-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Hú egy nagyszerű hétvégén vagyunk túl!
Végre nagyjaink lehetővé tették, hogy a hétvégén már szabadon át lehetett menni Szlovéniába, így a bikeparkok magyar közönsége meg is indult Mariborba. Mi szombaton és hétfőn is kimentünk parkozni, fantasztikus élmény volt, több kört bírtunk menni mint tavaly.
A hétfő kimondottan érdekes volt, mert éjjel esett Mariborban és a reggel nedves pályára nem jöttek az emberek. Nagyjából délig kb 10-en voltunk összesen a 700m szintülönbségű lejtőre és 3 nyomvonalra, még túrázók is alig voltak. Na ilyet még sose láttam. Olyan érzést keltett, hogy nekünk volt nyitva a park teljes kapacitással, míg szombaton a parkoló teljesen megtelt.
Az egész végére a hétfő hazafelé út tette fel a koronát, ahol a magyar rendőrök mindenkit ellenőriztek Magyarországra belépéskor (egy férfi és két nagyon csinos rendőrnő), amikor a rendőr megkérdezte hol voltunk és a válaszunk Maribor volt, jött az őszinte visszakérdés: Árulja már el mi van ott Mariborban, hogy 100-ból 99 magyar onnan jön? Hátramutattam a 2 kocsiban lévő MTB-ra és mondtam: Bikepark![ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #165079 üzenetére
Mariborba még megyünk vissza a hónap folyamán többször is, vettünk havi szlovén autópálya matricát, hogy azzal már ne kelljen foglalkozni. Mostanra elérték, hogy az 1 napos menetben elérhetők közül ez a kedvenc parkom.
Aztán majd, ha lejár a matrica és lehet menni jönni osztrákok és szlovákok felé, akkor arra is színesítjük a palettát.
Szóval ha tervben van a Pohorje Bikepark júniusban szólj, lehet, hogy összefutunk. -
sebgutkopf
őstag
A sok tekerés után ismét hozom a másik műfajt, ami szintén fárasztó, de talán inspiráló lehet a raklapon lemenéssel küzdők számára
Egy rövid 3 perces összefoglaló a hétvégi ride-ról Mariborból: [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #165893 üzenetére
Júni 29-ig minden hétvégén Maribor (addig érvényes a szlovén autopálya matricám), utána Július elején Wexl trails és Rózsahegy van versenyben. Wexl nyár végétől egyébként nagyon érdekes lesz, mert 2 teljesen új vonal épül a meglévők mellé (jumpline és egy dh line), valamint addig letelepítik a felvonót kiváltva a buszos felszállítást.
Júli utolsó hetében pedig megyünk Leogangba egész hetes ride szállással. Az a pálya valami eszméletlennek ígérkezik, a teljesség igénye nélkül: jumpline, steinbergline enduro (28 perces szintidővel, a kemények lejönnek 22 perc alatt), ott a world cup dh és még jó pár piros, két helyről indulnak a kabinos felvonók.Van egy folyamatosan bővülő csoportunk, ahonnan páran mindig megyünk valahova (akár külföld és belföld), lehet csatlakozni nyitott a társaság. Annyi, hogy nem tekerős túrákra vagyunk berendezkedve, nagyon el lehet fáradni lefelé is. Szóval mi is nyitottak vagyunk az újabb jó arcokkal együtt rideolásra.
Most szombaton is megyünk, ha kedved támadna Mariborhoz, most egyelőre csak 4-en. Nem tudom kocsid van vagy nincs, illetve fix utastársad, mert ha van kiadó helyed akár utastársat is tudunk találni, aki beszáll a költségekbe.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz manager2220 #166042 üzenetére
Nézz még rá a shimano unzen szériára. A legjobb méret a 4L-es, de lehet kapni még kisebb 2L és nagyobb 6, 8, 12L kivitelekben is, ha több hely kéne. Előnye a nagyon széles vállpánt, ami nem húzza a vállat, baromi jól pakolható, ivózsák, merev hátrész (gerincvédelem) és még sisakokat és egyéb dolgokat is fel lehet rá aggatni nagyon gyorsan. Az X hám miatt pedig nem kell a plusz pántot használni, így nagyon gyorsan fel és levehető, mégis stabilan a helyén van.
Egész nap hordható. -
sebgutkopf
őstag
válasz CragON #166051 üzenetére
Ezek a direct sales modellel dolgozó bringa gyártók termékei mind nagyon jó ár/érték arányt képviselnek, nem véletlenül ilyen népszerűek, ráadásul mint német márka ennek esetében is mögötte van az átgondolt mérnöki munka. A népszerűbb konfigok esetében nem ritka a több hónapos várólista, vagy épp az általad látott sold out felirat (főleg amikor már megy a szezon). A szállítás költségét egyébként a webshopjukban megtalálod, hogy mennyi a gép szállítása Magyarországra (nagyjából 30-50 eur körül lehet kalkulálni).
-
sebgutkopf
őstag
válasz manager2220 #166672 üzenetére
Mit jelent a kezdő montizás neked?
Lejtőzni fogsz elsősorban és a tekerés elhanyagolható, vagy nem lesz, ezért kell a FF sisak?
Itt egyébként nézelődhetsz [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz manager2220 #166729 üzenetére
Erre akartalak rávezetni
Erre nem kell full face, bele fogsz dögleni a súlyába, zártságába, izzadás stb...
Az ilyen vegyes felhasználásra már egy XCs sisak is jó, ha biztosra akarsz menni, akkor is megállsz egy trail sisaknál, azok hátul koponyavédősök. Amit linkeltem oldalt ott az oneal defender 2.0 sisakok ilyenek tipikusan. Ezek még elég jól szellőznek, jól néznek ki és védenek is.
Az XC sisakok még jobban szellőznek, de nem mennek le tarkóig. Ez se feltétlen gond, hasonlót használnak az országútisok napellenző nélkül, mégse ebbe halnak bele.
De más márkát is nézhetsz nem kötelező az oneal, van sok nagyon jó. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #166771 üzenetére
Sima vertikális erőhatástól ilyen biztosan nem lehet (flat-re érkezés), abban az irányban a nyeregcső is erős, valamint nem tudok róla, hogy akkora főleg laposra érkező dropp lenne Lillafüreden.
Ismerve a pályát (egyébként nem vagyok rajongója, sajnos elég kidolgozatlan nyomok vannak, mentségükre szóljon az erdészet nem engedi őket építkezni), valószínűbbnek tartom egy fának történő nekicsapódást az egyik dh vonal meredek és tempós részén.
A csőrös érkezés is lehetne, de Lillafüreden nem tudom elképzelni ez hol fordulna elő, nincs erre "alkalmas" igazán nagy méretű ugró. Így maradnék a néhol nagyon szűk pályán fának csapódásnál. Az nagyon csúnya tud lenni. -
sebgutkopf
őstag
válasz zsamiatt #166845 üzenetére
Amennyiben jelentős a súlyterhelés, akkor a pedál csapágyazása és a tengely erőssége van fókuszban. Egy erős jó platform pedál ára könnyen a duplája is mint az általad linkelt shimi.
Jobb gyártóknál pedig egy típusú pedált többféle platform mérettel is árulnak kisebb és nagyobb lábú embereknek.Arra pedig számítani lehet, hogy az erősebb darabok csavarjai az utcai cipők talpát idővel szétszedik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #166859 üzenetére
Az 5ten cipő eleve adidas, az ő bringás almárkájuk, a terrex pedig outdoor túra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #166886 üzenetére
Ja a terrex a cipők garminja, tiszta multisport outdoor cipő
Nekem azt tűnt fel a márkák és neveik kapcsán, hogy a német hátterű cégek, amelyek teljes világpiacot akarnak lefedni egy egy márkanévvel, szívesen választanak amerikai hangzású márkaneveket, aminek nemzetközibb a hangzása és nem lehet róla a tulajdonviszony ismerete nélkül Németországra asszociálni. Valószínű ebben annak is szerepe van, hogy mint az usa eleve nagy export célpiac.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #166936 üzenetére
Nálunk a társaság javának valamely nagyobb mintás 5ten van, ők szeretik évek óta használják ugyanazt a darabot, bírja a strapát, igaz ők nem tekerés orientáltak mint te.
Nekem shimano van most épp a michelin talpas GR szériás, amelyiken a fűzőt tépőzáras felsőrész takarja. Előtte vibram talpas shimanot használtam, annak apróbb volt a mintája, amelyekből idővel a szögek néhányat azért átszakítottak.
Ezekkel nekem az a tapasztalatom, ha véletlen rosszul teszem rá a lábam a rajtnál menet közben ha ráz az út nem olyan könnyű átpozicionálni a lábat.
A nagyobb talpmintás (hexa vagy octagon) verziók valószínűleg ezért népszerűbbek manapság. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #167082 üzenetére
A legtöbb itthoni pályával az a gond, hogy 1-2 ember építi. Ebből pedig egyenes úton következik a pálya életciklusa. Lelkes kezdő srácnak kell egy pálya, ahol tud tanulni és gyakorolni. Mivel nincs pálya, de nem esik le a gyűrű az ujjáról, ezért épít magának egy rövid ösvényt, ami a saját tudásszintjének megfelel és olyan elemeket tartalmaz, amit szeret. Már építés közben is gyakorol úgy fejleszti és persze egyre jobb lesz a tudása. Ahogy nő a tudás, nő az ingerküszöb és szépen elkezdi növelni az ugrók magasságát, hosszát, nagyobb letörések, technikásabb kanyarok, egyre durvábbra évről évre, ahogy ő fejlődik. Lévén sose volt segítség az építésben megteheti hogy magára szabja. Aztán egyszer megunja és elkezd külföldi parkokba járni és onnan a régi tanuló nyomot szépen elfelejti és az az enyészeté lesz.
Ilyenkor aki kezdőként eltéved egy évek óta épülő pályára könnyen azzal szembesülhet, hogy a pályán mindent kerülnie kell, mert már túl nagy, túl nehéz a pálya egy kezdőnek.
Ahol nagyobb a csapat ott az a különbség, hogy sok sok év múlva is lesz gazdája a pályának/nyomnak, de hullámvölgyek a karbantartásban ott is vannak. Ez ingyen társadalmi munka, akkor éri meg nekik, ha használják. Ellenben vannak közösségek ahol 1 hónapon belül egy egy kanyar és ugró, step up kombót 3x építettek át teljesen a próbák során.
Az igazi bikeparkokban (ilyen Magyarországon egy sincs) az a jó, hogy különféle néhézségű pályák vannak a kezdő családi vonalaktól (zöld) egészen world cup pályákig minden egy helyen. A legnépszerűbb nyomok úgy vannak megcsinálva, ha nem tudsz annyira, akkor is átgurulhatók, ha lassú és óvatos vagy. Egy parkban 1 nap alatt élményben és nettó menetidőben annyit lehet tanulni mint itthon 1 hónap alatt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz manager2220 #167120 üzenetére
Kezdőknek nagyon jó nyomok vannak Nagykovácsiban, jó játék a Yoko és a legkoncentráltabb lehetőség ugrókat gyakorolni biztonságosan a Brohill. Bro-n egy 1,5 óra alatt 100+ ugrás teljesíthető, ami rengeteg gyakorlás és nagyon sokat lehet fejlődni ha rendszeresen kijár valaki, plusz van kanyargós, pumpálós pálya is.
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #167140 üzenetére
Ugyan ezen mérgelődik itthon az egész társaság, hogy hordjuk ki az országból az EUR-t máshova, mert nincsen egyetlen igazi bikepark. Pedig ahogy a síelésben is van lehetőség és kiaknázzák a hazai bikepark is jó üzlet lehetne, ha valaki hajlandó lenne felismerni, hogy elég jelentős országon belüli kereslet is van rá.
A problémát ott látom, hogy ahol próbálkozás van az olyan jó magyaros, tehát 0 befektetés és csak kivenni akarnak belőle tartalom nyújtása nélkül. Erre egyik példa Eplény. Már jó pár éve nem üzemel nyáron. Vajon miért? Csak azért mert nincsenek nyomok építve és az az egy szerencsétleg nyomvonal, amit a DH-ra használnak azt se tartják karban, csak a verseny előtt a versenyzők és néhány szervező lapátol pár napot. Tartalom nélkül senki sem fog érte fizetni és lesnek miért nem jönnek. Társaságban többen voltak Eplényben és mindenki azt mondta iszonyat gyenge, soha többet... gondolom ás is így látta, így elmaradtak a vendégek és most már csak síszezon van.... a globális felmelegedés közben, amikor rövidül a téli szezon és az igazán hosszú pont a bringás tudna lenni.
Eplény ugyan nem egy nagy hegy, de adottságai alapján simán lehetne belőle egy Kalnika szintű park (szintkülönbség és a domb is hasonló).Másik példa Lillafüred: van felvonó, ami brutál lassú, de legalább működik és bringa felszállítás is van egész évben. Az önkormányzat támogatná és szeretné ezt kihasználni és néhány fiatal próbálkozik is az erdőben valamit építgetni (sajnos nagyon gyenge munka), de az erdészet nem engedi, mert jajj természetvédelem, nehogy már megtisztítsák a talajt az avartól 1,5m szélesen és néhány döntött kanyar készüljön, meg rendes ugró. Ott megy az egerészés lefelé a vasúti töltésköves kanyarokban és a turkálás az avarban. Érdekes máshol országban megfér egymás mellett az erdészet és a bikepark, tőlünk jobb módú és rendezettebb országokban. Úgy pedig nem poén több mint 2 órát utazni Lillafüredre a semmiért, hogy további 1 óra alatt már rendes bikeparkba el lehet jutni (sajnos külöldre).
Úgy néz ki amíg Lölő nem látja meg benne az üzletet, addig nem lesz Magyarországon bikapark, pedig a nyári szezon hosszabbá válása a bikeparkoknak kedvez a síeléssel szemben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #167147 üzenetére
Azért felhúztam a szemöldököm, amikor Szlovéniából hazafelé pünkösdkor a magyar rendőr megkérdezte, hogy mi van Mariborban, mert 100-ból 99 magyar onnan jön bringával a kocsin?
Ja nincs rá kereslet és pénz, de külföldre valahogy mégis több százan járunk...Személy szerint ez a közösségi bikepark építés nekem sokkal jobban tetszik. Mert van benn egy elég erős közösségépítő vonal. Igazából a jogszabályokat kéne kicsit, úgy átírni,...
Igen ez is egy lényeges pont mert van jó és rossz példa is. Valahol legálisan épülnek itthon a pályák, valahol nem legális, de valójában nem ellenzi a hatóság, de törvényesen nem engedélyezheti, ezért vannak a megtűrt pályák, és persze vannak az illegál nyomok, mert ugye ahol van bringás valahol menni is akar és épít. A többségnek nem az a buli, hogy a turistákat kerülgesse a piros túrista útvonalon, így beljebb mennek az erdőbe, ahol senki se látja őket mit csinálnak. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #167153 üzenetére
Nem akarok beléd állni, csupán egyéb aspektusokra is rá kívánok mutatni.
Azt ugye tudod, hogy a bikeparkokban olyan szinten rendben vannak tartva az erdők, amire az erdészetek képtelenek, nincs szemét és csak olyan anyagokat építenek be, ami helyben az erdőben fellelhető. Semmi idegent nem visznek be, kizárólag helyi anyagból dolgoznak. Rendes bikeparkban nincs raklapozás, amit az erdő és természet ad, ott volt azt formálják, csinosítják és adják vissza. Ha a helyi építés rombolás, akkor minek számítanak a városok és házak?
A bringások nem hagynak szét szemetet, mindent magunkkal viszünk, amit hoztunk, nem dobáljuk szét a szemetet mint a kirándulók és nem szarjuk tele az erdőt mint a kutyasétáltatók, vagy erdőben lovaglók. Nem lövünk le állatokat, mint a politikusok, vagy hobbi vadászok.
Az összes park célja a természeti harmónia megtartásával rendezett közegben friss levegőn sportolni és jól érezni magunkat.
Ezt lovagolják meg a tűlünk jóval fejlettebb országok, láthatóan működik és az erdők sincsenek kivágva, sőt...Ha már környezetvédelem, akkor célszerűbb lenne távolabbra nézni, mint a természetet szerető bringások és megvizsgálni az emberiség ökológiai lábnyomát. Gondolva a túlnépesedésre (hány embert bír el a föld?), a fölösleges hobbi állattartással (soha ennyi céltalan állat nem élt a földön mint manapság), a konténer, tanker és MSC hajók kibocsátásával, vagy a nehéz, nagy homlokfelületű SUV autókra, a vegyi üzemekre, amik szennyezik a vizeinket (itt a hazai példa nem régről). Sorolhatnám nap estig...
Tényleg pár rendezett ösvény okozza a legnagyobb fájdalmat?Peace
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #167214 üzenetére
Minden rendes bikeparkban lehet bringát bérelni, vannak nagyon jó enduro és dh gépek, sőt hozzájuk bérelhető protektorok is, mert ugye a biztonság az első.
Nagykovácsiban az egyik nyom fent van Stravan, mivel része a krosskovácsi verseny nyomnak (talán CRK finish néven szerepel - trailforks app), így legálisan épül, mert XC versenyzők számára teljesíthetőnek kell lennie. Még nincs teljesen kész, a folyamatosan fejlődik és egyre hosszabb szakaszon élvezetes. Ezek nem turista utak, gyalogosnak keresnivalója nincsen rajta.
A másik ugrós nyomot nem látom ebben az appban, máshol van az erdőben, pedig az is jópofa. Engem helyiek vittek el oda, magamtól biztosan nem találtam volna meg. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #167264 üzenetére
Leisztingert a szálloda bizniszből jórészt kipöckölték pár éve kompatibilitási gondok miatt.
Ha visszatérne ezen a vonalon elnézném neki. Lillafüredben a fent írtak miatt nincs sok bizadalmam, ahhoz valami jóbaráti engedély kell..Pedig pár line kialakításhoz nem kell tarlóra nyírni az erdőt, mint egy sípályához.
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #167269 üzenetére
A soproni dh vonal kimondottan nagy névnek számít a képzett dh-sok körében. Sok osztrák és szlovák már most átjár, de a pálya nehézsége miatt főleg versenyzők gyakorolnak ott. Nem egy family line
De ja adott a hegy és már egy kemény nyom, kéne egy felvonó és plusz 2-3 új szórakoztató nyom (flow, enduro, jump). -
sebgutkopf
őstag
Ha már bringás - turista konfliktus, ha külön nyomokon épülnek a két eltérő felhasználási célra, akkor eleve nem lenne hol találkozniuk és nem tudják zavarni egymást. Eleve a gyalogos és a bringás más típusú igényt támaszt a nyomvonal és annak felületi kiképzése tekintetében.
Mondhatni ha lenne bringás nyom, akkor esze ágában le lenne a turista ösvényeken kirándulót kerülgetnie a montisnak. De hát mint látjuk a gyalogos bringás forgalom szétválasztása a városban se megy itthon, aminek meg van az eredménye (bringaúton kolbászoló gyalogos, vagy épp a járdán bringázó, aki fél az autók közé lemenni). -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #167280 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni, szintén több helyről ezt az infót kaptam, hogy az erdészetek a kerékkötők. Van ott valami plusz gittegylet, akiknek anyagi érdeke fűződik a territóriumuk (játék a fával és a soha meg nem valósult erdőtisztításokra elköltött budget) és székeik őrízgetéséhez.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #167294 üzenetére
Örülök, hogy nem értettél félre
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #167289 üzenetére
Ott kéne büfét nyitnod a kert végében, ha lenne felvonó
Maga a pályáról, a kanyarok hossza, sebessége és a lyukas ugrók elég kemény tempót, tudást és bátorságot igényelnek, plusz a köves részek se kezdőnek való, ezt pedig a legjobb videó se tudja visszaadni. Ha valaki látja élőben, akkor hidal le.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167469 üzenetére
Csak eljutottál Mariborba
Nekem a környéken a kedvenc pályám, jó melós, nem árt hozzá a pontosan beállított bringa akár a felfüggesztés akár a gumi nyomás. A world cup pályán a sziklakert nekem egy örök emlék, le lehet menni, de ott tényleg pluszt ad egy nagy gép plusz rugóútja. A bulie és red linehoz viszont nekem nem hiányzik semmi. Nekem most a red a nagy kedvencem.
Idén már 4x voltunk és most szombaton lesz az 5. körünk Mariborban. Szóval akinek van kedve lehet jönni -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167472 üzenetére
Hú 1,3?
Nagyon bátor vagy.Én idén mertem először leereszteni elől 1,5 hátul 1,7-re tubelessel parkba és nekem is 70kg alatt van a súlyom.
A múltkor hallottunk egy érdekes gumis szitut már a levezető körünkben. Ott pihentünk, ahol kezdődik a fekete pálya (beugrás az erdőbe). Jött egy srác szép lendülettel, szépen kattog a szabadonfutó, beugrik a fák közé talán a kanyarig, majd szinte azonnal hallottunk egy hangos robbanást, majd 1 másodpercre rá a kiáltást, hogy "FUCK!!!".
Nagyon nem kellett találgatni mi történhetett.
Következő szakasz utáni pihenőn láttuk, ahogy csorgott lefelé a lapos hátsóval, már nem érdekelte a külső rajta ült, hogy valamikor csak leérjen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167506 üzenetére
Ha még nem ismered a pályát, akkor figyelni kell a táblákat mi jön. A dupla púpos ugrók (piroson vannak a nagyobbak) elég nagyok, amiknek áthúzásához tempó is kell, különben pont az érkező púpjára repülsz, ami jól ledob.
Ezeket a duplákat, ameddig nincs meg hozzájuk a tempó jobb vagy átgurulni, vagy egy prehopp-al sebesség vesztés nélkül a kilövést elspórolva megcsinálni.
Ja egy nap itt a gumit és a fékeket (betétre nézz rá) is rendesen megkínozza. De élményben is annyit kaptál mint 2 hónap a hazai hegyekben. Ilyen pályákon van értelme a fém szinteres betéteknek.Mivel én tavaly érdemi technikai tudás nélkül kezdtem el tanulni a dolgot mostanra jutottam oda, hogy már sorra döntögetem a saját tabujaimat, egyre tovább és tovább feszegetve a határokat. A bravúrosságtól nagyon messze vagyok és nem is célom, magamhoz képest viszont nagyon sokat fejlődtem és az a jó, hogy ezekben a védő cuccokban nem igazán para, ha véletlen valami nem adja ki és gurulás vagy csúszás lesz belőle.
Csináltam már idén érkező mellé ugrást, kormány fában elakadást, előttem elcsúszó ember miatti bukfencet stb... -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167702 üzenetére
Szombaton megint kint voltunk mi is Mariborban. Tiszta magyar megszállás volt, szinte minden 3. ember a mi nyelvünket beszélte a pályán és többekről kiderült, hogy hozzánk hasonlóan idén már ötödjére vannak kint és jókat mentünk együtt.
Most először viszont nekem is technikai gondom volt. Valószínű a fékem többször is, így a piros vonal meredek természetes része elég para lett. Eleinte szennyezett féktárcsára gyanakodtam, hogy megcsúszik rajta a betét, volt pucolás, betét kiégetés és felcsiszolás jobb lett, de a baj valahonnan máshonnan gyökerezik.
Az volt a fura, hogy a fékkar nem esett be, nem lett nyúlós, de a fékhatás egyszerűen elment. Visszahűlve meg harapott rendesen.
Eléggé értetlenül néztem a dolgot, mert eddig nem volt ezen a pályán ilyen bajom, ráadásul már kevesebbet fékezek (időben mindenképpen), mint mondjuk tavaly.
Tegnap a biztonság kedvéért teljesen lecseréltem a fékfolyadékot teljesen újra, jól légtelenítettem és új betéteket is raktam bele, bár a vastagsága alapján még nem feltétlen kellene cserélni.Összességében viszont aggaszt, hogy mi a fene történhetett, mi váltotta ezt ki?
Vajon megtettem mindent, hogy orvosoljam a helyzetet? -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167789 üzenetére
...a baknál kiszopósodott...
őő ezt részletezd kicsit pontosabban, nem vagyok benne biztos mire gondolsz. A féktárcsa lazult le a rögzítési pontról, vagy a féktest annak a tartó bakról?
Érzetre pont ugyanaz történt velem is mint veled, hogy húztam a féket, de nem lassultam, ráadásul olyan helyen, ahol, ha a jobb 90 nincs meg rögtön a 45 fokos meredek alján, akkor hegyoldalon leesés...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #167842 üzenetére
A tárcsa felcsiszolását még megcsinálom. Mivel új betétet raktam be azzal külön már nem foglalkozom, majd csiszolás után a bekoptatás.
Most Trickstuff betétet tettem bele, ennek bekoptatására azt írja a gyártó, hogy kb 20x 1-2 sec fékezés, ahogy te is írtad nem állóra és nem kell se gyorsan menni, se erősen fékezni.
Köszi a tippet! -
sebgutkopf
őstag
válasz Ferdzsoo #167863 üzenetére
A becsúszóra (teleszkóp és hátsó tag esetén is hasznos a becsúszókon) a Brunox fork deo spray. Nem ráfújni, hanem rongyra és felvinni rá, hogy belül ne mosd ki vele a zsírt.
Ha továbbra is nehezen mozog, akkor megnézni a levegő nyomást a dropperben, és végső soron szét lehet szedni, kipucolni és újra kenni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #167931 üzenetére
Kazi jó arc, egyébként ezt a mutatványt már májusban legyakorolta, miközben a "sátánt" és az elő ugrót építgették a tavasz folyamán. Mostanra meg összejött a buli, sok munkájuk volt benne, egyre jobb a Brohill.
Azért a videós srácnak annyi kritika, hogy a védőfelszerelés hiánya nem vicc, meg is ütötte magát. Ennek ellenére nagyon sok fiatalt látok védőfelszerelés nélkül vagánykodni, felveszenk egy FF és azt hiszik az megvédi a térdüket, gerincet, könyököt, vállat stb... Utána meg több négyzetméter bőr hiányzik, vagy rosszabb esetben törések, vágások - varrások..
Az előre szaltóhoz nem véletlen vett fel Kazi nagy páncélt és nyakvédőt is. -
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #167995 üzenetére
Valóban nem ma kezdte. Egyébként pont az tűnt fel, hogy a videón nagyon odafigyelt, hogyan beszél, mert élőben sokkal erősebb az akcentusa.
Ja itthon nem tudom van-e egyáltalán ilyen szivacságyba érkező, vagy ballonra érkező gyakorló pálya. Annyi, hogy itt a pályát nem csak, de egyes szakaszokat kimondottan maguknak készítik annak megfelelően, hogy mi a cél. A "sátán" mostani átalakításnak többször is nekifutottak és lapátoltak, döngöltek órákat és próbálgatták mikor hogyan dob. Aztán épp levettek a magasságából, vagy a felfutó szögén állítottak...
Ha meg jön egy durva eső azt kárt tesz benne.
Nagyra értékelem a munkájukat, mert amikor itthon szórakozunk azt az ő munkájuk teszi lehetővé, hogy van hol. -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #168227 üzenetére
Ezen már gondolkoztam sokat, hogy elől a teleszkópom megfelelően van-e beállítva. A beülés elvileg rendben van 20%. Használat közben viszont még sose használtam ki a teljes rugóutat, talán egyszer volt, hogy 5mm-re volt a felütéstől, ami emlékeim szerint egy olyan eset volt, aminek kezelése nekem fájdalmasabb volt mint a bringának. Nem volt esés, de nagyon kemény érkezés és helyzet volt. Általtalában 1,5-2 cm szabadon marad az első 160 mm rugóutamból.
Érzésre nem tűnik zavarónak, de nyilván bennem motoszkál, hogy vajon elég lenne puhább, vagy egyszerűen csak nem hajtom annyira agresszíven és így van meg a béke? -
sebgutkopf
őstag
Egy rövid menet a hétvégéről Semmeringben: [link]
Aki hanggal hallgatja nézzétek el a huhogásokat és az egyéb tetszés nyilvánítási formákat. Élvezetes volt
Így a sok Maribor után ez a pálya egész kicsinek tűnt, de azért szórakoztató. -
sebgutkopf
őstag
válasz Khelben #168514 üzenetére
Ki kell cselezni a yt-ot. Kétféle kódolásban jeleníti meg a yt a videókat, az a cél, hogy elérjem azt, hogy a jobb minőségű a VP9-es codec-et használja a standard helyett, mert különben pont a magasabb frame rate-es videók minősége lesz nagyon kockás és gyenge.
A VP9-et pedig úgy lehet kikényszeríteni, hogy a feltöltendő videó 4k-ba renderelem (hiába 2,7K-s felvételt csinálok a goporo-val, azt felskálázom) egy kellemes átlagos 40 mbps hevc kódolással (max 80 mbps). Ennyi a trükk -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #168515 üzenetére
Ezek a gépek teló pumpa nélkül nem használhatóak, eleve rendszeresen szoktam a nyomást is ellenőrizni és újra beállítani.
Lehet kipróbálom picit alacsonyabb nyomáson, amit nem könnyít meg, hogy a pumpák kijelzőjén az 1-2 psi különbségek nem igazán egzakt módon leolvashatóak. Jelenleg egyébként elől 65 psi van a villában, meg lehet próbálni egy feles állást a 60 és 65 között. -
sebgutkopf
őstag
válasz JoinR #168516 üzenetére
Örülök, hogy kedvet kaptál!
Valóban nagyon szórakoztató műfaj, csak úgy tolja az adrenalint. Egyébként meglepően sok közös vonása van az enduro motorozással, eleve az ott használt protektoraid javát itt is egy az egyben használhatod (a csizma kivételével).Bringából az fogja bírni, ami elől legalább 160-180mm-t mozog és persze hátul is van felfüggesztés. Aki csak felvonós használatra vesz gépet, annak meg jöhet a DH bringa 200+mm rugóutakkal. Ez utóbbi Magyarországon nem lehet igazán kihasználni egy enduro, vagy az enduro/trail bike határán lévő gép itthonra jobb választás és azok is bírják a parkokat. Kevésbé rombolók mint a DH gépek, de cserébe jóval játékosabbak, fordulékonyabbak és tekerhetőek.
Nem kell a legdrágább full carbon cuccokat megvenni, ezeket úgyis büntetve lesznek és a sérülés kockázata benne van, így a legjobb vétel mindig az a modell szokott lenni, aminek már teljes funkcionalitású a felszereltsége (nincs rajta zavaró butítás).
Kérdés újban vagy használtban gondolkozol?
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs