-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #240139 üzenetére
Nem mondod. Pont bajai vagyok. Elnézek én is. De jó, hogy a FB ezt nem tolta az arcomba.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #240234 üzenetére
Nem kell finomkodni. Nekem is az ideiglenes acél városi bringám kormánya fent volt, mert a szerelők mániája itt, hogy városba mindenki egyenes háttal akar ülni (Cruiseren is tökig ki volt húzva az ékes szár). Hát én sosem akartam. Később építettem a jelenlegi biciklit, ezt rögtön lejjebb állítattam, de a szár még +17°-os volt. (Közben volt kormány csere (inkább minden lecserélődött apránként ) meg a szárt is cserélni kellett a befogó miatt, de mindkettő 17° volt). Később nézegettem és nem jött be így, lefordítottam -17°-ra és sokkal jobb lett. Tegnap cseréltem rövidebb stucnit (90 -> 70 mm) és sokkal agilisabb lett a kormányzás, már mentem a két nap alatt hosszabb távot. Most tökéletes a pozíció, nekem magától adódott, hogy minél lejjebb legyen a kormány. Ha még lejjebb akarom később akkor a villanyakból lesz vágva. Sosem fájt semmim, egyedül a kormány szélességén és a markolaton kellett változtatni. A KLS Token markolat jött be eddig a legjobban.
Ki kell tapasztalni, de aki nem mugli annak hosszú távon nem jön be az egyenes hátas póz. Főleg ha tempósan halad az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #240257 üzenetére
Az a baj, hogy egy olcsóbb alap gravel ugyanúgy nehéz, mint egy hasonló árú monti. Könnyű MTB meg még mindig előnyösebb, mert mindenhol elmegy. A koskormány terepen mennyire előnyös azt mindenki döntse el. Én városban jobban el tudom képzelni a gravelt, mert szélesebb a gumi, így szar úton komfortosabb. Csak a divat sok mindent felülír.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240267 üzenetére
Kiállva bringázást én írtam. Azóta gyakoroltam, így kevesébé terhelve a kereket ki szoktam mostmár állni.
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #240420 üzenetére
Én nem nagyon használom a lockot, mert szarok az utak, inkább mozogja ki. Több fokozatú HLO lockout van rajta azaz hidraulikus. Ez pedig csak egy olcsó Suntour XCM30 olajpatronos teló. Viszont amikor állítom be a kormánycsapágyat akkor szoktam zárni, hogy van-e kotyogás, de betonstabilan tartja, nem mozog sehová. Meglepő egy ilyen olcsó villától. Viszont nincs remote rajta a villa szárán van a tekerő.
Drágább teló viszont nekem ide az Alföldre fölösleges, ha tönkremegy akkor lesz helyette egy Toseek/TXM/Trifox 29" merev karbonvilla.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240451 üzenetére
Ismerős bicikliboltos pont most vett a kétmillió Forintos Merida ebike mellé (passz milyen fajta, nem láttam) egy olyan Cubeot, mint a tiéd. A felszereltségét most alakítja. Könnyű neki amikor áremelés elött bevásárolt a Shimano dolgokból. Nagyon jól néz ki élőben, pedig képen is jól fest, jobban szereti, mint az elektromost. Jó reklám is a bolt bejáratánál. Meridával összerúgta a port, így most Cubeot árul helyette. Merida kizárólagos forgalmazó volt, de sutyiban a városba adtak Meridákat a
KalobikenakBiketrendnek is. Mondjuk szerintem jobbak a Cubeok, így mindenki jól járt, több Cube van már a városban legalább (más nem árul). -
Fall-N
veterán
válasz flash- #240467 üzenetére
Vedd meg nyugodtan. Ha beszarik akkor felújítod fillérekből. Görgőzés alatt nem kap akkora nagy terhelést egyrészt, másrészt a kommersz olcsó agyak is elmennek azért sokáig.
Nekem amikor a fiam megszületett, érthető okokból nem volt sok keret biciklire. Egy régi acél noname olasz vázas biciklim volt 4 évig, abba vettem egy alap Koliken kerékszettet, abban kónuszos alu alap Assess agyak voltak. Szépen működtek négy évig, eladás előtt leszervizeltem, azóta is elégedetten használja az új tulaj. Pedig ez a szett 10ezer Ft volt újan és kibírta a 100 kilómat és a szar városi utakat. Egyszer kellett a 4 év alatt centrírozni, amúgy kutya baja volt. Beretta P20 duplafalú felnikkel volt fűzve gyárilag. Ha ez a kommersz szett ennyit kibírt, akkor nem hiszem, hogy az a Joytech ne bírná ki.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #240486 üzenetére
Igen ez a titka. Volt olyan bicikli ismerősnek, ami jópár évig nem kapott szervizt, de csak városban volt használta, így kutya baja nem lett az olcsó keréknek. Az olcsó agyakkal az a baj, hogy terepre nem megfelelő a porvédője, így könnyen belemegy a víz és a homok. A homok meg mint tudjuk szépen lassan szétkoptat mindent. De a gyártó sem oda szánja, a Tourney hivatalosan városi felszereltség. Az hogy a gyártó spórol nem a Shimano sara.
De ugyanez igaz szinte az összes csapágyra, ami fokozattan kaphatja az igénybevételt. Középtengely csapágyát is szét lehet cseszni, meg az integrált hajtóműjét is. Főleg ha balfék a tulaja és tényleg megkínálja magasnyomású mosóban.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240489 üzenetére
Tavaly év végi, 2022-es modell. Nem tudom könnyít-e rajta, neki könnyű a nettó áron beszerezni az alkatrészt meg van is rá pénze, jól megy a business. Bár azt mondta nem akar elszállni fölösleges irányba.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #240584 üzenetére
Ezt sosem értettem. Ha elesik az ember akkor a fékkar milyen szerencsétlen helyzetben tud leérni? Ha oldalra dől az ember akkor a pedál és a kormány vége kap ütést. Ha elfordul közben akkor a kerék előbb leér. Esetleg ha fejjel lefelé állna a bicikli úgy érne le. Én 6-8 Nm között 7-re húztam meg.
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #240725 üzenetére
Ha végig bowdenházban fut akkor ahhoz kell rögzíteni az újat és azzal áthúzni, ha csak bowden fut a vázban akkor a bowdent kell összekötni az újjal és azzal áthúzni. Hasonlóan szokták amúgy a villanyszerelők is a régi vezeték segítségével az újat áthúzni, (ha megfelelő a falban a csövezés).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #240761 üzenetére
Én még mindig azt mondom olcsóbb lett volna egy új megfelelő méretű vázra csere + új villa (A-Head miatt márcsak megérte volna). De még most sem késő az SPD után. Ezeken a fotókon (horror, kiég a szemem!) látszik, hogy extrém kicsi a váz. Mint amikor egy felnőtt
üláll egy BMX-en kábé. Az a 4-5 centi mínusz nem teljesen elég, ameddig égnek mered az állítható stucni.Én nem is értem, hogy lehet hosszabb távon menni vele, mint a sarki
kocsmabolt. Nekem az asszony 17"-os Crusier biciklje is kényelmetlen, ameddig a gyerkőcöt néha elviszem az óvodába (kábé 10 perc oda-vissza).[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #240765 üzenetére
Ezer éves elavult geometriájú, sárnehéz szénacélból. A menetes kormányszerkezet is gyenge és rugalmasabb sokkal egy alap 1 1/8"-os A-Headnél. Alkalmi rövid távokra alkalmas csak.
Ezzel nem is lenne gond, mert rövid távokat akármilyen vackon el lehet menni, de ő 30 km/h-s átlagot akar. Ezért is írtam, hogyha nem akar bukni az alkatrészekkel, akkor át kell építeni egy megfelelő modern vázba. Egyedül egy kínai karbonvilla kellene és már ezzel sokat fejlődne. Utána vehetne mellé akármilyen csoda outit/gravelt, de addig se ezen a kis vackon nyomorogna.
Egyébként a gyári kinézet is szörnyű. Sosem tetszettek a vízszintes felsővázas, menetes villás biciklik. Acélt is kénytelen kelletlen használtam régen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #240776 üzenetére
Azért a Shimano OptiSlick családja egyáltalán nem rossz. XTR-hez is azt ajánlja a Shimano és ha oda jó, akkor bárhová. Egyébként nekem jó tapasztalataim vannak az Acorral is és sokkal olcsóbb a Jagwire-nél.
andrisbandi: Teflon belsős bowdenháznál, ha teflon bevonatos a huzal akkor nem kell kenőanyag, csak a koszt szedi. Érdemes amúgy is teflonos bowdent venni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #240907 üzenetére
Lehet, én is rá gondoltam. De el tudom képzelni milyen csopperes tartásában biciklizhet a delikvens.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #240908 üzenetére
Ez se semmi! Jól ellen kell tartani, hogy ne csússzon be a felsőcsőre.
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #240909 üzenetére
Kinek? Mindenkinek ez az "általános" MTB. Egyébként azért jó, mert könnyű, egyszerű, kevesebb dolog tud elromlani rajta (nincs felfüggesztés csak elől, ha van) és letisztultabb kinézetű, könnyebb takarítani, nem kell felfüggesztést szervizelni, nem kopik a váz (jobb esetben). Súly az nem feltétlenül előny, mert manapság nem sokkal nehezebb egy fully.
Sokan azért szeretik, mert itt nem oldja meg a technika helyetted a terepakadályokat, itt van kihívás nem csak tank módjára átmegy mindenen. Extrémebb esetben valaki merev villát is rak (karbon) és még több kontrollt kíván a biciklistől.
Ezzel az erővel minek merev DH bicó, mert olyan is van.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #240979 üzenetére
Nem. Ezt úgy hivják, hogy placebo. Ahogy írták előttem el akartad hinni, hogy jobb a gumi, ezért jobban is tekertél. Azonos pulzus és Watt mellett ha jobbat mentél volna az lenne a valódi fejlődés. Megnéznéd mivel megy pár ember meglepődnél.
Egyébként mint minden sportnál, több tényező amin múlik a teljesítmény. A pihentség (alvás hossza és minősége), táplálkozás, időjárás (szél), motiváció (!). Leginkább az utóbbi számít.
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #240993 üzenetére
Persze, ez is jó dolog, az emberi az agynak meg kell ideológizálni, hogy "megérte" a kiadott pénzt. Bár én a realitás talaján fejlesztek csak. Az ember hajlamos túlfejleszteni valamit, ha érdekli és ez a hobbija. Én ezért is időben leálltam az otthon okosítással, mert egy idő után felesleges dolgokat is fejleszt az ember.
Például biciki terén megnéztem pár kalkulátort kerékcsere előtt és jelentéktelen előny lett volna egy 27.5"-os kerékcsere. Talán hozott volna 2-3 km/h-t. 29"-osra váltás hozott volna egy keveset, e semmi kedvem még új bringát venni (vagy vázat, villát + kerék, külső stb.). Főleg sz új szabványok miatt lehet új komplett bicikli lett volna (tapered villa, boost stb.,).
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #241015 üzenetére
Engem nem érdekel a szembeszél, így lett két utolsó rögzített kis köröm is átlag 20 km/h. Meg persze a csodálatos aszfalt minősége és egy-két helyen a forgalom is hozzásegített. De nem is az volt a cél, hogy nyélen menjek.
andrisbandi: Nekem sem tetszenek ezek a felfogatott zseblámpák. Amúgy sem szép szerintem egyik lámpa sem, de egy szükséges "rossz". De ezek a zseblámpa alakúakról mindig az "ezeröccá" Forintos kínai piaci bóvlik jutnak eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #241038 üzenetére
Elvileg igen, a közútkezelő dolga. Az más kérdés, hogy hány hét múlva lesz belőle valami.
jjeahh: Igen itt a funkció az elsődleges, nappal amúgy is leveszem a lámpát és zsebben van. Ez a Cateye ami nekem van, elmegy kategória. A Sigma Buster nekem sem tetszik. Egy telóra/villára rakható marcona lámpa talán tetszene, de olyat nem láttam még.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #241041 üzenetére
Itt a helyi Tescohoz vezető kis utcán két hónapig tartott még a szennyvízcső csere útán az 1,5 m- 2 m mély krátert megcsinálták. Körbetoszták sárga szalaggal azt mit számít ha sötétben valaki belesik. Mondjuk ez vidéki kis város - kis büdzsé - kis lopás a zsebbe a politikusoknak. Hiába cseszegették a városvezetést Facebookon nem lett gyorsabb a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #241047 üzenetére
Vagy az is lehet, hogy a Cateye féle műanyag-fém kompozitot használja a Sigma is.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #241073 üzenetére
Én is inkább ezt venném. Az az alap Decathlonos acél vézas, 1x8 MicroSHIFT váltással, V-fékekkel. Biztos nem venném meg.
Közben hajtást takarítottam. De utálom. Barbieri láncmosóval estem neki a láncnak, utána féktisztító és rongy a lánckerekekre elől, majd váltógörgők. Utána autómosó, már csak láncot kell kenni meg féket tisztítani ha megszáradt. Itt 24 fok van most, napsütéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241077 üzenetére
Én sem konkrétan erre a biciklire mondtam. Ott a BikeMag és a testbike apró. A legtöbb bicikli amúgy is átlagos magasságú embernek való, nem hiszem hogy a legtöbb ilyen 190 cm magas embernek való XL-es.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241095 üzenetére
Ne adjál ötleteket. Erről fog szólni akkor 10 hsz.
Én meg hogy megtakarítottam a hajtást 0 különbséget fedeztem fel, de legalább tovább bírják a kopó dolgok.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241098 üzenetére
Az biztos. Utálom ha koszos, de hosszú ideig esős az idő akkor meg nem tudom takarítani. Másik bosszantó dolog, hogy terep híján csak poros szokott lenni, amitől jó csúnya, főleg a sok fekete részen.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #241141 üzenetére
A keréken lévő súly hatványozottan fontosabb mint máshol. Most, hogy 220 g-ot valaki megérez az jó kérdés. Én a CST Salvo csere után megéreztem a majdnem fele akkora súlyú gumik cseréjét (kábé 1 kg összesen) ráadásul ballonosabb és szélesebb is lett az utód.
Viszont egy jobban hozzád passzoló váz/bicikli többet számítana. Márcsak a trekking hajtás helyetti outi hajtás miatt is.
Viszont nem szabad ennyire csak az adatokon pörögni. Én nem véletlenül nem vettem pulzus szenzort, mert rohadtul nem izgat. És ha magas akkor mi van? Súlyzós edzés közben is felmegy mégis hatalmas súlyokat megmozgat az ember. Biciklizés közben is érzi az ember hol a határ, bár én sosem köptem ki a tüdőm, pedig szoktam sprintelni. Nem is tudom, hogy lehet egyáltalán élvezni az egészet ha állandóan ezt figyelgeti az ember. Állandó teljesítmény kényszer ez. Ezért is jobb lehet terepen tekerni, mint állandóan a sebességet hajkurászni. Testbikeon is ki van égve pár 50+ csávó, hogy nem megy már úgy, mint 10-20 éve, pedig egy átlagos bringásnál sokkal jobban tolják. Mindegy majd elmúlik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #241208 üzenetére
Valahogy úgy. Normális váz vásárlással kellett volna kezdeni, ezzel szemben mindent lecserélt csak azt nem.
Egyébként hogy lehetne jobb eredményt elérni, "hogy komfortosabb az új kerék"? A sport nem a komfortról szól, vagy ha igen akkor nem kell teljesítményt elvárni.
-
Fall-N
veterán
válasz TheBigM #241213 üzenetére
Én nem sok reményt fűznék hozzá. Még egy gyenge pont egy olyan alkatrésznél, aminek stabilnak kell lennie. Az állítható stucnik is egy idő után kotyogóssá válnak mert kikopnak. Szerintem egy karbon szár többet érhet. De ha megfelelő a villa/teló akkor szerintem holt fölösleges.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #241221 üzenetére
Igen. Régen volt nekem is, a sok rezgés miatt a csavarnál kopik és oldalra kotyog.
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #241246 üzenetére
Ezt írjuk neki ezer éve. A sok fölösleges kör helyett kellett volna venni egy használt jó állapotú outit. Később vagy fejleszteni lehetett volna vagy venni még jobbat újan.
Az én XC MTB-m sem versenygép, de ha odalépek neki akkor tudok gyorsan is menni vele, de nem ez a cél. Főleg, hogy városban megyek leginkább, így a forgalom és a sok rossz út is akadályoz. De ha a sebesség lenne a lényeges, akkor outit építenék. Gondoltam rá régebben, de elvetettem az ötletet. Egyrészt sokkal drágább a megépítése, másrészt a rossz utakra nem lenne jó választás (Rengeteget dolgozik a teló a csodálatos utakon). Elég lenne nekem egy Csepel TorpedAL + 105 hajtás, de nem kell inkább.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #241291 üzenetére
Már múltkor is írtam, hogy a leghitványabb agy is lehet tartós, ha nem kap sarat és vizet. Csak városba elmegy a Tourney vagy bármilyen olcsó távolkeleti agy is. Egyedül a porvédelem, ami lényeges. Ha nehéz, saras terepen kell helytállni, akkor lesz a gond. Ettől függetlenül ha van rá keret érdemesebb minőségit venni, mert azzal még kevesebb a gond. Sőt egy meglévő kerékszettbe nem a világ pénze fűzni két minőségi ipari csapágyas agyat és a gond megoldva.
Szerintem az a gáz a Shimanoval, hogy nem kínálnak ipari csapágyas agyakat a Deore szinttől. Ennyire nem kéne ragaszkodni a kónuszos-golyós csapágyhoz.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #241298 üzenetére
Amúgy sem látom hosszú távon az értelmét. Ideiglenesen el tudom képzelni, hogy állítani kell a stucnin. Na de ha megvan a megfelelő pozíció, akkor mi a fenének tovább? Amúgy is a dizájnt kivéve (fordítva lesz a márkajelzés) az összeset meg lehet fordítani. Akkor kapásból lesz két állítási lehetőség. Pl. +7° vagy -7°. Nekem amúgy sem tetszenek külsőre sem és rövid változat sem nagyon van belőlük.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #241355 üzenetére
Már miért? Ha nyomatékkulcsot használsz nem nagyon tudod elrontani. Pressfit szívás de odafigyelve meg lehet oldani. Ott szokták elrontani, hogy nem tartanak ellen és ki tud mozdulni a hézagoló adapter.
Mézga Aladár: Nem konkrétan az összes Shimano agyra értettem, bár azért vannak jobbak.
Friczy: Az ékes az más, de szerencsére kihalóban van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #241406 üzenetére
450 elég régi, ahogy a 330 is. A 320 és a 420 ajánlottabb. Vagy ha több a büdzsé akkor esetleg S500.
jilian: Én autómosóba viszem, óvatosan lecsapatom vízzel, majd ha megszáradt, akkor hajtás tisztítás otthon. Van Barbieri láncmosó dobozom azzal kétszer vagy háromszor cserélek szert és átpörgetem. Majd jöhet a féktisztítós váltógörgő tisztítás, majd ugyanígy a hajtóműjé. A rongyra fújom a sprayt nem közvetlenül a váltóra, hajtómű lánctányérnál meg mehet rá, majd szépen lejön a trutyi. Ha van patentszem, akkor érdemes leszedni a láncot, így nem lesz útba, meg nem kell rakosgatni a láncot a tányérok között (ha nem 1x a hajtás).
Autómosóba a fő lényeg, hogy mindig a tárcsák oldaláról mosunk, hogy ne csapassuk rá az olajat a hajtás oldaláról a tárcsára és a betétekre! Másik lényeges, hogy felülről ferdén menjen a vízsugár, úgy nem jut be a csapágyakba. Teleszkóp és üléscsőt érdemes kihagyni, azt inkébb kézzel tisztítani. Ha bejut oda a víz, csak bajt okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Megkérdeztem pár nagyobb bringaboltot, hogy ők mivel szokták takarítani a gépeket és ők is a féktisztítót ajánlották. Én is azt használom. Az a marha nagy előnye, hogy leoldja az olajat, zsírt, koszt és nyom nélkül szárad szinte azonnal utána. A mosogatószert ezért sem használom. A héten kedden én is alaposan hajtóművet takarítottam, teljesen tisztára tudtam vele takarítani a hajtóművet. Ráfújtam a fogakra és rögtön folyt le a zsíros kosz.
-
Fall-N
veterán
válasz Angie™ #241452 üzenetére
Ezt csak az első lánctányérokra használom, mármint a féktisztítót. Nem megy bele, mert ilyen csőrős kiképzésű a flakon így egy pontra irányul a permet. Alatta meg ott a rongy így felfogja.
Ha a kazettát kell takarítani, akkor kiszedem a kereket és leszedem a kazettatestről a sort. A sorhoz hozzáférve már lehet takarítani bármivel.
ivana: Akcióban vettem még tavaly a nagy kiszerelésű flakonokat, de elég sokáig elég egy flakon. Ha elfogy akkor veszek isopropylt, az is ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs