terepen Dobogókőről akkor a térkép szerint csomó piroson nyomattam. De az önkínzás most nem hiányzik.
Amúgy itt ezek a jelzések hogy készülnek, hús vér emberkék jelölgetik be a színeket egyenként tapasztalat alapján? Minden beszínezett útnak elvileg a valóságban is léteznie kéne?[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #169691 üzenetére
Hmm. Az hogy mennyire lejt nem izgat. Inkább az érdekel hogy sima földút, sóderes út, vagy tiszta kő, szikla, gyökér, jó kis kimosott árkokkal meg lyukakkal.
Most nézegettem kicsit ezzel a térképpel az általam ismert utakat. Itt a jobb oldali földutakra pirosat ír. Jó meredek, de lazán fel és lementem rajtuk. Erre meg zöldet és kéket ír...
De azért köszi, próbálgatom.
Én főleg a túristautak tervezőjét használom. Itt töbször jártam már úgy hogy mind a 3 különböző térkép mutatott egy utat, de a valóságban már nem létezett.Szerk: Köszi a jelmagyarázatot, megkuksolom.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz INTELligent #169733 üzenetére
Bár most nincs káníkula, nyáron ezek kisebb esők hamar felszáradnak. Emlékszem pár hete volt egy felhőszakadás este, másnap reggel mentem terepre, és egy két pocsolyát leszámítva (amiket mindig ki tudtam kerülni) tökéletesek voltak az utak. Puha, tapadós, de nem elsüllyedős, leragadós.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz beleriand72 #169781 üzenetére
A kar rászorul a tengelyre amikor meghúzod a csavart, amikor lazítod akkor pedig lehúzza magát. A 10-est nem kell kicsavarni, csavard vissza, húzd meg. A kupak amin a 10-es van rajtamarad, és ahogy csavarodik ki a 8-as csavar, nekinyomódik a kupaknak, így lehúzza magát a hajtókar.
Nem kell semmi külön lehúzó, és ne is taposs rá (nekem is Rival 1 van).[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Hasaggymeg #169788 üzenetére
Mindkettőnek van előnye meg hátránya. A SRAM GXP-t leszedni annyi, hogy fogsz egy 8-as imbuszt, kilazítod és le is jön a kar. Felrakásnál csak meghúzod azt az 1db csavart is kész. 2 csavar helyett 1, és nem kell előfeszítést állítani, mert nincs. Egyiket sem atomfizika felrakni/leszedni, de a SRAM egy picit egyszerűbb és gyorsabb.
De sajnos ennek a design-nak az az egyik hátránya, hogy elég sz*rul bírják a SRAM GXP középrészek. A Shimano ebben mindenképp jobb, de már a SRAM is átállt egy új rendszerre (DUB), csak még az országúti/koskormányos szetteknél ha jól tudom csak az elektromos szettek használják (montin már ez a sztenderd SX szinten is). DUB-on már van előfeszítés állító gyűrű.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz bringasisti #169794 üzenetére
Nem kell se kalapács se rugdosás se ugrálás... No offense de ha még nyúltál GXP-hez, lehet nem kéne ilyen tippeket adni.
Lehúzza magát simán a hajtókar, csak kicsavarta a kupakot amit nem kellett volna. Ennyi a történet. -
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Vázra tud valaki ajánlani valamilyen átlátszó védő fóliát? Egy karbon vázat szeretnék megvédeni amikor felpakolom a bicót táskákkal (illetve az alsó cső alját is szeretném védeni kavics felverődéstől, ott ahol már vége van a gyári védő guminak). Az nem lenne hátrány ha esetleg nem jönnének fel a vázon lévő feliratok ha felszedem a fóliát...
Próbáltam keresni fóliát amit autókon használnak, de a találatok 90 százaléka csak olyan helyeket hoz ki ahol autókra raknak fel fóliát, magát a fóliát alig találom meg. Pl. néztem hogy a 3M csinál több fajtát, de sehol nem találok olyan helyet ahol meg is lehet venni őket.
Azt tudom hogy árulnak konkrét bicókhoz előre kivágott fólia szetteket, de én nem ilyet keresek.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Runner_fxr #204291 üzenetére
Itt nincs fent a bicóm, viszont easy-frame.com-on igen. 100 eur ott egy fullos szett, ami amúgy nem olyan vészes, csak nem terveztem fóliázni az egész bicót. Igazából csak az lenne fontos ahol érintkezik táskával (fejcső, felsőcső, teló crown), a többi rész annyira nem izgat. Meg ide majd kéne utánpótlás fólia is, mert tuti kopni fog.
-
HollyBoni
veterán
válasz FőDudu #204294 üzenetére
Oda elég, viszont felsőcsőre már nem, illetve fejcsőnél is több darabot kéne használnom. Ezen a két helyen lesznek táskák amik érintkeznek is a vázzal, ide kell elsősorban fólia.
Viszont van náluk normálisnak kinéző 1,5m széles festékvédő fólia, csak azt nem írják hogy matt vagy fényes, de rákérdezek. -
HollyBoni
veterán
válasz FőDudu #204296 üzenetére
Festékvédő/karosszéria fólia lenne az ideális, én úgy tudom ezeket mind nedvesen kell felvinni. Pl. a fentebb említett Ridewrap is nedvesen felrakós, és ezt kimondottan bringára árulják.
A bajom csak az hogy alig találok olyan helyeket ahol normális festékvédő/karosszéria fóliát árulnak (itthon...)Ez az amazonos dolog helicopter tape-ként csúfolt cucc, sokan használják bringán, de ez is csak 55mm széles. Nem elég.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Sorozatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Max
- Xbox Series X|S
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen routert?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen