Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz -=RelakS=- #21576 üzenetére

    Sose volt autóm :)
    Ellenben tizenéve van motorom, amit magam raktam össze, magam szervizelem ez miatt valamicskét értek az autókhoz is. (cbr400-vfr800)
    Ha pedig nem cserélsz váltóolajat, simán széb.szod a váltód :)
    Ráadásként olyan 130ezer km-t hajtottam már egy pizzás swiftbe, ami aztán kap hideget-meleget, és a múltkori váltóolaj-csere/utántöltés után megszűnt a sírása 4-5ben, és a váltás is könnyebb lett.
    Tetszik vagy sem, mechanikai kopás ott is van. Fém-fémmel érintkezik, az olajmolekulák szép lassan széttöredeznek, és az olaj elveszíti kenő hatását.
    Ez van.
    Ugyanezért cserélünk a diffiben is olajat.
    Magában a blokkban azért cserélsz, amiért fent leírtam. Ráadásként ott még komoly hőelvezető szerepe is van, meg normálisan kennie kell minden szart kezdve a hajtókarcsapágytól a hidrotőkéken át, gyűrű-hengerfal találkozásáig.
    Ez mellett még koszt/kormot is megköt, stb.

    Én akkor röhögtem, amikor a szomszédot megkérdeztem, hogy mikor cserélt olajat a fűnyírójában, mert eléggé kéket pöfög néha-néha.
    "Áááá, örökéletű olaj van ebben, nem kell azt cserélni".
    Következő évben vitte szerelőhöz, mert beszart az egész, szétkúrta a dugattyút, meg úgy kb az egész hónolást, mindent :)

    Örökéletű olaj... az.

    (#21577) ---Lasali---
    Én ha egy évben mondjuk csak 2000km-t tudok menni a vfr-emmel, tavasszal akkor is lecserélem.
    6000 forint. Legyen 7000. Viszont 79ezer km után még gyári kompresszió van minden hengerben.
    Írják ezeket a 15-20ezer km-es olajcsere intervallumokat... aztán csodálkoznak amikor 100ezernél beáll a blokk :)
    Én egy dolgot szoktam felhozni. Nissan 300ZX TT. Igaz, hogy csak 3.8liter olaj megy a blokkba, és V6, meg ikerturbó, de a szervizkönyv 4000km-es olajcserét ír elő.
    Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

Új hozzászólás Aktív témák