-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #174473 üzenetére
7-8 éve még én is csináltam ilyet, hogy amatőrként elmentem néhány versenyre. Azt mondtam, hogy nekem egy jó túra, nincs teljesítmény kényszer a cél a táv teljesítése, jól érezni magam és nyilván a végére jól elfáradni, jobban mint egy sima tekerésnél. Az volt a plusz motivációm, hogy olyan helyekre tudtam elmenni, ahol magamtól nem tudtam volna, hol milyen nyomon érdemes bringázni, hogy éhenhalás előtt vissza is érjek a kiinduló pontig.
Mindezek mellett a teljesítményem elégséges volt a közép mezőnyre. Mivel többen is mentünk barátok inkább egymással mértük össze az időinket. A lényeg, hogy jó volt és nem szégyen túrázni menni. A rajta a fontos, hogy előre ugye nem megyünk a versenyzőket zavarni, ráadásul a kezdők közül sokan túl gyorsan kezdenek és elhúzhat a mezőny és kifulladnak. Ha túl hátulról indulsz, mint biztonsági játék, akkor meg az első emelkedőn lesz gond, hol a magukat túlértékelők lelassulnak, és ha nem elég széles a nyom nincs hol megelőzni felfelé, rosszabb esetben már tolják felfelé... szóval be lehet ragadni. -
sebgutkopf
őstag
válasz goldnarmz #174472 üzenetére
Mindenki csinálja. Valahol 1-5 a kategóriák száma és igen tényleg óvatosak a besorolásnál. Gondolj bele amit ígérnek azt egy 120kg-os emberrel is tudnia és bírnia kell a gépnek, ami egy 70-80kg-os rider számára elég megnyugtató tartalékokat jelent a kategórián túl. Meg bizonyos akadályokat magában a bringásnak is kezelnie kell tudni, nem csak a géptől elvárni, hogy megoldja.
A DH gépekre is oda van írva, hogy lehet küldeni, de minden ride után át kell nézni a gépet sérüléseket keresni és több karbantartást igényel, mint egy kevésbé intenzíven használt gép. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hi!King #174710 üzenetére
Ez attól függ mennyi pénzt szánsz a témára, azaz mennyire kell költség hatékony megoldás.
Ha belefér a dedikált cipő a célra, akkor amiket Hasaggymeg linkelt azok közül érdemes venni.
A használati célt tekintve, ha drágállod a fenti modelleket és pénzben gazdaságos megoldást akarsz választani, akkor amit te is írsz tökéletes megoldás. Az elfutott cipők, levetett utcai cipők második élete lehet, amíg bírják és elfogadni, hogy X hónap után mennek a kukába, de mivel ezeket másra már úgyse használod nem kell sajnálni, ellenben kaptak még pár hónap hasznos élettartamot. -
sebgutkopf
őstag
válasz dbala #174754 üzenetére
Felül a fékkaron kinyitod a rendszert (ha shimano rá a tölcsárt, más rendszereknél rá a fecskendő) és ezt követően igaziból és teljesen visszanyomod a dugattyúkat tövig az alap állapotba, nyitva már könnyen fog menni.
Ha nem nyitod ki a rendszert és akár csak egy picit is túl van töltve, akkor nem tudod visszanyomni teljesen, mert ugye az olajat nem lehet összenyomni, vagy ha mégis akkor a tömítéseket és membránokat tönkreteszed, ami után szivárogni fog a fékfolyadék a rendszerből. -
sebgutkopf
őstag
válasz CragON #175393 üzenetére
Amikor először átálltam merevről fully-ra még XC vonalon számomra hobbistaként szinte sokkoló volt a különbség a két bringa között.
Szinte minden tulajdonságában meglepett és messze felülmúlta az előzetes várakozásaimat. Azt vártam, hogy terepen komfortosabb lesz és az egyenetlen talaj majd kevésbé fog rázni. Ez mind igaz, de mindezek mellett ( rövid rugóutas 110mm elől és hátul), semmivel se mászik rosszabbul mint az akkor még meglévő merev gépem, sőt nem csak terepen mászásban, de még aszfalton is gyorsabb voltam fele felfelé. Valószínű a geometria ennyivel jobb volt és a felfüggesztés kinematikája úgy van hangolva, hogy ne vagy minimális pedál bob legyen. Síkon és lejtőn egyértelmű az előny, amit egyébként nagyon szeretek abban a gépben, hogy a rövid rugóutak csillapítanak, de nem lapít ki mindent, lefelé is azért ésszel kell menni, de sokkal önbizalommal telibben és gyorsabban. Viszont annyira bőven direkt érzést kelt, hogy tök jól együtt lehet vele mozogni és nem kell hozzá nagyon durva nyomvonalakat keresni, hogy egy élvezeteset lehessen bringázni, szinten mindenhol lehet rakni a gépet.
Azóta persze ahogy még jobban elkapott a gépszíj már trail/enduro gépem van és a merev gép ment, az xc fully meg maradt fiamnak.
Tény, hogy ugyan mindkettőre igaz, hogy fully, de nagyon nagyon más gépek. Ami az xc-vel élvezetes menet az a nagyobb gép esetében az ingerküszöb közelében sincs és tök unalmas. Ellenben a mászásban is elég nagy különbség van érzetre, míg az xc géppel kimondottan élveztem a mászást, a trail géppel inkább a legyünk túl rajta valahogy, pedig annyival nem lassabb felfelé, de az érzet nagyon más.Az egészből talán annyit szeretnék kihozni, hogy a mászás képesség elsősorban a geometrián és a hátsó felfüggesztés kinematikáján múlik, tehát maga a bringa mire van optimalizálva. Az meg mese, hogy csak a merev gép mászik jól. Egy aggresszívebb vázgeós merev gép simán nehezebben mászik, mint egy teljesítmény orientáltabb fully.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175477 üzenetére
Ahogy látjuk a mászás szeretetét az alapján szerintem te a megfelelő bringa kategóriát használod az XC-vel. Mászni messze azzal a legjobb a több meg attól függő mértékben rosszabb, hogy mennyivel jobb lefelé. Nincsenek csodák.
Tudom, hogy fully ellenes vagy pedig egy xc fully neked óriási többlet élményt, sebességet és önbizalmat adna mind a technikás mászásokon, mind lefelé. Nem kell vele őrülten veretni, de sokkal mosolygósabb minden. Tudom sár és a forgástontok...
Bár a mai gépek forgáspontjai úgy vannak szigetelve és lapok mögé rakva... a csapágyak nagyon sokat, éveket kibírnak, többet mint a középcsapágy. Egy értelmes váznál pedig a tagra nem tud sár kerülni, védve van és azt se kell havonta szervizelni.De a lényeg, hogy mászáshoz tényleg nem kell a trail-ek utány csorgatnod a nyálad, merev trail-re meg végképp nem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #175580 üzenetére
Ez a 2 vonal talán akko erősödött, amikor rájöttek a UCI-nál is, hogy ha nem figyelnek oda a pálya nehézségére jobban, akkor az xc banjokság egy földutas tour de france-hoz kezdett hasonlítani, amihez egyáltaln nem kellett fully és értelme se volt.
Aztán eszükbe jutott (valószínűleg a gyártóknak), hogy mi is a MTB esszenciája és csak legyen már terep és akadály, így a mai pályákon a fully már teljesen ésszerű, sőt a dropper plusz súlya is racionális a nyújtott előnyök figyelembevételével.A felfüggesztéstől való félelmeket túlzottnak tartom, főleg azokból akik soha nem is birtokoltak még fullyt. Mindig ezzel jönnek, hogy hú de bonyolult, meg mindig szervizelni kell. Ilyen sarkosan ez egyáltalán nem igaz. Jóval durvább használat mellett is a hátsó tag 3 szezont simán elmegy és elég utána egy nagy szervízt adni neki. Ez miért olyan kibírhatatlan? Persze menet közben tisztogatás, meg hasonló kell meg tény, hogy üzemórás jellegű a dolog, de ez az üzemóra is erősen függ attól, hogy mi történt, hogyan mire volt használva.
Az első teleszkóppal sokkal többet kell törődni (könnyebben szennyeződik, bonyolultabb a kenése és az olaj körök) mint a bringa hátuljával, elől felfüggesztés pedig a merev vázasokon is van. A csapágyak meg a vázban persze. 3 év után talán azt is cserélni kell, lehet 5 év múlva, valakinél soha.
Amit specit linkeltél az a legegyszerűbb single pivot hátsó háromszög a lehető legkevesebb csapágyszámmal, nem túl bonyolult. XC-re meg túl összetett felfüggesztés nem is kell, csak a kinematikáját kell úgy belőni, hogy a tekerésre ne üljön be. Lehet 100% fölötti anti squat-ra is tervezni felfüggesztést, ami azt jelenti, hogy tekerésre nem be akar rugózni, hanem épp ellenkezőleg inkább merevebben fog viselkedni mint semleges esetben.
Innentől fogvan ha a bringa célja egyértelmű, akkor valójában nincs nagyon szükség brain tagokra megfelelő anti squat érték mellett egy XC gépen. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175583 üzenetére
Mert az igaz is, hogy általános terepezésre az igazi montizásra a trail a legjobb, amikor a terepezésen van a hangsúly. Az a legjobb kompromisszum a tekerés és a lejtőzős között, mindenhol elmegy és igazán élvezetesen lehet vele bringázni.
Ezek az ajánlások csak azt nem veszik figyelembe, hogy te nem általános terepezel, hanem ugyan nem versenyzel, de teljesítmény orientált mászás fetisiszta vagy, amihez már nincs értelme trail gépet venni. Te már kiválasztottad a szakágat, amit bringázni szeretsz.Aki trail bringával nyomul az nem néz pulzusszámot, meg nem edzésként tekint a montizásra, hanem keresei az izgalmas terepet és élvezi. Te edzel, mérsz, statisztikákat gyártasz. Ez maga az XC, amiben 6030D versenyez értelem szerűen ő se trail bringát használ.
Ami a mai XC gépekre szerintem mint fejlesztés valóban hasznos:
1. az egyik az 1x12 hajtás (szigoróan a 10 foggal kezdődők nem a butított 11-esek),
2. a dropper (igen merevre is a legjobb fejlesztés). Kivéve azoknak, akik a nyeregben ülve lejtőznek és várják mikor dobja át őket a kormány felett egy bukkanó
3. szerintem van létjogosultsága a XC fullynak, nem véletlen megy már Nino is azzal.A súly jelentőségét viszont talán túlgondolod. Persze legyen könnyű, de a legtöbbet akkor is a vázgeó és a kerekek súlya fogja számítani. A bringán 1-1,5 kg, ha nem versenyzel és kell még 48 másodpercet nyerned a 30 km alatt, akkor nem vág falhoz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #175614 üzenetére
...szeretem érezni közben combjaimmal a nyerget...
Főleg, ha a hölgyek szeretik érezni a combjaik között... a nyergetViccet félretéve régen én is csak úgy éreztem magam biztonságban a gépen, ha a nyerget a combjaimmal támasztottam és úgy tartottam stabilan a gépet. Még az első dropperemmel is megvolt ez a szokásom, mert azon a vázon annyira mélyre nem volt hova leereszteni a nyerget. Aztán a spectral-al jött a nagy változás. Annak a droppere eleve 150mm-t ereszt és a nyereg szó szerint teljesen eltűnik a lábak közül, nincs támaszkodási lehetőség. Így a hónapok során szépen megtanultam bringázni, megtanultam a stabil pózokat terepen, kanyarban stb... és ugyan néha még most is figyelmeztetnem kell magamra, hogy figyeljek a pózra, de már egyáltalán nem hiányolom a nyereg érintését, sőt ha nem rakom le teljesen és hozzáérek, akkor már zavar, hogy hopp itt valami útban van.
Az biztos, hogy a lejtő orientált bringázás esetében sokkal szabadabban kell tudni mozogni a gépen, hogy jól, biztonságosan és gyorsan menjen az ember. Erre a szabadságra és jóval aktívabb helyezkedésre a bringán egyáltalán nem evidens az átállás, tanulni és gyakorolni kell. Azt is, hogy nincs semmi az útban, meg azt is, hogy mozogni, hova dölni, hajolni stb... több póz olyan, hogy pont ellentétes irányú az ember természetes túlélő ösztönével. Ilyenkor meg jókat lehet bosszankodni, hogy tudom mit kéne csinálnom, de a testem mégsem akarja. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175615 üzenetére
Persze, ha pénz limit van azt nem lehet felül írni.
Az általad jelölt árkategória pont a senki földje, nem véletlen kevés ott a kínált gép, vagy olyan, amilyen.
Súlyban viszont nem olyan tragikus a helyzet. Lehet azon gépek 13 kg-osak, de 15 kgból egy alu vázas trail/enduro gép is kijön, egy XC-re nekem durván soknak tűnik..
A "senki földje" fölött pedig hirtelen kinyílik a kapu és megjelennek 2500€-tól a 11-12kg-os karbon fully-k GX-el és SID-ekkel.Neked viszont van most egy könnyű 29"-es géped, amit ráadásul elég sokat fejlesztgettél is, nincs értelme lecserélni. Ha még tennél bele pénzt akkor az 1x12 és a dropper ami megfontolandó.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #175777 üzenetére
Tök jól néz ki ez a zöld szín!
Olyasmi mint az angol sportzöld. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #175857 üzenetére
Nagyon hasznos, hogy megosztottad a tapasztalatodat. Régen volt már, hogy e-bike-ot próbáltam, miközben szemezgetek a műfajjal, mert hazai felhasználásra jó szolgálatot tehetne egy ilyen gép nekem. Amikor én próbáltam azt azért nem tartom mérvadónak, mert akkor teljesen máshogy bringáztam és más volt a tudásszintem is.
Amit te írsz az alapján olyan óriási fejlődés nem történt az saját tapasztalataimhoz eléggé hasonlító érzés. Mondjuk az új most bejelentett shimano ep8-as motor reakcióideje elvileg nagy újdonság, hát kíváncsi vagyok.
Ami inkább elszomorít az az, hogy a lefelére is azt írod, hogy nem lehet rendesen pakolni a bringát a súlya miatt. Minek menjek fel, ha lefelé nem tudok játszani és rakni a gépet?Kanyarokban lefelé döntögetést próbáltad? Mennyire lehet vele kanyarodni, irányt váltani, amikor nem tekersz?
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175859 üzenetére
itt majdnem mindenki turistagépként gondol rájuk
Simán mondhatnád a kritizálóknak, hogy legyenek nyitottabbak, akár csak te.
Miből fakad a "bringafaszizmus"? Ciki turistának lenni? Nem trendi letojni a KOM-okat? Gyalogos turistának lenni is ciki?
Lehet tényleg most szabadult ki a pincéből és szeretne nézelődni mint külföldi, vagy akármilyen turista. Ez miért baj, vagy miért lenézendő?Ha valaki eleve kirándulni akar és minél többet szeretne látni a felétek megadatott szép tájból, akkor egy pedelec remek eszköz arra, hogy kényelmesen körbenézzen, sokkal többet lát, mintha gyalog vágna neki a nézelődésnek.
-
sebgutkopf
őstag
Tényleg a speci egyik új gépe ilyesmi visszavett motorral és kisebb akksival és súllyal. Kár, hogy a Speci annyira túlárazza magát mindenben és cserébe iszonyat gyenge felszereltséget rak a bringáira. Na nem mintha holnap akarnék a boltba rohanni, de előbb utóbb a hazai bringázásnak ez lesz az útja számomra is, ezért figyelemmel kísérem a kínálat fejlődését.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #175904 üzenetére
Ne érts félre nem neked céloztam, ahogy te is írtad, hogy a helyiek úgy néznek rájuk. Csak segítettem érveket és kicsit provokatív kérdéseket felhozni a lehurrogók ellen.
Azzal egyetértek, hogy az időhiányra kenni az gyenge kifogás. Szerintem is az embernek arra van ideje, amire akarja, és a prioritáson múlik mi lesz a lista elején és a végén.
Egy szép túra egy pincebogárnak meg ki tudja, lehet pont az segít neki abban a felismerésben, hogy erre is érdemes lenne időt szánné a mellébeszélés helyett. Ha meg utazni és bérelni tud, az nektek meg pénz a régióban, vagy őket kergeti meg a medve helyetted, mert te túl gyors vagy. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #175975 üzenetére
Ebbe a legkeményebb egyébként az, hogy nem felfújható ballonokra érkezve gyakorolt és próbálkozik, meg nem szivacsok közé, hanem a jó magyar valóságban élesben kell tanulni.
Egyébként ő nyomta a Bro festen az előre szaltót is a sátán nevű step up-on, ami tavasszal a karantén alatt gyakorolt be. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #176052 üzenetére
Atlétáknak van beltéri valami, de én még nem láttam olyat ahol akár bmx-el ugrálnának, vagy beengednék őket. Ettől még lehet, de nagyon nincs benne a köztudatban. Az alacsony kockázat nélküli gyakorlási lehetőség nélkül meg azért elég nehéz fejlődni.
Ahhoz, hogy így beleálljon, ahhoz nem csak bevállalósság kell, hanem egy olyan technikai tudás, amire alapozva azt mondja, hajrá mennie kéne. Viszont ezért jóval később próbál rá, pedig lehet már évek óta meg tudná csinálni.
Most ahogy megy az Audi Nines, előtte lehetett látni ahogy a lufikon gyakorolják a nagymenők is, hogy milyen trükköket visznek magukkal, most meg ott röpködnek akár 20m-eket.
Kint több bikeparkban eleve van bagjump, ahol lehet gyakorolni pluszban, utána persze, hogy nem fossa össze magát az első 15m-es ugrón a hot shots-on 70-el ráhajtva. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #176171 üzenetére
Kemény vagy, hogy feltekersz! Én spórolom az erőmet a lefelére
Látod nekem sincs bagjump-om otthon, ezért vagyok ilyen, hogy nagyjából ránézésre dől el, hogy mit merek megugrani és mit kerülök.
Azt láttam, hogy a nagynak van érkezője, de mivel tök egyedül voltam, elég magas azért, nem tudom milyen sebesség kéne hozzá, hogy ne legyen se kevés, se sok, meg még a fák között is elférjek. Tudod 40-en túl már fosos az ember.
Évek óta nem jártam ezen a pályán, eléggé átalakították. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #176213 üzenetére
Ha az az amire gondolok az egy jó köves meredek egyenes, ezért lehet szenvedni rajta. Ja Yoko-n múlt héten amikor egyedül voltam feltoltam 13x. Közben füleltem kiabálnak-e, vagy valaki csörtet. Ha eleve vannak a pályán akkor talán jobb, mert számít mindenki a másikra és szól, aki indul.
Tényleg holnap péntek délután? Péntek nekem rövid nap már hamar mennék egyik pályára (Bro, vagy Yoko). -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #176255 üzenetére
Valamiért mást nem érdekel az 57 fokos fejcsőszögű gép. Néztem a youtube csatornán is a két részt, amiben az elsőben azért kajtatott, hogy valaki gyártsa le az álom vázat, amit a gyártók körberöhögtek és ezt végül egy katalógus vázból készült ilyen geóra.
Hát kíváncsi vagyok, hogy mikor fog a fejcsőnél szétnyílni a váz. Lejtőn lehet, hogy jó (valmire), de kanyarodni nem tud és ettől már a fel-le rugózás se működik rendesen csak ha orra állítod.
Mondjuk komolyan se kell venni, az egész próba egy provokációja az lemúlt évek vázgeometria trendeknek, azok jövőbeli interpolációjával.
Szórakoztató kísérlet. -
sebgutkopf
őstag
válasz envagyok #176810 üzenetére
A sok félbehagyott hobbit nálam is eljátszotta a srác régebben (most már 17). A teljes kiszolgálás és kényeztetés helyett, átálltam az élet szimulálására. Persze hajrá új bicaj/playstastion/hoki/roller/zenecucc stb..., de oldja meg maga a rendelkezésre álló saját erőforrásaiból, ne a másik zsebében turkáljon.
El lehet adni az előző hobbik cuccait, dolgozzon és annak az árából vehet magának, amit akar. Egyszer el kell kezdeni az anyagi tudatosságra tanítani, akkor majd szembesül azzal, hogy nem léteznek korlátlan erőforrások, hanem igenis, ha egyszerre több minden kell, akkor prioritásokat kell felállítani és dönteni mi legyen (vagy ha nagy az igény dolgozzon úgy, hogy többet keressen). Egyszerre minden nem megy.
Ahogy és amennyi bringát tönkretett az egyértelmű jele annak, hogy amit csak úgy kap azt egyáltalán nem becsüli meg (nem egyedi eset). Ez gyorsan tud változni, ha a saját energiája és pénze van benne.
Hajrá! -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #177470 üzenetére
Azt a zoknit, amelyik megvéd a szegecses platform pedáltól azt sípcsontvédőnek hívják.
Csalán és egyéb tüskés aljnövényzet ellen, ha annyira szűk a nyom, hogy 1 bringa se fér el rendesen viszont simán el tudom képzelni a hosszabb zoknit, max az szakad ki nem a lábszár.
Ahogy megfigyeltem az elsődleges funkciója MTB vonalon az szokott lenni, hogy a bringa másodlagos színével harmonizáljon a zokni és úgy tök jól néz ki.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #177478 üzenetére
Ha MTB-re szánod, amivel terepre is mész akkor nem annyira ajánlottak a shimano 12-es váltó rendszerek. Pont hétvégén bringáztam együtt egy bringa szerelővel, aki azt mondta, hogy az új shimano xt, slx stb... 12-es váltók nagyon gyengék, nem tartósak. Az összes forgáspontjuk, ami az emelést szolgálja 1 éven belül mind lógni és kotyogni kezd, ami miatt idővel a váltás minőség is romlik.
Egy másik épp kint évő srácnak a gépén pont ilyen XT volt, amit kézzel megmozgatva demonstrálta instant miről is van szó. A bringa tulaj pedig csak annyit reagált rá lazán, hogy már ott van a csomagtartóban a GX eagle... csak végső halálig használja már az XT-t. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #177506 üzenetére
Túl finom szerkezetek lehetnek a shimanok, és ezek szerint nem véletlen kuplungos a rendszer, amit ki lehet kapcsolni (ne terhelje??), de tovább bonyolítja a rendszert és azt is karban kell tartani. Persze ez már csak találgatás a részemről.
Viszont tény, hogy láttam ahogy kézzel megmozgatta az XT váltót az elég erősen kotyogott és lötyögött átlósan, pedig nincs 1 éves. Nekem a GX eagle váltómón már van ahol a kő lehorzsolta a festést már a 2. szezonját futja, de meg se mozdul, köszöni jól van, működik. Kuplung nincs rajta csak simán erős a rugó, nem csattog a lánc, a szereléshez meg csak ki lehet akasztani.
Ha olcsóbb kell, akkor vehetsz NX váltót (nem kötelező a GX), ha már a sor az lesz megy hozzá (gondolom a HG shimano hub miatt lesz a sor NX). -
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #177512 üzenetére
Szeretnék megint új gépet karácsonyra/új évre és eddig kimondottan esélyes volt, hogy shimano 1x12 hajtás legyen az új gépen. Ebben mi a sram vallásosság?
A szememnek viszont hajlamos vagyok hinni. Igen láttam milyen a még 1 éve sem használt váltó. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #177520 üzenetére
32:46-al már bárhol felmész, nem kell attól nagyobb. Annyiszor kaptam magam azon, hogy tekerek felfelé és hátranézve lesek, hogy jé még csak 32:36-on vagyok és könnyebbre rakva 32:42-re már nagyon könnyű, de még ott van az 50-es, lelki támasznak.
Mentem már shimi 1x11-el aminek 46 volt a vége, nem éreztem, hogy kéne még oda egy könnyebb fokozat. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #177526 üzenetére
Ha már annyira kész vagy, akkor pihentetőbb tolni egy száz métert. Mi már nem sietünk annyira sehova.
De komolyan nem kell túlparázni a 32:46 már nagyon könnyű áttétel. Nem is értem miért mondják, hogy nagy az ugrás a 42-50 között én annyira nagynak már nem érzem, max a bringa lesz lassabb.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz ivana #177532 üzenetére
Azt értem, hogy a kiszedéshez kell, viszont bonyolultabbnak és sérűlékenyebb megoldásnak tűnik mint a sram megközelítése, ahol hátrafeszítve a kanalat egy pöcköt beakasztasz és úgy marad, utána kedvedre szerelheted ki/be a kereket, egyáltalán hozzá se kell érni a kiakasztás után se a lánchoz se a váltóhoz. Egyszerű mint a faék.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #177597 üzenetére
Különben is, egy vér ikszcés sosem tolja, max lefelé
Ez igaz régen én is ilyen voltam. Olyan nem lehetett, hogy valahova nem tudok feltekerni és volt lefelé cipelés isMost már nem érdekel csak az öröm a cél és inkább kimatekolom, hogy megéri-e tekerni és van-e érdemi időnyereség, vagy jobban járok a tolással és több erő marad a lefelé zúzásra. Mondjuk most már tényleg olyan helyeken is le tudok menni ahol felfelé még gyalog se nagyon járható.
-
sebgutkopf
őstag
Valaki rendelt már vagy van valamilyen tapasztalata a Propain bringákkal?
Bemutatták az új 2021-es Spindrift-et a karbon verzió már rendelhető is. Mivel erősen kacérkodom, hogy még hosszabb rugóutas bringára váltsak év végén/21 elején, így hirtelen eléggé megnyerőnek tűnik az új áttervezett váz és tök jól egyedire konfigurálható.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #177643 üzenetére
Köszi a tippet! Kifaggatom a tapasztalatról.
Az új Spindrift egyébként sokat változott a hátsó rugóstag áthelyezésre került és az anti-squat a 2020-ashoz képest 60%-tól 120%-ra lett növelve, ami nagyon más jószágot eredményez.
Viszont ja a márka kapcsán a tapasztalataira nagyon kíváncsi vagyok.Illetve kicsit tanácstalan vagyok a 27,5/mullet/29 választható verziók között melyik jönne be nekem legjobban, mert M-es méretben mind a 3 opció játszik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #177679 üzenetére
Kényes dolog ez a tesztelés. Ha ebből él a mókus és arcát felvállalva nagyon lehúz egy márkát, akkor félő, hogy többet attól nem kap tesztelni semmit, úgy pedig idővel nem tud piaci képet adni.
Az összes tesztben alapvetően mindenre azt mondják, hogy jó és működik, ami igaz is, viszont nagyon óvatosan fogalmaznak meg kritikát. Mindig mondanak egy csoportot, hogy kiknek vagy miért lehet jó opció egy adott termék.
Sokszor a tesztekkel is úgy vagyok, hogy jó az előnyök rendben, de teljes képet sajnos nem várhatok el tőle és akár hogy is döntsek valamennyi rizikót fel kell vállalni az ismeretlen faktorok miatt. -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #178127 üzenetére
Egy éve én is nagyon szemeztem a magura fékekkel, még talán itt is évelődtem rajta. Sokat olvasva róla, majd akkor vetettem el, amikor már mindenhol az jött szembe: nagyon nehéz igazán jól légteleníteni őket. Ha sikerül, akkor nagyon jó fékek, de visszatérő pont a termék vásárlói értékeléseknél is (webshopokban külföldin), hogy panaszkodnak nem sikerül rendesen légteleníteni. Légtelenítés témában a két nagy shimi és sram jobb megoldásokat találtak ki.
Ha profi vagy légtelenítésben, akkor hajrá. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #178131 üzenetére
Ha hosszabb lejtőn úgy érzed kevés a fék és felkeményedik, akkor túlhevíted a rendszert. Ezen segít a nagyobb tárcsa és persze a fék adagolhatósága is jobb lesz a nagyobb tárcsától.
Viszont egyúttal érdemes megtanulni fékezni is, mert ha folyamatosan melengeted a féket perceken át anélkül, hogy tudna hűlni, akkor még egy saint-et is el lehet melegíteni. Fékezni röviden erőset kell a kanyar előtt, vagy a leküzdendő akadály előtt, egyébként meg békén kell hagyni hűlni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen