- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #124397 üzenetére
Én is olyanban tekerek télen. [link]
Runner...én sem igazán költenék sokat fóliázásra,legalábbis nem többet mint a szokásos alsó vázcső meg a bovdenérintkezések környékén. Egy jó váz amúgy sem kopik,hanem érik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz deny330 #124711 üzenetére
Ami ennyire retek azt nyilván dobd ki és vegyél valami alap shimanot. Fékpofának meg csakis koolstop, 3-4-szer annyiba kerül mint a többi, de bőven megéri az árát.
Ha kanti van a bringán akkor meg jobban megéri venni hozzá koolstopot, mint shimano V-féket rakni rá shimano pofával. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #124722 üzenetére
Én is gyötörtem az eredeti Deore betétekkel,aztán mikor végre lecseréltem nem értettem mire is vártam annyit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #124722 üzenetére
nem tudom,még kapható-e, de nekem Avid sd7-es volt a hozzá való karral, gyári pofákkal,és meg voltam elégedve velük. az állítható bowdenhúzású kar amúgy nagy találmány. (Shimanóban is volt olyanom, LX, az kevésbé volt masszív,de nem volt gondom azzal sem)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #125455 üzenetére
2 bar körül van az eleje,2,5 hátul,mert félek a felütéstől,nem tubeless...de tényleg kell a teló nekem felfele is,csak a sima úton és csak felfele zárom ki,így egyenlőtlen terepen sem pattog le minden gyökérről,kőről az eleje.Legalábbis úgy érzem. (Amúgy xc versenyeken is látod rugózni felfele is egyik-másik villát,kinek hogyan jobb.)
jjeahh...a Manitu kizárva olyan merev mint az isten nyila,ha nem látod azt gondolod merev villád van elől,talán mm-eket moccan,amennyit egy karbon rugózna,pedig 80+kg terheli.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #125465 üzenetére
Én is ezt tapasztalom,picit beülve a mászásnál alig terhelt eleje szépen kirúg,vagy éppen bemozdul ha gödör,vagy hupli kerül útjába,így többnyire talajon marad az első kerék akkor is mikor alig van terhelve és legszívesebben elrugaszkodna.
MÁS...kissé megkésve,de annál nagyobb örömömre megérkezett Jézuska (vagy az Angyal,ahogy Erdélyben mondani szokás).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125547 üzenetére
Ezért jó a plus méret, még ha nem is olyan ballonos, akkor is egy állat a kinézete.
A 2,8-as DHF/DHR brutális, mind megjelenésben, mind tapadásban.Hasaggymeg: A fatbike-ra még esetleg rá lehet húzni azt is, hogy divat, bár abszolút megvan a létjogosultsága, tehát csak a divat nem tartaná fent ezt a kategóriát, viszont a plus size abszolút nem a divat kategória. Egyszerűen rájöttek, hogy az átlag Trail/Enduro felhasználónak ezek a külsők nyújtják a legnagyobb felhasználói élményt. Csak professzionális felhasználás mellett jelentkeznek a hátrányai, de a legtöbb Trail és Enduro felhasználó csak profitál belőle, mert jóval nagyobb a tapadása, illetve a ballonossága miatt még a rugóúthoz is hozzáad, hajtani pedig alig nehezebb mint mondjuk egy átlag 2,35-ös külsőt.
A Plus-os külsők elterjedését az elektromos mtb-ok hozták el, itt a nagyobb tömeg miatt nem volt kérdés, hogy kell valami masszívabb mint az átlag monti külső, de ma már elég sok normál hajtású Trail/Enduro gépen is 2,6/2,8-as méret van. A Boost pedig a 29"-es kerekek miatt is kellett, hogy nagyobb merevséget tudjanak elérni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125553 üzenetére
Ekkora méretben még a szar is tapad.
IMIIKE1998: A 28-as külső már nem igazán outi külső, természetes, hogy nem fér el a vázban vagy a villában, outira 25-ig szoktak külsőket tenni.
Az, hogy egy külsőnek mennyi az élettartama és milyen a teljesítménye 2 külön dolog, általában a legjobb külsők (legkönnyebb, legnagyobb tapadású) kopnak a leghamarabb és a legszarabb külsők kopnak a leglassabban, és vannak a kompromisszumok, amikor a minőség már vállalható, de kompromisszumos, viszont az élettartam is viszonylag hosszú.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #125547 üzenetére
Ezek szerint nem csak minket zavar a dolog... nekem a maxxis anyagkeveréke őszintén szólva jobban tetszik mint a schwalbe gumiké, de az összevissza méretezés miatt valszeg sosem fogok teljesen átnyergelni maxxis gumikra, hanem maradok a schwalbe-nél . Valamivel kevésbé tapadósak, de legalább bármelyik modellt veheted, mert a méretük teljesen azonos. Így egyrészt nem néz ki furán ha két különböző gumit raksz a bringára, másrészt ha mondjuk egy 2.25-ös belefér a vázba, akkor biztos lehetsz benne, hogy az összes bele fog, harmadrészt ha a ballonosság és tapadás miatt veszel szélesebb gumit, akkor sosem fürödsz be vele, magyarul 2.4-es helyett nem 2.2-est kapsz... mert szerintem azért anyagkeverék és bütykök ide vagy oda, a szélesség sokat változtat a karakteren, a keskenyebb gumi porban-sárban-kavicsokon sokkal hamarabb kisodródik vagy megcsúszik és könnyebb felütni is. Most nekem a rekonnal szerencsém van, mert nagyjából ennek stimmel a mérete, de ha elkopik, akkor valszeg ilyent veszek, nemrég még le voltam meredve, hogy a maxxis a 670 grammos súlyával mennyire könnyű, de ez 520 gramm, 127 TPI és ahhoz képest nem is olyan drága
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #125588 üzenetére
Nálam a 3C Rekon hóban vállalhatatlan, olyan helyen is vészesen sodródik ahol a Nobbyval teljesen biztonságosan lehet gurulni. Persze azért ez almát körtével eset, a Nobby egy jóval bütykösebb gumi mint a Rekon, ami szerintem egy enyhén durcásított gyors gumi. A Maxxis anyagkeveréke valóban nagyon jó, de hóba én úgy érzem nagyon kellenek a normálisan kialakított nagy bütykök, szal marad tavasz-nyár-őszre, most télen inkább a Schwalbe-t használom.
Continentaltól én csak a Trail King-et próbáltam, ami sajnos pont a legantipatikusabb Conti gumi a befele néző szélső bütykei miatt, én sem mernék gyors kanyarokat bevállalni vele
Amúgy én is szívesen maradnék a Maxxisoknál és kipróbálnám sorban az összeset ami első blikkre tetszik, de sajnos nálunk helyben nem kaphatóak és az összevissza méretezés miatt rendelni nem merek, mert túl drágák ahhoz, hogy befürödjek...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #125602 üzenetére
Most a rekon tavasztó őszig jó lesz (remélem), a nobby meg mivel hóban nem kopik, valszeg sokáig fog tartani, így egy ideig a gumi téma letudva. De ha ezek elkopnak vagy valami kivágja őket, akkor száraz időkre 510 grammos Rocket Ron-t veszek... télre meg nem tom, talán ice spikert, annak nincs alternatívája. Ilyen élőben általam sosem látott maxxis-t nem mernék berendelni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #125618 üzenetére
Tudtommal a lefele kompatibilitás no problemo,a pöcögtető szabályozza a bovdenhúzást,a váltó csak végrehajtja.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ákkk
addikt
válasz deny330 #125618 üzenetére
Amúgy nekem az alu vázas bringámon 3x10 van 780 hajtókar 781 első átdobó és 786 hátsó váltó ami anyival más mint az általad felsoroltak hogy rögziteni lehet a váltót hogy a lánc kevésbé csapkodjon terepen ezt az összeállítást tudom ajánlani én jobban bírom mint az 1x12-t ami másik bringán van.
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Zsohi
őstag
válasz deny330 #125628 üzenetére
Ez még nem az, csak ilyen volt régen. Miután leváltottam nem sikerült eladni a vázat és mivel elég sok minden kallódik a műhelyben, így gondoltam összerakom újra.
Egyenlőre még elég rokkant, de csak azért mert olyan apróságok hiányoznak, mint a felső kormánycsapágy, küllők, lánc, stb...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
emiki6
veterán
válasz deny330 #125653 üzenetére
A deszkatartást is érdemes variálni. 1-1 végtag elemélése (rövidebb vagy hosszabb időre), átellenes végtagok elemelése, side plank, hollow plank, rkc plank.
Legjobb törzsgyakorlatok amúgy: plank, húzódzkodás, török felállás, haskerék (, ha nincs haskerék, akkor kisétálás).
Van még a bölcsőtartás (hollow body hold), hempergés feltartott végtagokkal stb.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Massmurderer
őstag
válasz deny330 #125677 üzenetére
Az is számit igaz.De az is hogy elmegy a jóember súlyzózni,emelni,meg egyébb,és pár óra alatt többet mozog a keze,lába mint pl egy átlag embernek egy héten.Nézd meg azt a sok izomagyút aki évekig nyomta,van aki 40éves kort se érte meg.Pasik is túlzásba viszik ezt az izomépitést,na de a nök??Hát látam olyan nöt,már bocsi de még bottal se piszkálnám meg.Kocka has,melle semmi,keze meg olyan mint az én lábaim.
-
Massmurderer
őstag
válasz deny330 #125683 üzenetére
Az elsö tényleg jó Másodikat kihagynám.Én izlésm más mint hogy olyan izom nök tetszenek.Én anno jópár évet lehuztam épitkezésen.Ács,zsaluzás,tetöfedö munkák.Na ott lehetet emelgetni rendesen 15x15ös 6-7m-es gerendával elbatyogtam,meg a 2 köteg tetöléccel Meg mikor a lécen felfutottam a vállamon lévö köteg bramac cseréppel Na ott volt ám napi testedzés
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125766 üzenetére
Még a zöld Cannondale bringámhoz akartam venni egy DVO Diamond-ot zöld színben: [kép]
Biztos, hogy baromi jó cucc ez, 1000 euro egy ilyen villa. Cedric Gracia ment ilyennel.RMZ250: Pedig az a Canyon Spectral ON még baromi ritka. Annyira nagy volt rá az érdeklődés, hogy alig lehetett rendelni belőle.
ShiTmano: Nem ismerem ezt a Trickstuff-ot, legalább is tapasztalat szinten, halottam már róla. Hope az tuti jó, azt meg merném venni, bár a DOT olajas fékeket nem szeretem. Egy Saint-el nehéz versenyezni fékerőben, elvileg még a Hope-nál is erősebb, csak jobb az adagolhatósága, meg abszolút nem változik a nyomáspont. Meg hát, a legszebb fék a piacon, ez nem kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
SSJmeszes
senior tag
válasz deny330 #125773 üzenetére
Sok oka lehet, hogy épp látsz ilyet alföldön is.
Nem bírt magával elment vele egyet kerülni. Új, és ki akarta próbálni. Skilleket gyarkorolt ( off szezon van, ráér ilyenkor. ) Akár egy épített pálya van valahol. Ahol aztán a rásegítéses cucc még jobban működik.. etc..etc.. Sok oka lehet, nem kell előítéletesnek lenni, akinek alföldön ilyen bicója van. Gondolom nem boltbajárósnak vette, hanem ha szezon van, akkor tudja ba..atni, egy, egy utazással.RMZ melyik városban volt ez?
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125872 üzenetére
A Mondraker hozta el ezt a geometria fejlődést 2013 körül, hogy ennyit laposodtak a fejcsőszögek és hosszabbak lettek az eldő háromszögek. Akkor mindenki viccnek gondolta, majd világkupákat nyeretek a Summum-al, jött a Foxy a Dune, és szépen lemásolta őket a kerékpár ipar többi tagja is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125930 üzenetére
Nekem is nagyon bejönnek a Mondraker gépek. Még pár éve egy teszten kipróbáltam egy karbon Foxy-t. Talán a legjobb össztelós gép volt amivel valaha mentem.
Viszont elektromos verzióba annyira nem jók.Pontos számítást nem tudok mondani, de nagyjából úgy számolj, hogy ha 1cm-el növeled a villa beépítési magasságát az fél fokot jelent a fejcsőszögben, annyival lesz laposabb.
IMIIKE1998: Azért voltak népszerűek, mert kb a 2000-es évek elején tört be a Dirt/Freeride. Mindenki ugrálós bicót akart. Merevet meg költséghatékonyabb volt építeni mint össztelóst, és ezek közül is a Magellán és a Merida jó ár értéket képviselt. Ezeket a Polarx és UMF Hardy vázakat ne normál XC monti vázakhoz hasonlítsd, teljesen más a felhasználás. Népszerű volt még anno a Kona Chute, Shred, Cowan. Bár ezek drágábbak voltak, nekem anno egy Kona Chute vázam volt.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #125958 üzenetére
Arra elfelejtettem kitérni, bár nem azért, hogy magyarázkodjak, mert szinte biztos így is ki lesz próbálva
A legfőbb ok, amiért NN van az első keréken, az az, hogy ez volt rajta előtte is. Nem mellesleg így csak fél centit lejt előre keréktámasz nélkül is. (egyébként a másik görgőben, amit majd valszeg visszakapok ehelyett, kb pont vízszintes)#125959) kacsyx : nagyon egyszerű a magyarázat, a többi ~6000 -kivilágítatlan- biciklist észre sem vették ;-)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125943 üzenetére
Persze, hogy nem rossz, de én kritikusabb szemmel nézem ezeket az elektromos bringákat.
Egyrészt a Bosch mára elavulttá vált, csúcs montikat ilyennel szerelni már eleve hátrány helyzet.
Épp ezért csináltak egy Shimano verziót is, de itt meg furcsa az a 450-es láncvilla. Amúgy persze nem rossz ez, de van jobb.IMIIKE1998: Azért egy merev Freeride géppel lehet zúzni, ezekbe komolyabb villa szokott lenni, mert elbírja a geo. De ezeket a bringákat nem csak lefelé zúzásra használták, hanem dirt pályára is, oda meg ezek a legjobbak.
Nehéz lenne megmondani, hogy melyik a legnépszerűbb bringa típus, mert sok népszerű kategória van.
Többet is meg lehetne nevezni, összességében az elektromos bringákra van manapság nagyobb kereslet, szinte minden kategóriában ezeket viszik, persze nem Magyarországon, hanem inkább Nyugat-Európában.Ha a MTB-nál maradunk, akkor az elmúlt 7-8 évben leginkább a Trail és Enduro kategóriákban van nagy kereslet, szerintem ezek a legnépszerűbb kategóriák a hegyikerékpárok közül. Ami mondjuk nem is csoda, mert ezek a legsokoldalúbbak.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #125967 üzenetére
Valami lehet benne,hisz komoly erőfeszítéseket tesznek érdekében,majd erényként kezelik ha pl.egy 29" láncvillája rövid marad6.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #125974 üzenetére
+1 Van egy ismerősöm aki 30 körüli évesen,bringával combcsontját törte jégen.A jég felejtős.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125967 üzenetére
Mivel a mai montivázak első háromszöge elég hosszú, így a tengelytáv is sokat nőtt, ha ezt még tetézik egy hosszú láncvillával, akkor egy elég lusta kanyarodású bringa lesz az eredmény.
430mm az már elég jónak mondható egy Enduro esetében. E-MTB esetében már a 450 se rossz, de pl a Meridámnak 439.5mm, ami igen jónak mondható, figyelembe véve a plus-os kereket és, hogy egy középmotort kell a vázba integrálni. Viszonyítás képen a Bosch rendszerű Bergamont Trailster bringámnak 475mm volt a láncvillája, és bár akkor nem tűnt olyan rossznak, átülve a Meridára, kb ég és föld. És vannak extrém hosszúak is mint pl a Radon Slide Hybrid 498mm, vagy a KTM Machina Kapoho 495.
A Cannondale Moterrának 457mm volt, ami szintén érezhetően jobban kanyarodott mint a Bergamont, de a Merida még a Cannondale Moterránál is kezesebb, fordulékonyabb. Szóval elmondható, hogy a láncvilla hossz bizony jelentősen befolyásolja a bringa irányítását, fordulékonyságát.
Ezt a kanyarodást nem csak úgy kell elképzelni, hogy mész, jön egy hajtűkanyar és azt könnyebb bevenni, bár egyébként igen, de pl egy meredek technikás lefelén, ahol mondjuk ki kell ülni a nyereg mögé és még kicsit kanyarogni, tenni venni is kell a bicajt mondjuk pár gyökér és szikla között, ott is rengeteget számít a láncvilla hossz, a fordulékonyság. Egyszerűen játékosabb a bicaj.
Régebben erre annyira én se figyeltem, mert általában rövidek voltak a minőségi MTB vázak láncvillái, adott volt, hogy jól fordultak, de amikor kezdtek elterjedni a középmotoros pedelec montik, akkor jöttek a hosszú láncvillák is, mert máshogy nem lehetett megoldani, de szerencsére elég komoly fejlődés volt ezen a téren.
És igen, ahogy Hasaggymeg is mondta, a 29"-es vázak esetében is nagy küzdelem volt ez, hogy rövidek legyenek azok a láncvillák, nem véletlen, hogy az első 29"-ek olyanok voltak mint a parasztbicikli, ma meg már olyan precízen irányítható, mint anno egy 26"-os. Sokan még mindig azért nem szeretik a 29"-et, mert a régi rossz emlékek élnek bennük, pedig hol van az már.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #125988 üzenetére
A vázgeometriában még fél centi eltérés is baromi sokat tud jelenteni.
Mondok egy példát, rövidnek éreztem az M-es vázat a Merida bringámon, olyan érzésem volt mintha az ölemben lenne a kormány, hátratoltam a nyerget másfél centit kb, utána meg majdhogynem hosszúnak éreztem, kb fél centivel kell rá hosszabb kormánysztár és tökéletes.Mondok még egy példát, szemre nem látható, minimális görbület a vázban és a kormányod menet közben folyamatosan be akar fordulni.
Ha egy bringa fordulékonyabb, játékosabb, akkor annak a terepek 90%-án csak előnyét fogod érezni.
A Mondraker érdekes konstrukció, kb 1 mérettel hosszabb, az S-es akkora mint máshol az M, az L-es már XL-nek felel meg hosszúságra. Viszont rövidebbek a kormányszárak, pont azért, hogy a pilótának ne legyen nagy a váz. Rövid láncvillával kombinálva a hosszú első háromszög nem feltétlen jelent problémát.
A régi 29"-et nem érdemes a maiakhoz mérni, pláne nem a prémium kategóriát.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #126012 üzenetére
Erről jut eszembe a CST Salvo High Protection,mely olyan nehezen jött le,hogy több műanyag leszedőt is eltörtem vele,feltevéskor meg olyant pattant mint egy puskalövés...ellenben teljesen leereszkedve is olyan tartása volt,hogy észre sem vetted a defektet amíg nem ültél fel.
kacsyx...én meg is borotválnám ha használna!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #126044 üzenetére
Nekem azért nehéz belőni a jó vázméretet, mert pont határon vagyok az M és L között, 178 magas vagyok, átlagos végtag hosszúsággal.
Általában M, de néha az L az ideális. Most pl az L már nagy lett volna, de az M-et finomhangolni kell egy hosszabb kormányszárral. Arra is figyelni kell a vázméretnél, hogy milyen a nyeregvázcső szöge és a fejcső szöge, mert ez is tudja rövidíteni vagy hosszabbítani a pilótafülkét.Ha van egy kis görbület a vázba, ahhoz még a kormányt el sem kell engedni, érezni, hogy húz valamelyik irányba a kerékpár. Elengedni esélytelen lenne, azonnal magad alá tekeredik a kormány és elesel.
Vannak kisebb nagyobb eltérések a geometriákban, de a Mondraker egy kirívó példa, már ami a váz hosszúságot illeti. 2013-ban tértek át erre az újfajta geora.
A Scott prémium kategória, de ez amit belinkeltél egy alap gépük, nyilván nem olyan a geo mint a verseny gépeiken.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #126048 üzenetére
Hány centi magas vagy?
168cm magassággal az M-es Dune elég necces szerintem.
Sőt, mondhatni nagy, inkább S lenne jó neki.
Mondrakerből egészen biztos, hogy eszembe nem jutna M méretnél nagyobbat venni magamnak.
Egyébként az sem mindegy, hogy milyen kerékpár kategóriáról beszélünk, hosszabb rugóutas gépekből érdemes mindig inkább a kisebbet venni ha mérethatáron vagy, de mondjuk XC gépből inkább a nagyobbat venném. -
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #126053 üzenetére
186 centi az egyértelműen L-es méret, ez nem is kérdés.
Te nem vagy mérethatáron, XL-es vázak 190 centitől szoktak jók lenni.
Itt van pl a canyon Enduro bicójának a méretajánlása és geo táblázata: [link]
Ez alapján is a 168cm az S-es méret.Használt piacon az M és az L a jellemzőbb, nyilván, mert a nagy átlag ilyen méreteket vesz.
Az új nem jöhet szóba? -
trialboj
őstag
válasz deny330 #126169 üzenetére
Én mindenkit visszautasítok a terepen való tekeréstől..
Ezt azért remélem úgy érted hogy CSAK latyakos időben, mert amúgy a leg királyabb dolog terepen tekerni, ahol nem határol be az aszfalt, és lehet az a remek kis leejtő amin 7 perce gurulsz lefele, a végére zsákutca, és ha nem akarod vissza mászni, akkor nyakadba veszed és átcammogsz a fák között amíg újabb ösvényt találsz. De jó is lesz, ha jön mindjárt a tavasz!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #126358 üzenetére
Én valahogy úgy vagyok,hogy nincs is átmenetes komfortérzet,mert a kezdeti pár perc (biztos nincs tíz sem,inkább 3-5) fázás után azonnal izzadásba megyek át,aztán ha nem állok meg (és nem szoktam!) akkor már csak lábujjam,kezem,arcom és talán fejem fázhat a 0C° alatt.Fejem is úgy fázik,hogy közben még jól meg is izzad.
(#126352) IMIIKE1998...észre sem vetted és elsején reggel suttyomban megkezdődött.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz deny330 #126650 üzenetére
én is bringával járok melóba, néha 20-30 km vagy nagyobb kerülővel jövök-megyek. ha valaki emiatt lehülyéz/hülyének néz, akkor (hogy Forrest Gumpot idézzem 'az a hülye aki mondja' (lehet, hogy nem szó szerinti az idézet, de ez a lényeg)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Zsohi
őstag
válasz deny330 #126898 üzenetére
Ismerem, nem veletlenul valasztottam a 350-et hatulra, a gyari zsirral szinte teljesen nema, ami a regi Hope agy utan maga volt a megvaltas. AM, premium, matt es ud.
(#126883) Hasaggymeg: Eredetileg Sapim kulloket es anyakat szerettem volna, de sehol nemntudtam beszerezni egyben ami kellett volna, igy maradt a DT es teszem hozza a DT cuccokat is csak Nemetorszagbol tudtam beszervalni, amire megint varhatok majd heteket...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz deny330 #126901 üzenetére
Hat, hogy nincsen hangja Ha a gyari zsirt lecsereled automata valtokba szant folyadekra, vagy valami vekony zsirt hasznalsz megjon a hangja, amugy friss gyari zsirral szinte nema. Miutan evekig hasznaltam Hope kerekagyat , egyszer elvittem egy korre egy direkten halkra epitett vasat, azota vissza se nezek.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz deny330 #126911 üzenetére
GCN videóit érdemes nézni. Most lehet én túlzok, de a V-féket a legegyszerűbb beállítani. A fékpofáknál kilazítod a bowden szorító csavart, bentebb vagy kintebb engeded a bowdent szükség szerint és visszaszorítod a csavart. A váltó macerásabb, de ha csak kicsit kell állítani akkor a finomhangoló csavarokkal is megoldható. Én sem tudok szerelni komolyabb dolgokat, de ez még szerintem megoldható.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Kerékpárosok, bringások ide!
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali fotós kérdések órája
- Diablo IV
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen