-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Tothgera30 #106269 üzenetére
Kifejtenéd bővebben a"más ligát"? Természetesen azt vágom én is, hogy a Synapse endurance modell és emiatt kényelmesebb...
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Tothgera30 #106275 üzenetére
Synapse-ból az alu változatokat néztem...
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Tothgera30 #106277 üzenetére
Boltokban vannak még beragadva régebbi modellek-elvileg. Egyelőre információgyűjtésben vagyok outikkal kapcsolatban. Max 1000 eurót szánnék rá és ez nem sok, ezért figyelek...
-
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #107380 üzenetére
& Pöttön: Kösz! Hát ez csak a legközelebbi falu és a mellette lévő táj, elég úgy 6-7km-t tekerni a városból, hogy elérjem az erdő szélét
Amúgy ma bringát akartam mosni, de úgy tűnik fölösleges lenne, a héten végig dagonyázós lesz az idő
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #107407 üzenetére
1-2 dombot szívesen becserélnék egy hasonló felszereltségű montiért
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #107412 üzenetére
A Genesisen az levegős Tora vagy rugós?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eddie1978
aktív tag
válasz Tothgera30 #107407 üzenetére
Szép gép.
Mekkora sor van hátul? Látom sima XT váltóval.
Most néztem a kalkulátort, hogy nekem az 1x11 is jó lenne a cx gépen, mert a mostani 36-46/11-28 kombónál a sor alsó felét csak szakadéknak hátszéllel használom.
Az XT-t azért kérdezem a a dale az xt-s lenne. A szokásos 26-36 és 11-40. A 36-os tányérral és 11-50 sorral a végáttétel meglenne. A mászós végén pedig a mostani 0.65-0.743 közé jönne be egy 0.72.[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Tothgera30 #107424 üzenetére
Köszi szépen, nekem is nagyon tetszik.
most jutott eszembe, hogy nem fogadtam meg a korábban olvasott tanácsot, hogy kicsit jobbra-alacsonyabbról kellene fényképezni
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #107447 üzenetére
Tipp, vagy ugyanúgy kopik az összes.
Tényleg szép ez a bringa!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Bati0501
őstag
válasz Tothgera30 #107447 üzenetére
Igen, ez az.
Vételárból csak -10e jött le, de adott egy másik hátsó sort az eladó, mert a rajta lévővel bizonyos fokozatban bizonyos szituban nem váltott rendesen, mert már egy kicsit kopott volt.
Az új viszont már nem Shimano, hanem Campagnolo.
Engem mondjuk nem zavar, de azért megkérdezem, hogy ugye ez nem probléma, ugyan úgy működik majd ezzel a sorral, mintha Shimano lenne rajta?Illetve a gyári stucnit lecserélte nekem egy kisebbre, mert az túl nagy volt.
Továbbá a váltón állítgatott, mert kicsit el volt állítva.Tegnap próbáltam megmérni, de sajnos erre alkalmas mérlegünk nincsen, így egy eléggé egyszerű módszerrel sikerült megmérni: szobamérlegre kezembe tartva a bringát ráállok.
Így, nekem egy kicsit meglepő módon, 8,8 kg jött ki, azt hittem/reménykedtem benne, hogy olyan 8 kg körül lesz.
Hivatalos honlapon nem látok teljes bringára vonatkozó súlyadat, jobban meg még nem ástam bele magam, de szerintetek ez reális érték?6030D: Köszi neked is!
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #107530 üzenetére
Azért sérvvel, fájó derékkal nem mindegy ám, hogy mi nyomja a derekad. Én is gondolkodtam, hogy végre megy a mezzsebbe, de inkább marad ott. Nekem amúgy zsebben lötyög is, még ha mindent összegumizok egybe, akkor is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
kentucky
őstag
válasz Tothgera30 #107682 üzenetére
Azért kérdem, mert úgy néz ki, hogy mivel Szerbia nincsen messze ezért tudok szerezni onnan olcsón Capirolo Level 9.4 vagy 7.4 kerékpárokat (29" és 27"). A régi verzióból is lehet kapni azok shimano tárcsásak, az újak a fentebb említett tektro-sok. Az ár olyan 115-125 ezer forint között mozog egy ilyen bringánál. Ami gyenge még benne, hogy egy Suntour XCT HLO DS elég belépőszintű villa van benne, de szerintem egy Deore-s hidraulikus tárcsafékes bringába ez belefér.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Tothgera30 #107893 üzenetére
A Cannondale helyettesítőkre mondanál pár példát. Gondolkodom egy fully XC gépen. Nekem bejön a Dale, a Speci vagy a Giant is. Felsőcső hossz 650mm körül kell nekem. Most már tudom így a Radon után.
Miért csalódás véleményed szerint? Mire kell figyelni? -
eddie1978
aktív tag
válasz Tothgera30 #107908 üzenetére
Még nem száz százalék a fully. Tegnap is a CX géppel mentem egy gyors ingókő mászást a Velencei-tókör során. Felfelé világbajnok a merev vázzal. Megy mint a rakéta. Ez is Dale. Remélem sokáig szolgál majd.
Nekem sajnos van egy kis defektem a Cannondale márkával kapcsolatban, de nem kizárólagos. Az előző CX Giant volt. A mostani fully Radon.
A fully-ra visszatérve nem tudom milyen lenne egy merev "kényelem" szempontból. Azt érzem én is, hogy kevésbé hatékony a merev CX-hez képest. Merevvel az utóbbi időben egy mintám van, egy Cube gépet béreltem még két éve. Azt 90%ban elégnek éreztem. Egy jól belőtt guminyomással jó lehet.
Az említett Scalpel-si géppel vannak azért gondok. A Hi-mod szövetes verziónál van pár példa a forgáspont körüli repedésre. Ez azért nem jó pont. Lásd Bikeradar review.
Arra is gondoltam, hogy veszek egy vázat, és arra átdobom a mostani alkatrészeket. Annyira szuper állapotban van minden rajta. Itt viszont elég gyér a választék. Átütős kerékeszettem van és az XL méret is korlátozza a választékot.
Gondolkodom.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #107914 üzenetére
Félévente nagygenerál, úgy, hogy két hetente használod? A forgáspont csapágyain és a rugóstagon kívül semmi extra szervizelendő nincs egy merevhez képest. Csapágyakat simán lehet otthon szervizelni/cserélni, rugóstag kisszervizt is simán meg lehet otthon csinálni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #107914 üzenetére
Mivel mész a legtöbbet?
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #107919 üzenetére
Hát ezt a szervizperiódust nagyon túlzónak érzem, szinte a gyártók sem írnak elő ilyen sűrűt. De ha te így szereted, akkor oké.
-
eddie1978
aktív tag
válasz Tothgera30 #107914 üzenetére
Köszönöm az infókat!
SuperX. Eddig 2700km van benne. Még egyben van Montiknál is látok szívószálakat támvillának beépítve. Ennek nem vékonyabb a támvillája mint az 1992-es évjáratú Cannondale R600 alu gépemé. Ellenben a homlokcső/alsócső/felsőcső egy monstrum. A Radon XC gépé egy filigrán megoldás ehhez képest.
Ez is olyan mint pl a km óra. Ha kell a térkép, vedd meg a top modelt.
Árak arányában nem 3x jobb ez a SuperX a Giant TCX SLR2-nél. Ez elvitathatatlan.A teló/tag kisszervizeket itthon megcsináltam már 2x. A nagy is menne szerintem. Viszont mire felszerszámozza az ember az otthoni szervizt, addigra ellőtted egy évi szerviz árát. Amennyiben valakinél gyorsan forognak a gépek, nem éri meg. Hosszab távon megérheti otthon megcsinálni. Sok esetben lehúznak dolgokat, de lehet csak meg kellene adni azt ami karbantatást kíván.
Egyetértek abban hogy a féléves vagy éves szerviz kell még ha keveset is megy az ember. A lehúzó alá azért megy be szennyeződés. Lejjebb patyolat tiszta volt mindkétszer a teló és a tag is.
A másik aggodalmat keltő dolog az az alkatrész ellátottság több éves távlatokban.
más:
Nem tudom mit lehetne még állatani, de én mindig úgy éreztem, hogy a SID RL nem mozogja ki a kis hupikat. Olyan mintha a fix lenne az eleje és akörül mozogna a bringa. Sag mindehol ok. Kisebb nyomásnál jobban mozog, de akkor nagyon beül. A tagot keményebbre fújva meg túl kemény a hátulja. Igazán nem sikerült jól beállítani.
más2:
A vázban vezetett tyúlbelek zörögnek. Erre valami gyógyír? Nyomjam ki purhabbal?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #108609 üzenetére
172 centihez L-es váz nagy lenne.(Lejárt a szerk. idő.)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #108631 üzenetére
De ez szivacsos ez nem nyeli el túlságosan a rezgéseket? A bringás haverinámnak hasonló van, szerinte nem érzi eléggé a bringát, vissza akar váltani gumisra. Persze azért lehet kipróbálom, ahány ember annyiféle igény/ízlés, lehet nekem tetszene.
6030D: Nem pont ezt, de Rockbrost nézegettem, lehet az lesz... van csavaros, szivacsos, gumis, meg mindenféle verzió.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #108698 üzenetére
Ok, vettem, köszi!
varsam: Király, én is szívesen kipróbálnék valami hasonlót.
Más: én is ma benéztem a helyi boltba, hogy milyen elektromos montikat lehet bérelni, sajnos a jelenleg elérhető gépek közül csak egyik volt fully, de az elég ijesztő vasnak tűnt. Képeken annyira nem jön át, de a pluszos gumik, a vaskos váz élőben megteszi a hatását. Majd ha a haverom úgy dönt végre, hogy ideutazik Sepsiszengyörgyről, hogy tekerjünk egy hosszabbat terepen, akkor kibérlünk két ebájkot és én tuti ezt a Kellyst viszem el . Amúgy azt mondta az eladó srác, hogy az e-montikat 100Ron-ért adják ki egy napra (10 óra), ami úgy 7000Ft, a sima normál montikat meg 50Ron-ért (3500Ft), nekem nem tűnik vészesnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eladogeppc
veterán
válasz Tothgera30 #109804 üzenetére
Jó de amit linkelt egy rokkantnak biztos jó lesz. Agyváltós. Persze. Na ha az beszarik , akkor kuka.
Előbb veszel külső hátsó váltót olcsóbban ha elromlik.Decathlon RockRider 340 / Neuzer Neuzer 30 / Schwinn Csepel Ranger 26
Mindegyik szar ? Azt azért nehezen hiszem el.
Ezek a váltókarok is szarok ? Shimano Revo 3; jobb Shimano Revo 7
Ez is ? Shimano RDTX 31b
Voltak: Z71,Defy,SGS,SGSSII,XperiaNeo,Arc,ArcS,LGW7,LG2X,LG3D,LGBlack,Wave2,G300,OT-995,O4XHD
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #110187 üzenetére
Haveromnak volt CTD-s Fox telója. Hát annak a megindulása kritikán aluli volt. Neten is sok negatív kritikát olvasni róla. És nem hiszem, hogy nem véletlenül cserélte le a FIT4-re a Fox a csillapítási rendszert. Másik haveromnak van FIT4-es telója, az meg teljesen korrekten mozog.
-
tipuka
addikt
válasz Tothgera30 #110364 üzenetére
köszönöm, de debrecen az kizárt sajnos, 5 óra vonattal/busszal odamenni meg tényleg egy új jobb lenne.
-
Toobee
veterán
válasz Tothgera30 #110545 üzenetére
Ez az első normális bicajom, teljesen gyári, nem nyúltam hozzá. Igyekszem felvenni a ritmust, de hosszú meg az út
https://barbieripnk.hu/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #110548 üzenetére
Az SPD-vel szerintem még nagyobbat lehet, főleg terepen.
-
Toobee
veterán
válasz Tothgera30 #110548 üzenetére
Van SPD-m, meg cipő is hozzá. Tegnapig azzal nyomtam, de a technikás részeken nem éreztem magam biztonságban. Teszek egy próbát ezzel is.
https://barbieripnk.hu/
-
StLui
veterán
válasz Tothgera30 #110548 üzenetére
Ez nem fém tüskés? Mert ha az, akkor miért fog vele taknyolni?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #110548 üzenetére
Nem kell támadásként felfogni... Igen, nem próbáltam, de én jobban tartanék attól, hogy késve csatolom ki, minthogy lecsúszok a taposóról.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #110556 üzenetére
Hát én eddig mindig taposót használtam aszfalton is,de ha lesz új bringa, lehet teszek vele egy próbát. Csak ugye nem olcsó, a decás elvileg a legköltséghatékonyabb megoldás, de sokak szerint az nem a mérvadó kategória.
-
Toobee
veterán
válasz Tothgera30 #111169 üzenetére
A gyakorlatban azon kívül, hogy minőségibb alkatrészeket is kapsz a súlycsökkentéssel, mekkora difit éreztek, ha mondjuk átültök egy 12-12,5 kg-os, már egészen jól felszerelt alu gépre.
https://barbieripnk.hu/
-
cozmo
őstag
válasz Tothgera30 #111169 üzenetére
Az szép. Jöhetnek a gramm adatok alkatrészenként. Mókolni mindig lehet. Sosincs vége. Brutális excelem van grammániás vagyok. Ami érthető hisz csak a bringámon van felesleg, rajtam már nincs mit súlycsökkenteni. Pedig az lenne a legolcsóbb.
#111182) JackFeryll: Én is pedállal értem a súlyt. Én lefelé rombolok a 720-as kormányommal.
És lefelé is nagyságrendekkel jobban irányítható egy pille karbon gép aki mást mond, még nem csinálta.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #111251 üzenetére
Az jó durva súly. Haveromnak Cube Reaction GTC Pro 29 vázzal, merev karbon villával, karbon nyeregcsővel, karbon nyereggel, 2x10 SLX rendszerrel, SLX fékkel, DT X1900 kerékszettel, Schwalbe Big One gumikkal 10,2 kg a biciklije. Ebben benne van a pedál, kulacstartók, km óra, teljesen menetkészen. A pedál elég nehéz, cserélve lesz majd, úgy éppen becsúszik 10 kg alá. Meg még belsővel megy, tubeless rendszerrel nyerni fog még kb 200g-ot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #111452 üzenetére
Mi a baj vele? Vagy montin annyira nem vált be?
Més que un club!
-
Mezga Aladár
veterán
-
sanzi89
addikt
válasz Tothgera30 #111457 üzenetére
Szóval semmi konkrét, csak jól beírtuk a frankót.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #111457 üzenetére
Jópár éve használok nyeregtáskát, már az előző MTB-omon is volt és ezek közül még egy problémával se találkoztam. Számomra kifejezetten hasznos hogy pár dolgot bele tudok tenni (multitool, pótbelső, kulcs).
Ötletem se lenne mivel válthatnám egyáltalán ki.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #111452 üzenetére
Gondolkodok helyette a kormánytáskán. Melyiket ajánlod?
StLui: szerintem inkább fully, mint fat. De egyiket se próbáltam.
A gyereknek meg vedd meg a legolcsóbb gumit, ha elfékezgeti. Főleg ha a bringacsere után nem nagyon lesz használva. Vagy vedd meg Toobee Schwalbe-it, annyi, mintha vennél valami noname-et. (értékesítői díjamat majd megbeszéljük, Toobee )[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Tothgera30 #111457 üzenetére
Hozzá sem ér a fényezett felületekhez, tehát nincs kidörzsölődés. Persze a csöpp emberek bringáján lehet ez nem áll, mert lejjebb van a nyereg. Belül puha filc. Az vajon hogy dörzsöli ki a gumit? Anno klipszíjjal rögzítettük nyereg alá a belsőt/színgót. Az azért jobban gyűrte a cuccot, de még ott sem dörzsölődött ki a belső. Ha normális minőség akkor tök jó a nyeregtáska.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #111574 üzenetére
Itt van 3 iromány a kormányszarvakról. A 700mm fölötti kormányok és a divat szorította ki.
még egy gondolat a fázásról...köztudott,hogy minél kevesebb zsír van a bőröd alatt,annál fázósabb vagy,ebből egyenesen következik,hogy az igazi bringások fázósak. ...vagy nem?! (én amúgy nem vagyok fázós,csaxólok. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Tothgera30 #113400 üzenetére
Eléggé lejt az ülésed. Kényelmes így?
Más: Átléptem a bringával a 300km-es "határt". Azóta állíttattam a kormányon és ülésen is. Az ülés továbbá is borzasztóan kényelmetlen. Próbáljam még mindig szokni vagy ideje cserélni?
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #113560 üzenetére
Miért nem ajánlod hátra?
Nem azért vibrál mert nagyon távol vannak a fogak, mondjuk agy race kinghez képest?Elöl szerintem azért nem érződhetett, mert ott nincs akkora súly, v nem tudom.
A hibás darabra én is gondoltam, mikor megvettem alig volt pár szál bajusz a gumin, de a felülete nem tűnt kopottnak kizárt h használt lett volna, maga az anyaga is puhának tűnik, nem keményedett meg a raktárban.(#113562) SirKero Ha ez gyerek bringa volt akkor még biztosabb hogy szét lett fékezve. Az meg hogy mindig egy helyen fogott kicsit érdekes, mert ha jól látom tárcsa van rajta, és azzal nehezebb ezt összehozni.
Garanciálisan biztos nem cserélik, a fotón egyértelmű hogy aszfalton le lett radírozva, a többi helyen is letöredeztek a fogak.
Azt nem mondtad h milyen márka, ha nem ismert, akkor kicsit érthető hogy az oldafala megnyekkent, lehet sokat állt raktárban és ezzel a terheléssel nem bírta a strapát."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #114538 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #114538 üzenetére
Egy kérdésem lett volna, hogy a hang miatt miért nem veszik észre, de az utolsó két mondatban megválaszolta (... vagy különbeket).
És teljesen igaza van, azé a felelősség, aki versenyen használja, ellenben a másik 95 %-nak hasznára válik. Terjedjen csak, legyen olcsó és könnyen beszerezhető, hogy jöhessen velem a család a 100+-os túrákra.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #115232 üzenetére
Hacsak nem autóval szállítgatom ide-oda a kerékpárom (rühellem,ezért nem is nagyon teszem),akkor nagyon nehéz még pariban is lenni az aszfalt/terep kilométereknek.Időben már más a helyzet,így újabban azt is figyelem,de a legközelebbi terepig el/visszagurulni is legalább 15 km (oda-vissza),így ha még +20-at terepezek is,alig lesz több mint az aszfalt.
(#115262) FIREBLADE78...egy szavazat innen a 3 közül középsőre,egy meg a Foxos villásra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Tothgera30 #115465 üzenetére
Nem lehet bringát gyártani " sörös dobozból" mert azért kell egy minimális falvastagság hogy meg lehessen varni.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #115470 üzenetére
Ez komoly,hogy 2 ujjal összenyomod,vagy ez csak egy lírai túlzás? Csak mert nekem elég hihetetlen,főleg egy olyan vékonyságú csőnél mint a támvilla,de még a felső csőnél sem érzem életszerűnek. Videó,valami erről?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Tothgera30 #115470 üzenetére
Értem mit mondasz, csak itt a kérdés az volt hogy egy emelt szintű szabadidő bringa a kérdés és nem egy időfutam kerékpár
BENEFON DELTA--------N8
-
MZsoltee
veterán
válasz Tothgera30 #115465 üzenetére
Biztosan jártasabb vagy a dologban. Mivel azt írta a kolléga, hogy árban kb ugyanannyi. Így azt gondolom, hogy ebben az esetben igaz lehet a felvetésem, hogy valószínűleg sérülékenyebb, mint az aluváz. Biztosat gyári adatok alapján lehetne mondani.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen