-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #260400 üzenetére
Addig jó a 6 csavoros felfogatás ameddig nem nyakódik el az agyban a menet. Már jártam úgy használt Bontrager kerékkel, hogy szarul szerelték fel a tárcsát és ahogy rárakta az ember el is görbült rögtön. Az agy pereme nem volt egyenes. Most is 6cs van, de ha netán cserélek agyat akkor CL lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #260409 üzenetére
Igazság szerint lehet elég lenne neki 11s kazetta is max 46T-vel, ahhoz nem kell Microspline. Igaz a legkisebb nem lesz 10T, de valamit valamiért.
Vagy ha bevállalós az ember akkor váltótoldóval lehet 9-10s-nél (nem tudom most milyen van neki) kapni 51T-s kazettát. SunRace biztos gyárt, igaz nekik van hozzá váltójuk is clutc-csal ami kezeli is az 51T-t 9-10 sebiben is.
Közben mentem egy kört az ESI markolattal és tényleg nagyon jó. Eddig azt hittem, hogy vastagabb ergo markolat kell, közben csak más anyagú. Felrakni könnyű volt fertőtlenítő spray-jel (amit szúri előtt használnak).
Szerk: megnéztem van 135 mm microspline agy, Deore meg SLX, de mindkettő CL tárcsát fogad.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #260413 üzenetére
Kezdjük az elején. Milyen bicikli, milyen váz? Milyen váltó van most rajta és milyen a jelenlegi kerék(agy)? 1x hajtás van, vagy 2x, 3x?
Az írásod alapján 142 mm a váz, csak a kerék 135 mm?A 6 csavaros tárcsához van adapter amúgy CL agyhoz, úgyhogy azt sem kell lecserélni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #260426 üzenetére
Valószínűleg a kemény kraton gumi jobban nyomja az idegeket. Igazság szerint így kezdődött a zsibbadás, ahogy egyre lejjebb tettem a kormány magasságát. Logikus is mert egyre több súly is nehezedett a kézre így.
Ma tekertem még az ESI-vel és nem zsibbadt a kezem. Sok kollégám is panaszkodik a gyári Merida, Cube markolatra, amik iszonyat kemény anyagból vannak. Ez a szilikon meg szépen belesimul a kezembe. A rezgés csillapítás is sokat növel a komforton. A KLS Token az simán átadta az összeset.
Eddig is olvastam tőletek, hogy nagyon frankó kis cuccok, gondolkodtam is rajta. Előbb is megléphettem volna.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #260430 üzenetére
Nekem ezek az ergonomikus markolatok nem segítettek. A Token is hasonló, csak szarv nélkül. [link]
Ez az ESI meg hasonlóan a memóriahabos párnához, jobban illeszkedik a kéz formájához, mert elasztikus. A rezgést meg el tudja nyelni az anyagánál fogva, hiába kb. 4 mm vastag. Hasonlóan jó tud lenni a vastagabb szivacs markolat, csak az párszor megázik, meg kap UV-t és szétbomlik.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #260446 üzenetére
Mind a kettő jó, csak a CL egyszerűbb. Ahogy írtam addig nincs gond, ameddig nem csesződik el a 6 menet az agynál. Másik hiba forrása a torx csavarok, amiket gyárilag adnak. Nem egy szemét minőségű és egyszerhasználatos. Azaz kitekered a csavarokat, amikor leszeded a tárcsát a és szét is megy a kulcsnyílás. Én ezért is vettem normális minőségű imbuszos csavarokat. Meg amúgy is idiótaság, hogy minden csavar imbusz a biciklin a tárcsa meg torx. Ezzel szemben a CL-hez elég egy keskeny fajta leszedő szerszám és megvan.
-
Fall-N
veterán
válasz ReFleXx #260484 üzenetére
Attól függ milyen lánc. Shimano használ ilyen trutyit, SunRace-n alig van olaj. Nem az első láncot veszem tőlük és rögtön 0 km-esen kell olajozni, mert szinte száraz.
Létezik hajtómű tisztító a BikeWorx-től, pont ma vettem ilyen spray-s kiszerelésűt, az is teljesen zsírtalanítja a láncot és a kazettát. Pont ajánlotta az ismerős boltos, hogy nem viszek akkor már waxot ha zsírtalanítani fogok. Most Weldtite teflonos, csöpögtetős olajat vettem (Dry Lube), később lehet veszek waxot és átállok én is.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #260497 üzenetére
Épp ezért nem tetszenek. Szedje szét a fene állandóan. Az ipari csapágyast, akkor kell ha megdöglik a csapágy. Kiüti az ember, megy a helyére az új, zsirzás ami felfogja a koszt és kész is van. Meghagyom a Shimanot azoknak, akik szeretnék babrálni vele. A műanyag biszbaszt meg csessze meg a Shimi.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #260508 üzenetére
Idióták azért. Hányszor hallottam, hogy Shimano sorral csak Shimano lánc működik csak jól, mert "együtt tervezik" (egymáshoz talán?) őket. Ezért veszek SunRacet. Ezzel szemben arra kell figyelni, hogy azonos "sebességes" legyen mindkettő. Bár ez sem mindig igaz, mert a MicroSHIFT például az Advent X valtóhoz 11 sebességes láncot ajánl, a váltás meg 1x10. Hajtóműnél meg totál mindegy, csak ne SS lánc legyen. Főleg NarrowWide nem engedi a láncot a fogprofilok miatt leesni, mozogni.
Egyébként is sokan használnak SRAM láncot Shimano hajtás és váltó mellett, mert elég tartósak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #260531 üzenetére
Attól függ. Nekem hosszú kanalas Altus váltó van, első NarrowWide meg 36T, így relatív hosszú a lánc, mégsem csapkodja. Pedig az Altus rugóereje lepkefing egy Deorehoz képest is. Viszont előbb - utóbb váltok majd 10s Deore-ra ha már nem kapni 9s váltókart a Deore 9s M592-höz. Vagy bevállalom a SunRace 9s RDM900-as váltót (M9), abban van clutch, max fogszám 51T és 1x9-re van tervezve. Utóbbi azért is jó lenne, mert nem kéne rögtön vennem 9s sort és láncot, mert be lehet állítani 8s-re (addig maradna az Altus váltókar).
Néztem az 1x11 és 1x12 Deoret és SLX-et, nem is drága a váltó és a kar hozzá, csak a fogaskoszorú az. Az még ide a Síkságra overkill lenne. Na meg nem kell nekem microspline, akkor max az 1x11 játszana.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #260647 üzenetére
Azért erős túlzás. Ipari csapágyast használ az összes minőségi gyártó, egyedül a Shimano tart még ki a kónuszos mellett. Praktikusabb amúgy is, mert még a labirintus tömítésű agyakat is elég sűrűn kell takarítani a Shimano ajánlása szerint is. Sokkal egyszerűbb az ipari csapágyast, mert akkor kell csak hozzányúlni, ha csapágyat cserél az ember. Meg őszintén, ki akar a kónusz állítgatásával szórakozni? Otthoni szerelésre is hasznosabb az ipari csapágy.
-
Fall-N
veterán
CNM84 van jelenleg nekem. Szépek működik, jól vált, jó az ezüst bevonat, nem engedi rozsdásodni a láncot. Patentszemet is adnak mellé, így azt sem kell venni pluszban. Én ajánlom. Erős igénybevételt is bírja, mert én sokszor odalépek neki, kigyorsításnál. SunRace kazettával használom. A sebességgel igazad van, azo összes 6/7/8 lánc kompatibilis 6-8-as sorig.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #260735 üzenetére
Elhiszem ha meglátod a véleményem akkor viszeked a tenyered, de ne engem akarj állandóan ekézni hanem gondolkodj előtte. Ha ennyire nem bírsz akkor ignorálj, mert nagyon fárasztó vagy.
A kónuszos agynak egy ellensége van, az anyagminőség. Régen minden manapság alsó kategóriás cuccot erősebb ötvözetből készítettek és jobb minőségben. A titok az, hogy rossz a mai kónuszos agyak golyópályájának a kialakítása. Hasonlóan a régi négyszögletes tengelyes hajtások is sokkal jobb minőségűek voltak. A Shimano agyakra is rengeteg panasz van! Olvass egy kicsit user reviewt, ne kötekedj! De ha a golyópályája jó is (Deore fölött az összes Shimano polírozott), a tömítés még mindig nem lesz olyan, mint egy ipari csapágyas agynál. A Shimano agyban konkrétan van egy műanyag betét, a golyókat fogja és ez hamar elkopik, utána meg kotyog. Szerelő mutatta konkrétan képekkel az FB szerelős csoportban. Nem jártam utána - mert nem érint - hogy csak ez az egy modell, vagy az összes agy ilyen. Valószínűleg nem (?).
Egyébként ha ennyire okos vagy írj a DT-nek, Mavicnak és az összes nagy gyártónak, hogy nem bírja az ipari csapágy és szar. Megsúgom, hogy rohadtul csak marketing a Shimi ábrája és nem így van. Erről is van cikk mérnök tollából. Nem keresem meg helyetted.
Másrészt félrement, mert a hajtóművön kívül majd minden Shimano a biciklimen, annyira "utálom" a Shimanot. Jelenleg kónuszos agy van a kerekeimben, attól még nem fogok hülyeséget írni, cserélve lesz majd iprisra valamikor, másnak meghagyom a pöcsölést a kónuszossal...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #260741 üzenetére
Na akkor ezt te honnét veszed? Megsúgom, hogy 10+ éves patika állapotú Deore, XT váltok vannak és kutya bajuk. Ne hasonlítuk a szög egyszerű '98-as váltót a maiakhoz. 9 sebességig sokkal igénytelenebbek a váltók, nagyobbak a tűrések. Deoret fölött most is elég jó minőségűek a váltóik, de például a mostani Alivio és Acerával sincs semmi baj. Sok technikai megoldást megkaptak a 2008-as XT-től.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #260779 üzenetére
Az én agymenésem, mégis mindenki velem ért egyet. Fordítva ülsz a lovon talán. Nem pénisz méregetés, csak unom, hogy mindig nekem írogatod a dolgokat. Talán a tények magukért beszélnek. Úgyhogy ha kérhetem kímélj meg a hülyeségeidtől.
Talán azon is el kéne gondolkodni, hogy már rég meghaladta az ipar az STX váltót és a kónuszos agyat. Mert kábé ennyire vagy képbe a dolgokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #260798 üzenetére
Aprón szoktak lenni, pl. Testbike múltkor is láttam legalább 3 eladónál. Régi 3x9-es Deore XT. Azt hiszem M770 a pontos típusa, de régen volt már.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #260832 üzenetére
Az alapfelvetés az volt, hogy az ipari csapágyas, normális agyak jobban bírják. F4lcon csinált belőle szokás szerint hitvitát. Mindkét technológiának van előnye és hátránya. Az igaz, hogy szokás szerint a spórolás miatt kezdték el használni az ipari csapágyat, de manapság a technika és a gyártás is van olyan színvonalas, hogy nem okoz gondot. Például egy alap 4, ipari csapágyas Novatec agy jobban bírja, mint egy Shimano kónuszos.
Felhasználói szempontból pedig nagyon nem mindegy, hogy ez az zárt, tömített csapágy elmegy 20ezer kilométer fölött úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni, csak akkor ha tönkremegy. Kónuszos agynál meg illene pár ezer kilométerenként (3-4000 kb), szétszedni, kitakarítani és zsírozni. Nagyobb sarazás után sem árt például. Városban persze tovább bírja, ott csak por van leginkább, de terepen kijön az előnye az ipari csapágynak. Nem véletlenül nem kapni középkategóriától felfelé normális agyat, ami már nem kónuszos. A szerelés is egyszerűbb, ki kell ütni/húzni a régit, majd beütni/behúzni az újat, tömítésnek zsír, kupakok vissza és kész is van.
A hírhedt Shimano ábra meg lett már cáfolva, mert nem ilyen durván ferde a hatásvonal, egyenesebb az.
Csapágy és csapágy között is van különbség, sok olcsó, ipari csapágyas agyban van rossz minőségű kínai csapágy, ezekkel van az elégedetlenség. De az adatlapon jobban mutat mi van benne. Egy jó minőségű, japán Koyo csapágy viszont jól bírja, de lehet SKF vagy más márka.
De a lényeg, hogy kit érdekel az elmélet, ha gyakorlatban meg jobban bírják a mostani iparis agyak? Olyan szarok, hogy többen is elégedettek itt is a fórumon velük. Biztos hiányzik nekik az állandó szétszedés és kónusz állítgatás is, mert jobb ezekkel szórakozni, mint elmenni tekerni.
Azt meg sem említem, hogy létezik radikális terhelésre is ipari csapágy. Igaz kerékagyban biciklinél még nem láttam.
Lacerta #260834: több csapágyat tesznek az agyba, így a terhelés jobban megoszlik. Nem véletlenül van már 4 db csapágy egy mai fejlettebb agyban. A boost inkább a 12s hozta magával, mivel nem volt elég a papucstáv. A 135 mm-es agyak is vígan elvannak 4 csapággyal.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #260860 üzenetére
Ha karbon lenne a a vázam akkor én sem merném befogni. A nyeregcsőnél az a baj, hogy állandóan ki kellene húzni és pont a héten cseréltem a gyorszáras nyeregcső-bilincset imbuszosra, így plusz macera lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz varsam #260867 üzenetére
Én már a testbikeon felfigyeltem a bringára, nagyon durva lehet. A Niner RDO merev villára én is kíváncsi lennék, hogyan muzsikál, mert annyiba fáj, mint egy drágább teleszkóp. Mondjuk emlékszem rá, hogy a kolléga olcsóbban meg tudta szerezni. Az biztos, hogy nagyobb koncentráció kell hozzá, mert itt nem mozogja ki semmi ha hibázik az ember.
semmiho: Nekem azért is bejönne a merev karbon, mert jóval könnyebb. Arany áron persze van karbon teleszkóp, de azt szervizelni egy rémálom lehet (anyagilag) is
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #261158 üzenetére
Sokkal jobb a hidrós tárcsafék, persze nem mindegy milyen. Próbáltam már ebikeon Tektro "olajos" féket, hát nem volt egy nagy szám. Én már biztos nem vennék felnifékes biciklit sehová, még városba sem. Most mecha tárcsafékem van, de jövő hónapban lehet veszek egy szett MT400-ast. Elvileg valamivel erősebb az MT200-nál és alig drágább nála.
Szerviz sem bonyolult, egyedül a teljes tisztítás, ami nehezebb, de a légtelenítés Shimanonál nem bonyolult (fékkarnál tölcséres). Magura és SRAM-nál bonyolultabb állítólag (két fecskendős), de nem mindegyik modellnél. Kisebb márkák a Shimano módszerét használják (Clarks, Tektro stb.) Persze ha a dugattyúkat kell piszkálni az szívás lehet.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #261202 üzenetére
Igen, én így vagyok a 26"-lal is, bár a 27,5-ös kerék befér a telóba (28-29"-os), meg a vázba is. Direkt úgy fejlesztettem, hogy a legtöbb fő alkatrészt át tudom menteni. Váz kellene másik meg kerékszett. Bár ha a boost szabványt nézem, meg az átütőtengelyt akkor viszont nem sok alkatrész maradna és egész biciklit érdemesebb lenne venni.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #261215 üzenetére
Én szeretem a fokozat kijelzést. Elvileg nem kéne, mert érzésre tudni milyen fokozatban lehet a váltó, mégis jó ránézni (nekem). Bár egy kis tarományú 10-11-12 fokozatos váltónál már nem egyértelmű, ahol 1-2 foganként van a kiosztás.
Fék terén felhasználás függő, nekem városba bőven elég lenne az MT200 is mert inkább lassításra használom, mint 0-ra fékezésre. Mégis inkább az MT400 a szimpatikusabb, mert nem sokkal drágább.
Számomra praktikussabb is. Az MT200-at csak készre szerelve árulnak, így vágni kell a hosszából, ezért kell venni hozzá roppantógyűrűt (olive) + kompresszió tüskét. Az MT400/410 meg előreszerelt így adnak hozzá cuccokat és csak a féktesthez van csatlakoztatva a fékcső, így méretre vágás után kell készre szerelni. Légtelenítés az ajánlott mindkét esetben. Nekem 0-ról szerelve ez is egy érv az MT400/410 mellett.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #261229 üzenetére
Ez is felhasználó függő. Sokan szidják a Shimano tárcsákat és vesznek helyette Magurát például Shimano fékhez. Itt is volt téma, hogy nem mindenkinek jó a gyári Shimi betét.
Fék terén meg aztán nagy a káosz, hogy mi lehet a "jó". Sokan szeretik a Shimano fékeket, valaki meg inkább a Magurákat favorizálja. Shimano terén sokan szidják a ServoWave-es új fékeket, hogy rosszabb az adagolhatósága, így ember legyen a talpán aki így kiigazodik, hogy mi lenne a jó neki, ha nem próbálja végig az összeset.
Tim: Gyanítom, hogy nekem is elég lenne, de lásd az előbbi írásom, szerelési szempontból jobb az MT410, úgy hogy alig drágább és erősebb is a fékereje. Hűtés szempontjából a nagyobb tárcsa is jó megoldás. Nekem 180-as van elől, jó lesz az.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #261239 üzenetére
MT200-hoz nem jár, fel is hívják a figyelmet rá a webshopokban. Amúgy viccesek, mert filléres tétel, mindkét alkatrész (590 Ft + 8-900Ft) mégis kispórolják. De így tud lenni itthon is ebikenál 9990 Ft egy készre szerelt MT200 szett, ami nevetségesen olcsó, amikor egy Avid BB5 kerül 25 ezerbe és az mégcsak nem is hidraulikus.
-
Fall-N
veterán
Ha gyárilag van azzal szerelve akkor nyilván nem érné meg az MT410 csere, hanem valami erősebbre, ha kevésnek bizonyul pl. Deore MT6100.
Abba viszont igaza van jjeahh-nak, hogy mivel a fék biztonsági eszköz, ezért az sosem baj, ha van benne bőven tartalék és erősebb, mint "ami kellene". Kevésbé fog melegedni, ami előnyös. Persze racionalitáson belül, mert sajnos egy Deore az már háromszor annyiba kerül, mint az MT200 így aszfaltra overkill.
-
Fall-N
veterán
válasz robee19 #261409 üzenetére
A NarrowWide tányér erre való elől. Nálam sosem esett le a lánc, pedig itt városon belül is vannak rossz részek, ahol erősen rázódik a lánc. Pedig a hátsó váltó nem egy clutch-os valami és mégcsak nem is Deore, hanem egy Altus.
Nagy letöréseken lévő ugrabugrára vannak láncterelők, ha a NarrowWide sem elég. [link] Ha a vázon nincs ISCG vagy Shimano Direct Mount konzol akkor bilincses vagy az integrált monoblokkhoz való kell.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #261482 üzenetére
Igen ez érthető, én sem cserélem le a 26"-os montimat. Városba, haladós tekerésre bőven jó. Esetleg ahogy írtam, hidrós féket veszek még maximum.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #261549 üzenetére
Ez az S-es Canyon Grail? [link] Most dobta fel nekem a Google News.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #261564 üzenetére
Valamennyire iránymutatók a számok, de természetesen élőben kellene kipróbálni. Lehet jó lenne az S-es, de sajnos nincs offline, bolti értékesítése a Canyonnak.
Nekem szerencsére könnyebb a dolgom, mert minél nagyobb legyen, XL és az sem baj, ha hosszú a váz, mert magas vagyok, hosszú végtagokkal. Nekem inkább az a gond, hogy az "átlagos" L-es méret kicsi.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #261570 üzenetére
Természetesen arra megy ki a játék, hogy ne tudj legozni modernebb vasat egy szimpla vázcserével. Boost, super boost, wide MTB, mi a francnak? Utólag meg érdekes módon meg tudták oldani HG kazettára is a 12s-t 135/142 O.L.D.-vel. Persze nem XT/XTR fronton, mert oda microspline kell. Az átütőtengely, integrált hajtás mind hasznos dolog, de kezdik már túlvariálni a dolgokat. És akkor még nem említettem a millió PressFit fajtát...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #261624 üzenetére
Lehet állítani rajta, látszik is a képen a sok hézagoló, csak nem felhasználóbarát, ahogy írták. Az a baj, hogy mivel a kormánycsapágyon keresztül vannak vezetve a vezetékek, rövidíteni kellene ha lejjebb akarja az ember állítani a kormányt. Nem tudom mennyit lehet kitolni a vezetékekből a vázból, de ideális biztosan nem lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #261654 üzenetére
Erre azt írnám, hogy először magunkról érdemes lefaragni a fölösleges kilókat, utána jöhet a bicikli. Hiába 9 kilós a gép, ha van az ember derék tájékán +10-20 kg.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #261657 üzenetére
Félig viccesen írtam, de tény, hogy előbb a felesleget célszerű leadni, mert hibába faragunk a vason (amit úgyis megszok az ember), ha cipeljük a saját plusz súlyunk. Azért írtam félig komolyan, mert tudom hogy baromi nehéz leadni a felesleget, főleg egy bizonyos életkor után (amikor lassul az anyagcsere és a hormonok sem úgy állnak, mint fiatalon), mert ki kell kerülni a komfortzónából. Meg tudatosan kell diétázni, hogy tényleg a zsír menjen le ne az izom.
Nekem meg azért nehezebb, mert én a plusz izomzatot cipelem, amit a súlyzós edzéssel szedtem fel. Egymás ellen megy a biciklizéssel, de csak egy bizonyos szinten hátráltat, csak + 20 kilót cipelek, egy biciklis alkathoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #261696 üzenetére
Mióta megvette a Fox a Marzocchit, azóta hozzábutították az olcsó villájukat? Ha jól emlékszem a régi Marzóknál is gyakori hiba volt, hogy kikopott a villaláb és kotyogott. Persze a nyílt olajfürdősök még mellé persze az olajat is eresztették.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #261704 üzenetére
Nekem múltkor a kellemes tekerésemet cseszte el szintén a súrlódó hang + berezonálás, ott a mecha tárcsaféken kellett elől állítani, mert beleért a tárcsa a betétbe és attól rezonált be. Rögtön sejtettem mi a hiba így egy 5-ös imbusszal menet közben állítottam rajta, meg is szűnt azonnal.
Hidrós féknél persze más a dolog, ott ha lassan mozog a dugattyú és lassan megy vissza, akkor tud beleérni a tárcsába. Ki kell tisztítani sajnos. Persze ha ez a hiba, mert más is tud lenni sajnos.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #261779 üzenetére
Na ezért is vettem nyomatékkulcsot. Mindent az előírt nyomatékra húzok (még a váltókar és a fék bilincseit is!). Mellesleg baromi kényelmes úgy szerelni, hogy a kulcs leold így nem kell figyelni, hogy a csavar elnyalódik. Párszor ellenőriztem utána kb. 1-2 hónap után és nem lazult ki semmi sem.
Ahogy Hasaggymeg írta, sokszor a váz nyeklik meg vagy a teló/villa lába csavarodik és annyi elég ahhoz, hogy beleérjen a tárcsa a betétbe. Persze minél merevebb egy váz, annál kisebb az esélye. Telónál meg a vastagabb becsúszószár (32+ mm) ami nem árt. Meg persze ne legyen nagyobb tárcsa fent, mint amit a gyártó előír. A másik ami lehet, hogy "lusta" a dugattyú (koszos) és nem megy vissza a helyére. Akkor jön a macerás tisztítás.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #261822 üzenetére
Nem azzal van a gond, hogy valaki utánanéz a dolgoknak, hanem ő rendesen túlaggódik mindent.
Természetesen csak a személyes próba, ami ad támpontot, ezért nem lehet otthon a fotelből eldönteni melyik a jó. Ha kellene vennem outit vagy gravelt, én sem tudnám melyik lenne a jó, mert más a geometria mint egy montinál, ott nagyjából tisztában vagyok vele. Utána kell járni, tesztelni, mert tényleg nem szabad elhamarkodottan megvenni, mert utána csak bukik az ember rajta, ha el kell adni. Az sem könnyíti meg a dolgokat, hogy nagyon szabadon értelmezik a gyártók a méretet, és amelyik például XS-es méret, az lehet hogy a Meridánál S. Az üléscső mérete, meg semmit sem mond régóta, szerencsére kezd kikopni, bár outinál még 51, 54 stb méret van.
A végén még ha megvette az ember akkor meg lehet tesztelgetni, hogy mit kell átállítani, jó-e a kormány magassága, elég hosszú vagy rövidebb stucni kell stb.
Más: Tegnap esett az eső munkába menet és kicsúszott a bicikli oldalt alólam (víz + macskakő). Természetesen az ESI Chunky kapta az ívet (a kormányvég dugót ledarálta a beton) és le is szakadt. 😭 Semmi más nem lett a biciklivel, még egy karcolás sem. A láncot leadobta a hajtómű, azt csak vissza kellett tennem.
Vettem ma egy szintén szilikon markolatot, sajnos nem volt már helyben ESI, így teszt lesz belőle. Ha nem válik be rendelek újra Chunkyt, addig egy KTM Prime Silicon Air Grip lett narancs színben [link] , nem is volt túl olcsó (8ezres). Mellé vettem egy BBB Screwton BHT-96 csavaros kormányvég-dugót. [link]
Remélem beválik, akkor legalább lesz egy vélemény róla. Eddig fogásra hasonló az ESI-hez. Volt még BBB szilikon markokat is, kiköpött Chunky, még fogásra is, de 11ezer Forintért kenjék a hajukra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- DVBViewer
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell Precision munkaállomások
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Biztonsági kamera
- További aktív témák...