-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #231238 üzenetére
A betét egyéni ízlés kérdése, én viszonylag semleges vagyok. Van jó és rossz betétes tapasztalatom is. Mai túranacik szár bősége állítható, így ez nem feltétlen gond, de ha jól sejtem Hasaggymeg télen bakancsban teker(t) amihez pont előny lehet a szár.
Flexibilitásban igazad van, mindenki a saját szemszögéből nézi, te nagyon teljesítmény orientált vagy, te gondolom télen is thermo cicanacit használsz, az a legkényelmesebb és betétes is, futni én is olyanokban futok télen (betét nélküli futósban).
Nekem ami hosszú nadrágjaim vannak azok felhasználása nektek szerintem nem mérvadó az eltérő igényeim miatt.
Mondhatom itt a fox defend (sima a melegebb, pro), esetleg a fire változatai és más gyártók hasonló társait, amik 3d nyúlnak, van 3 cipzáras zseb, combban laza, de nem túlzottan buggyos, bokában szűk, szélálló, vízlepergető, szakadás ellen erősített, sőt ülepnél és térdnél extra megerősített, hogy esésnél, ne szakadjon ki és a nyerget is bírja, ja és nekem talán a legfontosabb, annyira rugalmas az anyag, hogy alá tudom venni a térdévőt, így a térdem télen is védve van eséskor, sőt extra hő védelmet is kap a térd izület.
Mindegy ez utóbbi téma csak ilyen saját vonal ezek enduro és downhill felhasználásra vannak (enduro miatt lehet bennük tekerni), ami az fórumtársaknak nem hinném, hogy túl érdekes, se nem tipikus igény, meg ezek azért elég drága nadrágok. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231245 üzenetére
Vannak egymásnak ellentmondó vélemények ezekben a bemutatókban és tesztek között, ebből is látszik mennyire szubjektív műfaj. Az teljesen egyértelmű, hogy mindenki szerint egy ár/érték bajnok és ennek figyelembevételével mondanak róla végszót.
Ami közös mindben, hogy egy könnyen és jól irányítható gépnek tartják, a platform stabilitása miatt pedig elég jól lehet vele pumpálni és ebből nekem az is következik, hogy ugrálni is jó. A stabil platform következménye, hogy a small bump (apróbb egyenetlenségeken) kevésbé érzékeny a felfüggesztés, ami mekkora meglepetés, minden nem lehet egyszerre (feszesség és lágyság). A pedál bobozás kisebb mint az előző generációnál volt és valakit meglepett a mászó tudása. Persze ezt érdemes annak tudatában értelmezni, hogy a rövidebb láncvilla és a maiaktól némileg laposabb nyeregcső, jobban a hátsó tengely fölé nyúló súlypontot okoz, ami alapján egy kevésbé hatékony mászó képességet várnék, de ezek szerint a kinematikából ezt részben kompenzálják, tehát jobban mászik, mint ami a számokból következne. A pedál bobozás mértékét és a felfüggesztés érzékenységét jelentősen befolyáolja a SAG beállítás, így érdemes azzal játszani.
A geóból nekem még az jön le, hogy az M és L méretekben jobban működhet mint az XL-es, mert a nagyobbaknál csak a reach nő, de a hátulja ugyan akkora, ami az M és L esetében jobb arányokat jelent, tehát a te cél méretedben kiegyensúlyozottabb a súlypont.
A saját kar és felsőtest hosszod alapján a nyeregcső szöge ha túl hátra megy a nyereg pozi előre tolásával részben, vagy teljesen tudsz kompenzálni, itt azért nincs extrém elmaradás a trendektől kb 1-1,5 fok.Stílusra ez alapján inkább a park, trail center, kanyargós nyomok, épített pályák, akár kimondottan nagy ugrók fekszenek neki, és nyújtanak élvezetes bringázást, mint a végtelen sziklakertek, vagy csak egyenesen mindenen át veretés.Egy nagyobb súlyú rider esetében egészen máshogy viselkedhez, a te súlyod esetében inkább egy feszesebb játékosabb több pop-al rendelkező bringa várható.
A súlyelosztása alapján sehol sem említik, hogy nagyon aktív rider stílus kéne neki, így mindenki számára, kevésbé gyakorlott bringásoknak is irányítható a gép.
Ez az utolsó paraméter nem sértés, mert pont idén voltam szemtanúja, amikor egyik bringás társ a figyelmezetésem ellenére megvett egy olyan bringát, ami nagyon nagyon jó gép, de csak bizonyos tudásszint és sebesség fölött működik jól, igazából pedig a versenyzők tudják a legjobban kihasználni a képességeit, mert ők tudják úgy terhelni és a gyártó is arra tervezte, optimalizálta. Talán mondanom sem kell, hogy esik kel vele, a régi bringájával jobban ment mint az új csodaparipával, pedig mentem vele tényleg egy szuper gép (nekem nagyon tetszett), csak neki épp nem működik.Olyat szándékosan nem írok, hogy én venném vagy sem, mert más cél, másik rider, nincs értelme a saját preferenciáimat rádhúzni.
Szóval a fentiek alapján értékeld magad, a felhasználási célt, hol használnád és próbálj meg dönteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #231304 üzenetére
Proframe-ből most jön ki az új modell, aminek már állítható a napellenzője. Szivacs miatt ne aggódj, lehet ezekhez pót szettet venni ha nagyon kéne, de egy 5 éves élettartamot simán elvisz a gyári, a sisakra úgyis rá van írva a dátum ameddig garantálják a védelmet. A háló nélküliség ebben a kategóriában teljesen általános, ez az ára a jó szellőzésnek, hogy nyitott szájjal nem praktikus veretni Viszont ride közben szinte soha se veszem le a sisakot még fölfelé nyáron se.
TLD-t vásárlást előző 2 évben is inkább külföldről volt megoldható a kedvenc német webshopjainkból. Méret próbálgatás miatt ezen terméknél inkább a hazai forrást preferáltam, nekem a 100% lett végül szintén rideshopból. Norbi rendes srác, ha van nekem tetsző cucc nála akkor őt támogatom, aztán amikor összefutunk valahol pályán akkor mutatom neki, hogy nem csak dísznek vettem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231307 üzenetére
A Privateer-t is a helyén kell kezelni, nem való mindenkinek. Ahogy írják 20 EWS versenyzővel fejlesztették. Tehát a versenyzők igényei, tudása, tempóra és a verseny pályákon lévő fícsörökre van optimalizálva. Mondhatni úgy is, egy verseny gépet ha nem tudod elég gyorsan engedni lefelé (mint egy versenyző, vagy egy képzett, tapasztalt rider), akkor a kisebb tempóval a bringa egyszerűen nem fog működni, döcögni fog és egy küszködés az egész. Egy bizonyos tudás és tempó szint felett pedig pont ez a hangolás válik értékké és zseniálisan működik. Pont ahogy írod idővel és több tapasztalattal a privateer-ba bele lehet nőni. Viszont azzal is érdemes tisztában lenni, hogy enduro vonalon nagyon menni tud, de az közel sem garantálja, hogy egy bikeparkban és annak fícsörein is ez lenne a legjobb (bár ott is vannak eltérő stílusú pályák), tehát ismét felhasználás függő.
Ezért is írtam, hogy akkor választ valaki rossz bringát, ha túl, vagy alul értékeli a saját bringás tudását és felhasználását. Mindenkinek és minden tudásszintenk teljesen jó bringa nincs.
A radonra ahogy írják egy elég széles skálán kellemes gép, meg tényleg arra érdemes fókuszálni miben és hol jó, és az neked tetszik-e. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #231308 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz , az összes bringán lévő dropper mind egyenes már évek óta és a vázakat is ehhez tervezik.
Ez valami XC vagy gravel huncutság lehet a merev vázak és nyeregcsövek világában, ahol a vázak eleve rövidebbek és talán ez tényleg szükséges plusz hely a tekeréshez. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #231320 üzenetére
Ahogy más is szkeptikus. Próbálkoznak mindig valami újjal, aztán valami marad valami nem. Plusz súly, komplikáció és az is lehet, hogy olyan problémát old meg, ami talán fel se merül a riderben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #231344 üzenetére
A mostani egyre laposabb fejcsőszögű bringák világa elég ellentmondásosan befolyásolja a stabilitást azt értem. A lapos fejcsővel nő az utánfutás, tehát ahogy a sebesség nő annál erősebb a kormányt természetes középre stabilizáló erő, ami alapján mondhatnánk, hogy ez a stabilizáló fölösleges.
Gond meg akkor van, amikor nincs tempó és a kormányt egy bizonyos szögön túl elfordítjuk, akkor a stabilizáló erő pont ellenünk hat és kifelé, vagy vissza akarja fordítani a kereket. Ezt az érzést meredek lejtőn hamarabb el lehet érni technikás részen, ahol a szögek persze változnak és az erő is csökken, de jelen van. Ezt nézve pedig valóban úgy tűnik lehet értelme.A gyakorlat alapján pedig ilyen miatt még nem estem pályán, aztán lehet ha kipróbálnám megváltozna a véleményem és tetszene.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #231490 üzenetére
Maga a Strava is tehetne ezért többet. Az már egész jópofa, hogy megnyitva egy sima bringázásos tevékenységet ahol esélyes magától felajánlja, hogy update to ebike, amit el kell fogadni. Ezt mondjuk az ilyen tevékenységeknél megcsinálhatná automatán a user elfogadása nélkül, tekintve elég sokan elfelejtik, vagy akár azt se tudják hogyan működik a Strava és eszébe se jut, hogy neki ott bármit tennie is kéne.
Pont egyik bringás barátom is ilyen, hogy már többször szóltam neki, hogy állítsa át, mert meg lesz lincselve. Szeretné, de valamiért nem boldogul az appal, aztán tegnap megfejtettem neki, hogy 2 azonos nevű profilja van (egyik fb, másik google bejelentkezős, de jó a sok választási lehetőség) és az appban menyílóval nem látta az aktivitásait és nem nem tudta átállítani. Közben mást meg csak idegesít az egész, pedig nem szándékos.
Másrészt az órák és menetet rögzítő appok is hibásak, mert igenis lehetne kötelező egy külön bringa és ebike sport profil és akkor már eleve jól rögzít állítgatás nélkül.
Olyan mintha a technika is szándékosan gerjesztené a feszkót.Mi itt bizonygatjuk, hogy az ebike igenis sport, közben az analógos meg csalózza az ebike-ost, amiben ha az ilyen összemosott listákat nézzük, akár még igaza is lehet. Ha külön van, akkor nem versenyeznek egymással és nem is kellene, de így tényleg csak falme a két tábor között.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #231522 üzenetére
A fatbike úgy tűnik mint kategória múló hóbort volt, nem vált be a koncepció, simán eltűnt.
Az ebike-ot vihogva élveznéd.
Akik megtehetik, hogy több bringájuk legyen elég gyakori, hogy a “digitális” mellett ott van az “analóg” gép is, ami jól mutatja, hogy megfér egy embernél a kettő (nálam is itt van mindkettő).
A listázásban meg ahogy fent is írtam teljesen megértem, a problémád. Sokkal határozottabban kéne külön választani a platformoknak, az nem fog bekövetkezni, hogy mindenki el tudná engedni a KOM témákat és csak magát nézi, az max akkor lehet, ha a listát magát szüntetik meg és csak magaddal tudsz versenyezni, vagy azzal, akit meghívásos alapon kihívsz, esetleg kontrollált tagságú klub-ok.Most arra vagyok kíváncsi, ahogy egyre jobban toják ezeket a könnyű ebike-okat, ezeknek mi lesz a sorsa és hogyan fut a trend. Motor technológiában egyébként vannak nagyon jó megoldások (új TQ motor bele zseniális).
Nekem úgy tűnik, hogy ezek elsődleges célja talán az lehet, hogy a trendhez később vagy nehezen csatlakozni hajlandó ridereket rávegyék, hogy próbálják ki az ebike-ot, mondván, na nézzétek ez nem olyan nehéz. Azok célozhatók meg akik szemében a 22-26 kg-os gépek bűn nehezek, de egy 18-19kg-os bringát már hajlandóak elfogadni.Amikor vettem az én villanyosomat nálam is felmerül a könnyű ebike, de viszonylag hamar elvetettem, amikor rájöttem, hogy csodák nincsenek.
Súlyon pont ott tudnak spórolni, ahol az normál bringákon is spórolni tudnak (az üres vázat nézve egy grammal nem nehezebbek mint az azonos kategóriás analóg gépek), ha nagyon könnyű gépet akarnak, javarészt a komponenseken, ami ahogy csúszik feljebb a csúcs kategóriába egyre ésszerűtlenebb lesz az ára. Jön a karbon kerék, és extra könnyű gumi, amit minden kivág, alulméretezett fék, vékonyabb és rövidebb villa, piggyback nélküli tag… hagyjuk. Amint rendes kerék és gumi kerül egy ilyen szuper könnyű bringára máris majdnem teljesen normál ebike súlyban vannak. A maradék súlykülnbség meg a kisebb akksi és még pár 100g a kisebb és gyengébb motoron.
Egy ilyen gép pont a senki földje, illetve talán korrektebb azt mondani, hogy teljesen önálló kategória. Analóg-osok között ő a király és mindenkire csak vár míg egy ebike-os társaságban a könnyű ebike-os nem tudja tartani a tempót és jóval hamarabb fog haza menni, mert hamarabb merül az akksi (kivéve ha valami egyesületi versenyző és izomból megoldja a különbséget).
Igazi csoda akkor tud bekövetkezni, ha az akku technológia olyan lesz valamikor, ami azonos kapacitást, fele ekkora súllyal tud hozni. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #231699 üzenetére
Ennyit analógon is simán össze lehet hozni.
Ha használva van:
villa nagyszervíz 35k, tag nagyszervíz 25-30k (ha a kis szervizeket közben magadnak csinálod).
lerugsz egy szett gumit, akkor az 50k (darabja 25-30k egy minőségi enduro guminak) + bele a tej, néha egy új szelepmag.
Fékfolyadék és betét csere, ha magad csinálod csak anyagáron 10-20k között
Kenő és tisztító anyagok éves szinten 5-15k
Már 140-nél járunk egy analógnál és a hajtáshoz még nem nyúltunk hozzá, mert az talán többet bír, de használattó függően ha nem is évente, de bejön ott is a lánc és sorcsere, középcsapágy csere (ez utóbbi ebike-nál nincs, mert az a motor).Egy ebike ezen felül annyi, hogy a hajtást gyorsabban lerúgja, mert egyszerűen többet megy, és keményebb nyomatékot kap, tehát egy évben 1-2 lánc és 1-2 évente egy sort + első lánctányér.
Nem olcsó egy mtb üzembentartása, ha összeadjuk a költségeket. Illetve ezek a költségek annak arányában csökkennek, amennyivel kevesebbet használjuk a gépet és időben kitolódnak ezek a szervizek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #231742 üzenetére
Kis szerviz az nem nagy cucc azt magam csinálom, ahhoz pár szerszám és pár ml spéci olaj kell, max fél óra.
De egy nagy szerviz az nagyon más sztori. Ott maga a szerviz ki (szimmering, tömítés készlet, többféle olaj, csillapítás egység olajcseréje) már anyag áron is több mint az általad említett 10-es és még a munka sincs elvégezve. A nagyszerviz a teljes légkamra és csillapítási egységek szervizelését jelenti (olajok cseréje után légtelenítés, spéci szerszámok), lényegében a villa felújítása újkori állapotra.
Kis szerviz egy ideig elég, de eljön minden felfüggesztés elemnek a nagyszerviz ideje, ami zsebbenyúlós. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231749 üzenetére
Már szemezvem vele, hogy mióta hivatalosan megnyitott jó lenne megnézni. A videók még mindig nem tudtak teljesen meggyőzni, meg az se biztos mindenki végig megy rajta és melyiken.
Neked mi a benyomásod, vissza fogsz még menni?Mászó nyom (tekerhető) van? Ugye nem a pályán kell visszamenni?
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231763 üzenetére
Ez egész kulturáltnak tűnik, ha van mászó, akkor ebike-al jól használható. Amit írsz az alapján érdemes megnézni és személyesen is megítélni.
Néhány videón nekem az a fura, hogy olyan mintha a semmiben lenne vége a pályának a susnyás közepén állnak meg, ahol utána se jobbra se bara, csak ahonnan jött. Azok vajon illegál bővítések, vagy nem befejezett nyomok?
Maga a pálya talaja milyen? Mennyire hajlamos a sárosodásra, meszes, agyagos, köves, homokos talaj van?
Gondolok arra, hogy télen használható, mint a Kevély, vagy esőzés után sáros inkább nem? -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231977 üzenetére
Köszi! Ez szuper, mert akkor a téli hónapokban lesz más alternatív helyszín.
Mondjuk előbb jó lenne, ha végre rendbe jönne a csuklóm (ínhüvelygyulladás). Már a vakolatot kaparom a bringás elvonási tünetek miatt.
Kompenzációként most még többet futok, állóképesség nem megy el, de ez nem tolja az adrenalint. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #231978 üzenetére
Köszi a megerősítést!
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #231980 üzenetére
Nektek milyen szabvány szerinti kormány csapágyak vannak a gépeitekben, hogy szerszám kell hozzá?
Kezdem hülyén érezni magam, hogy lemaradtam valamiről.Nekem mindkét mostani gépben is41/52 integrált, vagy félintegrált csapágyszett van, amiket csak be kell ejteni a váz csapágy tartó kosrába, a tartó peremre és kézzel kiszeded, semmilyen szerszám nem kell hozzá.
Úgy emlékszem, hogy a 2019-es canyon spectral-om (azt már eladtam) is ilyen volt, amikor kiszedtem a villát, talán az alsó csapágy a zsírtól épp nem esett ki, de megrázva már igen. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #232064 üzenetére
Pénzügyi oldalról megközelítve olyan bringát az esetedben nem érdemes venni, amelyiknek a teljes felfüggesztését ki akarod cserélni. Vegyél olyat drágábban, amelyikben eleve olyan van, amit szeretnél, vagy legalább csere nélkül hajlandó vagy használni.
Miért? Az összehasonlításban szereplő tag külön megvásárolva kb 180 eFt, míg a villa 340 eFt értéket képvisel. Ennyit még rá kéne locsolni a egyszerűbb felszereltségűre, tehát nő az ár és majdnem ott vagy mint az új magasabb felszereltség bringa ára, amit sokallsz. Csak az éppen már pluszba új, garis, karbon váz, és a többi komponens egy jó része magasabb polcos.
Plusz ott a kérdés, hogy a scott állíthatósághoz kell-e még valami spéci tekerentyű, ami esetleg csak nekik készül. Ezt egy szervizes, aki ismeri a scott-ot meg tudja neked mondani.Egy mai levegős és olaj csillapításos felfüggesztés lock-ja soha se a teljes merevséget jelenti. Ha csökken a rugóút, az növeli a keménységet, tehát ezért lesz hatékonyabb, ha pedig a csillapítást állítja keményebbre, attól lesz keményebb és bobozás mentes, de nem válik egyik se teljesen merev villává/taggá, ami egyébként nem gond, mert a bringa geója és használata a tervezett beüléssel van optimalizálva (amikor ember ül rajta), amit meggátolni nem érdemes, míg a hajtási hatékonyságot a felfüggesztés érzékenységének drasztikus csökkentésével valósítják meg.
-
sebgutkopf
őstag
válasz itouchfan #232129 üzenetére
Szintén januárban vettem tőlük a Santa Cruz-t. 10 nap múlva már nálam volt a bringa úgy, hogy ebben az időben a nemzetközi utalás és annak részükről visszaigazolása is benne volt.
Ahogy tapasztaltam márkától függetlenül minden bringát radon-os dobozban szállítanak, de a cimkézés helyes és az van benne, aminek kell.
-
sebgutkopf
őstag
Ezt lessétek! Amikor egy 150kg-os faszi flat-re ugrás tesztet csinál a bringákon
[link]A mai vázak és kerekek mit kibírnak
Abban pedig lehet revidiálom a véleményemet, hogy eddig a súlyos embereknek mindig merevet ajánlottunk. Maga az ember a minél hosszabb rugóutat viseli a jobban, és hangra is a leghosszabb rugóutas gépet nyúzta meg a legkevésbé a próbatétel.
Jó egyik se gagyi bringa és normális kerkekekkel. -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #232164 üzenetére
Mindre ezt írják gyárilag, egyébként a szűk keresztmetszet általánban a kerék és nem a váz.
Ebike-nál vannak 135 kg, egyes masszívabb típusonknál 150kg rendszer terhelhetőség.A videó elején nem a vázak összecsuklását vártam, inkább a kereket, a hajtókar, középcsapágy stb… deformálódását, pedál letörést (mint a híres pinkbike hucktoflat-nél a karbon hajtókar törése a 70kg-os csávó alatt egy specivel), de itt ezek se következtek be.
-
sebgutkopf
őstag
válasz kobayashy #232663 üzenetére
Ameddig nincs meg a technikád, addig jobb is, ha nincs hozzá bátorságod. Nem a bátorságon múlik, hanem a tudáson, amit meg a sok tudatos tanulás és gyakorlással lehet megszerezni. Később pedig hozza magával az önbizalmat, ami a gyakorlati sikerélményeken alapul.
A bringa sokat segít és bizonyos méretű akadályokhoz kell a több rugóút, annak megbocsátóbb jellemzői segítenek és ad némi többlet bátorságot, de önmagában nem csodaszer.
Meg kell tanulni bringázni és itt most nem a tekerésre gondolok, hanem: alap testhelyzet (már ezen látszik a különbség ki mennyire tud), elnyelés, sebesség generálás, pumpálás, fékezés, kanyarodás, nyomvonal és csak ezek után jönnek az olyan huncutságok mint drop és ugrálás. Ha egy akadály előtt nem tudod mit kéne csinálni ahhoz, hogy sikerüljön, arra NE menj rá! A majd lesz valahogy az visz a kórházba. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #232678 üzenetére
Az nagyon jó, hogy már tudod és élvezed azt, amikor sűrűn vannak egymás után a fícsörök.
Lassan javul nagyon, de már nem tartom egésznap sínben és a csukló mozgás tartományom is jobb. Szerintem a nehezén túl vagyok, lassan jön a türelem játék, nehogy túl korán üljek vissza és ismét túlterheljem. Azóta tiszta futó bolond lettem.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #232681 üzenetére
Ínhüvely gyulladás. Túl lett erőltetve, részben az irodai kütyük használata, de a végén az utolsó 2 bringázásom tette be a kaput, utána már úgy fájt és recsegett, hogy egyszerűen nem múlt el hét közben. Most 1 hónapja kényszer pihenőn vagyok, se bringa, se súlyzózás, így maradt a futás. Az mondjuk jól megy, bár heti 5 alkalomtól nem csoda.
Az biztos, hogy az első bringázásom az nem perepen lesz, pumpapálya meg néhány alap skill frissítés után fogok csak újra pályára menni, ne legyek olyan béna, és első alkalmak inkább rázkódás mentesek legyenek. Még 1 hónap pihi elég esélyes.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #232697 üzenetére
Abban egyetértek, hogy több szegmens neve utalhatna a lokációra, ahol található. A kreatív nevek ahogy fentebb is már elhangzott inkább az illegál nyomok-ra aggatják (valószínű nem véletlen, nem kell azt mindenkinek megtalálni, így is gyakori téma a pályaépítők ősellensége a szándékos pályaromboló megjelenése , aki gyalog szerszámokkal csak azért megy ki az erdőbe, hogy tönkretegye a pályát és néhány életveszélyes változtatást eszközöljön), a másik verzió, hogy ezek tényleg nem a turista utakon mennek és akár ugyanarról a hegyről 3-4 nyom is mehet lefelé, ugyanazt a nevet adni mindnek se lehet, számozós különböztetés meg annyira nem kreatív.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #233922 üzenetére
Lassan ott tartunk, hogy kerékpáron nem vezetik az alkategóriákat, így a bike tevékenység mint összetett kategória működik. Vegyél te is ebike-ot és vadászd vele az összetett kom-okat, azzal egészen új távlatokat és kihívásokat tudnál találni mászásban, főleg ha tényleg mellé te is igazán odateszed magad.
-
sebgutkopf
őstag
Mélyen át tudom érezni ezt a problémát. Eleve utálok házhoz rendelni, mert nem tudni melyik nap lesz a nyerő előre, a nyomonkövetéssel előző este már lehet tudni, de ha másnap tényleg olyan munka, program, teendő van, akkor ami nem megy az nem megy. Munkaidőben miért kéne egész nap otthon ülni és várni a futárt vigyázban állva.
Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért kötelező ez a házhoz szállítás, miért nem lehet több helyről csomagautomatába rendelni, vagy akár a futár cég telephelyén maradó csomagként, majd én bemegyek érte, amikor tudok a nap folyamán, ha már tudom ott van. Miért nekem kell egy a várost össze vissza járó furgon időbesztásához alkalmazkodnom?Kínomban ha nem játszik csomagautomata, akkor inkább céghez rendelek, ott valaki mindig át tudja nekem venni némi kedvességért cserébe.
Összességében oda térnék vissza, hogy lépjünk már túl az házhoz szállításon és legyenek csomag felvevő depók, vagy automaták! Németeknél mindenki ráér otthon egésznap a futárt várni?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #234366 üzenetére
Nekem igen. Az RSC-nek nagyon finoman jár a karja (teljesen más az érzet mint a sima R esetében), adagolhatóságban továbbra is szeretem. Fékerő van elég, nyúzást bírja, adagolható, házilag karbantartható, ha nagyobb teendő lenne vele azt is otthon meg lehet csinálni. Aki saint-ről váltott kicsit több mint 1 éve az a srác is imádja, azóta az első féket is haszálja.
A guide-hoz képest harapósabb a code, meg eleve fémes betéttel jön, ami miatt keményebb a kontakt pont érzet, a fékkar és kontaktpont beállíhatósába meg parádés. A swing link (és a csapágyas forgáspont a csapos megoldás helyett) benne a kar érzetén egy új szint a sima R verziókhoz képest.
Egyedül annak nem ajánlom, aki nem használja a féket annyira intenzíven, hogy évente cserélni kéne a fékfolyadékot, mert aki ritkábban cseréli, annak valóban jobb lehet egy ásvány olajos fék. Aki nyúzza annak meg úgyis évente fékfolyadék csere kell, nekem a két gépen már nagyon gyors és rutinszerű műveletté vált. Na jó meg triálosoknak se ajánlom, meg azoknak akik az on/off érzetet szeretik, nekik se való.Kíváncsiságból egyébként szívesen kipróbálnék mást is rövid időre, nem vagyok márka fanatikus, de nincs motivációm csak a kíváncsiság miatt pént költeni. Ráadásul most mindkét bringámon code rsc van, így meg nem gond átülni egyikről a másikra, ugyan az az érzet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #234606 üzenetére
Ritkaság egy ilyen összehasonlítás. Kimondottan jól sikerülnek érzem a verdiktet és melyiket kinek ajánlják.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #235949 üzenetére
Kényszerből használok az egyik bringám hátuljában ilyet (felni kivágott ta a vacsa új DD oldalfal gumit, belsővel és tannussal még el tudom használni). Az ára relatív én úgy voltam vele, hogy a 8k sokkal olcsóbb, mint egy DD casing-es dhr II, ami 25k (vagy már még több?)
.
Defektem, felütésem tannussal még nem volt. Előnynek tartom, hogy a belső miatt kevesebb nyomást veszít egy hét alatt, nem szárad bele a tej és nem is kell vele foglalkozni. Ami érdemi hátrányát érzem, hogy azért nem úgy terül vele a gumi mint tubeless-el, így érzem, hogy többet ficánkol a bringa hátulja. Ezért amikor elkopik a külső (nemsokára), akkor visszaállok tubelessre. Mentőövnek bevált, de maximális teljesítmény és tapadáshoz nem ez való.
Aki nem megy annyit, hogy érdemes tubeless-t használnia, azoknak viszont talán a legkényelmesebb defekt és felütés védelem.
ui: minden insertet nehéz felrakni, ez is. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #236000 üzenetére
Gratulálok! Komoly lett így az Izzo speckója. AXS, code rsc, xx1 lánc...
Közben megkezdtem a csukló rehabot karácsonykor, így most a héten már végre bringán is ültem.
Rögtön alább hagyott a technózási vágyam, most megint félretettem az axs témát, csak éreznem kellett, hogy kábellel is rendben vált a gx. Na jó a kivárás is belejátszik, mert idén mindkét gyártótól várható, hogy újat gurítanak villany váltás terén.
Shimi hozza a 2. gen di2-t, aminél már nem reménytelen, hogy gondolnak arra, hogy a bringa akksiját is lehet használni plusz akksik cipelése helyett.
Sram-nál szintén jöhet egy axs gen 2, 2022-ben Nino már nagyon máshogy kinéző protípus axs váltóval ment, előbb utóbb lesz belőle valami.
Azért nagyon remegett a kezem, hogy megvegyem mégis a gx axs-t, de végül jellem voltam -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #237288 üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy az időjárásnak és hőmérsékletnek megfelelő melegségű és szellőző bringás (mtb, országútisoknak biztosan más) ruházat, ugyanolyan elvek, rétegek és funkciók alapján működik mint, ami a futó ruházat. A hőmérsékleti sávok is saját magam analógiáján azonosak.
Ebből adódott, amikor eleinte művösebb és hideg időben is mentem a hegyre a kényelemben és használhatóságban a legolcsóbb megoldás volt a futó cuccok voltak, amik valamiért jóval olcsóbbak mint a bringás ruhák (azonos anyaghasználat, szellőzés, kényelem). Ugyanakkor érdemes a vékenyabb mezről thermo felsőre váltani, majd amikor tovább hül az idő a plusz szélálló réteget felvenni, ami nem esőkabát, hanem szellőző futó székdzseki.
Amennyiban anyagilag belefér, ezeknek a futó cuccok bringás megfelelőjét is egy az egyben meg lehet találni, amik annyiban nyújtanak többet és mást, hogy lazább viselet, ezért alájuk lehet venni a protektorokat, külső réteg a kritikus helyeken vastagabb, és kopás és esés álló anyaggal megerősített, téli cuccoknál nagyobb hangsúlyt kap a vízlepergető hatás mint futásnál, illetve máshogy vannak zsebezve.
2022-ben ha jól rémlik talán 7x estem el (volt benne sziklán háton csúszás is, jó dolog a gerincvédő a thermo kabi alatt), semmi se szakadt ki, max koszos lett, vagy látszik a színén mondjuk térdnél, hogy ott volt valami, de anyag nem hiányzik. Nadrágom 1x szakadt ki egy kiálló gyökérvég akadt bele a nyitott zsebembe...
Az, hogy a külső réteg mennyire viseli a ilyen abúzusokat (végtelenségig egyik se), abban azért vannak különbségek attól függően, hogy az adott ruhadarab trail, enduro, esetleg dh felhasználásra szánja a gyártó. A trail cuccok szerintem nem érik meg az árukat (de cserébe nagyon szépen és divatosak), semmivel se bírják jobban az eséseket mint a futó felszerelés, akkor pedig a futó cucc legalább jóval olcsóbb. Nem túl meglepő módon a dh cuccok tartósabbak és egyben akár még drágábbak is lehetnek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ringman #237323 üzenetére
Azért óvatosabban az ilyen kijelentésekkel.
A múltbéli emlékeken lépj túl és olvasd el a dt mit változtatott a termékpalettáján. 2021 során a gyártó váltotott a 370-es agyakon és azok is rachet-esek lettek. A kérdező linkjén lévő gyári oldal technikai részén is már a ratchet szerepel mind a leírásban, mind a fényképeken.A lényeg, hogy a 370-es agyaknál az évjárat innentől fogva nem mindegy.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #237559 üzenetére
Dettó én is használom a sram buttert erre is... annyira vékonyan és makacsul rátapad a felületekre.
Viszont ha már zsír hátha te tudod: a színén kívül mi a különbség a sram butter és a sram dynamic seal grease között?
Sram ajánlás szerint a fekete dobozos kimondottan tagokba való, de közben a buttert helyettesítő termékként jelöli meg ott is, míg a másik irányba meg nem. -
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #237602 üzenetére
Mekkora ötlet!
Igényesebb úgy lehetne, ha egy vagy két küllőt kiszednek és annak helyére fűzik be a betápot (inkább fehér vezetékkel a fekete helyett) a led-sorhoz és akkor nem kunkoridik az a ronda vastag fekete tápkábel a képben. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #237608 üzenetére
Köszi az infót, ahogy látom a Fox tag is szereti a dynamic seal greas-t. Így érthető miért a tag felé tendál a használata.
Ha nem férsz el a sok sram butter-től is kidobnád, akkor átveszek belőle. Mondjuk ez tényleg nem fogy gyorsan, a kis tégelyem már van 2 éve megvan, de alig értelmezhető mennyiség hiányzik belőle. Szabadonfutóba is az a pici, ami kell... nagyon kevés és akkor a racsni hangja se változik. -
sebgutkopf
őstag
válasz Mr. Erikszon #237967 üzenetére
Ahogy Hasaggymeg írja a keménység rád van bízva alapból, de közben azért érdemes az általános ajánlásokat figyelembe venni. Álgalánosan a levegő nyomsát 15-20% beülésre javasolják, neked városban mehet a keményebb vége, tehát 15% beülés. A visszautat pedig a levegő nyomáshoz kell igazítani. A villa bal lábán hátulról szokott lenni egy táblázat, hol írják az adott súlyhoz ajánlott levegő és rebound értékeket. Ha súlyt nem is figyeled, de a nyomás - rebound párosítása az mindenképpen ajánlott. Ja igen és a rebound-ot mindig teljesen zárt irányból számoljuk és onnan kell nyitni (tehát a teknős felé teljesen elzárod és onnan indulsz a nyuszi fel).
Pontosabb beállításokhoz sorozat szám alapján van gyári segítség is: [link] itt -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #237976 üzenetére
Én is én is!
A 150/150 az trail kategória felső határa, ami viszont nagyon messze van már az XC-től mindenben, tehát azzal ne is vesd össze.
Gumi: ha tényleg komolyan gondolod a trail felhasználást, akkor- Schwalbe vonalon: elől Magic Mary - hátul Big Betty (nobby ebben a kategóriában max pumpapályára való)
- Maxxis: elől Assegai (elég a maxxterra) - hátul DHR II (maxxterra), ha ez sok, akkor Mehet előre a DHR II és hátra Dissector, de ez már lightosabb inkább kirándulósabb verzió.
- Continental: Kryptotal trail casing (2022-ben jött ki új minta). A kryptotal FR verzió trail-re a nagyon lágy keverékkel fölöslegesen sok.Trail-re elegek a lágy és közepes keverékek a super soft, maxxgrip stb... nem kell. Illetve oldalfalnak is elég a trail gumi, a nagy zúzós dh és enduro gumik erősebbek, de nehezebbek is és azok keményebb zúzás esetén szükségesek. Ha a trail gumikat már állandóan kiszakítod, akkor kell erősebb oldalfal, ha nem akkor viszont fölösleges a szükségestől nehezebb gumit tekerni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz andrisbandi #237995 üzenetére
A sima exo fallal maxxterra keverékkel 956g 29" méretben. Trail-re elég az exo. Ugyan ezt a súlyt tudja a dhrII is azonos keverék és oldalfallal.
Jól látod nincs új a nap alatt, ha a guminak értelmezhető méretű bütykei vannak, azt anyag felvitel nélkül nem lehet megcsinálni.
Aki xc-zik annak persze a grammok számítanak és főleg fölfelé akar gyors lenni (ez megint nem kirándulás mint felhasználás), ezzel szemben aki nem a stoppert nézi egész nap, ellenben lefelé szerene jobban szórakozni és gyorsabb lenni, annak a tapadás értékesebb. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #238005 üzenetére
Trail-re nem kell DD casing, ennyi.
Az analóg gépemen is assegai + dhr II van fent, a villany bringa beszerzése előtt mentem azzal is eleget. Annyi a különbség, hogy míg a villany paripán DD mind a kettő és az assegai az maxxgrip, a dhrII az maxxterra, addig az analógon exo és maxxterra mind a kettő.
Nem hajtok kom-okra felfelé, simán engedek a mászás sebességéből azért, hogy lefelé jobban szórakozzak.
Dissector kisebb gördülési ellenállású, sűrűbb minta rövidebb bütykökkel, trail-re simán jó, főleg ha szeret játékosabb tempót menni valaki szárazabb és kemény felületen a dissektor simán alkalmas hátra.
Aki meg fölfelé versenyzik annak már maga a trail bringa is csak hátrány, fölfelé az xc a király olyan konfigokkal és erőléttel, amiket itt 6030d és jjeahh csinál.Minta tekintetében jól látod a trendet a DH és az enduro felhasználás mára összeért. Enduro-zás dh mintákkal történik, sőt a verseny szinten már a casing is a DH felé ment el (DH és könnyebb riderek DD), különben nem bírják ki azt az abúzust és mindez az analóg vonalon.
Az is sokat elárul, hogy gyárilag milyen mintákkal szerelik a trail gépeket, egyre gyakoribbak a DH minták használata ott is, a gumi gyártók pedig pont ezért készítik a könnyebb oldalfalú változatokat a trail felhasználásra.Más csak úgy érdekességképpen: DHF létezése mára némileg okafogyottá vált, lényegében az assegai megjelenése óta létjogosultságát vesztette. Gördülési ellenállásra és súlyban azonos az assegai-al, de cserébe kevésbé tapad a dhf és mivel a bütykök középen és szélen vannak 4 sorban, ezért amikor rádöntöd a kanyarra van egy pont ahol nem tudod a bringát rendesen átvezetni, mert a középső bütykök már nem, a szélső még nem ér le teljes felülettel, ebből adódik az átmeneteknél egy bizonytalan érzés és pont az első keréken.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #238071 üzenetére
Az alapokban úgy tűnik ugyanazt írjuk, a kategória definíciókban vannak eltérések a nézőpontjaink között.
Neked furácsán hat, hogy a dissectort lekirándulozósoztam. Most viszont látszik, hogy nagyon másról beszélünk, mivel írsz 100km és 2000m szintet egy menetben. Igen pont ez a kirándulás, túra. Ez nem trail riding, ez az egész napos epic.
Igen egy trail bike alkalmas erre, ehhez csak annyi kell, amit írsz, hogy a túrához, kiránduláshoz, teljesítmény/távolság orientáltabb felhasználáshoz való gumit rakod rá.
Ez vizsont nem trail riding és itt keveredünk össze.
Amikor igazi trail riding van, arra a túra gumi kevés, ellenben trail riding esetében nem is a táv, teljesítmény, idő a lényeg, hanem a technikás single trail-ek élvezetes teljesítése, amik naturális és akár épített fícsörökkel tarkítva.A lényeg tényleg annyi csak, hogy van olyan bringa, ami sokmindenre alkalmas (trail) és az, hogy mire van épp hangolva az az aktuális gumi választástól fog függeni és a rider ezt akár cserélgetheti is a saját felhasználási szokásainak megfelelően a távolság - technika tengely mentén, meg persze az adott terep talaját is érdemes figyelembe enni a gumi megválasztásánál. Ezért lehet az, hogy látni trail gépet a túrás gumiválasztással is, míg az alpokban a trail gépek is aggresszív mintás gumikkal futnak és nincs is ezzel semmi baj.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Robot fűnyírók
- Motoros topic
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Női városi bringa (Sierra City)
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen