-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz
Ringman #241245 üzenetére
Országúton elég ez a lámpa arra, hogy láss is vele, mentem jó párszor vele este. Tudom, a gravel elsősorban terepre is való, de én arra nem igazán használom, nekem egy túrakerékpár kellett országúti kormánnyal, erre pedig az FE (illetve az én EXC-m) tökéletes választás.
-
Friczy
senior tag
válasz
Citroware #241287 üzenetére
Célszerű elosztani, de annyira nem vészes. Az oldaltáska súlypontja elég alacsony, így nem húzza el annyira a bringát. Mi bevásárolni is két oldaltáskával megyünk, néha eléggé megpakoljuk a bringát hazafelé (hetente egyszer szoktunk boltba menni, két ember egyheti adagjának néha rendes súlya van). Figyelni kell, mert más az irányíthatóság, de nem vészes. Túrázás dettó.
Viszont ha csak pár kilóról van szó, az mehet egy oldalra. Munkábajáráshoz csak egy oldaltáskát használok, abban van a notebook, esetenként az ebéd, és mondjuk a váltóruha, ez összesen talán 3-4 kiló, ennek nincs észrevehető hatása.
-
Friczy
senior tag
válasz
fulton #241845 üzenetére
Önmagában azt nem érzékeltem, hogy kevésbé fáradnék. Azt viszont igen, hogy amikor az SPD-t már megszokva normál cipőben tekertem (egyoldalas a pedál), akkor jobban fáradtam, mert nem éreztem, hogy rendesen fogja a lábam a pedál, és ezt akartam korrigálni.
Ezen kívül hosszú hegymenetnél volt olyan, hogy éreztem az egyik lábamon, hogy görcsközeli állapotban van, a másik lábammal némileg tudtam tehermentesíteni amíg ez elmúlt (persze ez nem egylábas tekerés volt, csak kicsit rásegítettem a másik lábbal. -
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #241846 üzenetére
Egy ismerős mondta arra, amikor valami fejlesztés volt a bringán, ami miatt könnyebb volt menni vele, hogy majd ehhez is hozzálustul. Vagyis sok esetben a könnyebb hajtást, könnyebb bringát, stb. nem arra használjuk fel, hogy gyorsabbak legyünk, hanem a megszokott tempót kisebb erőfeszítéssel érjük el. Persze ez esetben lehet, hogy a max. távolság jelentősen hosszabb lesz.
-
Friczy
senior tag
válasz
fulton #242162 üzenetére
Minimális változtatást csináltam annak idején, 100 mm-es volt a régi országútimon, azt cseréltem 80-asra (később aztán úgy alakult, hogy 90-es lett). Jelentős változást nem éreztem a váltásoknál. A 100-ról 80-ra elvileg kissé idegesebbé teszi a kormányzást, de ha így is volt, többet kompenzált, hogy jobban illett a méreteimhez a bringa. Na meg eddig egyetlen Treknél sem éreztem, hogy bármilyen módon is instabil lenne
80-nál rövidebb stucnim sose volt.
-
Friczy
senior tag
válasz
emilll #243130 üzenetére
Kazettánál igen, mert a nagyobb fokozatoknál a fokozatok egymástól való távolsága kisebb, így a kevesebb fokozatú szélesebb lánccal lehetnek problémák. Az első lánctányéron (főleg, ha az magában van), nincs ilyen gond, van egy keskenyebb tányér, rajta kicsit szélesebb lánc, de ez nem probléma. Első váltó esetén lehetne gond, ha több fokozatra tervezett rendszeren szélesebb a lánc, mert az átdobón lévő kalitka szélessége eltérő. De ott sem a lánckerék okozza a problémát.
-
-
Friczy
senior tag
válasz
Kabum911 #243297 üzenetére
A városba és terepen elég érdekes párosítás. Véleményem szerint fully egyáltalán nem való városba. Az is kérdés, hogy mennyi az az "ugyanannyi" összeg, 200e, vagy 1M? Előbbi esetben a fullyt felejtsd el, akkor feltehetőleg elég gagyi lesz az alkatrész-kínálat. Hasonlóképp nem mindegy, hogy a terep egy kemény sziklás talaj, hegyoldal, vagy egy murvás földút. De utóbbit majd megszakértik itt a komoly MTB-s kollégák
-
Friczy
senior tag
válasz
itouchfan #243314 üzenetére
Ezt konkrétan nem, de nagyon hasonló van gyárilag a Trek bringámon (az is hard case lite) ha igaz, annyi a különbség, hogy az enyém drótperemes. Ha jól emlékszem, lassan három éves lesz (a Covid járvány első hulláma idején vettem), jó pár ezer kilométer van benne, defekt egyelőre nem volt.
-
Friczy
senior tag
válasz
zsocy #243367 üzenetére
Az országúti cipő más, mint az MTB. A legtöbb országúti cipő úgy van kialakítva, hogy fogadni tudja az SPD, SPD-SL és Look stoplikat egyaránt, ott a talp egy vékony lap, és bármit teszel rá, az természetesen kiáll a síkjából. MTB cipő csak SPD-t képes fogadni, és vastag talpa van, a talp a stopli helyén kimarad, tehát van benne egy 'lyuk', és ott a két menet az SPD stoplinak. Ha a stoplit beteszed a talp síkjába kerül. Így még akkor is lehet benne járni (akár hosszabb távon is), ha teljesen merev a talpa. Természetesen kényelmetlenebb, mint egy normál cipőben járni, de nem lehetetlen.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #243507 üzenetére
Fehérváron mindig érdekes volt bringával átmenni, bár most már van egy bejáratott útvonalam, majdnem teljesen szabályos
Régebben ahányszor mentem, sose sikerült ugyanazt az útvonalat megtenni, többek közt azért, mert korábbi útvonalra felkerültek kerékpárral behajtani tilos táblák.
Jelenleg (ha Pákozd felől jövök), akkor egy darabig a kerékpárút, aztán amint lehet, a Topolya úton balra, ott le a Köfémig, onnantól egy darabig úgysincs használható leágazás, így Verseci utca, Adonyi út, Mártírok út útvonalon el a vasútállomásig, utána van egy átjáró a vasút alatt, onnan meg már könnyen tovább lehet menni a balatoni útra. Tavaly jártam arra utoljára, akkor a BUBA ezen része még nem volt kész, csak Fehérvár végétől létezett. -
Friczy
senior tag
válasz
zsocy #243511 üzenetére
Az etyeki rész tényleg jó, de nem akkor, ha a Balatonra akarok lemenni, Háromszor annyi a szint és 25 km-rel hosszabb, mint a 7-esen. Amikor amúgy is 130 km a táv Siófokig, akkor nincs kedvem pluszban kerülni és hegyet mászni. De valamikor tavasszal el akarok ismét menni arra rendes országútival (első alkalommal e-bike-kal voltam, az jó tájat nézni, de azzal nem kihívás).
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #243522 üzenetére
Meg kell tanulni használni. Ennyi. Egyszer jól beszorítod a szelepet a magba, akkor már nem jön ki olyan egyszerűen. De persze ha inkább felnit fúrsz, tedd azt. én országútit is használok, nagy nyomással, arra jobb a presta, és szerencsére a többi bringámon is az van, így nem kell többféle fejjel pumpálni. Csak azért van kombinált szelepes pumpám, hogy túrázáskor az autószelepet útitársaknak tudjak segíteni szükség esetén.
-
Friczy
senior tag
válasz
Jester01 #243614 üzenetére
A vasútállomásnál nem szokott gondom lenni, ott már épp vége a járdán vezetett bringaútnak (illetve folytatódik a vasút oldalán, de oda nem megyek át), onnantól az úton megyek. Általában az ilyen oldalváltós járdán vezetett vackoknál nem szoktam átmenni a bal oldalra, ugyanúgy visszafelé is amikor elfogy a saját oldalamon a bringaút és átmegy a túloldalra, maradok az úttesten. Nem szokott ott akkora forgalom lenni, hogy zavarjon vagy én zavarjam az autósokat. Néhány idegbeteg néha dudál, azoknak barátságosan visszaintegetek, mert ha dudál, biztos köszön.
-
Friczy
senior tag
válasz
MPowerPH #243838 üzenetére
A kerékpár neked sporteszköz, másnak közlekedési eszköz, megint másnak (pl. nekem) mindkettő. Az, hogy kik vannak többen, jó kérdés. Viszont akik elsősorban közlekedésre használják, és pénzük is van hozzá, előbb-utóbb beszereznek e-bike-ot is, nem véletlenül látni egyre többet.
-
Friczy
senior tag
válasz
Csokicsibesz #243984 üzenetére
Én most a téli, hidegebb időszakban használtam az e-bike-ot elsősorban. Jeges útra nem megyek ki lehetőleg (egyszer azért beleszaladtam), olyankor BKV, de egyébként igen. Hátránya, hogy jobban fel kell öltözni, mert kevesebb energiával kell vele közlekedni, előnye, hogy nem izzadok meg, ami egyébként még télen is elő szokott fordulni normál bringán, és olyankor könnyebb megfázni is. Most, hogy melegebb lett az idő, visszaálltam a megszokott gravelre, most élvezkedem, annyira más érzés, hogy mindenre azonnal reagál. Aztán lehet, hogy a nyári kánikulában megint az e-bike lesz inkább, majd meglátom. Nyilván itt elsősorban a napi közlekedés, esetenként a könnyed kirándulás a cél.
-
Friczy
senior tag
válasz
Csokicsibesz #243984 üzenetére
Ezeknek a kompakt teherbringáknak az etalonja: [link] És ezek már Bosch motorosak
-
Friczy
senior tag
válasz
Atti777 #244004 üzenetére
Nálunk van bringás öltöző, ott a szekrényben van a váltóruhám, és pont az esetleges elázás miatt van benn tartalék alsónadrág, zokni is (cipő természetesen eleve van, mert SPD cipőben tekerek).
Persze ha induláskor látszik, hogy zuhog az eső, akkor vagy úgy döntök, hogy ma home-office nap van, vagy bemegyek BKV-val. Elég ritka eset amúgy. -
Friczy
senior tag
válasz
kuntics #244112 üzenetére
A héten adtam el a Garmin Edge 1030-amat, az pont tudta mindezeket, valamivel 100eFt alatt ment el
Garminra letölthető a Komoot alkalmazás, ez esetben ha Wifi közelben vagy, közvetlenül a Komootról le tudja tölteni a megtervezett útvonalat (be kell jelölni a Komootban, hogy offline is akarod látni)
Szóval a Garmin Edge tudja ezeket (Explorert nem ismerem), a Garmin Connect pedig fut iOS-en is. -
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #244144 üzenetére
Csak a szokásos: minőségi csere. Vettem egy Garmin 1040-et.
-
Friczy
senior tag
válasz
trialboj #244292 üzenetére
Rudy Project szemüveget használok, ImpactX lencsékkel (ezek fényre sötétednek), nem szoktam cserélgetni. A korábban használtnak eltört a szára egy balesetben, ha lesz időm, egyszer elmegyek megjavíttatni (elvileg van hozzá csereszár), helyette is azt vettem, Összességében ez a két szeműveg már legalább tíz évet szolgált (éves átlagban 5000 km felett vagyok), nincs összekarcolódva a lencséje.
Oakleyről nem tudok nyilatkozni, a Rudy Projektet viszont tudom ajánlani. Drága, de hosszú távon bejön. -
Friczy
senior tag
válasz
szimpláncsak #244374 üzenetére
Ugye a nagykönyv szerint sarokkal lépve a pedálra alsó holtponton majdnem nyújtott térd. Aztán tényleges tekeréskor a pedállal a lábfej van kapcsolatban, ami nyilván lejjebb tud menni, mint a sarok, természetes, hogy a láb az alsó holtponton sincs a teljes nyújtás közelében sem.
Valóban, ha úgy érzed a bringán, hogy alsó állásban nyújtózkodnod kell, akkor lejjebb kell vinni a nyerget. Szintén picit lejjebb kell állítani, ha valaki pörgősebben hajt. Általában viszont én inkább azt szoktam látni, hogy a nyereg a hétköznapi bringásoknál túl alacsonyan van. -
Friczy
senior tag
válasz
stickermajom #244423 üzenetére
Utaztattam már repülőn bringát. Első alkalommal csak egy irányba kellett (hazafelé már a biciklivel jöttem), ahhoz elkértem egy bringás kartondobozt a boltból, a kerekeket és a pedált levettem, kormányt le a stucniról (bowedenek persze maradtak) és a bringa mellé, ahogy kényelmesen befért (valami szigetelőszalaggal rögzítettem), kerekek mentek a bringa mellé, némi ronggyal kitömve, hogy ne mozogjon. A dobozt persze le kellett ragasztani, de egyébként rendben megérkezett a célállomásra.
Egy másik alkalommal tudtam, hogy vissza is kell jönni repülővel, erre az alkalomra beszereztem egy kerékpárszállító táskát [link] Ez rendesen megvédte a bringát, nem volt semmi problémám a szállítással. -
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz
varsam #244505 üzenetére
Max ausztriában a tükörsima aszfalton, talán még ott sincs különbség.
Van különbség, nem is kevés. De nem úgy, ahogy azok várják, hogy teleszkóp helyett karbon, és minden OK. Nem. A kátyúkat, padkát, felmart úttestet bizony megérzed minden merev rendszeren. Amit a karbon tud segíteni az a szinte minden útfelületen meglévő kis egyenetlenségek, ezeket mikrorezgésként érzed (vagy nem érzed, csak a hatását) a biciklin. Anno volt egy első teleszkópos trekkingem (minimális rugóúttal, acélvázzal), később vettem egy full alu Merida Speedert. Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt. Tehát ne mondd, hogy nem számít semmit a karbon, mert számít. De másként, mint egy teleszkóp. És lehet, hogy ezt a különbséget nem érzed meg 2-3 bar nyomásnál, nagy nyomáson viszont igen.
-
Friczy
senior tag
Némelyik felni/külső páros tud érdekes dolgokat művelni. Amikor először vettem Continental Touring Plust 28 mm-es méretben a kerekemre (akkoriban egy Shimano országúti kerék volt), alig tudtam felküzdeni a felnire, pedig addig mindig simán kézzel fel tudtam nyomni a peremet. A gumileszedővel sikerült felküzdeni, de a művelet közben sikeresen kicsíptem a belsőt
, kezdhettem elölről. Szép kaland volt, azóta megtanultam a nehezebben szerelhető külsőket is kezelni. Másrészt a használat során a külső is kicsit lágyabb lesz, és a későbbi szerelések könnyebbek lesznek, tehát nem feltétlenül lesz az út közbeni szerelés nehezebb. Ne kapj defektet 1000 km-ig, utána már egyszerűbb lesz
-
Friczy
senior tag
válasz
Lacerta #245052 üzenetére
Tud védeni. Continental Touring Plus külsővel (még viszonylag új volt, azóta már beszüntették a gyártását) mentem haza a Népligeten át (szokásos napi munkábajárós útvonalam), hallottam, hogy kerékfordulatonként kopog valami. Megálltam, az első kerékbe beleállt egy csavar, félig kilógott. Kitekertem, és mentem tovább. Utána még vagy három évig mentem ugyanazzal a külsővel defekt nélkül.
-
Friczy
senior tag
válasz
-=RelakS=- #245100 üzenetére
Nem szüntették meg, nem volt. A három nap visszavitel arra vonatkozott, ha a termék hibás volt. Ez esetben három napon belül nem a garanciális szervizbe kellett vinni (ha volt ilyen) javíttatni, hanem vissza a boltba kicseréltetni.
Ha a cuccnak nem volt baja, akkor nem volt kötelező a boltnak visszavennie. -
Friczy
senior tag
válasz
balintbaba #245171 üzenetére
Úgy tudom, a húzás mennyisége a 9 és 10-es váltók közt nem változott (talán a Tiagra kivétel, ebben nem vagyok biztos), tehát ebből a szempontból jó. Ami gond lehet, az a váltó nem annyira precíz kialakítása (Sora esetén előfordul). Sok évvel ezelőtt 8-ról 9 sebességre álltam át (fékváltókart cseréltem, a váltók maradtak, 8-as Sora). Működött a váltás, de azért néha mégsem. Tisztogattam, stb, mégis kicsit pontatlan maradt.
Aztán egyszer vettem egy 105-ös 9 sebességes hátsó váltót, és lecseréltem a Sorát. Helyből megjavult minden.
Persze lehet, hogy a 9-es Sora már van annyira jó kialakítású, hogy nem gond neki a finomabb mozgás. -
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #245330 üzenetére
Jó a gél, csak nem szabad túlzásba vinni. Nekem többnyire a Selle Italia nyergek jöttek be, volt SLR gel flow nyergem, a gél ellenére aki megnézte, azt mondta, hogy kemény. Aztán megszüntették a gyártását, amikor újat kellett venni, akkor egy Man Gel flow lett az utód, aztán amikor legutóbb nyerget kellett venni, addigra az is kifutó típus lett, de egyet még el tudtam csípni.
Viszont elnézve a mostani kínálatot, road kategóriában a Selle Italia mintha dobta volna a géles nyergeket. Lehet, hogy hallgattak rád? -
Friczy
senior tag
válasz
szimpláncsak #245628 üzenetére
Nekem tavaly összel kellett bandázst cserélnem az akkor kb. három és fél éves gravelen, nekem ez a mindennapos, közlekedős, túrázós bringám, saccra 10ekm környékén lehetett benne.
-
Friczy
senior tag
válasz
szimpláncsak #245648 üzenetére
Nekem alapvetően nem tetszett a gyári Cube, most LizardSkin vagy valami hasonló nevű van fenn, kényelmes a fogása, bár úgyis kesztyű van rajtam, tehát sokat nem számít.
-
Friczy
senior tag
válasz
Kiskopika #245649 üzenetére
Nem kell annyira félni, a már bejáratott gumit sokkal könnyebb szerelni, mint a vadonatújat, tehát a szappanos víz és egyéb témákat nyugodtan felejtsd el. Egyébként gyakorlat teszi a mestert, nekem már elég sokszor kellett, hol a sajátomat, hol útitársakét (szerencsére az utóbbi volt gyakoribb).
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Projektor topic
- Spórolós topik
- Microsoft Excel topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...