-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #243868 üzenetére
Igen, technikásabb ösvényen nem mindegy a súly, de láttam már, hogy van 18 kilós fully ebike is, ami egész jó érték egy analóg fullyhoz hasonlítva is. XC-n egyértelműen hátrány az ebike miatti plusz súly.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #243891 üzenetére
Én inkább külön vettem meg amit kell. Az a Hollowtech II leszedő tényleg írtó gagyi, lemezből préselt. Nem drága egy normális minőségű, kicsit többért meg van olyan, ami teljes felületen felfekszik oldalról, az sokkal biztosabb.
A videóban is említik, hogy hiába van hajtómű leszedő, ha nem adnak a négyszögletes monoblokkhoz kihajtót.
Én BikeFun és Spyral szerszámokat vettem eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #243898 üzenetére
Nem arról írtam, hajtókar leszedő van, monoblokk kihajtó nincs 4szögeshez. Theoritical Cyclist videójában ő is kitért erre. Ez azért érdekes kérdés, mert átgondolatlan a dolog. Ha valaki például le akarja cserélni a 4szögest integráltra, akkor rendben le tudja szedni a hajtókart és a tányérokat, de a monoblokkhoz nem adtak 24 körmös kihajtót. Ez azért vicces, mert a HT2 szerszám meg ott van, de így nem sok értelme van. Előtte csak kéne kiszedni a régi monoblokkot.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #243978 üzenetére
Nekem a legfőbb ellenérv az ebike ellen, hogy ez nagyon nem az a kategória, amit itthon könnyen és viszonylag olcsón meg lehet szerelni. Egy analóg gépen bármit meg lehet itthoni körülmények között csinálni, ilyen bonyolultabb elektromos motoros dolgokon már nem. Persze ez az XC gépre vonatkozik, ha fully lenne bonyolult forgáspontokkal az más megintcsak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #243984 üzenetére
Ismerem a kategóriákat. Városi ebike az asszonynak jönne jól gyereket cipelni, de nem annyiért amennyibe kerül. Persze van hátsó kerékagyas is, de az annyit is ér (Ztech, Bafang és társai).
A Cargo meg ilyenek nem nekünk való, az futárkodni nagyvárosba. Autó helyett lehet valakinek megéri, de a többségnek nem.
-
Fall-N
veterán
válasz Fifaisshit #244010 üzenetére
Stabil. Én a kettővel ezelőtti akcióban vettem meg, tavaly év végén. Ahogy bardi írta, az első kereket lelógatom és a kihúzott nyeregcsővel fogatom be a biciklit. A felsőcső alsó részén kívül futnak a bowdenek, így ott nem tudom befogadni.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #244207 üzenetére
Itt süt a ☀️. Megyünk is majd tekerni, eddig a pici fiam tekert, mi gyalogoltunk. De asszonnyal is kemény 12-15 km/h az átlag.
BikeTrend biciklis próba kimaradt a héten, de nem baj, nem visz kísértésbe. Azért nézegettem az integrált hajtóműveket, fizetéskor meg is rendelem a Funn Ridge Solo Comp-ot.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #244232 üzenetére
Ez a Deore kapható itthon is olcsón, huszonpárezer az ebikon mellé lenne 6-7 ezer a monoblokk. Amiatt nem jó, hogy 53 mm a láncvonal, amúgy jó lenne. A Funn Ridge 50 mm láncvonalat ajánl, de hézagolással módosítható +/-. A jelenlegi négyszögletes 47,5 mm láncvonalas elméletileg (mérnem kell valójában mennyi), de nem baj, ha az 50-nel eltolom a kisebbek felé.
Első lánctányérnál nem számít a sebesség, amúgy is a NarrowWide helyén tartja a láncot. Később gondoltam egy 1x9-re Deore alapon, de a SunRace kuplungos 1x9-es váltója is tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #244252 üzenetére
A Giant Iguana a spec szerint Shimano M442 Alivio hajtóművel volt szerelve, annak is 47,5 mm a láncvonala. Mondjuk szerintem 1:1-ben ugyanez a Tourney TY-501, csak átnevezték, amikor leállt a forgalmazása. Megnézem ezt a Deore hajtóművet. Elvileg annyi előnye lenne, hogy asszimetrikus a lánctányér felfogatása (BCD 96 mm)
, arra több cuccot kapni.A Funn úgy jött, hogy elvileg profi cuccok, sok DH, Enduro, Trail alkatrészük van. Ez a Ridge Solo is XC/Enduro hajtás, elég könnyű és erős.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Tyson5 #244278 üzenetére
6/7/8-nál semmi különbség. A HG szabványos kazettatestre még ráfér a 8 sebességes kazetta a lánckerekek közti távolság módosítása nélkül, ezért egyforma még a lánc szélessége. Ezért van az, hogy 7 sebességes kazettánál kell a hézagoló. A 9 sebességes rendszertől kezdett karcsúsodni a lánc és a fogaskerekek közti távolság csökkeni. A HG kazettatest a kerékagyon 10 sebességig azonos hosszúságú, 11-től jött be a hosszabb HG kazetta és a boost szabvány. 12-nél meg egy új kazetta szabvány a MicroSpline Shimano vonalon, SRAM más szabványt használ az XD-t.
Láncból megfelelő karbantartás mellett a SRAM tovább bírja, mint a Shimano. Olcsóbb vonalon a SunRace is ajánlott, egyáltalán nem rosszabb a Shimanónál, de jobb árban van. Nekem eddig általában SunRace láncaim voltak, városban az előző elment 4 évig kábé 4-5000 kilométert. Most jelenleg a kazetta is SunRace is teljesen bevált, így a jövőben is SunRacet fogok venni valószínűleg.
Viszont manapság még jobban fog bonyolódni a dolog, Shimano is a nemrég bemutatott Cues hajtásnál lecserélte a HG szabványt a LinkGlide-ra, így azokra nem lesz jó a HG lánc. A LinkGlide fogaskerekek/lánckerekek más alakú fogakat használ.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #244282 üzenetére
Elképzelhető, hogy valamennyi különbség van, elméletileg nem szabadna. Én mondjuk megszokásból úgyis mindig annyi sebességest veszek, amilyen sor van. Az viszont biztos, hogy a 7/8 egyforma. A szélessége lehet egyforma a 6-ossal, viszont lehet más formájú a láncszem, ami a váltáskönnyítő bemarások miatt lehet fontos a soron és az első tányérokon.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #244298 üzenetére
Szerintem egy márkás 'fényre sötétedő' szemüveg a legjobb. Sötétben kivilágosodik a lencse, napfényben besötétedik. A bogarak miatt szürkületben sem árt a szemüveg.
Kezdésnek jó az Aldis forokromatikus, 6000 Ft szokott lenni. Jelenleg én is azt használom. Később veszek egy Merida vagy BBB-t.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #244448 üzenetére
Az pont a 3 tányéros elavult hajtásnál volt szempont, mivel a nagy tányér miatt hosszabb láncot kellett felvenni a váltó kanalának. Ott ha nem vált soha ketszetbe az ember akkor fölösleges a két nagyhoz szabni, én is rövidebbre szabtam magamnak a láncot.
Itt a képen látszik, hogy a legkisebb fogaskeréken nem a 90°-on áll a váltó kanala, így a rúgót folyamatosan feszíti fölöslegesen. Emiatt írják elő a függőleges pozíciót. A legnagyobbon meg igaz, hogy nem teljesen van kifeszítve a kanál, de nem is cél. Ha túl hosszú a lánc akkor a legkisebben visszahajlik a váltókanál, na az is fölösleges.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #244470 üzenetére
Majd sajnos az lesz, hogy be lesz erősen határolva, hogy például csak 11-50-es kazettát lehet használni. A váltótartó füllel az a bajuk, hogy sok gagyi vázon már a gyárból ahogy kijön nem egyenes, ez meg a pontos váltást haza is vágja. A
másik, hogy 500 fajta alakú van, semmi szabvány nincs rá. Ebből a szempontból jogos, mert ha pótolni kell és nem valamelyik népszerű nagy márka modelljére kell akkor szívás találni.Ha értelmes módon cserélhető lesz a direct mount akkor lesz előnye, a váz gyártók meg spórolhatnak ezen is. Valószínűleg ha meg lehet oldani az élelmes gyártók csinálnak majd ehhez is adaptert.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #244484 üzenetére
Én is Hasaggymeg véleményét osztom. Ha nem lesz durva terep, akkor fölösleges a fully. Azonos áron inkább egy olyan karbonvázas XC-t vennék, ami kényelemre van hangolva. Ahogy írod, te fogod karbantartani. A forgáspontok és csapágyak hiánya a vázban nagy előny és nincs ami nyikorogjon.
Gravelt azért nem ajánljuk, mert az annak való, aki csak túrázgat gyenge terepen és kell a koskormány. Manapság inkább a trekkingek szerepét veszi át, főleg bikepacking és túrabicikli terén. Persze ez lehet lenni egy gravellel, nekem is van amelyik tetszik, de nem vennék magamnak. Az szerintem hülyeség, hogy terepen és aszfalton outiként egyszerre megállja a helyét.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #244538 üzenetére
Attól függ. A 6061 T6 az "puhább" ilyen szempontból, viszont a 7071 vagy 7005 (duplán húzott), ami nekem is van (7005) az már pattogósabb. De én szeretem, nem gond, a hajtási merevség is jobb, valamit valamiért.
A karbonváznak az a marha nagy előnye, hogy nem egy egynemű anyag, hanem ott vannak a karbon szövet rétegek és a műgyanta. A szálszövetek irányával és vastagságával lehet variálni, hol legyen merev és hol csillapítson. A hajtóműnél lehet kő merev, a hátsó háromszög meg simán lehet puhább, így csillapít. Alunál erre a csövek formája, vastagsága (hydroform) ad lehetőséget, de drága olyat tervezni, ami felveszi a versenyt a karbonnal. Ott van jó példának a karbon MTB villa. Valamennyire merev, de simán ki tud oldalirányban mozogni 2 centit is. Ez a rossz útra elég, nyilván egy telót nem vált ki, de arra jó, hogy ne rázza szét az embert.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #244574 üzenetére
Szerintem kijön megintcsak a nem megfelelő méretű váz. Hiába állítod a nyerget vagy kormányt, attól még túl rövid a váz. Mivel már SPD-t is használsz nem tudod mozgatni a lábfejed a pedálon és nem tudsz akaratlanul kompenzálni. Szerintem pont az lenne a csoda ha nem jönne ki a 'hiba' és nem fájna valamid.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #244588 üzenetére
Én is ezt írtam. Nem jó a váz, így görnyedt rajta. Nem véletlenül szajkóztuk, hogy kicsi a váz, legalább két számmal. Nyújtani nem árt persze, de hosszú távon sem fogja megoldani.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #244596 üzenetére
Az semmit sem ér. Ha felni és külső kombó olyan, hogy nehezen megy, akkor még rosszabb is lesz, mert csúszik a gumi és a felni is és nem tudod rendesen erővel ráfeszíteni. Amúgy sem jó a szappanos víz mert marad utána trutyi ha megszáradt. Másik régi idiótaság a hintőpor. Azon kívül hogy mindent összeporol nem sokat ér.
Én ilyenkor felfeszítem ameddig engedi a felni majd leteszem a földre és rálépek azon a részen ahol nem megy fel, majd alányúlok kézzel és megemelem. Ilyenkor rögtön helyrepattan.
Általában a felniszalag is ludas szokott lenni. A mostani hátsó kerekemmel pont így jártam. Direkt "minőségi" Herrmanns kék felniszalagot vettem, de alapból túl vastag, így amikor cseréltem a noname fekete gumis fajtára kézzel rá lehetett tenni. Vagy ott a tubelesses öntapadós szalag, az is jobb ilyenkor.
Az igazi szívás például a CST Salvo defektvédett borzalmas, azzal amikor a régi kerékre feltettem majd két órát szívtam. Leszedni sem volt könnyű, de győzött a nyers erő. Annyira 'népszerű' a szerelők körében, hogy egyik sem akarta leszedni, majd újra felrakni nekem (ütött a kerék, mert megcsavarodott a belső. Valahogy nekem sem volt kedvem szopni vele, így úgy maradt. ).
-
Fall-N
veterán
válasz zsola32 #244696 üzenetére
Ezzel a pedálfordulat dologgal az a baj, hogy genetika határozza meg, (meg az izomzat fehér és vörös izomrostok aránya), így komfortzónán kívül eshet sok mindenkinek a 100-110rpm. Magam részéről 75-90-ig tudok pörgetni, de régen simán elmentem a 48-as nagytányérral 60rpm-en. Na az biztos nem lesz már, mert nemsokára megy a levesbe a tripla lánctányér és jön a NarrowWide. Ott meg nincs mese pörgetni kell. Egy ideje át is álltam a 38-as lánc tányérra, csak azt használom. De valószínűleg 36T lesz az 1x rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ezen a strapa videón látszik, hogy a SRAM direct mountja az új AXS szetten kibír mindent, így nem félteném, hogy nincs váltótartó fül. Sajnos FB videó: [link]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #244844 üzenetére
Hát nem tudom ezt a Cues-t egyáltalán érdemes-e várni. Sok tesztet nézegettem és elég jók a SunRace 1x9 és a microSHIFT 1x9-es hajtásai. Én mondjuk inkább a SunRacet venném. Van benne clutch, pontos és akár van hozzá 46T-s kazetta is. Ezeket már most is meg lehet venni, nem is drágák. SunRace M9-hez van minden, integrált hajtómű (FCMX0), váltó (RDM900), kazetta (CSM993 9 11-46T).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #244899 üzenetére
Dehogyis. A Cruiserből csak egy méret létezik, az 17"-os, így mindenkinek tökig ki van húzva a stucni, különben nem tud karótnyelten ülni rajta a kocabringás. Sajnos nekem is volt egy pár évig ilyen eltévelyedésem. A végén nagyon utáltam, MTB-t akartam helyette. Igazi nehéz és SS volt. "Öröm" volt vele emelkedőn menni.
-
Fall-N
veterán
válasz Tyson5 #244910 üzenetére
Igen, ha nem elég feszes akkor nekem simán csinálta, hogy 5-ös fogaskerékről mászáskor átugrott a 6-osra. Hallani is lehetett, hogy a határán volt a lánc a két fokozat között. Lusta voltam beállítani akkor, utána picit kellett feszíteni a bowdenen és szépen váltott. A lánc és a fogaskerék is tökéletes állapotban van még most is.
-
Fall-N
veterán
válasz Angie™ #244934 üzenetére
Ó, hányszor írtuk már. Valaki csak a saját kárán tanul. Írtam már hányszor, hogyha nem megfelelő méretű a váz, akkor ne csodálkozzon ha itt-ott fáj, mert soha nem lesz jó. Az SPD csak rontott a dolgon. Előbb normális váz kellett volna utána SPD meg ruhák.
Szerintem az, hogy optimális legyen a bicikli alattam ezerszer fontosabb, mint hogy Castelli vagy bármilyen gatya legyen rajtam. Utána ha jó a méret lehet optimálizálni a hajtást, váltást stb.
Meg is rendelem ma a Funn Ridge Solo-t, kíváncsi vagyok rá élőben. Kellett mellé szerszám is, az szokás szerint BikeFun lett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #244960 üzenetére
Elég szar zsír lehetett, mert pont aktuális nekem venni zsírt a középcsapágy szerelés miatt, de a normális zsír -30° és 130° között őrzi meg az állagát. Az ilyen low budget vackok bírják csak -10°-ig. Akkor érdemes venni Motorex zsírt és újrakenni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #245001 üzenetére
Annyira nem jó minőségű. Nekem Velotech logóval volt mindkettő, az első mindig lefittyedt, mert gyenge a gumifelfogató gyűrű.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245076 üzenetére
Normál helyzetben nekem is magas lenne ha mellette állok, ezért el szoktam dönteni kicsit oldalra a biciklit és úgy ülök fel rá. A mérete a váznak jó nekem, de akkora nyeregmagasság meg kell, különben nem lenne jól kinyújtva a lábam. Úgyhogy nincs baj a mérettel, főleg ha jól érezte magát amikor rajta ült.
A kormány magasságán lehet változtatni. Először érdemes a hézagolókat átrendezni, azaz a stucni fölé rakni a hézagoló(ka)t, ha ez sem elég lehet kapni -17°-osat is.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #245080 üzenetére
Az viszont jó ötlet lenne, ha a feleség is elmenne és ráülne egy eggyel kisebb méretűtre.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245089 üzenetére
Hét ezen a képen kétség nélkül látszik, hogy nagy neki. Lábujjhegyre állva le kéne érnie a lábának. Szerintem nem fognak szívózni a boltban.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #245107 üzenetére
Az lehet. Az előző biciklije is mint kiderült két számmal kisebb volt. Ez valami fétis. Valakinek lábfétise van, valakinek meg a nem jó méretű vázhoz.
Zanik: Nekem kínszenvedés lenne. Néha asszony acélvázas Crusierével viszem a gyereket oviba, azon van gyerekülés. Elég is belőle az az oda - vissza 5 perc. Méretre nekem kábé ugyanúgy kicsi, mint fultonnak a Csepele. A 3s Nexus agyváltót sem szeretem ami rajta van. A hangja sem jön be a racsninak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #245171 üzenetére
Vaskalaposak sokan. Az ilyen szakikat a hideg kirázza egy NarrowWide tányérral megoldott 1x8, 1x9-es hajtás láttán, mert szigorúan kell a tripla/dupla tányér és első váltó, csak és mert. Hiába nem használja senki a kis- és nagytányért. Sok szakcikk is így áll hozzá. YT meg tele van ilyen "sikeres műveletekkel". Ezért is jó a szereld magad.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 3 és 2s propellerek, DJI mellheveder, DJI kábelek, Apple kábelek OTG, táv (drón, iPhone)
- Nike Air Jordan Low, Mid, High, Új, eredeti, dobozos, számlás. 40K- Ps5 stuff csere is
- Giant Contend 2 Országúti Kerékpár
- Házi Készítésű Erdélyi Zakuszka, Szörp, Lekvár 1800 ft
- Eladó Eredeti márkás ruhák olcsón
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs