-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Hero 7 black és nincs rajta szél protektor. Annyi, hogy a menüben a mikrofon beállítást fixen wind állásba teszem, így az egyik mikrofon sávját a zajszűrés mintavételezésére használja.
A másik fontos beállítás, hogy kép szigorúan pro tune mód (magasabb lesz a bitráta is), flat szín, és -1 EV expó korrekció, így kevésbé égnek be a csúcsfények, a flat miatt pedig nem buknak be a sötét részek.
Környezet függvényében ha van rá idő lehet szórakozni, hogy a negatív expó korrekció esetleg még nagyobb lehet, akár -1,5 vagy -2 EV, de akkor utólag már bele kell nyúlni a gammába. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #168519 üzenetére
A pálya széttúrásban ez esetben egyetértek veled. Semmeringben valamiért nagyon szeretik az épített northshore droppokat és eleve northshore megoldásokat elég intenzíven alkalmazzák és jobban belenyúltak a természetbe mint máshol. Ezt több helyen én is túlzásnak tartom. Más pályákon a helyben meglévő kövek és sziklák kihasználásával is tudnak droppot tenni a nyomvonalra, és jobban igyekeznek a helyi adottságokhoz alakítani a pályákat.
Szóval ja van ilyen és van másféle természetesebb iskola is. Valahol kimondottan natural jellegű a pálya, ami vel szintén óvatosan kell bánni, mert a bringázhatóság rovására is mehet, ha nem átgondolt a nyom vezetése, és az aljnövényzetet akkor is rendben kell tartani.Videó beállítás és renderelés módszereimet előző hsz-ekben leírtam.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #168591 üzenetére
Én az európai PAL rendszert támogatom, ezért használok 50 fps-t, az legalább kerek érték. A 60 valójában nem 60, hanem mint double ntsc valójában 59.940 fps. Valamely eszközök meg a 60-at valódi 60-ként akarják kezelni. Ezzel szemben az 50 az mindenhol és minden szabvány szerint 50.
Akciódús felvételt mindenképpen érdemesebb a magasabb képkockaszámmal rögzíteni, kellemesebb a szemnek mint a darabos mozgás. A stabilitás hiányánál simán lehet, hogy a darabosság miatt érzed. Korábbi kameráimnál inkább a felbontásból engedtem és nem a frame rate-ből. -
sebgutkopf
őstag
Ezen a mostani videón semmit nem kellett belenyúlnom a színekbe, annyira intenzíven minden színcsatornát kihasznált, hogy a flat és -1EV-vel ez esett ki a kamerából, csak összevágtam és mehetett rá a h.265 render.
Azt se felejtsd el, hogy a protune-al a gopro közel dupla akkora bitrátával vesz fel, mint az alap "gopro" nevű beállításokkal. Több a részlet és jobb az alap kódolás és ott is szigorúan hevc only a lehető legnagyobb felbontással és semmi vissza kompatibilitás.
A flat color nem engedi hogy láthatatlanul sötétek legyenek az árnyékos részek, ezen ne aggódj.
FPS csökkentés szigorúan kikapcsolva, nekem fix 50fps kell. Plusz a magasabb fps-el a kép eleve élesebb lesz az eltérő expó miatt, csökken a blur.YT: igen régen nem butította ennyria az 1080p minőségét. Ma használhatatlan, feljebb kell menni a felbontással.
-
sebgutkopf
őstag
ISO-t engedem 1600-ig, nagy ritkán kell neki, de inkább itt engedek, mint bebukjon a kép, vagy blur legyen. A protuna bekapcsolósa önmagában megemeli a bitrátát, hero 8-nál lehet több állítási lehetőség van, nálam nincs további finomhangolási lehetőség a 7-esen. Sharpness-t közepesen elég, a nagytól az élek elég halo-sok lesznek.
A hang beállítás valószínű nálad a 8-ason szintén más, nekem a wind-hez nem kell raw audiot bekapcsolnom.Amikor rendesen dolgozom fel a videót nem használom a gopro szoftvert hozzá, a múltkor amikor kipróbáltam bebizonyította nekem ilyen gagyin és idegesen vág. Így a keyframe is fölösleges, nem használom.
Magix vegas pro 17-el dolgozom és azzal rendereltetek szépen tud gpu-n h.265 és hevc kódolni. Az, hogy milyen minőséget készít az meg látszik, sőt az eredeti amit készít és a gépemen van az még jobb mint a YT-os, pedig az nem 4k, hanem az eredeti felbontás 2,7k-val. A 4k-t csak feldobom yt-ra és utána törlöm. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #168666 üzenetére
Ennek a dream built kategóriának a népszerűségét nem vágom. Velem lesz a baj, de engem két féle bringás videó érdekel.
Az egyik, amikor tényleg veretés van és mennek a géppel, mert arra van (ennek különböző műfajait is bírom), a lényeg, hogy használják a gépet.
A másik pedig az igazi szerelés "how to", amiben megmutogatják adott otthoni helyzetemre a megoldást, hogy valamit hogyan kell szétszedni, leszervizelni és összerakni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #168696 üzenetére
Nekem a perecelős videók is bejönnek. Ala "Friday fails". Elég tanulságosak, meg amikor egy komolyabb emberkénél is kiderül az esendőség és a tudás milyen sok gyakorlást és esést igényel...
Sokat lehet belőle tanulni. -
sebgutkopf
őstag
A bringázás sajnos nehéz téma a videó kódolásban főleg, ha tempó van. Nagyon sokat és gyorsan változik a kép tartalom és lényegében nincs vagy alig van statikus része a képnek, amin a codec jobban tudna spótolni, ezért az átlag bitráta korlátja érvényesül jobban a max-al szemben. Így jönnek a szép kockásodások.
Azt viszont nagyon nem értem, hogy miért csak a nagy felbontású anyagokhoz használják a vp9-et, holott a helytakarékosság miatt mindenhol érdekes lehetne nekik, hacsak nem a 4k tartalomgyártás felé akarnak tolni minél több feltöltőt.
Elég rendesen belenyúlkál a videódba, meg gondolom máséba is. -
sebgutkopf
őstag
válasz ::Trunks:: #168739 üzenetére
Én drasztikusabbat mondok neked. A 175cm-hez az L-es váz egyszerűen nagy és a bringa túl hosszú neked, ami miatt nagyon előre dőlsz. Még nincs benne sok km, így érdemes lenne a hol vetted egy M-es cserét kérni, de minimum kipróbálni ugyanezt a gépet M-esben.
Eltérő gyártók azonosnak titulált vázai egész más érzést keltenek. Vásárlás előtt ezért érdemes a reach és hasonló értékeket nézegetni a váz számozása helyett. -
sebgutkopf
őstag
válasz LimeLord #169125 üzenetére
Még tovább pontosítva, ha a kevesebb mozgás a cél arra pont nem a rebound (visszaút) az eszköz, hanem a kompressziós csillapítást kell növelni (erősebbre venni), hogy lassabban lehessen összenyomni adott idő alatt a teleszkópot, így akár kiállva tekerés, akár útegyenetlenségre kevesebbet fog befelé mozogni (de fog), ezáltal jobb a hajtási hatékonyság és cserébe nem romlik az úttartás és a bringa geója.
Amennyiben a rebound-ot nagyon erősre veszed, azzal azt éred el, ahogy írod is, hogy két egyenetlenség közben nem tud visszatérni alap állapotba a teló és akár egy kiállva tekeréstől a teljesen beülhet. -
sebgutkopf
őstag
válasz Tuvix #169097 üzenetére
Mostanában simán lehet, hogy egyes alkatrészeket nem tudnak az adott típushoz (vagy felszereltségi szinthez) beszerezni a beszállítótól, ami miatt nem tudnak gyártani egyes felszereltségű modelleket, mivel az alkatrész készletek már elfogytak.
Akár mennyire is tűnhet úgy, hogy a binga gyártók most nagyot kaszálnak, ez koránt sem egyértelmű. Lévén ha egy gépből csak 1 alkatrészt nem kap meg a beszállítótól, hiába van megrendelése rá, áll a gyártás és nem tud értékesíteni.
Ahol határidőt vállalnak az azt jelenti, hogy adott időpontig az alkatrész és gyártósor rendelkezésre áll és le tudják szállítani neked a terméket. Ahol nincs dátum se ott szó szerint nem tudják mikor fognak tudni bármit is gyártani, valószínűleg nem rajtuk múlik. Az értesítés pedig hasznos, ők se szeretnének vevőt elveszíteni, ezzel is magukhoz próbálnak kötni, hogy igenis számítasz és akarnak neked bringát gyártani és eladni. Amint kapnak alkatrész infót, akkor az alapján már tudnak tervezni és nagyon szívesen várják a megrendelésedet. -
sebgutkopf
őstag
válasz metrion #169099 üzenetére
Azért írnak mindig negatív számot, mert a számolást a teljesen zárt állástól (teknős) szokták számolni. Tehát onnan mész a nyitott felé és hány klikk kell a teljesen zárt felől.
A te esetedben ez lényegében azt jelenit, hogy a -5 klkk a zárt felől az a legkisebb beállítható csillapítás lesz (akkor is csillapít), amit be lehet állítani. A 60 kg súly alapján pedig ez teljesen reálisnak tűnik.
Feltéve, hogy a rugóerő megfelelően van beállítva a szintén 60kg-hoz. -
sebgutkopf
őstag
válasz metrion #169142 üzenetére
A rebound értéket nem közvetlenül a súlyhoz kell állítani, hanem a rugó erőhöz.
Mivel a rugó dolga, hogy megoldja a súlyod tartását, nem a rebound-é. Egy erősebb rugó pedig terheletlen állapotban gyorsabban fog kifelé mozogni, amit hivatott a rebound lassítani. Tehát a rebound szerepe igazából a gép terheletlen állapotban szembetűnő.
A villa rebound beállítását súly függetlenül a régi módszerrel a legkönnyebb beállítani: kormányra rátehénkedni és hirtelen elengedni, ha elemelkedik a kirugózástól az első kerék, akkor erősebb rebound kell (lassítani kell).
Ezen módszerrel egyébként gyári ajánlás nélkül is simán be lehet állítani az első teleszkópot, persze gyorsabban megtalálod a helyes értéket, ha már van kiindulási pontod. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #169147 üzenetére
Pontosan.
-
sebgutkopf
őstag
válasz truefx #169164 üzenetére
A sérüléses és szervezési témától függetlenül nekem egy dolog nagyon meglepő volt a felvételen: A kamerás, amikor ténylegesen elesett, addigra a műszerek szerint kb 30 km/h-ra már le tudott fékezni (ha gps, akkor az még késve is reagál lassabban is mehetett), ennek ellenére az esés és elcsúszástól a kormányról mindkét szarv letört és fityegett a fék., pedig ez már nem volt igazán nagy tempó és durva vágódás a gépnek. Mi a fenéből vannak ezek a bringák, hogy ennyitől szétesnek, ennyire gyengék?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #169213 üzenetére
Mondtam is feleségemnek, hogy ez a veszélyes, nem az amikor én egy valag protektorban elesek egy bikeparkban, vagy más terepen. Aztán felállok egy karcolás nélkül és megyek tovább.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #169235 üzenetére
Eddig azt hittem a sörös doboz hasonlat az ércelődés miatt van, de ezek szerint ez komolyan ilyen.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Sefter #169300 üzenetére
Pedig a küllőkre elég nehéz felfogatni a rácsát
A kerék nem feltétlen a teljes kereket, hanem a kerék agyat jelenti, ha pedig nem vagy benne jártas a kerékagy tud fogadni 6 csavaros, vagy center lock rögzítésű tárcsákat. Ha pedig új agy, akkor nem árt tudni a tengely szélességet és átmérőt sem, amit a villa illetve a váz fogad.
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #169327 üzenetére
Ha a lusta megoldást választod, akkor nem változtatsz semmin. Amit most csinálsz, hogy egyben (bármi leszedése nélkül) bevágod a bringát hátra attól egyszerűbb szállítás nincs a világon, ráadásul védett helyen szállítod. Nem kell telót bebugyolálni, hogy a bogár ne sértse fel a becsúszót, vagy a fékkarról bogármaradványokat kapargatni) és az autó fogyasztását/hatótávját se teszi tönkre a romló légellenállás.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Studi #169328 üzenetére
Ha fogsz 1 vagy két tv a dobozt, azzal le lehet fedni az alsó bringát és akkor mehet rá a másik. Sose fognak összeérni a doboz mindent megold és csak az első kerekeket kell kiszedni. Annyi, hogy a pedálokat azért érdemes leszedni.
Ja ezt a módszert én sedan kasztnival használom 2 bringára, ledöntöm a hátsó ülést és mehet be 2 enduro, vagy akár dh gép is.
Az alsó bringát belül kötéllel/pókkal rögzíteni szoktam, hogy ne mozogjon odébb, út közben, így zörgés mentes csönd van. -
sebgutkopf
őstag
Visszatértem egy Leogang-ban eltöltött intenzív hét után. Hogy mit csináltunk és használtunk-e bringát?
Igen!!!
Mégpedig így: [link] -
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #171353 üzenetére
A hot shot-on ott olyan 40-50km/h a tempó (ennyivel elég para a nagy rámpákra felmenni), a profik meg inkább 60-70-el veretnek. Valami elképesztő, amit ők tudnak, de ilyen tudású embertől annyit láttam, akiket egy kezemen meg tudtam számolni, a látvány élőben meg
A többi pálya ettől lassabb. A kamera egyébként többnyire lassabbnak tűnik, mint a valóságban. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #171298 üzenetére
Ez nagyon jó videó! Egyúttal az is látszik mekkora terhelés ér egy gumit, illetve rögtön világossá válik, hogy mitől melegszik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ggeleven #171363 üzenetére
Azon egy ideig a pálya végén elbeszélgettünk, hogy ha akármilyen tehén baleset bekövetkezik, akkor valójában ki a felelős?
A pályán a teheneknek semmi keresni valójuk nem volt, ott valaki hibázott, vagy megrongálta a villanypásztort, ami miatt a tehenek a bringás nyomra rá tudtak menni. Ahol bringás nyom van ott túrázni szigorúan tilos, legeltetni szintén tilos, nekem ott nem kell semmilyen állatra számítanom...
Ellenben mivel veszélyes sport a park felelősséget nem vállal értem, ha én sérül a bringás vagy a gép. Így a tehén gazdája és a bringás áll egymással szemben furán pislogva.
De ettől még a lényeg az, hogy nem kívánok első kerékkel egy tehénben elakadni, egy álló tehenet meg bevallom, nem tudok "átbunnyzni". -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #171358 üzenetére
Ez dh verseny, azért nagyon más kávéház. Lemenni ugyan le lehet rajta egy enduro géppel, csak épp senki se akar, mert nem élvezhető. Erre a nyomra kell a dh gép és egy olyan rider, aki meg tudja szelídíteni ezeket a köveket stb...
Eddig 2x mentem le ilyen jellegű pályán (egyszer se szándékosan tervezve), és mindig megjegyeztem, hogy soha többé, nem találtam meg benne az öröm faktort, csak az életemért küzdöttem. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #171365 üzenetére
4 nap parkozás volt. A végére elkopott a fékbetét elől és hátul is, nagyjából egyformán, én szabályosan fékezek nem csak a hátsót használom, igaz ezekben a betétekben előtte már benne volt 2 nap Semmering is. Ezek talán félfémes, vagy valami hasonló komponensből vannak, ami kopik, de jóval jobban bírja a nyüstölést mint a sima organikusak.
Viszont szétkapva a fékeket otthon rámértem a tárcsákra és azok is már közel vannak a minimum vastagsághoz, így abból is leadtam a rendelést az újra. Tulajdonképpen 3 szett fékbetétet bírtak ki a tárcsák, amiből az egyik szett fém szinteres betét volt, a tárcsa fő ellensége nyilván az volt, de cserébe az jó sokáig bírta a kemény és hosszú lejtőket is.A gumik köszönik jól vannak, ezeken a pályákon nem vágtam őket úgy tönkre mint Mariborban. Más fajta apróbb köves a talaj, ami kímélőbb és jobban kontrolláltan jobb helyeken fékeztem. Pedig egy menet alatt 900m szintet lehet lefelé jönni, amit egy nap jó párszor megteszel a 4 nap alatt több mint 20000 métert jöttem lefelé összesen.
-
sebgutkopf
őstag
válasz CragON #171496 üzenetére
Most nekem is EBC betét kerül a gépbe az elkopott helyett, viszont kipróbálom a fél fémes komponenst. A társaságból többeknek nagyon bejött (ezt ajánlja a gyártó DH versenyre érdekes módon a full fémessel szemben), most adok neki egy esélyt, kipróbálom.
A két végletet már kipróbáltam (gyári sram-ban) organikus, full fémes, legutóbbi valami szintén vegyes komponensű volt, de a gyártó titkolózik a leírásban (Trickstuff power 840), ami nagyon jól fogott, de kopott is, amit a gyártó mint sajátosság jelölte meg.
Az jó lenne, ha az EBC beválna, mert jóval olcsóbban beszerezhető, ami egy kopó alkatrésznél nem mellékes. -
sebgutkopf
őstag
válasz Intruder A 6 #171517 üzenetére
Üss bele egy torx kulcsot kalapáccsal és azzal csavard ki. Legalább a menet megmarad és csak a csavar feje a kuka.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #171576 üzenetére
minden villára kivétel a Manitou.
Ezt én se értem. Max ha valami régi manitou-nak IS felfogatása lehetett és ahhoz nem tudnak adaptert adni, de így ez a mondat önmagában értelmetlen. Főleg, ha a féktest felfogatási pontod változatlan marad és azonos méretű tárcsát teszel fel...
Érintett vagy manitou vonalon? Érdemes lehet telefonon felhívni a srácot. -
sebgutkopf
őstag
válasz bringasisti #171580 üzenetére
Nálam már alkalmazott és bevált módszer.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #171587 üzenetére
Kemény és jó meredek szakaszok, ahhoz képest mégis úgy ítélték meg, hogy a könyök védelem luxus.
Néha nem értem az embereket. A múlt heti friday fails-ben az tűnt fel, hogy a legtöbb perecelős úgy gondolta, hogy egy sisak megvédi mindentől. Se térd, se könyökvédő, a tenyér védelméről nem is beszélve.
-
sebgutkopf
őstag
válasz belsodavid #171643 üzenetére
Fékerőben, adogolhatóságban a tárcsa méretének a növelése hozza a legolcsóbban a legnagyobb előrelépést. A nagyobb tárcsa hűlni is jobban tud.
Ha ez acélod, akkor mindenképpen megéri a nagyobbra váltás. Neked célszerű márkán belül előre lépned a tárcsa anyagra figyelj, hogy miből van és az milyen betétet visel el. A betéttel egyelőre ne foglalkozz, majd ha elkopik. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #172077 üzenetére
Országútihoz nem értő montisként arra gondolnék, hogy a hátul nagyobb méretű tányér (34-nél nagyobb), már jóval hosszabb váltókanalat igényelhet, amit valószínűleg kerülnek országútinál. Azt viszont nem tudom, hogy milyen az országúti 11-es rendszerek hézagolása és mennyi bennük a tartalék.
De valószínűleg nem kell aggódni, ha mindenki torkán letolták a tárcsafék és szélesebb gumis témát, mindenki új gépet vett, majd akkor lesz országútira is 12-es rendszer, hogy akit érdekel tudnom miért újat venni. -
sebgutkopf
őstag
Ha csak platform pedál a cél és biztosan nem lesz spd-s pedálod, akkor teljesen fölösleges olyan cipőt venni, amire fel lehet tenni stoplit, annak a helye csak a tapadást és a pedálra felfekvést rontja.
Tehát a fő kérdés az, hogy valóban csak és kizárólag platform pedál lesz, illetve mi a bringa használati célja?
Először ezekre válaszolj magadnak.A Five Ten cipők nagyon jók, viszont azok elsősorban freeride és egyéb gravitációs fokuszú cipők. Amit linkeltél az mondjuk pont egy szellősebb felsőrésszel ellátott darab. A talpa szuper, tapad és kellően merev. Egész napos gyalogtúrát ne ebben tervezz.
Hasonló stílust shimanoban a GR sorozat tagjai tudnak, mint a shimano gr7 vagy a gr9 (a bekötés megoldása a legjobb).
Amennyiben csak általánosabb bringázás a cél, ezektől egyszerűbb mtb túra cipőket érdemes venni, amik jobban szellőznek és nem a maximális tapadás a fő szempont. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz nightmare13 #172442 üzenetére
Szinte az összes bringás a járdán megy és tekerve, nem szokták a gyalogosokkal egymást zavarni. Az úttest nagyon keskeny plusz a budai végén az autók gyakran torlódnak, amit csak a síneken lehet kikerülni. Lényegében nem ajánlott az autók között menni azon a hídon.
-
sebgutkopf
őstag
válasz CragON #172690 üzenetére
Az a jó hír, ha már 11-es sram rendszered van (ami már most is 10-es legkisebb foggal rendelkezik), azon már eleve XD driver van a hátsó agyon, tehát veszel rá egy eagle 12-es kazettát (gx, x01, xx1 pénzed függvényében), kicseréled a váltókart és a váltó kanalat is valamelyik eagle-re és készen is vagy.
NX és SX sogsort nem rakhatsz rá, mert az nem XD-t használ, hanem az a régi shimano testtel kompatibilis még ma is, ezért 11-50.
Ellenben akinek 12-nél kisebb shimano rendszere van 9-11-es hátul azok mind válthatnak gond nélkül sram NX és SX-re, az agyra rá fog menni. -
sebgutkopf
őstag
válasz davidcsaba93 #173364 üzenetére
Ki kell cserélni a lábakban a perselyeket. Kikoptak azért van nőtt meg a holtjátéka.
Illetve ha már ez megtörténik érdemes lehet egy nagyszervízt is csináltatni a villán az összes tömítés cseréjével.
Ki hova hordja a felfüggesztést nem tudom (RS vonalat nem ismerem itthon) én biztosan oda vinném, ahol gyári alkatrész ellátása van a szervíznek és tudják mit csinálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen autót vegyek?
- Futás, futópályák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest