-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #135862 üzenetére
Azon sram-ok, amik kuplungosak azok már nem fognak csörögni, így az eagle-től régebbiek között is vannak kuplungosak (11 és 10-es). Kisebb sebességszámmal a DH-s szettek biztosan jók, de azok rövid kanalasok, ami a neked szükséges nagy áttétel átfogást kezelni nem tudja.
Újabb 11 sebességes shimanoknál is van már kuplung (xt-nél biztosan. lehet lejjebb is mint slx), azok erősségét viszont nem ismerem, a 10 sebességes XT még nem volt kuplungos.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #135864 üzenetére
Nagy híve vagyok az 1x rendszereknek. Azoknak való az 1x rendszer, akik a 2x rendszerrel úgy érzik, hogy elől valahogy mindig egy pont nem megfelelő tányéron van a lánc. A nagy fölöslegesen nagy, a kicsi meg túl kicsi és a láncvonal is előbb utóbb keresztbe fog menni a váltások miatt, így állandóan elől kell váltogatni.
Az erőnlét alapján nagyjából látható, hogy elől milyen fogszámot bírsz el és onnan a hátsóval minden megoldható. Nekem pl már a 3x10 rendszernél is az volt a tapasztalatom, hogy elől a 32-es tányért szeretem és hátul a 11-36-al jól elvoltam és csak néha kellett ettől nehezebb, vagy könnyebb fokozat. Ezt a 10-50 hátul nekem pont megadja. Ráadásul a 10-es hátul hiába csak 1 foggal kisebb a 11-től, már elég ahhoz, hogy 40 km/h fölötti tempónál is bele lehet vele tekerni érdemben. Nekem ez megfelel. Nem a súly miatt akartam váltani, hanem a praktikum miatt, nem kell annyira előre gondolkozni ha elől nincs váltani való.
Ha valaki erősebb akkor pedig egy 10-50 mellé felrakhat előre 34 vagy 36-os tányért (xc versenyzők 36-38), ha az 50-es neki már fölöslegesen könnyű és akkor a 10-essel még nagyobb tempóig ki tud tekerni.Összességében igény és felhasználás kérdése. Ha nincs semmi bajod a 2x-el, akkor ne piszkáld a fejlesztést csak azért, hogy pénzt költsél.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #135917 üzenetére
Ott a shimano XTR, az már szintén 1x12 és új kazettatest. Mondjuk nem akciós az ára
Az látszik, hogy a shimano bealudt a 12-es rendszer bevezetésébe, most meg csak felül van, kérdés milyen ütemben jön majd lefelé. Idén XT-re akár már jöhetne. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #136035 üzenetére
Azt tudom, hogy amelyik nem csapkodja a láncot azokat a kanalakat 1 ujjal biztosan nem tudod előre nyomni, fizikai erő kell hozzá, annyira feszesek.
Azt konkrét típusra nem tudom lebontani olyan mély termékismeret hiányában, hogy mely gyártó pontosan melyik modellszámú váltójába épít ilyen erős rugókat. A kuplung és kiakasztási lehetőség jellemzően ezekkel az erős rugókkal jelent meg, mert nélkülük egy kerék kiszedés/visszarakás átmegy a rémálom kategóriába. -
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #136051 üzenetére
Mondjuk az XX1 is elég prémium áron forog. Máshogy fogott hozzá a két gyártó a termékstratégiának az egyszer biztos.
Eagle-ben egyedül az NX-re írják, hogy e-bike-ra is ajánlott, ez pedig azt sejtteti, hogy az a fogsor bírja a keményebb nyomatékot, mivel a többinél a fő különbség az anyaghasználat és a súly az NX-nél meg nem a súlycsökkentés volt szem előtt, hanem az ár és az azonos funkcionalitás, a súlytöbbletért meg ezek szerint a tartósság kárpótol.XTR valóban mindig ilyen űrtechnológiai áron fut, nagyon sose nézegettem csak 2018 végén volt nagy hírverés, hogy XTR és 1x12.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #136776 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy az sh51 ugyan csak oldalra old, de oldalra bármelyik irányba? Tehát akár befelé fordítva a sarkadat is kiold. Aki sétálva nagyon kifelé teszi a lábfejét, annak a befelé irányuló mozdulat könnyebben megy.
A nehéz terep esetén pedig akkor nő meg a jelentősége az olyan pedáloknak, amiknek van platform kerete is, hogy tartva a váratlantól, ha csak az egyiket kicsatolod akár csak pár méter erejéig máris biztonságosabb a helyzet és mivel van platform is, ezért kicsatolva se lesz instabil a lábad a pedálon, tudsz tekerni és le se csúszol, utána meg bármikor visszacsatolsz. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #136931 üzenetére
Egyszer eljutok oda is, egyelőre még nem merem, már ha ugyanarra gondolunk.
A 6. ugró utániak már nem olyan jól adja ki a tempó (bele kell sokat tekerni) és sokat kell visszamászni/tolni, így idő/élmény arányban eddig poén. Idővel azért finoman merészkedek tovább (majd lassan jön a 7.), most végre a 6. ugrónak mind az induló rámpáját (volt benne egy kikoptatott lyuk, ami dobta a farát) megcsinálták a srácok (köszönet érte! ) és be lehet ugrani.A lyukasoktól félek, ha rövid lenne az tuti esés, így ha ugyanarra gondolunk akkor én azt egyelőre még kipumpálom.
UI:
Remélem nem lett semmi komolyabb bajod![ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz csipesz2020 #136944 üzenetére
Szerintem a bringa vállalható és a hétvégi kikapcsolódás is rendben lesz, viszont munkába ez a műfaj talán túlzás. Egyrészt ha aszfalton mész munkába a terepgumi elkopik, ha más gumit teszel fel akkor hétvégén nem lesz poén a terepen. Vannak persze köztes kompromisszumok bőven.
Illetve nem tudom hol tárolnád melóban, az ilyen bringákat már nem igazán célszerű lelakatolva se otthagyni akárhol.
-
sebgutkopf
őstag
válasz nemeth989 #136992 üzenetére
A Canyon készre szerelve teljesen beállítva szállítja a bringáit és csak annyira szedi szét utána, hogy a bikeguard dobozba beleférjen (nagyon jó védő cuccokal elválasztva, amiket érdemes megtartani).
Használat előtt a dobozból kivétel után összesen 5 teendőd van:
1. beteszed a nyeregcsövet (nyereg már rajta van) a vázba
2. kormányrudat befogatod a kormányszárba (minden rá van szerelve) és a mellékelt nyomatékkulccsal a ráírt erővel meghúzod.
3. behelyezed az első kereket
4. a mellékelt teló pumpával beállítod a felfüggesztést a súlyodnak megfelelően.
5. beállítod a guminyomást (mtb alapból 3 barra fújva elég keményen jön).kész, örülsz
Első kb 100 km után pedig érdemes átnézni a csavarokat, hogy valami nem lazult-e le (biztosan lesz).
Ha bizonytalan vagy a youtube tele van canyon unbox videókkal.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #137004 üzenetére
Még kevés Janis pályát ismerek régről, de amit eddig hallottam új bringás barátoktól az alapján pont a no comment az, ami igazán DH és eleinte inkább kerülendő, amíg ki nem alakul a technika és magabiztosság. Na ezt személyesen se megerősíteni se cáfolni nem tudom, az biztos, hogy közelgő első Janis meneteim nem ezen a nyomon lesznek, van jó pár másik, amin elkezdhetek fejlődni.
Az esésed persze elsőre vicces, de a sisakod alapján egy elég komoly figyelmeztetés mindenki számára.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #137037 üzenetére
Egy ideje szintén droppert használok, talán az elmúlt évtized egyik legjobb fejlesztése MTB vonalon. A Canyon pedig 150mm-es droppert adott az M-es vázhoz, ami a másik bringámon lévő 100mm úthoz (magasságomhoz azt fért bele) képest érzésre sokkal nagyobb különbség mint a két szám egymás mellé írva. Simán elképzelhető, hogy alacsonyabb üléssel már nem fordultál volna át.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #137150 üzenetére
Csak általánosságban, ha túl zsebben turkálós, akkor ne válaszolj. Anyagilag, hogyan éri meg évente cserélni a bringát?
Egyrészt irigylésre méltó mindig új bicajjal járni, annyi idő alatt garantáltam minden pöccre és pontosan működik, alkatrész csere se játszik. Viszont 1 év/szezon után a bezerzési árán nem hinném, hogy el tudod adni, így évente bele kell pótolni az újba az eladási veszteség értékét. Ez szintén költség tényező, ami talán nagyobb költség mint az éves szervizek és kopó alkatrészek cseréje. Vagy neked a szakmai vonalról vannak olyan kedvezményeid, ami miatt ez mégse akkora tétel mint én gondolom? -
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #137230 üzenetére
Így már vili
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137282 üzenetére
A régebbi modelleket nem ismerem. A CTD fokozat állító közepén, nincs esetleg egy imbusz fejű csavar, ami állítható? Fox néhány modelljében arra teszi rá a low speed damping-et. Ha maga a ctd kar fokozat nélküli akkor amit írtam az nem valószínű, mert értelmetlen lenne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137463 üzenetére
Ha növeled a csillapítást (damping), akkor az a telszkóp összenyomását fékezi, tehát adott idő alatt kevesebbet, tehát lassabban mozog befelé és kevesebbet használsz a rugóútból, így a felfüggesztés kevésbé érzékeny.
Nyilván a csillapítás növelésével már nem olyan finoman simít ki minden egyenetlenséget, de cserébe csökken fékezésnél a bringa bólogatási hajlandósága és pedálozásnál a nem kívánt rugózás is visszafogottabb.Tehát alacsony csillapításnál mozog finomabban és többet a teló, azt vagy low damping vagy descend móddal szokták jelölni és általában a kart az óra mutató járásával ellentétes irányba tekerve szokott legkisebb lenni a csillapítás. Ha kipróbálod a két végállást és megnyomkodod a kormányt rögtön látni fogod a különbséget.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #137554 üzenetére
Persze lehet pontosítani a szavakat. Egész pontosan valóban compression damping (ez a befelé irányuló rugóút csillapítása), míg a másik a rebound damping, ami a visszaút csillapítás. Valóban a damping önmagában csak csillapítást jelent, amiért csak ezt a szót használva nem egyértelmű melyik irányú csillapításról beszélünk. Aki a damping alatt a vissza utat érti az se pontos, mint ahogy én is hiányosan használtam épp az összenyomásra.
Logikában szintén ugyanarról beszélünk, a csillapítás növelése (irány függetlenül) lassítja a felfüggesztés mozgását, tehát alacsony csillapítással gyors, adott esetben túl harsány, csillapítatlan a felfüggesztés. A finomság részben összefügg a sebességgel. Ha lassabb a felfüggesztés, akkor nincs ideje mindent kimozogni, reagál csak a reakció kisebb.
-
sebgutkopf
őstag
Mi se tétlenkedünk. Tegnapi csapatás 1 percben: [link]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #138087 üzenetére
Van kedvem a kozos elmenyekhez kaphato vagyok ra. Bar a jovo hetvegere most kollektiv bikeparkozas van tervben (harom autoval megyunk). Jo ez a bringazas, uj baratok, uj elmenyek es huznak magukkal. A brohill osszehozza a bringasokat.
Szoval egy masik alkalommal, de mindenkeppen hozzuk ossze! -
sebgutkopf
őstag
válasz Tomi_Sci #138119 üzenetére
Vagy 4x probaltam feltenni privarkent, mert mindig bekasasodott. Szemet youtube a 60 mbps h265-ot lebutitja kb 12 mbps es h.264-re. Ezert kasasodik. Ra kell venni a yt-ot, hogy vp9-re kodolja at, akkor kisebb a minoseg romlas. Amlegutobbi videom nekem is tonkrevagta teljesen, ra se ismerni az eredetire, most viszont nem hagytam magam. Itt tartunk 2019-ben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #138124 üzenetére
Semmering-re esett a csapat választása, hátha ott kevésbé lesz meleg.
PH tekerés jól hangzik
Hero7-en szintén 2,7k-t szoktam használni bringán superview-val, de én maradok az európai szabvány 50p-nél. 4k 50p-vel megy a hypersmooth, csak az a limit, hogy a látószög mindenképpen a wide, nem lehet se linear, se superview és inkább ezen két látószög miatt megyek lejjebb a 2,7k-ra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #138125 üzenetére
Tudom sokan ragaszkodnak a 24p (23,97)-hez, mert cinema like. Viszont én sosem értettem, hogy azért mert valamit az emberi agy össze tud rakni mozgássá, attól miért ne lehetve valósan is folyamatos a kép?
Egyrészt ahogy a többiek is írják, akciónál a 24, 25, de a 30 fps is baromi darabos képet ad, nem a lassítás a cél a felvételnél, ahhoz 100 vagy 200 fps-t használnék. Ráadásul több fény esetén (ugye akciókamerák fix fekeszesek) a rövid záridővel még durvábban darabossá és élvezhetetlenebbé válik. Számomra sokkal élvezetesebb a folyamatos szaggatás és darabosság nélküli kép, ahol a kamera nagyobb szögsebességű mozgást is elvisel.
Még egy érvem a double framerate-ek mellett, hogy az egyre népszerűbb youtube vloggerek sokszor használják a cinema frame rate-eket, de mivel nem állványról kameráznak, nem profi előre megkomponált kamera mozgás szerint, nagyon darabossá és szaggatottá válik gyakran a kép, mert túl gyorsan mozgatják a kamerát. Persze rövid időkeretben nincs lehetőség mindent centire pontosan mozgatni és kivárni, ezért gyorsulnak a fordulások és séta. Ha ezek a vloggerek áttérnének 50 vagy 60p-re, sokkal élvezhetőbb és jobb videóik lennének és kevésbé fáradna el a szemem. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #138158 üzenetére
Ha lehet is bizonyos korlátok között záridőt állítani egy akció kamerán, az csak nagyon szűk fénytartományban használható. Mivel a lencse rekesze fix, ha a záridőt fixálod, akkor marad az érzékenység, amivel a helyére lehet tenni az expót, de annak is van alsó és felső határa, tehát napfényben a be fog égni minden.
Ettől függetlenül viszont a gyors mozgás és a két képkocka között nagy tartalom változás miatt valós igény a több képkocka több képi információja (a bitrátát arányosan növelve). Amiket bringán rögzítünk az a mozgás 1/50 záridővel elég elmosott és homályos képet adna. Képszélen a folyamatos svenk érzés még poén is lenne, de hogy középen se lenne egy éles pont a képen a sebesség miatt, az már nem olyan buli.
Tulajdonképpen az akciókamera egy célhardver, ami arra való, és egy rendes fényképezőgéppel nincs sok értelme összehasonlítani, nem konkurensei egymásnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #138175 üzenetére
A videó eleje mintapéldája annak, hogyan nem szabad bringázást kamerázni. Feltette sisakra, beállított egy elég szűk látószöget és ezzel a földtől emelt távolsággal és szűk látótérrel a sebesség érzetet teljesen megöli. Sőt olyan, mintha egy drón repülne a nyomvonal felett 2,5m-el.
Azt nézem, hogy míg a droppokban kimondottan bátor és magabiztos a kanyarokban elég óvatos, sőt az ugrókon is. Érdekes nekem a dropp az nagyobb para. -
sebgutkopf
őstag
válasz StLui #138821 üzenetére
Hát ej jó kérdés. Egy újabb hétvégi képes összefoglaló. Ezúttal Zauberberg: [link]
Ami rövid bevágások vannaka DH line-ról ott a hangot cenzúráztam, mert gyakran nem szalonképes megjegyzéseket tettem az eredeti hangsávon a húú szavacsaka után.Sajnos én sem úsztam meg simán, pedig volt rajtam könyök és térd védő is:
A sors iróniája, hogy az utolsó kör, utolsó kanyarjában estem ki. Fáradt voltam és fejben már a kocsiban voltam és túlzottan felmentem a kanyar oldalára, amíg az első kerék végül a peremen kívülre került. Onnantól ....
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #138841 üzenetére
Fék: Sram Guide R (4 dugós)
Teló: Fox 36
Tag: Fox DPX2Kérdés mindenkinek, ha már fék. A bikeparkozás során a fékerő rendben megfelelt és nem éreztem a guide R-nál, hogy elmelegedett és felkeményedett volna a nagy igénybevétel során nem. Viszont a betéteket szinte teljesen elkoptattam. Ami viszont feltűnt és nem tudom hova tenni, hogy a nap végére a kontakt pont a fékkaron jóval közelebb került a kormányhoz, mint volt. A fékerő nem csökkent így is bőven elegendő volt, de mégis mi okozhatja?
Arra tudok gondolni, hogy ahogy kopott a betét, esetleg nincs elég olaj a rendszerben ahhoz, hogy a kopottabb állást is kompenzálni tudja, vagy egyéb ok? -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #138843 üzenetére
Ezen még van egy kötés, az osztrák orvos, aki összevarrt tette rá ezt a hálós membránt, ami egyrészt jobban összetartja a bőrt, másrészt távolságot tart a kötszer és a seb között, hogy a nedvek miatt ne tapadjon bele a sebbe a közszer.
Nagyon ügyesen, összehangoltan dolgoztak, tiszta, modern és jól felszerelt közeben.Még egy bónusz nővér is előkerült, aki magyar volt, de mivel beszélek németül elengedték, mert neki lejárt a műszakja.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #138851 üzenetére
A tekerő az csak az RSC-n van az R-en nincsen kontakt pont állítás csak a kar - kormány távolság állítható. Eddig ennyire nem koptattam a betéteket, de hát ilyen igénybevétel se volt még.
A felvonó ára egyész napra 34€ + 3€ kaució a chipkártyáért, amit nap végén leadva visszaadják a 3€-t. A pálya önmagában "ingyenes" ha feltekersz.
A felvonó bérlet megvételétől önkiszolgáló és korlátlanul lehet a kabinban utaztatni felfelé a bringákat, 1 kabinba 2 bringa simán befér. A teljes nap azért elég fárasztó, lévén a hegy jóval meredekebb és hosszabb, mint amihez mit itthon szokva vagyunk. Nekem főleg az ujjaim, a csuklóm és a tenyerem fáradt el. Akinek a felső teste kevésbé edzett, az vállban és alkarban is szenvedni fog mivel nagyon tartani kell magad.Szállással nem foglalkoztunk reggel mentünk (10-kor már a pályán voltunk) és majdnem zárásig maradtunk. Bőven elég volt.
Büfé van, szokásos osztrák áron akár mtb ebéd menü és hasonló. Ellenben az igénybevétel miatt célszerű sok innivalót eleve vinni és némi egyéb kaját, mert gyakrabban éhezik az ember, mint praktikus az állandó büfézés. -
sebgutkopf
őstag
Kiegészítve a korábbiakat a mechanikai és súly tulajdonságokon használati oldalról is vannak előnyei az 1x rendszernek (ami a 2x esetében már nem áll fent). Ha változatos terepen teker az ember, akkor 1x rendszerrel szinte egyáltalán nem kell előre gondolkozni, hogy milyen fokozat lesz szükséges a következő akadályhoz, fel, vagy lefelé kell váltani, mert akár egy mozdulattal is akár 4-5 fokozatot is lehet váltani akár terhelés alatt. Ha elől is kell váltani, akkor azért jó ha előre gondolkozik az ember, hogy vajon a következő szakaszon elől melyik tányér kell, mert ha már ott vagy akkor késő. Így összességében, hogy egy kapcsolón a teljes áttétel spektrum rendelkezésre áll az elég nagy használati szabadságot ad. Egyszerűen mész, tekersz és jól érzed magad. Ja és a narrow-wide lánctányékorral nem kell se láncterelő, semmi, nem esik le, a hátsó mechanika úgy feszíti a láncot, hogy nem csörög a lánc a vázon a legdurvább terepen sem.
A szememben ezek az igazi előnyök MTBs szemmel. Más kategóriában nem tudom mennyi értelme van az 1x-nek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #138969 üzenetére
Ha hivatalos forrásból veszi az ember a garmin cuccokat (mint ahol te is vetted), akkor nagyon jó a support. Nekem a múlt heti balesetemben betört a fenix 5-öm kijelzője, a pedig javítás fix díjas és 10 perc, adtak egy újat helyette. Szerencsére a "javítás" költségét a biztosításom fedezi.
Eleve kényelmes megoldás, hogy nem javítanak, hanem hiba (gari, vagy egyéb) esetén minden cserélnek és az átfutási idő lényegében azonnali.
Persze közben elgondolkoztató, hogy mennyi tartalék van a készülék új árába, hogy akár több garis csere is belefér és inkább eldobálják mint javítsák...
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Külpolitika
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest