-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #135995 üzenetére
Nekem az a véleményem, hogy ha már szét van szedve a váz, jobb kicserélni az összes csapágyat. A csapágyfészeknek az a legjobb ha a lehető legkevesebbszer van babrálva. Az a lehető legjobb, ha egyszerre cseréled benne az összes csapágyat, akkor tudod, hogy minden okés, le van tudva egy jó időre.
Én nem nyúlnék a forgáspontokhoz egy hozzá való csapágy prés nélkül. Nem vagyok híve a kalapálásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136062 üzenetére
Valami kompromisszum csak kell legyen az erősebb rugófeszítést eredményező pöcökben,hiszen másképp csak erősebb rugó kellene és kész,nem macerázna senki kuplungokkal...vagy nem?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #136207 üzenetére
Brr, hol volt ez ? Ahol kalapáccsal szedik ki és teszik vissza a csapágyat, én biztos nem mennék többé. Kivétel a már tuti kuka csapágy, ha ezt a speciális kalapácsos kihúzóval teszik, és nem egy nagyon finom alkatrésznél. Ezek nem ipari gépek, ahol tonnákra és sok ezer Nm-re méretezett csapágyak meg csapágyfészkek vannak, egyszer nem üt merőlegeset, és már el is torzítja a puha anyagból készült fészek formáját a csapágy, arról nem is beszélve, hogy maga a csapágy és annak tömítése sem tolerálja az ütögetést.
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136207 üzenetére
Ezt a kalapálást rossz volt olvasni, tipikusan az az eset, amikor a szerviz mindent elvállal, nem baj csináljuk, aztán lesz ami lesz. Igen, tudom, hogy nem olcsó egy profi csapágy prés, amihez kismillió alkatrészt meg kell vásárolni, hogy mindenféle csapágyhoz passzoljon, de aki ebbe nem ruház be, az ne is akarjon forgáspontokhoz nyúlni. Én most vásárolgatom össze a szerszámokat az otthoni műhelyembe (kiköltözök Törökbálintra és lesz egy 50Nm-es műhelyem), még otthonra is megveszem magamnak a csapágy prést, hogy ha már hozzányúlok, akkor ne mint egy barbár. A kalapálással nem csak az a baj, hogy sérülhet a csapágyfészek és maga a csapágy is, hanem sorja szorulhat a csapágy alá, ami által nem lesz pontosan a helyén.
Újonnan vetted a kerékpárt vagy használtan? Azt nem gondolom, hogy a Bergamont-nál gyárilag lötyögősre tervezték azt a forgáspontot. Egy eléggé minőségi gyártóról van szó, eladtunk kb 2 nagy konténernyi Bergamont kerékpárt (600db), de még hasonló esetet sem láttam. Ha használt volt, akkor úgy gondolom, hogy kihagytak belőle egy távtartót, alátétet amikor hozzányúltak. Ha új, akkor meg az összeszerelésnél lehetett baj, bár azon is meglepődnék. Gyárilag az ilyen nem lehet, ez egészen biztos.
haarmaan: Mindenképpen többért tedd fel, mint amennyit kapni szeretnél érte, mert az emberek mindenből szeretnek alkudni, állítom ha feltennéd 250-ért, akkor is jönne valaki aki ajánlana 200-at és most megy érte.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136266 üzenetére
Sokféle prés van, nagyjából így néz ki egy korrekt szerelés, forgáspontokat illetően.
[link]
És ez maga a prés, de ebből is sokféle van: [link]Persze mindenki hibázhat, de nekem furcsa, hogy az a Bergamont váz gyárilag olyan, ha használtan vetted, akkor inkább arra gondolnék, hogy már az előző tulaj mókolt vele valamit.
Én is dolgoztam külföldön, Ausztriában is voltam, Svédországban is. Elég sok ismerősöm Angliában.
Ha gondolod próbáld meg, ott sincs minden kolbászból elhiheted. És ott sem mindenki profi abban amit csinál, de abban biztos lehetsz, hogy bármilyen szakmunka 5 ször annyiba fog kerülni mint itthon!Nekem elég sok ismerősöm költözött haza, legutóbb Angliából, 9-10 év után. Elege lett abból is, és már nem érte meg neki, gyakorlatilag amennyi pénzt elköltött a lakhatásra, alig maradt pénze, félretenni esélytelen. És így is valami indiai csókával lakik együtt, hogy egyáltalán ki tudja fizetni a szállását.
Egy másik ismerősöm épp Ausztriából fog hazajönni, jobban keres az tény, de nem tudja megszokni azt, hogy még mindig egy migráns. A jelenlegi munkahelyén becsülettel dolgozik, vagy 6 éve. Múltkor üzemi baleset érte, nem az ő hibájából, szerencséje volt, mert majdnem eltört a gerince, a cég iszonyat bunkón állt hozzá, le sem szarták mi van vele és próbáltak mindent elkussolni, eltusolni fű alatt. Jó persze Magyarországon is előfordulnak furcsa esetek, egy valami biztos, nekem kurv@ sok pénzt kéne ajánlania egy cégnek, hogy elmenjek innen. Régebben bennem volt a mehetnék, de így 38 évesen nem fogom a nulláról kezdeni. Külföldön esélyem sem lenne saját ingatlanra, itthon sem könnyű, de úgy néz ki csak összehoztam, saját ház, telekkel, Budapesttől 10km-re, 50Nm-es műhellyel. Szüleimhez, barátokhoz közel. Nem minden csak a pénz.[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #136266 üzenetére
Egy drágább bringához talán megéri rendelni akár Aliexpressről is valami kinyomót-benyomót, 50-60 euróért már kapsz olyan szettet, ami a leggyakoribb csapágyakat lefedi, és arra ugyan nem jó, hogy üzemszerűen használd, de azt a rossz esetben évi 2-3 alkalmat, amire neked szükséged lehet, simán bírja. Vagy ismerős esztergályossal csináltathatsz is, olcsóbban.
Illetve, ha szereted a sufnituningos megoldásokat, akkor ez a srác mindenféle szerszámot készített a legegyszerűbben beszerezhető cuccokból.Érdemes ezeket meglépni szerintem, a csapágyak cseréje a legegyszerűbb dolog, de ennél könnyebben egyetlen művelettel sem lehet tönkretenni egy komplett vázat vagy agyat, főleg alumínium meg karbon esetében.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136266 üzenetére
Én a feleségem miatt "dobbantottam",mehetnékje lett és muszáj volt kövessem.
Más...a mai.[link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136320 üzenetére
Nem néma mint az olaj,halkan,szerintem nem idegesítően,kerreg.Egy flakon a láncra és váltókra eltart olyan 3 hómapig/1500-2000km-t.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #136320 üzenetére
Az olaj azért népszerűbb, mert a wax csak mostanában kezdett elterjedni, olajat minden bicajboltban lehet kapni többfélét is, általában olcsóbb. A wax drágább, a legtöbb helyi boltban nem kapható és egyelőre csak egy márka van, ami ismertebb, a Squirt, de annak a létezéséről is max fanatikusok tudnak, a kocabringások 150%-a sosem hallott róla. Ha neked nem vált be, akkor ez van, ettől még nem biztos, hogy sz*r, csak másak az igényeid, mint annak, aki szereti. Szal nem muszáj jobbnak vagy rosszabbnak beállítani, csak egy komolyan vehető alternatíva azoknak, akiknek elegük van az olajak negatív tulajdonságaiból és hajlandóak elfogadni másféle kompromisszumokat.
Fetz: Szerintem csak be kell állítani. Vagy azt már próbáltad? A váltókaron mutatja hány fokozat van? Az is lehet 2 sebeséges váltókart rakott az előző tulaja rá.
Hasaggymeg: Nem semmi, szerintem a topikban most te vagy a mászóbajnok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fetz
csendes tag
válasz trialboj #136364 üzenetére
Köszi, de korántsem biztos, hogy a mesterséges intelligencia volt a ludas...
Az az igazság, hogy ez a gyönyörűség a fiamé lett, mert én kora tavasszal vettem egy szintén használt trekkinget a 20+ éves montim helyett. 6030D ajánlása alapján agitáltam a fiam, mert ő is trekkinget akart.
Aszfalton simán tartja velem a tempót (13 éves), és mivel Velencén lakunk, így ebben az időszakban már messzire elkerüljük a bicikliutat, szóval marad az erdő. Így ma sikerült Pákozdról az ingókövek felé rátévednünk a holnapi Velence maraton pályájára, és bár mi csak kb. fél kört mentünk onnan a kilátóig, de nekünk derekas volt...Szóval a lényeg, hogy a trekkinghez képest ez is egy romboló, és én is nagyon fontolgatom a cserét, és a fiam oda van, meg vissza, még úgy is, hogy az egyik pocsolyába lábszárközépig merült.
És akkor a saras képek (remélem javultak az élek):
u.i.: Pedálból mi az ajánlott, ami nem SPD?
-
mrobes
tag
válasz trialboj #136389 üzenetére
Ezeket az öntapadós foltokat én csak gyorsjavításra használnám. Kapsz egy defektet, rádobod a foltot, pumpa, azt adj neki. A múltkor valami zöld színű tapaszt mutattak, azt simán le lehetett húzni a belsőről.
Viszont ez a Slime folyadék úgy néz ki, nálam bevált. Az első belsőbe töltöttem, azóta nem volt defekt, ellenben a hátsón addig már három is. -
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #136389 üzenetére
Tuti nem nyomom durvábban, mint te, csak más a terep meg a bringázós stílusom, látod, hogy Runnernek is jobban bevált a Maxxis, mint nekem, ő a Schwalbe gumikat nem szereti, nekem meg pont azok váltak be, szal ez egyénfüggő. Ezeket a fejlesztéseket nem kell mind egyszerre meglépni és ha esetleg bringát váltanál, arra is jó lesz a felniszalag (általában több kerékre elég egy darab), a szelep szintén, a fél litres tej szintén, a gumik ha addig nem kopnak el, azok is.
A foltra és a belsőkre annyit tudok mondani, hogy nem mindegyik sz*r, csak te olyanokat fogtál ki. Nekem pl a Schwalbe extralight belsők nem váltak be, a 200 grammos sem, viszont a Kenda belsőim m*rha jók voltak, 2 év után azért dobtam ki, mert 2-3 naponta rájuk kellett már fújni. Arra nem gondoltam, hogy egyes belsőknél ez már újan is normális . A foltod komoly márka ide vagy oda szintén gagyi ezek szerint, nekem a Lidl-ös öntapadós foltok nagyon jó szolgálatot tettek, azokat is simán le lehetett húzni a belsőről miután felragasztottad, de ennek ellenére túlélte a belsőt . Szal ha nem akarsz tubelessre váltani, akkor szerintem próbálj ki még pár belsőt, michelint, schwalbe-t próbáltad, a contit szerintem felejtsd el, ezeken kívül van még pár márka.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136384 üzenetére
Szerintem semmi értelme a belsőbe folyadékot önteni. Rengeteg defektes kereket szereltem már amiben volt slime és hasonló folyadék. Gondolj abba bele, hogy egy vékony belső gumit mennyivel nehezebb tömíteni mint a durva szövésű, vastag külsőt! nem véletlenül működik a belső nélküli rendszer jó. Ráadásul a belsőbe a folyadék a kerék súlyát is növeli, amit meg fogsz érezni.
jjeahh: DH/Enduro kategóriában jobbnak tartom a maxxist mint a schwalbe-t, de nyilván egyértelműen nem lehet kijelenteni, hogy melyik a jobb. A schwalbe külsőkkel többször futottam bele olyan esetbe, hogy alig lehetett feltenni a felnire, míg maxxisok könnyebben felpattannak. És a maxxis tömítése is brutálisan jó.
BMW001: Nem kell leengedni, át kell nyomni rajta az olajat, ha azt látod az olaj színén, hogy nagyon koszos, akkor átnyomhatod többször is a tiszta olajat a fékrendszeren. De általában egyszer elég ha nem koszos.
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #136384 üzenetére
Conti Revo folyadékkal csináltam ilyet, valamelyik belsőmben talán most is van, csak épp azt nem használom. Éppenséggel működött, de érthető okokból nem tudom, hány defektet fogott meg . Olyat láttam, hogy szétszedésnél kis folyadékfoltok voltak a külső és belső között, tehát valószínűleg tette a dolgát. Köztes megoldásnak elmehet, de a real thing úgyis a belsőmentesség. A szelepbe be tud ragadni, de durva esetem nem volt, egyszer kellett út szélén piszkálni, akkor egy másfeles imbusszal (külön mindig van ilyen a pénztárcámban, a bicós készletek ugye csak 2-től mennek fölfelé) kiböködtem, és lehetett pumpálni. Leeresztésnél érdemes figyelni, hogy milyen irányba áll a szelep - ez mondjuk tubelessre ugyanúgy igaz
ja, ezt a folyadékot egyébként egyértelműen mindkét felhasználásra ajánlja a gyártó.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #136396 üzenetére
Biztosan van X King-ből tubeless. Szerintem érdemes meglépni az átalakítást. Nekem most ment fel a Race King, teljesen jól szuperál. Ráadásul kiderült, hogy a kérek nem TL ready.
Most gondolkozom, hogy megéri-e egyáltalán kereket cserélnem. Shimano rendszer miatt csak 1×11 megy fel hátra. Nem tudom megérné-e egy olyan kerekszett ami meg regi shimano szabványos. A teljes hajtast meg nem akarom csak ezért lecserélni.
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #136396 üzenetére
Szerintem semmi baj a conti belsővel. Évek óta csak azt használok, ami most van benne, biztos van vagy öt éves. Annyira nem mállik, hogy tavaly, mikor újjáépítettem az egész bringát, megvettem ugyan az új belsőket is, de nem éreztem szükségesnek a cserét, azóta is a sokéves belsőket használom. Nekem van a külső és a belső között defektgátló szalag, ez is kb. ötéves, Zefal asszem, és már az idejét sem tudom, mikor kaptam defektet, kop-kop-kop.
Használtam régen Slime-ot is, mondjuk akkor is benne volt már a szalag, szal nem tudom, mennyit ér egy defektnél. Ami tuti, hogy hosszabb állás után eléggé össze tud gyűlni a kerék alján, olyankor eleinte üt egy kicsit a kerék, de nem vészes, hamar fellazul megint.
Hozzátartozik, hogy én azért döntő többségében aszfalton megyek, de ott is össze lehet szedni ezt-azt, királydinnye minden bringaút környékén van, de nekem szúrta már át jég is a külsőt, még a szalagos idők előtt.
Igazából csak azt akartam írni, hogy ne bosszankodj a conti belsők miatt, még az is lehet, hogy neked is beválnak. -
trialboj
őstag
válasz trialboj #136396 üzenetére
New inner tube... aaand it's gone!.
Ennyi volt, 2Bless lesz belőle. Ez nem a belső hibája nem a külső gagyi, egyszerűen mindig benyalom a tüskéket, és már ott tartok, hogy ha kicsit nehezebben megy a tekerés azt sasolom,hogy a hátsó eresztett le, vagy épp a fű, v sár miatt nem haladok rendesen. Jövőhéten valakinek az agyára megyek majd a kompatibilitási kérdéseimmel, előre is bocs
---
A nagyobb baj viszont hogy elgörbült a váltó és vagy váltófül Egy felverődő ág, nyírta ki, csoda hogy csak most, mert ez teljesen általános minden tekerésemnél, most is csak akkor vettem észre mikor a leejtő alja felé, rátekertem volna. Éreztem hogy valami furcsaság van, hátranézek és látom hogy jobbra indexel a váltó : ))
multi toolt beleraktam a csavarba, és egész jól visszahajlítottam a fület, de még mindig kiállt, az alsó kanál, azt is feszegettem picit, és meglepő, de tökéletesen váltott hazáig, hátrafelé tekerve érződik hogy nagy a baj, de minden váltást pontosan és gyorsan végzet, ezért remélem hogy nem kuka a teljes váltó. Most így néz ki, ez sok jót nem jelent, a fül egész egyenes, és az alja tropa nagyon, de hátha lehet azt még egyengetni
Megelégedtem volna a mai kalandjaim felével is, annyi happening volt, ami egy hétre is sok
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #136489 üzenetére
Hát ja, ez arra van kitalálva, hogy ez hajoljon, ne a váz. De mivel így úgysem tudsz menni vele, nincs sok vesztenivalód - én egyszer finomítottam a szögét, de az nem átütős volt. Akkor a váltóval együtt (azon látszik is jobban a szög, már ha a váltó nincs elgörbülve..) egy nagy imbusszal megtámadtam a csavarnál fogva.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
emiki6
veterán
válasz trialboj #136489 üzenetére
Én fennhagytam a bringán a fület és talán fogóval estem neki. Nem lett tökéletes, de működőképessé vált.
Olyan fogó kell, ami nagy felületen fogja. A kombinált nem az igazi, mert nem párhuzamosak a lapjai nyitottan, talán a vízsszerelő papagájfogó a legjobb a franciakulcs után.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136489 üzenetére
Finoman,egy állít6ó kulccsal,felszerelt és függőlegesre feszített kanalú váltóval,a fülrögzítő csavarnál ráfogva próbáld.Az enyém pl. elég szépen,könnyen görbült,csavarodott,igaz nem cm-eket kellett görbíteni.Levéve nem látod,minimális eltérés nagy lesz a hosszú kanál végén mikor visszaszereled.Persze ránézhetsz előtte a váltóra is,mert bár nem hiszem az is görbült,de ha mégis akkor letörheted a fület úgysem fog jól állni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #136489 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Helyre görbítgettem a fület, visszaraktam, még ott feszegettem kicsit egy Y alakú imbusszal a csavarban, ennek jó fogása volt. Most már nem röcög a lánc visszafele tekerve sem, a váltót is beállítottam és hibátlanul vált, viszont még mindig kajla kicsit az a kanál rész És azt már nem tudom hogy kell eldönteni, hogy ez még a fül miatt van, vagy megnyekkent a váltó is. (az ütés után kb 1cm-el megnyúlt a váltó kábel, ezt nem értem hogyan...)
Ezt most lehet így használni? Leginkább a lenti berepedezett váltófülre gondolok, pl mászásnál azt eltörhetem?
A bringa típusta BERGAMONT FASTLANE 7.0 (2015) Én ehhez, guglival nem találtam pontos modellt, de ez pl nagyon hasonlít az enyémre, viszont 40euró ez drágább mint a váltóm!
Ez is olyan mint az enyém, de ez meg nem eredeti, azt irtják h erősebb, ami nem tudom h jó-e, de nem írja hogy az FASTLANE-hez passzolna-e.
A bergának vajon írhatok ilyen ügyben, érdekli még őket vagy nem is válaszolnak egy 4 éves modellel kapcsolatban?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Massmurderer
őstag
válasz trialboj #136502 üzenetére
Váltóval biztos nemkapsz.Énis néztem,legtöbbnél fixen a vázra megy,vagy váltófül kell hozzá.Tied még nem is annyira macerás,nekem másfajta van.Amúgy ahogy nézem,nem kellene annak a résznek ami nálad szétment telinek lenni.Mármint ha bevágás van a tengelynek,az se gond mert ott a másik része,aminél úgye ott a menetes furat a tengelynek,az tart azért.De hát amit linkeltél lehet jó.Azért 1-2 webshopba,vagy üzletbe megérdeklödném a helyedbe,ki tudja lehet találsz.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136502 üzenetére
Azt látod a festék repedezett-e,vagy az anyag is (festéket látom innen),a bovden meg nem nyúlt,hanem megcsúszott a szorító csavarnál.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #136502 üzenetére
Nagy gyár válaszolni fog. Én a Prologónak írtam, hogy honnan tudnék szerezni Vertigo nyerget, megírták, hogy sehonnan, mert régóta kifutott, de ajánlottak helyette kettő másikat.
Haveromnak meg a napszemüvegkereten kopott le a festék 10 év alatt, és ugyanolyat szeretett volna, mert dioptriás lencse van benne. Írt a gyártónak, hogy venne, de nem talál sehol, segítsenek, erre visszaírtak, hogy köszönik a pozitív visszajelzést, mondjon egy címet, küldenek egy új keretet ingyen.BMW001: teflonos bowdenről szoktak ilyet írogatni, hogy ledörzsöli a ház a bevonatot, ami összeáll valahol és pont ez miatt szorul a "hiper szuperül sikló" bowden.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #136502 üzenetére
nálam amúgy sosem működnek a gugli kontós linkjeid.. a fülön komoly terhelés nincsen, értelemszerűen a láncfeszítő rugó, és a váltás oldalirányú erejét kell kibírnia, de ez mászásnál csak akkor nagyobb, ha kifejetetten taposás közben váltasz. tehát tégy belátásod szerint :D
így,h nem látom a képet, nehéz bármit mondanom, de azt tudom,hogy az én váltóimnak nem sík (nem egyenes) az oldallemeze,legalábbis amik mostanában fordultak meg a kezeim között.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #136514 üzenetére
Linkeltél valamit? Ja a Szellő örök klasszikus, egyre gyakrabban tekerünk itt. A Naskalat meg Nagyhagymás még szebb, az is itt van a közelben, majd lövök ott is valami videót... amíg ez a kamerám van addig ezzel, dokumentálni, majd az élmények felelevenítéséért visszanézni ez is jó.
A nobby engem már nem zavar, legalább harap is
Sárvédő: dög vagyok tervezni és gondolom a nyomtatásért vagy miért is fizetni kell .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #136524 üzenetére
Szerintem túlságosan rákoncentráltál ezekre a mikrorezgésekre, úgy vagy most ezzel mint én amikor depis voltam, mert ráz a gumi 2 bar-on... aztán természetesen 1 hét alatt megszoktam. Elhiszem, hogy zavar, mert engem is zavart a nobby az elején, de még azt is meg lehet szokni, nemhogy egy ikon-rekon-racing ray/ralph szerű gyors xc gumit, én konkrétan el voltam ájulva a rekontól, hogy a nobby után a gördülése olyan sima mint a kacsafos . Persze lehet, hogy nincs igazam és vannak, akik különösen érzékenyek erre. Tény, hogy én szeretem, ha egy monti egy kicsit traktor, a montizás és a hangtalan smooth gurulás nekem pont annyira nem áll össze mint a koskormány egy endurón . Anno volt egy olyan GMBN-es videó, hogy melyik fajta montinak a legszexibb a hangja? Emlékeim szerint a fatbike lett a győztes
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #136524 üzenetére
ŐŐŐ, rákérdezhetek? Ez én vagyok?
Contiból csak Perfomrance-t használtam, az tök jó, csak a defektvédelme nem tökéletes. Ettől függetlenül évente talán ha 2 defektem volt velük, még belsős korukban, de jobb a békesség, olyan gumit akartam, ami jobb. Illetve amikor egy drót átment rajta keresztben, és 2 hónap múlva folyamatosan engedett a kukacnál is, akkor cseréltem
Mitasból tavaly csak hátul volt, és használtan vettem, de bevált (meg körülöttem mindenkinek), ezért idén ez lett előre/hátra. Ahogy néztem, innen a legolcsóbb, de itthon kb 3-4 helyről lehet rendelni, így van választási lehetőség, milyen áron szeretnéd.
Maxxis Ikon a bringával jött, gondolom a legolcsóbb verzió volt, mivel ez volt a tartalék keréken. Télen mentem vele, sokat nem tudok elmondani róla, főleg, hogy nem TL-ként használtam. Biztos jó, sokan mennek vele. Azért nem vettem EXO-t, mert 13e Ft-ért (illetve 26e a kettő..) nem fogok gumit próbálgatni, hogy vagy jó, vagy nem. Az nem az én világom. Olvasok, érdeklődöm, és ami másnak megfelel és jobb áron van, az nekem is meg fog. Ezért nem lett Protection Contim sem, mert 40 €-ért nem veszek olyan gumit, ami körülöttem 3 különböző bringásnak is szétszakadt, meg defektes volt. Persze ez lehet véletlen is, sőt, szerintem az egyik legjobb kombó az X-king/RaceKing XC-re, de nem vállaltam be. A haverom se röhögött, amikor kukázta a 600 km-es gumit.
Schwalbe-t meg azért nem, mert a normális abból is 40 euro (kb, nem szoktam nézegetni) és mindenki szerint jobban kopik. Ergó még drágább.Az meg, hogy milyen felirat van a gumin...
Amúgy egyszer már összefoglaltam, pont neked. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #136527 üzenetére
Végülis meg tudom érteni, bár kíváncsi leszek 140bpm-en az átlagsebességem csökken-e majd a nobbyval a megszokott útvonalamon a rekonhoz képest, mert érezhetően sokkal jobban tapad a nagy és gyér bütykök miatt. Ha nem leszek lassabb legalább 4-5km/h-val, akkor már csak a hang meg a mikrorezgés marad, mint zavaró tényező, de ez megszokás kérdése. Az elején én is nagyon utáltam aszfalton, azt hittem a középcsapágyam vagy a láncom ment sz*rrá, annyira furán darált, de aztán egyrészt megszoktam, másrészt meg rájöttem, hogy aszfalton kőkeményre kell pumpálni és kész, akkor az aszfalton a kavicsokat meg repedéseket is jobban érzem, mint a mikrorezgéseket a bütykök miatt . Mondjuk ettől még ha én is sokat kéne aszfaltozzak a legközelebbi terepig, akkor valszeg nem nobbyt használnék, de rocket ron, rekon, mountain king (?) alá nem hiszem, hogy mennék, mert túl amatőr vagyok és f*sok amikor az első kerék elkezd sodródni oldalra
xy.zsolt: Kösz! Ja, ilyen helyen én max 2 bar-t tudnék elviselni, annál magassabb nyomást mondjuk a schwalbe sem ajánl a súlyomhoz. Amúgy ez a Szellő kör nem olyan nagy túra, itt a topikban hétvégente többet másznak a kollégák a Bp környéki hegyekben, ez csak 1000m szint volt.
6030D: Az 50 eurós maxxis után én is így vagyok, ezúttal olcsó gumit vettem, mert sajnálok ezek után annyi pénzt kiadni kb. a semmiért (?).
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #136543 üzenetére
Én nem éreztem különbséget a hátsó gumin egyikkel sem, aszfalton mindegyikkel lehet haladni, terepen felfelé nem volt gondom, lefelé meg azért egyik sem olyan, mint egy bütykös külső, mászkál a hátulja, de ehhez hozzá kell venni, hogy az ülés miatt nem is tudok annyi súlyt hátra vinni, hogy ne így legyen.
Elöl nekem kell a bütykös gumi (X-King, Kratos), aszfalton szintén nem érzek különbséget, terepen meg nem mentem még annyit a Mitasszal, főleg terepen, hogy megmondjam, tuti vagy sem.TL rendszerben a legnagyobb probléma, ha az oldalfalon lesz lyuk, mert oda nem terül annyi folyadék, mint a futófelületre. Ha valami ott kiböki, akkor vagy megfogja, vagy nem. Ha szerencséd van, akkor oldalra fordítva ha odalötykölöd megköt. A drót is úgy ment át, hogy a futófelületen bement, az oldalán pedig kijött, ez egy éve volt Szilvásváradon. Végigmentem, és két nappal később a teljes mosásnál derült ki, hogy van benne drót. Tartotta a nyomást. Később az oldalán kezdett el engedni, pedig volt benne kukac, augusztus elején voltam vele úgy, hogy csere, mert Bükkön már eresztgette, a végén amikor leraktam, akkor meg spriccelt össze mindenkit. Tetőn már sebtapasszal jött haza.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #136584 üzenetére
Kiderült, hogy nekem se Tl ready a felnim, de ennek ellenére át lehetett alakítani. Szóval igazából nem is értem pontosan, hogy mennyire szükséges ez. Elméletileg magasabb a felni fala és jobban megfogja a gumit. De amikor kérdeztem, hogy ez a gyakorlatban mit jelent, akkor az volt rá a válasz, hogy semmit.
Gondolom eddig sem fordult veled elő olyan, hogy lefordult volna a gumi a felniről. Szerintem simán vegyél először egy átalakító szettet meg egy Tl ready gumit és próbáld meg.
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #136584 üzenetére
a clincher annyi, mint peremes, tehát nem szingó (tubular).
a TL ready pedig hogy jó lesz neked
Az első nem egy könnyű felni, illetve 2mm-rel szélesebb is.A küllőkhöz nem értek, de a gyártó oldalán biztos több infót találsz a küllőfuratok helyéről, ha az egyezik, vagy csak 1-2 mm-ben tér el a mostanitól, akkor szerintem maradhatnak a küllőid, de nekem ez az egész kerékfűzés varázslás kategória marad, nem tudom, hogy mikor használható újra egy küllőanya egyáltalán, stb .. (ha réz, akkor gondolom újra tudod használni, de az alunál fogalmam sincs)
szerk: egyetértek amúgy az előttem szólókkal, én biztos tennék egy próbát úgy, ahogy van. Külsőt vennék olyat, amivel akarnám használni (ha még nincs - bár a szűz gumival egyszerűbb lehet, mint egy nyúzottal), aztán próba. ha nem jó, még mindig lehet felnit cserélni.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #136584 üzenetére
Elírás is lehet, a DT felnikből nem nagyon van olyan ami nem TL-ready.
Küllőből lehet, hogy kell másik méret.tacto: nekem is még a régi volt, ez az újabb amit linkeltem.
Nekem ilyesmi volt emlékeim szerint, de ez már kb 10 éve volt.
Elpusztíthatatlan, brutális agyak.
[kép][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Battlefield 2042
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Diablo IV
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Elektromos autók - motorok
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs