-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #242948 üzenetére
Engem egyáltalán nem zavar a szembeszél. Aki nem tud benne tekerni az puhány. Nyilván a sebesség kevesebb lesz, de mit érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243081 üzenetére
Én azért kétlem, hogy jobb lenne egy MicroSHIFT a Shimanonál. Másrészt az AdventX széria nem kompatibilis a Shimanóval, más húzási arányt használ a váltó. Ez nagy hátránya, mert a SunRace például teljesen Shimano kompatibilis és ők is gyártanak hajtást, váltókat, váltókart. Szóval előbb vennék SunRace váltót.
-
Fall-N
veterán
válasz emilll #243130 üzenetére
A 6-7-8 sebességes lánc konkrétan sok gyártónál egyforma, nem fognak pár tized milliméter miatt három különböző láncot gyártani. A 9 sebességes is elmegy a 6/7/8-assal, így én 9 sebességes hajtóművet néznék. Korábban linkeltem a SunRace hajtóművét, ahhoz adnak integrált középrészt is. Kapható hozzá olcsón SunRace NarrowWide tányér is, az 9/10 sebességes.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #243067 üzenetére
Nekem tetszik, példás rend és rendszer van ott. Sok műhelyes irigykedhetne ha látná.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243182 üzenetére
Nekem is jövő héten rendbe kell tennem a kábeleket, mert túl hosszúak most. A stucnicserék miatt már nagyon sokat kell vágni belőlük, túl sok az indokolatlan kanyar bennük és szemre sem tetszenek így. Úgyis szabadságon leszek, lesz rá időm, megjött múlt héten a bowdenvágóm is. Szerencsére nem zörögnek, mert ez az Acor bowdenház baromi merev. Kár, hogy már nem kapni. Kénytelen leszek majd ha cserélni kell mást venni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243192 üzenetére
Ezért is jó a fórum, mindig beleültetik a többiek a bogarat az ember fülébe és kész az anyagi csőd.
Tegnap megnéztem (vesztemre?) a MicroSHIFT Advant X 1x9-et tényleg jókat mondanak róla (van két éves hosszútávú tapasztalat). Na azért megvárom a Shimano Cues-t.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243214 üzenetére
A széles kormány onnan jött XC-re, hogy egyre jobban lejt a felsőcső a villa meg "endúrósodik" így rövidebb stucni is jött vele együtt. A széles kormánnyal amúgy is sokkal könnyebb manőverezni, így kompenzálja a rövid kormányszárat. Szerintem a gyártóktól ez jó ötlet, kábé fél perc volt nekem megszokni. DH-n, AM-n és Endurón meg "kötelező". De ahogy volt már téma a downcountry miatt kezdenek összemosódni az átmenetek.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243226 üzenetére
Ahogy én is tapasztaltam, az Altus, Acera, Alivio páros egész szépen és gyorsan vált, de lehetne a clutch és/vagy egy erősebb rugó, mert nagyobb bukkanónál még ezek is csapkodják a láncot, ezért sem lenne jó a terepre. Terhelés alatti váltást sem szeretik, mondjuk azt nem szoktam.
Ahogy nézegettem lehet szép apránként majd Deore 1x9 lesz M592-vel, vagy akkor már 1x10.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #243260 üzenetére
Minőségre nem egy kategória az alu Bryton Sport Mounttal. Sajnos drága a gyári tartó, de megéri. Én még 11ezer Forintért vettem, nem tudom azóta felment-e az ára.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243302 üzenetére
Nekem BikeFun láncbontóm van, de elhajtott benne a tüske. Veszek majd valami jobb fajtát helyette, bár elvileg cserélhető benne.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #243310 üzenetére
Semmi extra igénybevétele nem volt. Amikor összeraktam az új SunRace 7/8 sebességes láncot, kiszedtem 4 szemet a láncból és már el is hajlott. Utána patentszemmel raktam inkább össze, nem kellett a lánc préseléséhez legalább a szerszám. Pedig egyenesen ment bele a tüske, úgy látszik kicsit gyenge a tüske .Majd holnap megnézem lehet-e forgatni.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #243316 üzenetére
Én ódzkodok az ilyen kínai gyártóktól. Azért az ilyen "mushroom" gyártók fejlesztési költsége és a mérnökök sem lehetnek olyanok, mint egy több évtizede gyártó cégnek. Régen is voltak még a 6 sebességes racsnis fogaskoszorús időkben ilyen noname váltók. Például rémlik valami Falcon, ami 1:1-ben Shimano SIS koppintás volt. Tajvani "kisebb" gyártók azért megbízhatóbbak. Például a SunRace sem ma kezdte.
Karbon cuccok más tészta. Amiben nincs mechanikus rész azt könnyebb jól megcsinálni. Ott a tartósságtól sem félnék, maximum nem olyan könnyű súlyra egy ilyen alkatrész, mint egy márkás. Másik buktató, hogy egy L-Twoo váltót semmi sem teszel, így ki tudja meddig bírja, van-e hozzá alkatrész stb.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #243522 üzenetére
Az az 1 mm körben amúgy nem árt a felninek.
fulton: Autós szelep tökéletesen ellátja a feladatát, még a legolcsóbb, legócskább fajta is. Ezek után ki akarna szívni a Prestával? Mondom outin tőlem lehet, nem izgat, de MTB-n semmi keresnivalója, amikor van elég hely az autósszelepnek az egyre szélesebb felniméretek mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #243541 üzenetére
Na jólvan. Ami gyárilag prestás azt lehet én sem fúrnám meg ha karbon. Igaz kevesebb tapasztalatom van velük, lehet túlságosan megszokotam azt hogy az autóst bárhol fel lehet fújni és szögegyszerű.
Utoljára a gyerek régi belsőjével szívtam a gyerekbiciklin az volt francia szelepes. Vettem hozzá réz adaptert, de nem jött be valahogy. Végül a régi duplafejű pumpával tudtam felfújni, de azon meg nincs manométer. Jó ott a kicsi felniátmérő miatt kevesebb volt a hely azt aláírom. Meg gondolom a prestánál nem mindegy milyen minőségű. Ezért írtam, hogy ilyen szempontból igénytelenebb az autós. A legócskább belsőnél is használható.
andrisbandi: Karbont én sem fúrkálnám. Gondolom ne tesz jót neki, főleg a ragasztóanyagnak, el tud válni a laminálás ha nem elég precízen fúrják meg.
Én ugyanígy ódzkodnék a váz furkálásától, pedig sokan kulacstartó szemet csinálnak így alu váznál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Rendbe raktam ma a cockpitet, rengeteg fölösleges bowdent vágtam le (10-20 centiket !, amikor elvileg fél centi pontosnak kell lennie), nesze neked rövidebb stucni és kormánycsere . Voltak nem egészséges és fölösleges kanyarok a hátsó váltónál (is, igaz az összes túl hosszú volt) így ki tudtam próbálni az új Spyral bowdenvágót. Jól szerepelt, szépen egyenesen vág, alig kellett csiszolni a végeket. A fékerő nőtt egy picit, a váltókat újra beállítottam, gyorsabban vált. Az elsőt sikerült, de mennie kell, mert nem jól működik. A High határoló csavar szinte semmit sem állít, mert nem ér hozzá a csavarhoz az ütköző, ezért sem sikerült régen a legkisebb fogaskerékre beállítani a váltót. Mennie kell majd, de nem kap utódot. Első váltó helyett jövő hónapban veszek egy NarrowWide tányért + integrált hajtóművet (SunRace FCM0 vagy a Funn Ridge a kiszemelt. Mindkettőhöz adnak integrált BB-t). Na és a before & after:
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243587 üzenetére
Elvileg lehet a pressfithez kapni speciális ragasztót, hasonló a menetrögzítőhöz. Egyetlen hátránya, hogy a BB kiszerelésekor a műanyag adapter tönkremegy. Mondjuk általában amúgy is cserés az. Ez a ragasztó is kitölti a teret és megszilárdult, így nem fog nyekeregni többet.
Nincs mese, ha szervíz nem tudja megcsinálni, neked kell akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243590 üzenetére
Pont jó a hossza, a 90°-os kormány előfordulására lett belőve, hogy ott ne feszüljön túl. Ez az Acor bowdenház merev, ezért tűnik rövidnek, élőben jól néz ki. Muszáj volt amúgy is szabni, mert a szervizes aki tavaly vágta még a házat, nem volt elég alapos, ezért a váltóknál már jöttek ki a hosszanti szálak és préselődtek bele a váltókarba. A legtöbb szaki lusta síkba csiszolni a végeket, pedig pár másodperces munka.
Egyébként a legtöbb gyári, bolti bringa túl hosszú bowdenekkel jön ki a gyárból, mert nem fogják az összes eltérő modellhez külön szabni a hosszakat. Volt is cikk erről a BikePro DIY sorozatában. Mondjuk a rejtett vezetés miatt ez már valószínűleg nem igaz, mert ott muszáj, hogy pontos legyen a hossz.
varsam: Sajnos nem jó ötlet volt kifejleszteni. Sokszor körbeforog a műanyag távtartó és azért recseg az egész. Vannak erre is speciális egymásba csavarható közbetétek, amit be kell ragasztani a vázba. Outinál is fennálló probléma, főleg aki karbon vázat hajt és van is Watt a lábaiban. Nekem soha nem volt szimpatikus ez a préselős megoldás, sokkal egyszerűbb és merevebb a menetes. Esetleg növelhették volna az átmérőt, hogy "modernebb" legyen, ha már valami új kellett. Nem beszélve arról, hogy a menetes fajtát még egy tíz éves gyerek is meg tudja szerelni (YT-n van videó, ahogy a kissrác simán a négyszögletes hajtást kicseréli egy integrált fajtára), egyszerű szerszámokkal. Ha esetleg új vázat veszek, akkor azt nézem majd, hogy NE PressFit legyen.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243620 üzenetére
A karbonpaszta a baromság. Normális nyeregbilincs kell. Érdekes módon nekem soha nem csúszkált egy nyergem sem. Minek karbonpaszta nem karbon vázhoz, csőhöz? Csak fölöslegesen összekarcolja. Ne adjunk már hülye tanácsot. Másrészt minden másra ott a Loctite menetrögzítő, azt kell használni. Mindenki úgy cseszi el otthon a saját biciklijét ahogy akarja, de ez egy szakmai topik, adjunk már normális tanácsot.
Szóval a kérdezőnek: két csavaros nyeregcsőt kell venni, ahol a bilincs egyben van a csővel. Ott meg tudod úgy húzni a két nagyméretű csavart, hogy az életbe nem mozdul meg. Kenni sem kell alá semmit. Karbonpasztát hagyjuk meg ahogy a nevében is van, a karbon alkatrészekhez. Ott nem karcol össze semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #243635 üzenetére
Van egy jó tippem erre. Az edzőtermi kesztyűk pont olyanok, mint egy kerékpáros kesztyű betétek nélkül. Nekem például van itthon kettő BioTech, teljesen jó biciklizni is. Betét helyett +1 réteg bőr van a tenyér részen. Jól is szellőznek. Tapadásuk is jó, ez érthető is, ki akarna a fejére ejteni egy súlyzót?
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243642 üzenetére
A karbonpaszta zsír + üveg részecskék. Szerinted nem hagy nyomot? Itt a fórumon is írta valaki, hogy összekaristolta a nyeregcsövét. Ha kellő nyomatékkal meg van húzva az életben nem mozdul sehová. Érdekes módon a legócskább városi Koliken biciklin sem mozog a nyereg, pedig az úgy szar ahogy van. Ha mozog akkor le kell cserélni normális minőségű nyeregcsőre. Ha odaheggeszted akkor sem mozdul el, talán érthető hogy az sem jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #243608 üzenetére
Sok gyárilag ragasztva van. Outiknál láttam, hogy bele van ragasztva a fém betét, de gondolom a legtöbb váznál is van valami fém betét, mert a karbon nem bírná a PressFit feszítő erejét.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243652 üzenetére
Ez nem így működik. Ha valami szar akkor az szar. Normális esetben nem szabad mozognia, nyekeregni. Ha egy nyeregcső megfelelő anyagból van, akkor nem mozoghat, lazulhat stb. Ha ilyen van kukázni kell és venni normálisat. Rengeteg biciklit láttam, de ilyen nem nagyon fordul elő.
Ahogy Hasaggymeg írja én is full szárazon raktam mindig össze a nyerget, nyeregcsövét, semmi sem indokolja, hogy oda kellene zsír. Nem fog összerohadni, az régen volt mérvadó, amikor acél vázak voltak. Vagy alu vázba acél nyeregcsövet tett valaki. Alu nem korrodálódik, sem alu - alu, sem alu - karbon esetén. Mosáskor meg vigyázni kell, hogy ne jusson be a víz, ezen a zsírozás sem segít.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #243665 üzenetére
Azért ennél bonyolultabb a dolog, főleg az 1x11 és 1x12-es rendszernél. Sok embernek a legkisebb fogaskeréken ugrik a lánc, hiába az XT/XTR sor és vagy lánc. Általában ha minden stimmel akkor a láncvonal, ami miatt lehet probléma. Testbikeon is volt ez téma, végül kiderült, hogy jó tipp volt amit írtunk. Az integrált hajtásnál rosszul tették fel a spacert és 50 mm volt a láncvonal, de 53 mm kellett volna. Egy 2,5 mm távtartó meg is oldotta a problémát.
Ezt azért írom, mert sokan nagyvonalúan állítják be, vagy csak beteszik a hajtás oldalára a 2x2,5 mm távtartót a másik oldalra meg az 1 darabot azt jólvanazúgy.
fulton: abba bele sem merek gondolni, minek a váltótartó fülre bármilyen paszta. 10 Nm nyomatékkal meg kell húzni a B-link csavart és ennyi. Semmi szerepe nincs amúgy sem, azon kívül, hogy a megfelelő távolságba tartja a váltót a váztól.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #243669 üzenetére
Ha ugrik a lánc terhelés alatt, akkor el van kopva általában mindkettő. Ilyenkor mérő sem kell egyértelmű a hiba oka. Szemmel ilyenkor egyoldalasan vállasra kopnak a fogak és hegyesek lesznek.
fulton: Valószínűleg ugyanúgy ugrálni fog és a lánc is tönkre fog menni vele. 7000 km után nem csoda, örülj neki hogy ennyi belement.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243681 üzenetére
A kilométer nem mond semmit. Mennyit mutat a láncnyúlásmérő? Valamelyik SRAM sor például 2700 km után kuka volt, vagy ott a Shimano HG-93 lánc, ami simán elkopik 3000 km után, főleg dzsuvás terepen. A karbantartástól, pedálozás erejétől, terhelés alatti váltástól stb. függ mennyit megy el. 7000 km után simán elkophatott annyira a lánc, hogy vitte magával a sort. Sőt általában a jobb láncok sem mind mennek el 7000 kilométert.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #243693 üzenetére
Egyébként azért is jó a kesztyű, mert nekem például a mostani 20 fokban is van amikor izzad a kezem és már nem olyan biztos a fogás. Ez a kesztyű 7s jó árban van, szerintem az összes egy kaptafa.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #243702 üzenetére
Valószínűleg a szabvány BSA menetesre alakítja, onnantól fogva meg azt rak be az ember, amit akar, úgyis manapság már külső csapágyak vannak az integrált tengelyeknél. Gondolom egyedül az a nem mindegy, hogy milyen széles a középcsapágy háza (mennyire szabványos), főleg, hogy manapság ott a boost. Bár boostos monoblokkot is kapni, ha nem valami egyedi szabvány. A SRAM DUB meg azért jó, mert az összes létező szabványhoz van megfelelő monoblokk.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243808 üzenetére
Tárcsafékkel simán szoktam városban ilyenkor farolni. Hiába "csak" mechanikus simán állóra fékezem a biciklit, meg egyébként is egyszerre szoktam mindig fékezni mindkét fékkel. A mechanikus voltát nagyobb tárcsákkal kompenzáltam, meg a kábelezés miatt jó lett a fékerő. Nem véletlenül kurtítottam a bowdeneket tegnapelőtt.
Hasaggymeg: Hogy őszinte legyek nekem nem tetszenek a Shimano karok sem, holt szög egyszerűen néznek ki. Sokkal szebbek a Magura karok. De nem lényeg, mert a hátsó váltóhoz tartozó váltókar úgyis kitakarja, az első fék meg látszik, de sebaj.
sebgutkopf: Kapja akkor be a Shimano. Nem mindenki akar eBikeot, így nem releváns, hogy azoknak van akkujuk. Azért elég nagy piac lenne a versenyzők analóg géppel, meg akik miattuk vesznek/vennének komolyabb elektromos váltást.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243829 üzenetére
Igen. A Cues is csak hozza a kötelezőt, már rég piacon kellene lenni az olcsó 1x-es hatásoknak. A SRAM DUB középrésze is jó ötlet volt a cégtől, Shimano még a Cuesnél erőlteti a négyszögletes hajtást az olcsóbb modelleknél. Az GX AXS ellen is kellene alternatíva. Vicces de még a SunRacenek is van olcsó clutch-csos 1x-es kitje.
szimpláncsak: Jövő héten lesz április elseje.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #243857 üzenetére
Ez mindenki maga dönti el, de érthető az ellenszenv, annyira erőszakosan tolják az ebikeokat. YT-n is ajánlott olyat, hogy "Neked milyen ebike való?". Leginkább semmilyen. Egy normális ebike árán akár kijön két ""analóg"" bicikli is. Simán lehet egy MTB meg egy outi is egyszerre.
Én nem nézem le aki azt használ, mert nem érdekel, csak csodálom mennyire működik a marketing. Engem inkább az elektromos roller idegesít, meg az idióta aki rajta áll és nem tud közlekedni. Viszont az DH/Enduro/AM/Trail kategóriában még megértem, senki sem akar felfelé szenvedni, lefelé meg nem számít, hogy tank. Speci Turbo Levo még tetszik is, csak az ára nem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Más: Egész jól néz ki ez a TRP EVO 1x12 szett. [link] Még a végén lesz Tektro hajtás is, ami (közepesen) jó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Francia portréstúdió edzi a Honor AI-t
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Hardcore café
- BestBuy ruhás topik
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- BestBuy topik
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen processzort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest