-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #146010 üzenetére
Nekem most hétvégén a guide r-el az volt a bajom, hogy nap végére a fogáspont közelebb került a kormányhoz, nem állított utána, pedig egy hidrós féknél szerintem kéne. A fékerő nem csökkent, de mégis zavart a megszokotthoz képest elmászó kontakt pont.
Azt egyébként szeretem a guide-ban, hogy itt elég aktívan használom az első féket is (amit bizonyít, hogy jobban kopik elől a betét mint hátul), mert tudom adagolni és mégse esek pofára.
Most nekiállok légteleníteni egyet, ezzel kap még egy esélyt, de nincs kedvem havonta légtelenítéssel szórakozni, ha máskor is mászkálni fog, akkor vagy code vagy shimano (8120 vagy talán saint) jön számításba. Shimano ellen szól az első fék óvatos adagolhatóságának nehézsége, másik bringámon m675 van, ami olyan brutál hirtelen és erősen meg tudja rángatni az elejét, ami egyenetlen dobálós lejtőn elég ijesztő lehet.Utóbbi esetben gond a rögzítés a matchmaker és i-spec téma miatt. A saint i spec B, a 8120 pedig a legújabb i spec EV (ami nem az i spec II). Így máris gondok vannak a váltó felfogatással, ami a kérdésem alapja volt, látva, hogy te is esetlegesen vegyes felállásban gondolkozol.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #146066 üzenetére
Kicsit kusza lett a mondatom. Igen mind az új 4 dugós XT mint a saint benne van a kalapban. Nem vagyok azonnali döntés kényszerben, de gondolkozom rajta.
Ami árnyalja a képet, hogy a fékerő adagolhatósága nekem a gyakorlatban jobban bejön a sram féle érzet (pedig előtte mindig shimano fékeim voltak), a nagyon egyenetlen talajon pontosabban tudom a tapadásnak megfelelő fékerőt produkálni. Ez sajnos a shimano-k ellen szól, míg a megbízhatóság (bár az előd XT 8020-nál szintén elmászkál a fotáspont) és az egyszerűbb karbantartás meg a shimano mellett. Ezért még nem vetettem el, hogy esetleg márkán belül a code R vagy RSC felé menjek, ha a fogáspont azokon nem vándorol.
Visszatérve még az 1x12-re és a narrow wide hátsó fogaskerekekre. Azt nem tudtam, hogy a 42 és 50-es kerék is narrow wide, de amit írsz az alapján érthető, mert tényleg nem dobja le a láncot visszafelé tekerve. Amit írtál az 50-esnél hogy ezért néha nem illeszkedik rá a lánc, azt a jelenséget ismerem velem is fordult már elő. Annyit viszont tapasztalatból hozzátennék, hogy nekem úgy tűnik, hogy az a váltó kanál nem megfelelő beállításának a következménye. Tehát ha nem megfelelő a távolság a váltó felső görgője és a nagy fogaskerék között (túl nagy vagy túl kicsi), akkor egyszerűen nem oda adagolja a láncot ahova kell és fennakad a fog tetején a lánc. Ebből következik is, hogy megfelelő és pontosan beállított távolság esetén a probléma már nem jelentkezik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #146170 üzenetére
Locus beállításait el lehet menteni fájlba, amit ha máshol tárolsz telefon váltáskor, vagy resetkor simán visszatöltöd és minden a megszokott. Sőt rendszeres időközönként (te szabhatod meg a gyakoriságot) automatikusan is tud pl drive-ra mentést készíteni a beállításokról.
-
sebgutkopf
őstag
Kérdeznék a 8120-ról ha lehet:
Mentél már vele parkban, vagy valami igazán intenzív terhelés, ahol 15-20% lejtő, terepkihívások és ezt akár 5 km-en keresztül?
Érdekelne a viselkedése, bírja a hőt, fogáspontot tudja tartani? A napközbeni komolyabb betét kopást tudja kompenzálni magától normálisan a dugattyúk pozíciójával?Adagolhatóság milyen? A nagyon on/off működés első keréken sok helyzetben eséshez vezet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #146186 üzenetére
Köszi az infót, remélem hamarosan lesz a tesztből írásos bikemag anyag. Annyira nem kapkodok, ha valami nagyon fel nem idegesít, akkor a téli leállás alatt akarok szerelgetni és addig kéne döntenem.
Meg az is benne lehet a kalapban, hogy most nagyon profin légtelenítettem és a betét kopást már normálisan kezeli.
Azért is szemezek ezzel a 8120-al, mert a saint az eddig olvasottak alapján túlzásnak tűnik. Sokan írják, hogy ha épp nem downhill van akkor kisebb lejtőn, vagy síkon a hirtelen nagy ereje teljes overkill és rángatja a bringát. Inkább versenyzőnek jó, akik kanyarhoz minél közelebb akar egy brutálisan erőset fékezni és nem nagyon adagolgat. Ez meg nem én vagyok. -
sebgutkopf
őstag
A bringád ugyan más és könnyebb az enyémtől, de a saját súlyod bőven kompenzálja ezt velem szemben. A sípályás menet az már érdekesebb közeg, mennyi ideig fékeztél vele folyamatosan, vagy milyen szakaszokban a pályán?
Illetve ha egy 1-5 skálán kéne értékelni az adagolhatóságot a az m785-höz képest, akkor mennyit adnál neki, ha az 1-es érték az M785 szintje (ami az én mércém szerint nagyon erős fék de borzasztóan adagolható), míg az 5-ös a sram-ok adagolhatósága? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #146253 üzenetére
Nekem másik bringán az M675 van, ami a betét rögzítésben különbözik csak a 785-től (sasszeg kontra csavar). Nagyon erős fék, nagyon harap, nagyon jól le tudom légteleníteni, frankó a kontakt pont, de elől már sokszor megijesztett. Amikor csak pici fékerő kéne egy nagyon meredek lejtőn, de jön egy kő, egy gyökér, leléptető, valami terepakadály, ami egy picit megrántja a kezem és máris több fékerőt produkálok a kelleténél. Ezek a nem szándékos, a terep által előidézett túlfékezéseket tartom veszélyesnek.
Sőt tovább menve az első féken már fék készenlétben a karon tartani se mertem az ujjamat folyamatosan, mert egy döccenő és máris harap, ezen félelmem azzal tudtam csökkenteni, hogy a kart jóval közelebb állítottam a kormányhoz. Ezek ráadásul pedig még csak 2 dugattyús fékek, akkor milyen lehet a 4 gugattyús shimano?Ezért pörgök ennyit a témán. A shimano ereje, ásványolaj és légtelenítési módszer kéne a sram féle adagolhatósággal.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #146310 üzenetére
Itt valami turpisság van, még bele is teker. Ezek szerint annyira nem lehet nagy a pálya esése. Mondjuk 2 kanyar így is elég meleg.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Wombath #146346 üzenetére
Keresgettem róla infókat. A 4 külön betétes megoldás érdekes, de ez inkább csak kuriózum mint probléma. Az első beüzemelés viszont macerásnak tűnik lévén nincs külön első és hátsó verzió és mind 220 cm kábellel jön, tehát mindenhol sokat kell belőle vágni/vágatni és szerelni, ami macera. Egyébként teljesítményben tényleg jónak tűnik.
Még jó, hogy nem vagyok azonnali döntéskényszerben, majd a szezon végén fogok csak szerelni, addig kell eldöntenem hogyan tovább. -
sebgutkopf
őstag
Jártatok mostanában a Szabadság hídon? Nem kerül ott ki az autó senkit, szépen állnak és araszolnak mindkét irányba hosszú perceken át. Autók között nincs az a bringás aki nekiáll ott ácsorogva beszipogni a kipufogógázokat, vagy a sínen kerüli ki az autókat, vagy megy a járdára és szépen átgurul.
Ellenben a jó kérdés az, amikor az autók végre haladnak és a bringa akar előzni. Akkor azt merről teszi? Ha jobbról "szabálytalanul", akkor ott nem is biztos, hogy látja az autó így biztosan nem hagy neki elég helyet ráadásul a bringás ment oda önként nem az autós kezdett kikerülésbe. A sín felé kerülheti ki a bringás az autókat és akkor lényegében ott is fog ragadni a híd végéig (ma reggel is ezt láttam).
Egymás testi épsége és az autós - biciklis konfliktusok megelőzése érdekében nem kéne ilyen tanácsokat adni, amiben sz@runk nagy ívben mindenki másra és elbújunk egy szabály mögé. Az élhetőségnek és egymásra figyelésnek kéne inkább fókuszban lennie.
-
sebgutkopf
őstag
válasz dugo_ #146356 üzenetére
Most tényleg beleállsz ilyen viták elmélyítésébe? Akár mennyire is szeretnél oktatni abból nem vonja le a másik azt a következtetést, hogy ő volt a hibás és többet ilyet ne csináljon (még akkor se ha az erkölcsi fölényt magadnál érzed), ellenben az lesz a következtetés, hogy a bringások agresszív parasztok és élből utálni fog minket.
Kinek van igaza? Sokra mész az igazaddal, ha a kerék alatt végzed.A kiabálás, anyázás, letörögetés sose megoldás! Vissza kell fogni az indulatokat.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #146416 üzenetére
Jól sikerült kép!
Nekem viszont nagyon más esési szokásaim vannak. Eddig viszonylag keveset estem, de a legnagyobb bukfenceknél is a sisak karcmentesen úszta meg. Júniusi kalandomban lett rajta pár kicsi karc, amit kb lekapartam róla és nem látszik, azóta ami történt velem max sárfolt került a sisakra, amit felvertem.
Gyanúsan jól védem a fejem, de azért sisakot így is hordok inkább, lehet csak egyszer fog kelleni, de akkor nagyon. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #146459 üzenetére
Fölösleges túl aggódni, ezt a műfajt én is idén februárban kezdtem, és nem vagyok egy igazán jó technikai tudással rendelkező bringás, de fejlődök minden alkalommal. Egyébként a Wexl nekem is nagyon bejött, főleg a singl trail, ahol van benne a 3-as ugró az valami zseniális. Oda idén még vissza akarok menni.
Múlt hétvégén voltam Mariborban, ezzel bezárult a kör a 400km-en belüli 5 parkot most már láttam.
Yoko régen jó volt, most nem tudom milyen idén nem jártam arra (majd ha hűvösebb lesz), volt egy idő, amikor eltúlzottak voltak a lyukas ugrók. Ha azon lejössz, akkor nem nagyon kell félned a parkoktól se. Parkokban nem jellemző a lyukas ugró, ha meg van, akkor ki lehet kerülni. Ami inkább fárasztó és egyben jó is, hogy hosszúak a pályák és gyakran igen meredekek, olyan mint a Yoko végén a meredek rész (egyes rövid szakaszok lehetnem még meredekebbek). Ahol nehéz a terep parkban ott a kövek és gyökerek teszik azzá, néhány leléptető. Nagy letörés váratlanul nem jön, ha igazán nagy azt ki lehet kerülni. Illetve mindenhol vannak flow vagy enduro vonalak, amik igen élvezetesek, nem kötelező a world cup pályán lejöttni és nem ciki azokat elkerülni (én se rajongok a világkupás sziklakertekért, élvezni akarom a bringázást nem végig anyázni).
Nekem a felkészülésben a Brohill volt a segítség, hetente pár órát eltöltöttem ott (holnap is megyek) gyakorlással, ugrálással, önbizalmat építeni.Most az a terv, hogy jövő hétvégén, ha az időjárás megfelelő visszamenni Rózsahegyre (a modry zamat valami szuper jó és hosszú vonal, majd felfedezni a piros vonalakat - múltkor arra már nem volt idő/erő), majd utána még egy Wexl, lehet szept 14 vagy 15, de az időjárás alapján változhat. Oda megyünk ahol épp nem esik, vagy nincs hőség, a preferencia csak akkor érvényesül, ha az időjárás is partner.
-
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #146485 üzenetére
A visszaút költségét kinek kellett állnia?
Bike24-nek még nem küldtem vissza, de pl Rose-nak már igen (méret probléma miatt elálltam), ott a visszafele futárt az oldalukon tudtam megrendelni és nekem nem kellett érte fizetni.
Ez hogy hogyan működött a bike24-el? -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #146516 üzenetére
Ez is korrekt, de kissé macerásabb.
Rose-nél a visszaküldési regisztráció végén kaptam egy cimkét, amit csak ki kellett nyomtatnom, ráragasztani a visszamenő csomagra, bevittem az első útba eső postára és kész, ami ügyintézés szempontjából nagyon kényelmes volt.Azt tudja valaki, hogy a hibike-nál hogyan megy ugyanez?
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #146536 üzenetére
Ez a binga már újonnan is annyira erősen van árazva a felszereltségéhez képest, hogy ebből adódóan használtan se tud árban versenyképes lenni. Kb 80eFt-al drágábban új bringát lehet venni, amiben fox36, fox dpx2 és rendes sram GX eagle hajtás van, tehát mind felfüggesztésben mind hajtásban jobb és te finghatsz először az ülésére.
Ha csak simán mint stumpit nézed és az új árához képest elszenvedett értékvesztést nézed, akkor persze jónak tűnik.
Az a capra, amit Toobee linkelt szintén nagyon állat nagyon jó első (kashima ráadásul) és hátsó tagokkal, persze az nem 200km-es.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #146654 üzenetére
Rengeteg féle fédőfelszerelés van, mi használjuk is ezeket.
Az viszont nem mindegy hogy hova készülsz. Erdőbe, endurozni, vagy bikeparkba, mert a sérülés kockázatának arányában öltözünk meg jobban vagy épp kevésbé.Nehezebb erdei terep esetén nyilván a minimum a sisak (még lehet nyitott), de már ajánlott egy rugalmas térdvédő, amiben tekerni is lehet, ha jobban félsz, akkor még könyökvédő. Ezek az elsődleges kontakt pontok a földdel, ha perec van és a minimum szükséglet.
Bikeparkba azzal módosul (feltéve, ha az érdekesebb fícsöröket is ki szándékozol próbálni), hogy a sisakot full face-re váltod (szemüveg is hasznos rá), marad a térdvédő, de már felső test védelemre is érdemes figyelni. Itt több út van. Lehet csak mell és gerincvédőt venni, akkor szükség van az erdőből a könyökvédőre. A jobb védelmet viszont a külön könyökvédő helyett egy komplett felső protektor ing jelenti, ami egyben védi a teljes felső testet, tehát gerinc, mell, váll, felkar, könyök, alkar és vese. A váll védelem különösen hasznos, mert bukfenckor könnyen jön le a bőr a vállakról.
Újonnan nem olcsók egy jó térdvédő 25-30k, protektor ing 50k-tól indul, fullface sisak is 30k-tól.
Persze van másod piac is, használtan jóval olcsóbb és nem kell megvetni a dolgot. pl: adtam el a térdvédőmet 9k-ért (egy másik fazonra váltottam, ami a fura lábaimra jobban felfekszik), nyilván jól járt vele a srác aki megvette. -
sebgutkopf
őstag
válasz BigBlackDog #146834 üzenetére
Én dropper párti vagyok. XC-re is droppert! Nyiván akkora jetéssel, ami a bringádba és a magasságodhoz maximum belefér. Ha szoktál lefelé is menni, esetleg gyorsan, akkor meglátod utólag nagyon jó döntésnek, sőt a legjobb bringa fejlesztési iránynak fogod látni. Már 100mm ejtés is rengeteget számít, ha a váz engedi van 125, 150, sőt 170-esek is.
Külső kábelnél arra kell figyelni, hogy lenyomáskor a kábel mozog van sem, mert ha igen, akkor az elvezetésre még jobban oda kell figyelni, de nem megoldhatatlan. -
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #146765 üzenetére
SPD témában: Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy a DH versenyzők is miért mentek el az spd felé. Amilyen tempóval és keményen mennek a durva sziklakertekben, ott máshogy semmivel nem maradna a lábuk a pedálon (lassítani kéne), ha nem lennének becsatolva. Ők nyilván nem arra készülnek, hogy hirtelen le kéne tenni a lábukat, akkor már esnek és úgyis kiold.
Volt szerencsém nagyon sziklás meg dobálós nyomokon mennem nem rég és észrevettem, hogy a pedál kontakttól való félelem miatt lassítottam, mert akkora ütéseket jöttek lentről, hogy egyszerűen rugóúttól függetlenül elpattanok a bringától egy sebesség felett, ahhoz meg túl sűrűk az ütések, hogy térdből ki lehessen mozogni mindent. Ennek ellenére annyira meg nem tudok birngázni, hogy a lejtőzést bevállalnám spd-vel. -
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #146861 üzenetére
Ismerem a rendszert, az XC bringámon csak azt használtam és szeretem. Ellenben annyira más technikai tudás kell (amivel igen hiányosan rendelkezem) a freeride, dh és bikeparkos vonalakhoz, hogy őszintén bevallom p.nci vagyok hozzá, hogy átszereljem az spd pedált.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #146873 üzenetére
Amikor vettem én se készletről rendeltem, hanem megrendeltem és ütemezés szerint szállították kicsit több mint 1 hónapra (januárban ez nem fájt). Igen a Spectral annyira népszerű modell (nem véletlenül), hogy rendszeres a sorban állás a rendeléseknél (és gyártás) egyúttal igen kevés darab van belőle szezon végi akcióban.
Itt a türelmed a kérdés, mikortól akarod az új bringát használni.
Lassan elkezdik kitalálni, hogy milyen legyen a 2020-as specifikáció. Az 1x11 shimano hajtásos verzió valószínűleg kikerül a képből, ellenben érdekes lesz milyen arányban lesz eagle és shimano 12-es rendszerrel szerelt verziók aránya, a sram vonalon jön-e a g2-es fék a guide-ok helyett, váz és gumi maradnak-e, vagy tovább reszelik stb...A várakozás egyébként nem szokatlan, pl a YT caprak-ra márciusban már 2019.szeptemberi szállítással vettek fel rendeléseket. Az eleve jó és jó ár/érték arányú gépek ebben a direkt sales-es modellekben könnyen elérhetőek lettek és a rendelések száma igazolja, hogy működik a rendszer és brutál lekötik a kapacitásokat a vevők.
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #147012 üzenetére
A leírásnál és pro/kontrában felcserélted a spectral-t a neuronnal.
Spectral-nál érdemesebb feljebb lépni a 6.0-ra az 5-ről (az már gx hajtás és már dpx2 tag van hátul (amin van pigiback) a dps-el szemben, illetve fékben is különbség van.A norco és a neuron közvetlen összehasonlíthatóak, ugyanarra valók és persze más világ mint a spectral.
A lényeg, azt kéne tisztáznod mire akarod igazán használni, a rövidebb rugóutas 29" kerék, vagy a hosszabb rugóutas 27,5"-ös játék kell neked?
Úgy is lehet mondani, hogy erdei túrára, tekerés orientált bringázásra nagy vadulás nélkül a rövidebb rugóutasok jobbak, azokkal is le lehet jönni szinte bárhol, ha nem célod a nagy letörések és ugrások kezelése.
A spectrallal meg már keményebb trail, enduro, bikepark is játszik, amivel értelem szerűen fel is lehet tekerni, hogy utána igazán jól leereszd.Nekem a 6.0 spectral van már február óta, már jó sokat használtam így ennyi távlatból talán már mondhatok érdemi véleményt a hosszabb távú tapasztalatokról. 2 hete hazafelé Mariborból (bikepark) ismét azt mondtam az utastársamnak, hogy nagyon jó döntés volt megvenni ezt a bringát, mert már rengeteg örömet szerzett és minden alkalommal szerez nekem. Nekem a vásárlásnál az volt a cél, hogy egy olyan bringát vegyek, amivel lehet nagyot ugrani, parkozni, de ha nincs felvonó, akkor is bárhova fel tudjak vele jutni tolás nélkül. Ezt tudja is a GX eagle hajtás, ami valami zseniális, beváltotta a várakozásaimat, mindenhova felmegyek. Összességében az még kellemes meglepetés volt, hogy nehézkesebb tekerhetőségre és mászásra számítottam egy XC géphez képest, de annyival nem nehezebb lassabb feltekerni, ez kellemes csalódás. Nyilván a neuron már csak a súly miatt is könnyebben mászik, de én nem időre megyek, hanem hobbiból és élvezni akarom a bringázást.
Mindezek mellett bírja a büntetést az ugrókon, a parkokban, brakebump-okon, sziklakertekben. A fox telók nagyon jól dolgoznak. A kis szerviz (olajak lecserélése) a fórumos legendákat cáfolva a foxban is gyerekjáték, a nagy szervizt meg márkaszervizre kell bízni.Amit írtál túra igényt arra én a rövidebb rugóutas gépek alkalmasabbak mivel nagy vadulást nem tervezel, de ott kicsit hozzácsapnék a büdzséhez és a neuron CF 8-re néznék rá, ami nem sokkal drágább a 7-től, de cserébe könnyebb karbon váz, GX hajtás, más kerék stb...
De a norco is rendben van.
Spectral-t akkor nézd, ha piszkálja a fantáziádat az izgalmas veretés lefelé és eleve azért mászol fel, hogy legyere. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #147014 üzenetére
Egyébként, akik ezeket a moderáltan hosszabb rugóutas modern gépeket használjuk, eddig még senki se panaszkodott hogy túl sok, vagy lassú lenne. Mindenki szereti és élvezi. Lehet, hogy felfelé nem mi vagyunk az elsők, nem indulunk ezekkel maratonokon, de feljutunk és össze se csináljuk magunkat, utána meg jön az örömködés, amihez egyre több kedvet csinál.
Most már ott tartok, hogy napi szinten az kattog a fejemben hova tudok menni, milyen lesz az idő, legutóbb melyik ugrás volt a tuti, hol lehetne ügyesebben lemenni, vagy hol tudnék már lemenni, ahol eddig még nem mertem. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #147030 üzenetére
Igen, a trend egyértelműen a 29 felé mutat, hiába egyben nem tudták letolni a gyártók a torkunkon. Emlékeim szerint a 26 után egyből a 29-et tolták (Specivel az élen) és mintha a nagy kerékkel szembeni ellenállás miatt dobták volna be köztesre a 27,5-öt és a Speci mindig csak kényszerből csinált 27,5 kerékkel bringát.
A múltkor olvastam pont ezekről a sram féle nyílt boost szabványokról (15x110, meg 12x148) és ezeknek a kerék stabilitásra (küllő szög) való hatásáról, hogy milyen sokat kompenzál a 29"-on. Elvileg a boos-os 29"-os kerék olyan erős mint a nem boost 27,5. Ez így elsőre jól is hangzik, de ma már a 27,5" kerekek is boost-osak, tehát attól megint gyengébb a 29"-es. Lefelé tovább nézve a 27,5 kerekén annyit javít, hogy egál a régi 26"-os kerék (15x100, 12x142) küllő stabilitásával, vagy jobb?
Játékosság: fizikai oldalról nézve és feltételezve, hogy a váz geókat mindkét kerékmérettel fejlesztik, akkor a súlyra könnyebb bringa mindig "játékosabb" és fordulékonyabb lesz a kisebb tehetetlenségi értékek miatt. A geometria oldalról pedig egy rövidebb tengelytávú bringa is fordulékonyabb a hosszabbtól, míg a hosszabb stabilabb.
Ahol a stopper számít ott ma a stabilitás további fokozása felé megy még mindig a fejlesztés a lejtőzős versenyeken is, és az időket nézve még mindig nem billentek át a geometriák arra az oldalra, hogy a stabilitás ára a fordulékonyság már nem lenne elégséges a versenyzőknek.
Ellenben én nem vagyok versenyző, nem is leszek, tudásom fényévekre van mögöttük, így ahogy az ő felfüggesztés beállításaik se valók nekem, mert nem tudom úgy terhelni a bringát, pont ezért a bringával szembeni elvárások se azonosak az élvezhetőség és használhatóság szempontjából.
Ettől még igaz a 29" felé haladás, valamit ezután is kapni fognak a hobbisták, akik hajlandók fizetni a jó gépekért. -
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #147032 üzenetére
Most Toobee-vel összekacsintva azt mondom, hogy ha hobbista vagy, akkor igazán az számít hogyan érzed magad a bringán és hallgass a szívedre, akkor nem fog ott motoszkálni a fejedben, hogy de mi lett volna, ha...
A spectral esetén nyitva marad az a lehetőség, ha nagyon elkezdenéd élvezni a túráid, vagy trail felhasználás során a lefelé veretést, azzal mehetsz utána bárhova, még van tér az agresszívebb bringázás felé, míg a neuronnal nem. Ellenben a neuron meg pont arra való, amit elsőre írtál, így a szíved és a későbbi ízlésbeli változásnak az opciója az ami a spectral felé vezethet.Nekem az AL 6.0 pedállal együtt 14,6 kg (tubeless-en megyek), a gyár a pedál nélküli súly adatot adja meg (ott szerintem belsővel). Akikkel együtt parkozok először mindenki meglepődött az enyémet megemelve mennyivel könnyebb az ő gépeiktől, pedig csak egy srác használ DH bringát, a többiek szintén hosszú rugóutas enduro, freeride gépekkel mennek, hátul kisebb és kevesebb fogaskerekekkel.
Amikor én választottam, a komponenseknél nálam fix elvárás volt az, hogy eagle hajtás legyen rajta (1x12 tényleg nagyon jó és örülök, hogy ehhez ragaszkodtam), ezzel a használt piac 90%-a kihullott.
Az új bringában az vonzott még, hogy az up to date geo, főleg azoknál a gyártóknál, akik folyton reszelnek, fejlesztenek valamit a vázaikon évről évre is. Ez utóbbi téma már jobban pénz kérdés az új vagy használt.
Ezt a döntést viszont neked kell meghozni.Így a szezon utolsó harmadában új gépet, ha van akciós készlet abból érdemes venni, míg ha nincs akció, akor teljes áron a következő évi verziót és frissített felszereltséget érdemesebb lehet megvárni, kivéve, ha valamelyik gép felszereltsége teljesen telitalálat neked.
Még annyit megjegyeznék, ha a 2000 EUR-ról 2500-2600-ig kitolnád a keretet, akkor felszereltségben és választékban nagyon sokban bővülnének a lehetőségeid. Amerre nézelődsz árkategóriában az a kb 150 kHUF felfelé már nem olyan vészes.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #147095 üzenetére
Most hogy lassan a DH vonalon is a 29" kerül előtérbe ott elég a boost szélessége? Gondolok arra, hogy a DH-ban elől a korábbi 20x110 ment eddig is, tehát ott lehetne megint valami tenni a kerék merevségéért.
A kevert kerékméret lesz még érdekes, hogy most már a szabály engedi az eltérő kereket elől-hátul, így már többen próbálkoznak a 29 elől 27,5 hátul felállással. Vajon ebből a versenyeken kívül a "civil" bringás világba átszivároghat a hosszú rugóutas verzióknál? -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #147096 üzenetére
Egyetértek, a klasszikus enduro felhasználás során adja ki igazán a pedelec az igazi előnyét, és a közvélekedéssel ellentétben pont itthon lenne érdekes, mivel itthon nincsenek felvonók. Aki sokat parkozik, annak nem kell a motor, így kb azt tartom döntőnek, hogy milyen a mászás - parkozás arány.
-
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #147149 üzenetére
Betojok! Kardános hajtásátvitel bringán!
-
sebgutkopf
őstag
válasz ivana #147187 üzenetére
Kicsit belegondolva az poén, hogy a kardán a lánctól jóval magasabban tud futni, nem akad le és nem csörög. A kazetta helyett a hátsó áttételi rész keskenyebb, így akár a helyet jól kihasználva erősebb hátsó kerekek építhetőek.
Problémásnak látom a koszt, sarat, törmeléket, ami mondjuk MTB esetén hátul belekerülve a rendszerbe befolyásolhatja vagy épp gátolhatja az erőátvitelt, esetleg házba tenni az egész hajtást. Illetve hátsó felfüggesztés esetén a fix hosszúságú kardánt, hogyan lehet megoldani? Lévén a láncos hajtásban a hátsó váltó lehetővé teszi és kompenzálni tudja a középcsapágy - hátsó tengely távolságának a változását berugózás során.
Vajon ezeket meg lehetne, oldani?
Olyan jó lenne a lánctól megszabadulni. A szíjas hajtásnál meg a váltási megoldások túl súlyosak, bár egy pedelec rendszerrel érdekes lenne kombinálni. -
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #147209 üzenetére
Csak olyan felfüggesztés jelenleg nincsen, ahol a kettő egyeik. Hogy azért, mert túl gyenge lenne, vagy bonyolult azt a gyártók tudják.
Viszont a kérdést megválaszolták és megoldották MTB-on: [link]
Szép munka Ráadásul a Canyon láthatóan együtt működik velük.
Sőt a por és szennyezés témával is foglalkoznak. Jöhetnek a tartóssági, nyúzási és egyéb tesztek a gyártó részéről. -
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #147225 üzenetére
A videóban a termék mérnöke pont azt emeli ki, hogy ez hatékonyabb erőátvitel, mint a gearbox, és a szíj hajtás, és a lánccal egyenértékű magas hatásfokot biztosít, ezért erre fejlesztenek.
Na ez vagy igaz vagy nem, de a hatásfoggal foglalkoznak az biztos. Nekem inkább az élettartam a kérdés, meg hogyan alakul az erőátvitel és a váltási teljesítmény a természetes kopás különböző szakaszaiban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elden Ring
- Kedvenc zene a mai napra
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Ukrajnai háború
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen