-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82554 üzenetére
Össztelós montit újonnan kb 350-400-tól érdemes venni. Ez alatt nem erőltetném, inkább egy jó merev vázas. A legfontosabb mindig a váz. Ha az jó, később fejleszteni lehet. Egy 200k értékű új fullynál a váz minősége erősen kérdéses. Merevség és forgáspontok csapágyazásának a minősé szokta megsínyleni az olcsóságot. Egyébként ez egy XC gépnek tűnik 100mm úttal, a lock-nak itt még olyan túl nagy jelentősége nincs, inkább a hosszabb rugóút mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82559 üzenetére
Ha hajlasz a fully felé, akkor kb ez a minimum szint: [link]
Ennél olcsóbbat, alacsonyabb felszereltségűt nem szabad megvenni. Azt a Torpado-t szerintem gyorsan felejtsd el. Valami épkézláb márkát nézz. A Focus az jó. Vagy akkor már inkább a CTM.t1: Sajnos a 26"-os kerékméret sokat levesz az árából. 300K körül már hasonló felszereltségű 27,5" vagy 29"-es gépeket is ki lehet fogni. Én személy szerint 200K-nál biztos nem adnék érte többet, persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet többért eladni ha szerencséje van. Kérdés mennyire sürgős neki? Ha nem annyira akkor várja meg a tavaszt, ha sürgős, akkor levinném 250k-ra az árat, de még úgy sincs garancia rá, hogy gyorsan elviszik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #82577 üzenetére
Egyébként a kajálásra már figyelsz? Anno még úgy emlékszem, hogy azt az elvet vallottad, hogy eszel mindent amit megkívánsz és megfelelő mennyiségű edzéssel ellensúlyozod.
Ez azóta is így van, vagy már ez is tudatosabb? Csak mert a testsúlyt, összetételt ez is nagyon meghatározza. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #82579 üzenetére
Akkor már ez is jobb mint anno. Nyilván a kor, testalkati adottságok is meghatározóak, de ennyi edzés mellett biztos tudnál még lejjebb menni testsúlyban. Bár az igaz, hogy a profi kerékpáros étrendekhez annyira nem értek, amikor testépítettem sokat foglalkoztam ezzel, de mondjuk az egy teljesen más világ, bár azért vannak hasonlóságok, alap szabályok. Cukor és liszt kerülendő, ez biztos, ha jó fazont akar az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #82582 üzenetére
Hát azért nem űrhajózás, ha kisebb a testsúly, nyilván könnyebben tekersz fel az emelkedőkre , de amúgy így is nagyon komoly eredmények ezek, pláne ahhoz képest honnan indultál és hány éves vagy.
Azt megtanultam az étkezésekről, hogy sok esetben ennek nagyobb a szerepe a végeredményben, mint az edzésnek, szóval már ezért is érdemes valamelyest betartani.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Topuka #82592 üzenetére
Bármelyik hasonló termékkel lehet probléma, én inkább újat vennék. A Reverb sok szempontból az egyik legjobb, legprecízebben működő dropper. Súlyban is az egyik legjobb. De az igaz, hogy szerviz igényesebb valamennyivel. Neked kell eldönteni, hogy mire áldozol, általában minél drágább egy alkatrész, (főként telók), annál több törődést igényel, cserébe garantálja a precíz működést.
Reverb service kit[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt most osztották meg egy kerékpáros csoportban.
Ezek se normálisak az fix.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #82615 üzenetére
Bolondok ezek.
Mondjuk ezt tudtuk, hogy a fixisek nem normálisak.c4bB: Egészen pontosan 22 éve. 1995-ben. GT Karakoram, teljes LX szettel és Marzocchi XC 400 villával. [kép] Pont ilyen volt, 1994-es évjárat. Használtam így merev villával is, mert sokat volt szervizben az olajpatronos Marzo XC 400.
Gondolhatod, hogy milyen csoda volt, amikor már egy 18 sebességes alap Shimano váltóra is úgy néztek mint valami űrtechnikára.Igen, más a bovdenhúzása a kantifékes fékkarnak.
Azok a régi XTR fékek baromi jók.SSJmeszes: [link]
IMIIKE1998: A rugóút hossza az felhasználási terület kérdése. Attól függ, hogy mire szeretné használni a kerékpárt. Ha valaki például bike park-ba akar menni DH-t gyakorolni, nyilván DH gépet kell venni 200mm körüli rugóúttal, akkor is ha kezdő. Ha inkább túrázósba használná, általános mtb felhasználás-ra, akkor valami Trail gépet 120mm körüli rugóúttal, ha csapatósabban lefelé, akkor AM vagy Enduro és így tovább. Az árát meg a felszereltsége fogja megszabni, nem a rugóút hossza. Kis rugóúttal is lehet venni 3 millióért montit, meg lehet venni 400 ezerért DH gépet 200mm+ rugóúttal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #82630 üzenetére
Az a Hayes valóban nem egy nagy kaland, de csak azért mert levegős, nem érdemes lecserélni, csak ha mindenképpen kevésnek érzed. Egy Deore, pláne az SLX, klasszisokkal jobb.
Viszont a légtelenítés elég gyakori ott is. Fél évente ajánlott. Ha megveszed az új fékszettet, szinte biztos, hogy vágni kell a vezetékből, mert hosszú lesz. Ez pedig magával hozza a légtelenítést is, ha rutinosan vágja az ember a kábelt, nem folyatsz ki olajat a vezetékből és a fékkarból, előfordul, hogy légtelenítés nélkül is meg lehet oldani, de ez ritka. Szóval olajat, és egy légtelenítő szettet ajánlott venni mellé, mert sokat tudsz spórolni ha magadnak csinálod. A youtube-ról le lehet lesni, hogy kell csinálni.
Ha cseréled a féket, én az SLX-et venném.IMIIKE1998: Általában az első és hátsó rugóút megegyezik. Előfordul, hogy a villa kicsit nagyobb, pl 130-as, de általában elöl hátul egyforma.
c4bB: Hát ja, ott voltam amikor elkezdett kibontakozni a mtb idehaza. Azért voltak kihagyásaim, még olyan 98-02 között. De azt leszámítva végig nyomon követtem a fejlődést, és elég sok bringám volt, mindenféle kategóriákból.
Igen, a retro bringa kultusz meg van manapság is. Egyébként a GT akkoriban is kultuszmárka volt, sőt! talán még inkább mint manapság, köszönhetően az akkori triál sztárnak: Hans Rey-nek.Olajpatronos volt az a régi Marzo, az akkoriban tényleg unikumnak számított. Nagyon megbízhatatlan volt, de amíg működött addig gyönyörűen. Aztán gondolt egyet, egy pukkanás, és szó szerint orrán száján folyt az olaj, még rám is fröcskölt. Régi szép idők.
Néha nagyon szép retro gépeket ki lehet fogni fillérekért, én egy GT RTS3-ra vadászok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #82637 üzenetére
Emlékszem, én is néztem azt a sorozatot.
c4bB:
Szép darab.Az én retro kedvenceim:
GT RTS3
Answer Manitou System FS
Cannondale SV4000
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ja igen, emlékszem. Tényleg, beszéltünk már ezekről. Köszi!
Nekem a Cannondale mindig is tetszett, főként régen, akkor még nem voltak ezek a gyagyi Tesco utánzatok, a Cannondale-el meg rengeteg versenyt nyertek anno. Kb a legelérhetetlenebb márka volt akkoriban, ha idehaza megláttunk egyet, úgy a 90-es évek elején, közepén, kb úgy néztük, mintha egy Ferrarit látnánk.
deny330: Ott a tag volt a legkisebb probléma, egy zárható tagot bármikor lehet bele tenni utólag, meg kis rugóútnál a lock hiánya sem annyira zavaró, viszont ha a váz nem elég merev és gyengék a forgáspontok, azzal nem tudsz mit csinálni. Az egy gyenge Cube AMS utánzat.
200K körül már lehet használtan értelmes fully-t venni egyébként. -
Runner_fxr
Ármester
válasz balazs025 #82652 üzenetére
Felszereltségét tekintve a KTM egy kicsit jobb. Az 1kg különbség nem biztos, hogy pontos, de valószínű a Schwalbe külsők könnyebbek lehetnek a Cube-on. Ennek ellenére én lehet inkább a KTM-et választanám, ha e kettő közül kéne választanom. Ami egyértelműen jobb a KTM-en az a fékszett. És ez bőven elég, hogy arra billentse a mérleget. Bár hozzáteszem, én nem vennék 27,5"-ös kerékmérettel merev vázas bringát, inkább 29"-et.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #82664 üzenetére
Ez abszolút felhasználó függő. Át kell nézni szakszerűen, és ha rendben van akkor meg lehet venni.
De nyilván aki nem ért hozzá, annak ez nem egy járható út.
Azért egy bringa külső esztétikája is sokat elárul a gazdájáról. Egy elhanyagolt bringán az meg fog látszani, akkor is ha eladás előtt gyorsan leviszi egy benzinkútra és lecsapatja a nagynyomásúval.Topuka: 2014-től már a legtöbb fully-n, Trail-től fölfelé, van kivezetés a vázon, a nyeregcső kábel számára.
zack: Képek alapján az a Bergamont is elég szépnek tűnt. Nekem ugyan ez volt, 2014-ben, csak a kék színű, ami gyengébb felszereltséggel volt. Az a bicó nagyon állat, brutál masszív vázzal, kezes bárány volt a viselkedése lefelé a terepeken. 3 éve 900K volt, szerintem a 350 teljesen reális, ha az állapot is megfelelő. Persze lehet, hogy egy kis alku is belefér. 300K körül már kiemelkedően jó vétel. A tiéd egyébként mekkora kerekű? Mert ez 650b, ami szintén értéknövelő egy 26"-al szemben.
Ja most látom linkelted is. Ez 26"-os. Én 26"-ért 200K-nál akkor se adnék többet ha magasabb felszereltségű lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82678 üzenetére
De azért más az amikor te veszed ki a dobozból, és elsőként használatba veszed. Ha hosszútávban gondolkozik az ember, és nem azon bosszankodik folyamatosan, hogy mennyit bukik rajta, simán jó döntés lehet az új is. Pláne nem szakiknak, mert az új mellé garancia is van, és a nyugodalom.
zack: És azért a 100mm rugóút meg a 140mm között van egy árnyalatnyi különbség, attól függ mire akarod használni, aki zúzósabb csapatásra is, árkon bokron, annak nem lesz jó vétel az ami neked van, akkor se ha karcmentes. És ez fordítva is igaz, aki meg egy teljesítmény orientált, nagyon haladós bringát akar és akár versenyeken is indulna, ahol számít a helyezés, annak meg az AM nem lesz jó vétel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De amúgy ki is próbáltad ezeket a kerékméreteket? Mentél velük terep körülmények között, majd a végén megállapítottad, hogy hát ez bizony szemfényvesztés, és maradsz a 26"-nál?
Mert ha így volt, elfogadom a véleményed, nem mindenkinek ugyan az az ízlése, de ha nem, akkor nem tudom mire alapozod ezt?
A 29" konkrétan jóval gyorsabb mint a 26", vagy akár a 27,5". Ezt számtalan teszt, verseny már bizonyította.
A 27,5" már vitathatóbb méret, mert ott nem nagy a különbség a 26"-al szemben. Viszont nekem már első kipróbálásra is nagyon tetszett anno. Nem éreztem lomhábbnak mint a 26"-ot, ugyanakkor kicsit jobb tapadása volt. Engem személy szerint, akkor, ott az első kipróbálásnál meggyőzött. A 29"-el hezitáltam, mert az igazat megvallva ott éreztem a lomha irányítást, bár nem mindegyik bringán, rengeteget számít egy jó vázgeometria.
Aztán rájöttem, hogy nekem inkább a merev vázas kivitel nem fekszik, függetlenül a kerékmérettől. De a 29"-nek egyértelmű előnyei vannak, gyorsabb, kevésbé is ráz a terepen, könnyebben gördül.
Végül is meggyőzött, még fully-ban is életképes, egy bizonyos határig.
Ezek után a 26" kicsit nekem olyan, mintha egy gyerek bringára ülnék vissza.
Nyilván hosszú évekig elvolt mindenki vele, és nem is volt vele akkor gond, nem is ez itt a kérdés. Hanem az, ha van jobb, ráadásul ma már teljesen elérhető áron, akkor minek válasszam a rosszabbat?
A fatbike-ot is sokan hülyeségnek tartották és még tartják is, de amire azt kitalálták, arra nagyon bevált. Jobban mint bármi más. Például hóba. De nem véletlenül terjed amúgy is, mert olyan szintű tapadást és stabilitást tud adni, amit kb semmi más bringa fronton. És ahhoz képest meglepően jól tud gördülni.
Bár nekem nem kéne, de simán meg van a maga létjogosultsága.
A 27,5" + mérettel most megint úgy vagyok mint anno a 29"-el, hezitálok, de elképzelhető, hogy meg fog győzni, csak egyelőre nem sok a tapasztalatom vele kapcsolatban. De a Boost tengelyszabvány, amit a 27,5" + méret hozott magával, viszont üdvözlendő, mert nagyobb merevséget ad a bringának. Tehát semmiképp sem elvetendő fejlesztés. Ne érts félre, én nem azt akarom megmagyarázni, hogy most szar a 26", ami több mint 20 évig okés volt montira mindenkinek, hanem azt, hogy az új méretek bizony jobbak, még ha ez fáj is sok 26" tulajnak, és üdvözlendő fejlesztés, amivel csak nyerünk, de nem veszítünk semmit.
Használtban a mai napig érdemes lehet 26"-ot venni, de mint fentebb írtam, csak nagyon nyomott áron, én személy szerint 200K-nál húztam meg ezt a határt. Nem látom értelmét, hogy ennél többet fizessen valaki 26"-ért, mert felette már jönnek a nagyobb kerekűek, hasonló jó felszereltséggel.6030D: Az igazat megvallva hosszú távra vettem, de nálam soha nem lehet tudni, meg aztán nem is teli áron jutottam hozzá, szóval akkor sem bukok rajta ha megválok tőle, sőt. Egyébként már hirdetem, de csak próbaként, mert akarok venni egy 27,5" +-os AM/Enduro-t, kíváncsi vagyok nagyon rá. Pár karikát már mentem ilyennel, de úgy is akkor derül ki, hogy milyen amikor rendesen el kezdem használni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #82687 üzenetére
Egyébként a 27,5"-ös mérethez még annyit hozzátennék, hogy ha DH-ban is bevált, akkor úgy gondolom nincs mit magyarázni a lomhább irányításról, a 26"-al szemben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82689 üzenetére
Szerintem ez geometria függő nagyrészt, hogy kanyarodik a bringa. Még a 29"-ből is lehet Enduro-t csinálni, nem is akármilyet, lásd Specialized: [link]
zack: De épp ez az, hogy a mai modern geok mellett már nincs lomhább viselkedés. Anno a 29" kezdetén gyártottak olyan vázakat amik tényleg lomhák voltak és úgy fordultak mint egy csuklós busz, de mára ez már javarészt el múlt, kiforrt a rendszer.
Arra a felhasználásra egyébként, amire neked kell a monti, a 29" lenne a legcélszerűbb. -
Runner_fxr
Ármester
Azért a 29" már nem egy újdonság. 2011 körül kezdték a gyártók felismerni a lehetőségeket benne.
És már ekkor is voltak jó vázak, nyilván nem a belépő kategóriákban.
5-6 éve is volt már jó 29"-es váz, én ezt úgy értettem, hogy mára már nagyjából szinte mindenki készít értelmes 29"-es vázakat, de az első 2-3 évben még könnyen bele lehetett futni egy rosszabb vázba 29" fronton.
Az KTM konkrétan, szerintem nem ér 420K-t, de egyébként fasza gép.Most gyorsan ránéztem az apróra.
Merida Big NIne Lite 1500 290k
Willier 503XN 29 295k
Giant Anthem X 29 375k
Új 17" 2016 Cube Race One 29er 295k
Full Carbon Hai-Bike Greed 9.4 299k
Szóval azért lehet böngészgetni.
Dottore: A radon azért közel sem prémium gyártó. Mihez képest kanyarodik rosszabbul? Milyen bringához viszonyítod? Lehet, hogy hosszabb a tengelytáv, de rövid a hátsó láncvilla, és hosszú az eleje, cserébe rövid a stucni (Mondraker forward geometry)). Merevebbek az alkatrészek. Szóval sok minden van itt ami beleszól, nem csak a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #82707 üzenetére
Egyébként németben a használt is sok esetben drágább mint magyarba. Ez inkább a drágább bringáknál szembetűnő. Magyarországon néha nagyon lenyomja az árakat egy egy kétes beszerzésű darab, kurv@ olcsón, aztán onnantól mindenki azt hiszi, az a standard használt piaci ár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #82713 üzenetére
Akkor félreértettem, csak most itt használtakról beszélgettünk. De most te webshop-ra gondolsz vagy kiskerre? Mert azért ezt nem kéne összekeverni. A webshop mindig olcsóbb tud lenni, a kiskerben már más a helyzet, az külföldön sem olcsóbb, sőt, inkább drágább. Tudom jól, mert egy csomó terméket a német ajánlott kisker ár alatt kezdtük árulni, hogy egyáltalán esély legyen eladni.
Azt nem teljesen értem, hogy milyen messzemenő következtetést vontam én le?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82731 üzenetére
Nem is az a cél, hogy megbántsuk egymást, csak beszélgetünk. Legalább is én ezt így gondolom.
Egyelőre nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy mihez képest érezted rosszabbnak a kanyarodást? Milyen bringád volt előtte? Ez szerintem egy lényeges kérdés. Illetve nem tudom mennyi 27,5"-ös bringát próbáltál életedben? Mert nyilván nem mind ugyan olyan.
Nyilván valóan a nagyobb kerék jobban átgördül az akadályokon, és gyorsabb, ez nem is kérdés.
Ha a 29"-ről azt mondod, gyorsabb, de lomhábban kanyarodik, abszolút igazat adok. Ugyanakkor a 27,5"-nél ezt ha lehet is érezni, csak nagyon minimálisan.
A problémád abból is adódhat, hogy új a bringa és még nem szoktál hozzá.zoo8800: Nem forradalmi előrelépés, de kicsit jobb. Most már úgy sem nagyon tud az ember mást venni, ha újat vesz, szóval érdemes elfogadni, hogy a mtb kerékméret már nem 26".
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #82742 üzenetére
Nem hiszem, hogy ez az 5000ft-os kedvezmény állna kizárólag a háttérben, pláne úgy, hogy nem minden modellre érvényes. Valami nyomós oka biztos van, hogy a kiállítók nagy része kihátrált.
Egyébként az nem lenne hülyeség, hogy a mozgásvilág tesztnappal egybevonni a kiállítást.
Vásárt azért is nehéz ebből a rendezvényből csinálni, mert sok olyan termék van, amit a gyártó küld a forgalmazónak, csak a kiállításra, tehát nem eladható egy kiállításon, csak bemutató darab.
Az meg elég fura lenne, hogy meghirdetik a vásárt, és akkor az emberek egy csomó mindent még sem vehetnének meg. Ismerve az embereket, menne az alkudozás össze vissza, meg a problémázás, hogy ez miért nem eladó, itt a pénz stb. Egy Eurobike sem vásár tudtommal, az csak a jövő évi termékek bemutatója, sok olyan termék van ott amiből elérhető darab majd a kiállítást követően csak hónapokkal lesz.Dottore:Persze, hogy érezni a különbséget, ez is a cél. De ha megszokod semmivel sem fogsz rosszabbul kanyarodni vele. Ha még 29"-ből is lehet viszonylag jól kanyarodó bringát csinálni, akkor úgy gondolom a jóval kisebb 27,5"-ből is lehet.
Ha megnézed a mai pályákat, semmivel sincs benne kevesebb kanyar mint a régebbiekben, még is gond nélkül abszolválja mindenki.
De itt tényleg zárjuk le, mert ez már csak szőrszál hasogatás, és úgy igazából tényleg nem sok értelme van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az a nagy büdös helyzet, hogy Németben vagy Ausztriában kb 1 nagyobb bolt ad el annyi bringát, mint nálunk kb az egész ország összes boltja. Magyarországon kb fele ennyi bringa bolt is elég lenne, főleg Budapesten, egyáltalán nem indokolt ennyi mint amennyi van.
Nem nagy biznisz ez idehaza.
Egyébként annyira nem drága a kiállítás, legalább is pár éve ennek a töredéke elég volt, úgy emlékszem, hogy 300 ezret fizettünk 13-ban meg 14-ben, akkor voltunk kint a Bergamont-al.Szerintem nem csengett az le, elég megnézni egy Eurobike-ot. Más azért online nézegetni a bringákat, meg egész más élőben megnézni, ráülni, kipróbálni stb.
Nálunk megy pöcsül az egész, és egyre kisebb a hazai piac.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #82754 üzenetére
A magyar bringás nagykerek egyébként tényleg nagyon éhesek. Talán a legdurvább a paul lange, ott kb annyiért adják a Shimano-t amennyiért a kiskerben kéne adni. Csak akkor adnak kedvezményt, ha irdatlan mennyiséget rendelsz, de az meg kb rád rohad.
Sokszor még egy magyar webshop-ból is olcsóbban tudsz rendelni, mint a magyar shimano nagykerben, ez azért elég vicces. És mindig a kerékpárboltosokon csattan, hogy ők drágák, meg lehúzósak, holott kb ők tehetnek a legkevesebbet erről az egészről. Csak valahogy a felszínen akarnak maradni.Én egyébként úgy vettem észre, hogy kisker szinten drágább a német és osztrák is mint a hazai. Viszont sokkal jobb akcióik vannak a kifutó termékekre.
A szerviz árakról meg jobb nem beszélni, 3-4 szerese a hazainak.A hazai vásárlónak a legrosszabb inkább a készlethiány, hogy ha van is a típusból, akkor se biztos, hogy lesz a méretében. Ezért sokan külföldi webshopokra kényszerülnek. Ami nyilván olcsóbb is, de cserébe macerásabb a garancia intézése.
Sok szempontból lehet vizsgálni, de a lényegi probléma mégiscsak a fizető képtelenség idehaza. Ez csak akkor változhat meg, ha elkezdünk felzárkózni bérekben, de úgy tűnik ez még nem mostanában lesz.
És ha lenne normális vásárló réteg, akkor többet rendelnének a boltok is, többet a nagykerek is, több lenne a kedvezmény nagykernek is, ez egy folyamat.6030D: A hóshow-n rengeteget volt a cég akinél dolgoztam. Egy időben nagyon pörgött. Ott az lett a gond, hogy elkezdte behozogatni egy csomó kiállító a külföldi használt szarokat, és egy piacot csináltak belőle, az lenyomta az árakat, így azok a kiállítók akik új termékeket vittek, már nem nagyon tudtak eladni. Amíg jól ment addig több teherautónyi Uvex téli terméket el tudtak adni pár nap alatt egy kis standon. Szóval megérte.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #82763 üzenetére
Ha én lennék a helyedben, az biztos, hogy alap kitétel lenne a Boost tengely szabvány. Ha nem is használsz plusz-os külsőket, azért a szélesebb tengely mindenképpen nagyobb merevséget jelent. És az sem elképzelhetetlen, hogy bejönne a plusz-os méretű külső. Erre felé halad a fejlesztés.
A 29"-es méretet Enduro-ban annyira azért nem erőltetném, bár kétségtelenül nem rossz a Speci 29"-es geoja, ennek ellenére, inkább valami ilyesmit néznék Speciből: [link]
Esetleg Giant.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #82766 üzenetére
Szerintem egyértelmű, hogy a kiállítók nem vásárt akarnak. Ez arról szól, hogy az emberek megismerhetik az új modelleket.
Az én véleményem az, hogy sokat dobna a vásárló kedven az, ha sokkal több kipróbálható bringa lenne. Magyarországon az össz bringás létszámot figyelembe véve, nagyon kevesen tapasztalták meg, hogy milyen egy tényleg jó bringa. Az szerintem önmagában kevés, hogy egy-egy bolt néha biztosít kipróbálási lehetőséget.
Ha nálunk is lennének komolyabb demo bringa készletek, amiket a gyártó küld és járnák az országot, biztos sokkal több ember kapna kedvet egy komolyabb bringára. Akár pedelec-re is.
De ez megint oda vezethető vissza, hogy nagyon alacsony a kereslet, ezáltal leszarnak a gyártók.
A bringaexpo-nak úgy lenne igazán értelme, ha valami normális tesztpálya is lenne. Mondjuk valami kis terepezős kör. És minden nevesebb kiállítónak lennének kipróbálható bringái. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82770 üzenetére
Hát még ha megszokod az új bringát, megtalálod a stílusodnak megfelelő guminyomást, teló beállításokat. Meglátod, ugyan olyan faszán betakod a kanyarokba mint a 26"-ot.
Hasaggymeg: Minden szempontból jó ha van egy nagyobb hely. Ami volt a hazai bringaexpón, vicc. Pláne pedelecnek.
Strezi: Én 2015-ben voltam, akkor mintha csak aszfalt lett volna, de jó nagy. 2016-ban úgy láttam a felvételeken, hogy volt egy kis terep is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz runtastic #82796 üzenetére
Azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy lehet valaki bármekkora szaki, az emberek nem egyformák. Az igények sem egyformák. Tehát simán előfordulhat, hogy akár egy profi kerékpár versenyző ajánl valamit, ennek ellenére egy hobbistának az nem fog tetszeni és ő másképp látja. Ettől még lehet mindkét félnek igaza a maga szintjén. Ez nem azt jelenti, hogy minden hülyeség elfogadható, de konkrétan Dottore olyan nagy hülyeséget még nem mondott, ami indokolná azt, hogy lecsesszük. Nézeteltérések mindig vannak, sok ember, sokféleképpen látja a dolgokat, de olyan ember nincs aki mindenhez profin ért. Köszönöm a dicséretet, de azért én sem vagyok mindent tudó a kerékpárok területén. Világ életemben a mtb-ot szerettem, így itt van a legnagyobb tapasztalatom. Bár megszerelem az outit is, viszont felhasználás szempontjából nincs túl nagy gyakorlati tapasztalatom ezzel kapcsolatban. Simán van akár itt a fórumon is olyan ember, aki lehet egy percet nem dolgozott kerékpár üzletben, de több köze van az outihoz mint nekem. Vagy ott van például Lasali. Ő is egy nagyon nagy tudású szervizes. Viszont van amiben nincs tapasztalata a kerékpáros szakmán belül. Tehát ő sem mindent tudó, simán lehet, hogy jön egy új tag, aki többet tud egy adott témáról, a kerékpáron belül, mint ő, vagy én, vagy bárki itt.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82863 üzenetére
Úgy néz ki ez a Rotwild mint a régi Cannondale SV4000.
Nekem anno az RMX volt nagy kedvenc.
1 X 12 és társaihoz, elég jó erőnlét kell, bár az 50-es nagy pizza hátul azért már nem olyan rossz.
A Pinion sem rossz, de ott a plusz súly, és a speciális váz miatt soha nem lesz a láncváltó ellenfele.
Szerelése is macera, bár nyilván ritkán romlik el. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82867 üzenetére
Mondjuk azért nem kevésbé szerettem a régi Orange vagy a Santa Cruzt bringákat. Ezek azokra az időkre emlékeztetnek amikor mindenki DH gépet épített, akkor is ha semmi szüksége nem volt rá.
Nekem a pinion féle marokváltó sem szimpatikus. Bár nyilván ezen lehetne módosítani ha annyira elterjedne, és igény mutatkozna rá. Szerintem ezek a megoldások mindig meg fognak maradni ilyen különc dolognak, a lánc váltó egyszerűsége mellett sajnos nem tud labdába rúgni, akármilyen jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #82870 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82876 üzenetére
Először kíváncsiságból próbáltam ki úgy kb 2 éve, volt több bringám is, de vettem mellé egy "olcsóbb" használt agymotoros montit. Megtetszett az elve, de az agymotor azért nem annyira, a terepzés miatt. Utána rendeltem egy rendes középmotorosat. Ez már nagyon bejött, mert rendes bringaként viselkedett.
A fő motiváció az volt, hogy nem volt annyi időm bringázni mint régebben, és így nagyon szenvedősek lettek a megszokott körök, szintek. Pedelec-el ezt áthidaltam. A hiányzó erőt pótolta, sőt! Aztán így menet közben rájöttem, hogy igazából ezzel sem könnyebb, mert ugyan úgy elfáradtam a végére, csak vagy gyorsabban értem haza, vagy többet mentem mint amit a normál hajtással tudtam volna menni.
Tehát alapjában véve most is szeretem a pedelec-et, mert baromi jó buli, de megpróbálok több időt szorítani a bringázásra, így meg lehet visszatérnék a normál hajtásra.
Ezért meg is hirdettem, de egyelőre csak csere érdekel, ha kapok értelmes ajánlatot, nem mindenáron akarok tőle megválni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #82879 üzenetére
Most már a Bergamont is Scott-hoz tartozik egyébként.
Azért a 12.9kg sem rossz, figyelembe véve, hogy a Genius LT egy 160mm utas Enduro, 27,5" plusz-os kerekekkel.
8.9-el ez sem rossz. [link]Jorus: Most már én is érdekesen nézek egykori varacskos disznómra.
És ezzel tekertem fel a hegyekbe, közelített a 20 kiló felé a súlya.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #82906 üzenetére
Mihez képest régi persze, 2007-ben volt a pinky. Brutál egy gépezet volt, nem igazán találkoztam olyan tereppel a Budai-hegységben ahol nem tudtam volna lemenni vele. Viszont azért lássuk be, majdnem annyi volt a súlya, mint most az össztelós pedelec-nek. És mentem vele 70-80km-t is, 1500m szint mellett, nem könnyű terepen, ma már nem is igazán értem, mit akartam én azzal anno. Kezdetleges Enduro volt.
Mondjuk a montizást már kis pöcsösként is viszonylag értelmes bringával kezdtem, a 90-es éveke elején. Akkor egy Schwinn woodlands-em volt, cro-mo vázzal, teljes Altus c10-el. Ez abban az időben jó gép volt, mai szemmel nézve már kevésbé.
Persze előtte volt nekem is tacskó, csepel bmx, stb.Jorus:
Előtte volt egy ilyen is. 2005-ben. Ezután jött a Primo váz.Utána még átépítettem a Primo-t RC3-as 66-al.
És 2002-ben meg ő volt. Szóval ja, nagy Kona buzi voltam régebben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Látom, nagyon bele vagy bolondulva ezekbe a KTM cuccokba.
Annak azért nézz utána mielőtt megveszed, hogy vannak e hozzá alkatrészek, ha esetleg tönkremegy benne valami.
Én inkább ajánlanék egy Uvex-et, Rudy-t, Giro-t, stb.
Egyébként sokáig egy ilyet használtam montizáshoz: [link]
Elvileg ez is outis sisak. -
Runner_fxr
Ármester
Nyilván ha elesel és eltörik, elreped a sisak akkor kuka. Amire én gondoltam az pl a csat, szivacsok, illetve a fejkerület állítója. Márkásabb sisakokhoz ilyeneket lehet utólag kapni. Sokszor láttam már olyat, hogy egy hibátlan sisak használhatatlanná vált, mert eltört benne egy kis műanyag bizbasz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #82963 üzenetére
Szerintem a 20 centi az elég sok, vágni kéne azt. Egyébként ha óvatosan csinálod, meg lehet úszni a légtelenítést. Az új fékszettek kábelét szinte mindig rövidíteni kell, mert csak a legnagyobb vázakon lehet pont jó. Sajnos sok esetben nem túl profi a gyári légtelenítés. Simán előfordulhat, hogy az egyik féked jóval puhább lesz mint a másik.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Senki9876 #82983 üzenetére
Ahogy mondják, a zárt ipari csapágyakkal általában nem kell foglalkozni, csak cseréled ha eljön az ideje. Bár hozzáteszem, nekem már kellett szétszednem az iparis kormánycsapágyat, mindössze pár száz km után, mert sercegett benne a kosz. Illetve forgáspontoknál is előfordulhat. Akkor recsegni, nyikorogni fog, meg fogod hallani.
A leg kényesebb talán a villa és a levegős tag. Az ilyen minőségi darabokat legalább 2000km vagy 1 év használat után illik szétszedni és karbantartani. Ha sokat használod és sarazol is, akár sűrűbben is. Illetve a fékekben cserélj olajat félévente. A lánc nyúlását figyeld mérővel, nyúláshatáron cseréld.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Senki9876 #83026 üzenetére
Sokan hiszik azt, sajnos tévesen, hogy minél drágább egy bringa, az annál kevesebb szervizt igényel, mert hát ezért drága, jobban bírja.
A valóság meg az, hogy minél drágább bringáról van szó, annál több törődést igényel. Mivel sokkal bonyolultabb, sokkal több alkatrészből áll mint az olcsó bringa, ami meg kb egy faék egyszerűségű.
Itt inkább a precízebb működés a lényeg.
Amit írtam a villa karbantartásra, az semmi ahhoz képet amit a gyártó előír! Az alap karbantartást 50 óra használat után, a nagyobbat 200 óra után kell elvégezni a gyártó szerint!
Én azért írtam a 2000km vagy 1 évet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy általános használat mellett, ha nem sárban használod, nem vagy versenyző, bringázások után áttörlöd a becsúszókat, esetleg használsz Marsh Guard-ot is, azért nem szokott annyi kosz belemenni, hogy indokolt lenne az 50 órás kis szerviz.
Viszont aki tényleg verseny szintű felhasználásnak teszi ki az alkatrészeit, ott indokolt betartani mindig a gyártói előírásokat.Egyébként ha szereted a bringád, idővel nem lesz nyűg a karbantartás, én igényt érzek rá, hogy kb minden hegyi bringázás után áttöröljem az egész bringát, becsúszókat, láncot, fogaskerekeket és kap egy kis olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #83045 üzenetére
Én is pont ezért szeretem az ipari csapágyakat, de mint írtam, lehet olyan, hogy belemegy a kosz, és amúgy semmi baja a csapágynak, de kénytelen vagy szétszedni, mert érezni, hallani lehet, hogy súrlódik benne valami, de azért általában ezek gondozás mentesek.
Na ilyet mondjuk még nem láttam, hogy gyárilag rövid a csavar a fék felfogatásnál, de nyilván előfordulhat, hogy az összeszerelésnél elnéznek valamit.
Rengeteg új bringát raktam már össze, és sajnos valóban vannak kontár dolgok.
Leginkább kritikus a kónuszos agyak gyári beállítása, ez szinte mindig túl feszes. És ennek ellenére a kerékpárboltok csak nagyon kis százaléka foglalkozik ezzel, pedig ez jelentősen befolyásolja az agyak élettartamát.
Aztán a gyári fék légtelenítések is sokszor csapnivalóak, míg az egyik fék olyan kemény, hogy még olajat kell kiereszteni belőle, addig a másik nagyon puha. Ritka az, hogy mind a két fék egyformán fasza.
Sokszor látni elnyalt csavar fejeket.
Új össztelós bringát jóval kevesebbet raktam össze, Magyarországon azért ez kis mennyiség a merev, olcsóbb gépekhez képest. De azért így is jó néhányat vettem már ki dobozból, állítottam be, a forgáspontok szinte mindig rendben voltak. Azért mondom, hogy szinte, mert olyannal egy-két esetben találkoztam, hogy kicsit kotyogott a hátulja. Nem volt jelentős, de kiszúrtam, ahogy finoman emeltem a nyeregnél, hogy itt bizony egy kis kottyanás van. Rá kellett húzni, és egyből jó is lett.
Itt még elnyalt csavarokat nem igazán láttam, és a nyomatékkulccsal ellenőrizve is rendben voltak.
Azt nem mondom, hogy nem érdemes a nyomatékokat ellenőrizni, de szétszedni azért a vázat nem feltétlenül kell, maximum akkor ha valami szorul, esetleg kotyog, és nem lehet a nyomatékkal rendesen beállítani.
Régebben voltak villák, amiket érdemes volt szétszedni újonnan, mert kevés olaj volt benne. Ma már erre jobban szoktak figyelni.
De ha valaki attól nyugodtabb, hogy az újonnan vásárolt össztelós gépét csavarjaira szedi, és ért is hozzá, hát tegye, ártani biztos nem fog.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz soultrapp #83112 üzenetére
Ennyiből újonnan kb a belépő kategória van, ami arra jó, hogy városban elbringázgass, de sportosabb használatra alkalmatlan lesz. Konkrétan terepre nem lesz jó a Cross, mert oda monti kell. A Cross az elsődlegesen kényelmes aszfalt bringa, illetve jó minőségű földutakra jó. Jó minőségű Cross és monti kb 180-200 tól kezdődik, bár a villával gondba lehetsz, mert nem vagy pehely súlyú és még ezen az árszinten sincsenek túl jó minőségű villával szerelve a cross és mtb kerékpárok.
Persze mindenkinél mást jelent a jó minőség. A te súlyod mellett, újonnan 300k körül lehet venni olyan montit amire azt lehet mondani, hogy jó minőség és alkalmas a terepezésre, sportosabb használatra.
Ez a nagy büdös helyzet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen