-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dottore
addikt
válasz trialboj #92485 üzenetére
Szerintem ez (nem kimondottan a Pinion, hanem maga ez a technológia) a jövő.
Pinion - A sebességváltás jövője – avagy a jövő sebességváltója?hegyimorc meg rohadtul irigyelve van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #92622 üzenetére
Elég lazán tolták, végig pofázta és közben úgy jött lefelé mint az állat.
ShiTmano: Tesztek alapján nem erősebb mint a Bosch CX, nem tudom milyen Bosch-al mentél, de ott van 3-4 féle motor is. A CX 75Nm, az a legerősebb, ez van az enyémben is. A Shimano E8000 egyébként 70Nm-es. Érdekes, hogy a Brose 90Nm, de a tesztek még is a Bosch CX-et érzik erősebbnek.
Mindettől függetlenül, most én is azt mondom, hogy az új Shimano E8000 a legjobb szabvány pedelec motor.
Nem azért mert erősebb, hanem azért mert méretre és súlyra is kisebb. 2,5kg körül van a súlya, szemben a konkurenciával, ami bő 1 kilóval nehezebb és nagyobb is. Ezáltal az E8000-el kompatibilis vázak láncvilla hossza gyakorlatilag majdnem ugyan olyan rövid mint a legjobb geometriával rendelkező, normál hajtásos AM/Enduro vázak láncvillája. Ezáltal nagyon fordulékonyak, játékosak maradnak.
Bár hozzáteszem, egy jó Bosch-al szerelt váz sem rossz, a mostani gépem is elég jó. De tény, hogy megszokást igényel a kanyarokban. Én már egész jól befordítom, de eleinte kicsit gondba voltam a 475mm-es láncvilla miatt. Viszont már az M-es méretben is 1222mm-es tengelytáv mellett valami irdatlan stabil a gyors egyenes szakaszokon.Egyébként nekem is az a Merida pedelec tetszik most a legjobban, többszörös teszt győztes, remek választás! Szinte biztos, hogy ez lesz a következő bringám. Bár lehet, hogy az egyel magasabb felszereltségű. E-One Sixty 900 A Shimano E8000-el szemben egyetlen kritikát tudok mondani, amit tesztek is alátámasztanak, hogy a kettes Trail és a 3-as High üzemmód között túl nagy a teljesítmény ugrás, egy Bosch 4 fokozata egyenletesebben van elosztva. De ez csak szoftveres dolog, bármikor jöhet rá egy új szoftver, ami jobban elosztja a teljesítményt.
Tomi_Sci: Ez így nem igaz, a motorok max nyomatékát a gyártó határozza meg. Amiről Te beszélsz az a 25km/h-s korlátozás. Erre azért van szükség, mert a jogszabályok szerint az ennél gyorsabban haladó, rásegítéses járművek már nem kerékpárnak minősülnek. Tehát jogosítvány és biztosítás kell rájuk.
És ilyenkor valóban, átlépi a 250W-os teljesítményt. Egyébként a 25-ös korlátozás mellett is le tudnak adni a motorok akár 500W-ot is komolyabb emelkedőkön, akkor ha izomból tekered. A korlátozás kivételére már számtalan megoldás létezik, így pláne fölösleges gyárilag nyitott verziót venni, borsos felárért.ZolkoW: Így kb 20 év hagyományos monti és 3 év pedelec monti használat után azt tudom mondani, hogy ennek a pedelec őrületnek montiban, igazán a hosszabb rugóutas gépeknél van értelme. Tehát AM/Enduro 140-160mm, esetleg felette. XC-nél nem, mert túl merev lesz a váz a középmotor miatt, meg aki XC bringát használ, pláne valami könnyű karbont, az olyan nagyon sokat nem profitál a pedelec-ből, mert az akku kapacitással gondba lehet. Viszont AM/Enduroba valami kegyetlen nagy buli. Az eplényi csapatás végképp meggyőzött afelől, hogy ekkora rugóút mellett nekem a büdös életben nem kell többet normál hajtás. Egy Enduro bicajt nem könnyű feltekerni komoly hegyekre, ami sokat le tud venni az élményből. De ilyen brutális 70-90Nm-es középmotorokkal úgy mész fölfelé mint a rakéta. A bicajozás élményéből szó szerint semmit nem vesz el, csak hozzáad, és annyira bőven el lehet vele fáradni, hogy az edzés adag meglegyen. Egy pedelec AM/Enduro gyakorlatilag ennek a kategóriának az új generációja. Majdhogynem értelmetlenné teszi a hagyományos hajtású gépeket ezen kategóriákban, és ez a fejlődéssel még inkább így lesz. Persze a normál hajtás is meg fog maradni, de inkább az XC kategóriákban van létjogosultsága.
Magyarországon egyébként még baromi nagy az ellenállás a rásegítéssel szemben, ez szerintem 100%-ig azon alapszik, hogy csak megy az okoskodás, zéró tapasztalattal. Meg egy nagy kalapba teszik a kínai villany robogót, a nagyfater elektromos trekkingjét, és a fentebb linkelt Merida pedelec Endurot is. De ha ezt el tudod engedni, akkor csak élményben lesz részed![ Szerkesztve ]
-
Dottore
addikt
válasz trialboj #92665 üzenetére
A nincs rendes bringám nem lehet kifogás.
-
Sefter
veterán
válasz trialboj #92766 üzenetére
Köszi!
Akkor összefoglalom.
60k-ig keresek használt bringát magamnak (175 cm vagyok), aszfalton és földúton lenne használva.
Első telónak örülnék, össz teleszkópra nincs pénzem (nekem felesleges is szerintem).
Havi szinten kb 50-60km-ert mennék, szóval semmi extra..
Végig néztem az ajánlott hírdetős oldalakat és ezek tetszettek meg:A többi 55-60k között van, de felszereltségben nem látok eltérést.
Pl.: ScottPsn ID: sefter_hun
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #92344 üzenetére
Visszakaptam a Canyon bringámat a szerviztől. Annyival lett jobb hogy megjavították a lockot, amit nem kértem, és nem amiatt vittem be.
Azt viszont kértem hogy tegyenek rá egy gumigyűrűt, csak mert jól néz ki, elfelejtették. Illetve azt sem kérdezték mennyire fújják, van pompám de akkor is.Ma mikor mentem kipróbálni látom hogy ferde a pipa Elkezdtem javítani nagyon gyengén voltak megszorítva a csavarok... gondoltam nyomatékkulcsal húzták, és az a helyes érték, ezért mikor beállítottam én is óvatosan szorítottam... ennek az lett az eredménye hogy hazafelé elkezdett kotyogni mert kilazult, szóval egyáltalán nem releváns mit éreztem a pályán.
A lényeg viszont hogy semmivel nem lett jobb. A fura recsegés csak jön a villából ha előre hátra feszítem első fékkel. És a jobb becsúszó is hallatszik ahogy enyhén elválik majd hozzátapad a persenyhez v bármi is legyen ott. Tökig húztam a kormánycsapágyat szóval biztos nem az zavart be.
Illetve újabb kellemetlenség is előjött, az olaj meg minden ellenére darabosabban megy, leengedtem majd ismét felfújtam és 50psi ként ugrott felfele egy 5-7cmt.
Illetve mikor megállok, és lassan hátradőlök a teló akkor nyomja ki az utolsó 2-3cmt, pedig jelenleg túl is van fújva. A szemét XCM suntourom csinálja ezt.Most akkor adtam a sz@rnak egy pofont 17k ért?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #93055 üzenetére
Köszi :-)
Használt Focus Super Bud 2.0 29er
355-ről 330-ra sikerült lealkudni.Hibátlan, karcmentes.
Sőt a tulaj modernizálta a hajtást 2x10-es XT-re.100-as a hátsó tag.
Az összteló és a 29-es kerék terepen álom szerű.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #93089 üzenetére
nekem halálfélelmem volt oútin a keskeny kormánytól, attól féltem folyamatosan, hogy elesek
autós szállítás: tudom, hogy sokan nem osztják a nézetemet, de nekem a tetőn szállítás nagyon bejött. igaz, hogy kombi, és tetősínem is van, szóval viszonylag olcsón meg lehetett úszni, de nagyon kényelmes is, ha már fent van a tartó, fél perc rögzíteni a bicót.
Aztán lehurrogtok majd a légellenállást emlegetve.. a hátsó szélvédőre pakolt bringák szerintem simán kilógnak annyit felül/oldalt, hogy az nem kevesebbet fog, mint mikor a tetőn van. Mielőtt vettem tartót, kölcsönkértem egy ilyen pántos lógatós változatot, felraktam a biciklit, és annyira macera volt, meg olyan sokat kitakart mindenhogy a lámpákból, hogy nem is használtam, hanem beraktam inkább lehajtott ülésekkel hátra, aztán vettem később Thule Freeride-ot. Nem szándékom téríteni, csak egy vélemény ;-)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #93089 üzenetére
...egy jól felfújt 29"-os és egy faxa outi között lesz vagy ~2km/h a súlya és a vékonyabb kerekei miatt,+ újabb ~2 ha jól lent fogod a kormányt.Ennyi.A többi a kezdeti placebo hatás,mely erőddel együtt hamar elszáll, és melyet én már akkor is tapasztalok,ha tiszta és frissen van kenve a bringám hajtása.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
5381
aktív tag
válasz trialboj #93089 üzenetére
Én idén váltottam országútira. előtte 26os montival mentem, de azzal is csak szuperkényelmesen. Szóval semmi kondim nincs még. Kellett vagy 5 alkalom, mire valamennyire ráéreztem az áttételekre, hogy ne köpjem ki a tüdőm már pár perc után. Ekkor már sikerült is egy órai tekerésen 27 felé vinni az átlagsebességet. Szóval sokkal haladósabb, mint a monti. Nem csak a gumik és a légellenállás miatt, hanem az áttételek miatt is.
Ezzel tényleg lehet élvezni, hogy nekivágsz az országútnak, aztán csak repesztesz keresztül a településeken.
Én legalább is nagyon élvezem -
5381
aktív tag
válasz trialboj #93101 üzenetére
Lejtőn alul kell fogni a kormányt, ahol eléred a féket is. Mászáskor a kormány felső, egyenes részét fogják. Utazótempóban a fékváltókar tetejét, de itt is két ujjal eléred a féket és a váltást is. ezeket kell váltogatni, mert hosszabb távon óhatatlan, hogy ne merevedjen be ugyan azon a fogáson a kezed.
Itt egy magyarázó videó is. -
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #93117 üzenetére
Nemrég vásároltam néhány Sixpack cuccot a bike-24-en.
Nagyon elégedett vagyok minddel, a bolttal is.
Ismét vennék Sixpack-ot ha úgy alakul, bevált.Sixpack K-Trix "Non Glove Edition" Lock-On Black Handle Bar Grips - 2017
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz trialboj #93172 üzenetére
Köszi ezek megfontolandók.
Legutóbb azt éreztem amikor a levegőben voltam, hogy pedál sehol és visszacsapódtam a nyeregre ami még szerencse, hogy alattam volt. Lassabban mentem és nem az érkezőre kerültem.
Nem húztam rendesen fel a bicajt.
A nyereg kattant is egyet. Egy kissé elmozdult hátra. Ezt még gyakorolni kell.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
-=RelakS=-
veterán
válasz trialboj #93195 üzenetére
Nekem előre pont nagyobb tárcsát raktak, mert hogy ott jobb a fékhatás.
Mondjuk ha az első féket nem használod annyira, mint a hátsót, akkor valóban nem kínzod annyira, viszont nem is állsz meg olyan hamar. (meg nem is csinálsz előre bukfencet lejtőn )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #93201 üzenetére
a hátsót szinte csak arra használom, hogy kíméljem vele az elsőt.... mindig elöl lesz nagyobb a fékhatás, annyira nem tudod hátra tenni a súlypontod, hogy ne így legyen (vagy mindenesetre most nem jut eszembe ilyen helyzet ) ha nagyon kell, hogy hamar megálljak, és még nem blokkol sehol, akkor szerintem olyan 2:1 vagy 3:1 arányban az első javára jut a fékerő. vagy tudja franc, lehet hogy mégnagyobb mértékben.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #92344 üzenetére
Tanácsot kérnék mert kezd kabarészerűvé válni ez a jelenet.
18. án jött ki a szervízből a Fox Talas teleszkóp, azért vittem be mert enyhe kotyogást éreztem, nem azt javították meg hanem a rebound részt, ami tényleg szét volt menve, megmutatták h a perselyek állítólag jó állapotban vannak.
Mikor hazahoztam továbbra is éreztem azt a nagyon enyhe mozgást a jobb becsúszónál, azt gondoltam hogy akkor ez lehet normális, ekkora rúgóútnál, mutattam más bringásnak is, aki azt mondta lehet h érez valamit, de tanácsot nem adott.Azóta 4x tekertem vele, és ma már tekerés elején éreztem hogy valami nincs rendben, mire hazaértem hallhatóan és egyértelműen érezhetően kotyogni kezdett, akárhogy szorítom a headset részt.
Szóval ha most visszaviszem, milyen jogos elvárásaim lehetnek? Pl hogy szedjék szét cseréljenek perselyt de nem fizetem a szervízdíjat csak az alkatrészt?
nem szeretnék balhézni mert ők az egyetlen említésre méltó szerviz a környéken, de silány munkát végeztek, ferde pipa, gumigyűrű lehagyása, ferde féknyereg behelyezés, úgy rakták össze a telót mint egy amatőr"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #93360 üzenetére
Muszáj valahova máshova vinned,leírásod alapján ők így már biztos nem képesek megjavítani...amúgy nem te ugrálsz vele?! Csak mert az nem egy ugrálásra szánt teleszkóp,vagy igen?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
planbmokus
senior tag
válasz trialboj #93378 üzenetére
Első körben a Doctorbike-nál érdeklődnék a helyedben!
(#93379) Tothgera30:
Én a Mavic Crossone kerékszettemhez annyira ragaszkodtam, hogy a montiból átjött a gravel-be! Lehet, hogy nem a legkönnyebb, de brutál erős!
[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Runner_fxr
Ármester
-
Vasy09
őstag
válasz trialboj #93527 üzenetére
Féknyereg teljesen új (BR-M8000), ahogy a betétek is, teló most lett felújítva, szóval azzal sincs gond (dr bike mondta volna), illetve a szervizes kolléga is mondta, hogy nem a villa! Ja, és féktárcsa is zsír új (SM-RT76)!
Szóval igazából nekem már csak a kerék, küllők, agy maradt, ami szóba jöhet! Amúgy meg csak fékezéskor, és így álló helyzetben ennyire hangos/pattogós! Ha megyek vele és úgy fékezek, akkor nem olyan vészes, néha nem is hallani!
Gamertag: Vasy09
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #93602 üzenetére
Szerintem keveset tekersz, és otthon szövi be a pók, csak út közben veszed észre.
Ennyire durvával én nem találkoztam. Egy-egy szál van, de nem vészes. Itt inkább ez a zöld kis muslica szerű biszbasz van rengeteg idén, néha annyi, hogy nem lehet levegőt venni egy-egy "felhőben".
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #93766 üzenetére
Viszonylag könnyen sikerült megállni, egy kisebb ugratást követően éreztem, hogy gond van, beszitált a bringa segge. Erdőbe sikerült összeszedni, köves talajon. Érzésre 55-60 körüli tempónál. 1,6 bar nyomáson volt.
Volt a külsőn egy nagyon kicsi repedés, de nem látszott vészesnek. A tubeless folyadék is megfogta.
Bár szerintem van némi köze a tubeless-nek ehhez, mert véleményem szerint a belső ad egy plusz merevséget a külsőnek, és belső nélkül jobban szétterül, ami kedvez a tapadásnak, de nagyobb terhelés a külsőnek.
Ilyen szakadást még belsős guminál nem sikerült összehozni. Első keréken sokkal neccesebb, bár egy komoly telóval meg lehet fogni, csak le ne ugorjon a külső a felniről, mert akkor tuti, hogy perecelés lesz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #94105 üzenetére
Nem látsz semmit és vakoskodva kerülöd az akadályokat? Nem nagyon értem az éjjeli erdőben bringázást. Szerintem Magyarországon inkább az észre nem vehető akadályoktól kell félni,mintsem az állatoktól. Erdélyben pl. biztos nem bringáznék éjjel az erdőben. A linket pedig nem off egy kicsit sem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #94105 üzenetére
Megvolt az éjszakai erdős túra.
Nagyon királyra sikeredett, jóval túlmentünk a heti szinten látogatott szakaszon. És ahogy sejtettem nem a vadak hanem a kutyák voltak a legijesztőbb lények.
Remek szerencsével pont a 19.kmnél, amikor 150 méterre voltunk az erdő szélétől, hallottunk 2 kutyát, az egyetlen ott árválkodó ház udvarából, én tudtam hogy nincs kerítés, ezért legalább 5 percet tanakdotunk hogy megyünk-e tovább, és max menekülünk visszafele, vagy megfordulunk és pont a végén adjuk fel.
Aztán fütyöltem párat, és hallgatóztunk hogy van-e lánccsörgés, vagy közeledik-e, de semmit nem hallottunk. Viszonylag messziről hallatszott, elkezdtünk osonni, majd a kerítést helyettesítő sorompó alatt a kisebb kutya kifutott hőbörögni, erre viszont mindketten ráparáztunk, mert én tudtam hogy ő hergeli a nagyot, illetve nem találtam az utat jobbra, aminek ott kellett volna lennie, haver meg annyira ráfókuszált a kutyára, hogy majdnem megölelt egy félig belógó fát.Hogy miért kell éjszaka túrázni? Mert ez is egy olyan helyzet mint pl sárban tekerni már ismert helyeken, teljesen más hangulata van, jóval koncentráltabb kel legyél, és végig van egy kis bizsergés amit a zajok, és villogó szempárok tartanak fenn.
A feszültség ami végig benned van, és a kutyáknál meg is emelkedett, úgy foszlott szerte ahogy aszfaltot értünk, és tudtunk hogy onnan már akármi jöhet mert végig sík az út, és aszfalton nem ijesztő már a kóbor eb sem.
Ide jön, a do not try this at home rész. Ezeken a helyeken én sokat jártam, ez Erdély pereme, semmilyen emberre veszélyes állat nincs, többféle védelmi felszereléssel indultunk, a legtöbb eshetőségre felkészülve.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
veterán
válasz trialboj #94181 üzenetére
Persze, megallitja a tracket auto stop-al addig. Habar legutobbi frissites ota en pont azt vettem eszre, hogy sokszor "elfelejti" szuneteltetni a tracket meg ha leulok is kavezni es tíz percig egy helyben vagyok, aztán olyan gyonyoru atlagok jonnek ki, hogy csak nezek
Everybody lies.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Programozásról_szubjektíven
- Tippmix
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs