Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz Lacerta #260832 üzenetére

    Az alapfelvetés az volt, hogy az ipari csapágyas, normális agyak jobban bírják. F4lcon csinált belőle szokás szerint hitvitát. Mindkét technológiának van előnye és hátránya. Az igaz, hogy szokás szerint a spórolás miatt kezdték el használni az ipari csapágyat, de manapság a technika és a gyártás is van olyan színvonalas, hogy nem okoz gondot. Például egy alap 4, ipari csapágyas Novatec agy jobban bírja, mint egy Shimano kónuszos.

    Felhasználói szempontból pedig nagyon nem mindegy, hogy ez az zárt, tömített csapágy elmegy 20ezer kilométer fölött úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni, csak akkor ha tönkremegy. Kónuszos agynál meg illene pár ezer kilométerenként (3-4000 kb), szétszedni, kitakarítani és zsírozni. Nagyobb sarazás után sem árt például. Városban persze tovább bírja, ott csak por van leginkább, de terepen kijön az előnye az ipari csapágynak. Nem véletlenül nem kapni középkategóriától felfelé normális agyat, ami már nem kónuszos. A szerelés is egyszerűbb, ki kell ütni/húzni a régit, majd beütni/behúzni az újat, tömítésnek zsír, kupakok vissza és kész is van.

    A hírhedt Shimano ábra meg lett már cáfolva, mert nem ilyen durván ferde a hatásvonal, egyenesebb az.

    Csapágy és csapágy között is van különbség, sok olcsó, ipari csapágyas agyban van rossz minőségű kínai csapágy, ezekkel van az elégedetlenség. De az adatlapon jobban mutat mi van benne. Egy jó minőségű, japán Koyo csapágy viszont jól bírja, de lehet SKF vagy más márka.

    De a lényeg, hogy kit érdekel az elmélet, ha gyakorlatban meg jobban bírják a mostani iparis agyak? Olyan szarok, hogy többen is elégedettek itt is a fórumon velük. Biztos hiányzik nekik az állandó szétszedés és kónusz állítgatás is, mert jobb ezekkel szórakozni, mint elmenni tekerni. ;]

    Azt meg sem említem, hogy létezik radikális terhelésre is ipari csapágy. Igaz kerékagyban biciklinél még nem láttam.

    Lacerta #260834: több csapágyat tesznek az agyba, így a terhelés jobban megoszlik. Nem véletlenül van már 4 db csapágy egy mai fejlettebb agyban. A boost inkább a 12s hozta magával, mivel nem volt elég a papucstáv. A 135 mm-es agyak is vígan elvannak 4 csapággyal.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák