-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #279794 üzenetére
Ja, hát egy ilyet [link] vettem én is. Még nem jött meg, meg abban sem vagyok biztos, hogy jó lesz a váltókaromhoz .
Igazából nekem jó így a váltókar/fékkar felfogatás, kézre esik mindkettő, bár a váltókar pöcögtetői lehetnének egy gondolattal beljebb, de simán élhető így is, ahogy most van. Csak azért rendeltem adaptert, mert baxta a csőrömet a dolog, meg azzal majd megint el lehet bíbelődni egy órácskát, mielőtt visszacsinálom az egészet . -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #279796 üzenetére
Az a kúpos alátét nem változtat azon, hogy rosszul van marva a felfekvési felület a féktestnek, hisz az alátét nem a féktest alá (adapter alá) megy, hanem fölé, így tulajdonképp ez az esetlegesen nem teljesen merőleges menetes furatot hivatott mintegy kompenzálni. Nem?...ugyanakkor látom vannak leleményes emberek a neten. [link] ...amúgy meg így kell szerelni. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #279837 üzenetére
Amíg nem koptattad kicsit be ne nagyon izmozzál mert hullámosra koptatod a tárcsát, leírás szerint lényeg, hogy ne fékezd állóra és adj a betétnek időt felrakódni a tárcsára....közben néztem azt a (talán) Ashima tárcsádat milyen fura és számomra érthetetlen, hogy a fékező felület olyan mint egy fűrész, vagyis hol van mit fogni a betéteknek, hol meg nincs. Mindegyik lyukas valamennyire egyrészt a hűlés másrészt a betét "borotválása" végett, de azért végül csak számít mekkora az összes fékező felület ami a lyukakon kívül még marad a betéteknek.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279849 üzenetére
RT64-re váltáson agyalok 54-ről bár az 54-sel sincsen bajom csak kíváncsi vagyok hogy mit "esznek" azon annyian hogy majd mindeki dícséri és ajánlja. Bár nem tudom hogy a fékkel kompatibilis lenne e (ha még is rá szánnám magam mivel még egy koptatási tortúrán már nem igazán akarok túl esni) mivel 54-t és 56-t ajánl maximum hozzá a 410-hez a gyártó
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279857 üzenetére
Értem végül is ha rá szánnám magamat SM-RT64-re akkor betét csere is lenne de nem shimano félérere B05-re hanem BBB BBS-53-ra mert azt dicsérik mindenhol lehet hogy azzal jobb lenne az a rész amit mondtál.
Válla így is úgy is lesz mert a be dugós kerékpár tárolóba oda verem a tárcsát annyira fura hogy a 160-s tárcsát is eléri a vas pedig nem kicsi kerék van rajta viszonylag ballonos gumival
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #279843 üzenetére
Töröld le izo alkohollal a tárcsát, és koptathatod be újra. Komolyan. De utána mert könnyebben kopik. Nekem az MT200 nehezen kopott be, az RT54 néhány fékezés után már érezhető volt. Az új keréken RT70 lesz majd, de ebben a ratyi időben még a Hyde-al megyek többnyire.
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279925 üzenetére
Nem vitatom, de télen még inkább karban tartani kell a kerékpárt a sós latyak hamar oda vág mindennek egy "kellemes hétvégi" barkács egy gumi csere így meg át tudod nézni olajzoni és mosni a szükséges helyeken a kerékpárt.
Bár lehet az én személyes véleményem de ennyire mocskosan én nem használnám a kerékpárt még a használatát is 2x-r át gondolnám a nézésétől is retkes leszek. Oké hogy napi használós de egy kis igényesség legyen már
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #280026 üzenetére
ashima tárcsa nálam sem sokat fog valamiért.
tükör az jó ha van, valahogy el kell jutni a földútra.
bike24-et kérdezd, hogy miért gyak. féktest-árban adták a fék+fékkar csomagot, valami beragadt készlet lehetett.
a jobb oldali fvk+fékkar az kb árban van, több helyen is annyi (volt)
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280062 üzenetére
Úgy csináltam mindent ahogy írtátok. Lellazítottam a két csavart finoman rá fogtam a fékre de nem szorítva és utána óvatosan, felváltva vissza csavaroztam aztán elengedtem megnéztem hozzáér mint az állat megint megpróbáltam megint ugyanaz megint megint ugyanaz és így tovább.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280167 üzenetére
Hát őszintén szólva én nem tudom hogy milyet is használok 😅. Kértem a szervízben adjanak már olyan fóliát amivel a váz azon részét tudom védeni ahol a láb át lendül mert a párom nem annyira akrobatikusan tud le és fel szállni a kerékpárra és ott a festést össze karcolta amit világos színe miatt erős fényben lehet látni csak erre egy nagy átlátszó fóliát kaptam tőlük ingyen amit méretre tudok vágni. Szerintem valami háztartási fólia mivel ha vissza szeded akkor nyúlik és mikor ragasztos vissza akkor már gyűrődött és a szélein ráncos marad.
Ennyire nem vagyok fanatikus, ha kopnia kell akkor kopjon. Csak az "húzott" fel hogy vadonatúj szinte és elvileg akiknek ez a szakmájuk akiknek elvileg ilyet nem szabadna ezt csinálniuk még is össze tudják hoznit. Sárgán sem tudtam látványosan így le zúzni a festést kívülről csak belülről a villa papucsnál mert vacakoltam a váltó beállítással
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280173 üzenetére
Ez van rajta 160-as.
Elég puha tárcsa, nem tudom a többi milyen. Könnyen hajlik el.
Most hogy kicsit jobban átlátom hogy is működik a mechanizmus tisztább a kép. Egyébként lényegében vissza nyomtam mind a két dugattyút aztán betét nélkül szabad fényben kézzel középre állítottam a tárcsához képest, meghúztam, aztán vissza a betétek, és még kézzel finomítottam picit rajta forgás közben miután már finoman rá-ráfékeztem párszor (azthiszem zoli is ezt a módszert írta), egyelőre sikerült, azt hogy +ba kiállva sem ér bele - mindkét oldalra döntve sem - meg a szerencsének tulajdonítom ekkora hézagnál...nem igen lazítom le megint ha rajtam múlik.
És igen deformáció is volt a tárcsában kicsi.
Így van, senki sem elsőre teszi le az asztalra az "eredményt", szeretem megadni a bringáimnak amit kell (amiben nem vagyok itt egyedül ).Egyébként sima autókhoz kapható féktisztító spray is tökéletes a fékek tisztításához (gondolom)?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280179 üzenetére
Patikás lett a járasa is és a rés is. Igy már nem lesz beleérés
Azt kell mondjam ráfért egy tisztításos olajozás a dugattyúkra.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280213 üzenetére
Nekem eddig ezt nem csinálta ,nem hinném hogy a váltó lenne el állítva vagy rosszul tettem volna vissza a hátsó kereket mert szépen vált le és fel valamint az új váltó görgők se működnek rendelenesen. Akkor nem tolatok vele és teszek el gumi kesztyűt hogy ne az olajos láncot kelljen fogdosni ilyen helyzetben
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #280209 üzenetére
De mi visít egy viaszos betéten? Vagy ez fémes?
Nekem egyedül akkor volt ilyen vonatfék-hangja, amikor vizes lett a tárcsa, de az első fékezés lehozta. Meg akkor, amikor még kopott be a tárcsa, vagy egy izopropil alkoholos tisztítás után újra össze kellett kapnia (felvinni a viaszt a tárcsára).
Megtépted rendesen azokat a fékeket? Van rajtad kiló, gyorsulj fel rendesen lejtőn, aztán adj neki, arra való.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #280276 üzenetére
Én nagyobb Smoove pacsmagolás után áttörlöm a tárcsakat izopropil alkohollal, bár inkább szoktam rakni a hátsó fékre egy kartonpapír takarást, hogy ne fröcsögjön rá. Alkohol után viszont a fékhatás jelentősen csökken, mert leszedi a tárcsáról a gyanta egy részét, és újra fel kell vinni. Pár nagyobb fékezés után nekem is ilyen öblös vonyító hangot adott, de az elmúlt. Egyszer csinálta vizesen is. De az a hang szerintem attól van, hogy gyakorlatilag a gyanta "ragad" a tárcsa és a betét között, nem tudom jobban elmagyarázni, ilyen szakaszos hang. Annak viszont el kell múlnia. Szóval töröld le a tárcsát izopropil alkohollal, és menj neki újra. Nekem 2-3 ride is kell normál fékezés mellett, mire teljesen megjön a fékhatás, és az 50-100 km. De ez az MT200.
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280291 üzenetére
Úgy tudom hogy gyantás fékbe nem lehet tenni fémes betétet illetve tárcsát, talán múltkor te említetted hogy a gyártó által ajánlott javasolt tárcsa fölé nem érdemes menni mert máshogy vagy máshol kopik a tárcsa. "olcsőbb" lenne a 420 mert ahhoz jó a 401-s karok is meg a tárcsa is mivel az is maximum sm-rt54-t támogat a gyártó szerint de ahogy néztem csövekkel és testtetl együtt lazán egy 40.000-s még még a munkadíj nincsen benne, de úgy olvastam hogy 4 dugattyús rendszer tökfelesleges napi mászkálos kerékpárra de talán lehet hogy ez hozna azt a fékezési érzetet mint egy jobb párhuzamosítós V-Fék. Talán az olcsóbb verziót fogom választani elsőnek B05S betétek a B01S-nek az utódja arra meg sok a panasz volt mármint a B01S-re és akik emiatt váltottak BBB BBS-53-ra az dícsérték mennyivel jobb mint az B01S. Említettem hogy centerlockos az agyaim vannak oda nem jó a 6 csavaros tárcsa adapter nélkül. De elvileg 180-s tárcsával hasonló produkció össze jöhet ahogy olvastam utána a fejre állással kapcsolatban mivel így kiegyenlítődik a feékerő egyensúly vagy mit bármit is jelentsen. Annyit tudok ezzel kapcsolatban fogy fekezéskor az összes súly előre terhelődik így a kisebb tárcsát jobban igénybe veszi a fékezés hátsó meg azért blokkol azonnal mert azon alig van súly
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280313 üzenetére
Még megcsinálom azt hogy veszek előre 180-s RT54-s tárcsát és BBB BBS-53 betéteket ezalatt még a kellys van de erről semmi info nincsen de itt van kevlárral erősített acél hátlapos is tőlük M415 van felvan tüntetve M410 nincsen de utána néztem más betétek esetén hogy ami jó M415-höz az jó M410 és M200-hoz is. Csak azt nem tudom ert részletes leírás nincsen hozzá miért is lenne hogy ez az adapter nekem jó lenne-e 160-ról 180--ra PM rendszerben. Ennél többet ezután a 2 dugattyús fékből nem fogok tudni kihozni.
Pont mint a MT420 esetén ez az újabb és az MT520 a régebbi ki érti ezt
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Fall-N #280313 üzenetére
2017 óta több mint 1millió !!!méter szintet másztam, ennek nagyon-nagyon nagy része monti.
Itt lakok a hegy lábánál, az évek alatt megtanultam mi az az alkatrész ami bírja rendesen a rendeltetésszerű használatot. Az RT66 hullámosodott, állandóan ütött, belevert a betétbe, de még hátul is.
Véleményeket én nem olvasok, mert nem tudhatod milyen emberek írják, lehet biciklizni sem tudnak rendesen, nincs mögöttük km.
Az RT86-os sem jött be, ha egyszer meghajlik képtelenség kiegyengetni.
A 76-os rohadt jó és stabil annak ellenére is hogy már nem made in Japan hanem Kína. -
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #280380 üzenetére
nem tudom, hogy lehetséges-e egyáltalán teljesen wirelesst csinálni, vagy levédte-e a sram a megoldást.
Gondolom a meglévő Di2 váltóra nem nagy dolog lenne nekik az akkut rávarázsolni.
az új 12 sebis rendszernél gombelem van a váltóban.inkább azt csinálhatták meg volna, hogy a 11 és 12 sebesség átjárható legyen (de nem anyagi érdekük). vsz. csak 1 firmware-frissítés kéne az egészhez.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #280383 üzenetére
Az van, hogy az ő felhasználásához kevés, és ez Stravaját nézve aligha érthetetlen. Attól persze nem xar, de ő már túlmelegítette, elhajlította, stb. így meg túlozva teljesen xarnak minősíti, ennyi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SteveAd
tag
válasz Fall-N #280459 üzenetére
A szegecselesrol en is olvastam de meg soha nem tapasztaltam. Az Icetechet viszont nagyon nem szeretem. Nem veletlen, hogy mas gyartok nem eroltetik ezt az alumagos acel szendvics konstrukciot.
Amugy ha mar szoba kerul Semmiho kapcsan ( ) a Magura is, a Storm tarcsak tenyleg jok, csak sajnos ujan 2mm vastagok (szemben a Shimano 1,8mm-rel). A paromnak volt gyarilag Magura MT6-osa, azt kesobb lecsereltuk SLX M7000-esre (a Magura kicsit tul gyakran szivargott a dugattyuknal), es az addigra kisse elkopott Magura Storm tarcsak szuperul mukodnek mai napig a Shimano fekkel. -
semmiho
tag
válasz Fall-N #280456 üzenetére
A Magura fékkarjai egy apró kis acél csapon fordulnak, filléres érzetet kelt az egész, ahogy van. A fékkaroknak van egy nyeklő-nyakló feelingje, ennek ellenére a fékerőre nem lehet panasz (lásd német Bike Magazin labor- és kinti tesztjei). Ezt a gyártó helyében, pláne, hogy idén lesz 10 éves már az MT Next design is, a helyükben alaposan átdolgoznám.
Általában 4-6 év használat után jönnek elő a fékkel a problémák (2015 óta használok MT8 fékeket, az 5. szettet nyúzzuk a családban), ez random szivárgás a fékkarból, meghatározhatatlan helyről általában és/vagy fellevegősödés pár hónap után. Maga a féknyereg viszont piszok jól sikerült, nem véletlen, hogy Shimano fékkarokkal társítva használják sokan (Shigura).
További pozitívum, hogy kompatibilis a féknyereg az Avid Elixir fékbetétekkel, szóval bárhol kaphat hozzá az ember megfelelő fékpofákat.Én könnyen beszélek, az évek alatt minden szerszámot beszereztem hozzá, tudok fékkart cserélni (van hozzá sablon + csap kiütőm), a speciális Wiha nyomatékkulcs a fékcső vágása utáni roppantógyűrűs rögzítéshez, Magura légtelenítő szettem, stb.
A légtelenítésre nagyon kényes a fékszett (EBT - Easy Bleed Technology, ami a valóságban néha Elképesztően Bonyesz Teknológi). A szervizesek nem szeretik, nekem viszont van már benne gyakorlatom.Hogy mennyi a minőségi panasz ezekkel, azt nem tudom sajnos. Nekem alapvetően jók a tapasztalataim, de ez nem jelent semmit.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #280456 üzenetére
Mondjuk nekem az MT7 es MT8 fekkarral sem volt problemam. Bar a Shigura nem veletlenul elterjedt.
Nagyon arra mennek ra, minel konnyebbek legyenek. Olcso benyomast kelto carbotecture anyagfelhasznalas, ami raadasban serulekeny. A 15 -os evjatatu MT8 -am egyik fekkarja egy nagy eses utan szivargott. Nem javithato.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280641 üzenetére
Én is a Pennyben és a Lidl-ben szoktam bezsákolni a fék tisztító/lánc tisztító sprayből mikor szezonális szokott lenni ott talán már jövő héten de március első hetében már kellene kapni megint.. Asszony gumi kesztyűben szokott takarítani mert kikésziti a kezét a vegyszer addig én is úgy szereltem a kerékpárt hogy puszta kézzel nyukáltam a brigéciolos alkatrészhez vagy a fék/lánc tisztítós folyadékban tocsogó alkatrészhez de a mellék hatása nem maradt el állandó le tört a körmöm a körömágy feléig. Utána már asszonytól szoktam elszedni a gumikesztyűit 😁. Én nem bánom hogy utána maszatos lesz a váz féktisztítóval át törlöm az érintett részt ha nagyon makacs amennyiben nem akkor csak a Lidl-ben kapható univerzális nedves törlőkendővel tisztítom át mellesleg ezzel szoktam a kerékpárt is mosni . Nem fakítja ki az alkatrészek színét és nem marja szét a gumit sem ha át törlöm vele.
Elvileg a BL-MT401-n is lehet ilyen mutatványt csinálni bár még nem jöttem rá hogy hol lehet ezt megoldani. Engem a be koptatási fázisnál a mechanikus tapadás hátráltatott elsősorban az az a küllőim lazák voltak így ha fékeztem erő teljesen ahogy az ittiner írja akkor a küllők berezonáltak kacsázott szitált a kerék ezt rakottan éreztem olykor-olykor azt hittem hogy a szél miatt lehet de nem . Utána vagy is vele egyidőben kapott új jobb gumikat is ez meg a küllők rendbe rakása nagyot lendítet a folyamaton. De való igaz hideg időben nehéz koptatni illetve akinek az átlag tempója nem 30km/h és erre nem is bír többször gyorsítani fel annak csak a hosszú lejtő marad megoldásnak fel váltva erő teljes fékezést produkálni vagy suroltatni hosszan fék betéteket a tárcsákhoz ügyelve ne melegítsd el üvegesre
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #280666 üzenetére
Ha az MT200-ból indulsz akkor remélhetőleg az MT400-s széria sem kell hogy másképp legyen itt ha jól látom szintben van a csavar a fékkarnak a testével így vélhetőleg beljebb kell tekerni a csavart mert más különben el lesz hagyva ha jobban ki lenne hajtva a csavar
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
addikt
válasz Fall-N #280687 üzenetére
Előbb törik el a jellemzően alumínium tartó. S bár elvileg nem számít, ha még egy "lemez" oda van szorítva, akkor sem erre találták ki. Biztonsági szempontból én nem érzem úgy, hogy azzal a rögzítéssel kellene szórakozni.
fulton: bocsánat, uram, hogy ennyire felvitte isten a dolgát, és nem ereszkedik már le halandó gyermekeihez
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Politika
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mercedes topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs