-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222399 üzenetére
Profi leírás! Köszönjük! Nagyon hasznos
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222521 üzenetére
Elmentettem azt a hsz-edet könyvjelzőnek a bringás könyvjelző mappámba, ha kell megtaláljam, ne akkor keljen keresnem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére
A váz anyaghasználat nagyon sokrétű dolog, úgy látom ebben talán a többség egyetért.
A karbonnál ott vannak a jjeahh által említett anyag minőségű osztályok, viszont az igazi tudomány és mérnöki munka csak ez után kezdődik: a szövet iránya és anna kombinációi az egymásra épülő rétegekben, falvastagság és persze a forma folyamatos változatossága. Ezek az utóbbi faktorok azok amik miatt lehet a kínai karbon akár t300 vagy t1000, a beletett pontos mérnöki munkát csak a drága vázak hordozzák magukban. Ebből meg adódik is, hogy egy igazán komoly váz az 4000€ és annak max a crash replacement-es kedvezménnyel lehet 2000€ környékén hozzájutni az eredeti tulajnak.
Mindezen felül behozok egy zavaró információt is a képbe, amivel jó magam is nehezen jutok dűlőre. Adott az, hogy a jó karbon vázakat nagyon jól kitalálják és sokoldalú, pontosan tervezhető erősségre, torzióra, regzés csillapításra, aki ment már karbon vázzal egy alu után azt tudja és már érezte a különbséget.
Ehhez képest a karbon technológiájára nagyon büszke Specialized a nagy versenyre szánt és a gyári csapat által is használt Demo DH versenygéket aluból készíti. A versenyzők ízlése szerint a karbon verzió túl merev volt (pedig ez pont megoldható lenne), így bizonyos frekvenciák csillapításában az általuk tervezett alu forma valamiért jobb nekik. A súly annyira nem érdekes, mert a picit nagyobb rugózott tömeg a lefelében még több stabilitást is tud nyújtani, igaz akár lehet kevésbé agilis (ráfoghatjuk), de a cél a lényeg a stabilitás némi növelése volt a cél a nagy sebességű modorn world cup pályákon. Ha jobb fordulékonyság kell egy szűkebb pályán, akkor hátra beraknak egy 27,5-ös kereket a 29 helyett és mennek mullet felállással.
Cserébe demo-kat freeride ugrálós felhasználásra nem nagyon látni.Hogy ebből mi a tanulság? Talán annyit tudok levonni hogy a cél pontos meghatározásával lehet talán a megfelelő vázat összerakni, amire több anyag is alkalmas lehet, a varázslat pedig a mérnökök kezébe van és egy jó váz viszont anyagtól függetlenül drága lesz.
szerk... UI: még annyit hozzáfűznék, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindenki csak drága vázat és bringát vegyen. A drága váz annak való, aki tudja hogy, miért és mire van szüksége, tisztában van azzal, hogy milyen többletet vár el a drágább váztól, ebből adódóan egy tapasztalt bringás.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #222820 üzenetére
Ugyan nem bringa és ez valami noname tag lehet, így legfeljebb ötletem van arra, mit érdemes megpróbálni. Egyrészt a gyári ajánlást engedjétek el. Fújjátok a pozitív és a negatív kamrát azonos nyomásra (nekünk ugye erre van automata kiegyenlítő megoldás a bringákon) és természetesen a megadottól alacsonyabb értékre, hogy lengyen annak is beülése. Egy aszfalton használt felfüggesztés esetében mivel kátyuk vannak, tehát betoló erővel szemben több a kirugózandó, így praktikusan 50-70% közötti beülést érdemes beállítani (autóknál is ez az egyik fő különbség egy murva és egy aszfalt setup között, az oka és célja meg egyértelmű). Először kezdeni egy 80/80psi-vel és ha kell lejjebb menni, amíg értelmes beülése lesz.
Kérdés, hogy van-e rajta bármiféle kompresszió, lock és rebound? -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #222887 üzenetére
Ha eleresztem a féket, nincs időm kikerülni a köveket és eldobnak. Szerintem lassú a reakcióm, vagy túl kezdő vagyok még ehhez és még nincs meg hozzá a technikám.
Azért érzed az ereszkedést bizonytalannak, mert valóban nincs meg hozzá a technikád, közben a megoldásban más felé kell gondolkozni, mint a reakcióidő és a kerülgetés. Amikor gyorsan mész lefelé, akkor azt el kell engedni, hogy kikerüld a köveket főleg egy laza talajon, ami nem tart oldal irányba, egyszerűen át kell menni rajtuk. Egyrészt a sebesség stabilizál, csak aki ezt nem tapasztalta még azt nehéz elhinni, mert félelmetes belegondolni, hogy még sokkal gyorsabban kell ereszteni ahhoz, hogy működjön.
Másrészt neked mint rider a kerülgetés helyett arra kell készülnöd, hogy a köveket te a kezeddel, lábaddan az ütemnek megfelelően kimozogd, engedni kell a bringát mozogni magad alatt. Akármekkora is a rugóút a nagy rugóutas gépekkel is ki kell mozogni a köveket, aki mereven áll a gépen az csak pattog össze vissza és előbb utóbb elesik.
Ezt a kimozgás mozdulatsort pedig a legjobban, legkoncentráltabban és biztonságosabban egy pumpa pályán lehet megtanulni és begyakorolni. Nagyon sok pumpálás gyakorlás kell hozzá. Neked a merev géppel ez a technika kiemelten fontos, a pumpa pályán pedig előnyben vagy, mert a merev gép hatékonyabban mozgatható egy ilyen pályán.A pumpa pálya használatának és a technika elsajátításának minden montisnak egy kötelező elemnek kéne lennie.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #223035 üzenetére
Erre utaltam a pumpa mozgással. Ha tehermentesíted a bringa elejét a kőre ráhajtáskor, akkor nem tudja megdobni a kerekedet, se kifordulni nem fog, majd a mozdulatot a kő után lenyomod a bringa elejét és folytatva a hátsónál ütemben azt tehermentesíted, akkor szó szerint átfolysz a kövön, vagy felette. Ha van hely mögötte, akkor meg át lehet bunnyzni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #223043 üzenetére
Jujjj, ennyi pénzért vajon mi férhetett ebbe bele? Mondjuk a csillapítás típusára a "friction" (súrlódásos) alapú sokmindenre magyarázat lehet, miért indul meg olyan nehezen.
Egy tagnap a tömítés szervíz szettje drágább ettől.A nyomásokkal még próbálhattok játszani, amit írtam. Meg a tömítések idővel azért némileg bekopik és változik a mozgása minden tagnak a friss állapothoz képest.
-
sebgutkopf
őstag
Látom mindenki bringázik és túrázik, nagyon jól teszitek. A múlt héte nekem is végig bringázással telt, viszont mivel szezon van, most se itthon voltam. Lábas - kormányos képet ugyan nem tudok mutatni, hoztam viszont helyette egy rövid videót a szerintem legélvezetesebb pályáról. Ez még egy első napos szokós és bakizást is tartalmazó felvétel, a méretek itt is látszanak. Azt bánom, hogy utolsó nap nem vittem magammal gopro-t, mert reggelig esett az eső sok jóra nem számítottam, ennek ellenére a legjobb nap lett belőle, akkorra már összeállt a tökéletes klasszikus vonat és a pálya végén sem nem remegett kezem lábam.
Íme [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz evo87 #223854 üzenetére
Ahogy nő a tárcsák átmérője, ha nem lesz vastagabb maga a tárcsa az a merevség rovására megy. A shimano tárcsák nem a legmerevebbek és jellemzően elég vékonyak, más gyártóknál már vannak 2 és 2,3mm vastag tárcsák is a nagyobb méretkategóriákban. Erre nem feltétlen van szükséged. Még ami okozhatja, ha 9mm gyorsszáras tengelyed van, annak rögzítési pontjai a kanyarban tudnak annyit torzulni, hogy beleérjen. Meg persze a sasszeges betét rögzítés is tud zörögni, csörögni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #223932 üzenetére
Nekem a maxxis vonalon a konkrét értékek nagyon hasznosak. A felépítést azt ismertem a 3c-nél, de csak számok nélkül. Így már azt is értem miért a maxxterra jön be a legjobban tapadás - tartósság vonatkozásban és a szélső bütyköket nyomogatva miért nem érzek különbséget a terra és grip széle között kézzel, ellenben a szélső bütykök mindkettőn nagyjából hasonló mértékben degradálódnak és az érdemi különbség középen van gördülés és fékezéstől való kopás során.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #224073 üzenetére
A mostani eurobike-on elég erősen kirajzolódnak a mostanában aktuális fejlesztési trendek. A furcsa koncepciókon túl, minden vagy az elektromos bringákról szól, vagy egyéb elektromos kütyük, amivel akár az ebike-ok vagy az analógok kezdenek egyre több akkut igényelni.
A két nagy gurítás most úgyis az abs és a shimano féle automata váltó (bónusz a simino kínai stand , minek új nevet kitalálni, ha lehet hajazni egy már jól bejáratottra).
Mindegyik esetében meg lehet találni azt a felhasználást ahol van értelme és lehet létjogosultsága.
Commuter vonalon meg egyre több a szíjhajtás, amit mtb-re egyelőre nem tudnak műszakilag sikeresen adaptálni.ABS is érdekes sztori bár itt még vannak nekem nyitott kérdések. A legtöbb felhasználásnál jó lehet, míg mtb vonalon viszont még nekem nem teljesen tiszta. Elsősorban a lejtő orientáltabb felhasználások esetében nem tudom hogyan tud megfelelni a felhasználási igényeknek.
Első keréken még rendben, hasznos lehet, hátul viszont biztosan nem kell, azzal szándékosan pakoljuk, helyezzük a gép hátulják, mint a drift autók a kézifékkel, kell a blokkolás mint funkció. A szenzorok viszont nézik a két kerék fordulatszám különbségét és arra is támaszkodik. Amikor a hátsó blokkol akár csak részlegesen, akkor egy megcsúszó első keréknek nem lesz fordulatszám különbsége a hátsóhoz képest, vagy nem olyan, mint amit keres így hogyan ismeri fel a blokkolást a rendszer?
Egy másik extrém eset, amikor ugrat a rider és úgy érzi túl magasan van a levegőben a bringa eleje, de súlyponttal már nem lehet eléggé lenyomni az érkezőre, ilyenkor a hátsó féket meghúzva a forgó kereket blokkolva annak perdületi energiáját átadja a váznak (nyilván lassabban a tömegkülönbség miatt), ez pedig lehetővé teszi, hogy a hátsó fékkel a bringa elejét a levegőben (jól időzítve) lehozzam pont oda ahova akarom és a kívánt sorrendben érkezzenek a kereket, ezzel a bringának a legkisebb terhelést okozva. Ezzel mit kezd az abs, vagy dobálja majd a hibakódokat mint az autók a teljesítmény mérő padon? -
sebgutkopf
őstag
válasz parandroid #224101 üzenetére
Nem vagyok kint, csak figyelem a bejelentéseket és elég sajtós van kint, hogy özönlenek youtube-on is az infók, videó beszámolók.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #224102 üzenetére
Te is érzed a felhasználás szerint eltérő szükségletet.
Verseny autó téma ugyan itt off, de elmondom, hogy a hardwer benne van, viszont annak intenzitása állítható, illetve egy rally autó esetében útfelület függően más programot használnak. Illetve rally-ban külön körös hidrós kézifék van hátra (ami működésekor a központi difinek is oldania kell, tehát nem egyszerű technikák) míg bringán nekünk nincs 3 külön fékkar. -
sebgutkopf
őstag
válasz Gaben92 #224104 üzenetére
Ezek a számomra nyitott kérdések, szeretem érteni, hogyan működnek a dolgok. A bejelentés körüli sajtó anyagok meg sose olyan részletesek, hogy választ adnának kevésbé konvencionális felhasználás kérdéseire.
Majd az lesz a következő hullám, amikor tesztbringákról valós tapasztalatokról számolnak be a bringás sajtóban.De tök jó, hogy te értesz az ilyen dolgokhoz és rávilágítasz, hogy nem lehetetlenek az igények, máshol is előfordul.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224106 üzenetére
Egyetértek, a gearbox + motor egyben és szíj az aminen van jövője az agyváltót hagyjuk meg a commuter gépeknek. Viszont ezek még mindig nehezek és több a hajtási veszteség a kívánatosnál, amit az ebike koncepció kompenzál némi többlet fogyasztás árán.
Akksit meg ne is mond, pont ahogy írod. Ha nincs új, jobb akku technológia 35-ig tömeggyártásban, akkor az EU egy laza öntökönszúrást hajtott végre, már most kevés van az akkukhoz szükséges anyagokból a földön és még fel se futott igazán az igény nagy mennyiségben az akksikra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #224164 üzenetére
Jobbulást!
Ezek elég hosszú pedálnyomok. Viszont ne add fel! Találd meg az okát, miért csúsztál le a pedálról (rossz lábpozi, nem rugóztál te eleget érkezéskor, testtartás, egyéb technikai hiányosság), aztán javítsd ki!Legutóbbi parkozásomkor egy elég balf@sz sztorival vertem le a sípcsontomat, nem nagy helyen, de valami eret érhetett, mert nagyon nehezen órákkal később állt el a vér szivárgása. Már lejöttem pályáról és nap végén kicsit gyakorlásnak bagjump-oltam. Aztán egy ferdébb ékrezéskor kiderült, hogy a zsák ékrező sokkal csúszösabb mint a föld, így elcsúsztam és ahogy dobtam el a bringát az kicsit visszapattant és a hajtókar/pedál bosszút állt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224115 üzenetére
A nagyobb márkák még valamiért nem haraptak rá erre a pinionra. Inkább a kisebb feltörekvő, figyelmet magára felhívni próbálók nyitottabbak erre. Csak feltételezni tudom, hogy egy egy komolyabb gyártó csak akkor adaptál ilyen megoldást, ha meg van győződve róla, hogy a működés és felhasználás a gyártótól elvárt színvonalba bele illeszkedik és kellően kiforrott. Egyszer csak eljön ennek az ideje is.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #224275 üzenetére
A külön váz az talán nem olyan komoly gond, mert az összes ebike motorhoz külön váz kell. Ráadásul amikor egy gyártó elköteleződik egy motor mellett, akkor ott egy darabig ki is tart pont a váz, súlypont, felfogatási pontok stb... háromszögben, annyira nem ugrálnak. Ezért valóban egy kérdés az, hogy még nem látják idejét, hogy vázat és felfogatási pontot ehhez igazítsák főleg milyen motorral lehet párosítani, amelyiknek megfelelő supportja is van minden országban.
Hatékonyság: jól látod a 90% ugyan már elég jól hangzik (volt ez rosszabb), de ahhoz már elég, hogy agalóg gépen nem elég egy lánchajtásos rendszerhez képst. Ebike-on még ez lehet nézni, de talán ott se mindegy még, hogy -10% hatótáv, annyira még nem vagyok ott a hatótáv kánaánban, hogy ennyit el lehessen dobálni. Vagy jobb akksik kellenek olyan súllyal és hatótávval, amik esetében ez a veszteség belefér.Másrészt minél gravity fókuszosabb egy gép annál kevésbé lényeges a hatékonyság és a súly se fáj annyira. Ellenben az egy akksival megtehető szintkülönbség méterek azok felhasználói oldalon nagyon is számítanak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224276 üzenetére
Ahogy nézem a bringa árakat és mennyiért miket vesznek az emberek, egyre erősebb az az érzésem, hogy nem az ár a gátló tényező. Elképesztő pénzeket hajlandóak kifizetni bringákért, még analóg vonalon is úgy röpködnek a 10-14k €-os gépek, hogy csak pislogok mint hal a szatyorban. Lényegében ott tartunk, hogy a csúcs ebike egy árban van a csúcs analóggal, de az ebike-ban ugyanannyi pénzért legalább motor és akksi is van.
Közben meg mindent villanyosítanak az addig konnektor független analóg gépeken is.Nagy gurrantás az lenne, ha valaki egy olyan gépet építene pinion köré, amit be is neveznek egy EWS E sorozatra gyári csapatként.
-
sebgutkopf
őstag
válasz zsocy #224324 üzenetére
Azok teszik a dolgukat, és nagy meglepetéseket nem okoznak.
Le tudom írni, hogy már annyit mentem a digitális santa cruz-al, hogy egy láncot elkoptattam és feltettem az újat, most adtam be a fox38-at a kötelező nagyszervizre, mert már annyit mentem vele 7 hónap alatt és tele vagyok a jobbnál jobb menetek élményével.
Ha meg már érdekesség akkor megemlítem, hogy azért nem hülyék az amcsik: az, hogy a fő forgáspontok csapágyaihoz zsírzó csatorna van kialakítva és a karbon tagokat összekötő linken ott a zsírzó szem, baromi jó dolog, mert szépen 3 havonta kap friss zsírt a csapágyazás, egyszerűen otthon elvégezhető és nem kell agyon aggódni a forgáspontok kérdését. Sőt nekik az is eszükbe jutott, hogy csapágy az alu elemekbe van betolva a karbonba sehol nincs semmi bepréselve.
A minap pedig megállapítottam, hogy mennyire másként kopik az analóg és a digitális gépen a gumi. Az analóg gépet most már szinte csak parkban nasználom és a kövesebb sziklás talaj miatt inkább hegyesen sérül és darabok szakadnak ki a gumiból, míg a digitális gépen az érdemi tekerési távolságok miatt klasszikus értelemben vett kopás történik, rövidül a minta, kerekebbek az élei a bütyköknek. Ami viszont közös, hogy a kemény kanyarodások miatt a szélsó bütykök sorának a tövét mindenhol megviseli az erős deformáció.
A kettős birnga élet egyik érdekessége még az, amikor váltok analóg irányba, először mindig az lep meg, hogy megtekerem a bringát, akár kiállva és érzésre annyira sokáig tart felgyorsítani, ami miatt még keményebben akarom tekerni, hogy történjen már valami. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #224340 üzenetére
Még egy tipp: a sebesség a barátod, nem csak stabilizál, de ha nagy szintkülönbség van akkor a nagyobb sebességgel érkezésnél egy jó részét kigurulod nem csak függőlegesen dolgozik a felfüggesztés és a lábad, nem állsz meg, hanem vízszintes mozgási energiává átvihető részben. A bringa is meghálálja, ha ügyesen terheli és tehermentesíti az ember.
Amikor 2 hete dokumentáltan is nagyon túlugrottam egy ugrót Leogangban ott ahogy elfogyott alólam az érkező rámpa (eldobó 2m magas, ugrás további magassága még 2m és közben a lejtés miatt a pálya esése) kb 5m magasról csapódtam be. Nem voltam benne biztos a levegőben, hogy sikerülni fog, de megfogtam. Felkoppantottam a bringát elől hátul (180/170 mozgás), kezem lábam dolgozott, de ha nem annyival megyek akkor tuti ráomlok a gépre és zakó, a 40kmh+ tempó is segített.
Külön sípcsontvédőt én se használok. Az tényleg a pedál ellen van, normál esésnél a térdvédőnek van dolga. Térdvédő nélkül érdekes módon már szinte meztelennek érzem magam és a használata sok önbizalmat ad. Illetve ahogy egyre veszélyesebb pályákon egyre jobban öltözöm be a többi védőfelszerelés pont kompenzálja fejben a félelmet, amit a pálya jelent és amint ez már elmúlik gondolva arra, hogy egy esés le tud olyan borzasztó lenni, akkor már görcsölés nélkül kellően lazán megyek és pont ezért sikerül. Tiszta pszichológia
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Friczy #224354 üzenetére
Már csak az nem fér be a fejecskémbe, hogy mindenki ismeri a kresz hiányosságát és már legalább 5 éve erről van szó, hogy ki kell egészíteni, meg rendezni kell és évente egyszer meg is jelenik egy 2 soros mondat, amit megfelel az uniós átlag szamélynak is, állítólag 1-2 hónap múlva beraknak a törvénybe, aztán mégse. Tavaly november - decemberben is már cikkeztek róla itt van vége a megoldás szabály. Senki se ágált, nem vitatkozott a tervezett szöveggel, mindenki annyit mond, hogy végre, aztán ismét a nagy semmi.
Vajon miért olyan nehéz azt a 2 nyamvadt sort betenni a KRESZbe?
Ennyire leköti őket a .... hagyjuk. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #224385 üzenetére
Nappali az még kényesebb dolog, le a kalappal, hogy sikerült!
Asszony szerint: A montik állandóan koszosak, ha más nem a kereke az, és eleve minek "szerelem" szeirnte állandóan csak koszolok, olaj, zsír, lehull róla valami. Mi bajuk van, hogy állandóan szerelni kell.
Elmondtam, hogy itthon van karbantartás a pályára bingázni megyek nem szerelni, a gép minidig legyen patent és kompromisszummentesen bevetésre kész. Már nem mondja, de tudom mit gondol. -
sebgutkopf
őstag
Hétvégi tubeless defekt szerelős tapasztalat.
Nálam megszokott módon sose a sima szúrt defektek játszanak (ha van is azt nem veszem észre), mindig vagy kő kivágja, vagy kanyarban terhelve fékkel kombinálva leszakít egy kő egy bügyköt félig és nyílik a gumi, a lényeg, hogy ezeket még a leg hiper szuperebb tej sem tudta eddig megfogni még elég kis lyuk esetén sem.
Ilyenkor próbáltam beletenni a kis kukacokat, de érdemi nyomást, és a nap hátralévő részben a terhelést kapva azzal se tudnak megtartani.Kerestem erre a megoldást és nézegettem, hogy autók esetében hogyan javítják és elvi síkon hasonló elv szerint működő, szememben professzionálisabb megoldást vettem és most azt vetettem be. Ez tény nem 5 másodperces gyorsjavítás, visznt végleges és nem is bonyolultabb. Korábban mindig is gyanús volt, hogy betolja az ember a kukacot és a többit majd a tej elintézi, hát nem intézte el ha kényes helyen van a lyuk/vágás és az mozog is.
A rendes és végleges javításnak része a gumi megfelelő pótlása és vulkanizálása. Egy olyan javító szettet használtam, amelynek a fekete kukaca extrém ragacsos (az ujjamhoz is hozzátapad már hozzá érve) és a benyomó mellett tartozik hozzá a vulkanizáló ragasztó, amit rá kell kenni a kukacra és úgy betolni. Váram pár percet, levágtam a fölös kiálló részt, beültem a felvonóba, addig is még száradt, majd a felső állomáson az ott lévő pumpával rendes nyomást toltam bele és kész
A bikepark napom meg volt mentve, nem kellett ráfújni, izgulni, néha megtapogattam, a nap végén már azt se láttam hol javítottam, és végre megvan a valódi megoldás, ami működik.
A termék gyártója pedig kimondottan meglepő, mert nem gumi és kiegészítőkkel foglalkoznak, mégis profi szettet adnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #226423 üzenetére
Arra jutottam, hogy ilyen ragasztót, amit linkeltél érdemes külön is beszerezni, mert szerintem az kevesebb javításra elég, mint a szetthez járó 10 kukac és 1 db vulkanizáló ragacs.
Na igen, ami bringás az mindig 3x annyiba kerül, mert hobbi. Ez az autós kimondottan jó ötlet!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #226425 üzenetére
Neeeem is! Hátul már 1,8 bar-al futok, különben felütném állandóan a felnit, vagy kivágná a gumit a felni.
Amit viszont az autós szettnél is írnak, hogy száradási idő 15-30 perc abban van valami. Szerintem olyan 20 percet minimum hagytam én is száradni összesen, ezért se fújtam fel a kocsi mellett, hanem még a felvonóban töltött idő is hozzá tudott adódni.
Linkeltem feljebb. -
sebgutkopf
őstag
válasz FeRRaR1 #226474 üzenetére
Szintén kedvelem a csatornájukat, főleg a bringa teszteket és összehasonlító teszteket. Külön foglalkoznak azzal, hogy elmondják kinek ajánlanak egy bringát, milyen felhasználásra és ami külön dícséretes, milyen tudásszintű rider-nek.
Nagyon nem mindegy, hogy egy bringa ki alatt működik jól, még egy közepes tudású embernek is egy enduro versenyre és versenyzőkre hangolt bringa platformja nagyon kemény lesz és kisebb sebességnél csak bukdácsol vele, ha nem tudja rendesen büntetni. Valamelyiknél elmondják, hogy nagyobb súlyú ridernek ideális, vagy épp kezdőnek és egy magasabb tudású számára már unalmas azzal menni, stb... -
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #226492 üzenetére
Őszintén szólva én azt se értem, hogy outin egyáltalán hogyan tud működni a tubeless?
Még vágás nélkül egy sima szúrást a tej azokkal a nyomásokkal szerintem nem tud megfogni és megtartani, ott valami jelentősebb nyomás vesztésnek be kell állnia (MTB tapasztalat alapján).
Javítani persze az outi tubeless-t rendszert is lehet, viszont arra nem a kukacos megoldás való, hanem ez a belső folt: [link]
Az észre se veszem a defektet a tejjel témát viszont továbbra se értem, szerintem az szépen lebugyborékol 1,5 barra, mire ténylegesen tömíteni tud. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #226499 üzenetére
Szintén egy számomra érhetetlen dolog, amit néhány gyártó rendszeresen eljátszik. Itt egy 1,2 millás bringa, amin a hajtás váltás mind gx, de a szarrágás oltárán áldozva és nehogy már teljes legyen a vevő mosolya spórolni akarnak 3 eFt-ot (bruttó 27% kisker ár különbség) és feldobmak rá egy NX láncot, ami hamarabb kopik el mint a gx.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #226524 üzenetére
Egy javaslat: villa gyári száma alapján megnézni hogyan van hangolva és ha van benne több légkamra csökkentő token, akkor abból egyet kivehetsz és akkor végig fogja mozogni a rugóutat, esetleg picit nagyobb nyomás is belefér a 70psi-nél.
RS-nál a légkamrát felül egy kazetta leszedő kulccsal lehet lecsavarni (levegő leeresztés után), ami nem egy nagy mutatvány. Érdemes kísérletezni vele. -
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #226540 üzenetére
Outi defektnél a nyomásvesztés ekkora bar mellett még gyorsabban is aktiválja a tejet, így simán meg lehet úszni szerintem nagy veszteség nélkül.
Ezt nem tudtam. Mondjuk szúrásos defektem vagy nincs, vagy sose vettem észre, amikor sérül a gumi, ott viszont nálam a tej nagyon nem működik. Nem hogy 5mm-t nem képes megfogni, de kisebbeket se, főleg ha az egyik oldalsó bütyök töve sérül. Már bosszankodtam rajta és több féle tejet kipróbáltam, de csodákra egyik se képes, a kék bontrager se. Most volt az első alkalom, hogy már rendelkeztem ezzel a kukaccal, amihez vulkanizálós ragacsot is adtak, egyben az első alkalom, hogy annyira sikeres volt a javítás, hogy folytatni tudtam a bringázást és nem csak az autóig értem le folyamatosan csökkenő nyomással.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #226622 üzenetére
Egyik srác nagy parkozós DH gépen ilyet használ, mert szereti. Én lestem, hogy miért nem code-ot, ami erősebb házon belül az a dh strapa fék, de ha azt szereti akkor azt szereti, láthatóan meg tud vele állni.
Ha a fogáspont, fékkar érzet rendben van, akkor nem érdemes légtelenítésig menni. Betét komponens, hogyan volt használva, tárcsa, felüvegesedett-e stb...
Illetve mivel ízlésre a shimano és és sram fék nagyon más világ, ettől ne azt várd, hogy éppen hozzáérve a karhoz fejre álljál, ahhoz több fékerőt kell adni, erről szól az adagolhatóság, hogy nem csak a végállások léteznek. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #226626 üzenetére
Ha nincs túltöltve a rendszer fékfolyadékkal, akkor lehet.
Lomha dugattyú: úgyan úgy működik annyi, hogy itt egy 4mm-es imbusz fér be a féknyeregbe, amire kit tudod tolni a dugattyúkat, megpucol, visszanyom, párszor ismétel és kész. Ha teszel rá fékfolyadékot, akkor nyilván csak a sajátját, tehát dot-ot. Sokat nem szabad használni, mert akkor a memrán nem húzza vissza dugattyút, hanem túl könnyen kicsúszik és nagyon közel lesz a betét a tárcsához.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gulupeti #227157 üzenetére
Mindkét fék ugyanezt csinálja, vagy csak az első, vagy hátsó?
10 évvel ezelőtt nekem is volt ilyen fék a bringámon gyárilag és az első csinált egy idő után ilyet, mint amit te írtál. Nem értettem a szennyeződés okát, de végül kiderült, hogy a féktestből szivárgott a fékolaj és az került a betétre és tárcsára, de nagyon kis mennyiségben így nehéz volt lebuktatni. Nem kezdtem el szerelgetni, kapott egy jobb és magasabb szériás féket (akkor még szintén shimano) a bringa.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gulupeti #227182 üzenetére
Egyetértek veled a tárcsa csere az tök felesleges kiadás volt. A tárcsát lehet tisztítani, újra csiszolni stb... míg a betét magába tudja szívni a szennyeződést és az valóban konstans baj forrás lehet.
Az, hogy a szerelő szerint nem folyhat a féktest háááát... hagyjuk. Szivárgás lehet a kábel, féktest bekötésnél (akár egy nem egyenesen vágott fékkábel), de akár a dugattyúk mellett is jöhet ki folyadék, ha a membrán sérült, vagy nem jól illeszkedik. Végső soron pedig maga a féktest két egymástól külön fémből áll, ami illesztése mentén is ugyan valószerűtlen, de ami illesztés az mind lehetséges hibaforrás.A végleges megoldást és nyugalmat a leggyorsabban a fékek kicserélésével tudod elérni, aminek költség vonzata van, ellenben attól nem kell félni, hogy tovább locsolsz pénzt egy olyan fékbe, ami utána vagy jó lesz vagy nem. A fékkar cseréke mondhatni lényegtelen, maga a féktest és a fékcső, viszont ha már cserélsz akkor érdemes egyben teljesen légtelenített készre szerelt szettet venni és természetesen nem a 395-öst hanem leglább egy deore-t.
Persze van a shimano-n túl is élet (jelenleg már egyik bringámon sincs shimano fék), ez inkább ízlés kérdése, egyik márka mellett sem fogok kampányolni, mivel nem kapok érte pénzt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz gulupeti #227222 üzenetére
Szerintem érdemes komplett féket venni, ahogy a lehetséges szivárgási okok közé írtam a nem megfelelően méretre vágott kábel ferde illeszkedése is lehet egy hiba forrás.
Persze Gaben92-nek igaza van abban, hogy azt is méretre kell vágni, viszont azt a fékkar felőli oldalon teszik meg. Az az egy biztos, hogy ahhoz a szerelőhöz ne vidd, aki a féktárcsa cserét javasolta.
Kábelt pedig értelem szerűen ne húzd ki a vázból a régi fék leszerelésekor, csak akkor, amikor annak végére kötve az új kábelt behúzod vele. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #227353 üzenetére
Ma is tanultam valamit!
Ezek szeirnt ebbe tényleg több anyag kell, lehet ha ki lenne egyenesítve a kormány hosszabb lenne mint a montis kormányok.
Tanulság: aki országútizik és súlyt akar csökkenteni, dobja le a koskormányt és tegyen fel helyette egy egyeneset, ha keskeny még többet nyer -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #227356 üzenetére
A gravelről meg is feledkeztem, kos sztereotípia, idő még kiölni, hogy ez nem országúti kormány.
Akkor én már meg sem szólalok, hogy a nagy veretős 170mm-t rugóutas ebike-omon lévő gyári santa cruz 800mm-es kormány kemény 185g (di2 kompatibilis kivágásokkal) és én még tovább könnyítettem, mert kicsi vagyok így meg van vágra 770mm-re.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #227413 üzenetére
Hogyan szállítod a bringát?
Mivel, hogyan mosod?
Kenés: mivel kened a láncot (csepegtető, spray), felfüggesztésre használsz bármi felület kezelést a becsúszókra? -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #227429 üzenetére
Nem a kerék az alu, race face arc 30 (asszimetrikus felni, dt agyakkal). A gyártói oldal szerint ugyan opcionálisan lehet kérni a karbon kereket, de egyrészt örültem, hogy valahol készletről meg tudtam venni és felszereltségben is olyan, amivel nincs bajon, másrészt a karbon kerék úri huncutságára annyira nem vágytam
Attól eleve félek kicsit, hogy ki tudja hogyan bírja a karbon kerék az ennyire kemény életet.
Egyedül a fékkarokat cseréltem (gyárilag code R, helyette RSC karok kerültek fel), minden más gyári rajta.
Meg persze azóta egy lánc már elkopott és a fox38 is túl van az első nagyszervizen. A fő forgáspont csapágyak meg megkapják tőlem az ajánlott zsírzást 3 havonta (santa cruz-osok ismerik ott a zsírzó szem a csapágyakat befogadó linken).
Ennyi idő után azt mondom, hogy imádom ezt a gépet, nagyon örülök, hogy megvettem.Múltkor Schladmingban találkoztunk magyar srácokkal, a poén pedig az volt, hogy ők a parkba pont olyan bringa felállással jöttek, mint amivel mi otthon nyomjuk. Az egyik egy ugyan olyan színü santa cruz volt mint nekem, a barátjának pedig egy friss teljesen azonos felszereltségű giant reign e2+ Mi analóggal voltunk, parkba még azzal járunk. Jól kibeszéltük a bringákat. Viszont hosszú távon jó látni, hogy valakinek az ebike mint egyetlen gép is működő képes, rombolók nagy rugóúttal, és a parkokban is egyre többet látni, használják nyúzzák, viszik fel a felvonókban. Nem tart fent már mindenki 2 bringát csak azért, hogy analóggal parkozzon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #227431 üzenetére
A vázon is van wax? Annak felvitelében lehet kockázat, meg a bringát hátul érdemes a fék felőli oldalról mosni. Egyébként amit írsz az alapján tényleg meglepő a szennyeződés. Maradhat még az "idegenkezűség" valaki szabotálta otthon akár tudta nélkül...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MG5 menetpróba
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen