-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #19609 üzenetére
De ez a kedvencem:
How to Destroy a Fork by Eric Portillo (55 másodpercnél jön a lényeg)
Rock Shox Boxxer WorldCup lábat tör el a csávó.
Nagyon tipikus villa törés, rengetegen törték el így a boxxerjüket, jó hogy ilyen szépen felvették videóra.(#19607) dragonfx
Én láttam már olyat hogy guruló bicikli kb 20 al villanypóznának ment, és márkás, erős régi cromo villa úgy elgörbült mint annak a rendje.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz dragonfx #19620 üzenetére
Azt nézed hogy a HAL relé működik-e, ergo a kábel nem-e szakadt meg? (már ha kábeles)
Nagyon alul volt méretezve a láb falvastagsága a perselynél, sok ilyen villa így végezte. Később javították ezt a tervezési hibát.
Valószínűleg már tele volt mikró repedéssel a magnézium öntvény mikor nekiment az utolsó ugrónak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Én jelenleg most is 21mm es felnivel megyek (külső szélesség), és 2.2 es ballonos gumit használok rajta.
(Nem beszélve arról hogy felni fékes a felni tárcsával használva, valamint 376 gramm a súlya.)
Így ahogy mondod, semmit nem számít szinte ez a felni szélesség téma...
Annyi hogy jobban feszíti kifele a gumi, és így könnyebben leszakad egy versenyzésre tervezett ultra könnyű felni oldala. De egy nagy gumit meg nem fújsz fel 3-4 bar fölé, ahol ez érvényesülne. ZTR meg hozzá hasonló komoly felniknél, amik gyárilag tárcsásak, kicsit szélesebbek is, mindnél van nyomás korlát, 65 psi körül.
Egy igazi hátrányát látom, hogy kanyarba, oldal terhelésnél, jobban csavarodik a gumi a felnin, de nekem még full laposan se fordult le, nem is igazán éreztem ezt a jelenséget.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #20426 üzenetére
Ha a terelő belső része eléri a középső lánctányért, az azért is lehet, mert nem kompatibilis az első váltó a hajtóművel.
-
---Lasali---
Közösségépítő
88 ezer ft ért ki akar láncot venni?
Odanézz! -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Azért annak nem árt utána járni, hogy mik a pontos garanciális feltételek.
Ha oda jutsz hogy eltörik a váz, előfordulhat hogy mindenbe bele fognak kötni ami épp eszükbe jut, nem megfelelően használtad, módosítottad a felszereltséget, bármi.. nem pont a decathlonnál, de más hasonlóan sok váz garanciát adó üzletláncnál tapasztaltam ezt.
Egyszerűen elakad náluk a folyamat a garanciális ügyintézéskor, tapasztaltam hogy nincs is kidolgozva náluk rá módszer. Egyszerűen visszaviszed a biciklit, nem tud hozzá vázat adni! Mert honnan adjon? Nem tárolnak központi raktárba hozzá el vázakat mikor te megveszed a kerékpárt, hogy majd ha te eltöröd ki lehessen mire cserélni. Egy váz sorozatot általában 1 évig gyártanak, egy limitált darabszámig, a kedvedért nem fogja taiwan újra elindítani a gyártó sort.. ezek a garanciák legtöbbször óriási nagy kamuk, mert arra számítanak hogy sose fognak egy darabot se vissza vinni! Kérdezd meg az üzletekbe hány darab garanciális váz cseréjük volt az utóbbi 5 évbe, max 1 et mondanak.Ha valaki oda kerül hogy mégis cserélni kell, nagyon felkészülten menjen vissza az üzletbe! Olvassa el az összes kisbetűs részt, készüljön fel hogy mindenbe bele fognak kötni. Legjobb ha jogász vagy ügyvéd ismerőssel, valamint kerékpárszerelővel megy be az üzletbe, mert ki fogják filézni!!
Ha kötekedni kezdenek, te is kötekedj azonnal, pl minden garanciális átvételről, ügyintézésről jegyzőkönyvet kell írniuk, 10 ből 10 szer nem írnak! Erre azonnal rá kell szállni, mert utána semmire nem fognak emlékezni, arra sem hogy ott jártál, meg hogy mikor meddig miért..Egyébként meg egy 60 ezer ft os biciklinél a váz, meg ezek a túlépített egyszerű kiegészítők fognak a legkésőbb tönkre menni. Minden más széthullik rajta 5 ször mire a váznak valami baja lesz.
Ha meg túlhúzod a nyeregcsövet, és azért töröd el a vázat, vagy mert nagyobb beépítésű magasságú teleszkópot raksz bele, akkor pedig kiröhögnek ha vissza akarod vinni.Szóval ez a garancia kb semmit nem ér, csak vevő csalogató!
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #20815 üzenetére
Teleszkópoknál is szeretik ezt fordítva gondolni az emberek. Megveszi 100 ezrekért, utána meg soha nincs szétszedve, és a rothadás szagú taknyot vakarod ki belőle mikor végre behozza és örülhet hogy nem kell eldobni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #20982 üzenetére
Ha nem jön semmi fatális dolog közbe, akkor èn ott leszek. Már 7 alkalommal voltam, meg ismerem a régi szervező csapatot elég rég óta..
Tavaly nem tudtam menni idén jó lenne újra. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #21007 üzenetére
A weblapon megtaláljátok az infok nagytöbbségét.
Pl.: Frissítőpontok nyitva tartása
Ezeken szokott frissítés lenni, van egy csomó kocsi, azért oda lehet hozzájuk férni, meg van egy két közkút is, meg boltok.
Szoktak inni, meg kaját adni, pizzaszelet, banán, pogácsa. Nem érdeklődtem meg most pontosan mit tudtak szerezni, a előbb kérdezitek akkor rákérdeztem volna az illetékeseknél. Meg estére szoktak főzni babgulyást.
Forgalmat pár rendező el szokta torlaszolni, meg annyian vagyunk a túrán, hogy igazából ha elindúl a tömeg, ott a forgalom megáll egy fél órára az tuti.Előnevezni kellett volna, úgy 3500. A 6 ezer tényleg sok. Mióta a vuelta csinálja a pénzügyi hátterét azóta ez van, míg a siófoki brigád csinálta addig nullszaldósra volt kiszámolva teljesen csak az az idő már bizonyos okok miatt elmúlt..
Egy kis eső vagy szél miatt nem fogják lefújni. Csak veszély esetén.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #21124 üzenetére
Van különbség, de a zac alapból nem autós? De lehet rosszul emlékszem. Fel kell fúrni autósra ha nem az, nem lesz baja, az egy 600 grammos túlépített felni.
(#21126) LógaGéza
Kínai szemét, régen tescoba is lehetett kapni, meg a piacokon. Széthullik nem világít jól, beázik, eltörik, lekopik a festék, egy igazi kínai hulladék. Fékezésnél leesik, gagyi a tartója. Ne a lámpán filléreskedj, vegyél minőségibb terméket.
Ennek a hátsó lámpája hónapok alatt tönkre megy, ha veszel egy cateye hátsó lámpát, az lehet 2 szer többe kerül mint ez a szett, de az 10 évig kiszolgál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #21131 üzenetére
A titok az hogy pont 8.5 ös fúrószár kell hozzá, viszonylag nagy fordulat, kis előtolás, de határozottan meg kell tartani a gépet. Nyilván állványos fúróval lenne a tökéletes, de kézből is meg lehet csinálni.
Túl épített az azt jelenti, hogy van benne annyi anyag hogy ez a módosítás nem fogja kigyengíteni, annyira hogy bármi baja legyen, mondjuk össze repedjen a belső falra fúrt nagyobb lyuk a küllőanya lyukaknak.
XC felhasználásra tervezett keskeny felni, de 600 gramm körüli súllyal. Van olyan gyártó aki ugyan ilyen felhasználásra tervezett felnit 340 grammból kihoz. Én 376-386 grammos felnikkel megyek, ezeket nem szívesen fúrnám fel autósra. De láttam már olyat ami fel volt fúrva és évek óta használatban van és nem repedt még fel, pedig ezek a felnik hajlamosak rá felfúrás nélkül is.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz zoli03 #21161 üzenetére
Mert annyira ejtett a felső cső hátra fele, hogy túl nagy nyeregcső kéne bele, ezért felhozták a nyeregvázcsövet, viszont az meg az össztelósoknál hátulról nincs megtámasztva, valamint túl lóg annál is mint amennyire meg lehetne támasztani támvillával, tehát a nyeregcső adta erőkar miatt a testsúlyoddal leszakítanád a váz tetejét ha nem lenne az az erősítés behegesztve.
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
Pl: Suntour Jump Square
Elvileg ennek 175 ös a hajtókar hossza, és nem rossz minőségű. Másik linket nem találtam róla, de szerintem ennél drágábban tudok már csak megvenni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #21221 üzenetére
Az egész 29 es termékpaletta egy vicc, előbb néztem végig, de már régen is ki voltam rá akadva.
350 ért még nincs épkézláb felszereltsége a biciklinek, 470 ért meg ugyan azt megkapod karbon vázzal, de miaz anyámnak a karbon váz deore cuccok hoz, meg deore alattihoz, egy 2.2 kilós full alap villával? Nevetséges..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #21350 üzenetére
Nagyon súlyos volt ez az időjárás tegnap.. még most is elgondolkodtat hogy milyen állapotok voltak...
Emberek többsége meg nagyon nem tudott kerékpározni, rettenetes sok bukás volt, de olyanok hogy ha nem tudtam volna hogy mennyire szar bukni meg hogy tud fájni, akkor egy "CSÍZ" videóba is bele tudtad volna őket képzelni... Ráadásul a legtöbb bukás tipikus biciklizni nem tudásból adódott.. meg a körülmények nem felméréséből, tapasztalatlanságból stb. Azért ide kellett a tudás tegnap.. meg a jó öltözék, jó felkészültség, akaraterő. Előttem csomóan buktak, nekem sikerült nem beléjük futni, azért volt egy alkalom ahol a tapasztalat meg az évek mellett a szerencse is kellett..
Egy kép a bicikliről már a déli parton:
(a kép vakuval készült, szóval nem a nap fénye csillog a vázon, mert az nem sütött!)Ráadásul én még a beérkezés után hazatekertem Siófokra, na akkor volt olyan idő, ami rátett még az egészre egy lapáttal, lehetett vagy 60 as szél alaphangon, hozzá szakadó eső.. húú nagyon fáztam.. térdemet féltettem igazából a legjobban.. gyulladáscsökkentőt minden irányból megkapta fürdés után..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #21458 üzenetére
Narancslébe kell szórni többféle cukrot, sót, aztán annyi.
Van aki 40km re is visz. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #21478 üzenetére
Ha a teljes karbantartás mentes használatot nézzük akkor kevesebb baj lehet az agyváltóval, nem ezt a nézetet akartam ellensúlyozni. Hanem, hogy azok sem karbantartás mentesek. A legtöbb úgy megy tönkre hogy soha nincsenek kitakarítva, nincsenek újrazsírozva, nincsen jól utánaállítva a csapágy hézag, elkezdenek lógni, és összetörik a belsejük. Tehát azokra is vigyázni kell, és karban kell tartani őket, mert nincsenek teljesen letömítve. Szétszedsz egyet, akkor láthatod hogy egy kis műanyag labirintuson keresztül simán bejuthat bármi szennyeződés, főleg ha nincs agyonzsírozva.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nem találkoztam még ilyennel. Ezek elég rettenetesek egyébként.. ami jó az gearbox.
Atomnak van egy jó cikkje róla ahol nagyon részletesen ír a lánchajtás eddig elfeledett hátrányairól, és hogy hogy lehet valami még a láncváltásnál is hatékonyabb és jobb megoldás az agyváltónál, tehát ha így felhoztad ezt a témát, ezt érdemes elolvasni: Pinion - A sebességváltás jövője – avagy a jövő sebességváltója?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem sem nagyon tetszik ez a kijelentés hogy váltóba sose kell olajat cserélni... mondjuk attól függ milyen váltóról van szó, mert automatában kell cserélni, mert lényegében az működteti, és elfárad, tele megy szeméttel. Mi anno a corollában nem cseréltünk, alig rakta már a sebességeket, miután ki lett cserélve (tele volt fémdarabokkal) úgy váltott mint újkorában. S80 asba is nem rég cseréltettünk, mert azt mondta a szervizes hogy kell benne..
Haveromnak meg azért morog a váltója, mert a szerelő sose nézte meg, és utólag derült ki hogy kb szárazon futott, mert alig volt benne olaj.
Szóval azért nem árt azt a váltó olajat néha lecserélni, legalább kiderül hogyha nincs is benne. -
---Lasali---
Közösségépítő
Az komoly, nem is tudtam hogy abba a nissanba olyan rövid az olajcsere periódus.. Ferrari Enzo -t is tudtommal valami hasonló km-enként kell hordani szervizre.
Közbe méretre vágtam az új szerzeményeket, majd be is építettem, bringa még nem lett lemosva, majd talán holnap lesz rá idő:
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ez azoknak jó csak, akik képtelenek első fékkel normálisan adagolva fékezni, csak full erőből képesek betépni a féket majd átesni a kormányon. Szerencsére kevés ilyen nagy mértékű technikai analfabéta van.
Van abban a fém házba egy erős rugó, ami összenyomódik egy bizonyos fékerőnél, így nem leszel képes kifejteni akkora fékező erőt, hogy mondjuk átess a kormányon. De azért ez se minden esetre igaz, mert egy teljesítményorientáltra beállított jó méretű biciklin azért nehéz átbukni, főleg ha az ember tud biciklizni, képes a súlypontjával játszani, meg megfelelő erővel húzni az első féket. Na meg a fékpofa tapadásától is függ, meg sok dologtól, hogy mekkora is az a fékerő aminél átesnél a kormányon, nem beszélve a sebességről, mert általában az okozza a baj, ha már majdnem állóra fékezik a biciklit, és akkor satuzza túlságosan. Tehát azt akarom ezzel mondani hogy lehet túlságosan hamar lesz nyúlós a féked, és igazából a még a hasznosítható fékerőből fog elvenni.
Én ezeket inkább kiszedni szoktam a biciklikből, utána a tulaj meglepően tapasztalja hogy mennyire jó lett a fék..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #21771 üzenetére
Ilyen első váltót hoztak hozzánk is, de az nem volt ilyen idős, jópár éves sis volt. Azt mondta a nő sokáig kerregett valami a biciklibe, aztán elmúlt!!!
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezek bárhogyan megoldják.. teljesen elállítódik a váltó, nem foglalkozik vele, azt se tudja honnan jön a hang, nem veszi észre évekig hogy valami valamihez hozzáért, majd a rozsdamentes acélt átfűrészeli a lánc..
Volt már olyan hogy meg akartuk mutatni egy lexussal érkező jól öltözött ügyfélnek, hogy a budapesten szervizelt csodálatos kerékpárjában úgy szorul az első agy mikor még a gyorszár sincs ráhúzva hogy feltöri az ujjadon a bőrt ha meg akarod forgatni.. mondjuk neki, forgassa meg a TENGELYT, hogy ő is érezze át a problémát. Mire mit csinál, megfogja az egyik küllőt, "ez az?"
Na ezek után én semmit nem várok el az emberektől, valamint mindenre felkészülök.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #21813 üzenetére
Igen így kilogikáztam én is. Te álltál ott a Rolandékkal, neked zöldellt ki az ultegra. Hány éves vagy?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #21818 üzenetére
Akkor egyidősek vagyunk. Lehet bennem több az antioxidáns.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #21855 üzenetére
Van olyan inear füles, aminek a kilógó részét ha megfújja a szél, akkor még 50 szer hangosabban hallod azt a kis mikro légörvényt is.
Kábel hangja is idegesítő ezeknél, ha valamihez hozzá ér, vagy kicsit mocorog, azt is brutál hangosan hallod.
Én még a járásomat is nagyon hangosan hallom ha bele van dugva a fülembe.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szilícium-karbid 1 kg. 16x14x11 cm. Ásvány, dísz
- 2 darab nagy méretű porcelán dísz
- DJI Air 3 és 2s propellerek, DJI mellheveder, DJI kábelek, Apple kábelek OTG, táv (drón, iPhone)
- Nike Air Jordan Low, Mid, High, Új, eredeti, dobozos, számlás. 40K- Ps5 stuff csere is
- Giant Contend 2 Országúti Kerékpár
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest